eitaa logo
موسسه انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
1.1هزار دنبال‌کننده
294 عکس
146 ویدیو
169 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم موسسه علمی پژوهشی فرهنگی انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دسترسی به سایر کانال های مجموعه👇 مراسمات: @ansarolmahdi_aj اجتماعی ‌سیاسی: @Tanbiholomah طلبه مدیا: @Talabeh_media خادم کانال: @Mansar_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
kalam feqh.mp3
2.82M
🔅 سه مقطع ارتباطی کلام و فقه 🔊 استاد مبلّغی(زید عزّه) @manhajah @Qabasat
1_381419185.mp3
10.89M
- روش‌شناسی کاربردی اجتهاد فقهی 🔊 حجت الاسلام واعظی(زید عزّه) 💠 جلسه هجدهم @yaddashhayetalabegi @Qabasat
03-تبیین نهضت فراگیر نهج البلاغه خوانی-قسمت سوم.mp3
5.79M
🔈 آشنایی سریع و کوتاه با نهج البلاغه و نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی - چرا نهج البلاغه بخوانیم؟ - به چه روشی بخوانیم؟ - چگونه کلام امام علی را به دیگران معرفی کنیم؟ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
1_405757106.mp3
24.6M
🔅 روش تحصیل رسائل و مکاسب 🔊 حجت الاسلام بغدادی(زید عزّه) @H_Baghdadi @Qabasat
امروز هیچ دلیل شرعی و عقلی وجود ندارد که اختلاف سلیقه‌ها و برداشت‌ها و حتی ضعف مدیریت‌ها دلیل به هم خوردن الفت و وحدت طلاب و علمای متعهد گردد. ... لحن و تعابیر نباید افکار جامعه و آیندگان را از مسیر شناخت دشمنان واقعی و ابرقدرت‌ها که همه مشکلات و نارسایی‌ها از آنان سرچشمه گرفته است، به طرف مسائل فرعی منحرف کند و خدای ناکرده همه ضعف‌ها و مشکلات به حساب مدیریت و مسئولین گذاشته شود و از آن تفسیر انحصارطلبی گردد که این عمل کاملاً غیر منصفانه است و اعتبار مسئولین نظام را از بین می‌برد و زمینه را برای ورود بی‌تفاوتها و بی‌دردها به صحنه انقلاب آماده می‌کند. @Qabasat
3⃣ سعه و‌ گستردگی ب) آیا قاعده حاضر مختص به مبیع است یا شامل ثمن هم می باشد؟ برخی بزرگان مانند مرحوم صاحب عروه فرموده اند: «الحق عدم شمول الحکم لتلف الثمن؛ لعدم الدلیل و کون الحکم علی خلاف القاعدة» اما در مقابل مرحوم شیخ انصاری قائل به تعمیم شده. اصلی ترین ادله تعمیم، که در بیان ایشان و سایرین آمده، چنین اند: ۱. استصحاب بقاء ضمان ثمن قبل از قبض؛ ولی این دلیل سه اشکال دارد: - استصحاب در شبهات حکمیه حجت نیست - ثبات موضوع، شرط جریان استصحاب است و در محل نزاع قطعا موضوع تغییر کرده - استصحاب در فرض جریان، توان مقابله با قاعده مسلم «کون تلف کل ملک من مالکه» را ندارد و باید دلیل أقوایی برای ثبوت ضمان پیدا کرد. ۲. شمول عنوان قاعده(التلف) که در معقد اجماع أخذ شده؛ اما این دلیل هم تمام نیست زیرا احماعی در محل بحث وجود ندارد و اگر باشد هم حجت نیست. ۳. عمومیت ملاک قاعده که از صحیحه ابن سنان استفاده می شود، زیرا طبق آن روایت حضرت فرموده اند: «الضمان علی البائع حتی ینقضی الشرط و یصیر المبیع للمشتری» و این بیان در قوه قاعده کلیه است که: «ما لم تنقض مدة الخیار، لا یرتفع الضمان.» نکته مهم این است که اصل إشعار حدیث شریف به چنین قاعده ای کلی، مردود است فضلا از دلالت. 📚 القواعد الفقهیة للمکارم: ۲/۳۹۶ @Qabasat
ترتیب مراجعه به منابع اصولی.pdf
333.4K
🔅 ترتیب مراجعه به منابع اصولی متاخر حجت الاسلام اســتاد حـسینی نسب @hoseininasab @Qabasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔊 صوت تدریس قاعده «تلف در زمان خیار» استاد آیت الله العظمی سبحانی(دام ظله)