✅ البته ممکن هم هست که با توجه به مبانی معرفتی ایشان، اساساً ایشان منکر حجیت آیات قرآن(به جهت بشری بودن آن) و به طریق اولی روایات اهل بیت علیهم السلام باشند که در این صورت اختلاف بسیار اساسی تر بوده و دعوای ایشان از الهیات به معرفت شناسی منتقل می شود که آن نیز در جای خود پاسخ داده شده است. به ایشان توصیه می شود پس از طرح نظریات خود به نقدهای فراوانی که بر آن نظریات وارد شده نیز توجهی مبذول بفرمایند. (رک: نقدهایی که بر نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت و بسط تجربه نبوی و ... که از سوی علما و فضلای حوزه علمیه قم وارد شده است. پس معلوم می شود حوزه قم در تنقیح الهیات و رد علمی نظریات امثال آن بزرگوار همیشه ساعی بوده است.)
✅ از جناب ایشان سؤالی دارم: فرض بفرمایید کسی بنابر ادله قانع کننده معتقد به امری شود مثلاً معتقد شود که خدای تعالی سنتی دارد و بر اساس حکمت خویش با ظالمان برخورد می کند، آیا چنین کسی را به سبب این اعتقاد میتوان متهم به قبیله گرایی کرد و الهیات او را سست و انسان وار تلقی نمود؟!!
✅بنده آنگاه تعجبم بیشتر شد که چگونه از داستان نقل شده ایشان فهمید و متوجه شد فرد عذاب شده، مسلمان متعبد و متشرعی بوده است و بر اساس این شناخت بر الهیات شیعه می تازد و آن را قبیله گرا معرفی می کند. لابد جناب ایشان با فرشتگان عالم برزخ ارتباط ویژه ای دارند که این اخبار را در اختیارش می گذارند.
✅ و تعجب دیگر اینکه چگونه ایشان از معذب بودن فرد مذکور نتیجه گرفتند که خدای شیعیان به دیگر اعمال آن بنده خطاکار هیچ اعتنایی نداشته است! نکند ایشان معتقد به قاعده همه یا هیچند! که باید عرض کنیم در الهیات شیعه که علامه طباطبایی زبان گویای آن در این عصر است به کرّات و مرّات آمده است که هیچ عمل صالحی از انسان صالح تضییع نمی شود، اگر آن را پیش از ورود به عالم برزخ نابود نساخته باشد. لکن عالم برزخ جایگاه رسیدگی به تمام اعمال نیست و فقط طبق روایات یک سری سؤالات کلی و عمدتاً اعتقادی پرسیده می شود.
✅و نکته دیگر اینکه اگر کسی در سیره علمی و عملی علامه طباطبایی و امثال ایشان قدری تأمل کند اقرار خواهد کرد که ایشان جزو بی تعلق ترین و آزاده ترین انسانهایی بوده اند که تاریخ علم به خود دیده است. لکن نسبت به حق و حقیقت تعلق خاطر مطلق داشتند و آنچه را از طریق قرآن یا برهان یا وجدان حق می یافتند دل می دادند و موافقت یا مخالفت شرق و غرب با آن را اعتنایی نمی کردند!!
✅و نکته آخر چند جمله خطاب به ایشان:
جناب آقای سروش بنده آثار متعدد حضرتعالی را مکرراً مطالعه کرده ام و در الهیات حضرتتان شک کردم. بنده متحیرم خدای مزعوم حضرتعالی چگونه خدایی است. خدایی که قادر نباشد مراد خویش را سالم و خالص به دست بشر برساند واقعاً خداست! آیا الهیات کسی که خدا را همچو ما انسانها می پندارد و معتقد است او بر اساس عواطف رفتار می کند و انکار عامدانه حجت الهی را به هیچ می انگارد و مجازاتی تعیین نمی کند و در نظام آفرینش او صالح و غیرصالح به یکسان انگاشته می شود، بیشتر سزاوار توصیف به انسانوارگی نیست؟! اساساً جناب سروش، بنابر مبانی معرفتی حضرتتان خدای حضرتعالی با امور موهوم چگونه قابل تشخیص و امتیاز است؟! کاش حضرتتان قدری در الهیاتتان تنقیحی روا بدارید شاید راهی رو به جلو گشوده شود! گاه انسان تعجب می کند چگونه تعلقات غربگرایانه متفلسف را قبیله گرا می کند تا چه رسد به نامتفلسفان!
📝 حجت الاسلام دکتر بهنام ملک زاده 🔴 @meshkatnoor
*🔴 مرغ همسایه کلاغ هم نبود!*
خیلی پیش اومده بود که در مسائل مختلف ملت عزیز ما، برخی کاستی های کشورمون رو با ظاهرِ کشورهای به اصطلاح متمدن غرب مقایسه میکردند و مثل این مادرایی که همش بچه همسایه رو تو سرِبچهشون می زنن، سر کوفت میزدن که:
ببینید چقدر اینا متمدنن!
چقدر به مردمشون احترام میذارن!
چه بیمارستانایی دارن!
چقدر مردمشون با فرهنگن؟
چه فروشگاهایی دارن!
کرونا باعث شد که، روی اصلی این کشورها به نمایش گذاشته شد و معلوم شد که نه تنها متمدن نیستند بلکه بعضیاشون از انسانیت نیز فاصله زیادی دارند، از جمله 👇
1️⃣اهمیت ندادن به جمعیت پیر جامعه(سخنان مسئولان اسپانیا، ایتالیا و آمریکا)
2️⃣دزدی ماسک و مواد ضد عفونی از بیمارستانها(سفارش های ایتالیا، تونس و آلمان)
3️⃣افزایش خشونت در جامعه(آمریکا)
4️⃣افزایش همسر آزاری در خانه(اروپا و آمریکا)
5️⃣حمله با اسلحه به خونه همدیگه برای غارت(آمریکا)
6️⃣غارت فروشگاها(تمام تمدن غرب)
7️⃣رها کردن بیماران(ایتالیا، اسپانیا)
8️⃣افتخار به احتکار خانگی و به نمایش گذاشتن اونها در صفحات مجازی(آمریکا، آلمان، انگلیس)
9️⃣گیس و گیسکشی سر یه بسته دستمال توالت(از ژاپن تا آمریکا)
0️⃣1️⃣افزایش شرافت آفتابه😂
و خیلی از موارد دیگه که از گفتنشون شرم داریم🤭
و لذا اینجاست که باید گفت:
*مرغ_همسایه_کلاغ_هم_نبود* 🔴 @meshkatnoor
هدایت شده از طلاب پاسخگو
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 آیا مردم در رفراندوم سال ۵٨ نمی دانستند چه می خواهند❓
#امام_خامنه_ای
🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
قرنطینه های کرونایی و فرصت مهرورزیهای همسرانگی.mp3
9.17M
🔹قرنطینه های کرونایی، فرصتی برای مهرورزی همسرانه
🔸
🔹فایل صوتی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی، عضو هیات علمی و استاد تمام موسسه امام خمینی
🔴 @meshkatnoor
🔴پاسخ مدیرحوزههای علمیه به منتقدین حضور طلاب در بیمارستان ها در کمک به بیماران
🔷حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد!
🔻آیت الله اعرافی:
🔹#قم پیشتاز در شناخت کرونا و اعلام و پیشگیری از آن بود و حوزه و روحانیت نیز در این قضیه پیشتاز بودند و در همه کارها و اقدامات خود نظریات کارشناسان را چه در بحث قرنطینه و چه در سایر تصمیمات اعلامی مدنظر داشته است.
🔹در قضیه مبارزه با #کرونا صدها طلبه جهادی و جوان بدون کوچکترین مزد و مواجبی و به صورت کاملا خودجوش و آتش به اختیار وارد میدان شدند و از هر کاری که برای خدمت به بیماران بود دریغ نکردند؛ از ضدعفونی کردن معابر شهری گرفته تا حضور در بیمارستان ها و حتی در غسل و کفن و دفن اموات کرونایی.
🔹حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد و در داد و ستد فرهنگی و اجتماعی حضوری جدی و فعال داشته باشد؛ هویت روحانیت در کنار هویت فرهنگی و مشاوره ای و دینی یک هویت خدمتگزار و امداد رسان نیز بوده است.
🔹روحانیت همانگونه که گرهگشایی از گرههای فکری و فلسفی دانشمندان و تبیین دقیق فلسفی انجام می دهد و همانند علامه طباطبایی(ره) آنگونه منشأ خدمات بزرگ در عرصه های گوناگون فکری و علمی و دینی می شود، در عین حال هویت آن اقتضا میکند که در بیمارستانها هم حضور پیدا کند و به مردم و بیماران خدمت نماید و حتی در بیمارستان ها طی نیز بکشد و این کار آنان اتفاقا در شأن روحانیت است.
🔹البته همانگونه که قبلا هم در دفعات گوناگون عرض کردم این حضور طلاب و روحانیون در عرصه های گوناگون باید مطابق با نظرات کارشناسان باشد کما این که تا کنون نیز این گونه بوده است.
هدایت شده از کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
✅ بیست و پنجمین دوره طرح ولایت (آموزش مبانی اندیشه اسلامی)
📌فرآیند ثبت نام:
1️⃣ پیش ثبت نام
2️⃣ آزمونهای مجازی
3️⃣ انجام مصاحبه
📍مشهد مقدس _ تابستان 1399
🔸 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای زیر مراجعه کنید:
🌐http://www.tvelayat.ir
🔹با ما در شبکه های اجتماعی ایتا، بله، تلگرام، اینستاگرام و آپارات همراه باشید:
🆔 @tvelayat_ir
#ثبت_نام
#طرح_ولایت
#بیست_و_پنجمین_دوره_طرح_ولایت
🆔 @tvelayat_ir
هدایت شده از کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
🔰واقعا این کار طرح ولایت جز کارهای بنیانی است، خیلی کارهای خوب داریم ولی بعضی کار های خوب بنیان سازی است.
«مقام معظم رهبری»
1375/06/20 - دیدار با شورای عالی سیاتگذاری طرح ولایت
#مقام_معظم_رهبری
#گزیده_سخن
#طرح_ولایت
🆔 @tvelayat_ir
هدایت شده از کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞کلیپ: دیدگاه مقام معظم رهبری درباره طرح ولایت و تقدیر از زحمات آیت الله مصباح یزدی در این زمینه
🔗 لینک دانلود از آپارات:
https://www.aparat.com/v/NdlOe
#مقام_معظم_رهبری
#معرفی_طرح_ولایت
#طرح_ولایت
#بیست_و_پنجمین_دوره_طرح_ولایت
🆔 @tvelayat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با مسیحیان اوانجلیست و دفاع آنها از اسراییل و خصومت با جمهوری اسلامی (1)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با مسیحیان اوانجلیست و دفاع آنها از اسرائیل و خصومت با جمهوری اسلامی(2)
شهید مطهری:
👈معنای روز نحس:
در دو جای از قرآن كریم از روز نحس آمده:
1⃣ سوره ی حم فصّلت، آیه ی 16، درباره قوم عاد می فرماید:
فارسلنا علیهم ریحاً صرصراً فی ایام نحسات
2⃣ سورة القمر:
انا ارسلنا علیهم ریحاً صرصراً فی یوم نحس مستمر
مقصود از هر👆دو نحوست، نحوست زمانی نیست كه مثلاً چون روز سیزده بود بر آنها نحس شد، بلكه قرآن به صراحت منشأ عذاب آنها را افكار و عقاید و ملكات و اعمال خود آنها می داند.
👈روز نحس واقعی
در تفسیر «نحس» دو نحوه گفته شده:
1⃣ آن روز، روزی سرد بود یا تیره و غبارآلود بود.
2⃣ آن روز، شوم بود:
بنابراین تفسیر یعنی روزی كه به واسطه ی نزول عذاب بر آنها و دیدن كیفر اعمالشان روز نحسی شد.
⬅نتیجه:
هر انسان و هر ملتی كه به كیفر عمل خود گرفتار است، مانند ما؛ در ایام نحسات بسر می برد، به مصداق قول خداوند:
قل هو القادر علی ان یبعث علیكم عذاباً من فوقكم او من تحت ارجلكم او یلبسكم شیعاً و یذیق بعضكم بأس بعض
⁉️سوال
❓ما این نحوست را به چه وسیله باید بریزیم؟
❓آیا با صحرا رفتن و سبزه گره زدن و سمنو ❓پختن می توانیم این نحوست را دور بریزیم؟
❓سیزده بدر ما چه جور باید باشد؟
🚩سیزده بدر واقعی:
👈سیزده بدر واقعی ما این است كه از خودمان بیرون بیاییم، از خانه های تنگ و تاریك افكار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملكات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان كه مانند تار عنكبوت دور ما تنیده است خارج شویم.👉
چون منطق قرآن همواره این است كه: و كل انسان الزمناه طائره فی عنقه و نخرج له یوم القیمة كتاباً یلقیه منشوراً، قالوا طائركم معكم.
جلد ششم یادداشتها. ج6، ص: 131