eitaa logo
مدافعان ظهور
395 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴چسبیدیم به مرزهاشون یه هل بدیم ریختیمشون تو دریا 😁 🔴یه آمار از پایگاهامون بهتون بدم لذت ببرید 🔴ما ١٢۵ موقعیت در زیر گوش اسرائیلیها داریم میدونید که منطقه درعا چه منطقه ایه ( محل خروج سفیانی) 🔴ما فقط در منطقه درعا ٣٧ پایگاه داریم در دمشق ٢٢ تا پایگاه و در حلب ١۵ پایگاه و بقیه در ده استان دیگه پراکنده اند 🔴همینجا جا داره یاد کنیم از سید الشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی که برای تحقق این استحکامات چه زحمتهایی رو کشید ( خداوند با اربابش اباعبدالله علیه السلام همنشینش کنه ان شاالله) 🔴البته این آماریه که مراکز آماری اونها داره میگه و الا تعداد خیلی بیشتر از اینهاست تمام این پایگاهها فقط برای ایرانه شما اضافه کنید محورهای حزب الله لبنان و مراکز ما در غزه و کرانه باختری رود اردن و از اون طرف انصارالله یمن 🔴این یعنی وحشت اسرائیلی ها 🔴مهاجرت معکوس در سرزمینهای اشغالی شروع شده فقط پارسال چیزی بالغ بر دو میلیون صهیونیست از اسرائیل فرار کردن 🔴از طرفی دیگه نگاه کنید محور مقاومت داره هر روز قوی تر میشه انصارالله یمن به شدت جون گرفته حزب الله لبنان کاملا آماده است غزه و کرانه باختری کاملا مجهز به انواع و اقسام موشک و تسلیحات شدن ایران هم که در سه جبهه نظامی و اقتصادی و دیپلماتیک داره با متحدینش اینها رو منزوی میکنه دیگه جونی برای اسرائیلی ها نمونده 🔴یادتونه گفتم آمریکا ٣٠٠ میلیارد دلار پول چاپ کرده و اگر نتونه خارج کنه اقتصادش منفجر میشه 🔴الان اونو که نتونسته خارج کنه هیچ از طرفی پولهای دیگه ای که در بین کشورها پخش کرده بود داره برمیگرده چون کشورها اومدن دلار رو حذف کردن از معاملاتشون 2⃣ادامه دارد🔻🔻🔻 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
این لیست کشورهایی هست که قراردادهاشون رو با ارز خودشون دارن منعقد میکنند و دلار رو دارن حذف میکنند
🔴با این اتفاق یهو بهره سود تو آمریکا بالا میره و اوراق قرضه شروع به کم ارزش شدن میکنه 🔴اونموقع است که چین هر چی اوراق قرضه از آمریکا داره رو اجرا میکنه و این یعنی آمریکا دچار یک سقوط عجیب اقتصادی در این یکی دو سال آینده خواهد بود و یهو یک شبه از هم میپاشه 🔴حالا یه عده برن دلار بخرن و ببینید که بعدا اینها چقدر پشیمون میشن 🔴یه عده در مورد طلا هم پرسیدن طلا نباید بیش از حد متعارف در دست مردم باشه بلکه باید بره تو خزانه کشور و پشتوانه پول ملی بشه تا ارزش پول ملی بالا بره به همین دلیله که اصلا توصیه نمیکنم که وارد بازار طلا بشید 🔴رفقا چیزی به صبح نمونده و ما از بین الطلوعین ظهور هم عبور کردیم ان شاالله 🔴الان وقت مقاومته الان وقت قوی شدنه الان وقت حرف گوش دادنه (نگذاریم حرف حضرت اقا رو زمین یمونه) الان وقت همکاری کردن با دولت برای مهار تورم و رشد تولیده 🔴باید دست در دست هم بدیم تا هر چه زودتر به ساحل امن ظهور برسیم ان شاالله والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_5978657749490206184.mp3
24.66M
🎙 جلسه بیست و یکم در محضر 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🎙 جلسه بیست و یکم در محضر 🔸 دقیقه ۱ خداوند از خلق عُلو دارد،بدون اینکه از آنها دور باشد ✨ علو،ارتفاع مکانی(بالا بودن ) ✨ خداوند علو رفعتش مکانی نیست،(بلکه)مکانتی است مکانت به معنی منزلت و مرتبه است 🔸 دقیقه ۵ خداوند مرتبه و مقامش از مخلوقات بالاتر است، متعالی از خلق است،از خلق علو دارد،یعنی هيچ خلقی در مرتبه به‌ او نمی رسد 🔸 دقیقه ۹ علو مقید یعنی برتری مقید،یعنی این ده درجه علو دارد و آن یکی پانزده درجه علو دارد،اما هر دو مقید هستند ✨ فرق بین علم خدا و علم موجودات علم خدا علمی است که حد ندارد،مطلق و بی نهایت است.... وقتی که علم خداوند نامحدود است، پس علو خداوند علو مطلق است، نسبی نیست 🔸 دقیقه ۱۲ همیشه در جايی ما نسبت سنجی می کنیم که محدود باشند،یکی می تواند مثلأ پنجاه کیلو وزنه بردارد و یکی شصت کیلو می تواند بردارد اینجا می توانیم بگوییم، قدرت آن کسی که شصت کیلو برمی‌دارد از کسی که پنجاه کیلو برمی‌دارد، بیشتر است، اینحا بیشتر بودن معنی پیدا می کند، چون هر دو محدود هستند،می توانیم مقایسه کنیم. 🔸 دقیقه ۱۴ خداوند خارج از قیاس است ✨ هر موجودی عُلوش را از ناحیه‌ی صفاتش به دست می آورد.... هر چه که صفات بیشتر می شوند علو این شخص و مرتبه و مقامش بالاتر می رود ✨ نکته‌ی دیگر چون که خداوند صفاتش نامحدود است، یعنی علمش نامحدود و مطلق است،قدرتش نامحدود و مطلق است، پس علوش هم نامحدود و مطلق است 🔸 دقیقه ۱۸ مقایسه و نسبت سنجی باید بین امور محدود انجام شود نه بین یک امر محدود و یک امر نامحدود 🔸 دقیقه ۲۰ خداوند در عین حال که دارای علو است و علو مطلق دارد ولی از موجودات دور نیست، با موجودات است 🔸 دقیقه ۲۳ اگر خداوند عالِم هست،با همه‌ی عالم ها هست،اگر قادر است با همه‌ی قادرهاست،.... ✨ "هو معکم" منتهی خداوند در این معیت و با موجودات بودن نسبتش با همه یکسان است، هر چند علو و مقام دارد 🔸 دقیقه ۳۲ علم من یک مرتبه ای از علم خداست 🔸 دقیقه ۳۴ خداوند به موجودات نزدیک است،اما چسبیده نیست ✨ اقسام قرب ✨ يک اتصال جسمی است، مثل همان که در بین موجودات هست ✨ يک اتصال، اتصال عقلی هست،مثل اتصال علت با معلول(مثل اتصالی که آتش با گرما دارد) 🔸 دقیقه ۳۶ یک اتصال مثل اتصال عرض به موضوعش هست،مثل اتصال رنگ این فرش با خود فرش ✨ عرض چیزی است که تابع یک چیز دیگر است رنگ تابع فرش است 🔸 دقیقه ۳۹ اتصال خداوند با موجودات به نحو معیت قیومیه است ✨ معیت قیومیه یعنی چی؟ معیت یعنی با هم بودن،اتصال بودن ✨ قیوم یعنی برپادارنده،نگه دارنده 🔸 دقیقه ۴۱ معیت خداوند با انسان معیت قیومیه است ✨ یعنی تا وقتی که خدا اراده کرده موجودات هستند،همين که خدا اراده نکند،موجودات نیستند 🔸 دقیقه ۴۵ سه خصوصیت معیت قیومیه اولا،من با او همراه باشم دوم من قیوم و نگهدارنده او باشم سوم،وجود و عدم او تابع اراده‌ی من باشد 🔸 دقیقه ۴۸ ما موجودات مراتب ذات خدا هستیم 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه سیزدهم - شبِ شانزدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۴ 🔸 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره)، حدیث شریفی را از خزائن جناب مرحوم نراقی نقل فرمودند که در این حدیث آمده است روزی، یکی از اصحاب امام صادق (ع) به محضر آقا رسید و از اینکه نتوانسته بود طلوعِ آفتابِ آن روز را ادراک کند، ابراز ناراحتی کرده بود. 🔹 امام صادق (ع) به او فرمودند ناراحت نباش، طلوعِ آفتاب از مشرق و یا از مغرب را، از ناحیه‌ی فَجر هم می‌توان تشخیص داد. 🔸 جناب مرحوم نراقی، بعد از نقل این مطلب می‌فرمایند گویا در ذهن این شخص مُرتَکَز بود که یکی از علائم ده‌گانه‌ی قیام ساعة و ظهور حضرت بقیّةالله (عج)، طلوعِ شمس از مغربِ آن است و لذا اهتمام داشت که هر روز، زمانِ طلوع آفتاب را بیدار باشد تا بتواند آن لحظه‌ای را که آفتاب از مغرب طلوع می‌کند، ادراک کند. 🔹 یکی از نکاتی که راجع به این حدیث وجود دارد، این است که گویا در مکتب انبیاء و اهل بیت (ع)، مسأله‌ی قیام ساعة و قیام حضرت بقیّةالله (عج)، مسأله‌ای همیشگی بوده که دائماً راجع به آن صحبت می‌شد 🔸 امّا مسأله‌ی عجیب آن است که امام صادق (ع) به صحابه‌ی خود نفرمودند که برای ادراکِ طلوع آفتاب از مغرب، فعلاً خودت را به زحمت نینداز زیرا حضرت قائمی که منتظر قیام ایشان هستید، هنوز به دنیا نیامده‌اند و عُمر شما هم کفاف نمی‌دهد که از جنبه‌ی زمانی، قیام ایشان را ادراک کنید. چرا حضرت، این مطلب را نفرمودند؟ 🔹 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) در درس‌ها فرموده بودند که علمِ به زمانِ ظهور حضرت بقیّةالله (عج)، از اَسماءِ مُستَأثَره است و حتّی خودِ این بزرگوار هم، به زمانِ ظهور و قیام، علم ندارند. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه سیزدهم - شبِ شانزدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۴ تا دقیقه ۲۹ 🔸 مُعتَقَدات شیعه، بسیار سنگین است. لذا برای فهم آن‌ها باید زحمت بسیاری کشید و محضرِ بزرگانِ اهل علم را ادراک کرد. درست است که به دلیل غیبت تامّه، توفیق ادراک شخصِ حضرت بقیّةالله (عج) را نداریم، امّا این توفیق را بخواهیم که لااقل زیارتِ بزرگانی که در محضر حضرت بقیّةالله (عج) تشرّف دارند، برای ما حاصل شود. 🔹 بر اساس روایات، غیبت تامّه، تنها به شخصِ حضرت بقیّةالله (عج) تعلّق دارد که حضرت، در سال ۳۲۹ (ه.ق)، در توقیع مبارکی، به چهارمین نایب خاصّ خودشان فرمودند که بعد از خودت، دیگر کسی را به عنوان نایب من معرفی نکن چرا که غیبتِ تامّه واقع شده است "لَقَد وَقَعَتِ الغَیبَةُ التّامّة" 🔸 که گویا تمام انبیاء و ائمه (ع) و حتّی خودِ حضرت بقیّةالله (عج) هم به عنوان آخرین حجّت الهی، مُنتظِر وقوع غیبت تامّه بودند که از غیبت تامّه، به غیبت کبری هم تعبیر می‌شود. به عبارت دیگر، غیبت تامّه، از ابتدای دَحوُالاَرض، مُنتَظِرِ تمام انبیاء و ائمه (ع) بوده است. 🔹 در اصطلاح قرآن و روایات، کلمه‌ی اَرض، به سطح خشکی زمین اطلاق می‌شود نه کُره‌ای که بر روی سطح خشکیِ آن زندگی می‌کنیم. خودِ کُره، زمینِ در اصطلاح علم هیئت و نجوم و طبیعیاتِ حکمت است. 🔸 پس زمین در اصطلاح قرآن و روایات، به سطح خشکی گفته می‌شود آن هم نه همه جای آن بلکه سطحی از خشکی که بشر بتواند چهار فصل سال را در آن زندگی کند. به عبارت دیگر زمین، جایی است که بتوان در آن کشاورزی، دامداری و باغداری کرد. 🔹 بر اساس این تعریف، کوه‌ها، درّه‌ها، شوره‌زارها و کویرهایی که امکان زندگی و زراعت در آنجا نیست، جزء زمین محسوب نمی‌شوند. همچنین به دامنه‌های کوهستانی که در فصول پاییز و زمستان، بسیار سردند و قابلیت سکونت ندارند، زمین گفته نمی‌شود. 🔸 زمین، به جایی اطلاق می‌شود که انسان بتواند چهار فصل سال را در آن زندگی کند و بیارَمَد. به همین دلیل در آیاتی، کلمه‌ی اَرض با وصفِ قَرار آمده است که "اَللهُ الَّذی جَعَلَ لَکُمُ الاَرضَ قَراراً". 🔹 در قرآن کریم، شئون بسیاری، برای کلمه‌ی اَرض آورده شده است که همین امر، موجب شده تا این کلمه، معنای عمیقی پیدا کند. 🔸 مرحوم جناب امین الاسلام طبرسی، ذیل آیه‌ی ۲۲ سوره‌‌ی مبارکه‌‌ی بقره، لفظ "اَرض" را معنا می‌کنند به جایی که قَوائِمِ اَربَعه حیوان، در آن قرار بگیرد. قَوائِم، جمع قائم به معنای ستون است که چهار دست و پای حیوان به عنوان ستون‌های بدن او به حساب می‌آیند. و لذا زمین، به جایی گفته می‌شود که حیوان، با چهار دست و پای خود، بر آن می‌ایستد و آرام می‌گیرد. 🔹 بر این اساس، کوه، زمین نیست زیرا حیوان در آن قرار ندارد و نمی‌تواند در طول سال در آن زندگی کند. همچنین به جاهایی مثل شوره‌زار که هیچ غذایی در آن پیدا نمی‌شود و حیوان در آنجا قرار ندارد، زمین اطلاق نمی‌شود. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه سیزدهم - شبِ شانزدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۹ تا دقیقه ۴۴ 🔸 زمین در اصطلاح قرآن به معنی فِراش و محلّ آسایش و زیست انسان است. در فارسی کلمه‌ی "کَلا" مناسبتِ معنایی با کلمه أرض قرآنی دارد. "کَلا" به معنی دشت و محلّی است که انسان به صورت چهار فصل در آن زندگی می‌کند و به کشاورزی و دامداری و باغداری می‌پردازد. 🔹 بین زمین در اصطلاح قرآن و روایات، با زمین در اصطلاح علم هیئت و نجوم و طبیعیات فلسفه، تفاوت وجود دارد. 🔸 باید قرآن را به وفق اصطلاحات خودِ قرآن فهمید. نمی‌توان لغات قرآنی را با لغات متعارف، معنا کرد. چون قرآن، لسانُ الله است و خدای متعال با این زبان، با پیغمبر اکرم (ص) صحبت فرمود. لذا برای فهم قرآن باید به منطق لسان قرآن آگاهی پیدا کرد. 🔹 در دعای فرج، از محضر حق متعال می‌خواهیم بارالها! ولیّ، حافظ، پیشوا و یاورِ ولیّ خودت، حضرت بقیة الله (عج) باش تا اینکه ایشان را در زمین خودت اسکان دهی. "حتّی تُسکِنَهُ أرضَکَ". 🔸 أرض را با کاف خطاب، مستقیماً به ذاتِ خودِ حق متعال اِسناد می‌دهیم، حتّی به اسماء الله نیز اسناد نمی‌دهیم بلکه می‌گوییم "حتّی تُسکِنَهُ أرضَکَ" ایشان را در زمین خودت اِسکان بده "وَ تُمَتِّعَهُ" و او را بهره‌مند ساز "فِیها" باز در زمین خودت. 🔹 در آیه‌ی ۳۰ سوره مبارکه بقره آمده "وَ إذْ قَالَ رَبُّكَ لِلمَلائكَةِ إنِّى جَاعِلٌ فِى الأرضِ خَلِيفَة" به پیامبر اکرم (ص)، خطاب شد که ربِّ تو، به ملائکه فرمود، من در زمین، خلیفه جعل می‌کنم. 🔸 نکته‌ی حائز اهمیّت آن است که در این آیه، نیامده "وَ إذْ قَالَ الله" آن هنگام که خدا فرمود، بلکه می‌فرماید "وَ إذْ قَالَ رَبُّكَ" آن هنگام که ربِّ توی خاتم انبیاء، فرمود. با اینکه جناب رسول الله (ص) در زمان حضرت آدم (ع) به ظاهر نبودند و ایشان برای ۱۴۰۰ سال قبل هستند امّا با این حال قرآن کریم می‌فرماید ربِّ جناب خاتم انبیاء، به ملائکه فرمود که من در زمین، خلیفه جعل می‌کنم. 🔸 لذا هنگامی که حضرت آدم (ع) به امر الهی وارد بهشت شد، مُتَفطّن به این مطلب شد که اگر بخواهد در بهشت زندگی کند، نمی‌تواند به مقام خلیفة‌اللّهی برسد. زیرا خداوند خلیفه‌ی خود را در زمین جعل می‌کند نه در بهشت. 🔹 لذا حضرت آدم (ع) برای اینکه به مقام خلافت الهی دست پیدا کند، قُرب به آن شجره پیدا کرد و از بهشت خارج شد. 🔸 در دعای فرج نیز از خداوند متعال استدعا می‌کنیم که ولیّ‌ات را در زمینت اسکان بده و او را در آن، بهره‌مند ساز تا از آن لذّت ببرد با اینکه علی‌الظاهر می‌بینیم زمین، سراسر جنگ و دعوا و کشمکش و اختلاف است. تمامی انبیاء و ائمه (ع)، یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و به تعبیری هیچ‌یک نتوانستند بهره‌برداری ظاهری از زمین کنند. 🔹 این در حالی است که از جنبه‌ی برهانی، اگر بین انسان و عالم تَطابُق برقرار شود و ضربه‌ای از بیرون، این تطابق را بر هم نزند، انسان نه مریض می‌شود، نه پیر می‌گردد و نه موت طبیعی برایش پیش می‌آید. 🔸 چون زوال، مطابق با طبع عالم نیست. به تعبیری خداوند، عالم را خلق نکرده است تا موجودات زوال پیدا کنند و از بین بروند بلکه یکی از اسماء الله در مقام خلقت، اسم شریف سلام است و مادامی که تطابق بین انسان و عالم، حفظ شود، او باقی و برقرار خواهد بود. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه سیزدهم - شبِ شانزدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۴ تا آخر 🔸 در احادیثی، از امام حسن مجتبی (ع) و همچنین امام رضا (ع) نقل شده است که "مَا مِنّا إلّا مَقتُولٌ أو مَسمُومٌ" هیچ‌یک از ما نيست مگر آن‌كه یا كشته مى‌شود یا مسموم. 🔹 به تعبیری اگر ضربه‌ای از بیرون بر ائمه معصومین (ع)، وارد نمی‌شد و تطابق آن‌ها را با عالم بر هم نمی‌زد، ایشان هیچ‌گاه دچار بیماری، پیری و موت طبیعی نمی‌شدند. چون این بزرگواران هیچ‌گاه کاری نمی‌کنند که بین آن‌‌ها و عالم، تَزاحُم پیش آید و تَطابُق آن‌ها به هم نخورد. 🔸 حال ممکن است اشکال شود که چرا در قرآن آمده "کُلُّ نَفسٍ ذائقَةُ المَوت"؟ که البته این آیات نیز باید به درستی معنا شوند و نباید در فهم قرآن عجله کرد. 🔹 غرض، بیان شد که خداوند متعال، زمین را به عنوان فِراش و محلّ قرار و آسایش انسان قرار داد و از آنجایی که انسان، بعد از دحوالأرض از دل عالم طبیعت و خاک برخاسته است لذا بر اساس فطرت، یافته که زمین، محلّ قرار و آسایش اوست. 🔸 به همین دلیل است که با وجود تمام سختی‌ها و گرفتاری‌ها همچنان دوست دارد در زمین بقا داشته باشد. لذا انسان کامل نیز همیشه در زمین مستقر است و هیچ‌گاه زمین از حجّت الهی خالی نخواهد شد مگر اینکه به طور کلّی بساط آن جمع گردد. 🔹 با دقت در روایتی که از امام صادق (ع) در ابتدای بحث نقل شد، این سؤال مطرح می‌شود که چرا امام به صحابه خود نفرمودند که فعلاً نیاز نیست خود را به زحمت بیندازی چون تا زمان حضرت بقية الله، سال‌ها فاصله است و تو نمی‌توانی آن را ادراک کنی؟ 🔸 اگر هم بگوییم شاید منظور امام، قیام ساعة بود، باز این سؤال، به قوّت خود باقی است زیرا یکی از علائم ده‌گانه‌ی قیام ساعة، قیام حضرت بقية الله (عج) است و آن صحابه هنوز در زمان امام صادق بود و تا زمان حضرت بقية الله، مدّت زمان زیادی فاصله بود. لذا مرحوم جناب نراقی، روایت را به قیام قائم معنا کردند نه قیام ساعة. 🔹 نکته‌ی حائز اهمیّت دیگر، آن است که امام صادق (ع) در این روایت، میزان خوبی مطرح فرمودند برای کسانی که می‌خواهند علائم قیام ساعة و همچنین قیام قائم، از جمله "طُلُوع الشَّمس مِن مَغرِبِها" را ادراک کنند و آن میزان، آن است که فرد، هیچ‌گاه هنگام طلوع فجر ثانی که از آن تعبیر به اذان صبح می‌کنیم، در خواب نباشد. 🔸 به همین دلیل است که بزرگان بر بیداری در سَحَر تأکید می‌کنند تا انسان بتواند طلوع فجر ثانی را ادراک کند که به تعبیری ادراک طلوع فجر ثانی و همچنین طلوع آفتاب، او را به ظهور قائم می‌رساند. 🔹 به عبارت دیگر یکی از لطایف اِسْتِمزاجی این روایت، آن است که اگر کسی می‌خواهد ظهور حضرت بقیة الله (عج) و قیام ساعة را ادراک کند، باید به ادراک مطلع فجر نائل شود. والحمد لله ربّ العالمین 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
الهی العفو  إلهی العفو  إلهی العفو شیوه صحیح قرآن به سر نهادن در شبهای قدر از دیدگاه علامه حسن زاده آملی.... در آن بخش از دعا که قرآن ها را برابر چهره می گیرند،قرآن را به شکل استخاره باز کرده و روبروی چهره می گیریم. آنجا هم که بنا است قرآن بر سر گذاشته شود بدون این که صفحه باز شده تغییر کند آن را روی سر قرار دهید. به این شکل که قرآن به شکل باز شده و رو به بالا باشد. یعنی صفحات و نوشته ها رو به آسمان و جلد قرآن روی سر قرار می گیرد. بعد از برداشتن قرآن از سر آن صفحه را علامت گذارده یا شماره صفحه را حفظ کنید تا سر فرصت مطالعه کنید. آنچه در این 2 صفحه به دست شما رسیده، تقدیری است که در شب قدر مقدر شده. یعنی خوانشی است بر احوالات شما در سالی که پیش رو دارید. اینگونه است که آن چه در شب قدر نازل می شود سرنوشت یک ساله را معین می کند. خوشا به حال آنانی که در این چند شب، هر شبشان صفحه ای روشن تر و پسندیده تر از شب قبل دارد. منبع: هزار و یک نکته  علامه حسن زاده آملی ⭐️🦋⭐️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ # با چه رويي به درگاهت بياييم حالا فرض کنیم و هیچ اشکالی هم ندارد اگر خدابه من امشب خطاب کرد: ای بندۀ من! به تو امر کردم که فلان کار را بکن، امّا نکردی و گفتم که آن کار را نکن، ولی انجام دادی؛ به تو نعمت دادم؛ امّا سپاسگزاری نکردی و در راه من استفاده نکردی؛ من از شما سؤال می کنم: چه جوابی داریم بدهیم؟ درها باز است و هر چه می خواهی بگویی می توانی، امّا سه سؤال از تو دارم. گفتم بکن، نکردی؛ گفتم نکن، کردی؛ به تو نعمت دادم، امّا سپاسگزاری نکردی. در اینجا من چه جوابی بدهم؟ شب نوزدهمِ شب های قدر، شب سرنوشت سازی است. امّا باید بگویم شب نوزدهم، شرمندگی است؛ سرافکندگی است. ! ما بد کردیم. در اینجا مسئله پیش می آید كه اگر ما اعتراف کردیم، آیا جواب مثبت است یا نه؟ مهم اینجاست. «فَهَلْ ینْفَعُنِی ، یا إِلَهِی ، إِقْرَارِی عِنْدَكَ بِسُوءِ مَا اكْتَسَبْتُ»؛ این برای من سودی دارد که امشب اعتراف کنم به اینكه بد کردم؟ آیا این برای من فایده دارد؟ «وَ هَلْ ینْجِینِی مِنْكَ اعْتِرَافِی لَكَ بِقَبِیحِ مَا ارْتَكَبْتُ»؛ 1️⃣ و آیا اعترافم پیش تو من را نجات می دهد؟ اعتراف به اینکه من کار زشت کردم؟ جواب بر طبق تمام روایاتی که داریم، مثبت است: «إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً» 2️⃣. (خدا همه گناهان را مى آمرزد.) اهل معرفت می گویند # به مقام غفّاریّت خداوند پناه ببر و از خداپوزش بطلب. نوزدهم، شبی است که انسان باید پناه به مقام غفّاریّت خداببرد . امّا یک چیزی هم وجود دارد و آن اینکه امشب ما دستِ خالی نیستیم. این را مکرّر گفته ام. این طور نیست كه هیچ چیز نداشته باشیم. بلكه یک گوهر گران بها در دلم دارم و به آن اتّکا می كنم #و آن حبّ امام‌علی است. در خانۀ امام‌علی برویم. دعا. 1️⃣الصحیفۀ السجّادیّه، دعا 12 2️⃣سورۀ مبارکۀ زمر، آیۀ 53 📚 💫💥💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهایی بسیار زیبا و دیدنی از شاهکار های خلقت و قدرت لایزال خالق قدرتمند، الله سبحانه و تعالی
نقش فرزنداوری‌در‌تربیت نسل مهدوی.mp3
1.46M
⁉️پیرامون فرزند آوری که مقام معظم رهبری به این موضوع خیلی توصیه میکنند در تربیت نسل مهدوی چه نقشی دارد ؟ ⭕️ پاسخ: ابراهیم_افشاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرایط جامعه در امرظهورچیست؟.mp3
348.4K
⁉️شرایط جامعه جهت ظهور و پذیرش امام زمان عجل الله باید چگونه باشد ؟ ⭕️ پاسخ: ابراهیم_افشاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا امیرالمومنین(ع) ___________________________