#هدایت_تحصیلی
#سیره_علما
محمد حسین اصفهانى معروف به کمپانى را مى شناسید از فضل و دانش ایشان باخبرید. البته بنده توفیق حضور درس ایشان را نداشتم ولى چند جلسه اى در منزل مرحوم آقا میرزا على آقا شیرازى پسر مرحوم میرزاى بزرگ خدمت ایشان رسیدم. در یکى از روزها که گمان مى کنم روز عیدى بود و ایشان به همین مناسبت تشریف آورده منزل آقا میرزا على آقا. چیز شگفتى که ما دیدیم وقتى وارد شد در حضور جمع دست آقا میرزا على آقا را بوسید! این کمال تواضع ایشان بود. و نمونه اى از آن تربیت که عرض کردم.
خودم یک وقتى داخل صحن به ایشان برخوردم سلام کردم. ایشان هم جواب داد; ولى چند قدمى رفته دو مرتبه برگشت و با صداى بلند فرمود: آقا سلام علیکم. گویا احتمال داده بود جواب سلام مرا نداده یا شاید طورى بوده است که من نشنیده ام. در هر صورت با این که من یک بچه طلبه اى بیش تر نبودم ولى شیخ با آن عظمت برگشت و جواب سلام مرا آن طور که خودش مى خواست داد که من خجالت کشیدم. بنده به ایشان خیلى ارادت داشتم.
🎙مصاحبه با حضرت آیت اللّه مروّج/مجله حوزه سال 1379 شماره 98
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#هدایت_تحصیلی
پنج شش سالی هم که در عتبات بودیم،کفران نعمت زیاد می شد.
درمساجد و سایر جا ها نان وچیز های دیگر می ریختند.
من هم گاهی از آن نانها به منزل می بردم و نان نمی خریدیم و با پول نان کتاب می خریدم.
📰مصاحبه کیهان فرهنگی با شیخ محمدتقی شوشتری/سال۱۳۶۴شماره۱۳
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#الفوائد_الاصولیه
اولین کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه علمی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با محوریت «کتاب عصر حیرت»، چهارشنبه، 16 مهرماه، به صورت مجازی و با سخنرانی مهدی نصیری، نویسنده کتاب و پژوهشگر دینی، و حجتالاسلام علیرضا پیروزمند، مسئول گروه اصول فقه احکام حکومتی در فرهنگستان علوم اسلامی، برگزار شد.
مشروح مناظره:
https://b2n.ir/658173
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❓ چرا مسند نویسی مورد علاقه علمای شیعه نبود؟
حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم طباطبایی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف حدیث، شامگاه یکشنبه، ۲۰ مهرماه، در نشست علمی «مسندنویسی شیعی؛ چیستی و چرایی»:🔻
◻️ اصطلاح مسند به عنوان کتاب با روایت مسند متفاوت است؛ کتاب مسند مجموعه روایات یک صحابی را از معصوم(ع) نقل کرده است.
هدف از نگارش مسند جمعآوری روایات یک راوی برای جلوگیری از فراموشی بوده است.
مسندنگاری مجموعه روایات یک راوی کنار هم قرار گرفته و میتوان دغدغهها و طرز تفکر یک فرد و نیازهای معرفت او و دوره او را به دست آوریم.
◻️ مسندنویسی در میان حدیثنگاران کهن شیعه معمول نبوده است؛ زیرا نیازهای معرفتی شیعیان را تأمین نمیکند.
https://hawzahnews.com/x9Rtx
#هدایت_تحصیلی
🔸 حالا اگر انشاءالله شما هم سال دیگر به درس کفایه رسیدید یک وقت در درونتان این فکر پیدا نشود که من هم درباره فلان چیز در اسلام یک رسالهای بنویسم. فلان چیز در اسلام خیلی کار بزرگی است! باید افراد خاصی باشند با پنجاه سال زحمت، آن هم با یک استعداد خاص بسیار عالی مثل استعدادهای مرحوم علامه طباطبائی، مرحوم امام و اینطور افراد. تا اینکه انشاءالله یک دورهای از علم و یک دورهای از تقوا و عمل و اینها را بگذراند، آن وقت امیدواریم که توفیق پیدا کند.
🎙 مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(ره)
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
1_383679313.mp3
1.03M
عنایت حضرت امام علی بن موسی الرضا [علیه آلاف التحیة و السلام] به مرحوم آیت الله شیخ حبیب الله گلپایگانی
🎙سخنرانی قدیمی و کمیاب آیت الله العظمی وحید خراسانی دام ظله العالی.
#پیشنهاد_دانلود
#شنیدنی
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از اجتهاد
💢 فتوای آیتالله سیستانی درباره داد و ستد کالاهای اسرائیلی
✔️ دفتر آیتالله سیدعلی سیستانی به پرسشهایی درباره خرید کالاهای اسرائیلی یا خرید از شرکتهایی که به اسرائیل کمک میکنند، پاسخ داده است.
📜 متن پرسش و پاسخ مطرح شده به این شرح است👈 https://b2n.ir/526608
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
روایت فراغ سیدمصطفی از زبان مادر!
🔻#مجتهد_شهید؛ الگوی حوزه انقلابی
به طور کلی این #پدر و #پسر با هم رفیق بودند و به هم خیلی علاقه داشتند. مرگ داداش هم آقا را خیلی ناراحت کرد. من زن بودم و داد می زدم و گریه می کردم، ولی او مرد بود و مردمی که اطرافش بودند و نمیتوانست گریه کند. در مردم می گفت من مصطفی را برای آینده اسلام می خواستم ولی در شب من می دیدم که گریه می کرد. مگر می شود پدر گریه نکند! آقا روز، خودش را نگه می داشت ولی من شبها بیدار بودم و می دیدم که واقعا گریه می کرد. برای #مصطفی به طور خاصی گریه می کرد.
همین علاقه بود که برایش چهل نفر را برای نماز وحشت گرفت. و شب هفت شام داد.(به نقل از مادر، مصاحبه توسط خانم زهرا مصطفوی، یادها و یادمان ها ص 36)
#یک_آبان_چهل_و_سومین_سالگرد
#مجتهد_شهید
#آیتالله_سیدمصطفی_خمینی
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
4_6048794526779180233.pdf
12.02M
📖 التکفیر فی ضوء الفقه الشیعی
📝 فاضلمحقق آقایانصاریقمی
🔅برگرفته از مباحث؛ آیت الله وحیدخراسانی (دام ظله العالی)
✅ نکته برجستهای که در این کتاب طرح شده است، این است که، کفر در مقابل اسلام قرار میگیرد نه در مقابل ایمان. فلذا اهلسنت یا مخالفین - به غیر از نواصب- با استناد به ادله و نصوص در مقام، مسلمان هستند هم #ظاهراً و هم #واقعاً. برخلاف نظر #محققخوئی که قائل به اسلام ظاهری برای ایشان هستند و اسلام واقعی را در حق ایشان قبول ندارد.
✅عدم دقت در کلام سیدکمال حیدری از همین ناحیه ناشی میشود که، او مراتب کفر و اسلام و ایمان را از هم تفکیک ننموده است و فقط اکتفا به طرح دوگانه کفر ظاهری و اخروی یا کفر اعتقادی و فقهی کرده است. در حالیکه، اساساً کفر در برابر اسلام قرار میگیرد نه در برابر ایمان. و اینگونه نیست که اگر کسی مؤمن نیست، پس کافر است واقعاً. نه خیر، او مسلم است هم ظاهراً و هم واقعاً. چرا که اسلام عنوان واحدی دارد و مصداقی واحدی و با شهادتین و انجام واجبات عبادیه محقق میشود.
🌐@alfigh_alosul
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از نو+جوان
🔥 دشمن گرم و نرم
⚫️ بزرگترین دشمن درونی انسان که حتی از جهل و نادانی هم بدتره!
💎 #نقشه_گنج
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
خاطرات ناگفته آیت الله العظمی سبحانی از حاجآقا مصطفی خمینی(ره)
یکی دیگر از مواهبی که ایشان داشت عبارت بود از «فکر زایا». او میتوانست در بحث با کسی که مانند او حال و حوصله داشت، به مدت یک ساعت و نیم در حول و حوش یک موضوع خاص بحث کرده و آن مسأله را به صورت ممتد بسط دهد. همواره یکی از مزایای موجود در حوزههای علمیه، وجود مجالس بحث بود.
ادامه مطلب:🔻
https://hawzahnews.com/x9RZY
https://fa.shafaqna.com/news/1033377/
🖇
99heydari.mp3
9.45M
🎙 #صوت
🔸نکات مهم استاد ابوالقاسم علیدوست در نقد جناب سید کمال حیدری
#نقد_سید_کمال_حیدری
#پاسخ_به_شبهات
#استاد_علیدوست
🌐 کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🌀💠بیانی منطقی ومنصفانه💠🌀
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
🏴صلی الله علیک یا صاحب الزمان آجرک الله فی مصیبه ابیک المسموم🏴
شهادت جانسوز امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد.
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
AUD-20201026-WA0012.mp3
218.1K
💠نصیحتی به طلاب علوم دینی 💠
🎙استاد مدرس افغانی قدس سره
#هدایت_تحصیلی
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#هدايت_تحصيلي
در مجلس استفتای ایشان [آیت الله خویی] بودیم. خبر دادند که پسر ایشان آقای آسید علی در جاده کربلا تصادف کرده...
مرحوم آشیخ عبدالحسین واعظ را آوردند که روضه ای بخواند تا اگر خبر به ایشان رسید یک مرتبه حالتی رخ ندهد.
خلاصه؛ طرح مطلب کردند و بعد ایشان فرمود: حالا [آسید علی] هست یا رفت؟
سکوت کردند؛ کنارشان نشسته بودم، یادم هست که دیدم دستش قلم بود، لرزید...
بعد هم مرحوم آشیخ عبدالحسین روضه اش را خواند و بعد که روضه تمام شد اشک هایش را پاک کرد و گفت: کتابها را بیاورید. شروع کرد به نوشتن...
مشغول تالیف معجم رجال الحدیث بود.
خبر مرگ پسرش رسید اما آن شب تا چهار ساعت بعد این مرد مشغول نوشتن و بحث علمی بود.
این طور زحمت کشیدند! و حالا این طور «اصالة التنبلیه» حکم فرماست!
🎙ناقل حضرت آيت الله العظمی وحيد خراساني
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#وحدت
#اعتقادات_اسلامی
⭕️ وحدتِ یک طرفه صحیح نیست!
🎙حضرت آیتالله اشرفی شاهرودی حفظه الله:
🔸زمانی که جناب آقای واعظ زاده رئیس دار التقریب بودند، جلسه ای با أهل تسنّن تشکیل دادند که اینجانب نیز حضور داشته و شش سؤال در مورد (شفاعت، زیارت و...) بر طبق مستندات أهل تسنّن مطرح نمودم...
🔹و به آنان گفتم با توجّه به مستندات موجود در کتب خودتان این أمور مشروع است؛ حال شما بر چه اساس این أمور را حرام و یا بدعت می دانید؟!
- آن ها جواب قانع کننده ای را ذکر ننمودند و بعد از آقای واعظ زاده درخواست نمودیم این مصاحبه و سؤال و جواب ها چاپ و منتشر شود که ایشان راضی نشده و فرمودند: این امر خلاف وحدت است.
🔸باری در این اجتماع بزرگ که ایشان تشکیل داده بود عده زیادی از بزرگان أهل سنّت را از کشور های مختلف إسلامی دعوت نموده بودند، ولی بعد از جلسه که وقت نماز فرا رسید و جماعت تشکیل شد أحدی از آنان در جماعت ما شرکت ننمودند!
👈🏻 اینجانب به آقای واعظ زاده گفتم: این ها در امام جماعت عدالت را که شرط نمی دانند، حتماً به جهت این که ما را کافر می دانند به ما إقتداء ننمودند. پس این چه وحدتی است که دائم ما به آنان بهاء می دهیم که آن ها در مقابل شیعیان را تحقیر نموده و سوء إستفاده می کنند؟!
