💠💠 مدارای پیامبر (ص) و نابردباری یهودیان (1)
✡️ دشمنی یهود نسبت به پیامبر اعظم (ص)
🌐 الف. برخوردها و جنگهای روانی یهود
1️⃣ یکی از شیوههای خطرناک #جنگ_روانی، منحرف کردن افکار از موضوع اصلی و مشغول کردن اذهان عامّه به مسائل فرعی و حاشیهای است، که بهخصوص امروزه نقش برجستهای دارد. در عصر پیامبر (ص)، #یهود از این شیوه استفاده میکردند.
2️⃣ آنان پرسشهایی را مطرح مینمودند، اما نه با انگیزه تحقیق در صدق رسالت و کشف حقیقت، بلکه به خاطر اشکالتراشی و خَلط حق و باطل. آنان از موضوعاتی سؤال میکردند که ارتباطی به دعوت پیامبر نداشت و اساساً در شأن پیامبر نبود. این پرسشها در واقع، برای تشویش در افکار عامه و اذهان تودههای مردم و مشغول ساختن آنها به مسائل فرعی و حاشیهای و منحرف کردن افکار و اندیشهها از مسائل اصلی مطرح میگردید.
3️⃣ ابن اسحاق با اشاره به #حسادت_یهود نسبت به پیامبر (ص)، مینویسد: آنان پیوسته سؤالاتی از روی لجبازی و عناد از پیامبر میپرسیدند و در تلبیس حق و باطل میکوشیدند. در قرآن کریم، آیات فراوانی در پاسخ به سؤالات یهودیان نازل شده است. برای نمونه، یهودیان میگفتند: ای محمد! برای ما از آسمان کتابی بیاور که آنرا بخوانیم. نهرهایی برای ما جاری ساز تا تو را پیروی کنیم و ایمان بیاوریم.
4️⃣ با توجه به خواسته آنان، #خباثت_یهود در جنگ روانی علنی با پیامبر گرامی (ص) آشکار میشود. آنها اگر کتاب آسمانی میخواستند، مگر قرآن کتاب الهی و آسمانی نبود؟ مگر پیامبر با این معجزه جاوید خود، با آنان و کفار تحدّی ننمود؟ با این حال، آنان نهرهای جاری نیز میطلبیدند. روشن است که انگیزه آنها از این خواستهها، چیزی جز منحرف کردن اذهان عمومی مردم از موضوع مهم و اصلی، که پیامبر برای آن برانگیخته شده، نبود.
5️⃣ هدف از طرح اینگونه سؤالها و درخواستها صرفاً این بود که اذهان عرب را نسبت به مسائل مادی تحریک کنند. در سرزمینهایی که خشک و تفتیده بود و بهشدت به آب نیاز داشت، این مسائل بهراحتی میتوانست مردم را به بیراهه بکشاند و آنها را علیه پیامبر بسیج کند که اگر او بر حق است برای ما در این دشتهای تفتیده و خشک، نهرهای روان جاری سازد.
✍️ نویسنده: احمد سعادت
مطالعات یهودی
@madresseinqhilab
💠💠 مدارای پیامبر (ص) و نابردباری یهودیان (2)
✡️ دشمنی یهود نسبت به پیامبر اعظم (ص)
🌐 ب. برخوردهای فیزیکی و درگیریهای عملی یهود
1️⃣ تحریک دشمنان پیامبر و همکاری با مشرکان
🔸 پس از اینکه نقشههای یهود ناکام ماند و بیش از پیش اسلام گسترش یافت، یهودیان همکاری عملی خود را با مشرکان آغاز کردند. جنگهای احد (به تحریک یهودیان بنیقینقاع)، احزاب (به تحریک یهودیان بنیقریظه) و برخی از درگیریهای دیگر به تحریک و همپیمانی یهودیان انجام گرفت. بهعنوان نمونه، یهودیان بنیقریظه 1500 قبضه شمشیر، 2000 نیزه، 300 دست لباس جنگی و 1500 سپر و چوبدستی فراهم آوردند.
2️⃣ همکاری با منافقان
🔸 یهودیان مدینه در مخالفت با پیامبر (ص) از هیچ کوششی دریغ نمیورزیدند. یکی از این تلاشهای یهودیان همکاریهای عجیب آنان با منافقان اوس و خزرج بود. اما غالباً پیامبر (ص) توسط وحی از توطئه آنها باخبر میگردید. به نوشته ابن اسحاق، قریب یکصد آیه از سوره بقره درباره منافقان و یهودیان نازل شده است.
3️⃣ جنگ و درگیری با مسلمانان
🔸 یهودیان #بنیقینقاع اولین گروه یهودی بودند که پیمانشکنی نمودند و دست به آشوب زده و نظم جامعه را برهم زدند. روزی زنی عرب به بازار یهود بنیقینقاع رفت و در دکان زرگری منتظر نشست. یهودیان از او خواستند که نقاب از صورت بردارد. او خودداری کرد. زرگر پنهانی گوشهای از دامن او را به کمرش بست، وقتی زن مسلمان از جا بلند شد، قسمتی از بدنش نمایان شد و یهودیان به او خندیدند. زن فریاد کشید و مسلمانان را به کمک طلبید. مسلمانی حمله برد و زرگر را کشت. یهودیان نیز آن مسلمان را کشتند. بدینسان، یهودیان زمینه درگیری با مسلمانان را فراهم میآوردند. پس از جنگ بدر، توطئههای یهودیان بنیقینقاع افزایش یافت و پیامبر را تهدید کردند که جنگ با مردم مکّه تو را فریب ندهد! آنان مرد جنگ نبودند، ما اگر با تو جنگ کنیم، نشان خواهیم داد که جنگ چیست! یهودیان بنیقینقاع با این جملات بر پیمانشکنی خود صحّه گذاشته و آشکارا اعلان نبرد نمودند. یهودیان #بنیقریظه نیز پس از پیمانشکنی، تصمیم گرفتند به مدینه حمله ببرند. بدین روی، حیی بن اخطب را نزد قریش و «بنیغطفان» فرستادند و دو هزار نیروی جنگی خواستند تا شبانه به مدینه حملهور شوند.
4️⃣ توطئه قتل پیامبر (ص)
🔸 یهودیان دست به اقدام خطرناک دیگری نیز زدند: آنان تصمیم گرفتند پیامبر را از بین ببرند! اجرای این نقشه را یهودیان #بنینضیر بهعهده گرفتند. آنان پس از جنگ احد، پیمانشکنی کردند. پیامبر (ص) برای آنکه از منویات یهودیان بنینضیر آگاه گردد، همراه با گروهی از افسران، عازم دژ آنها گردید. رسولخدا (ص) در پای قلعه با سران بنینضیر مشغول گفتوگو گردیدند. یهودیان با تعارفات و چربزبانی، پیامبر را مشغول نگهداشته بودند تا یکی از آنان (عمرو بن حجاش نضری) از بالای بام سنگی بر سر پیامبر افکنده، آن حضرت را به شهادت برساند. پیامبر به توطئه پی برد و مجلس را ترک گفت و به مدینه بازگشت.
✍️ نویسنده: احمد سعادت
@madresseinqhilab
💠💠 مدارای پیامبر (ص) و نابردباری یهودیان (3)
برخوردهای مسالمتآمیز پیامبر با یهود
1️⃣ پیمان عمومی با یهود
مورخان به پیمانهای پیامبر با یهود اشاره کردهاند. یکی از این پیمانها مربوط به همهی گروههای مدینه است و به پیمان عمومی و #موادعه_یهود معروف شده است. در قراردادی که پیامبر میان مهاجران و انصار منعقد نمود، در آن از یهود هم فراوان یاد شده است. (این قرارداد میان مهاجران و قبایل مسلمان و یهودیان انصار بسته شد.) طبق این پیمان، یهودیان از نظر حقوق، با مسلمانان برابر شمرده شدند.
2️⃣ پیمان با سه طایفهی معروف یهود
این پیمان كه از مهمترین نمونههای برخوردهای مسالمتآمیز پیامبر با یهود است، با سه طایفهی #بنینضیر، #بنیقریظه و #بنیقینقاع امضا شد. مضمون پیمان این بود: یهودیان علیه پیامبر یا یکی از یارانش، با زبان، دست، اسلحه و مرکب، نه در پنهانی و نه آشکارا، نه در شب و نه در روز، نباید اقدامی انجام دهند و خداوند بر این پیمان گواه و کفیل است. پس اگر یهود این تعهدات را نادیده بگیرد رسولخدا میتواند خون ایشان را بریزد، زن و فرزندانشان را اسیر کند و اموالشان را غنیمت بگیرد. مسئول پیمان «بنینضیر» #حیی_بن_اخطب، مسئول پیمان «بنیقریظه» #کعب_بن_اسد و مسئول پیمان «بنیقینقاع» #مخیریق بود که هر سه نفر پیماننامه را امضا کردند.
3️⃣ تلاش برای صلح با خیبر
به پیامبر خبر رسید که #یهود_خیبر و مشرکان اطراف آن درصدد حمله به مدینه هستند. پیامبر (ص) عبداللّه بن رواحه و سه تن دیگر را به این منطقه فرستاد. این گروه مخفیانه به #خیبر رفتند و مطالبی از «اسیر» (که پس از ابورافع به فرماندهی خیبر گمارده شده بود) شنیدند. سپس به مدینه برگشته، اطلاعات خود را در اختیار پیامبر گذاشتند. مدتی بعد، آن حضرت عده زیادتری را به همراه عبداللّه، روانه خیبر کرد. وقتی آنان به خیبر رسیدند، اعلام کردند که از سوی پیامبر آمدهاند و با اسیر دیدار کردند. به اسیر گفتند: اگر نزد پیامبر آیی به تو نیکی خواهد کرد و تو را به ریاست خواهد گماشت. اسیر پس از پافشاری مسلمانان، ابتدا پذیرفت که همراه آنان برود. لذا همراه سی نفر از یهودیان به سوی مدینه به راه افتادند. در راه اسیر پشیمان شد و دست به شمشیر برد، ولی عبداللّه بن انیس، که در ردیف او بر شتر سوار بود، پیش از آنکه اسیر حرکتی بکند، ضربهای به پایش زد و سپس او را کشت. دیگر مسلمانان هم با یهودیان درگیر شدند و همه را کشتند، بجز یک نفر که موفق به فرار گردید. به این ترتیب، هرچند داستان اعزام فرزند رواحه از سوی پیامبر، سفری سیاسی به منظور گفتوگو برای صلح با خیبریان بود، اما به نتیجه نرسید.
4️⃣ نمونهای دیگر از مدارای پیامبر با یهود
از جمله موارد مدارا و رحمت پیامبر، مدارای آن حضرت با جوان یهودی است که به تحریک شائس بن قیس، بین دو قبیله «اوس» و «خزرج» فتنه ایجاد کرد و نزدیک بود عصبیّت جاهلی در دو قبیله به جنگ منجر شود، ولی با دخالت و نصیحت پیامبر، موضوع حل و فصل شد. پیامبر با اینکه میدانست فتنه در کجا ریشه دارد، ولی برخوردی نکرد و با عامل یهودی فتنه مدارا نمود.
✍️ نویسنده: احمد سعادت
@madresseinqhilab
💠💠 مدارای پیامبر (ص) و نابردباری یهودیان (4)
درگیری پیامبر با یهود
🌐 پیامبر (ص) با یهود بسیار ملاطفت و مدارا نمود و تا آنجا که امکان داشت، کوشید با آنان در صلح و آشتی همزیستی کند، اما دشمنی و #توطئه_یهود علیه پیامبر تمامی نداشت. یهودیان با اینکه انتظار پیامبر آخرالزمان را میکشیدند. اما پس از اینکه فهمیدند او از نژاد یهود و #بنیاسرائیل نیست، سر به مخالفت برداشتند. در ذیل به برخی از موارد دشمنی و توطئه آنان علیه پیامبر (ص) اشاره میگردد که دلایل برخوردهای سختگیرانهی بعدی پیامبر (ص) نسبت به آنها نیز هست:
1️⃣ همکاری با دشمنان و شرکت در توطئهها و جنگها
آنان قریش را تشویق و یاری میکردند. حتی بسیاری از سؤالهای مشکل و -به خیال خود- کوبنده را طراحی کرده، به قریش میدادند. سؤالهایی كه برای کشف حقیقت نبود، بلکه صرفاً با اغراض متعصّبانه مطرح میگردید.
2️⃣ تحقیر دین و پیامبر گرامی اسلام
آنان پیامبر را تحقیر مینمودند که از خود چیزی ندارد و همهاش از یهود و #تورات است. گاهی میگفتند که حضرت ابراهیم، اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط از مایند. خداوند متعال هم با نزول وحی «مَا کَانَ إِبْرَاهِیمُ یَهُودِیّاً وَلاَ نَصْرَانِیّاً وَ لَکِن کَانَ حَنِیفاً مُسْلِماً» (آل عمران: 67) بدان سخن پاسخ گفت. آنان گاهی پیامبر را اذیت مینمودند که قبلهای ندارد و قبله از آنِ ماست که در نهایت، این توطئهها و تحقیرها با نزول آیات قرآن خنثی گردید.
3️⃣ تبلیغات سوء و شایعات بیاساس
یهودیان در مدینه شایعات بیاساس و خطرناکی را طراحی و انتشار دادند؛ مثلاً میگفتند: هرکس مسلمان شود، مریض میشود، چون این دین مورد خشم خداست! یا اینکه هرکس مسلمان شود، زنش پسر و اسبش کرّه نمیآورد! بهدلیل آنکه آب و هوای مدینه بهطور معمول، با تازهواردان سازگار نبود و موجب بیماری ـ از جمله نوعی «مالاریا» ـ میشد، پیامبر دعا کرد و دستور داد که از گیاه سیر استفاده کنند تا بیماری مزبور برطرف گردد. درباره شایعه دیگر نیز با متولد شدن نوزاد پسر از مهاجران (عبداللّه بن زبیر) و از انصار (نعمان بن بشیر) دروغ و توطئه آنان فاش و خنثی گردید. [در این موارد احتمال #بیوتروریسم یهودی نيز میرود كه در فرصتی دیگر بدان خواهیم پرداخت.]
🌐 این کارها موارد اندكی از خیانتهای بیشمار یهودیان است که بر ضد پیامبر اسلام انجام میدادند. در حالیکه پیامبر (ص) میکوشید بهگونهای مسالمتآمیز و با مدارا، با آنان همزیستی کند، اما یهودیان اهل مدارا و صلح و همزیستی نبودند. عملکردهای یهود موجب شد که باقیماندن آنها در مرکز حکومت اسلامی خطرآفرین تلقّی گردد. پیامبر (ص) مذاکراتی را با آنان آغاز کرد که اثری نداشت و سرانجام، ناگزیر از برخورد و درگیری با آنان گردید. در قسمتهای بعد به این درگیریها و علل آنها اشاره میشود.
✍️ نویسنده: احمد سعادت
@madresseinqhilab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰علت ایجاد جنگ ۸ساله، ترس قدرتهای جهانی از اثرگذاری انقلاب اسلامی بود
🔻رهبرانقلاب صبح امروز در دیدار جوانان و نوجوانان عازم راهیان نور:
🔹علت ایجاد جنگ هشتساله از طرف رژیم بعثی صدام، عظمت و ابهت انقلاب بود.
🔹وقتی انقلاب اسلامی به وجود آمد، عظمت این انقلاب دشمنان قدرتمند جهانی را مرعوب کرد. از سوی دیگر وقتی دیدند که این انقلاب در بین ملتهای مسلمان دنیا و در کشورهایی که رؤسای آن کشورها وابسته به آمریکا بودند مورد استقبال قرار گرفت و ملتها به نفع انقلاب اسلامی شعار دادند، در صدد برآمدند تا به هر قیمتی این انقلاب را نابود کنند.
🔺آنها میدانستند صدام شخصیتی بود که زمینهی ایجاد یک حرکت متکبرانه و ظالمانه در او وجود دارد و بهطور طبیعی آدم متجاوز و متعرضی است. در هنگام انقلاب صدام رئیسجمهور عراق نبود؛ آنها ترتیبات را جوری دادند که حسن البکر کنار برود و صدام رئیسجمهور شود تا او را تهییج و تشویق و وادار به حملهی نظامی به ایران کنند. ۹۶/۱۲/۱۹
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید| رهبرانقلاب،امروز : با #تحریم آزار میدهند اما ملت را متوقف نمیکند.
✊وقتی برای حرکت، اراده قوی است، وقتی #جوانها بصیرت دارند و دشمن را میشناسند، دشمن نمیتواند ضربهای بزند.
☑️ @Khamenei_ir
✅پرسش
ايا کوروش همون ذوالقرنين هست؟
🌸☘☘☘☘☘🌸
در مورد ذوالقرنین مصادیق متعددی ذکر کرده اند. تا قرن چهارده قمری کسی کورش را جزء مصادیق عناون نکرده است اما در همین صد و صد و پنجاه سال اخیر اولین بار شخصی به نام سر سید احمد خان هندی(۱۸۹۸م) مطرح کرده است(1) او سپس ابولکلام آزاد که او نیز هندی تبار است با مویدات بسیاری نظر وی را تایید می کند(2) علامه طباطبائی مویدات ابوالکلام را نسبتا می پذیرد اما می فرماید«اين بود خلاصهاى از كلام ابو الكلام، كه هر چند بعضى از جوانبش خالى از اعتراضاتى نيست، ليكن از هر گفتار ديگرى انطباقش با آيات قرآنى روشنتر و قابل قبولتر است.(3)»
در تفسیر المیزان نیز تقریبا چنین تعبیراتی تکرار شده است. در این تفسیر شریف آمده«اين بود خلاصه آنچه در تقويت نظريه سوم(4) بيان شده است درست است كه در اين نظريه نيز نقطههاى ابهامى وجود دارد، ولى فعلا مىتوان از آن به عنوان بهترين نظريه در باره تطبيق ذو القرنين بر رجال معروف تاريخى نام برد(5)»
دلایل طرفدان این نظریه عبارتند از
یک: فتوحات کورش در شرق و غرب
دو: عادل بودن او در جنگها بنا بر گفته ای هرودت، گزنفون و عهد عتیق
سه: سد کورش بر تنگته داریال در کوه های قفقاز
چهار: کشف مجسمه ای در دشت مرغاب فارس که دو شاخ بر سر دارد
پنج: اشاره به قوچ با دوشاخ در کتاب مقدس یهودیان و اشاره به پادشاه ایرانی(6)
این نشانه ها بر ذوالقرنین قرآن نیز تطبیق دارد. از طرفی کسانی که در مورد ذوالقرنین از پیامبرصلی الله علیه واله پرسیدند گروهی از یهودیان بودند یا مشرکین به تحریک یهودیان اقدام به پرسش کردند(7) لذا این احتمال تقویت می شود اگرچه باز نمی توان به ضرس قاطع چنین سخنی گفت.
اما پیامبر بودن کورش در صورتیکه صحیح است که دو مقدمه اثبات شود
مقدمه اول: به ضرس قاطع ثابت شود کورش همان ذوالقرنین است که چنین چیزی هنوز اثبات نشده است
مقدمه دوم: ثابت شود ذوالقرنین پیامبر است که در این مورد نیز به قطع نمی توان سخن گفت چون روایات متعارضی در این باب داریم
بنابراین نمی توان به پیامبر بودن کورش حکم کرد مگر پس از اثبات قطعی این دو مقدمه.
1.الميزان في تفسير القرآن، ج13، ص: 391
2.ذوالقرنین یا کورش کبیر، نوشته ابوالکلام آزاد، ترجمه محمدابراهیم باستانی پاریزی، تهران، ابنسینا، ۱۳۳۹ش، ص 60-68.
3.ترجمه تفسير الميزان، ج13، ص: 541
4. نظریه سوم همان نظریه ابولکلام آزاد است.
5.تفسير نمونه، ج12، ص: 549
6. ابوالکلام آزاد، ذوالقرنین یا کورش کبیر، همه کتاب، علامه طباطبائی، ج13، 391-396
7. مفاتيح الغيب، ج21، ص: 493
@madresseinqhilab
❇️خبرنگار امور نظامی-امنیتی بیبیسی:
🔷«توافق فروش جنگندههای بریتانیایی به #عربستان، مثل یک سیلی بر صورت فعالان حقوق بشر و فعالان ضدجنگ است.»
♦️بریتانیا نگران وضعیت حقوق بشر و جنگ یمن است، اما نمی شد یک قرارداد پیشنهاد چند میلیارد پوندی را به تعویق انداخت.»
@madresseinqhilab
جناب شیرازی! ایران عراق نیست!
🔹چنددهه است خودش و خاندانش در ایران زندگی میکنند. زیر سایه جمهوری اسلامی درس و دفتر و شبکهاش به راه است، وجوهات به راه است، از قلبِ قمِ جمهوری اسلامیِ پرچمدار تشیع انقلابی پیام تشیع غیرسیاسیاش را صادر میکند، داعیه مرجعیت عراق را دارد و کربلا را پاتوق کرده، ولی از قم تکان نمیخورد!
🔹داعش عراق وسوریه را شخم میزند، ولی سپاهقدسِ همین جمهوری اسلامی میرود حشدالشعبی راه میاندازد، امکانات و مشورت میدهد و داعش را گام به گام از رمادی و تکریت و سنجار و موصل و نهایتا از عراق بیرون میکند. راهپیمایی اربعین هم که طرف با ادعای شعائر حسینی مدعیاش است، امنیتش در عملیات جرفالصخر همین جیوش جمهوری اسلامی کامل می شود. مرجع عالیقدرِ عراقِ مقیم قم و تشکیلاتش هم برای خالی نبودن عریضه، گردان کوچکی تشکیل دادهاند و گاهی نمایندگانی را به سوی جبهات قتال روانه میکنند تا عکسی بگیرند و خبری منتشر کنند که بله، ما هم هستیم.
🔹چندسال است مردم ایران و عراق در پیادهروی اربعین و نیمهشعبان با هم قاطی میشوند و علاوه بر اوضاع سیاسی، فضای فرهنگی بین دو ملت هم روزهای خوبی را میگذراند. اوضاع دارد خوب پیش میرود که پسرش سخنرانی تندی علیه ولایتفقیه میکند و حکومت ایران را که چهل سال است زیر سایهاش زندگی کرده و فحشش داده با حکومت فرعون مقایسه میکند!
🔹وقتی با او برخورد میکنند هم مریدانش را بسیج میکند برای تجمع جلوی کنسولگریهای ایران در عراق! که ای مردم چه نشستهاید؟ فرزند مرجعیت را گرفتهاند! چطور موقع هتاکی کسی درِ گوشش نگفت در شان "فرزند مرجعیت" نیست اینطور اژدهادهانی کند؛ حالا که بازداشتش کردهاند صدا به آسمان میبرید که آی فرزند مرجعیت را گرفتند!؟
🔹جناب شیرازی! ایران عراق نیست که به اسم مرجعیت هرکاری دلتان بخواهد بکنید. اینجا ضوابط خودش را دارد، عراق هرکاری دلتان میخواهد بکنید، اینجا ایرانِ جمهوری اسلامی است.
@madresseinqhilab
*حکایتی زیبا درباره حق الناس حتما بخونید*
🕊🕊🍃🕊🕊🍃🕊🕊🍃🕊🕊
ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺳﺮ ﺳﺒﺰ ﻭ ﺷﺎﺩﺍﺏ ﺣﮑﻤﺮﺍنی ﻣﯿﮑﺮﺩ
ﺭﻭﺯﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺷﺪ ﻭ ﻃﺒﯿﺒﺎﻥ ﺍﺯ درمان ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﺶ ﻋﺎﺟﺰ ﻣﺎﻧﺪند ﻭ ازﺷﺎﻩ ﻋﺬﺭ ﺧﻮﺩ
ﺭﺍ ﺧﻮاﺳﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺳتﺷﺎﻥ کاری ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﯿﺴﺖ .
ﺷﺎﻩ ﻫﻢ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﻓﺎﺕ ﺍﻋﻼم ﻧﻤﺎﯾﺪ .
ﺷﺎﻩ ﮔﻔﺖ ﻣﻦ کسی را ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﻨﻤﺎﯾﻢ ،
که ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﻓﺎﺕ ﻣﻦ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺩﺭ ﻗﺒﺮی که برای من آماده کرده اند ﺑﺨﻮﺍبد !
ﺍﯾﻦ ﺧﺒﺮ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﭘﺨﺶ ﺷﺪ
ﻭﻟﯽ ﮐﺴﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﺸﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺑﺨﻮﺍﺑﺪ .
ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺩﺭاﯾﻦ ﻗﺒﺮ بخوابد
فقط ﯾﮏ ﺷﺐ ﻭ ﻓﺮﺩﺍ ﺻﺒﺢ ،ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﻣﺮﺩﻡ شود.
ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﺩﺭ ﻗﺒﺮ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪ ﻭ روزنه ای ﺑﺮﺍﯼ نفس کشیدنﻭ ﻫﻮﺍ ﻫﻢ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﻧﻤﯿﺮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺭﻓﺘﻨﺪ .
ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﺑه ﺨﻮﺍﺏ ﺭﻓﺖ .
ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪ ﮐﻪنکیر و منکر ﺑﺎﻻﯼ قبرش ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻧﺪ.
ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯿﭙﺮﺳﻨﺪ ﻭ ﻓﻘﯿﺮ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﯿﮕوید ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﭘﺮﺳﯿﺪند:
ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﭼﯽ ﺩﺍﺷﺘﯽ؟
ﻓﻘﯿﺮ ﮔﻔﺖ :ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﻣﺮﮐﺐ (ﺧﺮ ) ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺩیگر
ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ .
ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ فقیر ﺑﺎ ﺧﺮ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﻓﻼﻥ ﻭ ﻓﻼﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ بر ﺧﺮﺧﻮﺩ ﺑﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩ گذاشتی ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺩﻧﺶ ﺭاندﺍﺷﺖ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ ﺩﺭفلان ﺭﻭز به خرت ﻏﺬﺍ ﻧﺪﺍﺩﯼ و....
ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ بخاطر ﺍﯾﻦ ﻇﻠﻢ ﻫﺎ که به ﺧﺮﺵ کرده بود ﭼﻨﺪ ﺷﻼﻕ ﺁﺗﺸﯿﻦ خورد که برق از سرش پرید .
ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ می شود ﺩﺭ ﺗﺮﺱ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﺩﺭ ﻗﺒﺮ ﺁﺭﺍﻡ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺻﺒﺢ
ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺟﺪﯾﺪ ﺷﺎﻥ می آیند ﺗﺎ ﺍﺯ ﻗﺒﺮ ﺑﯿﺮﻭﻧﺶ ﮐﻨﻨﺪ
ﻭ ﺑﺮ ﺗﺨﺖ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﺑﻨﺸﺎﻧﻨﺪﺵ .
ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﻗﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﭘﺎ به ﻓﺮﺍﺭ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ
ﭘﯽ ﺍﻭ ﺻﺪﺍ ﮐﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﺍﯼ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﻣﺎ ﻓﺮﺍﺭ ﻧﮑﻦ !
ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﺑﺎ جیغ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻣﯿﮕوید:م
ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺧﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ
ﻋﺬﺍﺏ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺷﮑﻨﺠﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﺍﮔﺮ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﻮﻡ ﻭﺍﯼ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﻢ ...
ای بشر از چه گمان کردی که دنیا مال توست
ورنه پنداری که هر لحظه اجل دنبال توست
هر چه خوردی، مال مور و هر چه هستی مال گور
هر چه داری مال وارث، هر چه کردی مال توست...
*ای کاش این حکایت به گوش همگان برسد*
@madresseinqhilab
هدایت شده از مدرسه انقلاب بصیرت ،شیعه،مهدوی ،جهاد
🔶🔸مدرسه انقلاب ...فضای مشق انقلابی🔸... کسب معلومات دینی ؛ آخرالزمان و مهدویت؛ آشنایی با تحولات منطقه وجهان وتاریخ ایران باستان.....با ما باشید ..... هرشب ساعت ۲۰:۳۰👉💥
-🔶🔸🔸🔸-------------´´´_ _🍃🍂👇👇🍃🍂🍃
(@madresseinqhilab) 🌺🌸🌺🍀🌸
--------______🍃🍃🍃🍃🍃------´´´´
چرا میگن بهشت زیر پای مادران است؟‼️
👇👇👇
♨️سوال:
🔰علت اينکه بهشت زير پاي مادران است چيست؟
✍️پاسخ:
✅احتمال داردفضیلت احترام و خدمت به مادر منظور باشد،یعنی اگر فرزند آرزوی بهشت دارد، باید مادر از او راضی باشد، و رضایت او شرط ورود به بهشت است. اگر رضایت والدین نباشد، فرزند وارد بهشت نمی شود.
احتمال هم دارد برای بیان فضیلت مادر بودن باشد، یعنی یک زن با مادر شدن - بخاطر فداکاری های بی نظیر- اهل بهشت خواهد شد.
همانگونه که در روایت دیگری در مورد فضیلت مادر شدن پیامبر صلی الله علیه و آله میفرماید:
اگر زن حامله شود او به سان روزهدار شب زندهدارى است که با جان و مال در راه خدا جهاد مىکند و چون زایمان کند پاداشى دارد که از بس بزرگ است نمىداند آن پاداش چیست و چون شیر مىدهد در برابر هر مکیدن براى او مشابه یک آزاد سازى از فرزندان اسماعیل است و چون از شیر دادن فارغ گردد فرشتهاى بر پهلوى او مىزند و مىگوید: از نو آغاز به کار کن که بخشیده شدهاى».[1]
«هر گاه زن در ایّام زایمان و دوره نفاسش بمیرد روز قیامت نامه عمل او را نگشایند»؛[2] یعنى از او حساب گرفته نمیشود و بدون حسابرسى به بهشت میرود؛ چون ناراحتى زایمان او را از گناه پاک ساخته است.
«درباره قصّه حضرت آدم و حوّاء (ع) آمده است ... خداوند فرمود: اى حوّاء! هر زنى که به هنگام زایمانش بمیرد او را با شهیدان محشور مىکنم. اى حوّاء! هر زنى که درد زایمان او را بگیرد پاداش شهید برایش مىنویسم و اگر سالم بماند و زایمان کند گناهانش را برایش مىآمرزم گرچه به اندازه کف دریا و ریگ بیابان و برگ درختان باشد و اگر بمیرد شهید مىگردد و فرشتهها به هنگام قبض روحش نزد وى حاضر مىشوند و او را به بهشت بشارت مىدهند و در آخرت او را نزد شوهرش مىبرند و هفتاد برابر برتر از حورالعین است. حوّاء گفت: آنچه دادهاى مرا کافى است ...».[3]
[1]. وسائل الشیعة، ج 21، ص 451، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، 1409ق.
[2]. من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 139، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق.
[3]. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 15، ص 214، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، 1408ق.
#اعتقادی
@madresseinqhilab
✅ #فاطمه سلام الله علیها الگوی چه کسانی است؟
🔶 استاد علی صفایی حائری
#فاطمه، الگوى كسانى است كه بيشتر از خودشان هستند و بيشتر از رفاه و عدالت و تكامل را مى خواهند؛ كه انسان، با رسيدن به تكامل و شكوفايى استعدادهايش، جهتى عالى تر مى خواهد تا رشد داشته باشد؛ وگرنه خسر و خسارت، او را مى ربايد.
تمامى دعا و تمامى آرزوى من، اين است كه تو را #فاطمه ى رسول و همسر على و مادر زينب، به چشم عنايت بپذيرد.
تمام خواسته ى من، اين است كه شما همه، نور چشم اولياء خدا و سرور قلب آنها باشيد؛ نه سنگى در راه خدا و خارى بر دامان رسول و استخوانى در گلوى على و ضربه اى بر گونه ى #فاطمه.
عزيزم! منيره ى مهربانم!
آنطور زندگى كن كه «مرگ»، مزاحم «زندگى» تو نباشد!
و آنگونه بمير، كه زندگى ساز باشى!
شايد بتوانى، در كنار #فاطمه باشى!
الهى ثَبِّتنا عَلى دينِكَ وَ اسْتَعْمِلْنا بِطاعَتِكَ وَ لَيِّن قُلُوبَنا لِوَلىِّ امْرِكَ وَ عافِنا مما امْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَكَ
📚 نامه هاى بلوغ، ص: 135
@madresseinqhilab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 موافقت رهبرانقلاب با کنارهگیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران
آیتالله احمد جنتی در نامهای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنهای در طول این مدت، درخواست کنارهگیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.
☑️ @Khamenei_ir
✅پرسش:
تعاملات سياسي که ايرانيان با مسلمان در جريان فتوحات داشتند نام ببريد ؟
🌸☘☘☘☘☘🌸
سازو کار این کانال اجازه بیان مفصل را نمی دهد اما به صورت اجمال عرض می شود بسیاری از ایرانیان با مسلمانان در فتح ایران همکاری کردند از جمله
همکاری برخی از فرماندهان سپاه یزدگرد با مسلمانان به طور مثل فرماندهی به نام سیاه که هفتاد هزار نفر را تحت فرماندهی خود داشت با همه نیروها به مسلمانان پیوست(1)
در نبرد قادسیه چهار هزار نفر به سپاه اسلام پیوستند(2)
علاوه بر فرماندهان مردم عادی نیز با مسلمانان همکاری می کردند و برای صلح پیش قدم می شدند(3)
این همکاری ها تاجائیکه بود که یزدگرد آخرین پادشاه ساسانی به دست یک ایرانی کشته شد.(4)
اگر این همکاری ها نبود هیچگاه حکومت تا دندان مسلح و کهن ساسانی در مقابل دولت تازه به دوران رسیده ایرانی شکست نمی خورد.
منابع
1. طبری، تاریخ طبری، ج4، ص90
2. بلاذری، فتوح البلدان، ص275
3. همان، ص405
4. مسکویه، تجارب الامم، ترجمه، ج1، ص283
@madresseinqhilab
🔆متن شبهه:
خداوند در قرآن پیامبر را به صراحت و روشنی تمام از خودکامگی و استبداد رای و دیکتاتوری منع کرده و گفته که حق هیچ گونه #اجبار در دین را نداری و تنها وظیفه پیامبر در ارتباط با ناس (مردم) چه مشرک چه مومن تبلیغ و #رساندن پیام است چرا امروزه به این دستور عمل نمیشود و واجباتی مانند حجاب و ...را بر تمام آحاد جامعه لازم می دانند
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣در این شکی نیست که در آیات متعددی ، بیان شده است که وظیفه پیامبر گرامی تنها #ابلاغ و رساندن پیام الهی است و بیش از آن مسوولیتی ندارد ، چنان که می فرماید ؛
« پیامبر وظیفه ای جز #ابلاغ رسالت ندارد » ( مائده 99)
2⃣این مضمون در آیات دیگری نیز آمده است ؛
💠آل عمران، آيه 20؛ نساء، آيه 80؛ انعام، آيات 66 و 107؛ نور، آيه 54؛ رعد، آيه 40؛ يونس، آيه 108؛ فرقان، آيه 43؛ زمر، آيه 41؛ شورى، آيات 6 و 48؛ تغابن، آيه 12 و عنكبوت، آيه 18.
3⃣مضمون این آیات آن است که پیامبر گرامی موظف است فرمان خدا را آشكارا به همگان برساند خواه بپذيرند يا نپذيرند و پذيرش و عدم پذيرش اين دعوت، سود و #زيانش متوجه خود آنها خواهد شد و پيامبر هرگز موظف نيست كه مردم را اجبار به هدايت و قبول دعوت و اجبار كند.
لذا می فرماید ؛
« پس تذكر ده تو فقط #تذكر دهنده ای ، تو مسلط بر آنها نيستى كه مجبورشان (بر ايمان) كنى » (غاشیه 21_22)
4⃣اشاره به این که راه كمال در صورتى پيموده مى شود كه با ميل و اراده و اختيار همراه باشد، و گرنه تكامل اجبارى سخنى بى مفهوم است، تو هرگز نمى توانى آنها را مجبور سازى، و اگر هم مى توانستى فايده اى نداشت.
5⃣این سخن در واقع بازگشت می کند به این منطق اسلام که می فرماید ؛
« در قبول دين هيچ #اكراهى نيست (زيرا) راه درست از بيراهه آشكار شده است» ( بقره 256)
6⃣از آنجا كه دين و مذهب با روح و فكر مردم سر و كار دارد و اساس و شالوده اش بر ايمان و يقين استوار است خواه و ناخواه راهى جز منطق و استدلال نمى تواند داشته باشد و جمله" لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ" در واقع اشاره اى به همين است.
7⃣بنابراین مضمون آیات فوق الذکر به این سخن بر می گردد که در قبول دین و #اعتقاد به آن هیچ گونه اجباری در کار نیست و پیامبر هم تنها موظف به رساندن پیام الهی است و کسی را مجبور به پذیرش و اعتقاد به آیین اسلام نمی کند زیرا اصولا اسلام و هر مذهب حق از دو جهت نمى تواند جنبه #تحميلى داشته باشد:
1بعد از آن همه دلائل روشن و استدلال منطقى و معجزات آشكار، نيازى به اين موضوع نيست، آنهایی متوسل به زور و تحميل مى شوند كه فاقد منطق باشند، نه اسلام با آن منطق روشن و استدلالهاى نيرومند.
2.اصولا دين كه از يك سلسله اعتقادات #قلبى ريشه و مايه مى گيرد ممكن نيست تحميلى باشد زور و شمشير و قدرت نظامى در اعمال و حركات جسمانى ما مى تواند اثر بگذارد نه در افكار و اعتقادات ما.
📚تفسیر نمونه ج2 ص281
8⃣اما باید توجه کرد که بین اجبار در حوزه عقیده و اجبار در حوزه عمل فرق است ، در عقیده فرد #آزاد است و می تواند هر راهی را که بخواهد برگزیند ، اما در عمل چنین نیست ، زیرا اعمال افراد پیوند خورده است با زندگی اجتماعی آنها و در زندگی #اجتماعی هم سرنوشت افراد به هم مربوط است و اعمال زشت خواه و ناخواه اثر #طبیعش را بر اجتماع خواهد گذاشت .
9⃣ اسلام درعین حال که آزادی عقیدتی را برای همگان ثابت می داند ، و معتقد است که در آن هیچ اجباری نیست ، بر آن است که این آزادی در زندگی اجتماعی محدود تر است زیرا در اجتماع چیزی به عنوان ضرر فردی وجود ندارد و هر زیان فردی امکان این را دارد که به صورت یک " زیان اجتماعی" در آید و به همین دلیل منطق و عقل به افراد اجازه می دهد که در پاک نگه داشتن محیط زیست خود از هرگونه تلاش و کوششی خود داری نکنند.
👌پیامبر گرامی فرمود:
« یک فرد گنهکار در میان مردم همانند کسی است که با جمعی سوار کشتی شود و به هنگامی که در وسط دریا قرار گیرد تبری برداشته وبه سوراخ کردن موضعی که در آن نشسته بپردازد و هرگاه به او اعتراض کنند در جواب بگوید من در سهم خود تصرف می کنم اگر دیگران او را از این عمل خطرناک باز ندارند طولی نمی کشد که آب دریا به داخل کشتی نفوذ کرده ویکباره همگی در دریا غرق می شوند »
📚 مسند احمد ج4 ص268
📚 نهج الفصاحه ص836
🔟بنابراین حق نظارت بر اجتماع یک حق طبیعی است و اسلام نیز با وضع احکام و قوانینی مانند #حدود ، امر به معروف ، نهی از منکر ، آن را به رسمیت شناخته است و این منافاتی هم با آزادی در عقیده ندارد
قرارگاه پاسخ به شبهات
@madresseinqhilab
هدایت شده از مدرسه انقلاب بصیرت ،شیعه،مهدوی ،جهاد
🔶🔸مدرسه انقلاب ...فضای مشق انقلابی🔸... کسب معلومات دینی ؛ آخرالزمان و مهدویت؛ آشنایی با تحولات منطقه وجهان وتاریخ ایران باستان.....با ما باشید ..... هرشب ساعت ۲۰:۳۰👉💥
-🔶🔸🔸🔸-------------´´´_ _🍃🍂👇👇🍃🍂🍃
(@madresseinqhilab) 🌺🌸🌺🍀🌸
--------______🍃🍃🍃🍃🍃------´´´´
🔆متن شبهه:
ما را چه به «آزادی» ؟
وقتی پرفروشترین
کـتـابهــای مـــا
کتابهـای آشـپـزی
و تعبیرخواب هستند،
یعنی کـه مـا مـلـتِ
خوردن و خوابیدنیم!
🔆پاسخ شبهه:
🔮اینجا با یک متن احساسی و روشنفکرمابانه با خمیرمایه ی سیاسی رو به رو هستیم که تنها هنر نویسنده اش "بازی با کلمات" بوده است.
1⃣ اما نکته ی نخست اینکه مقدمه ی متن غلط است و پرفروش ترین کتابهای ما عمدتاً راجع به "آشپزی" و "تعبیر خواب" نیستند.
❗️در بین دو فهرستی که از کتابهای پرفروش سال ۹۵ ایران منتشر شده، تنها در عنوان یک کتاب، از واژه ی "آشپزی" استفاده شده که البته محتوای آن مرتبط با بحث طب سنتی است.
2⃣ نویسنده با سیاه نمایی، در حالی عموم ایرانیان را به تنبلی و تن پروری متهم کرده است که در حال حاضر، کشور از نظر علمی روند رو به رشدی را تجربه می کند و به عنوان مثال: ما در سال 2016، موفق به کسب رتبه ی نخست شتاب علمی دنیا شده ایم و رتبه ی علمی ایران چهار پله ارتقا یافته است.👌
3⃣ سوال مهم اینجاست که چگونه می توان مدعی عدم وجود آزادی و دموکراسی در کشوری شد که:
❗️به طور متوسط، در هر سال یک انتخابات در آن انجام می شود.
❗️همه ارکان حکومت، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با رأی مردم انتخاب می شوند.
❗️و میزان حضور واجدین شرایط در آن، از قدیمی ترین حکومت های مردم سالاری دنیا بیشتر است.
@madresseinqhilab
نشر این پیام صدقه جاریه است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات
💠💠 حسینیه «یهودی»های لندن (1)
✡️ ساز و کار فرقه شیرازی در لندن چیست؟
1️⃣ در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، موضوع حمایت جنبش صهیونیستی «تبلیغ اسرائیل» از ساخت یک مسجد و حسینیه در گُلدرز گرین (golders green) لندن در رسانههای بریتانیا بسیار برجسته شد.
2️⃣ چند ماه قبل، #یهودیانِ محلهی گلدرز گرین لندن با جمعآوری امضا مخالفت خود را با ساخت یک حسینیه (الرسول الاعظم) در این منطقه اعلام کرده بودند.
3️⃣ اما اعضای #جنبش_تبلیغ_اسرائیل که یک حرکت #صهیونیستی است، ضمن بازدید از این مرکز به یهودیان اطمینان دادهاند که این حسینیه به هیچوجه تهدیدی برای آنها نیست!
4️⃣ #جوزف_کوهن رئیس و بنیانگذار این جنبش که شخصاً از حسینیه بازدید کرده گفته که #صهیونیستها پس از آنکه اطمینان پیدا کردند این مرکز مانند ایران نیست، هوادار #تشیع_خمینی نیست و وابسته به #تشیع_شیرازی است، از ساخته شدن آن حمایت میکند.
5️⃣ کوهن به ۶۰۰۰ #یهودی مخالف ساخت حسینیه گفته است: "این مکان متعلق به آیتالله خمینی نیست، متعلق به آیتالله شیرازی است، بنابراین ارتباطی با #روز_قدس ندارد، افرادی که با آنها دیدار کردیم بسیار مهربان و خونگرم بودند و از ما استقبال کردند."
6️⃣ و نکتهی درست در همین جملهی جوزف کوهن است که #شیعه_لندنی همچون شیعه خمینی نیست، پس باید به آن آزادی عمل داد. در واقع برنامه روشن است: «آلترناتیوسازی در برابر ایدئولوژی شیعی جمهوری اسلامی».
7️⃣ ...و چه هدفی استراتژیکتر از این میتواند برای #صهیونیستها وجود داشته باشد؟!
@madresseinqhilab
💠💠 حسینیه «یهودی»های لندن (2)
✡️ ساز و کار فرقه شیرازی در لندن چیست؟
1️⃣ وقتی به روند #فرقهسازی این جریان با محوریت #یاسر_الحبیب در لندن نگاه میکنیم، کاملاً آشکار است که از سوی دولت انگلستان یک نوع بسط ید و آزادی عمل کامل به این فرقه داده شده است.
2️⃣ سیدرضا قزوینی (الغرابی) تحلیلگر عراقیتبار مقیم ایران در گزارشی از شهرک #فدک_الصغری در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت:
3️⃣ «شهرک فدک الصغری، منطقهای خوش آب و هوا و سرسبز در شهر لندن است که توسط شیخ یاسر الحبیب، داماد #سیدمجتبی_شیرازی (برادر #سیدصادق_شیرازی) در لندن خریداری شده است.
4️⃣ این شهرک پس از آمادهسازی و ساخت یک مسجد در داخل آن درسال ۱۳۹۱ افتتاح شد و پرچم گروه یاسر الحبیب یعنی "هیئة خدام المهدی" در یکی از تپههای آن و طی مراسمی که اعضای این گروه یونیفورمهای سبز نظامی! بر تن کرده بودند برافراشته شد.
5️⃣ نمازهای عمومی این گروه در این شهرک برگزار میشود. یک حوزه علمیه و مدرسه نیز در آن ساخته شده است! به گفتهی یاسر الحبیب قرار است این شهرک پس از خرید زمینهای اطراف به یک #دهکده_اسلامی_شیعی تبدیل شود و ساکنان انگلیسی نیز به تشیع هدایت شوند!!
6️⃣ پوشیدن یونیفورمهای نظامی، تأسیس یک شهرک و برگزاری رژه در مناسبتهای مذهبی، و بیان اینکه هدف از ساخت چنین دهکدهای، فتح یک کشور خارجی (عربستان) است -ولو در شعار-، و توسعهی روزافزون آن در شهر لندن، جالب توجه است.»
@madresseinqhilab