جملاتی را که امامزینالعابدین(علیه السلام) به تعبیر من به عنوان خداحافظی با ماه مبارک رمضان میفرمایند، مطرح کنم
📌. در این دعا ایشان مطالب مفصّلی دارند تا به اینجا میرسد:«فَنَحْنُ قَائِلُونَ»؛ تعبیری که میگویند که ما این را خطاب به ماه مبارک رمضان میگوییم قطعهای مقدّس از زمان است.
📌«السَّلَامُ عَلَیكَ یا شَهْرَ اللَّهِ الْأَكْبَرَ، وَ یا عِیدَ أَوْلِيَائِهِ»؛ این السلام علیک؛ یعنی خداحافظ. خداحافظ ای ماه بزرگ خدا و عید اولیای خدا!
📌 «السَّلَامُ عَلَیكَ یا أَكْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ، وَ یا خَیرَ شَهْرٍ فِی الْأَیامِ وَ السَّاعَاتِ»؛ خداحافظ ای بزرگترین همراه از زمان ها و اوقات و بهترین ماه ها در ایام و ساعات!
📌 «السَّلَامُ عَلَیكَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ فِیهِ الْآمَالُ، وَ نُشِرَتْ فِیهِ الْأَعْمَالُ»؛ خداحافظ ای ماهی که آرزوهایی نیک منتشر شد! واقعاً هم همین بود.
....
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
21.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بیانات حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)
🎞 #كليپ_تصويرى
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
18.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
#ریسمان_آسمان
گزیدهای از بیانات حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
#ریسمان_آسمان 3
گزیدهای از بیانات حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیت الله آقا مجتبی تهرانی(ره):
🚨وداع جانسوز با ماه مبارک رمضان:
🌹خدایا ما غلط کردیم/خدایا این همه را بخشیدی ما را هم ببخش
@agamojtabatehrani
📌حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (رحمة الله علیه) :
🌹من از وقتی که از نجف به تهران برگشتم ، همه چیزم را با #امام_حسین (علیه السلام) شروع کردم.
اولین باری که برای اقامه نماز جماعت به مسجد جامع رفتم ، سوم شعبان بود.
اولین شبی هم که جلسه ام را شروع کردم ، شب سه شعبان بود.
من همه چیزم را به نام #سیدالشهدا (علیه السلام) گره زدم.
🔰 برگرفته از مقدمه کتاب خاطرات آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (رحمة الله علیه)
#سوم_شعبان
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
🔰معیار_ارزیابی انسان چیست؛ ?
✨آرامش و اضطراب انسان، رابطه مستقیمی با #هدف گیری او در #زندگی دارد؛ یعنی، اگر هدف یک نفر امری ثابت، آرام و باقی باشد، روح او هم آرامش پیدا می کند و اگر هدفش فانی، نا آرام و متزلزل باشد، روح او نیز مضطرب می شود.
📌گاهی این سوال پیش می آید که #معیار_ارزیابی انسان چیست؛ یعنی، ما با چه معیاری می توانیم انسان ها را ارزیابی کنیم و قیمتی بودن با بی ارزش بودن آن ها را محاسبه نماییم؟
📌در این زمینه باید گفت همین هدف گیری های انسان در زندگی است که به او ارزش می دهد یا او را از ارزش ساقط می کند.
📚منبع:
ادب الهی؛ کتاب یکم- تادیب نفس به معنی الاعم، 37 و 38
مرحوم #آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
﷽
🔰ادب حضور
📌 بعضی وقت ها می گفتند: من ده دقیقه هم نمی توانم سرپا بایستم؛ چون اذیّت می شوم. می گفتند که قدرت ایستادن ندارند. ولی زمانی که به زیارت می رفتند، رو به روی حضرت برای زیارت می ایستادند و هیچ چیزی را متوجّه نمی شدند.
📌 بعضی وقت ها ایشان یک ساعت و نیم سرپا می ایستادند و زیارت می خواندند و می گفتند که اصلاً هیچ احساس دردی ندارند و معلوم بود که ایشان حالتشان عادی نیست؛ گویا همه چیز خود را فراموش کرده اند.
📌خودشان تمام زیارت را ایستاده می خواندند تا به امام بی ادبی نشود. بارها هم می گفتند که من خیلی رنج می کشم که می بینم بعضی بدون عذر، زیارتشان را نشسته می خوانند؛ این کار در مقابل امام بی احترامی است.
〰️〰️〰️〰️〰️
📕 #كتاب_حاج_آقا_مجتبى
📗 #گزيده_خاطرات
👈راوی: حجّة الاسلام حسین تهرانی
#داستان
#خاطرات_استاد
#آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
📕 #كتاب_حاج_آقا_مجتبى
📗 #گزيده_خاطرات
👈راوی: حجّة الاسلام حسین تهرانی
🏞 #پوستر
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
﷽
📍 انحصاری قدرت در خدای متعال❗️
📌در باب مسألۀ انحصار قدرت است. اهل معرفت میگویند: شخص داعی، باید این معنا را ادراك كرده باشد كه غیر خدا، توان آن را ندارد كه طلبش را حاصل كند. معنای انحصار قدرت این است؛ نفی غیر. یکوقت بیان می کنی که فلانی می تواند كار من را راه بیندازد؛ امّا یکوقت میگویی که غیر او نمیتواند کار من را انجام دهد.
البتّه این مطلب به این معنا نیست که اسبابی را که خداوند در مسیر قرار داده، به کلّی نفی كنید؛ بلکه توجه به اسباب منهای خدا كه مسبب الاسباب است، غلط است؛ چون اسباب منهای خدا، كارسازی ندارد.
بعضی ها برداشت های غلطی میكنند؛ به این معنا كه فکر میکنند انسان باید دست از تسبیب بردارد. نه خیر؛ اسباب را هم خدا درست كرده است. مهم این است كه اسباب منهای خدا هیچ است و سببیّت ندارد؛ لذا اعتقاد به مسبب الاسباب بودن خدا نباید طوری فهمیده شود که منجر به تخریب نظام سببیّت شود. خدا، مسبّب الاسباب است، نه مخرّب الاسباب و منهدم كنندۀ آنها.
بحث در این است كه از او طلب كن؛ ولی این معنا باید در درونت باشد كه غیر او و بدون او، در عالم كارسازی ندارد. همۀ عالم، به اضافۀ اوست كه كارسازی دارد. مهم این است و نباید در اینجا اشتباه شود؛ پس معنای خلوص در دعا این است. كارساز مطلق اوست و منهای او، هیچ موجودی كارسازی ندارد؛ لذا اسباب منهای او، غیر از اسباب به اضافۀ اوست.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_حقیقت_بندگی
📕 #دعا_1
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani