eitaa logo
مصابره | محمد طهماسبی
313 دنبال‌کننده
311 عکس
109 ویدیو
38 فایل
خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اِصبِروا و صابِروا... صبر فردی است و مصابره جمعی، مصابره یعنی همدیگر را به صبر و استقامت واداشتن در مسیر تحقق آرمان الهی @mtahmasebi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه🔹 🔸امت به تبعیت از امام خود حرکت می کند و از شخصیت ها عبور خواهد کرد🔸 امت به تبعیت از امام [خود] در حال حرکت است، هر کس حرکت نکند جا می‌ماند و امت وقتی به او نرسیده و می‌خواهد به او برسد او را روی دست بلند می‌کند و روی سر می‌گذارد. وقتی به او رسید نگاهش از وی بر می‌گردد، وقتی از آن گذشت وی را پشت سر می‌اندازد. این امت در گذشته کسانی را روی سر گذاشته و بعد از عبور از آنها، آنها را زیر پا نهاده است، در آینده هم کسانی را روزی روی سر و زمانی زیر پا می‌گذارند. این نتیجه حرکت کردن امت و تعلق و وابستگی شخصیت‌هاست. (بخشی از نامه ی مهم آیت الله حائری شیرازی به رهبر معظم انقلاب در خرداد 1388) @haerishirazi
یکی از دوستانم نقل می‌کرد که راننده امام خمینی به خود ایشان گفته بودند: «امام در نیمه‌های یک شب حاج احمد آقا را صدا زدند و گفتند برویم امام‌زاده صالح. وقتی رسیدیم، امام با حالی که یک پدر، بچه‌اش را به بیمارستان می‌برد وارد امام‌زاده شدند. ساعاتی بعد با آرامش بیرون آمدند و گفتند برویم. روز بعد در اخبار اعلام شد که نیمه‌های شب گذشته هلیکوپترهای آمریکا در طبس به‌خاطر طوفان شن سقوط کردند» این اتفاق در 5 اردیبهشت 59 کمتر از شش ماه بعد از جمله معروف امام بود که فرموده بودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و ظاهراً می‌توانست آبروی انقلاب را ببرد، اما باعث آبروریزی استکبار و عزت انقلاب شد. امام بعد از واقعه فرمودند: «نباید بیدار بشوند آن‌هایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند؟ ... ، باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد... لکن ما نباید مغرور بشویم... تمام قدرت، قدرت خداست و باید اتکال به او بکنید و خودتان را فانی بکنید در آن قدرت بزرگ.» 📚صحیفه امام جلد 12 صفحه 380 http://sapp.ir/mosabereh http://eitaa.com/mosabereh
شیوه‌ی خراب کردن اعتقاد به مهدویت! امروز هر نفَسی و هر حنجره‌ای که برای نا امید کردن مردم بدَمد و به صدا درآید بدانید که در اختیار دشمن است؛ چه خودش بداند، چه خودش نداند... اعتقاد به مهدویت و به وجود مقدّس مهدی موعود أرواحنا فداه، امید را در دل‌ها زنده می‌کند. هیچ‌وقت انسانی که معتقد به این اصل است، ناامید نمی‌شود... البته وقتی نتوانستند این عقیده را از مردم بگیرند، می‌کوشند آن را در ذهن‌های مردم خراب کنند. این عقیده چگونه است؟ به این صورت است که بگویند امام زمان می‌آید و همه‌ی کارها را درست می‌کند! این، خراب کردن عقیده است. این، تبدیل کردن موتور محرّکی به یک چوب لای چرخ است؛ تبدیل کردن یک داروی مقوّی، به یک داروی مخدّر و خواب‌آور است. امام زمان می‌آید انجام می‌دهد، یعنی چه؟! امروز شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ی آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمی‌شود شروع کرد! جامعه‌ای می‌تواند پذیرای مهدی موعود أرواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، و الاّ مثل انبیا و اولیای طول تاریخ می‌شود. چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولی‌العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدی‌ها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینه‌ها آماده نبود. چرا امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه‌الصّلاة‌والسّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت کوتاه حکومت با آن قدرت الهی، با آن علم متّصل به معدن الهی، با آن نیروی اراده، با آن زیبایی‌ها و درخشندگی‌هایی که در شخصیت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصیه‌های پیامبر اکرم در باره‌ی او نتوانست ریشه‌ی بدی را بخشکاند؟ ... اگر امام زمان علیه‌الصّلاة‌والسّلام در یک دنیای بدون آمادگی تشریف بیاورند، همان خواهد شد! باید آمادگی باشد. رهبر انقلاب 1376/9/25 http://sapp.ir/mosabereh :سروش http://eitaa.com/mosabereh :ایتا
یکی از نکاتی که معلمانمان، در زمانی که در مدرسه تحصیل می‌کردیم می‌گفتند، این بود که در غرب به علت فساد زیاد، پدر بسیاری از افراد مشخص نیست، لذا به‌جای نام «پدر»، از نام «مادر» در شناسنامه‌هایشان استفاده می‌کنند، و این برای ما بسیار عجیب و یکی از نشانه‌های افول تمدن غرب بود. امروز که برای ثبت نام کارت ملی هوشمند به سامانه ncr.ir مراجعه کردم، دیدم که برای ثبت نام باید نام مادر را وارد کنیم و اصلاً نام پدر را نمی‌خواهد! معرفی انسان با نام پدر در اسلام و نیز فرهنگ‌های سالم بشری، نشانه‌ی حلال‌زاده بودن است، و تأکید بر آن، یکی از عوامل حساسیت عمومی در این زمینه و به تبع آن، جلوگیری از تولد فرزندان نامشروع است. ضمن این‌که باعث می‌شود مسئولیت پدر برای حمایت از فرزندانش در فرهنگ عمومی جا بیفتد و عاملی برای حمایت از مادران و جلوگیری از سوء استفاده از زنان می‌شود. http://sapp.ir/mosabereh :سروش http://eitaa.com/mosabereh :ایتا
🔴بازخوانی نامه‌ی تأیید برجام توسط رهبر انقلاب! آیا واقعاً تأیید بود؟ مجموعه‌ی پر حجم کار و تلاش و فکر در مسئله‌ای که گمان می‌رود از جمله‌ی مسائل و جمهوری اسلامی باشد... جنابعالی[رئیس جمهور] با سابقه‌ی چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی، که دولت ایالات آمریکا، در قضیّه‌ی هسته‌ای و نه در هیچ مسئله‌ی دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند. چگونگی رفتار و گفتار دولت آمریکا در مسئله‌ی هسته‌ای و مذاکرات طولانی و آن، نشان داد که نیز یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ می‌تواند به برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود. بندهای نه‌گانه‌ی قانون اخیر مجلس و ملاحظات ده‌گانه‌ی ذیل مصوّبه‌ی شورای عالی امنیّت ملّی... باید رعایت شود، با این حال برخی نکات لازم دیگر نیز هست که... اعلام می‌گردد. اوّلاً ... لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرف‌های مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریم‌ها به‌کلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است. ثانیاً ... [مجموعاً 9 شرط!] با توجّه به آنچه ذکر شد، مصوبه‌ی جلسه‌ی ۶۳۴ مورخ 15/9/94 شورای عالی امنیّت ملّی تأیید می‌شود. 🔹نامه‌ی رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره‌ی الزامات اجرای برجام 1394/7/29 http://sapp.ir/mosabereh :سروش http://eitaa.com/mosabereh :ایتا
9602 جزوه درس انقلاب اسلامی.pdf
2.44M
✅ویرایش چهارم جزوه درس انقلاب اسلامی جهت نقد و ارزیابی و استفاده تقدیم می‌گردد. 🔹محورهای اصلی جزوه: مبانی توحیدی و اهداف انقلاب استعمار، استعمار نو، استعمار فرانو تاریخ استعمار در ایران تاریخ انقلاب انقلاب در مقابل استکبار امکان و راه رسیدن به اهداف @mosabereh
970229 صحبت‌های آقای آبنیکی.mp3
25.68M
در جلسه هفته گذشته کلاس انقلاب، از آقای آبنیکی معاون سابق برنامه‌ریزی سایت نطنز و سازمان انرژی اتمی به‌عنوان میهمان درس دعوت کرده بودم که صحبت‌های خیلی مفیدی در مورد سابقه انرژی هسته‌ای در کشور، برجام و وضعیت فعلی آن داشتند. فایل صوتی آن جلسه تقدیم می‌شود. @mosabereh
✳️نماز عید فطر؛ نماز کرامت و شرافت امام امت در قنوت نماز عید فطر می‌گوییم: اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمُحَمَّدٍ صلّی‌الله‌علیه‌وآله ذُخْراً وَشَرَفاً وَ کرامتاً وَمَزِیْداً عید فطر را برای مسلمین عید قرار دادی و برای محمد ص ذخیره و و و فزونى مقام؛ هرچه جمعیت نماز اصلی ام‌القرای اسلام بیشتر باشد، ابهت و شرافت بیشتری برای اسلام و امام آن ایجاد می‌شود و البته مایه‌ی امیدواری و نشاط بیشتر امت اسلامی می‌شود. مستحبات و مقدمات عید و استحبات برگزاری در فضای باز مؤید این معناست. به‌خصوص در این شرایط که دشمنان بیشترین تلاش را برای جدا کردن امت از امام خودشان دارند، این مهم ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. حتماً قضیه نماز عید فطر ع را شنیده‌اید که چه حرکت عظیم اجتماعی‌ای ایجاد کردند و همه مردم مرو را به سمت صحرا به راه انداختند، تا جایی که مأمون که به اصرار خودش حضرت را به نماز راضی کرده بود، به ناچار حضرت را از میانه راه برگرداند. آری برگزاری نماز عید فطر از و یک حرکت عظیم اجتماعی است. از رهبر انقلاب: ۲۵۱. در گذشته معمول بودکه هر امام جماعتی نماز عيد فطر را در مسجد خودش اقامه می‌ کرد، آيا در حال حاضر اقامه نماز عيد فطر و قربان توسط ائمه جماعات جايز است؟ ج) جايز است نمايندگان ولی فقيه که از طرف وی مجاز در اقامه نماز عيد هستند و همچنين ائمه جمعه منصوب از طرف او نماز عيد را در عصر حاضر به‌صورت جماعت اقامه نمايند، ولی احوط اين است که غير آنان آن را فرادی بخوانند و به جماعت خواندن آن به قصد رجاء نه به قصد ورود، اشکال ندارد. بله، اگر مصلحت اقتضا کند که يک نماز عيد در شهر برگزار شود، بهتر است که غير از امام جمعه منصوب از طرف ولی فقيه، کسی متصدی اقامه آن نشود. http://sapp.ir/mosabereh :سروش http://eitaa.com/mosabereh :ایتا
🔴 را از سنت حسنه‌ی قربانی بزداییم آیت‌الله بهجت: به همدیگر نگاه نکنیم، بلکه نگاه به «دفتر شرع» نماییم قربانی کردن، از سنت‌های اسلامی است که در برخی موارد مانند حج، واجب و در برخی موارد مانند عقیقه و روز عید قربان، مستحب است. اما، کشتن قربانی افراد و باقی گذاشتن خون آن در خیابان و به‌ویژه جلوی مساجد، از روی خون قربانی و مالیدن خون قربانی به ، از جمله انحرافات در این سنت حسنه است. از آن‌جاکه خون قربانی است، ریختن آن در خیابان و جلوی پای افراد و یا مساجد و هیئت‌ها، به‌خاطر آلوده کردن مسیر عبور مردم، اشکال دارد و مصداق آزار و اذیت است. چیزی که در شرع نجس اعلام شده است، برای آن است که از آن دوری کنیم نه این‌که به آن تبرّک بجوییم! 👈لذا ضروری است که قربانی را در جایی دور از محل رفت و آمد انجام داده و زمین را تطهیر نماییم. عده‌ای گمان می‌کنند که خون قربانی دارای اثر است، اما قرآن می‌خواهد این اعتقاد شرک‌آلود را از بین ببرد: 💠لن یَنَالَ اللّهَ لحُومُهَا وَ لا دِمَاؤُهَا وَ لکِن یَنَالُهُ التَّقْوَی مِنکُمْ... (آیه 37 سوره مبارکه حج) (هرگز گوشتها و خونهای آنها به خداوند نمیرسد، بلکه تقوای شما به او میرسد.) در ، ذیل این آیه‌ی شریفه آمده است: «ظاهراً اشاره به اعمال زشت اعراب جاهلی است که هر گاه حیوانی را قربانی می‌کردند خون آن را بر سر بت‌ها و گاه بر در و دیوار کعبه می‌پاشیدند، و بعضی از مسلمانان ناآگاه بی میل نبودند که در این برنامه خرافی از آن‌ها تبعیت کنند، آیه فوق نازل شد و آن‌ها را نهی کرد. متاسفانه هنوز این رسم جاهلی در بعضی از مناطق وجود دارد که هرگاه قربانی به خاطر ساختن خانه‌ای میکنند خون آن را بر سقف و دیوار آن خانه میپاشند... که باید مسلمانان بیدار شدیداً با آن کنند.» ✅ مسئله‌ی شرعی (تمام مراجع): خونی که هنگام ذبح قربانی خارج می‌شود نجس است و پس از خروج کامل خون، باید محل آلوده شده تطهیر گردد، بعد از آن خون‌های باقیمانده در بدن قربانی پاک است. @mosabereh
خرافات را از سنت حسنه‌ی قربانی بزداییم.pdf
113.1K
فایل pdf اصلاح شده خرافات قربانی (قابل چاپ برای فرهنگ سازی در هیئات و مساجد) @mosabereh
مصابره | محمد طهماسبی
https://www.instagram.com/tahmasebi_ir/p/BxX2wr1AMxU/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=xmpgc5q6wikl
نظرسنجی با تحدی دیروز سر کلاس انقلاب در دانشگاه شریف، قبل از شروع بحث اصلی و پیرو بیان آیه‌ای درمورد روزه، بعضی از بچه‌های کلاس گفتند درصد روزه داران خیلی کم است. گفتم این‌طور نیست. اگر سحرها نگاه کنید، چراغ های اکثر منازل برای سحری روشن‌اند. یکی از ایشان گفت: این دلیل نمی‌شود چراغ منزل ما همیشه روشن است! گفتم ببینید دم افطار چقدر ترافیک می‌شود، اما بعد از افطار یک دفعه خیابان ها خلوت می‌شوند. گفتم مثلاً در همین دانشگاه شریف اکثر دانشجویان و اساتید مذهبی هستند؛ نماز جماعت ظهر دانشگاه حدود 1200 نفر می‌آیند. اما جو حاکم به نحوی است که گمان می‌شود اکثریت با غیر مذهبی‌هاست و لذا بسیاری از افراد به گمان هماهنگی با محیط، بروز مذهبی ندارند. برای همین خیال می‌کنید اکثراً مذهبی نیستند در حالی‌که حتی بسیاری از کسانی که پوشش مناسب ندارند اعتقادات مذهبی دارند و عبادات را انجام می دهند. یکی دیگر گفت: افرادی که به شما مراجعه می‌کنند مذهبی هستند، ما بین بچه‌ها هستیم، این‌طور نیست. البته یک نفر هم مخالفت کرد و گفت که بروز مذهبی داریم که گفتم شما بله! گفتم آمار وزارت علوم نشان ‌می‌دهد که 67 درصد دانشجویان شریف به‌طور منظم نماز می‌خوانند وکسانی که اعتقادات مذهبی دارند بالای 90 درصدند. یکی گفت: حتماً رفتند از مسجد دانشگاه آمار گرفتند! یکدفعه یک نفر گفت: اصلاً بیایید از همین کلاس بگیریم! یک تحدی برای بحث بود. گفتم باشه، کاغذ بین خودتان پخش کنید و چند نفر از خودتان با نظارت خودتان بشمارید. نتیجه بود: بیش از 70 درصد کلاس روزه می‌گرفتند! یعنی 31 نفر از 44 نفر! نتیجه‌ای که فکر می‌کنم برای همه‌ی کلاس غیر منتظره بود. *** به نظرم یکی از کارهای ضروری، پایش و منتشر کردن آمار دقیق دینداری مردم ایران است؛ عموم مردم ایران دیندارند، شب‌های قدر و اعتکاف‌ها، نشانه‌هایی از آنند. برنامه‌ریزان فرهنگی باید به این حقیقت توجه کنند و در مخاطب شناسی دچار اشتباه نشوند. ظاهر افراد کل هویت آنها نیست، قضاوت بر اساس ظاهر، بسیاری اوقات ما را به تحلیل اشتباه می‌کشاند و این باعث می‌شود که برخورد خوبی با آن‌ها نداشته باشیم و باعث طرد آن‌ها شویم. @mosabereh