eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
800 ویدیو
294 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 برای اولین بار، از رسانه ملی پرداختن به موضوع حجاب، از زاویه ،😔 نه قصه متحول شده ها و نه قصه مبلغین حجاب، بلکه قصه زنان و دختران تحقیر شده، مردان نامردشده، و کودکان بی پدر و مادر شده، ...........بخاطر فرهنگ بی حیایی قصه فریب بزرگی که در زَروَرَق آزادی به ما ارائه دادند تا در زندگی مان را احساس نکنیم.😏 مهمانان این فصل، بانوان وکیل، قاضی، مشاور، مددکار اجتماعی، پژوهشگر و استاد دانشگاه، بانوان مسلمان خارجی، ایرانیان مقیم خارج و... هستند. در فصل سوم برنامه تلویزیونی چراغ، هر هفته ۲ برنامه(همراه با گزارش مردمی) با طرح یک چالش در مورد تأثرات فرهنگ بی حیایی در زندگی شما، مهمان خانه هایتان هستیم.👌 👈 برنامه یک شنبه ها و سه شنبه ها 🕘 ساعت ۲۱:۳۰ ♦️ از شبکه ۵ سیما 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از فلسفه دین اسلامی
💠 تکامل و آتئیسیم در کلاب هاوس با حضور: 👤 دکتر یوسف دانشور 📌 دکتری فلسفه دین از دانشگاه تورنتو پنجشنبه ۱۷ تیر ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران در کلاب سالن اندیشه 📤 کانال فلسفه دین اسلامی @Islamic_Philosophy_of_Religion
هدایت شده از فلسفه دین اسلامی
تکامل و آتئیسم- گفت‌وگویی در کلاب‌هاوس با حضور دکتر دانشور.mp3
39.53M
🎙 ✅ گفتگو در کلاب هاوس- کلاب سالن اندیشه 🔰موضوع: تکامل و آتئیسم 👤 با حضور دکتر یوسف دانشور نیلو (عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی) 🗓 پنجشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۰ 🕥 ساعت ۲۱:۳۰ کانال فلسفه دین اسلامی https://eitaa.com/Islamic_Philosophy_of_Religion/362
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆پاسخ به شبهه اعتقادی به بهانه شهادت حضرت جوادالائمه(ع) ⭕️ امام جواد (ع ) در روايتي بيان مي‌دارند که هر کس به گوينده‌اي، گوش فرادهد، مانند اين است که وي را عبادت کرده است؛ حال اگر از زبان خدا حرف بزند خدا را عبادت کرده و اگر از زبان شيطان حرف بزند، شيطان را عبادت کرده است! 🔷 لذا از طرفي تحقيق و شنيدن سخنان مخالف و موافق براي شناخت حق، لازم است و از طرفي اگر انسان به سخن افراد ضد دين گوش فرا دهد، عبادت کننده شيطان خواهد بود؟! اين تعارض چگونه قابل جمع است؟ ↙️ اين تعارض مفهومي، زماني است که در نفي و اثبات آن‌ها، اطلاق وجود داشته باشد. اما اگر هر کدام داراي قيود منطقي و قابل فهم و مستدلي باشند، قطعا راه حل مشکل نيست. ↙️ اگر جوان به طور مطلق منع شود، نه تنها مشکل حل نمي‌شود، بلکه گاهي سبب تشديد شبهه مي‌شود. از طرف ديگر، اگر کاملا افراد آزاد گذاشته شوند تا هر سخني و شبهه‌اي را شنيده و به هر رسانه‌اي دسترسي داشته باشند، آن هم سبب گمراهي و عدم امکان حل برخي شبهات در ذهن آن‌ها خواهد شد. لذا بايد به جوان و نوجوان فهمانده شود که اولا حق و باطلي وجود دارد و ثانيا تشخيص آن‌ها در هر مرتبه‌اي نياز به مقدماتي دارد که هر کس با توجه به سن و مقتضيات خودش، مسائلي را مي‌فهمد و بسياري از مسائل را نمي‌فهمد؛ از اين رو متناسب با سن و معلوماتش، آزادانه کتاب‌ها و رسانه‌ها و فيلم‌هايي در اختيار وي قرار گيرد که وي نيز بتواند خوب و بد آن را درک کند. ↙️ به عنوان نمونه مي‌توان شنا را مثال زد که از طرفي منع کردن مطلق افراد براي شنا کردن جايز نيست، چرا که شنا مورد سفارش اسلام و گاهي لازم است، اما آزاد گذاشتن فرد مبتدي در قسمت‌هاي عميق نيز صحيح نيست ؛ ⭕️ البته همان‌گونه که هر چند شناگر مبتدي نبايد در قسمت‌هاي عميق حضور داشته باشد، اما نجات غريق بايد در قسمت‌هاي عميق حاضر باشد، براي برخي افراد خواندن برخي کتب و نوشته‌ها ممنوع و براي عده‌اي از عالمان ديني واجب است تا با خواندن آن به اين شبهات پاسخ دهند. مشروح سخنان علامه مورخ 2 مهرماه 93👇👇👇 http://mesbahyazdi.ir/node/5170 ━━━💠🍃🌸🍃💠━
1400.04.07 - کرسي ترويجي گروه عرفان - معنويت سکولار،آب ياسراب ..- دکترجعفرهرندي.mp3
8.61M
🎙 ✅ چیستی و خاستگاه معنویت سکولار 🔰چرایی و چگونگی رخنه و نفوذ معنویتهای سکولار در داخل کشور 👤 حجت الاسلام و المسلمینن دکتر محمد جعفری (دانشیار فلسفه دین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی) 🗓 دوشنبه 1400/ 04/ 07 🆔@meshkatnoor
سرو و طوفان (پاسخ به شبهات درباره آيت‌الله مصباح) همراه طرح جلد.pdf
2.2M
🔴 فایل pdf کتاب سرو و طوفان: پاسخ به شبهات درباره حضرت علامه آيت‌الله مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) ⏹ واکاوی انتقادی نوشتارها و گفتارهایی از آقايان: 🔸 رسول جعفريان 🔸 عبدالکريم سروش 🔸 عباس عبدي 🔸 محسن کديور 🔸 مهدي نصيری 🔵 با آثاری از: 🔸 محمد جعفری 🔸 عليرضا جوادزاده 🔸 قاسم شبان‌نيا 🔸 احمد فربهی 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🆔@meshkatnoor
﷽ 💠 تکامل و آتئیسیم ۲ ✅ آتئیست‌ها چگونه تکامل را به نفع خود مصادره کردند؟ با حضور: 👤 دکتر یوسف دانشور 📌 دکتری فلسفه دین از دانشگاه تورنتو 🕔 جمعه ۲۵ تیر ساعت ۱۷ تا ۲۰ به وقت ایران برای شرکت در جلسات گفتگوهای معرفتی، هم اندیشی‌ها و مناظره‌ها کلاب را در کلاب هاوس دنبال نمائید. 🆔@meshkatnoor
⚡️ناگفته هایی از طالبان 🔴 تفاوت طالبان با وهابیت ✍️ به قلم مهدی فرمانیان https://t.me/muslimnair 🔹فهم‌ این موضوع را با قصه ای شروع می کنم. در سالهای پیش روزی یکی از رهبران طالبان با اسامه بن لادن جلسه ای داشت. رهبر طالب به موقع در وقت ملاقات حاضر نشد و اسامه بن لادن به او گفت: "چرا شما پشتوها سر وقت نمی آیید و برای وقت دیگران ارزش قائل نیستید؟!!" آن رهبر طالب در جواب گفت: "عذر می خواهم. فرزند معلولی دارم و رفته بودم سر مزار فلان ولی خدا تا شفایش را از او بگیرم. می دانم شما این کار را شرک می دانید، اما استغاثه از دیدگاه طالبان به شرط آنکه بداند رابطه ولی با خدا چگونه است، هیچ اشکالی ندارد." در اینجا رهبر طالب به اسامه بن لادنی که وهابی بود و اکنون رهبر القاعده شده بود، این نکته را متذکر شد که استغاثه با شرط آنکه شرایطش رعایت شود، نزد ما جایز است، اگرچه نزد وهابیون شرک است. 💢 به طور خلاصه تفاوتهای وهابیت با طالبان را می توان در موارد ذیل دانست: 1️⃣ وهابیت در اجتهاد و تقلید، بیشتر رویکرد اجتهادی دارند ولی طالبان، مقلد ابوحنیفه هستند و رویکرد تقلیدی دارند. 2️⃣ وهابیت، ماتریدیه را یک فرقه انحرافی می داند، ولی طالبان از نظر اعتقادی ماتریدی _ اشعری هستند. 3️⃣ وهابیت، صوفیان را مشرک و همه آداب و رسوم صوفیانه را بدعت و ابن عربی را ملحد، زندیق و کافر می داند، اما طالبان نگاه مثبتی به طرائق صوفیه دارند و ابن عربی را قبول دارند. 4️⃣ هر دو تعریف عبادت ابن تیمیه را قبول دارند، اما در مصادیق اختلافات فراوانی دارند. به نوعی می توان گفت طالبان بسیاری از اعمالی که وهابیت از مصادیق شرک و بدعت می دانند، با شرایطی قبول دارند که در قصه بالا بیان شد. ✔️نمونه بارز آن تخریب قبور توسط وهابیت و عدم تخریب قبور توسط طالبان است. طالبان تا کنون هیچ قبری را تخریب نکرده اند و سفر برای زیارت قبور را نیز مستحب می داند. ✔️البته طالبان عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) را بدعت دانسته و نسبت به استغاثه و نذر برای اولیاء الهی حساسیت نشان می دهند و آنرا شرک می دانند، اما مسلمانان را به خاطر این اعمال تکفیر نمی کنند. 🆔@meshkatnoor
🔰 فلسفۀ دین: تحلیلی و یا قاره‌ای اولین نشست از سلسله نشست‌های تابستانی انجمن‌علمی فلسفۀ دین ایران به گفت‌وگو درباب «فلسفۀ دین: تحلیلی و/یا قاره‌ای» خواهد پرداخت. در این نشست که روز یک‌شنبه، ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار خواهد شد، جناب آقای دکتر حمیدرضا آیت‌اللهی (دانشگاه علامه طباطبائی)، جناب آقای دکتر محمدابراهیم باسط (سازمان سمت)، سرکار خانم دکتر فاطمه توفیقی (دانشگاه ادیان و مذاهب) و جناب آقای دکتر محمد سعیدی‌مهر (دانشگاه تربیت مدرس) به گفت‌وگو خواهند نشست. برای ورود به این نشست از طریق روی این آدرس کلیک کنید. https://www.skyroom.online/ch/mmfallah/ac270400 🆔@meshkatnoor