eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
90.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
648 ویدیو
124 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ آیا می‌دانستید ⁉️ ✍ محمد رضا حدادپور جهرمی کمال تبریزی در گفت‌و‌گویی ماجرای اکران فیلم مارمولک برای حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و دیگر اعضای شورای عالی امنیت ملی به همراه اعضای خانواده‌ها و محافظین‌شان در سالن ۵۰۰ نفری دبیرخانه شورا مطرح کرده است؛ اکرانی که با استقبال خانواده اعضای وقت شورا و تعجب حسن روحانی و دیگر اعضای وقت همراه شد و روحانی به تبریزی وعده محاکمه و توقیف فیلم را داد. او بعداً در سخنرانی علنی نیز به شدت به این فیلم حمله کرد. 🔻 اما ... فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در مستندی به‌نام غیررسمی انتشار یافت و نشر آن ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد که در بخشی از آن به حسن ظن مقام معظم رهبری به فیلم سینمایی مارمولک برمی‌گشت. علی‌رغم درخواست وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام پاره‌ای اصلاحات، رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که نیازی نیست! حتی در باب تغییر اسم اثر، ایشان فرموده بودند که لزومی ندارد. 👈 حالا یه سوال خیلی مهم 👉 تصور کنید در آن زمان، فضای مجازی وجود داشت و بعضی ادمین‌های مثلا انقلابی و دوآتیشه ‌که عالم و آدم را صورتی و نفوذی میدونند، حضور داشتند و قرار بود درباره آن فیلم اظهار نظر کنند و مثلا پستهای روشنگرانه بذارن! به قرآن حتی تصورش هم خطرناکه😂 جدی میگم نخندین🤭 شک ندارم که روزگار برامون نمیذاشتن ایتا و میتا و مجازی رو به خاک و خون می‌کشیدن بعدش هم که نظر حکیمانه رهبر انقلاب منتشر میشد، شروع می‌کردند به سم‌پاشی و همون حرفها که سر ضدواکسن بودن و در اولویت قرار دادن مسئله حجاب بر هممممه چیز و به فنا دادن طاقچه و مسائل دیگه زدند، درباره مارمولک تکرار می‌کردند. غیر از اینه؟ حالا ی چیز جالب تر! میدونستین در اون زمان، حتی سخنرانان بزررررگ کشوری هم اعلام مخالفت و ارتداد عوامل مارمولک کردند؟! بزرگوارانی که اسمشون تریلی نمیکشه و در سال‌های اخیر هم کم‌حاشیه نداشتند. 🔺 الغرض زود جوش نیار عزیزدلم و حتی اجازه ندید زود تحریکتون کنند با منظومه فکری و رفتاری رهبری حکیم انقلاب اسلامی از زبان خودشون آشنا بشید. نه از زبان دیگران و مفسران. 😂 @Mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینین👆😭 مگه نمیگن با دیدن عکس و یا فیلمِ لبخند کسی که دوسش داری، خودتم خنده‌ات میگیره چرا دیدن خنده های حاج قاسم اینطوری نیست😭😭😭 چرا آدم بیچاره میشه با حرفاش و خنده‌هاش نمیفهمم فقط آه یک آه داغِ داغ و دیگر هیچ همین شادی روح مطهرش و نثار لبخندش صلوات🌷 @Mohamadrezahadadpour
دلنوشته های یک طلبه
▪️مراسم عزاداری شهادت پیامبر اکرم،امام حسن و امام رضا (علیهم السلام)▪️ سخنران: حجت الاسلام و المسلم
سلام به اطلاع عزیزان می‌رساند که توفیق حضور در این جلسه (بخاطر کسالت شدید) ندارم. ضمن عرض پوزش از مردم عزیز و مسئولان محترم جلسه، شفای جمیع بیماران را از درگاه خداوند سبحان خواستارم.
وزارت اطلاعات، لیدرهای تجمعات ضدایرانی خارج از کشور را دستگیر کرد! حکایت ما شده مثل لحظه ای که سیدالساجدین علیه السلام وقتی خبر قیام مختار را شنیدند، فرمودند: *از حرمله چه خبر؟!* سوال ما اینه: از مسی علی‌نژاد چه خبر؟ به امید دستگیری و محاکمه مسی علی‌نژاد به دستان پرتوان سربازان گمنام امام عصر ارواحنا فداه. https://virasty.com/Jahromi/1694605026906075306 @Mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیا پیامبر شهید شدند❓  دلایل بسیاری وجود دارد که شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر (ص) را تأیید می نمایند. این دلایل و روایات، از تواتر معنوی برخوردارند؛ یعنی هرچند که الفاظ و توصیفات آنها کاملاً با یکدیگر مشابه نیستند، اما از مجموع آنها، می توان موضوع مورد بحث را ثابت نمود. اکنون به تعدادی از این روایات با استناد به کتب فریقین اشاره می نماییم: ✔️ الف. کتاب های شیعه: 🔸روایت اول: امام صادق (ع) می فرمایند: چون پیامبر اسلام (ص)، ذراع (یا سر دست) گوسفند، را دوست می داشتند، یک زن یهودی با اطلاع از این موضوع ایشان را با این بخش از گوسفند مسموم نمودند.[1] در این روایت، به مسمومیت پیامبر (ص) تصریح شده، اما در آن اشاره ای نشده است که آیا ایشان بر اثر این سم به شهادت رسیده اند یا خیر؟ 🔸روایت دوم: امام صادق (ع) فرمودند: "پیامبر اکرم (ص) در جریان جنگ خیبر مسموم شده و هنگام رحلتشان بیان فرمودند که لقمه ای که آن روز در خیبر تناول نمودم، اکنون اعضای بدنم را نابود نموده است و هیچ پیامبر و جانشین پیامبری نیست، مگر این که با شهادت از دنیا می رود".[2] در این روایت، علاوه بر تصریح به مسموم شدن رسول خدا (ص) و شهادت ایشان در پی مسمومیت، به اصلی کلی نیز اشاره می شود که مرگ تمام پیامبران و اوصیا با شهادت بوده و هیچ کدام، با مرگ طبیعی از دنیا نمی روند! روایات دیگری نیز وجود دارد که این اصل کلی را تقویت می نماید.[3] بسیاری از دانشمندان شیعه، با استفاده از این اصل کلی، نیازی به جست و جوی مورد به مورد در ارتباط با چگونگی شهادت هر کدام از معصومان (ع) احساس نمی کنند.[4] بر این اساس، هر چند دلیل متقنی بر شهادت پیامبر (ص) نیز ارائه نشود، باز هم می توان معتقد بود که رحلت ایشان طبیعی نبوده است! ✔️ ب. کتب اهل سنت: تنها شیعیان نیستند که معتقد به شهادت پیامبر (ص) هستند، بلکه روایات فراوانی در صحاح و دیگر کتب اهل سنت وجود دارد که همین موضوع را تأیید می نماید که به عنوان نمونه، به دو مورد آن اشاره می نماییم: 🔸روایت اول: در معتبرترین کتاب اهل سنت، نقل شده که پیامبر (ص) در بیماری منجر به رحلتشان، خطاب به همسرشان عائشه فرمودند: "من همواره درد ناشی از غذای مسمومی را که در خیبر تناول نموده ام، در بدنم احساس می کردم و اکنون گویا وقت آن فرا رسیده که آن سم، مرا از پای درآورد".[5] همین موضوع در سنن دارمی نیز بیان شده است. علاوه بر این که در این کتاب، به شهادت برخی از یاران پیامبر (ص)، بر اثر تناول همان غذای مسموم نیز اشاره شده است.[6] 🔸روایت دوم: احمد بن حنبل در مسند خود، ماجرایی را بیان می نماید که طی آن، بانویی به نام ام مبشر که فرزندش به دلیل خوردن غذای مسموم در کنار پیامبر (ص)، به شهادت رسیده بود؛ در ایام بیماری ایشان به عیادتشان آمده و اظهار داشتند که من احتمال قوی می دهم که بیماری شما ناشی از همان غذای مسمومی باشد که فرزندم نیز به همین دلیل به شهادت رسید! پیامبر (ص) در پاسخ فرمودند که من نیز دلیلی به غیر از مسمومیت، برای بیماری خویش نمی بینم و گویا نزدیک است که مرا از پای در آورد.[7] مرحوم مجلسی نیز با نقل روایتی؛ تقریبا مشابه با این روایت بیان نموده که به همین دلیل است که مسلمانان اعتقاد دارند، علاوه بر فضیلت نبوت که به پیامبر (ص) هدیه شده، ایشان به فوز شهادت نیز نائل آمده اند.[8] 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 [1] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 6، ص 315، ح 3، دار الکتب الاسلامیة، تهران، 1365 ش.  [2] محمد بن حسن بن فروخ صفار، بصائر الدرجات، ج 1، ص 503، کتابخانه آیت الله مرعشی، قم، 1404 ق. [3] مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 27، ص 216، ح 18 و ج 44، ص 271، روایت 4، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404 ق.    [4] همان، ج 27، ص 209، ح 7.   [5] صحیح بخاری، ج 5، ص 137، دار الفکر، بیروت، 1401 ق. [6] سنن دارمی، ج 1، ص 33، مطبعة الاعتدال، دمشق. [7] مسند احمد بن حنبل، ج 6، ص 18، دار صادر، بیروت. [8] بحار الانوار، ج 21، ص 7. @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم جلوه های تربیتی 🔮سخنران شب شهادت پیامبر سال ۱۳۹۵ ✍ محمد رضا حدادپور جهرمی ما با سه آیه قرآن روبرو هستیم که در رابطه با بیت و خانه هر فرد و بایسته هایی است که باید رعایت شود. یکی از جالبترین آیات قرآن آیه 80 سوره نحل است که فرمودند: «وَاللّهُ جَعَلَ لَكُم مِّن بُيُوتِكُمْ سَكَنًا....؛ و خدا براى شما خانه‏هايتان را مايه آرامش قرار داد.» چند نکته در مورد این کریمه: 📝 «واو» در ابتدای آیه قطعاً «واو عطف» است نه «واو قسم». 📝 «مِّن بُيُوتِكُمْ» را دو گونه می توان ترجمه کرد: 1- «مِن» را «مِن بعضیه» در نظر بگیریم. 2- بگوییم «جَعَلَ» با «مِّن» متعدی می شود. قول اول صحیح است یعنی بعضی خانه ها باعث آرامش و سکونت است. از این جمله می فهمیم که همه خانه ها ضرورتاً باعث آرامش نیست. 📝 ماده «سَکَنَ» در کتابهای لغت به معنی «آرامش» نیست بلکه به معنی «قرار» می باشد. تفاوت بین آرامش و قرار: وقتی می گوییم فردی آرامش دارد این صفت مربوط به روح و حالات روانی فرد است اما آسایش مربوط به جسم و ظاهر فرد است. یعنی همینطور که جسم ما در برابر نیازهایمان ارضا می شود روحمان در برابر نیازهایمان اشباع می شود. این دو کلمه گاهی با هم خَلط شده و معانی آنها در هم مخلوط می گردد. پس در این آیه، «سَکَنَ» به معنی آرامش نیست بکه به معنی قرار است؛ قرار یعنی محل و بستری که آرامش و آسایش را می تواند فراهم کند. بنابراین خداوند سبحان این صفت را به بیت و خانه داده است تا اعضای خانواده همیاری کنند و هم آرامش و هم آسایش را برای خانواده مهیا کنند. وجود نازنین پیامبر صلی الله علیه و آله در راستای آموزه های قرآن، برای سکونت داشتن و راحت تر بودن خانه و خانواده ها، برنامه ریزیهای دقیقی بیان کرده اند که تحت عنوان سنت های خانوادگی و سنت های مربوط به خانه از آن نام می بریم. در ادامه هفت مورد از سنتهای پیامبر صلی الله علیه و آله مربوط به سکونت و قرار و برگرداندن حالت قرار در منزل را خدمتتان عرض می کنم که چگونه در راستای این هدف، با فرزندان دختر و پسر و همسران برخورد می کردند. 1⃣ پیامبر صلی الله علیه و آله در برخورد با بچه ها بسیار کارشناسانه رفتار می کردند، زمانی که یک طفل کوچک شیرخوار را به ایشان می دادند، پیامبر صلی الله علیه و آله این طفل را به حالت سینه چپ بغل می کردند یعنی سر و صورت این فرزند به سینه ایشان می چسبید. دلیل این امر آن است که در این حالت، صورت فرزند به قلب پیامبر صلی الله علیه و آله نزدیکتر می شد. مگر قلب چیست و چه ویژگی دارد؟ قلب فرمانده بدن است و آرامش طفل، با شنیدن صدای قلب پدر و مادر بیشتر تنظیم می شود. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که تا بچه خودش را کثیف کرد هول نکنیم! یکبار بچه ای در آغوش پیامبر صلی الله علیه و آله بود و این بچه کارخرابی کرد! پدر و مادر بچه ناراحت شدند و می خواستند او را بگیرند اما پیامبر صلی الله علیه و آله مانع آنها شدند. پیامبر صلی الله علیه و آله حالتشان را تغییر ندادند و توجه مردم را به چهره این کودک معطوف کردند و گفتند چقدر زیبا خوابیده است. 2⃣ نکته بعد در برخورد پیامبر صلی الله علیه و آله با کودکان این بود که اگر کودکی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله می آمد و یا اگر شرایطش فراهم بود و پیامبر صلی الله علیه و آله می دوید و کودکان را می گرفت، حتماً حتماً آنها را در آغوش می گرفت. بارها در تاریخ نقل شده که امام حسین علیه السلام از عمد، از دست پیامبر صلی الله علیه و آله فرار می کرد و پیامبر صلی الله علیه و آله به دنبال او می رفت تا او را در آغوش بگیرد. اما اغلب ما وقتی کودکی را می بینیم او را بوسه باران می کنیم، در صورتی که این کار با این شدت، در قاموس پیامبر صلی الله علیه و آله جایی نداشت. پیامبر صلی الله علیه و آله وقتی کودکان را در آغوش می گرفتند، اگر این کودک دختر بود، سینه به سینه این دختر کوچک 5-6 ساله می چسباندند و او را آرام در آغوش می گرفتند. اما اگر این کودک یا نوجوان پسر بود با او معانقه می کردند و طوری او را در آغوش می گرفتند که گردنهایشان به هم می چسبید. سپس خیلی آرام آن کودک را میبوسیدند. 3⃣ پیامبر صلی الله علیه و آله زمانی که می خواستند دختر و پسر کودک یا نوجوان را ببوسند، معمولاً برای دخترها گونه هایشان را می بوسیدند و یا سر را بر روی سینه این کودک قرار می دادند و اگر فرزندان پسر بودند معمولاً پیشانی آنها را می بوسیدند. این حالات بسیار عاطفی است و باعث نزدیک شدن افراد به یکدیگر می شود. 4⃣ نکته بعد این است که پیامبر صلی الله علیه و آله هیچگاه کودکان را فریب نمی دادند، به آنها دروغ نمی گفتند و به آنها قول بیخودی نمی دادند. نقل است پیامبر صلی الله علیه و آله در کوچه با تعدادی از کودکان دور هم جمع بودند و بازی می کردند، نزدیک وقت اذان بود اما بچه ها ایشان را رها نمی کردند. ادامه مطلب 👇
نکته جالب اینجاست که پیامبر صلی الله علیه و آله امر فرمودند یک چیز جاذبه دار برای این بچه ها بیاورید. نه اینکه مثلاً بگویند: خب! برای امروز دیگر کافی است! لوس نشوید! یا مثلاً برای طرد کردن بچه ها از خودشان، به آنها قول بدهند و بگویند بعد از نماز برمی گردم. این جمله از پیامبر صلی الله علیه و آله معروف است که می فرماید هیچگاه به فرزندان خود دروغ نگویید، آنها شما را رازقان خود می دانند. جالب است می گویند بچه ای به مسجد آمد و از پدرش، نزد پیامبر صلی الله علیه و آله شکایت کرد که فلان قول به من داده ولی عمل نکرده است. پیامبرصلی الله علیه و آله پدرش را خواست و با او صحبت کرد و با این کار به آن فرزند اعتماد بنفس داد. سنت غلط دیگری که در بسیاری از خانوده ها رایج است این است که برای ترغیب فرزندشان به خواب یا کارهای دیگر، مثلاً به آنها می گویند اگر نخوابیدی «هاپو تو را می خورد!» یا «فردا تو را به نمکی می دهم که ببرد!» گفتن همین دروغ ها به بچه، یکی از دلایلی است که سبب می شود بچه ها در سنین کودکی لکنت زبان بگیرند یا توهماتشان در این مسئله زیادتر شود. یک نفر تعریف می کرد که پدرم با حدود 75 سال سن مبتلا به آلزایمر شده است. یکبار که این پدربزرگ زیاد حرفهای بی ربط می زده، یکی از نوه های خانواده به او گفته بود اگر ساکت نشوی تو را به هاپو می دهم که بخورد! این مورد نشان می دهد فرزندان دروغهایی را که می شنوند و می بینند، در موقعیتها و شرایط دیگر، به خود والدین تحویل می دهند. 5⃣ یکی دیگر از زیباترین سنتهای پیامبر صلی الله علیه و آله که بارها روی منبر اعلام کرده بودند، این بود که وقتی به مسافرت می روید حتماً حتماً برای خانواده هایتان، هر چند یک هدیه خیلی مختصر تهیه کنید. و جالب است که پیامبر صلی الله علیه و آله می فرمودند اگر برای هیچکس نمی توانید هدیه بیاورید، حداقل برای شریک زندگیتان هدیه بیاورید. در حالی که دقیقاً برخلاف همین فرهنگ در جامعه ما رایج است که می گویند: «اگر برای مادر بچه هدیه نمی آوری حداقل برای بچه بیاور که بهانه نگیرد!» توصیه دیگری که پیامبر صلی الله علیه و آله در مورد سفر فرمودند این است که وقتی از سفر بر می گردید و خانواده تان به سراغ شما می آیند، آنها را تحویل بگیرید و اولین کسی که در بغل می گیرید فرزند دختر باشد. یعنی در این مورد، از فرزندان شروع می شود. 6⃣ نکته بعد این است که پیامبر صلی الله علیه و آله در هر مجلسی وارد می شد از کوچکترها شروع می کردند و دست می دادند و سلام و احوالپرسی می کردند. در صورتی که این فرهنگ نیز در جامعه ما برعکس است و هنگام ورود به مجلس، معمولاً سراغ کسی می روند که سن و سالش از همه زیادتر است. 7⃣ یکی از مهم ترین سنت هایی که پیامبر صلی الله علیه و آله بین مردم رایج کرده بود این بود که به مردان می فرمودند بروید صدای زنهای مظلومتان را که به من نمی رسد، به من برسانید. در جمله معرف دیگری می فرمودند بروید صدای هر ضعیفی را که به من نمی رسد به من برسانید. نقل می کنند که اینقدر روابط عمومی پیامبر صلی الله علیه و آله قوی بود که وقتی آیات جنگ و جهاد و شهادت نازل شد، تعدادی از زنان با چشم گریه به محضر پیامبر رفتند و اعتراض کردند که چر آنها از این فیض محروم هستند؟! بعد پیامبر صلی الله علیه و آله آن روایت مشهور را بیان کردند که شما هم مأجورید. عزیزان این فرهنگ پیامبر صلی الله علیه و آله ماست که به طور مختصر چند موردش را عرض کردم. نکته پایانی: سروران شما یک لیوان آب را در نظر بگیرد. حتی اگر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و یا مقام معظم رهبری از این لیوان آب بنوشد، این لیوان مثلاً به آینه تغیییر ماهیت نمی دهد و باز هم لیوان است؛ چون ذات آن همین است و قابل تغییر نیست. عزیزان اگر من و شما هم ذاتمان را عوض نکنیم و تغییر ندهیم، فقط نامی از دین را با خود به یدک می کشیم. به عنوان مثال، اگر به همین نکات به ظاهر ساده توجه نکنیم، به جای روابط عمومی قوی و صحیح با خانواده، بسیار سلیقه ای و بعضاً اشتباه برخورد خواهیم کرد. «اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فکر توام و صحن و سرایی که نداری داغ حرم و درد بنایی که نداری له له زده‌ ام تا بنشینم لب حوض و فواره‌ ای و آب نمایی که نداری زوار تو حیران که چگونه بنشینند در گوشه ی تنهایی جایی که نداری کو کهنه رواقی که به قلبم بفشارد هفتاد و دو تا کرببلایی که نداری آنقدر غریبی که نیفتاده کنارت مشک و علم و دست جدایی که نداری بگذار که بر سنگ بکوبم سر خود را با محتشم نوحه سرایی که نداری پس می‌ شکنم تکه به تکه دل خود را در تکیه ی لبریز عزایی که نداری سخت است که معصوم زمین باشی و اما عمری بخوری چوب خطایی که نداری حالا به چه حالی بگذارم دل خود را در گوشه ی ایوان طلایی که نداری ایوب پرندآور @Mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹اولین مواجهه من با امام حسن علیه السلام ✍ محمد رضا حدادپور جهرمی اولین مواجهه من با ایشان بسیار دردناک بود. اولین بار با مقوله زندگانی و دوران سیاسی امام حسن، که یادمه دو سه روز حالم بد بود، به مطالعه این جمله برمیگرده که یاران و خواص حضرت به معاویه(قطب استکبار جهانی در طول سی سال) نوشتند: «بگو مجتبی را زنده میخواهی یا مرده؟!» منو میگین؟ خدا شاهده یادم نمیره تا چند روز حالم بد بود از این جمله. فکر کنم پایه دو یا سه حوزه بودم. سالها ماه صفر با همین یک خط، روضه می‌گرفتم برای خودم و حتی وقتی نیمه ماه رمضان میشد و مجلس جشن بود و کلی باید خوش میگذشت، یهو وسط جلسه یاد این جمله میفتادم و حالم پیش خودم دگرگون میشد. این دگرگونی که میگم، یه چیز صرفا احساسی نبودا. یه چیزی مثل خرد شدن از درون، و یا وحشت از تکرار تاریخ و یا یه چیزی تو این مایه ها که خیلی نمیشه درباره اش پیش کسی حرف زد. خلاصه سالها گذشت. تا اینکه کم‌کم پایه ده تموم شد و رفتم درس خارج و ارشد حوزه هم دفاع کردم و فضای زندگیم به سمت تدریس و تبلیغ رفت و دیدم باید درباره بعضی مقولات بنویسم و ... تا سال ۹۸ سال ۹۸ دیدم نمیتونم دیگه تحلیلی که از زندگانی و شرایط اجتماعی زندگی امام حسن دارم تحمل کنم. بارها با اساتید و علما مطرح کرده بودم. منابع را شخم زده بودم. بالغ از نود درصد حرفایی که درباره امام حسن داشتم، جاش روی منبرها نبود. اگرم میگفتی، متهم می‌شدی و خیلی ها منظور بد برمی‌داشتند و دردسر میشد. تا اینکه تصمیم گرفتم دقیقا همان چیزی که در ذهنم بالغ بر ۱۵ سال کار سالانه شکل گرفته، در لباس یک سناریو و داستان بنویسم. شاید تنها مستند داستانی که سه بار طرحش بزرگ و بزرگتر نوشتم همین موضوع امام حسن بود که الان به اسم کتاب چاپ شده. این کتاب، پازل اول از پازل سه تکه ای هست که تو ذهنمه و از امام حسن خواستم زنده بمونم و توفیق پیدا کنم دو جلد بعدش را هم بنویسم. اما همین کتاب خب اگر یادتون باشه، متنی که در کانالم منتشر کردم، برای عده ای جای نگرانی داشت. منم به نگرانی مخاطبم مخصوصا اگر بدونم آدمای فرهیخته و اساتید هستند خداییش احترام میگذارم و گارد بسته ندارم. بالاخره قراره برای اسلام و انقلاب بنویسیم. برای هوای نفس و دنیا که نیست. تصمیم گرفتم نگرانی ها را برطرف کنم و بعد از اینکه با سه چهار نفر از اساتید بسیار کاربلد و مهربان صحبت کردم، شد همین متنی که الان چاپ شده و بحمدلله الان هم رفته برای چاپ ششم یا هفتم. دقیق یادم نیست. برگردیم به اصل حرفم. به محض نوشتن این کتاب، و حتی یه مدت هم گذشت و باهاش زندگی کردم و توقع داشتم بهم آرامش بده و بار سنگین اون جمله ای که پدرمو در آورده بود از قلبم برداره، که دیدم زهی خیال باطل! اون جمله باعث شد پانزده سال بعدش کتاب چرا تو بنویسم اما از بعد از نوشتن اون کتاب، دیگه با یه جمله مواجه نبودم. بلکه یه کتاب نسبتا قطور از مفصل شده اون روضه افتاده تو زندگیم که داره صفحه به صفحه اش اعصابمو خرد می‌کنه و آه میکشم. نمیدونم چرا اینو براتون گفتم ولی دوست داشتم بدونین گاهی یه جمله میشه یه کتاب و همون کتاب میشه بهانه روضه کل عمر آدم برای یکی از جذاب ترین و مظلوم ترین و بسیار کریم و مهربان ترین امامی که ... آه یا حسن 😭😭 @Mohamadrezahadadpour
دلنوشته های یک طلبه
فکر توام و صحن و سرایی که نداری داغ حرم و درد بنایی که نداری له له زده‌ ام تا بنشینم لب حوض و فواره
این شعر را آقای حسین حقیقی چقدر زیبا خواندند👇 ممنون از بزرگواری که این فایل را ارسال کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨دستگیری ادمین یک کانال معاند در تبریز 🔹آنچه امروز در مراسم سالگرد فوت آیلار حقی به وقوع پیوست رفتار مشکوک یک زن بود که از فاصله دورتر از مزار وی اقدام به عکاسی و فیلم گرفتن از مراسم می‌کرد رفتاری که توجه ماموران اطلاعات یگان ویژه را به خود جلب کرد. 🔹در ادامه ماموران یگان ویژه با مشکوک شدن به این خانم، اقدام به بازرسی از وسایل وی کرده و از صندوق عقب خودرویش تعداد زیادی اعلامیه دست نویس کشف می‌کنند؛ در ادامه هم با چک کردن گوشی تلفن همراه این خانم مشخص می‌شود که وی ادمین یکی از کانال‌های سلطنت طلب با تعداد زیادی فالوور است که برای اغتشاش و دعوت به ناامنی برنامه ریزی داشته است. 👈 دم بچه های باحال و پرتلاش گرم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نتیجه نظرسنجی شبکه فارسی صدای آمریکا را ملاحظه میفرمایید 👆☺️ یاس و ناامیدی در ضدانقلاب و حامیان شورش ننگین ز.ز.آ موج میزنه. البته لازم به یادآوری است که وقتی دشمن از حضور همان عده قلیل ناامید بشه، اقدام به ترورهای مکرر و حساس میکنه. (که اینم رئیس موساد گفته بود) خداوند، مکر قوم یهود را به خودش برگرداند. @Mohamadrezahadadpour
39.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدل استفاده از اراذل و اوباش در آشوب‌ها را در کتاب با ذکر مصادیق کاملا واقعی توضیح دادم. حتما مراجعه بفرمایید. جالبه که بدونید: ظرف ۴۸ ساعت گذشته، ۲۵ گروهک سازمان یافته اراذل و اوباش شناسایی و منهدم شدند. متوجهید ۲۵ گروهک با چندین تُن لوازم آشوب کشف کردن، ینی چی؟ ینی منهدم کردن دو سه تا گردان کاملا مجهز علیه کشورمون! بعلاوه دستگیری چندین ادمین پرمخاطب سلطنت طلب و برگرداندن به کشور جهت محاکمه و... دم دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی گرم خدا قوت پهلوان ها @Mohamadrezahadadpour
این جمله ینی: 🔺 دیگه برات هزینه نمیکنم 🔺ینی هزینه کردن واسه تو ، پول تو جوب ریختنه 🔺ینی یهو دیدی یه روز لازم شد که تورو هم تحویل ایران بدم تا هژمونی خودم حفظ بشه 🔺 ینی یا آب شو برو تو زمین یا دود شو برو هوا ولی اینجا نمون که دیگه حوصله‌ات ندارم ینی دیگه اولویتم نیستی 🔺 ینی دیگه حرفات و ژانگولر بازیات جواب نمیده و... 🙈 شایدم به قول یه زیدی (😉) : یکی پیدا شده از تو قشنگتر یکی پیدا شده صد درجه از تو یه رنگ‌تر ✔️ خلاصه بگم ینی : تموم شد؟! خیلی اثرگذار بود. حالا وقتشه که با یه خدافظی خوشحالمون کنی😂 ✍ @Mohamadrezahadadpour
اول بذار به فرمان قبلیت که گفتی به مسافرت نروند و روی سالمرگ مهسا متمرکز بشن، عمل کنند، بعد فرمان بعدیتو صادر کن! ینی ملت نه پیش گذاشت و نه پس! چون این سه روز، بنا به اعلام رسمی، شلوغ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین مسافرت‌ها مخصوصا به جاده شمال را شاهدیم😂 یعنی اگه برعکس گفته بودی، بیشتر آبروت حفظ میشد.🤣 راستی از دو واسطه تا خودت(تاکید می‌کنم دو واسطه) شنیدم که جدیدا یه پرونده افسردگی برات در یکی از مراکز درمانی باز کردند و هفته‌ای دو بار به اسم مدیتیشن میری مشاوره و درمان😎 بله آق‌رضا کسی که از اتاق خواب دخترت و نقش عامل موساد در تربیت دخترت نوشت، نمیتونه آمار افسردگیت دربیاره؟ @Mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹حبیب و مدّعی🔹 ✍ محمد رضا حدادپور جهرمی امشب شب شهادت امام رضاست و ذهنم علاوه بر کرامات و فضایل حضرتش در حد وُسع و معرفت اندکم، متوجه و مشغول دو تیپ شخصیتی است که در کنار حضرتش بودند. از مدینه رنج سفر را به خود خریدند و همه چیز را رها کردند و با ایشان به ایران آمدند. هر کدام قصه و انگیزه خاص خود داشتند. اما مسلّم است که حضور دراز مدت این دو تیپ شخصیت در کنار ولی خدا، سبب درس ها و خاطره هاست. در ادامه به طور خلاصه از این دو تیپ سخن میگیم: 🔺 ۱. علی بن عثمان فردی دارای سن و سال قابل توجه، سخنران، دارای موقعیت مناسب در بین مردم، دارای مریدان خاص خود، که از مدینه و دوران امام کاظم علیه السلام به خاندان اهل بیت نزدیک شده بود و به قول معروف، از صف اولی های نماز جماعت های امام رضا بود. اما خانواده و مریدانش از عصبانیت های بی مورد و گاهی دور از منطق او در عذاب بودند. تا جایی که وقتی بحث از مسافرت و رفتن چند روزه او از خانه مطرح میشد، خانواده اش در غیاب او خوشحال بودند و نفس راحت می‌کشیدند. تا اینکه بحث از ولایتعهدی امام رضا پیش آمد. ابتدا علی بن عثمان چیزی نمی‌گفت و منتظر بود امام به هر قیمتی هست جواب منفی بدهد. اینقدر خیالش راحت بود که بارها در مسجد و جمع مریدانش از دلایل رد ولایتعهدی امام رضا سخن گفت و مردم را به خیال خود متقاعد میکرد که حضرت صد در صد نخواهد پذیرفت. تا اینکه حضرت، بر اثر فشارهای زیاد و بنا به مصالح مسلمین، ولایتعهدی را پذیرفت. در آن لحظه بود که تمام رشته های افکار و روحیات علی بن عثمان فرو ریخت و امام رضایی را که در ذهن خودش و مریدانش ساخته بودند، متهم کرد که دیگر انقلابی نیست و به درد زعامت و ولایت نمی‌خورد و از دایره اسلام خارج شده و به طرف کفر و طاغوتِ مأمون غش کرده و... تا اینکه نشست و فکر کرد که اگر امام رضا پایش به ایران برسد آبروی شیعه میرود و دیگر کار از کار میگذرد و دست او به حضرت نخواهد رسید. شاید بزرگترین اشتباهش این بود که حتی یکبار هم در مدینه با حضرت روبرو نشد و دلیل این تصمیم امام رضا را از خودشان نپرسید و فقط در خیال خودش بغض و دشمنی ایشان را در دل تقویت کرد. یارانش در مسیر مدینه تا ایران دو بار و در ایران هم یک بار(موقع خواندن نماز باران) اقدام به ترور حضرت کردند. اما موفق نشدند و دانه دانه مریدانش کشته شدند و علی بن عثمان تنها شد. حالا اینجا کات میکنیم اجازه بدید از دومین شخصیت هم حرف بزنم و بعدش برمیگردیم سراغ این بابا. @Mohamadrezahadadpour 🔺 ۲. علی بن عقیل فردی کم حرف و بی ادعا، معمولا به خاطر اعتمادی که امام رضا به او داشت، خیلی کم در شهر دیده میشد و بیشتر در مأموریت ها و نقل و انتقال نامه های محرمانه حضرت به شیعیان دیگر بلاد به سر میبرد. چندان کاری به خیر و شر کسی نداشت. حتی گاهی دور و بری های حضرت، او را دیر به دیر به ملاقات حضرت راه میدادند. بنده خدا چاره ای جز صبوری نداشت و بخاطر اینکه چندان جلب توجه نکند، اصرار نمی‌کرد. اما به خاطر همین بی ادعایی و اخلاص و دهان قُرصی، به دور از چشم بقیه، مورد توجه خاص حضرت بود. نقل است که روزی دید ماموران عباسی، زن جوانی را که متهم به دزدی و شرارت بود اما اتهامش اثبات نشده بود، قصد اذیت و آزار و اعدامش دارند. با هنرمندی و با استفاده از فرصت مناسب، طاهره را نجات داد و در پوشش یک دختر بیابان گرد، به مدینه برد. با حضرت رضا جریان را مطرح کرد. حضرت لبخندی زدند و فرموده باشند که این زن، همسر مقدر شماست و به خاطر صفات و روحیات شبهِ مردانه اش در اموری که به تو محوّل می‌شود یار خوبی میتواند باشد و اینگونه میتوانی جان او را از شر عباسیان حفظ کنی. طاهره که بسیار خوشحال بود و گریه میکرد، به محضر امام رضا رسید و حضرت، عقد طاهره را با علی خواند و آن دو هم قسم شدند تا آخرین قطره جان، در خدمت حضرت رضا فداکاری کنند. وقتی بحث هجرت حضرت رضا به ایران مطرح شد، علی و طاهره از نفرات نخستی بودند که شرط شد آنها نیز باید در طول این سفر با حضرت باشند و دستگاه عباسی هم چاره ای جز پذیرش نداشت و بدین گونه آنها در رکاب حضرت، به طرف ایران حرکت کردند و وظیفه تامین و امنیت جان شریف حضرت را به عهده داشتند. ادامه ...👇