eitaa logo
مدافعان ظهور
395 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
❤ ❣بنما رخ که جهانی به تو دل بسپارد 💝وی دامان پر از مهر تو سر بگذارد ❣می‌رود سوی گلستان خدا مرغ دلم 💝چه کنم باز هوای گل نرگس دارد 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚 🌤 🤲
بسم الله الرّحمن الرّحیم ▪️جزاء متشابهِ عمل است 📚 "وَ بَشِّرِ الَّذینَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ اَنَّ لَهُم جَنَّاتِِ تَجری مِن تَحتِهَا الاَنهارُ کُلَّما رُزِقُوا مِنها مِن ثَمَرَهِِ رِزقاً قالوا هَذَا الَّذی رُزِقنا مِن قَبلُ وَ اُتوا بِهِ مُتَشابِهاً وَ لَهُم فیهآ اَزواجُُ مُطَهَّرَهُُ وَ هُم فیها خَلِدونَ"(بقره/۲۶) ♦️"به آنان که گرویده‌اند و کارهای نیک کرده‌اند، مژده ده، که ایشان راست پردیس‌هایی که از زیرشان جوی‌ها برود. هر بار که از آن‌ها میوه‌ای خورانندشان، گویند: این همان است که پیش از این خورانده بودندمان و آن را همانند آرندشان. در آن جفت‌هایی پاک‌شده دارند و در آن جاودان‌اند. (بقره/۲۶)" 🔶 در بیان این کریمه و آیات دیگر که جزاء متشابهِ عمل است و بین عمل و جزاء، وِفاق است، "جَزاءً وِفاقاً؛ پاداشی برابر. (نبا/۲۷)" ♦️علاوه بر آنچه در مدخل این تعلیقات گفته‌ایم در چند درس اواخر دروس اتّحاد عاقل به معقول در تجسّم اعمال بحث کرده‌ایم و آیات دیگر و روایاتی مبین و مفسر در این مطالب مهم ذکر کرده‌ایم اگر خواهی رجوع کن. 📚حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)/سدرة المنتهی/ج۱/ص۱۰۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نسخه لبنانی نسخه ویدیویی پس از اتمام تجمع گروهی، تدوین و منتشر خواهد شد. 🔵 ویژگی این اثر خلاقیت در شعر و لبنانیزه کردن مضمون آن و گنجاندن مقاومت و شهدای آن، و تغییرات موسیقایی است. متن و صدا توسط پیشاهنگی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف منتشر شده و از مردم خواستند برای ضبط تصویری، حفظ کرده و آماده شوند. 🔺 منتظر یک کار با شکوه هستیم. https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مدافعان ظهور
#آخرین_عروس 💞 #حضرت_نرجس_س_و_تولد_آخرین_موعود #قسمت9⃣3⃣ هنوز وقتش نشده است. امروز سه شنبه است; م
💜 😘 ⃣4⃣ ــ من آن را مى خواهم بخرم! ــ براى خريدن آن چقدر پول مى دهى؟ ــ سيصد سكّه ! ــ باشد، قبول است، سكّه هاى را بده تا بشمارم. ــ بيا اين هم سه كيسه ! در هر كيسه، صد سكّه . صدايى به گوش مى رسد: آهاى مردِ عرب! اگر زمان هم باشى به تو در نمى آيم. پول خود را بيهوده خرج نكن! به سراغ ديگر برو. نحّاس تعجّب مى كند، اين رومى به عربى هم سخن مى گويد. او جلو مى آيد و به مى گويد: ــ درست شنيدم، تو به زبان عربى سخن مى گويى؟ ــ آرى. ــ نكند تو هستى؟ ــ نه، من هستم. ولى زبان را ياد گرفته ام. مرد تاجر جلو مى آيد و به مى گويد: حالا كه اين كنيز حرف مى زند، حاضر هستم پول بيشترى برايش بدهم. بار ديگر صداى به گوش مى رسد: يك بار به تو گفتم من به تو در نمى آيم. رو به كنيز مى كند و مى گويد: ــ يعنى چه؟ آخر من بايد تو را بفروشم و پول آن را تحويل دهم. اين طور كه نمى شود. ــ چرا عجله مى كنى؟ من كسى هستم كه او خواهد آمد. ... https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
پرهیز از سه خصلت در نماز در روايات ما آمده است كه در نماز به خصلت اين سه حيوان كه آهو و شتر و سگ باشند نباشيد. غرض اين است كه آهو بسيار با هوش است و به سرعت علف را از زمين مى ‏گيرد و در هنگام جويدن آن سر به بالا دارد و متواليا به اين سوى و آن سوى مى ‏نگرد. پس التفات يعنى نگاه كردن به اين طرف و آن طرف را نهى فرمودند كه در نماز چون آهوان التفات به يمين و يسار نداشته باشيم؛ و شتر در خوابيدن پيداست كه خيلى به تأنى اول دستهايش را خم مى‏كند و به زمين زانو می ‏زند يكى پس از ديگرى و سپس پاهايش را و بدنش را متعاقبا بر زمين مى‏ گذارد، به ما نهى فرمودند كه در هنگام سجود مانند شتر به سجده نياييم كه دلالت بر كسالت و خستگى دارد بلكه مستحب است كه يك باره از حال قيام به سجده هوى كنيم و به خاك بيفتيم. البته اين دستور استحبابى براى مرد است براى زن مستحب است كه ابتدا بنشيند و پس از آن كه نشست به سجده رود و وجه آن معلوم است. اما آن حيوان سوم كلب است كه شرع مقدس نهى فرمود كه در نشستن در حال نماز مانند كلب، اقعاء نداشته باشيم و متوركا بنشينيم. منبع: ممد الهمم در شرح فصوص الحکم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 السلام علیک 🌼 🌼روزهای هفته را 💫با عشق تو سر میکنم 🌼تا به جمعه می رسم 💫احسـاس دیگر میکنم 🌼حس دیدار تو در من 💫جمعه غـوغا میکند 🌼جمعه هاچشمان خود را 💫حلقه بر در میکنم 🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ما به فکر نیستیم 🔵 آیت الله بهجت قدس سره : 🌕 با اینکه می‌دانیم او ( امام زمان علیه السلام) واسطه بین ما و خداست مع ذلک به فکر او نیستیم ای کاش می دانستیم که احتیاج او به ما و دعای ما برای او به نفع خود ماست.و گرنه قرب و منزلت او در نزد خدا معلوم است. 📚 در محضر بهجت ج ۳ ص ۲۷۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام مهدی شناسی 🍃جناب حاج آقا یعقوب الدین جویباری صاحب کتاب تفسیر کبیر البصائر سوره والعصر جلد دوم صفحه ۳۶۱ درباره مقامات نورانی حضرات معصومین (علیهم السلام) علی الخصوص حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرمایند: چنین انسانی صاحب مرتبه 🍃«کن» می‌باشد. اوست مشیة الله که با مشیت الهی تصرف در کائنات می‌کند. در صفحه ۳۳۷ می‌فرمایند: اهل البیت وحی (علیهم السلام) که سرسلسله آنها حضرت امیرالمومنین (علیه السلام است امام (علیه السلام) مشتق از علی اعلی مظهر اتم و اکمل اسماء حسنی الهی و کلمات الله غیر متناهی و نا محدودند (البته نه در عرض خدا بلکه در عرصه ممکنات) که هیچ رسول و نبی و هیچ وصی و مومن راستین توان درک اسرار خزان خزائن، واقعیت‌های آن‌ها را نداشته چه رسد به افکار. 🍃این کلمه مقدس 🍃 (کن)، فقط در جایگاه قدسی و وجود ملکوتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف» مسکن می‌گزیند؛ زیرا در این زمان، 🍃درب اراده خدا از وجود گرامی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باز می‌گردد. 🍃طبق روایت فوق هر چیزی که موجودیت پیدا می‌کند، توسط کلمه 🍃 «کن» از زبان مبارک خلیفة الله خواهد بود. 🍃مرحوم علامه عالی قدر میر جهانی در کتاب ولایت کلیه، این روایت از امام معصوم (علیه السلام) را نقل نموده اند که: 🍃 «نحن مشیه الله » «مشیت و اراده خدا، ما هستیم». 🍃یا در روایت دیگر نقل است: «فهم خاصه الله... و قدرۀالرب و مشیته». «اینان مخصوص خدا هستند؛ بلکه قدرت پروردگار و مشیت او می‌باشند». 🍃حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در خطبه ای در مسجد کوفه می‌فرمایند: 🍃«إنما صدرت الأمور عن مشیته » 🍃«همانا منشا صدور تمام امور، از مشیت است». 🍃یعنی تمام فیوضات و مقدرات از درب مشیت بیرون می‌آید و بروز این مشیت از ناحیه محمد و آل محمد غالب است که طبق فرموده خودشان، 🍃همان کاف و نون 🍃«کن» هستند. اما آنچه نیازمند بحث است، ظرف «أوعیة » و محل فرود آمدن مشیت است. اراده ی خدا باید از مجرایی جاری گردد و آن ظرف، خانه قلوب مطهر ذوات مقدس است که فرموده اند: 🍃«بل قلوبنا أوعیة لمشیة الله». «دل‌های ما ظرفهای اراده خداوند است». 🍃حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: 🍃 «الامام... یجعل قلبه مکان مشیته». «خدای متعال 🍃قلب او (امام علیه السلام) را مکان مشیت خود قرار داده است». در واقع نفوذ اراده و کاری که حق تعالی می‌خواهد انجام دهد، از این ناحیه به اجرا در می‌آید؛ چراکه که مجریان دستگاه آفرینش، ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند 🍃و این همان مقام ارادة اللهی و سبب بودن برای خلقت است. کسی که دارای چنین مقام شگفت آوری است، باید به خدا متصل باشد. 🍃 البته اتصالی که ناشی از قرب معنوی است و نه فنای در ذات اقدس الهی. همان چیزی که آیه شریفه« 🍃ثم دنا فتدلی فکان قاب قوسین أو أدنی». بدان اشاره دارد که فرمودند: 🍃إذا شئنا شاء الله و لانشاءإلاأن یشاء الله». 🍃«هنگامی که چیزی را اراده کنیم یا بخواهیم، همان لحظه، بدون انقطاع، خدا هم همان را اراده کرده و می‌خواهد. چیزی را اراده نمی کنیم، مگر اینکه خداوند اراده کند». 🍃در فرازی از زیارت حضرت امام حسین (علیه السلام) می‌خوانیم: «إرادة الرب فی مقادیر أموره تهبط إلیکم و تصدر من بیوتکم». «اراده پروردگار در اندازه گیری کارهایش و اراده جمیع امورش به سوی شما فرود می‌آید». یعنی اراده خدا در تقدیر امور و کارهایش به سوی خانه‌های شما فرود می‌آید و از آنجا به تمامی ذرات آفرینش صادر می‌گردد. 🍃 آن خانه ها، همان ابدان مطهر و قلوب نورانی ایشان است که خزائن علم خداوند متعال است، 🍃همان سینه ای که محل اراده اوست. 🍀پس هر چیزی که از ناحیه امام (علیه السلام) صادر می‌شود، معارض با اراده خدا نمی شود. با این تفصیل، در نزد اهل بصیرت و معنا، دیگر جنبه‌های بشری امام (علیه السلام) لحاظ نمیشود؛ بلکه هر چه از وجود امام (علیه السلام) می‌بینند، به اصطلاح، خدایی‌های خداست؛ یعنی همه کارهای خدایی و در صفات و فعل، متخلق محض به اخلاق الله هستند. 🍃حضرت امام صادق (علیه السلام): «العبودیة جوهره کنههاالربوبیة» «عبودیتی حقیقتی است که آن طرف سکه اش و سویدای آن، ربوبیت است». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا