هر پستچی که بی خبر از توست بی گمان،
یک لحظه نیز در گذر دید من مباد!
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
هر پستچی که بی خبر از توست بی گمان،
یک لحظه نیز در گذر دید من مباد!
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
صبحی که بی حضور تو آغاز می شود،
خورشید هرکه هست؛ نه! خورشید من مباد!
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ز غم مباش غمین و مشو ز شادی شاد
که شادی و غم گیتی نمیکنند دوام
@meysamranjbar_channel
#پروین_اعتصامی
فراموشی را بستائیم
یاد،
انسان را بیمار می کند...
@meysamranjbar_channel
👤نادر ابراهیمی
#استوری
به نام خدا
مطلب شعری برای خواندن؛
استفاده صائب تبریزی از سنایی غزنوی
امروز قصاید دیوان سنایی را مطالعه می کردم که به این بیت رسیدم :
تا زبانت خمُش نشد از قول
ندهد بار نطقت ایزد بار
تا از اول خمُش نشد مریم
در نیامد مسیح در گفتار
#سنایی_غزنوی
همین مضمون را صائب تبریزی در یکی از غزلیاتش به این صورت آورده است:
تا نبندی ز سخن لب ، نشود دل گویا
نطق عیسی ثمر روزه مریم باشد
#صائب_تبریزی
تفاوت مدعا مثل در این دو سبک ادبی کاملا مشهود است
سنایی خودش را مقید نمیکند به این که مدعا و مثل را در یک بیت بیاورد بلکه در یک بیت مدعا را می آورد(تا زبانت نشد خمُش از قول ....) و در بیت بعدی مثل را (تا از اول خمُش نشد مریم ...)
اما صائب و همه شاعران سبک هندی غالبا تلاششان این است که مدعا و مثل را در یک بیت بیاورند آن هم به این صورت که یک مصراع مدعا(تا نبندی ز سخن لب ، نشود دل گویا) و در مصراع دیگر مثل(نطق عیسی ثمر روزه مریم باشد) یا بالعکس
این یکی از تفاوت هایی است که صنایع در سبک های مختلف دارند
ظاهرا یکی از دلایل شیرین تر بودن مدعا مثل های سبک هندی همین است که در یک بیت است و به صورت مرتب ، به گونه ای که میشود بین دو مصراع علامت تساوی گذاشت(=)
📝علی مقدم
@meysamranjbar_channel
#میثم_رنجبر
قسمتِ ما به جهان، جز ِ به پریشانی نیست...
@meysamranjbar_channel
👤سلیم تهرانی
اندیشه ی معشوق ، نگهبان خیال است
عاشق نتواند به خیال دگر افتد
@meysamranjbar_channel
نشود هرچه که شنید، عوض!
دیده با هرچه که ندید، عوض!
نگذاریم لحظه ای بشود،
جای "جلاد" با "شهید"، عوض!
زمزمه می کنیم گهگاهی
سرزمین بقیه اللهی
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
شعر کامل این اثر در نشانی کانال بالا👆👆👆
آن نسیم گرفته از تو سراغ
می دمد بر شکوفه باغ به باغ
غنچه ی چادرحرم گل داد
در میان غروب شاهچراغ
دست مزدورها قلم شده است
چون که ایران ما حرم شده است
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
زمزمه می کنیم گهگاهی
سرزمین بقیه اللهی
سینه دلتنگ و دیده مرطوب است
عطر پیچیده، عطرمحبوب است
فتنه و اغتشاش رفته ولی
مهم این است حال تو خوب است
آه؛ ایران سرخ و مصدومم
سرزمین قوی و مظلومم
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
لباس خونی تو بیرق جهاد من است
بلی! نیاز نباشد مرا به پرچم ها...
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
Darya Darya - Garsha Rezaei.mp3
6.87M
🎙 گرشا رضایی 🎵 دریا
@meysamranjbar_channel
شاعر شدن که روکش مرموز عاشقی است؛
ورنه که شعر باعث تقلید من مباد!
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
شاعر شدن که روکش مرموز عاشقی است؛
ورنه که شعر باعث تقلید من مباد!
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
مرا کفایت آغوش اوست آه چنان که
دو مرغ عشق که مستانه کنج لانه بگیرد
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
چنان به آتش مهرش کشانده و به فرارم؛
که هرچه می دوم این شعله ها زبانه بگیرد
#میثم_رنجبر
@meysamranjbar_channel
(دندان درد) شعرهای میثم رنجبر
#دریا_دریا_دریا @meysamranjbar_channel باصدای: #گرشا_رضایی
اثر خوب گوش کنیم؛
تلفیق بسیارخوب شعر و موسیقی؛👆👆👆
#میثم_رنجبر
شهره شهر مشو
تا ننهم سر در کوه
شور شیرین منما
تا نکنی فرهادم...
@meysamranjbar_channel
👤حافظ
مرا هزار امید است
و هر هزار تویی....
@meysamranjbar_channel
👤 سیمین بهبهانی
سخنی بگوی با من که چنان اسیرِ عشقم
که به خویشتن ندارم زِ وجودت اشتغالی
#سعدی
@meysamranjbar_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاعر شعر «صدبار اگر توبه شکستی باز آی» کیست؟
#ابوسعیدابی_الخیر
@meysamranjbar_channel