eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
547 ویدیو
10 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘نگاه اولیای الهی با ما متفاوت است. به یاد دارم هنگامی که در کربلا در خدمت مرحوم علامه طهرانی در منزل حضرت آقای حداد رضوان الله علیهما بودیم و چه بسا صحبتهایی در طول شبانه روز می‌شد و مثلا یکدفعه 5 دقیقه مطلبی می‌فرمودند و یا جمله‌ای می‌گفتند، وقتی نگاه می‌کنم، می‌بینم آنها چه تصوّر می‌کردند و چه نگاهی داشتند! اصلاً نگاه آنها نگاهِ عاطفی و ترحّم از روی دلسوزی و حُزن و مانند آن نبود و با فضایی که تا به حال به ما گفته شده و تفسیرهایی که شنیده و خوانده‌ایم متفاوت است. 🔘اولیای الهی در افقی بودند که اگر می‌خواستیم تنزّل کنیم آن لطافت، صعود، رقّت، عظمت، مَجد، بَهاء و کبریائیتی که در این جریان در کار است را از دست می‌دادیم و تبدیل می‌شد به یک مسألۀ عادی از زدن و کشتن و تیر و کمان و سر‌بریدن و بستن و بردن و مانند آن! یعنی تبدیل می‌شد به مسائلی روزمره که کم و زیادش را می‌بینیم؛ مثل همین جنگهایی که الان در حال انجام است که روشن است که حلوا و برنج زعفرانی خیرات نمی‌کنند؛ بلکه بمب‌هائی است که بر سر مردم بیچاره می‌ریزند؛ که اینها در ظاهر مثل کربلا است. حال در کربلا با شمشیر بوده و در اینجا با بمب‌های سوزنده و آتش‌زا و فسفری و شیمیایی و غیره است؛ آنجا تیر و کمان بوده و الان گلوله است. در اینجا هم مردم بدبخت کباب شده‌ و پدرش درآمده تا جان داده، همه چیز خود را از دست داده و مصیبت زده شده است. 🔘ما نباید کربلا را در حدّ عادی و ظاهری تنزّل دهیم. جریان کربلا هر قدمش و هر نکته‌اش را بگیرید و با آن پرواز کنید و از عالمِ نفْس بیرون آمده و بگذرید و از دنیا و و شهوات و تقلّب بر مردم بگذرید و از اینکه به هر کیفیتی بر حریف پیروز شوید بگذرید. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 220 علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🔘.علاوه بر استفاده معنوی.... علیه السلام @maktabe_vahy 🏴🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سرّ دلبران (8) ◾️. منظور از مبتهج بودن حضرت آقای حداد قدّس سرّه در روز عاشورا چیست؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 233، دقیقه 15:13 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
🚩. جلوۂ ذات احدیّ بی نقاب نور تجلّایِ حسین است و بس علیه السلام @maktabe_vahy 🏴🏴🏴🏴🏴
🔘. هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم! ✳️قسمت اول 🚩وقتی آدم به صحرای کربلا نگاه می‌کند می‌گوید: چه کارهایی که به فکر آدم می‌آمد که نکردند!؟ ولی نگاه می‌کنید که امام حسین علیه السلام از روز عاشورا، ساعت به ساعت در حال عوض شدن است؛ چهره دارد برافروخته می‌شود! با خود می‌گوییم این شخص که همان امام است و فرقی نکرده است؛ امام که تغییر نمی‌کند! اما باید بدانیم که خودِ امام هم با خدای خود حسابی دارد. امامت به جای خویش درست است اما ما از آنچه که خدا برای امام در نظر می‌گیرد، خبر نداریم! 🚩لذا امام حسینی که در ظهر عاشورا بر روی خاک افتاد با آن امام حسینی که در صبح عاشورا بود چیز دیگری بود. اصلاً به کجا دیگر نباید می‌رسید! اصلاً نمی‌شود گفت که در کجا بود! و این مسئله، مسئله عجیبی است که امام چگونه باید این مراتب را طیّ کند؟! از دست دادن علی اکبر علیه السلام مگر شوخی و بازی است!؟ از دست دادن حضرت علی اصغر علیه السلام با آن وضع و کیفیت و همینطور از دست دادن یکی یکی از برادران و خاندان و اصحابش که شوخی نیست! اینطور نیست که حضرت مثل دیوار باشند و هر چه بخواهد بشود، بشود!! بلکه اینها همه حساب دارد. ✔️ادامه دارد... 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. سنه 1438 جلسه 10 علیه السلام @maktabe_vahy 🏴..🏴..🏴..🏴
مکتب وحی
🔘. هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم! ✳️قسمت اول 🚩وقتی آدم به صحرای کربلا نگاه می‌کند می‌گوید: چه
🔘. هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم! ✳️قسمت پایانی 🚩کشته شدن حبیب_ جدای از اینکه خودش به چه مقاماتی می‌رسد _ یک اثر روی نفس امام می‌گذارد. اینکه حضرت ابالفضل علیه السلام چه مقام و موقعیتی دارد به جای خویش درست، ولی از دست دادن حضرت اباالفضل علیه السلام اثرِ خود را روی نفس سیّدالشهداء علیه السلام می‌گذارد. اینکه امام می‌فرماید: «الانَ إنکَسَرَ ظَهری وَ قَلَّت حِیلَتی: الان کمرم شکست و چاره‌ام کم شد!» دروغ نمی‌گویند بلکه راست می‌گویند ولی با این نگاه که “این غم به مبارک بادم“ می‌آید. آن از دست دادن حضرت علیّ‌اکبر ”به مبارک بادم“ می‌آید. 🚩اینها همان مطالب آقای حدّاد رضوان الله علیه است. اینها که اشکال می‌گیرند که غم، غم است و اشک و تألّم می‌آورد و جگر می‌سوزاند، بدانند که اینها به جای خویش درست است ولی آن طرف سکّه را نیز باید ببینید که این غم با مقام و نفسِ امام چه کرده است و این از دست دادن حضرت علیّ‌اصغر و حضرت علیّ‌اکبر و برادرها و همچنین همۀ مسائلی که بعداً‌ اتفاق می‌افتد؛ از اسارت و مجلس ابن‌زیاد و مجلس یزید و غیره با نفسِ سیّدالشهداء علیه السلام چه کرده است و بدانیم که همۀ اینها را امام می‌بیند و حضور عینی دارد (نه اینکه فقط اطلاع دارد!) 🚩دیگر در آن وقت که حضرت بر زمین می‌افتد و کار تمام است، انسان نمی‌داند چه خبر است و دیگر اصلاً لایوصف است و قابل وصف نیست! مرحوم علامه طهرانی قدّس الله سرّه می‌فرمودند: «بعد از ظهر عاشورا، هنگامی که حضرت روی زمین افتاده است، آن تجلّی ذات به تمام جهات صورت می‌پذیرد!» که البته این را اولیای الهی می‌دانند و ما نمی‌دانیم چه خبر است! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. سنه 1438 جلسه 10 علیه السلام @maktabe_vahy 🏴..🏴..🏴..🏴
27.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳. سرّ دلبران (9) ◾️. سرّ بقای عاشورا و کربلا در تمام زمانها چیست؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 184، دقیقه 29:04 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
🚩 من از درمان و درد و وصل و هجران/ پـسـنـدم آنــچــه را جــانـان پـســنـدد 🔹آیا جریان عاشورا برای حضرت زینب سلام الله علیها شرّ بود!؟ نمی‌شود که شرّ باشد! لذا در جواب ابن‌زیادِ ملعون که گفت: «كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِيكِ وَ أَهْلِ بَيْتِك‏؟» یعنی کار خدا را چگونه دیدی و دیدی چه بر سرتان آورد؟! حضرت زینب علیها السلام فرمود: «ما رَأَيتُ إلّا جَمِيلاً: چیزی جز زیبائی ندیدم!» 🔹والله، بالله، تالله حضرت زینب سلام الله علیها در آنجا شوخی نکرد و نخواست خودش را از موقعیت بیاندازد؛ چون برخی از افراد جوری جواب می‌دهند که طرف نفهمد واقعیت چیست! اما حضرت زینب علیها السلام داشت به آن مردیکۀ نادان واقعیت را می‌فرمود. آن ملعون فقط شهوتِ دنیا را می‌بیند و فقط از تمام عالم آن قصرِ دارالإماره و آن تختی که بر روی آن نشسته‌ و چند شمشیر‌زنِ حاضر در اطرافش، با آن ”به چپ چپ“ و ”به راست راست“ گفتن را می‌بیند! 🔹ای بدبخت و ای بیچاره! این زن الآن در هر ثانیه عوالمِ وجودی را طیّ می‌کند و تو اصلاً نمی‌فهمی چه می‌گویی که چنین سؤالی می‌کنی! از تخت خود پایین بیا و جلویِ این زن سجده کن، تا ببینی تو را به کجا می‌برد!؟ سراسرِ وجود تو را این دو روزِ دنیا فراگرفته و هیچ خبری از عالم معنا در تو باقی نگذاشته است و فقط همین دو روز را نگاه می‌کنی و از فردای خود خبر نداری! 🔹باری، حضرت زینب می‌فرماید: هر چه دیدم خیر و زیبا بود؛ حتی حضرت نمی‌فرماید خیر دیدم بلکه می‌فرماید ”زیبا دیدم“. 🚩. عاشقم بر لطف و بر قهرش به جدّ بوالعجب من عاشقِ این هر دو ضدّ 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. سنه 1430 جلسه 10 علیه السلام @maktabe_vahy 🏴..🏴..🏴..🏴
🚩. زن مگو مرد آفرین روزگار زن مگو بنتُ الجلال اُختُ الوَقار 🚩. زن مگو خاکِ درش نقشِ جبین زن مگو، دست خدا در آستین علیها السلام @maktabe_vahy ◾️◽️◾️◽️
🚩. زینب هنوز گرمِ تماشای کربلاست! علیها السلام @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سرّ دلبران (10) ◾️. در مقابل امام حسین علیه السلام بودن به چه معناست؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، سنه 1435، جلسه 13، دقیقه 21:03 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، سنه 1438، جلسه 10، دقیقه 36:48 @maktabe_vahy 🔘🔘🔘🔘
💎نعمت به نان و جو و آبگوشت منحصر نیست، بلکه همین حالاتی که خداوند به انسان می‌دهد نیز نعمت است. شکرانه‌اش مواظبت کردن از آنها و اطرافش را داشتن است؛ تا خللی به آنها وارد نشود و تاریک نگردد. با افرادی که اهل دنیا هستند برخورد نشود و الّا حال را از انسان می‌گیرند! 💎اهل دنیا، نفس‌های سیاه و کثیفی مثل غول بیابانی دارند، همین که با آنها برخورد کنی و دل به آنها بدهی و سفرۀ دل را باز کنی، از آن افکار شیطانیِ خود مِن حیثُ أنتم لاتشعرون [از آنجایی که آگاهی ندارید] در قلبتان می‌ریزند. 📝. حضرت علامه طهرانی قدّس الله سرّه 📚. ج 2 ص 188 با ویرایش @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🔶. استقبال مردم و دام شیطان! 💠. شیطان در تبلیغِ دین به این مسئله كار دارد كه: این مطلب و کلام و توضیحی را که می‌گویی و این مطالبِ قابل توجه و اهمیتی را که تبیین می‌کنی، و به این صورت مورد استقبالِ مخاطبین و جامعه قرار گرفته است، آیا برای خودت هست!؟‌ که مثلاً می‌خواهی بگویی: ”شخصِ دیگری نمی‌تواند مثل من این مطالب را بگوید!“ که در اینجاست که شیطان دامِ خود را قرار داده است. 💠. یك ساعت صحبت می‌كنیم اما به اندازۀ سرسوزنی به خدا نزدیك نمی‌شویم؛ چون در آن دام افتاده‌ایم. باید متوجه باشیم آن كسی كه الآن این جاذبه را در صحبت، و این استقبال را در افراد قرار داده است، یك روز کاری می‌کند که همین فرد بر‌گردد و همین مردم تغییرِ مسیر دهند!! 🔺به اندازه‌ای این مسئله ساده و بسیط است كه انسان در حیرت می‌ماند! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ، جلسه ١۴٩ @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘.🔘
🔹عرفان واقعی، عرفان خیالی! @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
⭕️. روزی در خدمت مرحوم علامه طهرانی رضوان‌اللَه‌علیه در مشهد، شخص معروف و معمّمی برای دیدن ایشان آمده بود و از آنجا که اهل برخی روابط اجتماعی بود، از ایشان راجع به کارهای خود، نصیحت و سفارش می‌خواست. عبارت او برای من خیلی تكان دهنده بود. گفت: «آقا، شب كه می‌شود، ”لا نَدرِی أم إلی الجَنّةِ أمْ إلی النّارِ“ یعنی امروز را که گذراندیم نمی‌دانم آیا مسیر ما به سمت بهشت بود یا به سمت آتش و جهنم!؟» 🔹. مرحوم علامه رو كردند به او و گفتند: «همین كفایت می‌كند و سفارش ما همین است!» یعنی، اینکه الان در تَذَبذُب و تردید هستی، همین كفایت می‌كند که به فكر خود باشی و از این شك و تردید بیرون بیایی! با گفتن «لا ندری» كار درست نمی‌شود! آدم بگوید ”لا ندری“ و چشمش را روی هم بگذارد!!!؟ 🔹. خدا می‌گوید: «خوب هم می‌دانی! می‌خواهی نشان دهم چطور می‌دانی؟! در فلان قضیه كه حق را دیدی، چرا گفتی مصلحت نیست؟! پس معلوم است خوب می‌دانی! در فلان مطلب كه ظلم را دیدی و عدل را دیدی و در آنجا به خاطر منافعِ خودت صرف‌نظركردی و چشمت را بستی، چرا صرف نظر کردی!!؟ حال اینجا آمده‌ای و می‌گویی ”لاندری“!؟» 🔺همۀ ما می‌دانیم مطلب از چه قرار است! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ، جلسه ١۴٩ @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘.🔘
💠. روی را پاک بشُو، عیب بر آیینه مَنِه نقدِ خود را سِرِه کن، عیبِ ترازوی مکن! رحمه الله @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘⁩
45.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 🔘‏. چرا حضرت مسلم، ابن زیاد را ترور نکرد؟! 📸. همچنین مشاهده در ⬅️ صفحه اینستاگرام @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔵. اندیشه‌ات جایی رود و آنگه تو را آن جا کشد! 🔸نفسِ کلام اولیای الهی، انشراح صدر می‌آورد و منبع خیرات بوده و همه از اینجا تراوش می‌شود. نشستن با اولیای الهی و یاد آنها، خیر است. نمی‌شود اولیاء را یاد کنید و در آن حال گناه کنید! 🔸اگر انسان، در تاریخ اولیا سیر کند و آنها را یاد نماید، خودش هم وارد قضایا شده و با آن جلو می‌رود و با خودِ تاریخ حرکت می‌کند و درونِ نفس آنها وارد می‌شود. نفس آنها جنبۀ تجرّدی دارد و می‌آید و نفس انسان را احاطه می‌کند و تحت تأثیر خویش قرار می‌دهد. یاد سیّدالشهداء علیه السلام انسان را متغیّر می‌کند؛ چون انسان را در نفسِ خودش می‌برد و در همان خیمه جای می‌دهد. وقتی دعای ابوحمزه ثمالی _ که از امام سجاد علیه السلام است _ را می‌خوانید چرا حالت تأثّر برای شما پیدا می‌شود؟! چون نفس امام سجاد علیه السلام، در وقتِ قرائت دعا، شما را می‌گیرد و جنبۀ شرّ کنار می‌رود و جنبۀ خیر جایگزین می‌گردد. 🔸اما اگر انسان نفسِ خویش را وارد حوادث کرد که مثلاً ”فلان جا زلزله آمد،“ آدم را در زلزله می‌برد. یا مثلاً ”فلان رئیس جمهور چنین و چنان کرد،“ انسان در نفس آن رئیس جمهور وارد می‌شود و تحت تأثیر قرار می‌گیرد. یا اینکه ”سکّه این مقدار شد،“ نفس را در سکّه وارد می‌کند، که بواسطۀ سکّه، واردِ دنیا می‌شود. انسان مرتّب در حوادث مختلف وارد می‌شود و قوّۀ متخلیّه مرتّب فعالیت می‌کند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. سنه 1415 جلسه 1 علیهما السلام @maktabe_vahy 💠..💠..💠..💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. معیار صحت طریق چیست؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، سنه 1438، جلسه 10، دقیقه 27:31 @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🚩. این اسیری است که خاک قدمش آزادی است 🚩. در غُل جامعه، جوشان ز دَمَش آزادی است 🔘. شهادت جانگدازِ کاشف اسرار عرفانی و ترجمانِ معارف قرآنی، حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین علیه السلام بر جمیع جویندگان حقایق انسانی تسلیت باد. @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🚩. توجه به ولایت، روح عمل! 🔹سعید بن مسیّب در مسجد مدینه ایستاده بود. ناگهان صدایی بلند شد. پرسید چه خبر است؟ گفتند: تشییع جنازۀ حضرت زین العابدین علیه السلام است. با خود گفت: ”الان وقتش است! مسجد مدینه خلوت است؛ نان را به تنور بچسبانیم که چنین خلوتی کنار قبر پیغمبر و چنین فرصتی ممکن است در عمرم پیدا نشود. بروم و خود را به ضریح بچسبانم و دلی از عزا در آورم و نماز بخوانم. بگذار مردم به تشییع جنازه بپردازند؛ بالأخره جنازه که زمین نمی‌ماند؛ می‌رود و در بقیع دفن می‌شود.“ 🔹به مسجد رفت و شروع به نماز خواندن کرد. اما ناگهان [در حالت مکاشفه] صدای تکبیرهای متعدد از اهل آسمان و اهل زمین شنید که همگی بر حضرت نماز می‌گزارند. از وحشت بر زمین افتاد و متوجه شد که عجب کلاهی سرش رفته است! آن دو رکعت نمازی که می‌خواست را نتوانست بجای آورد و توفیق نماز بر بدن مبارک حضرت را نیز از دست دارد. 🔹ما دیگر نمی‌توانیم بگوییم این نمازی که می‌خواست در مسجد بجای آورد، مستحب است. باری، تو تشییع جنازۀ امامِ زمانت را کنار می‌گذاری که بروی دو رکعت نماز بخوانی!؟ آخر بدبخت! داری همه چیزِ خود را از دست می‌دهی! یک قدم پشت جنازۀ امام حرکت کنی، مثل این است که هزار سال نماز خوانده‌ای! منتهی این مسئله نیاز به فهم دارد. 🔹این فهم چگونه بدست ‌می‌آید؟ این همان «العلمُ نورٌ یَقذِفُه اللهُ فی قلبِ مَن یَشاء [علم نوری است که خداوند در قلب هر کسی که بخواهد آن را می‌افکند.]» است. نمی‌گویم که همۀ تشییع کنندگان، اهل فهم بوده‌اند ولی بالأخره کسی که اهل فهم باشد این نور در قلبش می‌افتد که وقتی می‌خواهد نماز بخواند، اگر مثلاً رسول خدا او را صدا کند در اینجا نماز را رها می‌کند و پاسخ ندای پیغمبر یا امام را می‌دهد. نماز را بعدش هم می‌شود خواند! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. ص 1922؛ با تنقیح علیهما السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🔹...به اهلش واگذار کنید! @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست 💠. کدام اعمال در نزد خداوند بی ارزش است؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، سنه 1435، جلسه 12، دقیقه 56:18 @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔶. آزادی از زندان خیال! 🔹بعضی وقتها شخصی را قضاوت می‌کنیم و او را در نفس خود محکوم می‌نمائیم؛ حتی در نماز هم که هستیم دائماً کلنجار می‌رویم که این شخص، فلان کار را کرده یا خلاف کرده یا فلان حرف را زده است. 🔹مدّتی که می‌گذرد وقتی به خود نگاه می‌کنیم، می‌بینیم حالمان نسبت به او عادی شده است؛ در حالی که آن شخص، همان شخص است و عوض نشده و سر جای خود است. حقیقت این است که ما عوض شده‌ایم؛ حالِ شیطانی داشتیم و الان حالِ رحمانی پیدا کردیم. حالِ ما، حالِ شرّ بود و از ناحیۀ شیطان بود ولی الان، حالِ ما خیر است که بی تفاوت نسبت به او می‌گذریم! حال با این اوصاف، کدام حال بهتر است؟ قطعاً حالِ دوم بهتر است. هم خودمان راحت‌تر هستیم و هم دیگر نسبت به مؤمن، سوءظنّ نداریم. 🔹فرض کنید مرتّب با خود می‌گوییم: ”می‌خواست این کار را نکند؛ جانش درآید؛ دندش نرم که چنین کرد“ شروع می‌کنیم به طور مرتّب، مسائلی را که در دست داریم، در ذهنمان خطور می‌دهیم. کم کم آن دیواره‌ای که در ذهن ایجاد می‌کنیم قطور و قطورتر می‌شود به طوریکه، به هیچ وجه و اصلاً قابل نفوذ نیست. فردایش که می‌شود با خود می‌گوییم: «با خود چه کرده‌ایم؟! رهایش کن!» چرا چنین حرفی با خود می‌گوئیم؟! نمی‌شود که در یک روز، آن شخص عوض شده باشد؛ در اینجا باید گفت که در حقیقت ما عوض شده‌ایم! 🔺از خدا بخواهیم که همیشه ما را در آن حالتِ دوم نگه دارد که حالت رحمانی و حالت عطوفت است. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. سنه 1415 جلسه 1 @maktabe_vahy 💠..💠..💠..💠