🔹مرحوم رجایی در زمان ریاست جمهوری که به گنبد رفته بودند در مقابل خواسته ها و توقعات بیجای آنان گفته بودند:
⭕️ شما که در تحقّق انقلاب و در تشکیل نهضت إسلامی شرکت ننمودید همین که می گذاریم در این کشور نفس بکشید شما را بس است.
🔸در هر حال مسئولین ما که خداوند حفظشان کند أمور و مصالح دیگری را در نظر دارند؛ چنان که وزیر اطّلاعات به اینجانب در مشهد می گفت اگر تقیّه را ترک کنیم شیعیان در خارج از ایران مورد اذیت و آزار شدید آنان واقع می شوند.
👈🏻 حال أصل قضیه تقیّه صحیح است ولی این بدان معنی نیست که خود را در مقابل آنان ذلیل و کوچک نماییم یا از مسلّمات قطعی خود دست برداریم تا جایی که بعد از گذشت چهارده قرن از قضیه غصب فدک و آتش زدن درب خانه فاطمه سلاماللهعلیها به صِرف رعایت تقیّه دست برداریم!
🔹... که این أمور خود دلیل بر مظلومیت آن بزرگواران و عدم مشروعیت خلافت خلفاء غاصب بوده است، و این امر موجب می شود که أهل تسنّن بگویند حالا به حرف ما رسیدید که در مورد فدک و غصب خلافت و آتش زدن درب خانه فاطمه اشتباه کردید.
📎 برگرفته از درس خارج معظم له به تقریرنویسی سایت مدرسه فقاهت، مورخ ۹۶/۰۹/۱۹
🌐@hojre_feghahat
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#تاره_ها_ی_نشر
#کتابخانه
#اصول
📚نام کتاب:محجة العلماء
✍🏻مولف:آيت الله محمد هادي طهراني
[معرفي كتاب]
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
💢معرفي كتاب💢
✴️بخش (۱):
«محجة العلماء»، اثر شیخ هادی تهرانی، در علم اصول و به زبان عربی است و در زمان حیات مؤلف به طبع رسیده است از آن زمان كتاب به صورت چاپ سنگی منتشر شده بود و در هفتهای اخیر این کتاب با چاپ و تحقیقی بسیار چشم نواز احیا شده وبه جامعه علمی اسلامی باز گردانده شده برای شناخت اهمیت کتاب باید ابتدا شخصیت مولف صفت امتیازات کتاب بررسی شود.
🔰مولف کتاب:
شیخ هادی طهرانی نجفی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در تهران، به حوزه علمیه اصفهان که در آن زمان بزرگترین حوزه علمیه در ایران بود رفت و نزد سید محمدباقرخوانساری صاحب روضات الجنات وسید محمدهاشم خوانساری صاحب مبانی الاصول،سید حسن مدرس، ملاعلی نوری و سید محمد شهشهانی به فراگیری علوم منقول و معقول پرداخت، سپس به تهران بازگشت و پس از مدتی راهی عراق شد و در دهه سوم عمر خود در نجف محضر شیخ مرتضی انصاری (درگذشته ۱۲۸۱ق) را درک کرد و پس از وفات وی به کربلا رفت و از درس عبدالحسین طهرانی معروف به شیخ العراقین که گفته میشود دایی او بوده است، استفاده کرد. وی پس از وفات شیخ العراقین در ۱۲۸۶ق، به نجف بازگشت و مدتی نزدمیرزامحمدحسن شیرازی درس خواند، سپس خود حوزه درس مستقلی تشکیل داد.
استقلال رأی و بیم نداشتن از کثرت و عظمت مخالفان یکی از مهمترین ویژگیهای علمی شیخ هادی بود؛ برای نمونه او در محجه العلماء، آرای استادش شیخ مرتضی انصاری را با صراحت و گاه تعبیرات تند (مثلاً زَعَمَ، توهَّمَ) نقد کرد که در محیط علمی آن روز نجف تنشهایی به وجود آورد.
