eitaa logo
افق
3.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
259 ویدیو
50 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق) ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 تکان دهنده محقق، مورخ و عالم در خصوص ❇️ خوشا بحال شیعیان 🔸 حق دارد در روز قیامت کند و به و (سلام الله علیهما) بگوید: بخاطر محبت شما اذیت شدیم و سختی های فراوان و آوارگی کشیدیم... 🔸آنها در روز بخاطر حب و و دعوت کنندگان به دوزخ شرمسار نمی شوند! هرگز... در کارنامه شیعیان وجود ندارد! اما در قیامت در صحیفه اعمال ما محبت منافقین و ظالمین وجود دارد! 📝حسن فرحان المالکی 📱لینک مطلب مورد نظر در سایت ایشان: https://almaliky.org/subject.php?id=40 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
⁉️ ◀️ آیا این مطلب صحیح است که ها برای توهین به ها اسم را که صدای یک حیوان است بر روی آنها گذاشتند؟ ✅ 1️⃣ اصلا مگر در عربی حرف (پ) وجود دارد که عرب ها بخواهند از آن استفاده کنند؟! 2️⃣ اصلا مگر عرب به صدای سگ، پارس کردن می گوید که بخواهد برای تحقیر دیگران از آن استفاده کند؟! 3️⃣ اصلا عرب ها خودشان به (قوم پارس) میگویند (قوم فارس) پس چگونه ممکن است عبارتی را بدون استعمال توسط خودشان برای دیگران وضع و استفاده کنند!!! 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
⁉️ ◀️ چگونه ما میگوییم برخی از افراد در هنگام ظهور به ملاقات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) مشرف می شوند در حالی که در روایات آمده است هرکسی ادعای مشاهده امام در زمان غیبت را داشته باشد دروغ گو است؟ ✅ روایتی که در این خصوص وجود دارد توقیع حضرت به علی بن محمد سمری، آخرین نائب ایشان در عصر غیبت است که در آن میفرماید: ((وسيأتي شيعتي من يدعي المشاهدة ، ألا فمن ادعى المشاهدة قبل خروج السفياني والصيحة فهو كاذب مفتر)) ترجمه: چه بسا از شیعیان من ادعای مشاهده داشته باشند، آگاه باشید هرکس قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی چنین ادعایی کند پس او دروغگو و تهمت زننده است 📚 كمال الدين وتمام النعمة - الشيخ الصدوق - ص 516 ، الغيبة - الشيخ الطوسي - ص 395 باید توجه کرد که عبارت استفاده شده در این روایت ادعا بر ◀️مشاهده▶️ می باشد. این عبارت بر وزن (مفاعلة) استفاده شده است که طبق آن دو طرف در امری مشترک هستند. برای مثال زمانی که گفته می شود (مناظره) یعنی دو طرف در ارائه نظر خود مشارکت داشته باشند. پس در نتیجه معنای دقیق این روایت یعنی اگر ◀️کسی ادعا کند که او با امام زمان عجل الله تعالی فرجه توانایی ارتباط برقرار کردن دو طرفه داشته باشد▶️ که این معنا جدای از این است که بگوییم خود امام اراده کند و شخصی را ببیند و یا مطلبی را با او درمیان بگذارد. به عبارت دیگر آنچه در خصوص ملاقات برخی نقل شده است، اراده دیدن با خود امام بوده و شخص مقابل هیچ اراده ای برای زمان و مکان و مدت ملاقات و تعداد دفعات ملاقات و... ندارد و نمی تواند ادعا کند که من فلان روز حضرت را میبینم یا میخواهم فلان روز با او صحبت کنم چرا که این حالت معنای مشاهده را می دهد. پس اگر کسی ادعا کند هر زمان بخواهد می تواند به ملاقات امام در زمان غیبت مشرف شود و یا این که ملاقات خود را میتواند تکرار کند و ... بر اساس این روایت دروغ می گوید زیرا چنین چیزی امکان پذیر نیست. 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
⁉️ موضوع ◀️ جواز پوشیدن لباس آستین کوتاه برای زنان در روایات لطفا به این متن پاسخ بدهید: در خبرها آمده که حراستِ یکی از شهرداری‌های کشور، طیّ ابلاغیۀ رسمی، به رانندگان آژانس اخطار کرده که چنان‌چه در محلّ کار خود از لباس آستین کوتاه (که آن را مغایر شئونات اسلامی دانسته) استفاده نمایند از فعالیّت‌شان جلوگیری شده و اخراج خواهند شد. این در حالی است که امام جعفر صادق در یکی از دو روایتی که از وی در تفسیر آیۀ "ولا یبدین زینتهنّ إلا ما ظهر منها" که مربوط به مواضع جایز الکشفِ زنان! است وارد شده، پوشش ذراعان یعنی ساعد را لازم ندانسته و در واقع لباس آستین کوتاه را، حتّی برای زنان نیز روا می‌شمارد: روایت اول- عن أبی‌عبدالله فی قوله جلّ ثناؤه "الا ما ظهر منها" قال: الوجه والذراعان (مستدرک الوسائل ش 16701 ، حجاب شرعی در عصر پیامبر ص 681). t.me/masaf_ofogh ✅ برای این موضوع چند پاسخ وجود دارد که به تفکیک عرض می شود: 1️⃣ این روایت در کتاب ((مستدرک الوسائل)) به نقل از کتاب ((مکارم الاخلاق)) و در آنجا از ((المحاسن برقی)) نقل شده است. فلذا اولین مصدر این روایت کتاب المحاسن برقی است اما در کتاب المحاسن که به دست ما رسیده است اصلا چنین روایتی یافت نشد. البته کتاب المحاسن بصورت کامل به دست ما نرسیده اما عدم وجود این روایت در کتاب فعلی باعث می شود بررسی روایات و سند روایت امکان پذیر نباشد چرا که دو کتاب ناقل از المحاسن نیز سندی برای آن ذکر نکرده اند!* 2️⃣ احدی از فقها و علمای شیعه در طول تاریخ به این روایت برای حکم حجاب و محدوده ان استناد نکرده است! 3️⃣ احتمال تغییر عبارت (الوجه والکفان - یعنی جواز نپوشاندن صورت و دو کف دست) به (الوجه والذراعان - یعنی جواز نپوشاندن صورت و دو ساعد) وجود دارد چنان که آیت الله مکارم شیرازی در درس خود ذیل احکام نظر میفرماید: این روایت مرسل است چرا که نویسنده کتاب المحاسن زمان امام صادق علیه السلام را درک نکرده است... و یقینا عبارت والذراعان یا اشتباه از راوی است و یا نساخ کتاب چرا که احدی از علمای شیعه یا اهل سنت چنین حکمی در مورد حجاب صادر نکرده است و احتمالا عبارت اصلی (الوجه والذراعان) بوده است و در نقل اشتباه رخ داده است. لینک مطلب در سایت ایشان: http://yon.ir/UgTjN 4️⃣ مطلبی که امکان وقوع تصحیف و تغییر عبارت (الوجه والکفان) به (الوجه والذراعان) را اثبات می کند این است که اتفاقا چنین تصحیفی در موضوعی دیگر در کتب روایی صورت گرفته و در کتاب المصنف ابن ابی شیبه با تحقیق محمد عوامه ج2 ص 187 در پاورقی حدیث شماره 1694 در خصوص موضع تیمم، محقق می گوید (الوجه والکفان ... الوجه والذراعان هکذا فی النسخ) که این نشان دهنده امکان تصحیف عبارت (الکفان) به (الذراعان) را نشان می دهد چرا که در نسخ مختلف در موضوع تیمم همین عبارت با اختلاف نقل شده است. * واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف آماده است در صورت یافتن این روایت در مصدر اصلی که کتاب المحاسن برقی است و یا یافتن سند آن در هر کتابی از کتب شیعه آدرس روایت و یا سند آن را منتشر کند. 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
🎭🎭🎭 ◀️ شما مسلمان ها کارهایی می کنید که با عقل جور در نمیاد 😏😏😏 🔵 مثلا چه کاری؟ 😯😯😯 🔴شما معتقد هستید تنها با گفتن چند کلام یک زن و مرد بهم محرم میشن(صیغه عقد) و قبل و بعد این عبارات وضعیت رو برا دو طرف از نامحرم بودن به زن و شوهر بودن تغییر میده 😕😕😕 🔵خوب ایرادش چیه؟ 😳😳😳 🔴حرف باد هواست.چیزی رو نمیتونه تغییر بده و اینا خرافاته 😌😌😌 🔵 خوب اگر الان من در مورد ناموست بگم فلان یا ... و ... تو چی میگی؟ ⁉️ 🔴 تو بیخود میکنی غلط میکنی چیزی بگی متحجر جرأت داری به خونوادم حرفی بزن تا بیچارت کنم میکُشمت 😡😡😡 🔵تو که گفتی حرف باد هواست. چیزی رو نمیتونه تغییر بده و اینا خرافاته پس چرا یهو خرافاتی شدی؟بزار هرکی هرچی دلش خواست نثارت کنه دیگه. چرا حرفایی میزنی که با عقل جور در نمیاد!!! 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
⁉️ در برخی از کانال های فضای مجازی مطلبی منتشر شده است مبنی بر این که امام خمینی اصل و نسب هندی دارد و اصلا از آنجا به ایران آمده است. لطفا در این خصوص توضیح بدهید ✅ : یکی از شیوه های خبرپرکانی برخی جریان ها در فضای رسانه ای، انتشار مطالبی است که هرچند در اصل واقعیت نداشته و ندارند اما ممکن است برای مخاطب جالب و یا عجیب باشد فلذا این جریان ها اهداف سیاسی و اعتقادی خود را در پس برخی اخبار پنهان کرده و به دنبال انتشار آن جهت نهادینه سازی در ذهن مخاطبین هستند. یکی از این مطالب ادعایی است که گفته شده اصالتا بوده و از آنجا به ایران آمده است! پاسخ به این مطب اگر از طریق منابع ایرانی باشد شاید از طرف جریان معاند مورد تشکیک واقع شود اما جالب است بدانید جان اسپوزیتو، استاد امور بین‌الملل و مطالعات اسلامی دانشگاه جرج تاون آمریکا در این خصوص می گوید: پدرِ پدر بزرگ (امام) از به هندوستان سفر کرده و پدر بزرگ ایشان به ایران و شهر بازگشت. متن عبارت در کتاب : ▶️ https://linkp.ir/y95w ◀️ پس مسافرت برخی از اجداد ایشان (که عملی متداول بین علما و مبلغین دینی بوده است) را برخی به عنوان اصل و نسب مطرح کرده اند و چه بسا اگر مسافرت های اجداد هر شخصی بررسی شود، ممکن است به ده ها منطقه و کشور دیگر سفر کرده باشند که البته نمی توان گفت اصالت هر کسی وابسته به مسافرت هایی است که اجداد او در مقطعی خاص داشته اند! 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
📚 (علیه السلام) با: 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
🔵 علیه السلام با ◀️ اثبات اسلام به وسیله ◀️ رد حضرت 🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) ✅ @masaf_ofogh
✅آنه‌ماری شیمل ✔️دو دکتری از دانشگاه برلین ✔️استاد دانشگاه هاروارد ✔️شرق شناس روی سنگ قبرش حدیث امیرالمؤمنین علی علیه السلام را نوشتند: مردم در خوابند، زمانی که می میرند بیدار می شوند ✅ @masaf_ofogh
🔻🔻🔻🔻🔻 آیا امام حسن و امام حسین علیهما السلام در جنگ ایران شرکت داشته اند? مهم ترین جایی که برای این موضوع مورد استناد قرار میگیرد کتاب تاریخ طبری است که بطور خلاصه در سند این مطلب شخصی مجهول یعنی ناشناخته وجود دارد (علی بن محمد) و شخص دیگری که در خصوص او گفته اند سست تر و بی اعتبار تر از ایشان وجود ندارد، جعل حدیث میکرده و دروغ گو بوده و آلزایمر هم داشته است! یعنی اگر میخواسته هم نمیتوانسته این داستان را درست نقل کند!!! (علی بن مجاهد بن مسلم) مراجعه کنید به کتاب تهذیب الکمال مزی، ذیل ترجمه همین شخص همان طبری در مورد جنگ صفین می آورد که امام علی علیه السلام نگذاشت حسنین علیهم السلام در معرض خطر باشند(تاریخ طبری ،ج 5 ص 58 ذیل سال 37) حال چگونه اجازه داده چندین سال قبل برای جنگ به ایران بیایند؟ به نقل از اهل سنت با سند معتبر حسنین علیهما السلام دو خلیفه اول را حتی از منبر پایین می کشیدند (أنساب الأشراف، ج 1، ص 383 - معرفة الثقات ج 1، ص 301) چه برسد با آنها به جنگ ایرانی ها بیایند!!! طبری در جایی (ج 3 ص 323) از کتاب خود اشاره به شرکت کنندگان در آن جنگ دارد که در همانجا نام حسنین علیهما السلام را می برد اما در روایتی دیگر که دقیقا با همان سند روایت اول است (ص 325) نامی از حسنین علیهما السلام به عنوان شرکت کننده نمی برد.(دروغ گو فراموش کار می شود) نویسنده این عبارت همان طبری سنی مذهب است که به جزئی ترین موارد زندگی خلفا اشاره کرده است اما در تاریخ خود هیچ اشاره ای به معروف ترین اتفاق صدر اسلام ((یعنی غدیر)) نمی کند!!! نویسنده این عبارات همان کسی است که در تفسیر خود عبارات برادر و وصی و خلیفه برای امیرالمومنین علیه السلام را سانسور کرده و تبدیل به عبارت کذا و کذا می کند!!! (تفسیر الطبری، ج19، ص75) با شما ✅@masaf_ofogh