تمدنسازی حول محور امام حسین(ع) و حرکت رهاییبخش و عزتآفرین عاشورا و اربعین، قطعاً زمینهساز تمدن نوین اسلامی و حرکت بهسمت افق تمدن عظیم مهدوی(عج) است.
تمدن مهدوی نیز با ندای امام عدالتبخش کنار کعبه و با شعار "اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین اَلَّذی قَتَلوهُ عَطشانا" پایهگذاری خواهد شد.
به نظر میرسه بحث و تحقیق حول و حوش محوریت امام حسین در تمدنسازی دینی نیاز به بسط و دقیق سازی فراوانی داره که دوستان طلبه و دانشگاه باید به این نکته دقت بیشتری داشته باشند تا صرفا نگاه احساسی و فردی به امام حسین و عاشورا
یا لثارات الحسین شما را میخواند...
نگرشی نو به دین تمدنساز
🖤با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه سیدالشهدا علیه السلام
🕌 یه دوره با عنوان علم دینی که در صدد اثبات ظرفیت دین برای ارائه برنامه های زندگی بود در کانال ارائه گردید دوستان برای دریافت اطلاعات در این موضوع به این دوره مراجعه فرمایند
💡این دوره را به دوستان خود هم معرفی فرمایید
ایتا
https://eitaa.com/mhgolkar
تلگرام
https://t.me/mh_golkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
👆👆👆👆
🏴🏴با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه سیدالشهدا علیه السلام
🕌به مناسبت سالگرد نهضت جهانی عاشورای سیدالشهدا یه دوره با عنوان تحلیل تمدن نهضت امام حسین علیه السلام که در صدد تبیین نگاه تمدنی به قیام سیدالشهداست در کانال ارائه میگردد
🔈 دوستان علاقه مند به این موضوع این دوره را دنبال نمایند و به دیگران نیز معرفی نمایید.
ایتا
https://eitaa.com/mhgolkar
تلگرام
https://t.me/mh_golkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین رویکرد سیستمی به نهضت سیدالشهدا علیه السلام با نگاه تمدنی
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین هدف از قیام سیدالشهداء علیه السلام
✅سند اول
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
تعدادی از دوستان بیان فرمودند که تحلیل تمدنی نهضت امام حسین را به صورت مکتوب هم ارائه کنیم که قابلیت نقل و انتشار بیشتری داشته باشه لذا سعی میکنیم در هر سند از تحلیل سیستم تمدنی قیام سیدالشهداء علیه السلام مکتوب هم مباحث توضیح داده شود
✅سند اول در تبیین هدف قیام امام حسین علیه السلام
🏴وصيّت حضرت به محمّد بن حنفيّه
و در وقتي كه آن حضرت ميخواستند از مدينه منوّره به مكّه مكرّمه حركت كنند، وصيّتنامهاي نوشته و آن را به خاتم خود ممهور• نمودند؛ و سپس آن را پيچيده و به برادر خود محمّدبن حنفيّه تسليم نمودند. و پس از آن با او وداع نموده و در جوف• شب سوّم شعبان سنه شصت هجري با جميع اهل بيت خود به سمت مكّه رهسپارشدند. و آن وصيّت چنيناست:
📚 بِسْمِ اللَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. هَذَا مَا أَوْصَي بِهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِيطَالِبٍ إلَي أَخِيهِ مُحَمَّدٍ الْمَعْرُوفِ بِابْنِ الْحَنَفِيَّه:
إنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ يَشْهَدُ أَنْ لَا إلَهَ إلَّا اللَهُ، وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ. وَأَنَّ مُحَمَّدًا صَلَّي اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، جَآءَ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِ الْحَقِّ. وَأَنَّ الْجَنَّه وَالنَّارَ حَقٌّ. وَأَنَّ السَّاعَه ءَاتِيَه لَا رَيْبَ فِيهَا. وَأَنَّ اللَهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ.
إنِّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلَابَطِرًا وَلَامُفْسِدًا وَلَاظَالِمًا وَإنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصْلَاحِ فِي أُمَّه جَدِّي مُحَمَّدٍ صَلَّي اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ؛ أُرِيدُ أَنْ ءَامُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهَي عَنِ الْمُنْكَرِ، وَأَسِيرَ بِسِيرَه جَدِّي وَسِيرَه أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عليهالسلام.
فَمَنْ قَبِلَنِي بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللَهُ أَوْلَي بِالْحَقِّ، وَمَنْ رَدَّ عَلَيَّ هَذَا أَصْبِرُ حَتَّي يَقْضِيَ اللَهُ بَيْنِي وَبَيْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ؛ وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ.
وَ هَذِهِ وَصِيَّتِي إلَيْكَ يَا أَخِي؛ وَمَا تَوْفِيقِي إلَّا بِاللَهِ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإلَيْهِ أُنِيبُ. وَالسَّلَامُ عَلَيْكَ وَعَلَي مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَي. وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّه إلَّا بِاللَهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
🌸 بسم الله الرّحمن الرّحيم. اينست آن وصيّتي كه حسينبنعليّ بن أبيطالب به برادرش: محمّد"بن حنفیه" كه معروف به "محمد"ابن حنفيّه است مينمايد:
حقّاً حسين بن عليّ گواهي ميدهد كه هيچ معبودي جز خداوند نيست؛ اوست يگانه كه انباز و شريك ندارد. و بدرستيكه محمّد صلّي الله عليه وآله، بنده او و فرستاده اوست كه به حقّ از جانب حقّ آمده است.
و اينكه بهشت و جهنّم حقّ است، و ساعت قيامت فرا ميرسد و در آن شكّي نيست. و اينكه خداوند تمام كساني را كه در قبرها هستند برميانگيزاند.
من خروج نكردم از براي تفريح و تفرّج•؛ و نه از براي استكبار و بلندمنشي، و نه از براي فساد و خرابي، و نه از براي ظلم و ستم و بيدادگري! بلكه خروج من براي اصلاح امّت جدّم محمّد صلّي الله عليه وآله ميباشد.
من ميخواهم امر به معروف نمايم، و نهي از منكر كنم؛ و به سيره و سنّت جدّم، و آئين و روش پدرم عليّ بن أبي طالب عليه السّلام رفتار كنم.
پس هر كه مرا بپذيرد و به قبولِ حقّ قبول كند، پس خداوند سزاوارتر است به حقّ.
و هر كه مرا در اين امر ردّ كند و قبول ننمايد، پس من صبر و شكيبائي پيشه ميگيرم، تا آنكه خداوند ميان من و ميان اين جماعت، حكم به حقّ فرمايد؛ و اوست كه از ميان حكم كنندگان مورد اختيار است.
و اين وصيّت من است به تو اي برادر! و تأييد و توفيق من نيست مگر از جانب خدا؛ بر او توكّل كردم، و به سوي او بازگشت مينمايم. و سلام بر تو و بر هر كه از هدايت پيروي نمايد.
و هيچ جنبش و حركتي نيست، و هيچ قوّه و قدرتي نيست؛ مگر به خداوند بلند مرتبه و بزرگ.»
📗 لمعات الحسین مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه صفحه 16
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
🏴 هدف از سیستم عاشورا 1
#تحلیل
در این روایت امام حسین علیه السلام بعد از این که فرمودند من برای تفریح و تفرج خروج نکردم و برای استکبار و بلند منشی هم خروج نکردم و برای فساد و خرابی خروج نکردم و برای ظلم و ستم خروج نکردهام می فرمایند:
من برای اصلاح امت جدم رسول خدا قیام کردم
❓مسئله ای که اینجا مطرح میشود این است اصلاح یک امت چگونه انجام می پذیرد؟
❓و امام حسین علیه السلام چگونه میخواست امت و جامعه را اصلاح کند؟
🔰در پاسخ به این مسئله همان طور که از از روایات دیگر سیدالشهدا علیه السلام و بیانات ایشان به دست می آید اصلاح جامعه صورت نمی گیرد مگر اینکه ساختارها و نظام های حاکم بر جامعه اصلاح گردد اولین نظام و ساختار جامعه ساختار حاکمیت در جامعه است و اصلاح سیستم ها و ساختارها در هر جامعهای در غالب تمدن حاکم بر آن جامعه شکل می گیرد.
لذا امام حسین علیه السلام در صدد تحقق تمدن دینی در جامعه جدشان رسول الله بودند و هدفی که ابی عبدالله علیه السلام در این روایت بیان می فرمایند تمدن سازی دینی و حاکمیت توحید در جامعه در سایه تحقق تمدن دینی در جامعه است لذا در این روایت امام حسین علیه السلام اولین و مهمترین هدف از قیام خود را تمدن سازی دینی در جامعه بیان نموده اند که البته به طبع آن سیستم ها و ساختارهای جامعه، سیستم های دینی و توحیدی خواهد شد که در روایات دیگر هم به این مفاهیم اشاره شده است و انشاالله در ادامه مباحث ذکر خواهد گردید.
#هدف_تمدنسازی_دینی
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
🏴🏴تحلیل سیستمی عاشورا با رویکرد تمدنی
✅سند دوم هدف از عاشورا
🌸 در آخر خطبهاي كه درباره ترك امر به معروف و نهي از منكر، و قيام ظَلَمه• و حكّام جائر• ايراد نمودهاند، و مفصّلاً از محروميّت مظلومان و تفرّق• از حقّ بيان ميفرمايند، و در ضمن اينكه گوشزد ميكنند كه:
📚 مَجَارِي الامُورِ وَالاحْكَامِ عَلَي أَيْدِي الْعُلَمَآءِ بِاللَهِ، الامَنَاءِ عَلَي حَلَالِهِ وَحَرَامِهِ؛ چنين ميگويند كه:
اللَهُمَّ إنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ مَا كَانَ مِنَّا تَنَافُسًا فِي سُلْطَانٍ، وَلَا الْتِمَاسًا مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ؛ وَلَكِنْ لِنَرَي الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ، وَنُظْهِرَ الإصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ، وَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ، وَيُعْمَلَ بِفَرَآئِضِكَ وَسُنَنِكَ وَأَحْكَامِكَ.
فَإنْ لَمْ تَنْصُرُونَ وَتُنْصِفُونَا قَوِيَ الظَّلَمَه عَلَيْكُمْ، وَعَمِلُوا فِي إطْفَآءِ نُورِ نَبِيِّكُمْ؛ وَحَسْبُنَا اللهُ، وَعَلَيْهِ تَوَكَّلْنَا، وَإلَيْهِ أَنَبْنَا، وَإلَيْهِ الْمَصِيرُ.
🗓«بار پروردگارا! حقّاً تو ميداني كه آنچه از ما تحقّق يافته (از ميل به قيام و اقدام و امر به معروف و نهي از منكر و نصرت مظلومان و سركوبي ظالمان) بجهت ميل و رغبت رسيدن به سلطنت و قدرت مفاخرت•انگيز و مبارات• آميز نبوده است؛ و نه از جهت درخواست زياديهاي اموال و حُطام• دنيا!
بلكه به علّت آنست كه نشانهها و علامتهايدين تو را ببينيم، و در بلاد و شهرهاي تو صَلاح و اصلاح ظاهر سازيم؛ و تا اينكه ستمديدگان از بندگانت در امن و امان بسر برند، و به واجباتِ تو و سنّتهاي تو و احكام تو رفتار گردد.
پسهان اي مردم! اگر شما ما را ياري ندهيد و از درِ انصاف با ما در نيائيد؛ اين حاكمان جائر• و ستمكار بر شما چيره ميگردند، و قواي خود را عليه شما بكار ميبندند، و در خاموش نمودن نور پيغمبرتان ميكوشند.
و خدا براي ما كافي است، و بر او توكّل مينمائيم، و به سوي او باز ميگرديم، و به سوي اوست همه بازگشتها.»
📗 لمعات الحسین مرحوم علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوانالله تعالی علیه به نقل از تحف العقول صفحه 239
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین هدف از قیام سیدالشهداء علیه السلام
✅سند دوم
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
🏴 هدف از سیستم عاشورا 2
#تحلیل
🌸 بررسی اهداف قیام سیدالشهدا علیه السلام از مهمترین مسائل نگاه سیستمی به عاشورا به شمار میرود. میتوان با استفاده از سخنان امام دریافت که از دیدگاه آن حضرت فلسفه حکومت در اینمکتب «احیای تمدن اسلام» است و بس.
🔵 حفظ تمدن اسلام به معنای نشر و گسترش معارف دین درجامعه و تعمیق عقاید و اخلاق مردم، تحقق اهداف دین و حاکمیت قوانین و احکام آن درزندگی فردی و اجتماعی انسان است.
🔵 وقتی که از امام درخواست شد تا با حکومت یزید بنمعاویه بیعت کند، فرمود: انا لله انا الیه راجعون و علی الاسلام السلام قد بلیت الامهبراعٍ مثل یزید.
📌این سخن به این معناست که حاکمیت جامعه باید بهگونهای باشد که در پرتو آن نظامات وبرنامه های اسلام نشر و گسترش یابد. در حالی که با قدرت شخصی چونیزید باید فاتحه اسلام را خواند.
❓آیا در یک جامعه اسلامی مردم مسلمان بالاخص رجال وشخصیتهای موجة جامعه که امید مردماند و مهمتر از آن شخصیتی چون حسین بنعلی(ع) که انتسابش به پیامبر اسلام مهمترین وجهة شخصیت اوست، میتوانند در خطر محو تمدن دینی در جامعه بی تفاوت بوده و سکوت اختیار کنند؟
به همین دلیل بود که امام در برابرکسانی که از آن حضرت خواستند سکوت اختیار کند و اگر با یزید بیعت هم نمیکند، لااقلمخالفت نکرده و انزوا اختیار نماید، فرمود: افّ لهذا الکلام ابداً مادامت السمواتوالارض.
امام برای قیام خود اهدافی ترسیم نموده که هیچ یک از آنها در زمان حاکمیتامویان تحقق نداشت. آشنایی با این اهداف بیش از پیش ما را با نگاه پیشوایان معصومبه مقولة تمدنسازی دینی و امتیاز آن از مکاتب دیگر آشنا میسازد.
امام بر خلاف مکاتب سیاسیرایج دنیا، اهداف تمدن دینی را بسیار فراتر از تأمین رفاه و امنیت دنیوی و معیشتی مردممیداند. امام در واپسین فراز سخنرانی مهمی که در اواخر عمر معاویه در موسم حج وسرزمین منی و با حضور صدها تن از رجال و شخصیتهای مذهبی و سیاسی عصرخویش ایراد کرده و اهداف خود را از تلاش برای به دست گرفتن حکومت چنین ترسیممیکند:
اللهم انک تعلم انه لم یکن ما کان منّا تنافساً فی سلطان و لا التماساً من فضولالحطام و لکن لنری المعالم من دینک و نظهر الاصلاح فی بلادک و یأمن المظلومون منعبادک و یعمل بفرائضک و سننک و احکامک
امام پس از بیان این نکته که نه به دنبال سلطنت و ریاست بر مردم هستیم و نه درپی رسیدن به ثروت و مال دنیا، اهداف خود را تعیین میکند:
1- آشکار کردن نشانههای دین تو؛
2- اصلاح زمین تو؛
3- ایجاد امنیت برای بندگان مظلوم تو؛
4- عمل کردن به واجبات، سنتها و احکام و قوانین تو.
از بیان امام استفاده میشود که امویان نه تنها هیچ یک از امور یاد شده را درجامعه فراهم نساختند، بلکه بیشترین تلاش خود را در جهت مقابله با آن به کار بستند.مبارزه با نشانههای دین خدا، فساد در زمین، ستم به مردم و حتی سلب امنیت ازستمدیدگان که حق اعتراض هم نداشتند و جایگزین کردن تمدن جاهلیت بهجای تمدنی الهی، بخشی از اعمال حکومتهای غاصب به ویژه امویانبود.
#هدف_تمدنسازی_دینی
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
⬛️ السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام ⬛️
🛎 در مقام تحلیل سیستمی قیام امام حسین علیه السلام با رویکرد تمدنی شش محور زیر با استفاده از فرمایشات سیدالشهدا علیه السلام ارائه میگردد:
1_ هدف از قیام امام حسین علیه السلام
2_نقطه شروع قیام امام حسین علیه السلام
3_ نقطه مرکزی و مرکز ثقل قیام امام حسین علیه السلام
4_برنامه حرکت امام حسین علیه السلام در قیام خود
5_ بحرانها و آفتهای قیام سیدالشهدا علیه السلام
6_خروجی و آثار و قیام سیدالشهداء علیه السلام
🕌 در قدم اول هدف از قیام امام حسین با استفاده از دو روایت تبیین گردید که سروران تحلیل این دو روایت را در مطالب قبل کانال نگرشی نو به دین تمدنساز میتوانند ملاحظه فرمایند
@mhgolkar
💢حرکت در مسیر هدف قیام امام حسین علیهالسّلام و تأسی به سیره تمدنسازی او
🔸رکن اساسی احیای تمدن اسلامی، تولید علم دینی است. و ما تا وقتی که به قیام امام حسین به صورت جدی و واقعبینانه با رویکرد تولید علم دینی نگاه نکنیم هیچگاه به احیای تمدن اسلامی نخواهیم رسید. اگر به بایدها و نبایدهای قیام امام حسبن و امتداد ان در تولید علم دینی توجه نشود و یا باوری در این خصوص نباشد شکی نیست که نه علمی تولید میشود و نه تمدنی شکل میگیرد.
تولیدکنندگان فرهنگی و علمی باید توجه کنند چقدر از ظرفیتها و پتانسیلهای نهضت تمدنساز حسینی به نحو صحیح مورد توجه و استفاده قرار میگیرد و چقدر فضای تولید علم دینی حسینی را برای محققین فراهم کردهایم .
🔸بر این اساس مراد ما از لزوم تولید علم، تولید علم در حوزههای مختلف آن است. بنابراین حرکت در مسیر امام حسین (ع) و تأسی به سیره تمدنسازی او وظایفی را برای ما رقم میزند که نباید از آنها غفلت ورزیم.
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
🔺 به یک نمونه از نگاه تمدنی به قیام سیدالشهدا دقت فرمایبد:
بنظر شما آیا میتوان درسهای مدیریتی از واقعه عاشورا و سیدالشهداء علیهالسلام گرفت؟
جواب سوالهای زیر را از قبام سیدالشهدا میتوان دریافت کرد؟
✔️ آیا قیام اباعبدالله یک اتفاق خودآگاه مدیریت شده بود یا صرف یک اتفاق ناخودآگاه نظامی؟
✔️ آیا قیام عاشورا قابلیت الگو برداری از مدیریت #منابع_انسانی امام حسین علیه السلام دارد؟
✔️ راهکارهای ایجاد #شوق در افراد برای انجام یک حرکت چیست؟
✔️ بررسی نمودهای مدیریت عاشقانه اباعبدالله علیه السلام در کربلا
✔️ سازوکار #مدیریت_عاشقانه چگونه است؟
✔️ استفاده از اسباب #ماوراءالطبیعه در الگوی مدیریت اسلامی
بنظر شما اگر با بدست آوردن جواب این سوالها از نهضت عاشورا بتوان راهبردهای مدیریت الهی و دینی را بدست آورد و برمبنای آنها مدل مدیریت اسلامی را تولید کرد در جهت تحقق هدف قیام سیدالشهدا علیه السلام قدم برنداشته ایم و جزو یاران ابی عبدالله قرار نمیگیریم؟
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
4_5947446192085403439.mp3
15.08M
🔺 جواب مسائل بالا را در درسهای مدیریتی از واقعه عاشورا و سیدالشهداء علیهالسلام | جلسه 1️⃣ از 3️⃣
🎙سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین استاد وکیلی در دهه دوم محرم بیابید.
@mhgolkar
▪️حال شاید برداشت جدیدی از این روایت داشته باشید▪️
حضرت امام صادق علیه السلام
🔹منْ تَعَلَّمَ الْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ عَظِيماً فَقِيلَ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّه
💠 هر کس برای خدا علم آموزد و به علم خویش عمل کند و به دیگران بیاموزد، در ملکوت آسمانها بزرگش خوانند و گویند: او برای خدا فراگرفت و برای خدا عمل کرد و برای خدا به دیگران آموخت.
📚 «کافی» ج ۱ ص ۳۵
🆔 @mhgolkar
#حدیث_روز
کلام امیرالمؤمنین علیه السلام
🌕 سيِّئَةٌ تَسُوءُكَ، خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ.
🌕 گناهى كه تو را پشيمان كند بهتر از كار نيكى است كه تو را به خود پسندى وا دارد.
📚 حکمت ۴۶
#استفاده_راهبردی_فردی :
برنامه های اشتباهی که مقدمه برنامه ریزی و مدیریت زندگی صحیح برای رسیدن به خدا گردد بهتر از برنامه صحیحی است که تو را در همان برنامه متوقف کرده و جلوی برنامه های حرکت به سمت خدا را در زندگی تو بگیرد.
#استفاده_تمدنی:
وجود بحرانها و آفات سیستم ها و ساختارهای اجتماعی که باعث ارائه بازخورد به تصمیم گیران و تولیدکنندگان و اداره کنندگان این ساختار ها و در نتیجه اصلاح سیستمهای کلان اجتماعی گردد بهتر از سیستمهایی است که به ظاهر دارای بحران نیستند ولی کارایی برای رشد و تعالی جامعه ندارند.
#روش_استظهار_فرآیندی (روش فهم از روایت و کشف فرایندها و تغییر زاویه دید از خرد به کلان ) :
گسترش معنای سیئه و حسنه و عجب بواسطه قاعده روح معنا
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
📌در محور اهداف قیام امام حسین علیه السلام یکی از دوستان فرمودند:
❓برخی ها گویند اصلاح امت جدم و امر بمعروف و اینها اهداف ظاهری هستند ولی اهداف باطنی مساله فردی که رابطه عاشقانه اباعبدالله با خدا بوده
مثلا خدا خواسته حضرت و یاران وخانواده اش رو در کشته و اسارت باشه
📗پاسخ:
سلام علیکم به نظر میرسه در مورد اهداف قیام امام حسین هدف نهایی تمدنسازی دینی هست و بقیه موارد دیگری که بعنوان هدف بیان میشه مثل امر به معروف و حکومت اسلامی و احیای سنت پیامبر و.... مراحل سیستم برای تحقق هدفه که در مباحث آینده جایگاهشون در سیستم نهضت امام حسین علیه السلام را بررسی میکنیم
❓سوال:
اهداف باطنی چطور؟
اهداف باطنی وعرفانیش چی هستند؟
📗پاسخ:
وقتی شما عنوان تمدن دینی را بیان میفرمائید شاخصه اصلی این تمدن سیستمهای خدا افزا در زندگیه یعنی سیستمهایی که علاوه بر رفع نیاز باعث افزایش احساس حضور خدا در زندگی انسانها بشه مثلا سیستم اقتصاد خدا افزا و....
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
🔰نگرشی نو به دین تمدنساز
نگرشی نو بر مبنای نگرش سیستمی به دین با هدف کاربردی کردن دین در زندگی و احیای ظرفیت تمدنی دین
🌸 مباحث در سه لایه:
1_تخصصی(علم دینی و مدلسازی و... )
2_ طلاب و دانشجویان (روش تدریس تحقیق تحصیل و... )
3_ سیستمهای دینی
🔻 توسط استاد و محقق حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین گلکار ارائه میگردد
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#نگرشی_دیگر_به_اعیاد
#علم_دینی (پاسخ ناکارآمدی دین در اداره زندگی )
#حدیث_روز (تحلیل فرآیندی روایات امام حسین علیه السلام )
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#زندگی_و_معنی_زندگی
🔊ایتا
https://eitaa.com/mhgolkar
🔊تلگرام
https://t.me/mh_golkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
🔺 به یک نمونه از نگاه تمدنی به قیام سیدالشهدا دقت فرمایبد: بنظر شما آیا میتوان درسهای مدیریتی از و
🔺نمونه ای از نگاه تمدنی به قیام سبدالشهدا
دریافت درسهای مدیریتی از واقعه عاشورا و سیدالشهداء علیهالسلام در جهت کشف ساختار مدیریت دینی جامعه | جلسه 2⃣ از 3️⃣
🎙سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین استاد وکیلی در دهه دوم محرم
✔️ بررسی نهضت اباعبدالله علیه السلام از مدینه تا مدینه
✔️ مدیریت ریشه ها
✔️ تبلور نگاه توحیدی در مدیریت نهضت اباعبدالله علیه السلام
✔️ شفافیت اهداف و محور حلقه ربط در الگوی مدیریت عاشورا
✔️ نقش پالایش طهارت و خلوص افراد در مدیریت عاشورا
☑️ @mhgolkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
⬛️ السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام ⬛️ 🛎 در مقام تحلیل سیستمی قیام امام حسین علیه ال
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران در تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا با نگاه تمدنی مرحله اول هدف از قیام با استفاده از دو روایت سیدالشهدا تمدنسازی دینی بیان گردید
در محور بعد نقطه شروع سیستم قیام ابی عبدالله علیه السلام با استفاده از فرمایشات حضرت در تببین قیام خود ارائه میگردد
#نگرشی_دیگر_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
🔺 به یک نمونه از نگاه تمدنی به قیام سیدالشهدا دقت فرمایبد: بنظر شما آیا میتوان درسهای مدیریتی از و
🔺 درسهای مدیریتی از واقعه عاشورا و سیدالشهداء علیهالسلام | جلسه 3️⃣از 3️⃣
🎙سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین استاد وکیلی در دهه دوم محرم
✔️ راهکارهای شکار حقیقت برای مدیریت از عالم ملکوت
✔️ جامعیت مدیریت سیدالشهداء علیه السلام در نهضت کربلا
✔️ مدیریت رسانه توسط سیدالشهداء علیه السلام در نهضت کربلا
✔️ بررسی مدیریت منابع انسانی توسط سیدالشهداء علیه السلام در نهضت کربلا
_
☑️ @mhgolkar