eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
174 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ♻️مشرق حمد فاطمى (1) مقام حمد، افق مبينى است كه فروغ ستايش از آن به ساحت معبود محمود مى‌تابد. حامد و ستايش‌گر، ستايش ممدوح خود مى‌كند و در پرتو حمد، به مقام محمود مى‌رسد. او ذات معشوق خود را كه جامع همه‌ى كمالات است مى‌ستايد و او را ثنا مى‌گويد خواه نعمتى در ميان باشد يا نباشد. مقام حامدان خدا، در قرآن چشم‌افروز است، در مدح آنان خداوند مى‌فرمايد: اَلتّٰائِبُونَ‌ الْعٰابِدُونَ‌ الْحٰامِدُونَ‌... .(توبه: 112) رسول خدا صلى الله عليه و آله در تعريف اين مقام مى‌فرمايد: «آرى، اولين كسانى كه به سوى بهشت خوانده مى‌شوند حامدانند؛ آنانند كه در حال خوشى و ناراحتى خدا را حمد و ستايش مى‌نمايند». ⁉️به راستى چرا حمد خداى سبحان از دنيا و همه چيز آن برتر است‌؟ چون حمد خداوند مصداق (إِلَيْهِ‌ يَصْعَدُ الْكَلِمُ‌ الطَّيِّبُ‌) «فاطر: 10»كلم طيب است و هر چه چنين باشد به سوى خداى منزه، از هر جهت بالا مى‌رود و هر چه به سوى او بالا رفت، به مقام «عند» رسيده و عندالهى مى‌گردد و ديگر فناپذير نيست (مٰا عِنْدَكُمْ‌ يَنْفَدُ وَ مٰا عِنْدَ اللّٰهِ‌ بٰاقٍ‌ ).«نحل: 96» در نتيجه چيزى كه ابدى و جاويد است از آن‌چه كه محدود و زودگذر است بهتر خواهد بود. ✔️از اين رو حمد مؤمن بهتر از دنياى زودگذرى است كه دل‌بستگى به آن اساس همه‌ى گناهان است. با توجه به مكانت عرشى مقام تحميد است كه رسول خدا به ستيغ اين مقام مى‌درخشد. ♻️فاطمه عليها السلام در اين مقام، عالى‌ترين الگوست. او از آموزه‌هاى وحى خداى حميد و دامان پدرى كه محمود و محمد است، آموخته كه در اين فراز بلند و محراب نيايش با معبود محمود چگونه سخن بگويد و با چه كلام و گويشى با خدا راز و نياز كند. گويى فروغ آيات خداوند است كه از جان فاطمه به ساحت ملكوت برمى‌تابد. آن مجموعه آيات قران پيرامون «تحميد» به روح آن حضرت تابيده و بدون شك بازتاب آن اين ستايش‌ها خواهد بود. 📓برگرفته از کتاب «مبانی قرآنی خطبه ی فدکیه»؛ اثر غلامعلی عباسی فردوئی @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ♻️مشرق حمد فاطمى (2) در اين محراب قدس، حضرت فاطمه عليها السلام اين‌گونه خدا را ستايش مى‌كند: «أَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ الَّذِى بِنِعَمِهِ‌ بَلَغَتْ‌ مَا بَلَغَتْ‌ مِنَ‌ الْعِلْمِ‌ بِهِ‌، وَ الْعَمَل لَهُ‌، وَ الرَّغْبَةِ‌ إلَيْه...؛ ستايش مخصوص خداوند سبحان است كه ما را در پرتو نعمت‌هايش قرار داده و شناخت به او - كه از بالاترين نعمت‌هاست - به ما ارزانى داشته و پاس بندگى‌اش را به ما عنايت نموده و دل‌هاى ما را به سوى خود متوجه ساخته و اطاعت اوامرش را بر ما لازم گردانيده است. سپاس او را مى‌گويم كه مرا منكر آيات كتابش قرار نداده، بلكه فروغ آيات قرآن بر جانم جارى گشته - و نيز با بصيرت مرا هدايت كرده كه سرگردان و متحير در منهج بندگى‌اش نيستم. او را مى‌ستايم كه مرا به دين خود هدايت كرد و جز بندگى خودش چيزى در جانم ننهاد و فقط‍‌ پرستش خودش را به من ارزانى داشت». و در فرازى ديگر چنين ستايش مى‌كند: «وَ الْحَمْدُ لِلّهِ‌ الَّذِى لَمْ‌ يَجْعَلْنِى كَافِراً لِأَنْعُمِهِ‌، وَ لَا جَاهِداً لِفَضْلِهِ‌، فَالْخَيْرُ مِنْهُ‌ وَ هُوَ أَهْلُهُ‌...» . و در مقام حمد خداوند به پاس رفعت و جلالتش چنين ستايش مى‌كند: «أَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ الْعَلِىِّ‌ الْمَكَانِ‌، أَلرَّفيعِ‌ الْبُنْيَانِ‌، أَلشَّدِيدِ الْإمْكَان، أَلْعَزِيزِ السُّلْطَان، أَلْعَظِيمِ‌ الشَّأْن، أَلْوَاضِح الْبُرْهَان، أَلرَّحِيمِ‌ الرَّحْمن، أَلْمُنْعِمِ‌ الْمَنَّان، أَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ الَّذِى... ؛ سپاس شايسته‌ى خداوندى است كه مكانتش بلند، بنيانش برتر و پابرجا، اركانش استوار، سلطنتش پايدار، مقامش رفيع، برهانش روشن و نيز بخشنده، مهربان و روزى‌رسان و منّان است؛ ستايش از آن خداوندى است كه از هر مخلوقى كه او را به حقيقت ربوبى و قدرت خداوند مى‌شناخت مستور مانده است. ديدگان، او را نمى‌يابند و اخبار، او را در بر نمى‌گيرند. به راستى چه كسى را ياراى حمد اوست‌؟» به هر روى طنين «حمد» فاطمه، عالم‌گستر و بى‌نهايت است. او در ستايشى چنين مى‌گويد: «أَللّهُمَّ‌ لَكَ‌ الْحَمْدُ مِلْاءَ السَّمواتِ‌ السَّبع، وَ مِلْاءَ طِبَاقهنّ‌، وَ مِلْاءَ الْأرْضِ‌ السَّبْع وَ مِلْاءَ مَا بَيْنَهُمَا، وَ مِلْاءَ عَرْشِ‌ رَبَّنَا الْكَرِيم ...» . و در ستايشى ديگر اين گونه خدا را مى‌ستايد: «أَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ الَّذِى لا يَنْسى مَنْ‌ ذَكَرَهُ‌، أَلْحَمْدِ لِلّهِ‌ الَّذِى لا يُخَيِّبُ‌ مَنْ‌ دَعَاهُ‌، أَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ الَّذِى مَنْ‌ تَوَكَّلَ‌ عَلَيْهِ‌ كَفَاهُ‌، أَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ ...» . و نيز مقام ذات، افعال و نعمت‌هاى مادى و معنوى خدا را اين گونه مى‌ستايد: «أَلْحَمُدِ لِلّهِ‌ رَفِيع الدَّرَجَاتِ‌، مُنَزِّلِ‌ الْآيَاتِ‌، وَاسِعِ‌ الْبَرَكَاتِ‌، سَاتِرِ الْعَوْرَاتِ‌، قَابِلِ‌ الْحَسَنَاتِ‌، مُقِيلِ‌ الْعَثَرَاتِ‌، مُنَفِّسِ‌ الْكُرُبَاتِ‌، مُنْزِلِ‌ الْبَرَكَاتِ‌، مُجِيبِ‌ الدَّعَوَاتِ‌، مُحْيِى الْأَمْوَاتِ‌، إلهِ‌ مَنْ‌ فِى الْأَرْضِ‌ وَ السَّموَاتِ‌» . 📓برگرفته از کتاب «مبانی قرآنی خطبه ی فدکیه»؛ اثر غلامعلی عباسی فردوئی @mola_amiralmomenin_as
✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ♻️مشرق حمد فاطمى (3) حضرت فاطمه عليها السلام به پاس شكر نعمت عبادت و مكارم اخلاق خداى سبحان را اين‌گونه مى‌ستايد: «ألْحَمْدُ لِلّهِ‌ عَلى كُلِّ‌ حَمْدٍ، وَ ذِكْرٍ، وَ شُكْرٍ، وَ صَبْرٍ، وَ صَلَاةٍ‌، وَ زَكَاةٍ‌، وَ قِيَامٍ‌، وَ عِبَادَةٍ‌، وَ سَعَادَةٍ‌، وَ بَرْكَةٍ‌، وَ زِيَادَةٍ‌، وَ رَحْمَةٍ‌، وَ نِعْمَةٍ‌، وَ كَرَامَةٍ‌، وَ فَرِيضَةٍ‌، وَ سَرَّاءٍ، وَ ضَرَّاءٍ، وَ شِدَّةٍ‌، وَ رَخَاءٍ، وَ مُصِيبَةٍ‌، وَ بَلَاءٍ، وَ عُسْرٍ، وَ يُسْرٍ، وَ غِنَاءٍ، وَ فَقْرٍ، وَ عَلى كُلِّ‌ حَالٍ‌ وَ فِى كُلِّ‌ أَوَانٍ‌ وَ زَمَانٍ‌ وَ كُلِّ‌ مَثْوى وَ مُنْقَلَبٍ‌ وَ مَقَامٍ‌ ؛ سپاس و ستايش خداوند را سزاوار است بر هر مدح و ذكرش، و بر هر شكر و صبرش، او را سپاس مى‌گويم بر هر نماز و زكات، و در هر قيام و عبادتى، بر هر سعادت و كاميابى، و بر هر بركت و زيادتى. او را ستايش مى‌كنم بر هر رحمت و نعمتى، و او را مى‌ستايم بر هر كرامت و فريضه‌اى. بر هر خوشى و ناخوشى، در هنگامه‌هاى سخت و آسايش او را ستايش مى‌كنم و در هر مصيبت و بلايى ساحتش را مى‌ستايم، در هر تنگنا و گشايشى او را حمد مى‌گويم، بر هر بى‌نيازى و فقرى ستايش مى‌نمايم و در هر زمان و مكان و در حال حركت و توقف و در هر لحظه و جايگاه او را مى‌ستايم». ♻️اوج تابش حمد خداوند، در اين جملات آشكار گرديده است. 😭 ✔️فرزند بزرگوارش امام سجاد عليه السلام نيز اوج فروغ و فروز حمد را در نيايشى اين چنين مى‌نماياند: «أَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ الْأَوَّلِ‌ بِلَا أَوَّلٍ‌ كَانَ‌ قَبْلَهُ‌، وَ الْآخِرِ بِلَا آخِرٍ يَكُونُ‌ بَعْدَهُ‌، أَلَّذِى قَصُرَتْ‌ عَنْ‌ رُؤْيَتِهِ‌ أَبْصَارِ النَّاظِرِينَ‌، وَ عَجَزْتَ‌ عَنْ‌ نَعْتِهِ‌ أَوْهَامُ‌ الْوَاصِفِينَ‌ ...؛ حمد ويژه‌ى خدايى است كه در اوليت بى‌آغاز و در آخريت بى‌انجام است، خدايى كه ديده‌ى كوتاه‌بين اهل نظر توان رؤيت و مشاهده‌ى او را ندارد و اوهام و انديشه‌هاى واصفان را ياراى وصف او نيست». (صحیفه سجادیه، دعای اول) 📓برگرفته از کتاب «مبانی قرآنی خطبه ی فدکیه»؛ اثر غلامعلی عباسی فردوئی @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
27.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏠 متفاوت از دیدار روز گذشته بسیجیان با رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
به توصیه ی پیامبر اکرم به حضرت زهرا سلام الله علیها موقع خواب عمل کنیم... _یه ختم قرآن انجام بده بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ _همه انبیا و اولیا رو شفیع خودت قرار بده اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَلی جَمیعِ الاَنبیاء وَالمُرسَلین _هرشب همه مؤمنین رو از خودت راضی کن اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ _هرشب یه حج به جا بیار سُبحانَ اللهِ َو الحَمدُ لِلهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللهُ وَ اللهُ اَکبَرُ بقیه رو هم شریک کنید... @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از حلقه معرفت
یه صلوات هم هدیه کنیم به خانوم حضرت ام البنین ❤️ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
❤️ ؛ | توصیه رهبر انقلاب به قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل برای پیروزی جبهه مقاومت 🖥 رسانه KHAMENEI.IR برای سهولت دسترسی مؤمنین، صوت این موارد را منتشر می‌کند. 🎙بشنوید👇
-567992576_-392020328.mp3
10.56M
🎧 تلاوت اختصاصی سوره فتح توسط استاد کریم منصوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه دویست و سی و شش قرآن کریم سوره مبارکه يوسف ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام : إِنْ لَمْ تَكُنْ حَلِيماً فَتَحَلَّمْ فَإِنَّهُ قَلَّ مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ إِلاَّ أَوْشَكَ أَنْ يَكُونَ مِنْهُمْ اگر بردبار نيستى، خود را به بردبارى بنماى، زيرا اندك است كسى كه خود را همانند مردمى كند و از جملۀ آنان به حساب نيايد. حکمت207 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏ @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#پرسش‌های_مردم_و_پاسخ‌های_امام_رضا_(ع) 🌟اعتقادات توحيد و عدل ⁉️توحيد چيست‌؟ 🔘 محمّد بن‌زيد مى
(ع) 🌟اعتقادات توحيد و عدل ⁉️آيا خداوند قابل توصيف است‌؟هَل اللَهُ يُوصَفُ؟ ابوهاشم جعفرى مى‌گويد: از ابوالحسن حضرت امام رضا عليه السلام سؤال كردم از خداى عز و جل كه آيا وصف مى‌شود يعنى روا باشد كه او را وصف كنند و نشان دهند؟ فرمود: آيا قرآن نمى‌خوانى‌؟ عرض كردم: بلى (مى‌خوانم). فرمود: آيا فرمودۀ خداى عز و جل:«لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ»؛ (انعام: 103) را نمى‌خوانى‌؟ عرض كردم: بلى. فرمود: ابصار را مى‌شناسيد و مى‌دانيد كه معناى آن چيست‌؟ عرض كردم: بلى مى‌شناسم. فرمود: ابصار چيست‌؟ عرض كردم: ابصار عبارت از چشم‌ها است. فرمود: وهم‌ها و خيال‌ها كه در دلها سرمى‌زند از ديدن چشم‌ها بزرگتر و بيشتر است و آن جناب چنان است كه خيال ها او را در نيابند و او خيال‌ها را دريابد و همه را بداند. 📓التوحيد، ص 113. @mola_amiralmomenin_as
(ع) 🌟اعتقادات توحيد و عدل ⁉️جنس سخن خداوند از چيست‌؟ روايت شده كه هشام مشرقى بر امام رضا عليه السلام وارد شد و گفت: اهالى بصره درباره‌ى كلام خدا پرسيده‌اند و مى‌گويند: يونس مى‌گويد كه: كلام خدا، مخلوق نيست. گفتم: يونس راست گفته است؛ همانا كلام مخلوق نيست؛ مگر سخن امام باقر عليه السلام به شما نرسيده است، آن گاه كه از او از قرآن سؤال شد كه آيا خالق است يا مخلوق‌؟او به آنها گفته بود كه: نه خالق است و نه مخلوق: تنها كلام خالق است و (با اين سخن) موضع يونس را تقويت كردم. آن گاه آنها گفتند: همانا يونس مى‌گويد: اين جزو سنّت است كه آدمى بعد از شب در حالت نشسته دو ركعت نماز بخواند؟ گفتم: يونس راست گفته است. 📓بحارالانوار، ج 89، ص 121 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ابزار سنجش ++======++ از ويژگي هاي برجسته‌ي نظام حقوق بشر در اسلام اين است كه انسان را در ميان انبوهي از كلّيّات حقوقي، بدون ابزار سنجش و تشخيص رها نكرده است. انسان در هر عرصه اي نيازمند ابزاري براي تشخيص درست از نادرست و حق از باطل است. بهترين نظام حقوقي آن است كه ابزار اين تشخيص را به تناسب مختصّات خود برگزيند و به پيروانش عرضه كند.. اگر اين تناسب رعايت نگردد، ارائه‌ي آن ابزارها چندان كارساز نخواهد بود. از اين گذشته، چنين ابزاري هنگامي سودمند و كارگشاست كه همواره و در هر وضعيّتي با انسان همراه باشد. شايد بتوان براي برخي از تشخيص ها از ابزارهاي پيشرفته و نوساخته كمك گرفت، امّا چه سود هنگامي كه بشر آن ابزارها را همواره در اختيار نداشته باشد؟ آيا مي توان يك نظام حقوقي را تنها مقيّد به همان لحظه هايي ساخت كه بشر آن ابزارها را در اختيار دارد؟ ✔️قرآن كريم و عترت (عليهم السلام) ابزار سنجش در نظام حقوق بشر اسلامي را به انسان معرّفي كرده اند. نظام حقوقي با روح و جان انسان پيوند دارد؛ از اينرو ابزار شناخت حق از باطل بايد از روح آدمي ريشه گيرد. نيز بايد در هر حال، بتوان از آن بهره برد. اين ابزار عبارت است از «پسند و ناپسندِ خود». با اين ميزان، انسان، كه خواستار لذّت ها و خيرات براي خود است، همان ها را براي ديگران هم مي خواهد؛ و نيز ستم و تعدّي را كه براي خود نمي پسندد، براي ديگران نيز روا نمي دارد. ✔️امام «امير المؤمنين» (عليه السلام) اين معيار را براي فرزندش «حسن بن علي» (عليهما السلام) چنين باز مي گويد: «إجعَلْ نفسك ميزاناً فيما بينك وبين غيرك.» [نهج البلاغه، نامه 31، ص 126، بند 55.] [خواستِ خود را در روابط ميان خويش و ديگران معيار قرار ده.] اين بدان معناست كه هر چه را براي خويش مي پسندي، براي ديگران نيز بپسند؛ و هر چه را براي خود دوست نمي داري، براي ديگران, هم دوست مدار. 🔘اين معيار بهترين ابزار سنجش حق و باطل حقوقي است. بر همين مبناست كه قرآن كريم انسان ها را فرا مي خواند تا همواره «خود» باشند و از «خود» فرا نروند بدانند كه معيار تشخيص حق و باطل حقوقي، همان «خود» آنهاست: (عَليْكُم أنْفُسَكُم) [مائده، 105.] [بر شما باد كه «مواظب خود» باشيد. ++++++++++ 📓آیت الله جوادی آملی حفظه الله، {فلسفه حقوق بشر، صفحه 257} @mola_amiralmomenin_as
امام رضا عليه السلام: اَلتَّواضُعُ دَرَجاتٌ: مِنْها أَنْ يَعْرِفَ الْمَرْءُ قَدْرَ نَفْسِهِ فَيُنْزِلَها مَنْزِلَتَهابِقَلْبٍ سَليمٍ، لايُحِبُّ أَنْ يَأْتىَ إِلى أَحَدٍ إِلاّ مِثْلَ مايُؤْتى إِلَيْهِ، إِنْ رَأى سَيِّئَةً دَرَأَهابِالْحَسَنَةِ، كاظِمُ الْغَيْظِ عافٍ عَنِ النّاسِ، وَاللّه ُ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ؛ تواضع درجاتى دارد: يكى از آنها اين است كه انسان اندازه خود را بشناسد و با طيب خاطر خود را در آن جايگاه قرار دهد، دوست داشته باشد با مردم همان گونه رفتار كندكه انتظار دارد با او رفتار كنند، اگر بدى ديد آن را با خوبى جواب دهد، خشم خود را فروخورد و از مردم درگذرد، و خداوند نيكوكاران را دوست دارد. 📓كافى، ج 2، ص 124، ح 13 @mola_amiralmomenin_as
✔️ذَلَّ_ ضَلَّ_ زَلَّ_ ظَلَّ ۱. مَنْ تَوَکَّلَ عَلَی الْمَالِ «ذَلَّ» ۲. مَنْ تَوَکَّلَ عَلَی الْعِلْمِ «ضَلَّ» ۳. مَنْ تَوَکَّلَ عَلَی الْعَقْلِ «زَلَّ» ۴. مَنْ تَوَکَّلَ عَلَی اللهِ «ظَلَّ» ترجمه: ۱. هر کس بر داراییِ خود تکیه کند «خوار می شود» ۲. هر کس بر دانشِ خود تکیه کند «گمراه می شود» ۳. هر کس بر خِرَدِ خود تکیه کند «دچار لغزش می شود» ۴. هر کس بر خداوند تکیه کند «پناه گاه می یابد. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷مقام والای شهادت پاداش الهی تلاش‌های علمی ماندگار اوست 🗓 سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده 💻 Farsi.Khamenei.ir