شیخ هادی گاهی در فقه، اصول فقه و فلسفه آرایی خلاف آرای مشهور ابراز میکرد که بعضی از آنها از آرای منحصر به فرد اوست. او همانند اخباریان، روایات کتب اربعه را معلوم الصدور و حجیت آنها را قطعی میدانست. از نظر وی اجماع حجت به شمار نمیآید، و به طور کلی اتفاق آرا کاشف از رأی امام نیست؛ باب علم علاوه بر باب علمی (ظنون خاصی که علم به حجیت آنها داریم، مانند خبر واحد)، در هر زمان باز است است.
شیخ هادی در رسالههای الحق الیقین و تحقیق الماهیه و الوجود،وجود ذهنی را انکار میکند و در مسئله اصالت وجود یا ماهیت، قائل به اصالت و اتحاد هر دو است.
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
💢معرفي كتاب💢 ✴️بخش (۱): «محجة العلماء»، اثر شیخ هادی تهرانی، در علم اصول و به زبان عربی است و در ز
✴️بخش(۲):
🔰امتیازات کتاب"محجة العلماء":
امتیاز مهم کتاب طهرانی انتقاد از شیخ انصاری وعدول ازشیوه ایشان که شیوه معظم فقهای معاصر است می باشد که این امر به طلبه اجازه میده که در روش استنباط بتواند صاحب نظر باشد ومقلد شیوه استنباطی شیح اعظم نباشد.
این عدول ازشیوه شیخ از ابتکارات شیخ هادی طهرانی نمایان است.
از ابتکارات و دقت نظرهای شیخ هادی، ملاک جدیدی است که وی، برای ساختار بخش دوم اصول ارائه کرده است؛ وی، نخست، ملاک شیخ را در تقسیم این بخش که با توجه به حالات قطع، ظن و شک مکلف نسبت به حکم شرعیانجام میگرفت، نقد و رد میکند و آن گاه این سه بخش را با معیار پیشنهادی خود، به صورت زیر تبیین مینماید:
الف) علم فعلی تفصیلی به حکم شرعی: این، اصل در استنباط و کشف حکم شرعی و تنجیز آن، است؛
ب) علم اجمالی: این، در طول علم تفصیلی است و بحث اشتغال در آن مطرح میشود؛
ج) علم اقتضایی به حکم: به معنای علم به مقتضی با احتمال وجود مانع که بحث استصحاب حال عقل و استصحاب حال شرع در این جامطرح می شود.
یکی از دیدگاههای اساسی شیخ هادی، اعتقاد او به قاعده «مقتضی و مانع» است. از دیدگاه وی، باقی اصول عملیه و تمامی اصول لفظیه نیز به این قاعده باز میگردد؛ ازاین رو، قاعده مذکور، نزد وی قاعدهای شریف و اساسی است.
شیخ هادی، در ابتدای بحث استصحاب، تصریح میکند که اصل استصحاب مورد قبول متاخران (اخذ و تعویل به حالت سابقه) که از آن، به استصحاب حال شرع تعبیر میشود، تنها یکی از اصلهایی است که نام استصحاب برایش به کار برده میشود که از دیدگاه ایشان، نازلترین قسم آن نیز هست و هیچ یک از محققان اصولی شیعه و سنی، به آن قائل نشدهاند؛ جز تعداد معدودی از اصولیان عامه که چندان معتبر و مشهور نیستند؛ حتی محققان اهل سنتی که بهقیاس و استحسان باور دارند، استصحاب را در این معنا حجت نمیدانند.
سه اصل دیگری که اصطلاح استصحاب بر آنها اطلاق شده است عبارتند از: استصحاب حال عقلکه همان برائت اصلیه باشد؛ استصحاب به معنای عدم الدلیل دلیل العدم و استصحاب به معنای اعتماد بر اقتضاء در صورت شک در رافع؛ یعنی قاعده «مقتضی و مانع» که از آن، به استصحاب حکم نص، استصحاب عموم و استصحاب اطلاق تعبیر میشود. به هرحال از نظر شیخ هادی، تنها استصحاب به معنای «مقتضی و مانع»، بنیاد و اساس اصل مذکور است و تمامی اصول عملیه و لفظیه به آن باز میگردد.
از دیدگاه مؤلف، باب علم، برای کشف حکم شرعی، در همه زمانها مفتوح است؛ ازاین رو، ایشان، چندان تمایلی به اثبات حجیت و اعتبار ظنون خاص ندارد. ایشان، اجماع منقول،شهرت، خبر واحد و ظواهر کتاب را حجت نمیداند.
از نظر وی، احادیث کتب اربعه معلوم الصدور و مقطوع الحجة است و در این رای، وی، همانند یک اخباری میاندیشد.
در بحث مراتب حکم، ایشان، قائل به سه مرحله است:
الف) مرحلهای که در آن، حکم برای واقعه خاصی ثبوت یافته و جعل میشود؛
ب) مرحلهای که در آن، حکم، به شخص تعلق میگیرد؛
ج) مرحلهای که حکم شرعی بر مکلف منجز میشود.
اینها پاره ایی از ابداعات اصولی شیخ هادی طهرانی است وکتاب ایشان مملو از ابداعات کلیدی وحیاتی بسیاری است که طلبه را در بررسی کلام استاد مولف یعنی شیخ انصاری یاری می کند.
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیتالله العظمی بشیر نجفی:
⭕️ از عنوان آزادی برای نابودی آزادی استفاده نکنید
◻️آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف از دوگانگی رفتار فرانسه در دفاع از آزادی انتقاد کردند و نسبت به اهانت به پیامبر اکرم (ص) هشدار دادند.
متن بیانیه:
hawzahnews.com/news/926507
1_563013022.mp3
27.18M
🔹♦️🔹
✴️ مهارت های پژوهشی✴️
🔹🔶🔹
🔹مهارت انتخاب موضوع
🔸مهارت منبع شناسی فقه
🎙استاد ربانی بیرجندی(زید عزّه)
#هدایت_تحصیلی
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#کتابخانه
#فقه
#شروح_مکاسب
#تازه_ها_ی_نشر
#اخبار_پژوهشی
🔸 کتاب المکاسب اثر علمی وزین حضرت استاد علامه آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله العالی) که به زبان عربی تالیف و منتشر شده است، به شرح کتاب المکاسب شیخ انصاری (رحمة الله علیه) می پردازد.
از ویژگی های بارز این کتاب می توان به تدوین منطقی مباحث، تحليل موضوع و محل نزاع، بيان آراء دانشمندان، بررسی اقوال و ادله آنها و ... اشاره نمود.
📒نام کتاب: «کتاب المکاسب الجزء الأول»
📕مؤلف: «آیت الله جوادی آملی»
📚خرید کتاب: b2n.ir/679394
#معرفی_کتاب
#کتاب_المکاسب
#جوادی_آملی
🌐 @a_javadiamoli_esra
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
💢 آیتالله خویی در اواخر عمر به جریان حدیثگرایی نزدیک شد/ وقتی میخواهیم از نقش عقل در استنباط صحبت کنیم، بسیاری ناراحت میشوند!/ اخباریگری به نوعی دیگر متولد شده است/ هیچ زمانی، هجمههای اینچنینی به تراث شیعی نداشتهایم
✔️ استاد ابوالقاسم علیدوست:
🔹 در دوره اول اخباریگری، مدیریت با ائمه(ع) است. عجیب اینکه ائمه(ع) هم با «قیاسگرایی و اجتهاد به رأی که یک نوع عقلگرایی» محسوب میشده، مبارزه میکنند و هم با «حدیثگراییِ فارغ از عقل».
🔹 ما امروز با جریان اخباریگری مواجهیم. مخالفت با عقل، مخالفت با شهرتها، نقشی قائل نشدن برای شهرتها و … از جمله مختصات اخباریگری معاصر است.
🔹 مرحوم آیتالله خوئی که مدرسهاش، مدرسه حاکمی است، در اویل عمر علمی خود، قاعده عدل و انصاف را میپذیرد ولی در اواخر، آن را انکار میکند! ایشان هر چه به اواخر عمر خود نزدیک شده، به جریان حدیثگرایی نزدیک شده است، در اواخر عمر خود با صراحت قاعده عدل و انصاف را رد میکند.
تفصیل مطلب 👈 https://b2n.ir/280678
#اخباریگری
🌐@ijtihad
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi