eitaa logo
مصباح
243 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
5.7هزار ویدیو
68 فایل
#مصباح، کانال سیاسی_اسلامی، با رویکرد انقلابی. تولید و تحلیل محتوا، جریان شناسی سیاسی، تحولات محور مقاومت، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی و... بانک جامع مقالات > وبلاگ سروش فرهنگ👇 http://soroushfarhang.blogfa.com ارتباط با مدیر مصباح @Reza177
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۱۶۸) شعر و ادبیات تا پایان دوره امویان تتبع در شعرها، خطبه‌ها و فقره‌های کوتاه نقل شده از دوره پیش از اسلام (عصر جاهلی) نشان می‌دهد که ادبیات قسمتی از شبه جزیره در عین حال که از فصاحت و بلاغت خاص عصر خود برخوردار است به حکم آنکه محصول سرزمینی است خالی از ساکنان متراکم، بی ‌آب، بریده از دیگر قطعه‌های جهان و زیستگاه مردمی بدوی است، از مفهوم‌های ذهنی دقیق و تفکرهای عمیق فلسفی و دقت تعبیر و رقت در معنی عاری است. ادبیات عصر جاهلی را به صحرای عربستان همانند کرده‌اند. از یک سو خشک و با صلابت و سخت و از سوی دیگر با صفا و خالی از پیچ و خم‌ها و نازک کاری‌ها که مولود فکرهای پرورش یافته در سرزمین‌های خیال‌انگیز و وسوسه آمیز است. ولی این بدان معنا نیست که شعر و ادبیات جاهلی عاری از مفهوم‌های خیالی است و یا لطف و زیبایی را که لازمه شعر است، ندارد. شاعر این سرزمین به معنای درست کلمه شاعر است. لیکن درجه تأثر وی از صورت‌های خیالی به مقداری تاثیری است که عامل‌های طبیعی و غیرطبیعی این سرزمین بر اندیشه او نهاده است. درک وی از طبیعت همان است که گذشت زمان و آمدن شب و روز بدو می‌آموزد. آنجا که طَرَفه بنِ العَبد مرگ را وصف می‌کند، ابداً ذهن وی بدین نکته متوجه نیست که چون آدمی مُرد بر سر او چه خواهد آمد؟ آیا مرگ پایان همه چیز است و یا آنکه پس از مردن نیز جهانی خواهد بود؟ او پیوسته مرگ دیگران را دیده است و می‌داند روزی این شتر در خانه او هم خواهد خفت. در این وصف شاعر حتی به این نکته هم نمی‌اندیشد که پس از مرگ، مردمان درباره متوفی چه خواهند گفت. بخشنده را خواهند ستود و بخیل را نکوهش خواهند کرد یا نه. در عین حال از چنانکه می‌دانیم شعر جاهلی بیشتر متضمن حماسه‌های قومی و مفاخر قبیله‌ای، ستایش خویشاوندان، نکوهش دشمنان یا وصفی از زیبایی‌های طبیعی است..... ادامه دارد... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 بسم الله الرحمن الرحیم " وَمَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ " "هر کس شکرگزاری کند، تنها به سود خویش شکر کرده." (لقمان/۱۲) @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘رهبران شهید مقاومت تصاویری که حماس برای اولین بار از رهبران شهید مقاومت فلسطینی منتشر کرد؛ 🌷 🌷 🌷 @mesbah_313_ir
🗣 پاسخگو‌ مجری از یکی از مسوولان انصار الله یمن می پرسد؛ ❓ آیا خطوط ارتباطی بین شما و آمریکایی ها وجود دارد؟! مسوول یمنی این چنین پاسخ می دهد: ❗️خطوط ارتباطی ما با آمریکایی ها، موشک‌ها و پهپادها هستند! 🟢 مصباح؛ زنده باد انصار الله که مایه شرافت و افتخار عربی در این زمانه است! جایی که شیوخ فاسد حاشیه خلیج فارس خفقان گرفته اند و فقط به فکر حفظ جایگاه خود هستند! ... پرچم یمن بالاست و خداوند به آنها عزت داده و می دهد. @mesbah_313_ir
13.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢سوال ویژه؛ شغل اصلی رهبری انقلاب چیست؟ تفاوت رهبری انقلاب با مسؤولین دیگر چیست؟ ⬅️امام خامنه ای پاسخ می دهند.... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر رضا زمانی 🔍ذره بین (شماره ۲۲۵) 📝وقتی تروریست‌ها به جان خود می افتند! تهدید جولانی توسط سرباز های قدیمی‌اش در شهر ادلب خیلی عجیب نیست! وقتی جولانی القاعده ای مبارز و ضد آمریکایی (!) کروات می بندد و با آمریکا همراهی می کند، باید توقع شکاف در بدنه تحریر الشام و وفاداران به الجولانی را داشت! احمد الشرع فعلا در ماه عسل خود به سر می برد! صدای شورش و اعتراض برخی از همراهان جولانی در ادلب شنیدنی است ؛ 👇 «ای جولانی! به همراهی آمریکا مغرور نشو! ای جولانی! توسط خودت قبر خودت رو کندی و هیچ برگشتی وجود نداره!» از شهر هایی هست که سالها توسط جولانی اداره می‌شده و حالا اولین صداهای جدی اعتراض هم از همینجا بلند می‌ شود! امپریالیسم آمریکایی_ صهیونیستی، همگی را تحقیر می کند! و مردم سوریه هم خواهند فهمید که چگونه فریب خورده اند!... اسرائیل رسماً اعلام کرده از مناطق اشغالی سوریه عقب نشینی نخواهد کرد! این تازه ابتدای ماجراست! سوریه آبستن حوادث ادامه دارست!... @mesbah_313_ir
دکتر رضا زمانی ✍ تحلیل روز (شماره ۲۲۶) 🔘، مبنای پیش‌بینی عجیب رهبر معظم انقلاب، از آینده سوریه رهبر معظم انقلاب در دومین دیدار رسمی، بعد از اتفاقات سوریه در دوم دی ماه، به تداوم تبیین ماهیت مقاومت پرداختند و برای بار چندم بر نقش و‌ ماموریت جوانان سوری در حفظ تمدن سوری، حفظ ناموس و‌ مواریث سوری و حفظ حاکمیت سوریه تاکید کردند! ایشان در دیدار با مداحان اهل بیت علیهم السلام، پیش بینی عجیبی داشتند که در این فضا و شرائط، فوق العاده است! معظم له فرمودند؛ 👇 «من پیش‌بینی می‌کنم سر برآوردن یک مجموعه شرافتمند قوی در سوریه هم اتفاق خواهد افتاد. جوان سوری چیزی برای از دست دادن ندارد. دانشگاهش ناامن است، مدرسه‌اش ناامن است، خانه‌ش ناامن است، خیابانش ناامن است، زندگی‌اش ناامن است! چه کار کند؟! بایستی با قوت و اراده در مقابل آن کسانی که این ناامنی را طراحی کرده‌اند و آن کسانی که آن را اجرا کرده‌اند بایستد!.. و ان شاءالله بر آنها فائق خواهد آمد». ایشان با استواری فرمودند؛ «فردای منطقه از امروز منطقه به لطف الهی بهتر خواهد بود» ۱) این پیش‌بینی رهبر حکیم انقلاب، ماهیت تبیینی و معطوف به مقاومت دارد. ایشان در واقع، تبیین مفهوم و ماهیت مقاومت را تداوم‌ می بخشند و‌ نشان می دهند که چگونه از دل تهدیدها، می روید و رشد می کند! ۲) مردم سوریه بخصوص جوانان سوری به عنوان «مظاهر آینده سوریه و شامات»، با مقاومت؛ صلح، آرامش و اقتدار را به سوریه باز می گردانند! تاکید بر «نقش جوانان» می تواند به معنای سیر طولانی مبارزه و مقاومت هم باشد! ۳) مقاومت چون ققنوسی از دل خاکستر تهدیدات برمی خیزد و با اوج‌ پروازش، فرصتی برای عزتمندی، شرافتمندی، آزادی، استقلال و سربلندی سوریه و منطقه،خلق می کند.! ۴) بر این مبنا هسته های مقاومت عراق، لبنان و یمن ‌و...را گروه های نیابتی ایران نمی دانند بلکه فلسفه وجودی این هسته ها را و می دانند و بدین وسیله،بروز تحولات سوریه را ترک مقاومت می‌دانند نه قوت و قدرت مزدوران اشغالگر! و خروج ایران شکست نبود چون خروج‌ به دنبال رویارویی نبود!... ۵) مقاومت واکنشی طبیعی، عقلانی و واقعی برای دفاع است و تنها گزینه پرقدرت و اثر گذار میدان و دیپلماسی است! جوان سوری با سلاح مقاومت می تواند به آزادی سرزمینش امیدوار باشد! ۶) مفهوم مقاومت برای دفاع مشروع، در برابر طراحی دشمن آمریکایی_اسرائیلی قرار داده می شود؛ به عبارتی جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه. ایشان برای بار دوم موکدأ از طراحی آمریکایی_صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در سوریه می گویند که راه خنثی سازی آن با مقاومت ممکن می شود!. ۷) چشم انداز مقاومت روشن است! همزمان با بیداری ملتها و افول قدرت‌ها، مقاومت در سطح ملی و منطقه ای گسترش می یابد!.... و رمز نابودی صهیونیست ها،تداوم مقاومت است! ✳️ فردای منطقه در سایه مقاومت عمیق، باورمند و فراگیر از امروز بهترست!... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😃طنزستان 🔘بعداز نسترن! ✋😂 «داریم کم کم به دوران بعداز نسترن نزدیک میشیم که دیگه هیچی برامون نمونده»😉😃🤫 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: ترسناک‌ترین تنهایی، خودپسندی است! 📚 نهج البلاغة، ح ۳۸ @mesbah_313_ir
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۱۶۹) ...هنگامی که اسلام در مکه آشکار شد مشرکان قریش برای مبارزه با پیغمبر صلی الله و مسلمانان از سلاح شعر نیز استفاده می‌کردند، و رسول اکرم صلی الله می‌فرمود به آنان به زبان شعر پاسخ دهید که از دیگر سلاح‌ها کارگرتر است. بدین سان نوعی حماسه در شعر عصر نبوی پدید آمد که بنیاد آن بر مفاخر معنوی است. چهره شناخته شاعر مسلمان این عصر حسان بن ثابت انصاری است که پیغمبر درباره او فرموده است: چندان که در کنار ما هستی روح‌القدس تو را یاری کند. تنی چند از ظاهر بعضی آیات و مضمون برخی روایات چنین پنداشتند که اسلام شعر را نکوهش کرده است، در صورتی که چنین نیست. شعر در نظر شرع اسلام مقامی بالا دارد تا آنجا که فرموده است بعض شعرها حکمت است. چنان که می‌دانید حسان بن ثابت انصاری شاعر اردوی رسول خدا صلی الله بود. شاعران عرب گاه گاهی شعر خود را بر پیغمبر(ص) می‌خواندند و به آنان حرمت نهاده می‌شد. آن شعر از نظر دین ناپسند است که به عرض و حرمت دیگران تعرض کند یا ترویجی از گناه باشد، و یا سودی بر آن مترتب نشود یا به خاطر سود دنیا از کسی بی‌جا ستایش شده باشد. اما معلوم است که شعر بازتاب احساس عقیده و دیگر اوضاع اجتماعی است. در عصر راشدین شعر عربی اسلوب دیرین خود را نگاه داشت، با این تفاوت که بعض شاعران چاشنی اخلاق اسلامی را بدان افزودند. لکن در این عصر نیز شاعرانی را می‌بینیم که به سنت دیرین برای دریافت مال و یا به مقتضای حال به مدح و هجای بیجا پرداخته‌اند. داستان زبرقان و حطیئه معروف است. زبرقان بن بدر مهتر قوم خود و عامل صدقات آنان بود. تیره بنو اَنفُ النّاقه با زبرقان هم چشمی داشتند. حطیئه در راه خود به مدینه زبرقان را دید و زبرقان وی را اکرام نمود. این کار بر بنو انف الناقه گران افتاد. سرانجام کوشیدند تا حطیئه را به سوی خود برند، و او را واداشتند تا زبرقان را هجو گوید و حطیئه درباره او قصیده معروف خود را سرود. زبرقان به عمر شکایت برد و عمر چون شعر را شنید گفت من در این بیت هجوی نمی‌بینم. زبرقان از او خواست تا حسان را به داوری بخواند. عمر پذیرفت و از حسان پرسید آیا حطیئه زبرقان را هجو گفته است؟ حسان گفت: او را هجو نگفته، بلکه بر سراپای او پلیدی کرده و عمر حطیئه را زندانی کرد... ادامه داد... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎در محضر قرآن بسم الله الرحمن الرحیم «لَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ إِلَىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ مَحِلُّهَا إِلَى الْبَيْتِ الْعَتِيقِ»(حج/۳۳) (در آن (حیوانات قربانی)، منافعی برای شماست تا زمان معیّنی [= روز ذبح آن‌ها] سپس محل آن، خانه قدیمی و گرامی (کعبه) است.) 👈از بعضى از روایات چنین استفاده مى شود: گروهى از مسلمانان عقیده داشتند هنگامى که شترى یا یکى دیگر از چهار پایان به عنوان قربانى تعیین مى شد، و از راه هاى دور و نزدیک آن را با خود به سوى احرامگاه، و از آنجا به سوى سرزمین مکّه مى آوردند، نباید بر آن مرکب سوار شد، و نباید شیر آن را بدوشند و از آن استفاده کنند، و به کلى آن را از خود جدا مى پنداشتند، قرآن این تفکر خرافى را نفى کرده، مى گوید: از براى شما در این حیوانات قربانى منافع و سودهائى است تا زمان معین (یعنى تا روز ذبح آن‌ها) فرا رسد. 👈در حدیثى مى خوانیم: پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در طریق مکّه از کنار مردى عبور کرد که با نهایت زحمت گام بر مى داشت در حالى که شترى همراه داشت و کسى بر آن سوار نبود، پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: اِرْکَبْها: بر آن سوار شو ! عرض کرد: یا رَسُولَ اللّهِ اِنَّها هَدْىٌ!: اى پیامبر خدا این قربانى است!. فرمود: اِرْکَبْها وَیْلَکَ!: واى بر تو مى گویم سوار شو! 👈در واقع دستور فوق، دستورى است معتدل و حدّ وسط در میان دو کار افراطى و خارج از رویه، از یکسو، بعضى احترام حیوانات قربانى را اصلاً نگاه نمى داشتند و گاه قبل از محل آن‌ها را ذبح کرده و از گوشتشان استفاده مى نمودند که در آیه دوم سوره مائده از آن نهى شده (لا تُحِلُّوا شَعائِرَ اللّهِ وَ لاَ الشَّهْرَ الْحَرامِ وَ لاَ الْهُدى وَ لاَ الْقَلائِدَ). و از سوى دیگر، بعضى آنچنان راه افراط را پیش مى گرفتند که به مجرد این که نام قربانى بر حیوان گذارده مى شد، نه از شیر آن استفاده مى کردند و نه بر آن سوار مى شدند. هر چند از راه دور به سوى مکّه مى آمدند! 👈در سايه‌ى تعظيم شعائر، منافع مادّى شما نيز تأمين مى‌شود. 👈 در مراسم حج محوريّت با كعبه است. @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 🌷 🔘رفیق و همراه واقعی! حاج قاسم و سید حسن به معنای واقعی، دوست و رفیق بودند. ....آنها مصداق «الرفیق ثمّ الطریق» بودند که یکی خود را فدای جان دیگری می کرد!... حاجی رفت و سید هم به رسم رفاقت طاقت دوری نداشت!...و ما مانده در زمین و غم دوری این دو آسمانی!... چقدر جای آنها خالیست!!... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر رضا زمانی ☄میگ میگ 👤آقای عارف گفت؛ برخی از افزایش قیمت ها بخاطر افزایش قیمت های جهانی است! 👤یاسر جبرئیلی گفت : چرا باید ثروت ملی ایرانیان به این ملت به قیمت جهانی فروخته شود که با افزایش قیمت‌های جهانی، قیمت‌های داخلی نیز بالا برود؟ مگر درآمد این ملت به نرخ‌های جهانی است که هزینه‌هایشان را جهانی کرده‌اید؟ ذينفعان این افزایش قیمت‌ها چه کسانی هستند؟ 👤آذری جهرمی در دوره شهید رئیسی گفته بود؛ نخواهیم گذاشت ایران به دست طالبان بیفتد! 👤ظریفی در پاسخ گفت؛ طالبان اجازه نداد قیمت دلار افزایش یابد اما ایران رو دادیم دست شما،مجددا روی طالبان را سفید کردید!... 👤در جمع بندی باید گفت؛ واقعا چرا اقتصاد ما درست نمی شود؟!! چه گروه و جریانی بر سیاست های اقتصادی ایران مسلط است که اجازه اصلاح نمی دهد؟! این جریان چه قدرتی دارد که حرف رهبری و ریاست جمهوری را نادیده می گیرد و همچنان بر اعمال قدرت خود ادامه می دهد؟!!... امروز لیبرالیسم بزرگترین و خطرناک ترین دشمن انقلاب اسلامی و مردم است! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر رضا زمانی ✏️ یادداشت روز (شماره ۲۲۷) 🔖 سامری زمانه ات را بشناس! در کنار از بزرگ ترین آفات جامعه اسلامی هستند. سامریسم، نماد انحراف فرهنگی و قارونیسم نماد انحطاط اقتصادی در پیکره جامعه و حاکمیت اسلامی است! اینکه کدامیک بر دیگری مقدم است و سبب پیدایش دیگری می‌ شود، مهم نیست! مهم اثرات مخرب این دو در جامعه اسلامیست! سامریسم، خطای در فکرست! خطایی که محاسبه غلط به بار می آورد و در نهایت برای جامعه، نسخه خطا می پیچد!... پس قارونیسم، از این حیث مولود سامریسم است! اما گاهی انحطاط با قارونی گری شروع می شود و به وادی سامری گری می رسد! یعنی انحراف اولیه در سبک زندگی اقتصادی شخص یا گروه ایجاد می شود و ماحصل آن، خلق تفکر معیوب سامریسم است!... سر منشا این دو آفت اسلامی، امروز در تفکر مکتب لیبرالیسم جمع است! و شاید علت اساسی ضدیت مکتب اسلام با مکتب لیبرالیسم، همین است که لیبرالیسم، در ذات خود تفکر سامریسم و قارونیسم را بازتولید می کند!.... سامری های زمانه، همواره دو قطبی سازند!قدرت آنها در خلق دوگانه های کاذبی است که ساخته و پرداخته اذهان ترسویان است! هراس افکنی، ارتجاع طلبی، عافیت خواهی، ساده اندیشی،کوتاه نظری و ظاهر بینی، خصائص سامری‌های زمانه است! که این ویژگی ها را با بسته بندی شکیل توجیه و ریا ، به عموم مردم تحمیل می کنند!.... پس سامری ها، مرتکب غش در کالای فکری عرضه شده هستند! زیرا به عقاید انحرافی خود، ضریب ناموجه می دهند و در جامعه سردرگمی می آفرینند!... فلذا باید سامری های زمانه را شناخت و شناساند!... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ملتی که به توان داخلی اعتماد دارد، پیشرفت می کند! رزم آرا ها هنوز هم هستند و از ناتوانی مردم و‌ نخبگان بومی خود دَم می زنند! اما انقلاب اسلامی و معمار کبیر آن به ما آموخت که «ما می توانیم» @mesbah_313_ir
🔘 تحول چشمگیر ظاهر «الجولانی» به روایت تصویر! ⬅️ از محمد تبر تا محمد کراواتی!! 👇👇👇 @mesbah_313_ir
دکتر رضا زمانی ✍تحلیل روز (شماره ۲۲۸) 🔘 شبکه فارسی زبان TRT ترکیه؛ اثرات و خطرات امروز رسانه ها، حاکمان بلامنازع قلمرو اذهان و افکار مردم هستند! رسانه ها به تدریج از ماموریت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، به بد افزارها و سلاح هایی تبدیل شده اند که مطامع و منافع کشورها را پیش می برند! در این راستا، رسانه ها، در مراحل اولیه، فقط ایجاد «تردید» می کردند و سپس بعد از چند سال تردید، تبدیل به تولید اضطراب و آشوب می شد، (مثل اتفاقات ۸۸، ۹۸ که با فاصله ده سال اتفاق افتاد! ) اما امروز رسانه ها، از مرحله تردید عبور کرده اند و به مرحله اضطراب و آشوب رسیده اند!..(رسانه ها در دگردیسی، تابع میدان شده اند!) مطابق مراحل تردید، رسانه ها ابتدا در مرحله (گمراه کردن) باقی می مانند!... سپس اضطراب ها و آشوب های دور از منطق شکل می گیرد! مثل ناآرامی های ۸۸ که تجمع کنندگان هیچ‌ منطق قوی ای نداشتند! (اغوای دور از منطق!) در دگردیسی رسانه ها، در مرحله دوم آنها وارد مرحله شدند!...شروع به کار گزارش خبرنگارها در این مرحله اتفاق می افتد! (در این برهه،تردید مستقیم حاکم می شود!) و امروز، رسانه ها وارد مرحله سوم دگردیسی شده اند:«مرحله ».(جنگ‌های ادراکی_شناختی، زامبی سازی مردم و...) در راستای این تبیین، باید شبکه TRT را تلفیقی از اغوا، اقناع و اشباع دانست! (احیای اغواگری، تا اقناع را اشباع کند!) همسایگی با ایران و سفر ایرانی ها به ترکیه میزان اثر گذاری این شبکه ضد ایرانی را ضریب می دهد.! زیرا مخاطب ویژه در اختیار دارد و می تواند این خلا عاطفی را پر کند! . هدف ایجاد ناآرامی و تسریع در ایجاد آشوب است! هدفی که به صراحت گفته می شود!. هدف اساسی و راهبردی تی آرتی؛ تقدیس صنعت «توسعه عربستانی»(!) مثل برگزاری فستیوال های فرهنگی با عنوان «موسم الریاض»،رونق دادن بورس فوتبالی در ورزشگاه های عربستانی با هزینه های میلیاردی و خرید بازیکنان روز دنیا، ساخت شهر فوق پیشرفته نئوم و....و تبیین و ترویج «اسلام ترکیه ای» است. پس تی آرتی مُقلّد «من و تو» و « بی بی سی» و...نیست! بلکه ادامه راه آنها به شکل ترکیبی است! تولد این شبکه بعد از تحولات سوریه، بسیار معنادار است! تی آر تی مصداق رسانه ای است که واقعیت را دستکاری می کند ( واقعیت برساخته) بجای آنکه روایت واقعیت کند!( مثل واقعیت برساخته از جولانی! که او را از یک تروریست به یک دیپلمات تبدیل می کند!) نکته دیگری که باید از شبکه ای چون تی آر تی متذکر شد، وابستگی ذاتی ترکیه و آونگی بودن این کشور است! که در مدار غرب و تحت نظام سلطه فعالیت می کند! بنابراین، شبکه تی آر تی هم در خدمت مطامع و منافع آمریکا و اسرائیل خواهد بود. و ماموریت دارد تا با تردید، بحران هویتی و فروپاشی اجتماعی را در جامعه ایرانی تسریع بخشد! متاسفانه آرایش رسانه ای متعارف جمهوری اسلامی، جوابگوی آرایش رسانه ای معاند نیست!... @mesbah_313_ir
🕋 پای منبر ولایت 🕌وحدت و امنیت رهبر معظم انقلاب: ‏ دشمن امروز دو نقطه‌ی اساسی را در ایران هدف گرفته است: یکی وحدت ملّی، یکی امنیّت ملّی.(۱۴۰۲/۶/۲۰) @mesbah_313_ir
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۱۷۰) ...در دوره پیغمبر صلی الله و خلفای راشدین چون از یک سو تعلیمات اسلامی دگرگونی بنیادی در عربستان پدید آورد، از سوی دیگر قبیله‌های گوناگون زیر پوشش برادری اسلامی درآمدند و مهمتر از همه اینکه سرگرم کشورگشایی در خارج از شبه جزیره شدند. بازار شعرهای حماسی که بر پایه مفاخره‌های قبیله‌ای بود از رونق دیرین افتاد. اما همین که از سال سی و پنجم هجری درگیری جمل و پس از آن صفین و نهروان آغاز شد و اندک اندک همچشمی مضری و قحطانی و دیگر قبیله‌ها با یکدیگر آغاز گردید. در رجز‌های جنگ صفین و نهروان می‌بینیم بعض شاعران و رزم آوران به ستایش قبیله خود و نکوهش قبیله‌ای که در رودرروی او ایستاده است برمی‌خیزد و کمتر بدین نکته توجه دارند که برای دین و به فرمان امام مسلمین نبرد می‌کنند. هنگامی که زیاد از جانب علی علیه السلام به بصره رفت و تیره ازد او را یاری کرد و تمیمیان شکست خوردند، شاعر اَزدی این حادثه را چنان وصف می‌کند که گویی شاعر عصر پیش از اسلام یکی از ایام العرب را می‌ستاید. در شعر او سخن از این نیست که ما خلیفه وقت را اطاعت کردیم، بلکه می‌گوید: ما هم پیمان خود را به خانه‌اش برگرداندیم و هم پیمان بنی تمیم سوخت و دود شد. پس از شهادت علی علیه السلام و روی کار آمدن معاویه و غلبه شام بر عراق از نو بازار شعرهای مدحی و هجایی رونق یافت. در حکومت امویان شاعرانی خود را به دربار شام بستند و در ستایش این خاندان و نکوهش مخالفان آنان آنچه خواستند سرودند. تنها خلیفه اموی که ستایش نمی‌پذیرفت و نیز به شاعرانی که ستایشگری را پیشه خود ساخته بودند چیزی نمی‌پرداخت و یا اگر می‌پرداخت رقم آن اندک بود عمر بن عبدالعزیز است. در مقابل شاعران اموی، شاعران شیعی هستند که چون ستم آل ابوسفیان و مظلومیت آل هاشم را می‌دیدند بی چشم داشت صله، آنان را می‌ستودند و گاه این ستایش موجب زندانی شدن و یا آزار آنان می‌شد... ادامه دارد... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎بسم الله الرحمن الرحیم " فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ " "اکنون که چنین است صبر پیشه کن که وعده خدا حق است و هرگز کسانی که ایمان ندارند تو را خشمگین نسازند (و از راه خود منحرف نکنند)!" (روم/۶۰) @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا