eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
■●اقتدا به حضرت رضا (علیه السلام) در دفاع از مرزهای عقاید اسلامی و شیعی - مقدمه●■ ■یکی از القاب اما
■●اقتدا به حضرت رضا (علیه السلام) در دفاع از مرزهای عقاید اسلامی و شیعی - قسمت پایانی●■ ■بارها به عزیزان تأکید کرده‌ام که آرزوی من این است که تک‌تک شما چنان به بحث‌های اعتقادی مسلّط شوید که بتوانید در مقابله‌ی با همه‌ی فرقه‌هایی که علیه باورهای اسلامی شبهه‌افکنی می‌کنند؛ رادمردانه بایستید و توانمند بر آنها غلبه کنید و حقّانیّت اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام را اثبات کنید. ■این همه شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای عقاید وهّابیّت و سنّی‌گری را ترویج می‌کنند و علیه امامت، تشیّع و باورهای جامعه‌ی شیعی کارهای تخریبی می‌کنند؛ این همه سایت‌های اینترنتی علیه قرآن و اسلام کار می‌کنند. من و شما موظّفیم. ■این عرصه، عرصه‌ای نیست که مثل جنگ نظامی بگوییم خانم‌ها از آن معافند. خانم ها از حضور و نبرد در میدان جنگ نظامی معافند؛ مگر اینکه خودشان مورد تعدّی قرار گیرند که باید از خودشان دفاع کنند. امّا عرصه‌ی اعتقادات، زن و مرد نمی‌شناسد؛ همه‌ی ما باید در عرصه‌ی دفاع از مرزهای اعتقادات و باورهای اسلامی و شیعی، سردار نیرومندِ توانمندی شویم. ■و این را به صورت جدّی تأکید می‌کنم که عزیزان شروع کنند به کار کردنِ روی خودشان. از ما به هیچ وجه پذیرفته نیست که سرمان را در لاک فردیّت خودمان کنیم و مشغول دعا و ذکر و عبادات فردی و حالات معنوی و عرفانی خود شویم و در برابر این هجمه‌ی عظیم فرهنگی و اعتقادی، عکس العملی نشان ندهیم. ■فردای قیامت تک‌تک ما باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم. ■لذاست که تأکید می‌کنم از این بُعدِ شخصیّت علیّ بن موسی الرضا (علیه السلام) درس بیاموزیم. امام ما صاحب حجج رضویّه است. ما هم باید خود را به دانشی که قدرت احتجاج در مسیر اثبات حقّانیّت دین را به ما می‌دهد، مجهّز کنیم. باید برای رسیدن به این توانمندی، زمان بگذاریم؛ مطالعه کنیم؛ تلاش کنیم. ■●در محضر استاد مهدی طیب - جلسه ی ۶ مهر ۹۱●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○" در صحبت بزرگان "○□ گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس سنگِ دل را سُرمه کن در آسیای رنج و درد دیده را زین سُرمه بینا کن کمال این است و بس هم نشینی با خدا خواهی اگر در عرشِ رب در درونِ اهلِ دل جا کن کمال این است و بس هر دو عالم را به نامت یک معمّا کرده اند ای پسر حلِ معمّا کن کمال این است و بس دل چو سنگِ خاره شد ای پور عمران با عصا چشمه ها زین سنگِ خارا کن کمال این است و بس پندِ من بشنو، به جز با نفسِ شومِ بد سرشت با همه عالم مدارا کن کمال این است و بس ای معلم زاده از آدم اگر داری نژاد چون پدر تعلیم اسما کن کمال این است و بس کوریِ چشمِ عدو را روی در رویِ " حبیب " خاکِ ره بر فرقِ اعدا کن کمال این است و بس □○حسین الهی قمشه ای○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
#یاعلی @mohamad_hosein_tabatabaei
□آمدم ای شاه پناهم بده□ @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات 252-244 بقره قسمت دوم بخش اول1⃣ ● عمل به مصالح و قدرت بر اجراى آن ، لوازم و شرائط زمامدار است
آیات 252-244 بقره قسمت دوم بخش اول2⃣ ● عمل به مصالح و قدرت بر اجراى آن ، لوازم و شرائط زمامدار است نه شرافت دودمان و ثروتمندی و اما مساله پول دارى ، اگر كسى آن را هم دخيل در اين مساله بداند، و از اركان اين كار بشمارد، از جهل و بى خبرى است ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 436 پيامبر اسرائيلى سپس هر دو پاسخ را يك جا و به صورت يك دليل در آورده و مى گويد: ((و الله يوتى ملكه من يشاء))، و خلاصه آن اين است كه ملك تنها از آن خدا است و احدى را در آن نصيبى نيست ، مگر آن مقدارى كه خدا به هر كسى داده باشد، و در آن هم با اينكه تمليكش كرده باز خود او مالك است ، همچنان كه از اضافه در (ملكه ) اين معنا به خوبى استفاده مى شود، خوب وقتى داستان از اين قرار باشد پس خداى تعالى در ملكش هر جور بخواهد و اراده كند تصرف مى كند، و احدى قادر نيست بگويد چرا و به چه جهت ؟ (يعنى كسى را نمى رسد كه از علت تصرف خدا پرسش كند، براى اينكه تنها خداى تعالى سبب مطلق است ، و نيز كسى قادر نيست كه از متمم عليت و ابزار كار او بپرسد، براى اينكه خداى تعالى خودش به تنهائى سبب تام است ، او نيازى به متمم ندارد) پس ديگر جاى اين سؤال نيست كه چرا ملك و سلطنت را از دودمانى به دودمان ديگر منتقل كرد؟ و يا چرا آن را به كسى داد كه اسباب ظاهرى و ابزار آن كه همان ثروت و نفرات باشد ندارد؟. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□●میلاد پرخیر برکت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام مبارک باد●□ #حضرت_آیت‌الله_بهجت_قدس‌سره: □حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام نعمت بزرگ و گران‌قدری است که در اختیار ایرانی‌هاست، عظمتش را خدا می‌داند. □●(در محضر بهجت، ج٢، ص٣٢٨)●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
■●حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره●■ ■یکی از دوستان و از خویشان ما خودش برای بنده نقل کرد. می‌گفت: «مهمان فلان آقا بودیم در مشهد، همیشه وارد بر او می‌شدیم. پنجره‌ را باز کرد و گنبد حضرت رضا علیه‌السلام را که دید سلام کرد. من آنجا نشسته بودم، این حاجی خیلی خیّر و صالح بود. اینجا ایستاده بود و سلام کرد، من جواب سلام [حضرت رضا علیه‌السلام] را شنیدم که به او [این حاجی] داده شد. ■گفتم حاج آقا! من [جواب سلام را] شنیدم. گفت: خب به سلامتی! تو استعدادت(استعداد معنوی)خوب بود که توانستی بشنوی، ایشان (اهل‌بیت) به همه جواب می‌گویند. تو استعدادت قوی بود، خوب بود، و شنیدی. ■[با این حرف] اصلاً خودش را از کرامت خارج کرد وگفت: ایشان (اهل‌بیت) به همه جواب می‌گویند.» بالاخره، مشهد محل شهادت و حضور [حضرت رضا علیه‌السلام] است. میت و حی بودن در پیش‌گاه اینها فرقی ندارد. [تفاوتی] در [حیات و ممات] این‌ها (اهل‌بیت) نیست، در غیر اینهاست. ■●(درس خارج فقه، کتاب صلات، ١٣٧٧/١٢/٠۴)●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□بحث روايتى سوره کافرون□ □در آمده كه جرير، ابن ابى حاتم، و ابن انبارى در كتاب ()، از سعيد بن ميناء مولاى ابى البخترى روايت كرده اند كه گفت: بن مغيره و بن وائل و بن مطلب و بن خلف رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را ديدند و گفتند: اى محمد بيا را روى هم بريزيم، ما خداى تو را بپرستيم و تو خدايان ما را در نتيجه و كدورت بين ما بر طرف شود، همه در پرستش معبودها باشيم، و بالاخره يا معبود ما حق است و يا معبود تو، اگر معبود ما حق و تر بود سر تو بى كلاه نمانده، و از عبادت آنها برده اى، و اگر معبود تو حق و صحيح تر از معبود ما باشد سر ما نمانده، از پرستش او بهره مند شده ايم. در پاسخ اين پيشنهاد خداى تعالى اين کافرون را نازل كرد كه بگو: هان اى كفار! من نمى پرستم آنچه را كه شما مى پرستيد، تا آخر سوره. □: مرحوم شيخ در به سند خود از از عده اى از اصحاب قريب به اين معنا را روايت كرده(۱) @mohamad_hosein_tabatabaei