کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین🏴 ■●مهمترین علت عظمت و كرامت شيعه، ربط با ولایت امیرالمومنین اس
🏴صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین🏴
■●مهمترين علتِ عظمت و كرامت شيعه، ربط با ولايت اميرالمؤمنين است●■
(بخش پایانی)
3️⃣شيعيان افرادى هستند كه در مكتب مولا اميرالمؤمنين عليه السّلام درس عمل خوانده اند... و در همين دنيا كلام مولايشان كه فرمود:
■وَ اَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْيا قُلُوبَكُمْ قَبْلَ انْ تُخْرَجَ مِنْها ابْدانُكُمْ.«دلهاى خود را از دنيا خارج كنيد قبل از آنكه بدنهايتان از دنيا خارج گردد» در دلشان نشسته است. و البتّه همانطور كه بهشت جا و منزل پاكان است، بايد منزلگه و مقام آنان بوده باشد.
4️⃣آنها در راه و روشِ اميرالمؤمنين كه تسليم محض در مقابل اوامر و دستورات خداست تسليم بوده، چون و چرا نمى كردند... و به دنبال اين خلوص فكرى و علمى، در عالم خارج همان عقيده خود را اِعمال و از خودسرى و استكبار مصون بودند،
■اين است مقام شيعه كه نمونه كامل مقام انسانيّت و ميوه رسيده عالم وجود و نوگل نورسته در باغ وجدان و حميّت و انصاف است.
■● #امام_شناسى، ج۳، ص۷۴●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات 25-19 آل عمران ، قسمت دوم بخش دوم2⃣ ● چند نكته كه از جمله : ((فان تولوا فانما اليك البلاغ
آیات 25-19 آل عمران ، قسمت دوم
بخش سوم
● چگونه اهل كتاب فريب خدعه هاى نفس خويش را خوردند؟
جواب اين سؤال آن است كه صاحبان گفتار غرورانگيز نامبرده ، نياكان ايشان بودند، و فريب خوردگان اخلاف و نسلهاى بعدى آنان ، و اگر در آيه شريفه هر دو را به اهل كتاب نسبت داده ، براى اين بود كه همه آن اسلاف و اخلاف يك امت بودند، و اخلاف ، به اعمال اسلاف راضى بودند.
علاوه بر اينكه مغرور شدن به غرور خود، آنهم غرور به خاطر يك افتراى باطل ، با علم به اينكه افترا و باطل است ،
ترجمه تفسير الميزان جلد 3 صفحه : 195
و اقرار مغرور به اينكه خودم اين افترا را بسته ام ، از اهل كتاب و مخصوصا از يهوديان دور نيست ، براى اينكه اينها همانهايند كه خداى تعالى نظير اينگونه افكار و اعمال و بلكه عجيب تر از آنرا از ايشان حكايت نموده آنجا كه فرموده : ((و اذا لقوا الذين آمنوا قالوا آمنا، و اذا خلا بعضهم الى بعض قالوا اتحدثونهم بما فتح اللّه عليكم ؟ ليحاجوكم به عند ربكم ؟ افلا تعقلون ؟ اولا يعلمون ان اللّه يعلم ما يسرون و ما يعلنون .
#تفسیر_المیزان
#سوره_آل_عمران
#علامه_طباطبایی_ره
🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸
🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹
🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺
▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
■●مراقبه و دعای هر روز ماه صفر●■
■برای رفع بلایا در ماه صفر، هیچ چیز بهتر از صدقه، ادعیه و استعاذات وارده نیست.
■برای محفوظ ماندن از بلایا در هر روز از ماه صفر این دعا را ده بار بخوانید:
■يا شَديدَ الْقُوی، وَ يا شَديدَ الْمِحالِ، يا عَزيزُ يا عَزيزُ يا عَزيزُ، ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَميعُ خَلْقِکَ، فَاكْفِنی شَرَّ خَلْقِکَ، يا مُحْسِنُ يا مُجْمِلُ، يا مُنْعِمُ يا مُفْضِلُ، يا لا اِلـهَ اِلاّ اَنْتَ، سُبْحانَکَ اِنّی كُنْتُ مِنَ الظّالِمينَ، فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ، وَكَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنينَ، وَصَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّد وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ.
■ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوار هستند از بزرگیات همه خَلقَت. پس کفایت کن از من، شرّ خلق خودت را. ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست! منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غم و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزهاش.
■●مفاتیحالجنان
#مراقبات_ماه_صفر●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
صلی الله عليك یا سیدنا الغریب یا ابا عبدالله...
◾️حضرت آیتالله بهجت قدسسره◾️
▪️انسان هر راهی را بدون تقید و پایبندی به قرآن و سنت برود، روزبهروز تنزّل میکند و تاریخ، از جمله قضایای سقیفه و پیامدهای آن مانند واقعه طَف (کربلا)، هر روز تکرار میشود؛ زیرا هر روز حقی غصب و یا احقاق میشود، و همیشه حق و باطل مثل حسین و یزید وجود دارد، و کار مردم هم یا جنگ در کنار یزید یا در رکاب امام حسین علیهالسلام است.
▪️بنابراین، انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن.
◾️رحمت واسعه، ص۱۶۱ (مجموعه فرمایشات حضرت آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت)◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei
#عاشورای_درون
■●کلُّ یومٍ عاشورا و کلُّ ارضٍ کربلا ●■
■در کربلای زمین و در عاشورای زمان باید حسینی بود. این حقیقت، هم در آفاق، یعنی جهانِ بیرون و هم در انفس، یعنی جهانِ درون مصداق دارد.
■اباعبدالله علیهالسّلام در صحنۀ عاشورا ۷۲ یار داشتند. آن ۷۲ یارِ حسینِ درون، ۷۲ خصلت برجسته هستند.
■در عاشورا و کربلای درون باید این ۷۲ خصلت برجسته را به میدان آورد.
■ابتدا باید این ۷۲ خصلت را کسب کرد و آنگاه در صحنۀ عمل، یکی یکی به میدان فرستاد و در راه خدا خرج کرد، تا در کربلایِ درون هم حسینی عمل کرد.
■وقتی حقّ عاشورا و کربلا به جامعیّتِ تمام ادا میشود، که جنبۀ انفسی و آفاقی، هر دو توأمان وجود داشته باشد...
■●استاد مهدی طیّب●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
صلی الله عليك یا سیدنا الغریب یا ابا عبدالله... #شرح_مراتب_نفس_اماره ☑️قسمت ۷ ▪️حضرت خضر و حضر
صلی الله عليك یا سیدنا الغریب یا ابا عبدالله...
#شرح_مراتب_نفس_اماره
☑️قسمت ۸
▪️انسان دو ساحت دارد. یک ساحت او، ساحت روحانی، باطنی و الهی است. ساحت دیگر او، بعد جسمانی اوست. آن حقیقت باطنی ما را از آن حیثی که به امور جسم و جسمانیات مشغول است، نفس مینامند. این نفس میتواند امّاره، مطمئنه، مسوله، ملهمه و... باشد. حدی که برای ما پیرامون این نفس تعریف کردهاند آن است که از عقل و نقل(شرع) در ادارهی این جسم و امور جسمانی تبعیت کند. اگر از حد عقل و نقل خارج شود، نفس امّاره نامیده میشود. خدا به ما عقل عطا کردهاست و از ما خواسته مطابق با عقلمان مسائل جسمانیمان را اداره کنیم. اگر ما عقل را کنار بگذاریم و بلکه عقلمان را محکوم جسم و امور دنیوی قرار دهیم، از حقیقت انسانیت خودمان منسلخ میشویم. «لا تَجْعَلْ طَبِیعَتَکَ حاکِمَةً عَلی عقلِکَ». طبیعت را حاکم بر عقلت قرار نده.
▪️اگر طبیعت بر جان و روح ما حاکم شود، ما به سمت همین طبیعت صیرورت پیدا میکنیم در حالی که حق متعال از ما خواستهاست که به سمت خدا صیرورت پیدا کنیم. « أَلاٰ إِلَى اَللّٰهِ تَصِيرُ اَلْأُمُورُ »(شوری/۵۳) هشدار که کارها به خدا باز میگردد. الله هم جامع است، یعنی فقط در دنیا نباشید. در دنیا به قدری که عقل و شرع تعیین کردهاست، باشید. در سایر مراتب هم حضور داشته باشید. از خیال نظام هستی هم بهره ببرید. در مرتبهی عقل هم باشید و از آن بهره ببرید. از مراتب ما فوق آن هم بهره مند باشید و به سمت الله صیرورت داشته باشید. در یک اسم وقوف نداشته باشید. اگر در یک اسم یا مرتبه متوقف شوید، شما ابن السبیل هستید. ابن السبیل هم کسی است که راه را گم کرده است و در راه ماندهاست. ما نباید در راه بمانیم. باید همین طور برویم. تا کجا؟ تا ابدیت... البته اینجا راه و مقصد یکی است. منتها وقوف جایز نیست. «يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا مٰا لَكُمْ إِذٰا قِيلَ لَكُمُ اِنْفِرُوا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ اِثّٰاقَلْتُمْ إِلَى اَلْأَرْضِ أَ رَضِيتُمْ بِالْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا مِنَ اَلْآخِرَةِ فَمٰا مَتٰاعُ اَلْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا فِي اَلْآخِرَةِ إِلاّٰ قَلِيلٌ» (توبه/۳۸) اى کسانى که ایمان آوردهاید، شما را چه شده است که چون به شما گفته میشود: «در راه خدا بسیج شوید» کندى به خرج میدهید؟ آیا به جاى آخرت به زندگى دنیا دل خوش کرده اید؟ متاع زندگى دنیا در برابر آخرت، جز اندکى نیست. اگر در مرتبه ای که در آیه به عالم ارض و ماده اشارت شده، وقوف کنیم، به سمت ماده و حیوانیت صیرورت پیدا میکنیم. یعنی نفس امّاره بر ما غلبه پیدا میکند و در سجن نفس گرفتار میشویم.
▪️«وَ إِذْ قٰالَ مُوسىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اَللّٰهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قٰالُوا أَ تَتَّخِذُنٰا هُزُواً قٰالَ أَعُوذُ بِاللّٰهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ اَلْجٰاهِلِينَ »(بقره/۶۷)و هنگامى که موسى به قوم خود گفت: «خدا به شما فرمان مى دهد که ماده گاوى را سر ببرید»، گفتند: «آیا ما را به ریشخند مى گیرى؟» گفت: «پناه مى برم به خدا که مبادا از جاهلان باشم.» ذیل این آیه مفسران گفته اند که: «یک خانمی بوده که سه پسرعمو عاشق او بودند. یکی از آن ها آدم خوبی بود و این دختر این یک نفر را دوست داشت. آن دو نفر دیگر حسادت کردند و آن پسر را کشتند تا خودشان به آن دختر برسند. قوم بنی اسرائیل دنبال قاتل میگشتند. خدا به حضرت موسی امر کرد که به اینان بگو که اگر میخواهید قاتل را پیدا کنید، گاوی را بکشید. بخشی از گوشت این گاو را به آن مرده بزنید. آن مرده زنده میشود و میگوید که قاتل چه کسی بودهاست. این گاو را پیدا میکنند و...».
#ح_م
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴 #حسین_منی_و_انا_من_حسین 🏴 ☑️قسمت ۳۶ ▪️فعلی که از مصدر صادر میشود نحوهای از آن مصدر است، یعن
🏴 #حسین_منی_و_انا_من_حسین 🏴
☑️قسمت ۳۷
▪️وقتی در احوالات اولیاء خدا و اوتاد نظام وجود غور میکنی، میبینی که چه مقاماتی دارند. طیالسماء، طی الماء و طی الأرض دارند. میتوانند به عالم برزخ وارد شوند و از آن جا هم به عالم شهادت ورود کنند. در عین حال که این جا هستند در مشهد و نجف هم حضور دارند که در احوال میرزا علی قاضی این گونه گفتهاند. امیرالمؤمنین علیه السلام در عین واقع در چهل منزل حاضر بود چون صاحب مقام همت است. می تواند در مقام امر انشاء صورت بکند، بگوید «کُنْ فَیَکونُ»، باش پس میشود. در روایت داریم که حضرت بذر میکاشت و همزمان درو میکرد. در یکی از سفرهای پیغمبر، ابوذر در راه گم شد. به حضرت اطلاع دادند. رسول اکرم فرمود: «کُن أباذر فَیَکون أباذر». ناگهان دیدند ابوذر پیدا شد. پیامبر أباذر انشاء میکند درست مثل کاری که حضرت مریم کرد. «فَتَمَثَّلَ لَهٰا بَشَراً سَوِيًّا» (مریم/۱۷) به شکل بشرى خوش اندام بر او نمایان شد. این بشر برای خودش است و بیرون از وجود مریم نیست. این گونه نیست که ملکی از آسمان آمده باشد. او صاحب مقام همت است لذا فرمود باش، شد. یک بشر مستقل آمد که انشاء اوست و قیامش به حضرت مریم است. تا به او توجه دارد هست و توجهش را که از او منصرف کند، از بین میرود.
مردان خدا ز خاکدان دگرند
مرغان هوا ز آشیان دگرند
منگر تو بدین چشم به ایشان کایشان
فارغ ز دو کون و در جهان دگرند
▪️چون ما انسان را نمیشناسیم، از ابعاد وجودی او بیخبریم. یک پای انسان در عالم مُلک است و پای دیگرش در عالم ملکوت. در کتاب مدينة المعاجز آمدهاست که روزی مأمون در حالی که مست بود به تحریک أم فضل به امام جواد علیه السلام حمله کرد و با شمشیر حضرت را قطعه قطعه کرد! أم فضل و خادم او این صحنه را دیده اند. وقتی که او هوشیار شد از او پرسیدند که تو چه کردی؟! او به یاد نمیآورد. به او گفتند که تو امام جواد را قطعه قطعه کردهای!! او بشدت ترسیده بود اما وقتی برگشتند دیدند که امام جواد علیه السلام بر سر سجده است و نماز میخواند. جناب شیخ عباس در منتهی الآمال هم این را نقل کرده است. حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به نقش شیری که روی پرده بود فرمود: «یا أسدُ اللهِ خُذ عَدُوَّ اللهِ». نقش روی پرده تبدیل به شیر واقعی شد و از روی پرده پایین پرید و آن دشمن خدا را خورد، خونش را هم لیسید، خواست به مأمون هم حمله کند که حضرت فرمودند سر جای خودت برگرد. حال ما بنشینیم این ها را با مبانی علمی حل کنیم. آن کسی که خورد چه شد؟ پس شبهه ی آکل و مأکول چه میشود؟ معاد چه میشود؟ این شیر که نقاشی است چطور جان گرفت؟
▪️تازه این مقاماتی که در کتبی مثل مدينة المعاجز و امثالهم پیرامون احوالات ائمه نوشتهاند، مقامات اولیاء امروز من و شماست. در آن زمان مردم بیش از این ظرفیت نداشتند. خطبهی سحاب را بخوانید. عقل انسان متحیر میشود. این خطبه شرح سفری است که امیرالمؤمنین علیهالسلام با امام حسن، سلمان، مقداد و یاران دیگر خویش در عوالم وجودی داشته است. سحاب یعنی عقل. عقل را پایین کشانده، سوار عقل شده است و این ها را در عالم طبیعت، ملکوت و جبروت سیر داده است و برگشتهاند چون که دیگر کشش ندارند. ما از مقامات انسان خبر نداریم...
#ح_م
●من خس بی سروپایم که به سیل افتادم
●او که می رفت مرا هم به دل دریا برد
■حاج محمد اسماعیل دولابی: امام حسین علیه السّلام مجرا و نهری بین خدا و خلق است. هر کس محاذی او شود، او را به بالا میبرد. وقتی با #امام_حسین علیه السّلام کارت اصلاح شد، عبادتت هم تمام شد، دنیا هم تمام شد و به جای اصلی خودت رفتهای.
■●مصباح الهدی ص ۳۰۲●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
صلی الله عليك یا سیدنا الغریب یا ابا عبدالله...
☑️همراهی با امام حسین علیهالسّلام در ظاهر و باطن در محرّم و صفر
▪️در این ایام همراه قافلۀ اباعبدالله الحسین علیه السّلام باشیم. با دل همراه امام حسین علیه السّلام باشیم.
▪️از روز هشتم ماه ذیالحجّه که اباعبدالله علیه السّلام از مکه به سمت کربلا حرکت کردند یک دوست اهل بیت علیهم السّلام و یک عاشق و شیدای اباعبدالله الحسین علیه السّلام یک لحظه از ایشان جدا نیست
▪️هر روز صبح که سر از خواب بر میدارد فکر میکند الان امام حسین علیه السّلام کجاست؟ بین راه مکه تا کربلا به کدام منزل رسیدند؟ چکار میکنند؟ اهل بیت علیهم السّلام چه میکنند؟ این همراهان و یاران صدیق و اصحاب پاکباز اباعبدالله علیه السّلام در چه حال و هوایی هستند؟ یک لحظه نمیتواند از یاد انها خارج شود... منزل به منزل همراه امام حسین علیه السّلام است.
▪️در سیر باطنی هم همینگونه است. مقتدا و پیر و مرشد سالک الی الله اباعبدالله علیه السّلام است. در باطن هم منزل به منزل با امام حسین علیه السّلام همراه است...
▪️سالک الی الله در این ایّام، هم توجّهاش به سِیر ظاهری اباعبدالله علیه السّلام است و هم در سیر باطنی منازل سلوک را طی میکند..
@mohamad_hosein_tabatabaei
■السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ وَلِی اللهِ الْاعْظَمْ
السَّلامُ عَلَیک یا اخْتَ وَلِی اللهِ الْمُعَظَّمْ
السَّلامُ عَلَیک یا عَمَّةَ وَلِی اللهِ الْمُکرَّمْ
السَّلامُ عَلَیک یا امَّ الْمَصآئِبِ یا زَینَبُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ
■السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الصِّدّیقَةُ الْمَرْضِیةُ
السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْفاضِلَةُ الرِّشیدَةُ
السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْکامِلَةُ الْعامِلَةُ
السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْکریمَةُ النَّبیلَةُ
السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا التَّقِیةُ النَّقِیةُ
@mohamad_hosein_tabatabaei
فَحُبُّك راحَتي في کُلّ حینٍ
وَ ذِکْرُك مُونِسي في کُلّ حالي...
#یاحسین
@mohamad_hosein_tabatabaei
صلی الله عليك یا سیدنا الغریب یا ابا عبدالله...
☑️امام زمان ارواحنافداه در #زيارت_ناحيه_مقدسه به جدّ بزرگوارشان سلام میکنند:
◾️«سَلامَ مَنْ قَلْبُهُ بِمُصابِكَ مَقْروحٌ»
سلام کسی که قلبش از مصیبت تو ای جدّ بزرگوار جریحه داراست.
◾️«وَ دَمْعُهُ عِنْدَ ذِكْرِكَ مَسْفوحٌ»
و هنگامی که از تو یاد میکند، اشکش جاری است.
◾️«سَلامَ الْمَفْجوعِ الْحَزِین الْوالِهِ الْمُسْتَكِينِ»
سلام کسی که از این مصیبتی که بر تو وارد شد، مصیبت زده است؛ اندوهگین و غمگین است؛ سرگشته و بیچاره شده است.
◾️«سَلامَ مَنْ لَوْ كانَ مَعَكَ بِالطُّفوفِ لَوَقاكَ بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّيوفِ وَ بَذَلَ حُشاشَتَهُ دونَكَ لِلْحُتوفِ وَ جاهَدَ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ نَصَرَكَ عَلىٰ مَنْ بَغىٰ عَلَيْكَ وَ فَداكَ بِروحِهِ وَ جَسَدِهِ وَ مالِهِ وَ وَلَدِهِ»
◾️سلام کسی بر تو باد که اگر آن روز در کربلا همراه تو بود، با جان خود در برابر تیزی تیغها و شمشیرها از تو حفاظت میکرد؛ و این نیمه جان ناقابل خود را در راه تو پیشکش میکرد؛ و برای حفظ تو به چنگال مرگ میفرستاد؛ و در پیشاروی تو جهاد میکرد؛ و در برابر کسانی که ستمگرانه علیه تو شورش کردند، به یاری تو میآمد؛ و جان خود، تن خود، مال خود، و فرزندان خود را، در راه تو قربان میکرد یا اباعبدالله.
◾️«و روحُهُ لِروحِكَ فِداءٌ»
و جان خود را فدای جان تو میکرد.
◾️«وَ اَهْلُهُ ِلاَهْلِكَ وِقاءٌ»
و خانوادهی خود را سِپَر خانواده تو میکرد ای اباعبدالله؛ سلام چنین امام زمانی بر تو باد.
◾️« فَلَئِنْ اَخَّرَتْنِی الدُّهُورُ وَ عاقَنِی عَنْ نَصْرِكَ الْمَقْدُورُ وَ لَمْ اَكُنْ لِمَنْ حارَبَكَ مُحارِباً وَ لِمَنْ نَصَبَ لَكَ الْعَداوَةَ مُناصِباً فَلَاُنْدُبَنَّكَ صَباحاً وَ مَسَاءً وَ لَاَبْكِيَنَّ لَكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً حَسْرَةً عَلَيْكَ وَ تَاَسُّفاً عَلىٰ ما دَهاكَ وَ تَلَهُّفاً حَتَّى اَمُوتَ بِلَوْعَةِ الْمُصابِ وَ غُصَّةِ الِاكْتِيَابِ»
◾️ای جدّ بزرگوارم! اگر زمانه و روزگار مرا به تأخیر انداخت؛ و در کربلا نبودم تا جانم را قربان تو کنم؛ خانواده ام را سِپَر خانوادهی تو قرار دهم؛ و تقدیر الهی مرا از یاری تو باز داشت؛ من نبودم که به جنگ با کسانی که با تو جنگیدند، بروم؛ و با آن کسانی که با تو به دشمنی بر خواستند، دشمنی کنم؛ اگر در آن روز نبودم؛ امّا اکنون در عوض آن «فلَاُنْدُبَنَّكَ صَباحاً وَ مَساءً» هر صبح و شام بر تو گریه میکنم و میگریم.
◾️«وَ لَاَبْكِيَنَّ لَكَ بَدَلَ الدُّموعِ دَماً»
و به جای اشک، در مصیبت تو، از روی حسرتی که بر تو دارم، و به خاطر سوز و تأسّفی که بر مصیبتهای عظیمی که بر تو وارد شد، به دل من وارد آمده است، خون میگریم. تا اینکه بالاخره در اثر این سوز، اینقدر میگریم، اینقدر میسوزم، تا منِ امام زمان عليه السلام در اثر این غصّه و مصیبت جان دهم؛ و جان به جان آفرین تقدیم کنم.
◾️شرح فرازهايی از #زيارت_ناحيه_مقدسه◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei