eitaa logo
المصيبة الراتبة | مقتل شناسی
5.9هزار دنبال‌کننده
403 عکس
232 ویدیو
36 فایل
🚩 اَلسَّلَامُ عَلَيكَ يَا صَاحِبَ المُصِيبَةِ الرَّاتِبَةِ 🚩 📎 پایگاه علمی - پژوهشی #مقتل و #مقتل_شناسی 📎 اِحیاء تراث شیعی و نسخ خطی 📌 ارتباط با ادمین: 🆔 @mosibatoratebah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
02062202_01.mp3
30.73M
🎧 🔹 اصول معرفت امام بر مبنای روایات 🔹 قسمت دوم 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی 🆔 @mosibatoratebah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 سلام و احترام به همراهان عزیز 📌 ان‌شاءالله رأس ساعت ۴:۰۰ عصر ، جلسه علمی، با محوریت بصورت از پیام‌رسان‌ ایتا برگزار میشه. 🔔 لطفاً گوشی خودتون رو تنظیم کنید، تا از بحث جا نمونید! 📌 ان‌شاءالله در این جلسه، پاسخ خیلی از داده خواهد شد، همچنین ارزیابی سند بسیار از مطالب و روایات که در روضه‌ها بیان میشه، و پاسخگویی به سوالات ارسالی شما در برنامه ما خواهد بود! ▫️ لطفاً و کنید. 🆔 @mosibatoratebah
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 جلسه با موضوع و محوریت 📌 موضوعات: ▫️روضه‌های غیر مستند ▫️جریان حضور اسماء ▫️تاریخ وقوع هجوم به خانهٔ وحی ▫️فدکنامه و حضور امام مجتبی صلوات‌الله علیه 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی 🆔 @mosibatoratebah
02062102.mp3
34.76M
🎧 🔹 اصول معرفت امام بر مبنای روایات 🔹 قسمت سوم 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی 🆔 @mosibatoratebah
📌 شیخ طوسی رحمةالله علیه از اعاظم علمای امامیه، متوفای سال ۴۶۰ هجری، هنگام ذکر اموری که در طعن و مذمت غاصب اول بیان شده و او را از شأنیت خلافت و امامت ساقط نموده، می‌نویسد: 📝 از جمله اشکالات و مذمت‌هایی که بر او وارد است، این است که به دستور و تحت نظر او سلام‌الله علیها را کتک زده‌اند. و روایت شده که آن را با زدند، و بین شیعه است و مخالفی با این مسئله وجود ندارد، که عُمَر به شکم سلام‌الله علیها ضربه زد و فرزند ایشان شد، که نام داشت. و این مسئله نزد سُنیان نیز مشهور و ثابت است. همچنین است زدن منزل آن حضرت که بین شیعه و سُنی مشهور و ثابت است. 📚 تلخیص الشافي، شیخ الطائفه ابی‌جعفر الطوسی، الجزء الثالث، صفحه ۱۵۶ 🆔 @mosibatoratebah 🏷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 برای و سلام‌الله علیهما در قرن سوم هجری به قبل، به اعتراف علمای اهل‌خلاف و کلام علیه‌السلام در مورد کسب علم از علمای مخالفین: 📝 ...عبدالجبار المعتزلی، متوفی۴۱۵ قمری، در کتاب تثبیت دلائل النبوه خود درباره شیعیان بر و سلام‌الله علیها در قرن سه هجری قمری به قبل و نظرات علیهم‌السلام راجع به ابوحنیفه و جماعت مخالف اهل بیت علیهم‌السلام اینچنین میگوید: ▫️و في هذا الزمان منهم مثل أبي جبلة إبراهيم بن غسان، ومثل جابر المتوفي، وأبي الفوارس الحسن بن محمد الميمديّ وأبي الحسين أحمد بن محمد بن الكميت، وأبي محمد الطبري، وأبي الحسن الحلبي،  وأبي يتيم الرلباى، وأبي القاسم النجاري، وأبي الوفا الديلمي، وابن أبي الديس، وخزيمة، وأبي خزيمة، وأبي عبد الله محمد بن النعمان، فهؤلاء بمصر وبالرملة وبصور، وبعكا وبعسقلان وبدمشق وببغداد وبجبل البسماق. 📌 و در این زمان (سال ۴۰۹ قمری که تألیف کتاب به پایان رسیده) از جمله آنان (یعنی علمای شیعه) کسانی هستند چون ابوجبله ابراهیم بن غسّان و مانند جابر متوفیّ، ابوالفوارس حسن بن محمد میمدی، ابوالحسین احمد بن محمدبن کمیت،‌ ابومحمد طبری، ابوالحسن حلبی، ابویتیم رلبای‌،‌ابوالقاسم نجاری،‌ ابوالوفا دیلمی و ابوعبدالله محمدبن نعمان (شیخ مفید). اینان در مصر و رمله (سوریه)، صور در لبنان، عکّا (در فلسطین)، عسقلان (ساحل فلسطین)،‌ دمشق، بغداد،‌ جبل السماق (ادلب سوریه) هستند . ▫️وکل هؤلاء بهذه النواحی یدّعون التشیع ومحبة رسول الله صلّى الله علیه وسلم وأهل بیته، فیبکون على فاطمة وعلى ابنها المحسن الذی زعموا أن عمر قتله … ویذکرون ما قد تقدم ذکره من أن خلافهم له وقتالهم إنما هو لعداوته صلّى الله علیه وسلم وللشک فی نبوته، ویقیمون المنشدین والمناحات فی ذلک. 📌 و همگی در این سرزمین، ادعای تشیّع و دوستی محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم و اهل‌بیت او را دارند. سپس بر و بر فرزندش# محسن که عقیده دارند، عمر او را کشته است می‌کنند و برای عمر و... تغییر دادن قرآن و واجبات را ذکر می‌کنند. و نیز آنچه را قبلا گفته شد یادآور می‌شوند، مبنی بر اینکه مخالفت آنان (عمر و ابوبکر) با پیامبر و جنگیدن با ایشان (یعنی با رسول‌اکرم (ص) و فاطمه و فرزندانش) تنها به جهت دشمنی آنان با رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم و در پیامبری حضرت بود. و اینان (شیعیان) شاعران را دعوت نموده و در این باره بر پا می‌دارند. ▫️ و يأخذون على الناس العهود، ويحلفونهم بالأيمان الغليظة، فإذا حصلوا كذلك قالوا لهم: إياكم ومجالسة الفقهاء، واستماع الحديث من أصحاب الحديث، واستماع القرآن من العامة، وعليكم برواية الخاصة، فقد قال جعفر بن محمد كتابة: حديث العامة يعمي القلب، وإياكم وفقه أبي حنيفة ومالك والثوري والحسن البصري وأمثالهم فإنهم كفرة وأعداء أهل البيت، والرشد كله في خلافهم، وإذا عمى على أحدكم الصواب فلينظر ما عليه الفقهاء فيعمل/ بخلافه فإنه يصيب الحق. 📌 و از مردم پیمان می‌گیرند و به آنان می‌گویند: مبادا با مخالفین (سنی‌ها) همنشینی کنید و حدیث را از آنان بشنوید، و قرآن را از عامه بشنوید و بر شما باد که بر اساس روایات خاصه عمل کنید که به راستی علیه‌السلام در نامه خود فرموده است: 📌 عامه دل را کور می‌کند. و برحذر باشید از فقه ابوحنیفه و مالک و ثوری و حسن بصری و مانند آنان که همانا آنان و دشمن اهل‌بیت رسالت هستند و هدایت تماماً‌ در مخالفت با آنان است و هنگامی که یکی از شما به راه درست دسترسی نیافت، نظر کند بر‌ آنچه فقهای آنان بر آن اتفاق نظر دارند و آن عمل که این چنین به حق رسیده است. 📚 تثبيت دلائل النبوة، جلد ۲، صفحه ۵۹۴، القاضى عبد الجبار بن أحمد بن عبد الجبار الهمذاني الأسد أبادي، أبو الحسين المعتزلي الناشر:دار المصطفى - شبرا- القاهر 🆔 @mosibatoratebah 🏷
02062302.mp3
31.88M
🎧 🔹 اصول معرفت امام بر مبنای روایات 🔹 قسمت چهارم 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی 🆔 @mosibatoratebah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02062402.mp3
26.1M
🎧 🔹 اصول معرفت امام بر مبنای روایات 🔹 قسمت پنجم 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی 🆔 @mosibatoratebah
🩸هر کس غیر از این گفت، تکذیبش کنید!🩸 🥀 قَال المُفَضَّلُ لِلامَامِ الصَّادِقِ علیه‌السلام: یَا مَولایَ مَا تَقُولُ فِی قَولِهِ تَعَالَی: «وَ اِذَ المَوءُودَهُ سُئِلَت. بِاَیِ ذَنبِِ قُتِلَت» قَال: یَا مُفَضَّلُ (ٱلۡمَوۡءُۥدَةُ) وَاللهِ مُحسِن، لانَّهُ مِنَّا لا غَیرُ، فَمَن قَالَ غَیر هَذا فَکَذَّبُوهُ. 🥀 مفضل به امام صادق علیه‌السلام عرض کرد: ای مولای من چه می‌فرمائید درمورد فرموده خداوند متعال: «و در آن هنگام که از زنده به گور شده سوال شود، به کدامین گناه کشته شد»؟! 🥀 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ای مفضل (ٱلۡمَوۡءُۥدَةُ) به خدا سوگند علیه‌السلام است. زیرا که از ماست و لاغیر، پس هر کس غیر از این گفت، تکذیبش کنید! 📕 بحارالانوار، جلد ۵۳، صفحه ۲۲ 🆔 @mosibatoratebah 🏷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 اهل‌بیت علیهم‌السلام، نسبت به آن دو نفر 🔥 🥀 أَتَينا عَبدَاللّهِ بنِ مُوسَى بنِ عَبداللّهِ بنِ حَسَنِ بنِ حَسَنِ بنِ عَلِىِّ بنِ أَبى طالِبٍ علیه السلام فَسَأَلتُهُ عَن أَبى بَكرٍ وَ عُمَرَ، فَقالَ: اُجيبُكَ بِما اَجابَ بِهِ جَدّى عَبْدُاللّهِ بْنِ الْحَسَنِ، فَاِنَّهُ سُئِلَ عَنْهُما فَقالَ: كانَتْ اُمُّنا صِدّيقَةً، اِبْنَةَ نَبِىٍّ مُرْسَلٍ، وَ ماتَتْ وَهِىَ غَضْبى عَلى قَوْمٍ فَنَحْنُ غِضابٌ لِغَضَبِها.    🥀 راوى گويد: نظر يكى از نوادگان امام حسن مجتبى علیه‌السلام را نسبت به ابوبكر و عمر پرسيدم، او گفت: اتفاقا كسى از جدم  عبداللّه بن حسن همين سؤال را پرسيد و او در جواب گفت: 🥀 مادرمان زنى راستگو و دختر پيامبر خدا صلى‌الله عليه و آله و سلم بود، كه در حال خشم بر آنان از دنيا رفت و ما نيز به خاطر خشم او همچنان در خشم هستيم. 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی‌الحدید، جلد ۶، صفحه ۴۹ 🆔 @mosibatoratebah 🏷
🩸 دوره جامع حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها 🩸 📌 توسط حجت‌الاسلام حنیفی، مؤلف مقاتل مأثور ▫️شامل بیش از سه ساعت فیلم آموزشی در دوازده موضوع ▫️به همراه صوت جلسات آموزش مقتل فاطمی + و فایل pdf جلسات 📎 مزایای دوره: ▫️علاوه بر آموزش دقیق این دوره صد نفر اول میتوانند، به صورت رایگان در کتابخانه تخصصى به صورت دائم عضو شوند. 📌 برای و اطلاع بیشتر به آیدی ادمین در تلگرام و ایتا مراجعه نمائید. 💳 شماره کارت، جهت پرداخت: 5892101477562934 ▫️ بنام محسن حنیفی 💵 مبلغ ۵۰۰ هزار تومان لطفاً پس از پرداخت، فیش واریزی را به آیدی ادمین کانال ارسال کنید. 🆔 @mosibatoratebah_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🔅 رسیدن انبیاء به مقام نبوت، با اقرار به فضائل حضرت زهرا سلام‌الله علیها 🔅 ▫️شیخ عبدالله بحرانی قدس‌الله روحه الشریف در کتاب شریف عوالم العلوم که در واقع مستدرک کتاب شریف بحار الانوار است، می‌نویسد: ▫️قال النبيّ صلى‌اللّه عليه و آله و سلم: ما تَکامَلَتِ النُّبُوَّة لِنَبِیِّ حَتّی أَقَرَّ بِفَضْلِها وَ مُحَبَّتِها. ▫️ رسول‌خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ▫️نبوت و پیامبری برای هیچ پیغمبری کامل نمی‌شود، مگر اینکه به محبت و فضیلت حضرت زهراء سلام‌الله علیها اقرار داشته باشد. 📕 عوالم العلوم و المعارف و الاحوال من الآیات و الاخبار و الاقوال، تالیف شیخ عبدالله بحرانی، جلد ۱۱، قسم ۱، صفحه ۱۶۱، چاپ موسسه الامام المهدی علیه السلام 🆔 @mosibatoratebah 🏷
🔅 سلام‌الله علیها | 🔅 🥀 عن أبی‌عبد‌اللّه علیه‌السلام أنّه قال: إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ؛ اللیلة فاطمة، و القدر اللّه. فمن عرف فاطمة حقّ معرفتها، فقد أدرك لیلة القدر... 🥀 امام صادق علیه‌السلام: 🥀 در آیه شریفه - انا انزلناه فی لیله القدر - منظور از شب، سلام‌الله علیها است و منظور از خداوند متعال. همانا هر که به حقیقت معرفت علیهاالسلام نائل شد را درک کرده است. 📕 بحار الأنوار، جلد ۴۳، صفحه ۶۵ 🆔 @mosibatoratebah 🏷
🥀 قال رسول‌الله صلى‌الله عليه وآله وسلّم: 🥀 أَلا إِنَّ فاطِمةَ بابُها بَابِي وَ بَيْتُها بَيْتِي، فَمَنْ هَتَكَه فَقَد هَتَكَ حِجَابَ الله. 🥀 رسول‌خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم: 🥀 همانا درب خانهٔ سلام‌الله علیها درب خانه من، و خانهٔ او، خانهٔ من است. هرکس حرمت آن را پاس ندارد، حجاب خدا را دریده است. 📕 بحارالأنوار، علامه مجلسی: ۲۲ | ۴۷۷ 🆔 @mosibatoratebah 🏷
📌 📌 ▫️شش عنوان کتاب با محوریت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و فاطمیه به تخصصی افزوده شد. ▫️علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حق به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان، جهت استفاده و دریافت به ادمین پیام دهند، و از مشاوره استاد راهنما بهره ببرند. 📌 قابل توجه و تأمل اینکه، با خرید دوره جامع می‌توانید بصورت رایگان از و امکانات علمی آن بهره ببرید. 🔻 برای خرید دور یا عضویت به ادمین پیام بدهید: 🆔 @mosibatoratebah_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 جمله‌ای که از صفحه تاریخ و حتی کتب اهل‌خلاف پاک نمی‌شود! 📌 🥀 فَهَجَرَتْ أَبَابَكر ... فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَةً لَهُ حَتى تُوُفِّيَتْ. 🥀 سلام‌الله علیها از ابوبکر اعراض کرد... و تا زنده بود با او سخن نگفت. 🥀 فَغَضَبَتْ فَاطِمَةُ رَضِيَ اللهُ عَنْهَا وَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتى مَاتَتْ. 🥀 سلام‌الله علیها بر ابوبکر خشمگین شد و دیگر با او سخن نگفت تا درگذشت. 📚 صحیح بخاری، جلد ۴، صفحه ۹۶، کتاب فضل الجهاد و السير، باب الخمس، و جلد ۵، صفحه ۱۷۷، باب غزوة خيبر، و جلد ۸، صفحه ۱۸۵، کتاب الفرائض، چاپ مصر 📚 صحیح مسلم، جلد ۵، صفحه ۱۵۴، كتاب الجهاد و السير، باب قول النبي ما تركنا فهو صدقة 📚 سنن الكبرى بيهقى؛ جلد ۶، صفحه ۳۰۰، کتاب قسم الفيء و الغنيمة، چاپ هند 📚 سنن ترمذی، جلد ۴، کتاب السیر، باب ۴۴، حدیث ۱۶۰۹، چاپ مصر 📚 مسند احمد؛ جلد ۱، صفحه ۶ و ۹ ، چاپ مصر 🆔 @mosibatoratebah 🏷
📌 ملعونه بنی‌ساعده، مادر تمام انحرافات 📌 📝 ضیاء الدین ابن الأثیر الجزری، از علمای اهل‌خلاف، قرن ۶ و ۷ قمری، در کتاب «الوشی المرقوم فی حلّ المنظوم» صریح اعتراف می‌کند: ▪️ واعلَم أنَّ الحُسَینَ لَم یُقتَل في یَومِ کَـربَلاء وإنَّما قُتلَ في يَوم السَّـقـيفَـة... ▪️ بدان که علیه السلام در روز و در کشته نشد؛ بلکه در واقع در کشته شد! 📚 نسخه خطی کتاب «الوشی المرقوم فی حل المنظوم» ضیاء الدین ابن الأثیر الجزری، متوفی سال ۶۳۷ ق، نگهداری شده در کتابخانه نور عثمانیه ترکیه، شماره ۴۳۶۴ 🆔 @mosibatoratebah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا