eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.6هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.3هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
. 👈🏼 ۷ تا کلیپ تصویری جالب از مرحوم ➖ بارگذاری به خرداد ۱۳۹۷شمسی ➖ در کانال‌مطالب‌ناب‌درمنبر، در تلگرام.. https://t.me/matalebe_nab_dar_menbar/21839 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 به‌مناسبت سالروز وفات مؤسس‌حوزه‌ علمیه‌قم، حاج‌شیخ‌عبدالکریم‌ حائری‌یزدی، در ۱۷ذیقعده ۱۳۵۵ق..
🔷🔶 👈🏼👈🏼 اقامت مرحوم حاج‌شیخ در شهرمقدس‌قم مرحوم آیت‌الله شیخ‌عبدالکریم‌حائری در ۱۳۳۷ق به‌قصد زیارت (علیه‌السلام) شد و در مسیر خود چند روز در ماند و با اوضاع این شهر و آن آشنا شد و از مهجوری و غربت مدارس علمی آن‌جا افسوس خورد[۱]. ➖ در ماه رجب ۱۳۴۰ق (در آستانه نوروز ۱۳۰۱ش) بار دیگر، در پی دعوت تنی چند از عالمان قم از او و نیز برای زیارت مرقد ، با همراهی چند تن، از جمله فرزند خردسالش مرتضی، به قم رفت و با استقبال بسیاری از علما و مردم قم و درخواست آنان برای اقامت او در این شهر مواجه شد. نخست تردید داشت، ولی پس از پافشاری شماری از عالمان، به‌ویژه ، آشیخ‌عبدالکریم‌حائری کرد و سپس تصمیم گرفت در قم بماند، تصمیمی که در پی آن حوزه‌ای بزرگ در آن شهر تأسیس شد و حائری، «» لقب گرفت[۲]. حاج‌شیخ، تصمیم خود را به‌شاگردانش اعلام کرد. علاوه بر ، که همراه حائری به‌قم رفته بود، بسیاری از شاگردان او، از جمله شاگردان برجسته‌ای چون ، و ، به‌قم منتقل شدند. 🔻 شکوفایی حوزه قم با هجرت حاج‌شیخ‌عبدالکریم و آغاز شدن درس حائری در قم و همراهی و همکاری عالمان قم، حال و هوای مدارس دینی آن‌جا دگرگون و حوزه علمیه قم پرتحرک شد. گرچه قم در گذشته هم در دوره‌هایی، حوزه‌های علمی پررونقی داشت، اما هیچگاه بدین درجه از شکوفایی و اعتبار نرسیده بود و در ردیف حوزه‌های درجه اول جهان اسلام به‌شمار نمی‌رفت. مرحوم و ــ که پس از تبعید شدن از عراق در ۱۳۰۲ش، حدود هشت ماه در قم ماندند ــ نیز در تثبیت این حوزه نقش مهمی داشتند. به گزارش بسیاری از منابع، حاج‌شیخ‌موسس با استقبال از حضور آن دو در قم و فراهم کردن مقدمات تدریسشان، شاگردان خود را به حضور در درس آنان تشویق کرد. بنابر برخی گزارش‌ها، حائری حتی درس خود را به احترام آن‌ها تعطیل کرد[۳]. ➖ با پرآوازه شدن حوزه علمیه قم و ورود شماری از عالمان و مدرسان و بسیاری از محصلان سایر حوزه‌ها یا محصلان جدید، تعداد طلاب از هزار تن گذشت[۴]. از آن پس، نام شیخ عبدالکریم ــ که دوستان و شاگردانش بیش‌تر از او با عنوان « » یاد می‌کردند ــ با نام حوزه قم پیوند خورد. او از سه جایگاه در تثبیت و توسعه حوزه علمی قم مؤثر بود: مرجعیت، تدریس و زعامت علمی و اداره امور حوزه. 🔻 مرجعیت حاج‌شیخ‌عبدالکریم حائری یزدی هرچند حاج‌شیخ، هیچگاه خود را در معرض قرار نداده و بلکه با ترک حوزه علمی عراق، از آن فاصله گرفته بود، پس از درگذشت و و ، در فاصله سال‌های ۱۳۳۷ تا ۱۳۳۹ که حائری هنوز در اراک به سر می‌برد، شماری از کسانی که در تکاپوی انتخاب مرجع تقلید بودند، به او رجوع کردند. پس از هجرت او به قم و افزایش شهرتش، رفته‌رفته بر مقلدان او افزوده شد تا این‌که بسیاری از ایرانیان و برخی شیعیان سایر کشورها، از جمله عراق و لبنان، از مقلدان او شدند[۵]. ➖ از جمله عوامل مهم و مؤثر در مرجعیت حائری را توجه ویژه به او، از جمله ارجاع مقلدان خود به حائری در مسائل مورد احتیاط، دانسته‌اند[۶]. 📚 منابع: ۱. گنجینه دانشمندان، محمدشریف‌رازی، ج۱، ص۲۸۶؛ زندگینامه رجال ومشاهیر ایران، حسن‌مرسلوند، ج۳، ص۵۹ـ۶۰ ۲. گنجینه آثار قم، عباس‌فیض‌قمی، ج۱، ص۳۳۱؛ طبقات اعلام الشیعة، نقباء البشر فی القرن الرابع عشر، آقابزرگ‌طهرانی، قسم۳، ص۱۱۵۹ ۳. طبقات اعلام الشیعة، نقباء البشر فی القرن الرابع عشر، آقابزرگ‌طهرانی، قسم۳، ص۱۱۶۰ ۴. تاریخ یزد، عبدالحسین‌آیتی، ج۱، ص۴۲۹. ۵. آثارالحجه، محمدشریف رازی، ج۱، ص۲۳ـ۲۴؛ تاریخ یزد، عبدالحسین‌آیتی، ص۴۲۹ ۶. آیةالله مؤسّس مرحوم آقای حاج‌شیخ عبدالکریم حائری، علی‌کریمی‌جهرمی، ج۱، ص۱۰۷ـ۱۰۸؛ شرح زندگانی من، عبدالله‌مستوفی ج۳، ص۶۰۱. 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 توسل به سیدالشهدا و روضه‌ی آن حضرت صلوات‌الله‌علیه خاكم ولي به دست گدا آسمان بده دل مرده‌ام كمي به من مرده جان بده داغ تو اعظم است چرا جان نميدهم قلب مرا براي غم خود تكان بده زخم تنت زيادتر از گريه هاي ماست ما را براي گريه بر اين غم زمان بده گر چه هميشه زحمت ما را كشيده اي ما را به زير سايه ي پرچم امان بده با گفتن حسين زبان باز كرده ام در تنگي لحد به غلامت زبان بده داري هزار و نهصد و پنجاه زخم ، آه خود را به زير تيغ به خواهر نشان بده از روي تل به قتلگهت ميكند نگاه دارد ز دست ميرود او را توان بده هنگام رفتن است ولي بي برادرش پشت سرش ز حنجره ي خود اذان بده... 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @raziolhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 فضائل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بر لسان مبارک رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ➖ پیشنهاد دانلود به طلاب و دانشجویان و فرهنگیان 🔘 حجت‌الاسلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابن‌عربی‌وارتباط‌صوفیه‌باتشیع_شیخ‌اسماعیل‌سخنور.mp3
6.6M
🌿 👈 و ردّ پای او در فرقه‌های صوفیه 👈 و ابن عربی 👈 علت نزدیک بودن صوفیه به مذهب اسلام 👈 صوفیه با نقاب شیعه گری وارد میشود و منحرف می‌کند 👈 آموزه‌ها و تفکرات صوفیه 👈 فرقه خاکساریه که خودشان صوفی هستند!!!صوفی‌ها را لعن می‌کنند!!!! ❌بزرگواران خطر صوفیه و تفکر صوفیه و دراویش جدّی است.. 🔘 حجت‌الاسلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔶 👈🏼👈🏼 امام رضا عليه‌السلام فرمودند: اتقوا الله وعليكم بالتواضع والشكر والحمد. إنه كان في بني‌إسرائيل رجل فأتاه في منامه من قال له: إن لك نصف عمرك سعة فاختر أي النصفين شئت؟! فقال: إن لي شريكاً. فلما أصبح الرجل قال لزوجته: قد أتاني في هذه الليلة رجل فأخبرني أن نصف عمري لي سعة فاختر أي النصفين شئت؟! فقالت له زوجته: اختر النصف الأول وتعجل العافية لعل الله سيرحمنا ويتم لنا النعمة. فلما كان في الليلة الثانية أتى الآتي، فقال: ما اخترت؟! فقال: اخترت النصف الأول. فقال: لك ذاك. فأقبلت عليه الدنيا فكان كلما كانت نعمة قالت زوجته: جارك فلان محتاج فصله، وتقول قرابتك فلان فتعطيه، وكانوا كذلك كلما جاءتهم نعمة أعطوا وتصدقوا وشكروا. فلما كان ليلة من الليالي أتاه رجل فقال: يا هذا! إن النصف قد انقضى فما رأيك؟! قال لي شريك. فلما أصبح الصبح، قال لزوجته: أتاني الرجل فأعلمني أن النصف قد انقضى. فقالت له زوجته: قد أنعم الله علينا فشكرنا والله أولى بالوفاء. قال: فإن لك تمام عمرك. 📝 از و و و _كننده باشيد. همانا در قوم مردى زندگى مى‏كرد كه شبى شخصى به خوابش آمد و به‌او گفت: نيمى از عمرت را در وسعت و راحتى خواهى گذراند، اينك هر كدام از نصف را كه مى‏خواهى انتخاب كن؟! ➖ پس چون صبح شد به همسرش گفت: امشب مردى به خواب من آمد و به من خبر داد كه نصف عمرم در آسايش است، و گفت هر يك از دو نصف را كه مى‏خواهى انتخاب كن؛ همسرش گفت: نصف اول را اختيار كن. گفت: به‌خاطر تو همين كار را مى‏كنم. ➖ در اين هنگام دنيا به او روى آورد، دائما به او نعمت مى‏رسيد. همسرش به او گفت: فلان همسايه‏ات محتاج است به او برس، و مى‏گفت: قوم و خويش تو فلانى است نيازش را بر آور. و به‌همين حالت بودند و هرچه نعمت به آنها عطا مى‏شد مى‏بخشيدند و صدقه مى‏دادند و شكر مى‏كردند. چون شبى از شبها رسيد، آن مرد به‌خوابش آمد و گفت: اى مرد! نصف عمر تو گذشت، نظرت چيست؟ ➖ چون صبح شد به‌همسرش گفت: آن مرد به‌خوابم آمد و به‌من اعلام كرد كه نصف عمر من گذشت. همسرش به‌او گفت: خداوند به ما نعمت داد و ما شكر كرديم و خداوند سزاوارتر به‌وفاست. آن مرد به‌خوابش امد و گفت: اكنون آن نصف باقیمانده نیز در نعمت و رفاه خواهى بود (چون شکر نعمت کرد). 📚 منابع: ۱. مشكاة الأنوار في غرر الأخبار، ج۱، ص۳۰ ۲. بحارالأنوار، ج۶۸، ص۵۴ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar