eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.4هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 محل تحصن دانشجویان بی‌دفاع در آمریکا، پس از یورش پلیس و بازداشت آنها
هدایت شده از mesaghمیثاق
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حامیان فلسطین پرچم آمریکا را از دانشگاه جورج‌واشنگتن برداشته و پرچم بزرگ فلسطین را جایگزین آن کردند
هدایت شده از mesaghمیثاق
14.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امیرالمؤمنین کرار غیر فرار 🧑🏻‍💻 کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب عباسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
bayan amir 1403.1.26.mp3
12.6M
🔊 ✍🏼در این برنامه استاد عشایری به شبهات زیر پاسخ میدهند : 1.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) در حمله به ایران به خلفا کمک کرده است؟ 2.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) همگام و همراه با خلفا بوده است؟ : 1403.01.26
هدایت شده از mesaghمیثاق
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی 🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت. 🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است. ⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند! ⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان: 🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی 🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است. 🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... ! 🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه ✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد: «... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مى‏كنند و جمعى وهّابى‏ مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شده‏اند ...» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏1 ؛ ص243 ✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
❇️ توصیف علامه طباطبایی (ره) از شهید مطهری ◻️ سی و دو سال پیش از شهادت ایشان، در قم تدریس درس حکمت [ فلسفه ] را شروع کردم. غیر از بنده، در قم آقای خمینی بودند که درس فلسفه داشتند. ◻️ وقتی که ایشان در جلسه درسم حاضر می شدند. بنده از شوق و شعف، حالت رقص پیدا میکردم، به جهت اینکه می‌دانستم هرچه بگویم هدر نمی‌رود و محفوظ است. به همین ترتیب خودش مبدأ تحصیل دیگران شد و شروع به تألیف کتابها کرد و انصافا هم کتابهایش خیلی عالی است. ◻️ در زمانی که عده‌ای خواندن فلسفه را حرام می‌دانستند، عمده کارهای استاد مطهری فلسفی بود. فلسفه اسلامی که از دست علمای اسلام رد شده برای انسان متوجه، حالت معنویت می آورد و تقوا را تأیید می کند و توفیق می‌دهد و به هدایت می‌رساند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 نامه‌ی سرگشاده‌‌ی مدیریت، کادر، اساتید، بسیج و امام جماعت مدرسه‌ علمیه‌ تخصصی کریمه اهل‌بیت‌ علیهم السلام شهر مقدس قم، در اعتراض به لایحه‌ی پر ایراد به اسم عفاف‌و‌حجاب، خطاب به شورای محترم نگهبان و همچنین حمایت جدی از طرح نور فراجا بسم الله الرحمن الرحیم اعضای محترم شورای نگهبان سلام علیکم همانگونه که مستحضرید اشخاص حقیقی و حقوقی و تشکلهای مختلف و بسیاری از خانواده‌های شهدا و امت حزب‌الله با توجه به نظر کارشناسان متعهد و انقلابی، نگرانی جدی خود را نسبت به لایحه‌ی پر از خلل و اشکال به اسم حجاب، اعلام کرده‌اند. با توجه به ایرادات مهم این لایحه از جمله: عدول از حجاب شرعی به عرفی، بستن دست پلیس و بسیج و تنزل دادن شأن و نقش پلیس به عکاس، طولانی بودن مراحل بررسی مستندات و عدم بازدارندگی جریمه‌هایی که به مدت سه سال تعلیقی هستند و از همه بدتر اینکه لازمه‌ی آن، تعطیلی "طرح‌نور" فراجا است که مورد حمایت قاطبه‌ی امت حزب‌الله قرار گرفته و در مدت کم، آثار و برکات زیادی داشته است. لذا با مطالعه و تحقیق اعلام می داریم که این لایحه در واقع یک "برجام فرهنگی" است که نتیجه‌ای جز مصونیت‌بخشی به بی‌حجاب‌ها و هنجارشکنان و بستن دست ضابطان قضایی و جمع‌کردن بساط واجب دین، امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر نخواهد داشت. از طرفی ریاست محترم قوه‌ی قضائیه و سخنگوی محترم دولت، رسما اعلام کرده‌اند که قانون فعلی موجود، برای مقابله با بی‌حجابی و ولنگاری کافی است و نیازی به لایحه نیست. لذا از شورای محترم نگهبان به عنوان حافظان شریعت وقانون، تقاضای أکید داریم که تا دیر نشده جلوی این " برجام فرهنگی" به اسم لایحه‌ی حجاب و عفاف را بگیرد و دست پلیس و بسیج را در برخورد با هنجارشکنان، باز بگذارد تا شاهد شکست پروژه‌ی "استحاله‌ی فرهنگی" و " آندلس‌سازی ایران" باشیم ان شاءالله. والسلام علی من اتبع الهدی چهارشنبه، ۱۲/ اردیبهشت/ ۱۴۰۳ مدیریت، کادر، بسیج و امام جماعت مدرسه‌ی علمیه‌ی خواهران کریمه‌ی اهلبیت علیهم السلام، شهر مقدس قم
هدایت شده از mesaghمیثاق
▪️امروز بعد از حمایت‌های مردمی از سردار انقلابی در سراسر کشور، نوبت از سردار رادان عزیز در جلسه هیأت دولت توسط شخص رئیس جمهور محترم است. پشتیبانی مالی و معنوی فراجا امروز وظیفه دولت است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
زندگی بر دهانه آتشفشان در ستایش انقلاب اسلامی [صفحه ۲ از ۲] تنها بازخوانی محققانه سلوک سیاسی-اجتماعی مطهری است که از تصویرسازی های تحریف شده در مورد مطهری پیش گیری خواهد کرد. چه اینکه این روزها تلاش هایی صورت گرفته برای مصادره یا تحریف مطهری؛ نمونه اگر بخواهید خاطرات (همان ) که توسط و با پول بیت المال مسلمین در داخل چاپ شد و در آن مطهری را تلویحا درباری نامیدند و بلکه درباری شدن امثال نصر(که پدرش درباری بود) را به توصیه او دانستند! یا چنان که در مهرنامه و سیاست نامه خواست تصویری و به سان از مطهری ارائه دهد و او را که اسوه انقلابیون بود، در مقابل آنان جا بزند! برداشت های آکنده از زمان پریشی و تحریف، چونان که در یادداشت های پراکنده امثال می بینیم نیز نسبت روشنی با حقیقت مطهری ندارد و لذا تلاش نافرجام دوستانش در برای جا زدن مطهری در زمره حلقه ، نیز ناروا و بیراه است(چه اینکه جناب جعفریان خود بهتر می داند مطهری با کدامین انگیزه و با کدامین شرط و شروط که همه در خدمت به سربازان نهضت امام بود، حضور موقت در دارالتبلیغ را پذیرفت) مطهری اما برخلاف بافته های اغیار، نه چونان شریعتی و بازرگان التقاطی است و نه آنچنان که نصر و سایر درباریان به دروغ در پی القای آنند، درباری است! و نه آنچنان که آرزومندند و تلاش مذبوحانه شان را در این جهت بکار بسته اند، اعتدالی است! اسوه های اعتدالی ها نه امثال مطهری که به حق کسانی مانند است. کسی که از ابتدای نهضت امام تا پایان، سیاست یک به نعل و یکی به میخ را در پیش گرفته بود و آنچنان می نمایاند که نبود و آنچنان بود که نمی نمود! همین است که شریعتمداری و نهضت آزادی هر دو در آستانه پیروزی بر طبل تفرقه در صفوفق انقلابیون کوفتند و به بهانه حفظ قانون اساسی مشروطه، آخرین تلاش ها را برای حفظ سلطنت و شاه به کار بستند! مطهری صریح بود، گرچه در ترویج حق، راه تعامل را نمی بست و با پیروان مکاتب باطل گاه ساعتها وقت گرنمایه به گفت و گو خرج می نمود اما، او کسی نبود که پیشه کند و به اقتضای منافع شخصی یا باندی، از حق گویی کوتاه بیاید. این بود که در کارنامه مطهری، همواره مواجهه های جدی با جریان های فکری مختلف را می بینیم؛ گاه با پورداوود(از بانیان باستان گرایی در دوران جدید) سینه به سینه می شد، گاه دست رد بر سینه مجاهدین می کوفت، گاه در دل دانشگاه تهران با و به محاجه می نشست، گاه شلاق بیداری بر فرق فرقان بدلی می زد و گاهی دیگر به زهدفروشی و انحراف آشکار امثال خرده می گرفت. مخالفت با (معلم پرشور خراسانی که خود مطهری در مشهوریتش نقش اساسی داشت) را اگر تکلیف می دانست، دریغ نمی کرد؛ حتی اگر طرفداران متعصب شریعتی تا مرز دشمنی با او پیش بروند. بازرگان و نهضت آزادی اما، پیچیده ترین جریانی بود که مطهری در آخرین روزهای زندگانی در تدارک جدا کردن راهش از آنها بود. همو البته در بدو ورود امام به تهران و در جابجا کردن محل سکونت امام، سیلی های سختی به فرزندان معنوی نهضت آزادی زده بود اما فرزندان فکری شریعتی فرصت برای تمام کردن این پروژه دشوار را به او ندادند و مطهری آخرین برگ دفتر عمرش را به خط خون امضا کرد. مطهری نه ربطی به درباری ها دارد، نه رابطه ای با التقاطی ها دارد، نه نسبتی با اعتدالی ها! مطهری مطهر است و این است که او را به حق باید اسوه دانست. اسوه ای که علی رغم تأکید امام بر آثار نابش، و علی رغم تصریحات رهبری حکیم انقلاب اسلامی، هنوز که هنوز است در زادگاه فکری خویش (حوزه مقدسه) گمنام و غریب است. شاید بتوان برای قصور و تقصیر برخی متولیان حوزوی در چهار دهه گذشته در محجوریت آثار این شهید در حوزه، توجیهی آورد اما حتما هرگز نمی توان از قصور و تقصیر جریان انقلابی حوزه در بازخوانی مشرب فکری و سلوک سیاسی شهید مطهری، به آسانی درگذشت. روزگار غربت این روزهای جریان انقلابی حوزه، حاصل بی مهری به اسوه هایی است که بازخوانی زندگانی شان، چونان شمشیری بران، و را یکجا کنار خواهد زد و شعار انقلاب اسلامی و آرمان و منویات رهبری را به عینیت نزدیک تر خواهد کرد. این روزهای بیش از هر زمان دیگری به مطهری نیازمندیم؛ آنکه به حق و پرچمدار و نماد است.