eitaa logo
مدافعان ظهور
395 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
❣ 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْخَلَفُ الصَّالِحُ لِلْأَئِمَّةِ الْمَعْصُومينَ الْمُطَهَّرينَ... 🌱سلام بر تو ای صاحب علم علی علیه السلام و ای آیینه دار صبر حسن علیه السلام و ای وارث شجاعت حسین علیه السلام و ای میراث دار غربت فرزندان حسین علیهم السلام . 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توقیع چیست ؟ 🔹 «توقيع» در لغت به معناي «نامه را نشان کردن»، «نوشتن عبارتي در ذيل نامه و نوشته» است. همچنين «پاسخ‏هاي مكتوب بزرگان و دولتمردان به پرسش‌ها و درخواست‏هاي كتبي كه از ايشان مي‏‌شود. (ر.ک: لغت‏نامه دهخدا، ج 5، ص7145). 🔹 توقيع، در اصطلاح، به قسمتي از نوشته‏‌هاي پيشوايان ديني اطلاق شده است که براي پيروان خود نوشته‌اند. 🔹 در مهدویت، "توقیع" به نامه‌ها و نوشته‌هایی گفته میشود که توسط نگاشته شده است. 🌕 توقیعات صادر شده از حضرت مهدی در حدود 80 مورد است که اغلب در دوره غیبت صغری در موضوعات گوناگون اعتقادی، فقهی، مالی و... صادر شده است.
بسم الله الرّحمن الرّحیم ▪️(ادامه‌ی) سمیع و بصیر 🔶 کلینی در کافی به اسنادش از امام صادق(ع) در پاسخ آن حضرت از پرسش‌های زِندیق روایت کرد تا آنجا که فرمود: ♦️پرسشگر پرسید: آیا می‌گویی خدای تعالی سمیعُ بصیر است؟ حضرت فرمود: 🔶 او سمیعُ بصیر است؛ بدون عضو می‌شنود، و بدون آلت می‌بیند‌، بلکه به خود می‌شنود و به خود می‌‌بیند. ♦️ معنای این سخن که وی سمیعی است که به خود می‌شنود و به خود می‌‌بیند این نیست که او چیزی است و خودِ وی (بنفسه) چیز دیگری باشد، 🔶 بلکه خواستم خود از آن تعبیری داشته باشم؛ زیرا من مورد سوال بودم و در این تعبیر خواستم به تو بفهمانم زیرا تو پرسشگر بودی. ♦️پس گویم: او به تمام وجودش سمیع است نه این‌که کلّ وی جزئی دارد، بلکه خواستم به تو بفهمانم و تعبیر از خودم می‌باشد، 🔶 مرجع این تعبیراتِ من چیزی جز این نیست که سمیع و بصیر و عالِم و خَبیر می‌باشد بدون اینکه در ذات وی تَکَثُّر راه پیدا کند و یا در معنای این صفات تَکثّر باشد. 🔶 این حدیث شریف از غُرَر احادیث است، و قسم به جان خودم اگر تحصیلِ مثل شفاء و اشارات و فتوحات و فُصوص و اَسفار و شواهِد ربُوبیّه نبود؛ اَسرار پنهان در این احادیث فهمیده نمی‌شد. ♦️و صُحُف مزبور در عِداد کُتب تفسیر اَنفُسی برای اِعتلا به فهم خطاب محمدی(ص) می‌باشد، خدای تعالی آن‌ها را روزی ما و شما گرداند. 📚حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)/سدرة المنتهی/ج۱/ص۱۰۷
مدافعان ظهور
#آخرین_عروس 🎀 #حضرت_نرجس_س_و_تولد_آخرین_موعود #قسمت7⃣3⃣ #امام نامه اى را با كيسه اى به من داد و
💞 💞 ⃣3⃣ اكنون نگاهى به تو مى كنم. تو ديگر خسته نيستى. مى دانم مى خواهى تا همراه بِشر بروى. ما به سوى مى رويم... فاصله سامرّا تا حدود 120 كيلومتر است و ما مى توانيم اين مسافت را با اسب، دو روزه طى كنيم. شب را در ميان راه اتراق كرده و صبح زود حركت مى كنيم. در مسيرِ راه به ما مى گويد: فكر مىكنم اين كه ما به دنبال او هستيم اهل باشد. چطور مگر؟ آخر (ع) نامه اى را به من داد تا به آن بدهم اين نامه به خط رومى نوشته شده است. عجب! تو نگاهى به من مى كنى. ديگر يقين دارى اين كه ما در جستجوى او هستيم همان است. همان بانويى كه دختر قيصر است و... ما بايد قبل از آفتاب به بغداد برسيم و گرنه دروازه هاى شهر بسته خواهد شد. پس به سرعت پيش مى تازيم. موقع غروب آفتاب مى رسيم. چه شهر بزرگى! پايتخت فرهنگى جهان است. در اين شهر، زيادى زندگى مى كنند. دوستان زيادى در اين شهر دارد. به خانه يكى از آنها میرويم. صبح زود از خواب بيدار مى شوم. هنوز خواب است: چقدر مى خوابى، بلند شو! مگر يادت رفته است كه بايد خود را انجام بدهى❓ ... https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
فصل۵ ادعای جمجمه بینی! قسمت۱۰۰ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۵ ادعای جمجمه بینی! قسمت۱۰۰ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
فصل۵ ادعای جمجمه بینی! قسمت۱۰۰ در مجله همشهری جوان شماره ۱۳۱ داستان دردمندانه ای از یک مدعی کلاه بردار نقل شده است: یک مدعی دروغین ارتباط با امام زمان که با ادعای جمجمه بینی دست به کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون تومانی در اصفهان زد توسط ماموران دستگیر شد. مردان و زنان در خانه ای مجلل در اصفهان منتظر ورود مردی بودند که می توانست به آنها بگوید تاکنون چه گناه بزرگی انجام داده اند و جمجمه شان به کدام حیوان شبیه است تا با ارتباطات خاص خود برای آنها طلبن آمرزش کند. مردی با لباس سفید و چهره آرایش شده ای که زیر نور لامپ ها، نورانی به نظر می رسد وارد می شود و از ارتباطاتش با امام زمان و بزرگان دینی می گوید وقتی مقابل هر یک از افراد قرار می گیرد آنها را شبیه به یک حیوان می خواند مردم از شنیدن اینکه این مرد تصاویر آنها را به شکل حیواناتی مثل گرگ و خوک و میمون و … می بیند وحشت زده شده اند برای اینکه گناهانشان آمرزیده شود و به شکل انسان در قیامت حاضر شوند حاضر به پرداخت مبالغی هنگفت می شوند حتی زنان و دختران جوان طلاهای خود را در اختیار این مرد قرار می دهند تا او وساطت آنها را بکند! این همه در حالی است در اسلام سفارش شده است که گنهکار در پیشگاه خدا – و نه بنده او – اعتراف به گناه کند تا بخشیده شود. امیرالمومنین علی (علیه السّلام) در پیشگاه حق سبحانه می گوید: «همانا من اعتراف به گناه را نزد تو، وسیله خود ساخته ام تا مرا بپذیری» و نیز امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: «به خدا سوگند از گناه نمی‌ رهد، مگر کسی که به آن اعتراف دارد» (گزیده‌ی میزان الحکمه، ج۱، ص۱۷۱) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️قبساتی از افاضات استاد صمدی هفتم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه. ق برابر با ۱۴۰۰/۱/۳۰◾️ ☑️جلسه یازدهم شرح رساله لقاءالله قسمت چهارم ▪️امام حسین علیه السلام در لحظه ای که به گلوی حضرت علی اصغر، کودک شیرخوار، توسط حرمله ملعون تیر خورد "وَ دَبَحَهُ مِنَ الاُذُنِ اِلَیَ الاُذُن" و کودک ذبح شد، امام کودک را روی دست گرفت و بسوی آسمان بلند کرد و فرمود: خدایا تو می‌بینی. ▪️ملائکه خدمت آقا آمدند عرض کردند که ما جدّ شما را در جنگها کمک کردیم و دشمن را مُنهَزِم (منکوب، مغلوب) کردیم اجازه بدهید یاریتان کنیم. ▪️ملایکه مؤدّب هستند و اجازه می‌گیرند چون میدانند ایشان صاحب عهدُالله و ولایت الهیه است. ملائکه این ولایت الهیه را ندارند و باید از امام اجازه بگیرند. امام فرمود نخیر، مگر شما آیاتی از قرآن را ندیدید؟ ☑️"اشاره به آیه ۷۸ مبارکه سوره نساء : أَينَما تَكونوا يُدرِككُمُ المَوتُ وَلَو كُنتُم في بُروجٍ مُشَيَّدَةٍ ▪️افواجی از جن به محضر آقا آمدند؛ "اَتَتهُ اَفواجي مِنَ الجّن" و گفتند: ما طائفه ی جن، از شیعیان پدر شما امیرالمومنین هستیم. اجازه بفرمایید ما دشمنان شما را دنبال می‌کنیم. "وَاَنتَ بِمَکانِک" شما در همین مکان (مکه یا مدینه) بمانید ما کار را تمام می‌کنیم. ▪️آقا فرمودند: منطور شما این است که می‌‌خواهید تصّرف کنید؟ اگر بنا بر تصرف باشد، "نَحنُ اَقدَر مِنکُم" ما از شما قدرتمندتر هستیم. اما نمی‌‌خواهیم تصرف کنیم. خداوند ما را برای تصرفات نفرستاد، ما دلسوز مردم هستیم و می‌خواهیم آنان را هدایت کنیم ولو اینکه خطر پیش بیاید. ▪️این ادب، ادب قرآنی و ادبِ هابیلی است. در قران آمد که حضرت هابیل به برادرش قابیل می‌‌گوید: ... لَئِن بَسَطتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقتُلَني ما أَنا بِباسِطٍ يَدِيَ إِلَيكَ لِأَقتُلَكَ(مائده - ۲۸) اگر تو "لِتَقتُلني ما انا بِباسِطَ کَفّیه" هرگز به سوی تو دست درازی نمی‌‌‌کنم و او( قابیل) هم برادرش (هابیل ) را کشت. ▪️اگر تو دست دراز می‌کنی که مرا بکشی، من هرگز دستم را به سوی تو دراز نمی‌‌کنم! (چون) من در پیشگاه الهی هستم و هرچه خدا بخواهد(می‌پذیرم) ▪️البته نمی‌‌گوید که من خودم را تحویل تو می‌‌دهم و در اختیار تو می‌‌گذارم که مرا بکشی، بلکه وقتی تو دست دراز می‌کنی که مرا بکشی، من بسوی تو دست دراز نمی‌‌کنم. این ادب هابیل است. ۱۴۰۰ ۳۰_۱_۱۴۰۰ 🍀⭐️🍀⭐️☘⭐️🍀
◾️قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب هفتم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه. ق برابر با ۱۴۰۰/۰۱/۳۰◾️ ☑️جلسه یازدهم شرح رساله لقاءالله قسمت پنجم ▪️خداوند آیت الله رفیعی قزوینی رضوان الله تعالی علیه را رحمت کند. علامه حسن زاده "حفظه الله تعالی" می‌‌فرمودند: در سر درس دیدم هر موقع اسم آقای رفیعی قزوینی را می‌‌آورم یک طلبه ای گریه می‌‌کند. یکی از دوستان هم مباحثه ی او ، از ایشان پرسید، چرا سر کلاس جناب علامه ، گریه می‌کنی؟ ▪️او گفت هر زمان ایشان اسم آقای رفیعی را می‌آورد من گریه ام می‌‌گیرد. چون وقتی کودک بودم در قزوین، آقای رفیعی قزوینی یک مقطعی آنجا بودند، آخوند نماها ، پدر و مادرهای ما را علیه آقای قزوینی تحریک می‌کردند و آنها هم ما را تحریک می‌‌کردند که هر زمان آقای رفیعی می‌‌‌خواستند به مسجد جامع بروند و نماز جماعت اقامه کنند، ما کودکان جمع می‌‌شدیم و به ایشان بد و بیراه و ناسزا می‌‌گفتیم. ▪️الان که در کلاس درس علامه اسم ایشان را می‌آورند ،من به یاد آن صحنه ها می‌‌افتم و اینکه ما در محضر چه کسی بودیم و خبر نداشتیم!! ▪️حضرت استاد فرمودند: وقتی که به قزوین تشریف بردند، آنجا این ماجرا را به ایشان گفتند.‌ ▪️باز در تاریخ دارد که در قزوین، عده ای مردم را تحریک کردند و آنها با سنگ رفتند به خانه یکی از علمای قزوین "یک عارف قزوینی" و در را شکستند و به حیاط منزل او رسیدند که وارد خانه اش بشوند تا همان بلایی را که سرِ عین القضات همدانی آوردند، سر ایشان هم بیاورند. ▪️اما وقتی مردم وارد حیاط منزل شدند، آن آقا در ایوان منزل نشسته بود و جمعیت ،خانه را سنگ باران می‌‌کردند.. خطاب به جمعیت گفت بالای آن درخت نگاه کنید، گنجشکی بالای درخت نشسته بود، ایشان کاری کرد که سر پرنده از بدن جدا شد و بر زمین افتاد! بعد به جمعیت گفت اگر جلوتر بیایید، برای همه شما همین اتفاق میفتد!! مردم هم برگشتند. ▪️حضرت علامه حسن زاده حفظه الله فرمودند: خیلی دلم برای آن گنجشک سوخت! چرا سر آن گنجشک را بریدی تا به مردم بگویی من یک چنین قدرتی دارم؟ فرض می‌‌خواستی سر مردم را ببری، به گنجشک بیچاره چه کار داشتی؟ نظام هستی این قدر حساس است ۱۴۰۰ ۳۰_۱_۱۴۰۰ ⭐️☘⭐️☘⭐️
◾️قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب هفتم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه. ق برابر با ۱۴۰۰/۰۱/۳۰◾️ ☑️جلسه یازدهم شرح رساله لقاءالله قسمت ششم ▪️کسی که در مسیر امامت هست باید طوری باشد که کوچکترین ظلم در حق هیچکس انجام ندهد. کسی که ظلم کند نمی‌‌تواند در مسیر امامت قرار بگیرد‌. ▪️عین القضات همدانی دست به هیچ چیز نزد و هیچ کاری نکرد‌. (گفت) اینها جاهل هستند، نمی‌‌فهمند و یک نفر دیگر این بیچاره ها را تحریک کرد و اینها از باب اینکه "تکلیف شرعی ادا کنند!" ابن کار را می‌‌کنند. ▪️امام خیلی باید صابر باشد. برای امام و مقام امامت که عهدالله است، خداوند عالَم را برای او کوره ای قرار می‌‌دهد؛ "خلق را با تو همی بدخو کنم تا تو را با خویشتن یک رو کنم (مثنوی مولوی دفتر پنجم) ▪️امام زین العابدین در اول دعای ابوحمزه ثمالی می‌‌فرماید: الهی! لاتُعَدّبني بعقوبتک مرا با عقوبت خود مرا ادب نکن وَلا تَمکُربي في حیلَتِک نسبت به من مکر نفرما چون سنگین است. ▪️امامت عهدالله است و در عهدالله امام به مقام ولایت در تصرّف می‌‌رسد، اما هرگز دست تصرف دراز نمی‌‌کند. و چقدر حرف می‌‌خواهد .... (تا حقیقت این بحث روشن شود) ▪️قرآن هم عهدُالله است. این عهدالله هم یک نحوه برای انسان ولایت الهیه می‌‌آورد هرچه به قرآن نزدیک تر شویم، "به همان نسبت" ولیُ الله می‌‌شویم و ولایت پیدا می‌‌کنیم. انسان قاری قرآن ولایت پیدا می‌‌کند، اما ولایت او به چه اندازه است؟ ▪️ذیل حدیث امیرالمومنین خطاب به فرزندش محمد حنفیه آمده است: اَنّ درجات الجَنّة علی عدد آیات القرآن و اذا کانَ یَومَ القیامَة یُقالُ لقاری القرآنِ اِقراء وَارقَ ( انسان و قرآن، علامه حسن زاده آملی، به نقل از من لایحضره الفقیه) ▪️ولایتی را که قرآن برای قاری می‌‌آورد هرگز در یک رتبه خاص متوقف نمی‌‌‌شود. ولایت قرآن، به جهت عدم توقف در درجات آیات قرآن است و هیچگاه متوقف نمی‌‌شود. ▪️فلا یَکونوا فِي الجَنّةِ بعد النبیین و الصدیقین اَرفَعُ درجةِِ مِنهُم در بهشت بعد از رتبه انبیاء و صدیقینِ الهی، کسی درجه ای بالاتر از قاری قرآن ندارد! ▪️معلوم است این برای ما که غیر از ائمه هستیم، می‌‌باشد. وگرنه ائمه که قاریِ حقیقی قرآن هستند و در رتبه ی امامت، اَرفعِ از انبیاء هستند. یا به تعبیری، مراد از صدیقین همین ائمه دوازده گانه شیعه به تبعِ جناب رسول الله هستند. ▪️پس بعد از انبیاء و ائمه در بهشت کسی مقامی رفیع تر و بالاتر از قاری قرآن ندارد و آنگاه به ولایت راه پیدا می‌‌کند. البته اگر به تعبیر حضرت علامه حسن زاده در هر روزی، ولو به مقدار پنجاه آیه در این عهدُالله نگاه کند. ۱۴۰۰ ۳۰_۱_۱۴۰۰ ⭐️🌿⭐️🌿⭐️🌿⭐️🌿⭐️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸️نکات مهم درباره اجتماع بزرگ خانوادگی 🔺️ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱/ ساعت ۱۹/ مسجد مقدس جمکران 📣 برای دیگران نیز ارسال کنید. 💠💠💠 ✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران: @jamkaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نخستین سخن بعد از ظهور 🔵 امام باقر علیه السلام فرمودند: 🌕 «نخستین سخن حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از ظهور این آیه است که می گوید: بقیه اللّه برایتان بهتر است اگر ایمان دارید. آن گاه می فرماید: «منم بقیه اللّه و حجّت و خلیفه او در میان شما». در آن زمان هر کس بر آن حضرت سلام کند، می گوید: «السَّلامُ عَلَیکَ یا بَقیهَ اللّهِ فِی اَرْضِهِ» 📚 کمال الدین ج ۱ ص ۳۳۰ ح ۱۶