eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.6هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.4هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
فرازهایی از حدیث کساء👆🏽👆🏽
🔷🔶 👈🏼👈🏼 حجت‌الاسلام در مقدمه‌ی کتاب ، از تألیفات ، می‌نویسد: 🍃 کتاب در تبیین جعلی بودن برخی از احادیث فضائل و خلفا که به رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نسبت داده شده نوشته است. علامه [میرحامد حسین هندی] در مقدمه این کتاب دلیل تألیف آن را چنین می‌نویسد. «... پس محدثی نبود مگر آنکه جعل خبر می‌کرد و راوی حدیثی نمانده بود مگر آنکه در دروغ و تزویر مبالغه داشت. اینان، هر فضیلت زیبایی که برای علی علیه‌السلام و اولاد او بود، تغییر دادند و فضیلت را به مخالفان ائمه و پیروان آنها نسبت دادند. سپس به این مقدار نیز اکتفا نکردند بلکه شروع به ساختن دروغ‌هایی در مورد وصیّ و خاندان گرامی او نمودند که شخصیت آن‌ها را پایین می‌آورد و بر آن‌ها نقصان و عیب وارد می‌کرد. پس تصمیم گرفتم به نوشتن رساله‌ای که احدی تاکنون مثل آن را نوشته و در آن ذکر کنم آن‌چه دروغ بودن خیلی از روایات اهل‌سنت مربوط به برتری خلفا و اصحاب پیامبر را ثابت می‌کرد و من از اهل‌سنت مقدّماتی صریح و دلایلی آوردم که تصریح به ساختگی بودن این روایات جعلی دارد». 🍃 علامه در یکی از نامه‌های خود در زمانی که در سختی بسیاری بودند و دچار مشکلات بسیاری شده بودند، در بیان زحمات و عظمت این سه اثر می‌نویسند: «پس از اتمام علوم رسمی و مقدماتی، مشغول علم کلام و مناظره با مخالفان شدم و تلاشم را در نوشتن کتاب‌های جالب و روشن متمرکز نمودم تا اینکه سه کتاب عظیم‌الشأن و عظيمةالبرهان نوشتم: الف) عبقات الانوار في إمامة الأئمة الأطهار؛ در رد حرف‌های نابجای صاحب تحفه اثنا عشریه. ب) شوارق النصوص في تکذیب فضایل اللصوص؛ من آنجا شرح دادم که فضیلت‌هایی که در مورد خلفاء آمد همگی ساختگی است. البته در کتاب، نص‌هایی از بزرگان با شخصیت و بی‌نظیر آنها که در مسائل علمی بسیار دقیقاً نقل نمودم و دلایلی آوردم که دانشمندان قوی آنها را قبول می‌کنند. ج) الإستقصاء الإفحام فی نقض منتهی الکلام؛ صاحب منتهی الکلام وقتی دید که علمای شیعه از پاسخ دادن به او عاجز شده‌اند و خود را از نقد کتاب او کنار کشیده‌اند و با او روبرو نشده‌اند و صورت‌های خود را از روبرو شدن از او برگردانده‌اند، باد در غبغب انداخت و با زبان گزنده بر اهل حمله‌ور شد. در مجالس خود و در میان طرفدارانش می‌گفت: این اهل‌حق از اول تا آخرش آن هیچ کدامشان نمی‌توانند کتابم را رد کنند. شیعه‌ها بیراهه می‌روند. طرفدارانش می‌گفتند: چرا بزرگان شما با این همه امکانات که دارید با رفیق ما بحث نمی‌کنند و برای دفاع از مذهب‌تان دلیلی نمی‌آورند؟! با این حرف‌های زیاد و کناره‌گیری بزرگان از مناظره به جهت روشن نمودن اشتباهات او خود به میدان آمدم، و تصمیم بر اثبات بی‌پایه بودن دلایل آن‌ها گرفتم و این سه کتاب بحمدالله، ریشه شبهات بدکرداران را کنده است». 📚 منابع: ۱. شوارق النصوص، ج۱، ص۴۴، مقدمه‌ی مؤلف ۲. الدرر السنية، مجموعه‌ی ۵۱۵۹۴، برگ۱۳۹، تصویر۰۲۶۹ ۷. عبقات الأنوار، علامه‌میرحامد حسین هندی، تحقيق سیدصدارابطحی، (چاپ مرکز حقایق اسلامی، قم، ۱۴۰۰شمسی) آیات، ج۱، ص۱۱۵-۱۱۷ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ 1⃣ هنگام دفن : هنگامی که امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) شبانه به همراه گروهی از بنی‌هاشم و نزدیکان و خواص اهلبیت(علیهم‌السلام)، جنازه مطهر حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را تشییع می کردند و به سمت قبرستان می بردند. در این هنگام؛ فَإِذَا هِيَ بِقَبْرٍ مَحْفُورٍ فَحَمَلُوا السَّرِيرَ إِلَيْهَا فَدَفَنُوها ♦️در آنجا با قبرى حفر شده و آماده مواجه شدند و تابوت را به سوى آن قبر بردند و جنازه را در آن دفن نمودند. فَجَلَسَ عَلِيٌّ(عليه‌السلام) عَلَى شَفِيرِ الْقَبْرِ فَقَالَ : يَا أَرْضُ! اسْتَوْدَعْتُكِ وَدِيعَتِي! هَذِهِ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ(صلی‌الله‌علیه‌وآله) ♦️سپس حضرت(عليه‌السلام) بر فراز قبر نشست و فرمود : اى قبر! من امانت خود را به تو مى‏ سپارم، اين جنازه دختر رسول خدا(ص) است. فَنُودِيَ مِنْهَا يَا عَلِيُّ! أَنَا أَرْفَقُ بِهَا مِنْكَ فَارْجِعْ وَ لَا تَهْتَمَّ. ♦️ناگاه ندايى شنيدند كه مى‏ گفت : يا على! من از تو به او مهربانترم. برگرد و مغموم و مهموم مباش! فَرَجَعَ وَ انْسَدَّ الْقَبْرُ وَ اسْتَوَى بِالْأَرْضِ. ♦️امام(علیه‌السلام) بازگشت و روی قبر را پوشانید و با زمين هم سطح نمود.(۱) 2⃣ هنگام دفن : امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در هنگام شهادت در طی وصیتی به امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) فرمود : فَإِنَّكُمَا تَنْتَهِيَانِ إِلَى قَبْرٍ مَحْفُورٍ وَلَحْدٍ مَلْحُودٍ وَلَبِنٍ مَوْضُوعٍ فَأَلْحِدَانِي وَأَشْرِجَا عَلَيَّ اللَّبِنَ وَارْفَعَا لَبِنَةً مِمَّا عِنْدَ رَأْسِي. ♦️شما در طی حمل جنازه من، به قبری كنده شده ای به همراه سنگ لحد، خواهید رسيد. و خشتى چند برای من مهيّا شده، پس مرا در لحد گذاريد و خشت را بر روی من بچينيد.(۲) 3⃣ هنگام دفن و شهدای کربلا: ابن شهر آشوب می نویسد : وَدَفَنَ‏ جُثَثَهُمْ‏ بِالطَّفِّ أَهْلُ الْغَاضِرِيَّةِ مِنْ بَنِي أَسَدٍ بَعْدَ مَا قَتَلُوهُ بِيَوْمٍ وَكَانُوا يَجِدُونَ لِأَكْثَرِهِمْ قُبُوراً وَيَرَوْنَ طُيُوراً بَيْضَاءَ. ♦️ساکنان غاضریه از قبیله بنی ‌اسد پیکرهاى امام حسین(علیه‌السلام) و یاران ایشان را یک روز پس از شهادتشان در طَفّ به خاک سپردند و براى بیشتر آن ها قبرهاى آماده‌‌اى می ‌دیدند و پرندگان سفیدى را نیز مشاهده می‌کردند.(۳) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۳، ص۲۱۴ ۲)مناقب ابن شهر آشوب، ج۲، ص۳۴۸ ۳)مناقب ابن شهرآشوب، ج۴، ص۱۱۲ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای مرهم شرار جگر یابن فاطمه بر شام تار ِ شیعه سحر یابن فاطمه هر جمعه در هوای ظهور تو مانده‌ایم امّا نیامد از تو خبر یابن فاطمه حق را شکست داده سپاه ِ نفاق وظلم کی می رسد زمان ظَفَر یابن فاطمه از دست ِما مقیم بیابان شدی، ببخش برگرد بین شیعه دگر یابن فاطمه بنگر که روبه روی حسن روی مادرت نیلی شده ست بین گذر یابن فاطمه در پشت درب خانه تو را می‌زند صدا با سوز و آه و دیده‌ی تر یابن فاطمه بین گدازه‌های در ِ نیمه سوخته بر سینه‌اش نشسته شرر یابن فاطمه روی ضریح ِ سینه‌ی او، میخ داغ ِدر از خود به جا نهاده اثر یابن فاطمه او شد سپر برای علی و برای او محسن شده ست همچو سپر یابن فاطمه بشکسته است شاخه‌ی طوبا و از برش روی زمین فتاده ثمر یابن فاطمه با دست بسته خوانده تو را مرتضی بیا ای مرهم شرار جگر یابن فاطمه (عبدالمحسن) 🔆 کانال 🆔 @heydariam_heydari110 🆔 @abdolmohsen158
🔷🔶 👈🏼👈🏼 طرح شبهه عبد الرحمن دمشقیه، نویسنده معاصر وهّابى، در مقاله‌اش با عنوان «قصه حرق عمر رضی الله عنه لبیت فاطمه رضی الله عنها» که در سایت «فیصل نور» آمده، در باره روایت إبن أبی‌شیبه مى‌نویسد: ۱. وددت أنی لم أحرق بیت فاطمه... (قول أبی بکر). فیه عُلْوان بن داود البجلی (لسان المیزان، ج۴، ص۲۱۸، ترجمه رقم ۱۳۵۷- ۵۷۰۸ و میزان الاعتدال، ج۳، ص۱۰۸، ترجمه رقم ۵۷۶۳) قال البخاری وأبو سعید بن یونس وابن حجر والذهبی «منکر الحدیث» وقال العُقیلی (الضعفاء للعُقیلی، ج۳، ص۴۲۰). در روایت ابوبکر، نام داوود بن عُلْوان بَجَلِى وجود دارد که بخارى، ابوسعید بن یونس،‌ ابن حجر و عقیلى وى را منکر الحدیث مى‌دانند. 🔹اصل روایت در منابع اهل تسنن ابن زنجویه در الأموال، ابن قتیبه دینورى در الإمامه والسیاسه، طبرى در تاریخش، ابن عبد ربه در العقد الفرید، مسعودى در مروج الذهب، طبرانى در المعجم الکبیر، مقدسى در الأحادیث المختاره، شمس الدین ذهبى در تاریخ الإسلام و... داستان اعتراف ابوبکر را با اندک اختلافى نقل کرده‌اند که متن آن را از کتاب الأموال ابن زنجویه،‌ از دانشمندان قرن سوم اهل سنّت نقل مى‌کنیم: أنا حمید أنا عثمان بن صالح، حدثنی اللیث بن سعد بن عبد الرحمن الفهمی، حدثنی علوان، عن صالح بن کیسان، عن حمید بن عبد الرحمن بن عوف، أن أباه عبد الرحمن بن عوف، دخل على أبی بکر الصدیق رحمه الله علیه فی مرضه الذی قبض فیه ... فقال [أبو بکر] : «أجل إنی لا آسى من الدنیا إلا على ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ وَدِدْتُ أَنِّی تَرَکْتُهُنَّ، وثلاث ترکتهن وددت أنی فعلتهن، وثلاث وددت أنی سألت عنهن رسول الله (ص)، أما اللاتی وددت أنی ترکتهن، فوددت أنی لم أَکُنْ کَشَفْتُ بیتَ فاطِمَهَ عن شیء، وإن کانوا قد أَغْلَقُوا على الحرب... . عبد الرحمن بن عوف به هنگام بیمارى ابوبکر به دیدارش رفت و پس از سلام و احوال‌پرسى، با او گفت و گوى کوتاهى داشت. ابوبکر به او چنین گفت: من در دوران زندگى بر سه چیزى که انجام داده‌ام تأسف مى‌خورم ، دوست داشتم که مرتکب نشده بودم ، یکی از آن‌ها هجوم به خانه فاطمه زهرا بود ، دوست داشتم خانه فاطمه را هتک حرمت نمى‌کردم؛ اگر چه آن را براى جنگ بسته بودند... . 🔸الخرسانی، أبو أحمد حمید بن مخلد بن قتیبه بن عبد الله المعروف بابن زنجویه (متوفاى۲۵۱هـ) الأموال، ج ۱، ص ۳۸۷؛ 🔸الدینوری، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتیبه (متوفای۲۷۶هـ)، الإمامه والسیاسه، ج ۱، ص ۲۱، تحقیق: خلیل المنصور، ناشر: دار الکتب العلمیه - بیروت - ۱۴۱۸هـ - ۱۹۹۷م، با تحقیق شیری، ج۱، ص۳۶، و با تحقیق، زینی، ج۱، ص۲۴؛ 🔸الطبری، محمد بن جریر (متوفای ۳۱۰هـ)، تاریخ الطبری، ج ۲، ص ۳۵۳، ناشر: دار الکتب العلمیه –بیروت؛ 🔸الأندلسی، احمد بن محمد بن عبد ربه (متوفای: ۳۲۸هـ)، العقد الفرید، ج ۴، ص ۲۵۴، ناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت / لبنان، الطبعه: الثالثه، ۱۴۲۰هـ - ۱۹۹۹م؛ 🔸المسعودی، أبو الحسن على بن الحسین بن على (متوفاى۳۴۶هـ) مروج الذهب، ج ۱، ص ۲۹۰؛ 🔸الطبرانی، سلیمان بن أحمد بن أیوب أبو القاسم (متوفای۳۶۰هـ)، المعجم الکبیر، ج ۱، ص ۶۲، تحقیق: حمدی بن عبدالمجید السلفی، ناشر: مکتبه الزهراء - الموصل، الطبعه: الثانیه، ۱۴۰۴هـ –۱۹۸۳م؛ 🔸العاصمی المکی، عبد الملک بن حسین بن عبد الملک الشافعی (متوفای۱۱۱۱هـ)، سمط النجوم العوالی فی أنباء الأوائل والتوالی، ج ۲، ص ۴۶۵، تحقیق: عادل أحمد عبد الموجود- علی محمد معوض، ناشر: دار الکتب العلمیه - بیروت - ۱۴۱۹هـ- ۱۹۹۸م 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar