#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۶
نام پدر مهدی
پارت۲
متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۶۶ نام پدر مهدی پارت۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۶
نام پدر مهدی
پارت۲
گذشت که بر اساس روایتی که وهابیان نقل می نمایند، نام پدر مهدی موعود علیه السلام حسن نبوده بلکه عبد الله است؛ علاوه بر مخالفت این روایت با روایات بیشمار دیگر – که در آنها حضرت فرزند امام حسن عسکری محسوب شده است – چالش های دیگری نیز در خصوص آن وجود دارد:
این روایت از نظر سندی ضعیف است زیرا یکی از راویان آن فردی به نام «رشید بن سعد نحری» است که خود اهل سنت روایت او را تضعیف نموده اند؛ از جمله ذهبی می گوید: «این روایت ضعیف است.» (ر.ک: میزان الإعتدال، ج۲ ، ص۴۹)
در منابع متعددی از اهل سنت این روایت بدون نقل فقره «اسم ابیه اسم ابی» بیان شده است؛ یعنی تنها آمده است «او همنام من است» و نیامده که «پدرش نیز همنام من است.» برای نمونه می توان از این منابع نام برد: ابی داود در «سنن أبی داود» ج ۲، ص ۳۱۰، البانی در کتاب «صحیح جامع صغیر» ج۵، ص۷۰ و «سنن ترمذی»، ج۳ ، ص۳۴۳، بغوی در «مصابیح السنه»، ص۴۹۲، احمد بن حنبل – که پنج روایت از پنج طریق در این زمینه آورده است و در هیچ کدام از این پنج طریق «اسم ابیه اسم أبی» را ندارد – در «مسند احمد»، ج۱، ص۳۷۶ و ۳۷۷ و ۴۳۰ و ۴۴۸ و … جالب اینکه ابو نعیم، این روایت را از ۳۱ طریق نقل کرده در حالی که در هیچ یک از آنها فقره «اسم ابیه اسم ابی» وجود ندارد. (المهدیه فی الاسلام، ص ۶۹) نا گفته پیداست که همین نکته برای تردید در صحت این فقره در حدیث مذکور کفایت می کند و بدین سبب برخی از دانشمندان اهل سنت معتقد شده اند که این حدیث، موضوع و ساختگی است.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
عــاقبت او ظـهــــ☀️ـــور خــواهــد کـــرد
____________________
____________________
📗📗📗📗📗📗📗
🌤️یا ابن الحسن (عج)
آنقدر خواستنے هستے
کہ حضرٺِ امیر (علیه السلام)
بر سینہ اش بکوبد و بگوید:
✨هاه! شوقاً إلے رویَتِهِ...
و از ندیدن تو "آه"ش به آسمان برود!
یا اباصالح المهدی ادرکنی
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
✍️شخصے رسید محضـر علامه طباطبایی (ره) سوال ڪرد :
راه رسیـدن بہ امـام زمـان (عج) چیسـت؟!
علامہ پاسخ دادند: خودِ امـام زمـان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمـوده است:
شمـا خوب باشیـد ما خودمـان شمـا را پیـدا میڪنیم
منبع : کتاب آداب عارفان
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
✍️شهید سید مرتضے آوینی:
امام رفت... اڪنون این ماییم و امانت او
دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در ڪف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسہ اش بگذاریم...
این بار امام فرصت یافت تا وثیقہ حڪومت را بہ معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانہ اے است بر این بار بشارت ڪہ خداوند ارادہ ڪردہ است تا حزب اللہ و مستضعفین را بہ امامت و وراثت زمین برساند.
✔️امانتامام
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
🌤️سربازان امام زمـان (عج)
از هیـچ چیز
جز گناهانشـان نمیترسند!
🌹شهید سید مرتضی آوینی
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
✍️سردار دلها:
اگــر کسی صدای رهبــر خود را نشنود...
به طور یقین صدای امام زمـان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خود را هم نمیشنود...
و امروز خط قرمــز باید
توجه تمام و اطاعت از ولی خود، رهبری نظام باشد.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
✍️چند سالہ امام زمان ندارے...؟!
چند سالہ صاحب ندارے...؟!!
اصلا یادٺ هست
کہ یکے باید باشہ... کہ نیست...!!
اللهم عجل لولیک الفرج
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
✍️نگیم هیچ ڪارے از ما برنمیاد
عاشـورا بهمون یاد داد که امام زمان در سپـاهش کودک شش ماهه هم لازم دارد
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
✍️دیندار آن است ڪہ
در ڪشاڪش بلا دیندار بماند
و گرنہ در هنگام راحتے و فراغت و صلح چہ بسیارند اهل دین!
🌹شهید سید مرتضے آوینے
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
✍️ما در ڪوچہهاے تنگِ زمانہ
براے یارےِ
امـٰام غائبمان؛
سیـلے ڪہ هیـچ!
غصـہ هم نخـوردهایم...!!!
اینصاحبنا.....؟
____________________
____________________
📗📗📗📗📗📗📗
الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج⛅💫
..
@modafeanzuhur
📌سرزمین نشانشده
🤔 شاید این موضوع ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که چرا هر وقت اخباری از خاورمیانه به گوشمان میرسد از درگیری و ناآرامی حکایت دارد یا اینکه چرا در این منطقه اتفاقهای زیادی رخ میدهد؟
📖 با مطالعه در حوزهٔ واقعهٔ ظهور متوجه میشویم که باوجود مواجهۀ کل جهان در امر ظهور، ۵ منطقه بهطور مستقیم در این امر درگیر میشوند و نقش مثبت یا منفی در آن دارند. این ۵ منطقه عبارتند از: شامات (شامل سوریه، اردن، لبنان و فلسطین کنونی)، عراق، حجاز، یمن و ایران؛ این مناطق بخش بزرگی از خاورمیانه را تشکیل میدهند؛ حال دلیل اهمیت روزافزون این مناطق را بهتر متوجه میشویم. اما مأموریتی که برعهدۀ ایرانیها گذاشته شده است چیست؟
🔻 طبق روایات، ایرانیها در جریان ظهور در دو مرحله نقش بسزایی دارند: ابتدا زمینهسازی برای ظهور و سپس همراهی و اتصال آنها به دولت امام زمان
🔆 باید از خودمان بپرسیم که واقعاً چقدر برای یاری آن خورشید فروزان آماده شدهایم؟ آیا وقت آن نرسیده است که قدمی برداریم تا در روز وعدهدادهشده، سرافکنده و شرمنده نباشیم؟*۱
#نقش_ایرانیان_در_ظهور
400-2-15 legha alla j 37=.mp3
11.16M
🌸 جلسه ۳۷ شرح « رساله لقاء الله »
🔸 چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
✅روز ِ بیست و دوم ماه مبارک رمضان
🌺 استاد صمدی آملی
@modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز هجدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق ✨
🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۱۱🌺
📒 شرح《رساله لقاءالله》جلسه سی و دوم
✨تاثیراعتدال مزاج در تلقی حقایق✨
♦️بخش اول♦️
🔶 درحدیث شریف از پیامبر(ص) نقل شده که به من جوامع کلِم داده شده، این زیر سر این است که، مزاج آقاجان، اعدل امزجه است و این توفیق الهی حاصل شد که بین مزاج ایشان و کل قرآن و نظام هستی، وفق تامّ ایجاد شود، که تمام برکات در نظام هستی زیر سرِ "وفق" میباشد
🔷 "وفق" التیام و مناسبت تامّ بین اجزاء و شئون یک حقیقت است که در اصطلاح علمی "طَلَسم" گویند.
اگر بین انسان و عالم طبیعت و بین زمین و اشیاء موجود در آن و موجودات آسمانی، وفق برقرار باشد و تزاحمی نباشد در اصطلاحات علمی به آن "طَلَسم" می گویند.
🔶 یکی از بطون معانی قرائت قرآن به آن نحوی که امام صادق (ع) فرمودند همان رمز و کد و طلسم است.
امام فرمودند: خداوند در کلام خودش بر خلقش، تجلی کرد و اینطور رمز دادند که: قرآن را به صورت تکراری تلاوت کنید تا توفیق داشته باشید که قرآن را مستقیما ازخود حق متعال بشنوید، این همان طَلَسم است.
#رمضان_1400
#جلسه_32_روز_11_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز هجدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق ✨
🌺 برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۱۱🌺
📒 شرح《رساله لقاءالله》جلسه سی و دوم
✨تاثیراعتدال مزاج در تلقی حقایق✨
♦️بخش دوم♦️
🔶 حضرت آدم (ع) صاحب عصمت و رسالت و نبوت و.. بود و مزاجش تامّ بود ولی، اتمّ نبود.
اولین چیزی که حضرت آدم تلقی کرد "بسماللهالرّحمنِالرّحیم" بود و تمام انبیا هم کارشان را با "بسماللهالرّحمنِالرّحیم" شروع میکردند.
🔷 در تفسیر روان جاوید جلد سوم ذیل آیه ۲۵ سوره مبارکه طاها ، از قول امام صادق(ع) آمده:
حضرت موسی(ع) که در سنین کودکی تحت تربیت فرعون بود یک روز عطسه کرد و گفت: "الحمدلله ربّ العالمين"
که فرعون بدش آمد و لطمه ای به صورت او زد. موسی (ع) از جا جست و ریش فرعون را که دراز بود کَند.
فرعون خیلی دردش آمد و دستور قتل حضرت را داد
✨در اینجا استاد فرمودند که این ها همه درس است که نباید به صورت کسی لطمه زد و نیز پس گردنی هم نباید زد، یکی از اشتباهات ما در تربیت کودک، لطمه و ضربه زدن به اوست که لطمه زدن باعث میشود سیستم مغز بچه بهم میریزد✨
🔶 حضرت آسیه ( س) میگوید این پسر کوچک است و نمیفهمد ، چه میگوید ؛ اما فرعون گفت: نخیر، میداند چه میگوید.
آسیه گفت مقداری خرما و مقداری آتش گداخته در دو ظرف کنار هم قرار دهیم اگر آن دو را از یکدیگر تمیز داد، حق با شماست
حضرت موسی (ع) ابتدا دستشان را به طرف ظرف خرما دراز کردند که جبرئیل آمد و دست حضرت را به طرف آتش برگرداند، حضرت آتش را در دهان خود گذاشت که باعث سوختگی زبان و دهان حضرت شد بعد آسیه گفت: نگفتم که این بچه عقل ندارد!
🔷 اینجا چهار فعل انجام شد:
۱: دست حضرت موسی به طرف خرما رفت
۲: جبرئیل دست حضرت را برگرداند
۳: فرعون گفت موسی عامدانه گفت الحمدلله
۴: آسیه گفت این بچه نمیفهمد.
▪️هر کدام بر فطرت خودشان عمل کردند
▪️ ربط بین این کثرات را "طَلَسم" گویند
🔶 از آن به بعد حضرت، قدری لکنت زبان گرفتند که در هنگام مأموریت شان به سمت فرعونیان، از خداوند خواستند که برادرشان هارون را همراهشان بفرستد که (هو اَفصحُ مِنّی)، ایشان سخن گفتنش، بلیغ و فصیح است.
✨خوب سخن گفتن را "فصاحت" گویند
به جا سخن گفتن را "بلاغت" گویند✨
🔷 در "خلاصة منهج الصادقین" هم قضیه لکنت زبان حضرت موسی با اندکی اختلاف بیان شده است.
"خلاصة منهج الصادقین" که به تصحیح آقا جان حضرت علامه حسن زاده، در پنج جلد چاپ شده است تنها کتابی ست در تفسیر، که به روش شیعه چاپ شده يعنی "بسماللهالرّحمنِالرّحیم" هر سوره، یک آیه محسوب شده است
🔶 شاکله سوره حمد را آن "بَسمله" و "حمد" تشکیل میدهد آن هم حمدِ اطلاقی، "الحمد".
"بسم الله الرّحمنِ الرّحیمِ" سوره فاتحه و خودِ سوره ی حمدش، «جامع الجوامع» است و مجموع قرآنِ پیامبر "جوامع کلِم" میشود که پیامبر(ص) فرمودند: به من، جوامع کلِم داده شد.
#رمضان_1400
#جلسه_32_روز_11_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ
📝فراموش کردن امام زمان
[استاد عالی ]
400-2-16 legha alla j 38=.mp3
12.01M
🌸 جلسه ۳۸ شرح « رساله لقاء الله »
🔸 پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
✅روز ِ بیست و سوم ماه مبارک رمضان
🌺 با افاضات استاد صمدی آملی
@modafeanzuhur
3-400-2-15 ensan v lilatolghadr.mp3
16.42M
🌷 « انسان و لیلة القدر »
🌸 با افاضات استاد صمدی آملی
🔸 جلسه سوم - عصر ِ بیست و دوم ماه رمضان - ۱۵-۲-۱۴۰۰
🔹 جلسه مجازی با اساتید و دانشگاهیان
به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان قزوین
@modafeanzuhur
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۷
نام پدر مهدی
پارت۳
متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۶۷ نام پدر مهدی پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۶۷
نام پدر مهدی
پارت۳
در خصوص عبارت «اسم ابیه اسم ابی» که پدر مهدی موعود علیه السلام را فردی به نام «عبد الله» بر شمرده است علاوه بر نکات درسهای پیشین باید توجه نمود:
به نظر می رسد این فقره با برخی از انگیزه های سیاسی به حدیث اضافه شده است. در اینجا دو جریان سیاسی قابل ذکر هستند:
اول: قیام «محمد بن عبدالله بن حسن»، معروف به «نفس زکیه»؛ وی به صورت رسمی، مدعی مهدویت شد و قصد داشت از این طریق پایه حاکمیت خود را مستقر کند. برخی درباره ادعای مهدویت وی می نویسند: «او در آغاز کار، میان مردم شایع کرده بود که مهدی موعود است؛ پدرش نیز این مطلب را همواره در نفوس گروهی از مردم پایدار ساخت؛ زیرا از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله روایت شده که فرمود: «اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را چندان طولانی خواهد کرد تا مهدی و قائم ما که نامش مانند نام من و نام پدرش مانند نام پدر من است ظهور کند.» و اما امامیه این روایت را بدون جمله «نام پدرش مانند نام پدر من است» نقل می کنند.» (الفخری فی الاداب السلطانیه و الدول الاسلامیه، ص ۱۶۵ – ۱۶۶) به هر روی اضافه کردن این فقره به حدیث مذکور توسط نامبرده – که مدعی مهدویت بوده – و پدرش دور از ذهن نیست.
دوم: ماجرای «محمد بن عبدالله عباسی»؛ منصور عباسی برای تحکیم پایه جانشینی پسرش محمد و مقابله با پاره ای از مخالفت ها با وی، موضوع مهدی موعود بودن او را مطرح می کند، تا بدین وسیله هر ندای مخالفی را سرکوب کرده و زمینه ای برای پذیرش عمومی فراهم سازد. ابوالفرج اصفهانی از شخصی به نام «مطیع بن ایاس» یاد می کند که به نفع مهدویت نامبرده از پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می کرد: «مهدی ما محمد بن عبد الله نام دارد و خدا توسط او زمین را پر از عدل و داد می کند» نامبرده این حدیث را در حضور منصور خواند تا اعتقاد به مهدویت فرزند او را تثبیت کند. (ر.ک: اغانی، ج ۱۲، ص ۸۱)
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق ✨
🌺برابر با ۱۲/ ۱۴۰۰/۰۲🌺
📒 شرح《رساله لقاءالله》جلسه سی و سوم
✨راجع به جوامع الکلم بودن قرآن کریم✨
♦️بخش اول♦️
🔶 آقای طُریحی در، مجمع البحرین (محل تجمع دو بحر، قرآن و احادیث): مراد از "جوامع الکلم" در حدیث جناب رسول الله "قرآن کریم" است..... که خداوند با الفاظ کم، معانی فراوان و عجیبی را در این قرآن اراده فرمود که الفاظ کم است
🔷 رسولالله (ص) فرمود: "ما مِن حَرفٍ مِن حُروفِ القرآن اِلّا وَ لَهُ سَبعوُنَ اَلف معناهُ"
که هیچ حرفی از حروف قرآن نیست مگر اینکه برایش ۷۰ هزار معناست
🔶 ابن عباس میگوید شبی از سرِشب تا صبح، آقاجان اميرالمؤمنين برای من راجع به " با " بِسمِ اللهِ الرّحمَنِ الرّحیمِ صحبت میفرمودند.
🔷 این نشان میدهد ابنعباس خیلی قابل بود که توانست در محضر آقاجان امیرالمؤمنین راجع به "علم حروف" حرف بشنود.
🔶 فرمود اگر بخواهم "باءِ" بسم الله را شرح کنم باید ۷۰ یا ۸۰ شتر آن را حمل کنند آنهم بارِ سنگین، یعنی باید اینقدر کتاب نوشته شود.
🔷 جناب رسول الله (ص) فرمودند: در شب معراج قطاری از شتر دیدم که همه، بار سنگین روی دوششان است که ابتدا نداشت و انتها هم نداشت ....
جبرئیل گفت اینها دارند علم علیبنابیطالب (ع) را میبرند.
اینها تمثلات مثالی است.
🔶 آن قرآنی که جناب اميرالمؤمنين (ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) کتابت فرمود، با تفسیر ایشان، با تأویل ایشان و با شأن نزول آیات بود
بعد از تنظیم، نوشتهها را بارِ یک شتر کردند و به نزد آنی که خودش را به جانشینی پیامبر (ص) جا زده بود بردند و به او فرمودند که من قرآن را جمع آوری کردم، این را مطرحش بکنید
🔷 آن بیقابلیت (ابوبکر) گفت که ما قرآن از ابیبنکعب و ابنمسعود گرفتیم و اینها را مطرح میکنیم، نیازی به قرآن شما نیست که کمکم از اینجا بحث قرآنِ حکومتی مطرح شد و قرآن آقا را قبول نکردند.
🔶 آقا قرآنشان را به منزل برگرداندند.
آقاجان امیرالمومنین (ع) رأس کاتبینِ وحی بودند که از همان اول و در همه جا با جناب رسول الله (ص) بودند که این قرآن به عنوان ارثیه، به امام حسن مجتبی (ع) رسید بعد به امام حسین (ع) بعد به امامان بعدی رسید و الآن هم در دست مبارک امام زمان (عج) است.
🔷 الان گاهی مطرح میشود که امام زمان (عج) تشریف بیاورند قرآن جدید می آورند، خیر، اینطور نیست
قرآن، همین قرآن است منتها آن قرآن با دستخط آقاجان امیرالمومنین (ع) و با یادداشتهای آقاست.
🔶 آقاجان امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: هیچکس به اندازه من احاطه به امور قرآن ندارد که بداند کدام آیه در کدام روز و شب و ماه ..... نازل شده
آقاجان تمام جزئیات را یادداشت داشتند که هر آیه در چه زمان و مکانی و در چه اوضاعی نازل شده است.
#رمضان_1400
#جلسه_33_روز_12_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق ✨
🌺 برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۱۲🌺
📒 شرح《رساله لقاءالله》جلسه سی و سوم
✨راجع به جوامع الکم بودن قرآن کریم✨
♦️بخش دوم♦️
🔶 چون قرآن بهعنوان قانون اساسی و سرلوحه زندگی است بههمین دلیل شأن نزول آیات، برای ما خیلی مهم است.
🔷 مردمی که میخواهند قرآن را عمل کنند و در امور زندگی خودشان پیاده کنند و همواره از قرآن راهنمایی بگیرند، برایشان شأن نزول خیلی کار میرسد.... و جزئیات مهم است
🔶 مثلا ببیند روز سه شنبه چه جور آیات نازل میشد؟
سر شب نازل شد یا نیمه شب؟
🔷 هیچگاه نبود که پیامبر (ص) با همسرانشان خلوت میکردند، آیهای نازل شده باشد. نکات جزئی خیلی مهم است و کار میرسد
🔶 راه باز هست که ما هم از راه مکاشفه ببینیم، آن شب آقاجان برای ابنعباس در تفسیر "باءِ بسمِالله" چه فرمودند! یا در معنای حقیقت، (مَالحقیقة) به کمیل چه فرمودند!
البته جان به لب میآید تا از راه مکاشفه به جزئیات پی ببری
🔷 ایناست که میگوییم: خدا لعنت کند بنی امیه را که تمام این فیض ها را از ما سلب کردند.
#رمضان_1400
#جلسه_33_روز_12_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur