هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
📆 از صبح سیزده بهمن (مانند چنین روزی) مردم برای دیدار و ملاقات با امام به مکان اسکان امام هجوم آوردند. فشار جمعیت بسیار بالا بود و زنان در کنار مردان حاضر بودند. برای اداره بهتر جمعیت، صبح برای حضور مردان و عصر برای حضور زنان اختصاص یافت. با این حال فشار چنان زیاد بود که مرتب افرادی بیهوش میشدند. مثلا روز دوم چند ده نفر از بانوان غش کردند.
♦ شورای انقلاب مطلب حضور پرشور زنان و ماجرای بیهوشی و... را به امام انتقال دادند و پیشنهاد کردند دیدار بانوان با امام متوقف شود. اما امام فرمود: «شما فکر میکنید اعلامیههای من یا سخنرانیهای شما شاه را بیرون کرد؟ شاه را همین بانوان بیرون کردند! چرا میخواهید ملاقاتشان را قطع کنید؟ بروید وسیلهی آسایششان را فراهم کنید».
🔰 شاید اگر به مدیریت بسیاری از آقایان در طول این مسیر تاریخ نگاه کنیم، نسبت به زنان همینگونه برخورد شده. به جای آنکه امکان حضور و رفع مشکلات آنان فراهم شود، با نادیده گرفتن آنها و پاک کردن صورت مسئله درصدد مدیریت بودهاند و بودهایم. چیزی درست در جهت خلاف مطالبه خمینیِ امام!
📚 منبع: کتاب برای تاریخ میگویم، ص36
🏫 مدرسه تاریخاندیشی قصص
🆔 @qasas_school
جنون گریخت سراسیمه از ملاقاتم
شب شراب که باشد دچار افراطم
بریز هرچه که داری مکن مراعاتم
تو بیملاحظه، من نیز بیمبالاتم
سیاه مست تو هستم گذشته کار از کار
“شب شراب میارزد به بامداد خمار “
نمیرسد به شکوه تو فکر کوتاهم
اگر مدیح تو را از خود تو میخواهم
بگو که دهر به دست تو خلق شد، ما هم
بگو بگو و مگو من صنایعاللهم
لطیف طبع خدا آنِ آشکار تویی
که شعر جوششی آفریدگار تویی
تو آن قصیدهی بی اختیار موزونی
پر از خیالی و از هر خیال بیرونی
شکوه شعر کهن در کلام اکنونی
بریز قاعدهها را به هم تو قانونی
سرودنِ تو حماسیترین مغازله است
جهان بدون تو اسلوب بی معادله است
رسیدهام به تو در نظمی از پریشانی
به شاعرانهترین لحظه های حیرانی
نگفتهام که چه میخواهم از تو … میدانی
شراب شعر صغیر و فواد کرمانی
تو ای قصیدهی اعلا مسمط عالی
جنون ” فاتح علی خان ” در اوج قوّالی
کتاب معجزه در بی شمار ابوابی
اگر چه نقطهی ایجاز غرق اطنابی
بخوانمت منِ وامانده با چه القابی
اگر خدات بگویم تو بر نمیتابی
اگر ملال توام بی دریغ کن دفعم
تو تیغ میکشی اما منم که ذینفعم
تو همزمانِ زمان نیستی کجایی تو
کنار فاطمهای همدم حرایی تو
به چشم حیرت جبرییل آشنایی تو
به ذهن کوچک دنیا پر از چرایی تو
تو در نهایت معراج در نبایدها
نشستهای به تماشای رفت و آمدها
تو آفتابی و هرگز نمیشوی انکار
دریغ و درد که نهج البلاغه را یک بار –
کسی مرور نکرد ای شکوه بی تکرار
برای مالک اشتر نوشتهای بسیار
هنوز جوهر آن نامهها تر و تازه است
غریبیِ سخنت در زمین پر آوازه است
به ناشناسیِ منظومهی علی نامه
به الغدیر، به موی سپید علامه
به «یاعلی مددِ» پوریا به هنگامه
به شرمگینیِ من در چکامه و چامه
تو دیگری و دلم در خیال دیگر نیست
که سرنوشتی از این سرنوشت بهتر نیست..
#حمیدرضابرقعی
@Masihane
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#پروندهبازخوانی
#آثارمنتخبمتفکراناسلامی
#کتاب
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
مدرس: استاد میرباقری
📚 تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقهای
📅 شروع: ۱۱ اسفندماه
⌛ زمان: پنجشنبهها، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
🎴شیوه برگزاری: حضوری و مجازی
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید
#ثبتنام از طریق سایت به آدرس:
https://b2n.ir/u60061
و
#ایتا و #بله به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲
🎁 پیش از ثبتنام #تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسه تفکرونوآوری نگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
دوستان، رفقا، بزرگواران، عزیزان، گرامیان..
این دوره رو از دست ندید..👆
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
12.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️رستاخیزِ نبوت
برشی از سخنرانی آیتالله #خامنهای در سلسله جلسات ماه رمضان ۱۳۵۳، در مسجد امام حسن (ع) مشهد، پیرامون #بعثت
🏫 مدرسه تاریخاندیشی قصص
🆔 @qasas_school
15 اسفندماه 1401
کلاس تاریخ امامت
قبل کلاس به این فکر میکردم چطوری میشه تاریخ بعد پیامبر و ماجرای خلافت-امامت رو روایت کرد تا برای دانشجوهای پزشکی جذاب باشه؟!
الگوی همیشگی ارائههام، جدال استکبار/استضعاف بود. معمولا جواب میداد. دیروز اما نه.. جواب نداد!!
شاید چون بچههای تقریبا مرفهی که کفش و لباس و ساعت و ... مارک و برند داشتن و همیشه همه چی توی زندگی در دسترسشون بوده، جامعه طبقاتی رو درک نمیکردن... شاید حتی «طبیعی» هم میدونستن.
انگار جامعهی توحیدی نمیتونست رؤیای جوانهایی عموما با رؤیای پزشک شدن، پولدار شدن، مهاجرت کردن و... باشه و چه بسا مانع رؤیاهاشون هم بود!!
اما میدونین چه چیزی عجیب بود؟
اینکه یه دخترِ قزاقِ اهل سنت، با بحث ارتباط گرفت.
انگار وقتی گفتم طرح پیامبر دو بازو داشت: «لاالهالاالله» و توحید اعتقادی و «بسماللهالرحمنالرحیم» و توحید اجتماعی، و خلفا «لاالهالاالله» رو گرفتن اما «بسماللهالرحمنالرحیم» رو رها کردن؛ درک میکرد چی میگم.
بعد کلاس اومد گفت: «میشه من سنی بمونم ولی در مبارزه با طرح سلطه مستکبران به امامان شما اقتدا کنم؟»
برای خودم جالب بود و عجیب...
کاش نزدیک نیمهی شعبان، اون امامِ مستضعفان، علاوه بر فانتزیهای برساخت جوامع شیعی، به عنوان مقتدای مبارزه علیه استکبار هم شناخته بشه!! کاش..
#سید_میثم
@Masihane
این ده عکسنوشتهی مختصر، در باب انتظارِ ما از امام زمان و انتظارهای غلط و شباهت امت اسلام با بنیاسرائیل...
@Masihane