eitaa logo
شیدایی
981 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🍹تأثیر انبه بر میل جنسی 🔶 انبه به دلیل میزان بالای ویتامین ای، موجب تقویت و برانگیختگی لیبیدو می‌شود و حس شهوت جنسی را فعال می‌کند. برای همین همواره پیشنهاد می‌شود که یک تا دو ساعت قبل از شروع رابطه جنسی، این میوه یا آب آن مورد استفاده قرار گیرد. 🔸 همچنین این میوه خارق العاده به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین C و ویتامین A و همچنین کاروتنوئیدهای فراوان به حفظ، تقویت و سلامتی کمک می‌کند. جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین تاثیرات انبه، معطر کردن عرق بدن است، به گونه‌ای که بوی نامطبوع را از بین می‌برد. از ویژگی انبه می‌توان به کنترل کلسترول، تقویت چشم، دستگاه گوارش، پاکسازی کننده پوست و ضد سرطان بودن اشاره کرد. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه السلام) بر شما عزیزان تسلیت باد 🥀 آقا قرار ما سر میدان کاظمین ای اولین زیارت ما بعد کربلا ... 🖤 ... @moteha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️ پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت تسلیت باد. "وَ رَوَى صَالِحُ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (سلام الله علیه ) قَالَ قُلْتُ لَهُ لِلْمُتَمَتِّعِ ثَوَابٌ قَالَ إِنْ کَانَ یُرِیدُ بِذَلِکَ وَجْهَ اللَّهِ تَعَالَى وَ خِلَافاً عَلَى مَنْ أَنْکَرَهَا لَمْ یُکَلِّمْهَا کَلِمَةً إِلَّا کَتَبَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ بِهَا حَسَنَةً وَ لَمْ یَمُدَّ یَدَهُ إِلَیْهَا إِلَّا کَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً فَإِذَا دَنَا مِنْهَا غَفَرَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ بِذَلِکَ ذَنْباً فَإِذَا اغْتَسَلَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ بِقَدْرِ مَا مَرَّ مِنَ الْمَاءِ عَلَى شَعْرِهِ قُلْتُ بِعَدَدِ الشَّعْرِ قَالَ نَعَمْ بِعَدَدِ الشَّعْرِ".[1] 💠 در حدیثی از امام باقر (علیه السلام ) نقل شده که از حضرت سوال کردند: آیا بر کسی که ازدواج موقت می کند ثوابی هم می دهند؟ و آن حضرت در پاسخ فرمودند :هر گاه کسی به خاطر رضایت خدا و مخالفت با تحریم کننده آن زنی را به عقد موقت خود درآورد، به خاطر هر کلمه ای که با آن زن سخن بگوید برایش حسنه نوشته می شود. دستش را به سوی او دراز نمی کند مگر اینکه خداوند به خاطر آن ثوابی برای او ثبت می کند، و اگر به او نزدیک شد خداوند به میمنت آن گناهی از او می بخشد، پس اگر غسل جنابت نمود به عدد موهای بدنش که آب غسل از روی آن جریان پیدا می کند خداوند گناه از او می بخشد. راوی با تعجب می پرسد: به تعداد موها؟ حضرت فرمودند: بله به تعداد موها. 🔹در ارتباط با این روایت نیز نکته ای قابل توجه است مبنی بر این که تمام ثواب های وعده داده شده موجود در روایت، هنگامی است که نیت الهی در انجام این عمل باشد و می دانیم که اعمال مباح نیز اگر با نیتی الهی انجام شود، انتظار پاداش از آن دور از انتظار نخواهد بود. 🔹در روایتی نقل شده است که پیامبر (صلوة‌الله وسلامه‌عليه و آله) به اباذر توصیه فرمود که با همسر دائم خود ارتباط جنسی برقرار کرده و منتظر پاداش اخروی آن باشد. ابوذر با تعجب پرسید: از این کار هم پاداشی خواهم برد؟! پیامبر (صلی الله علیه و آله ) پاسخ دادند: همان گونه که در روابط نامشروع باید منتظر مجازات بود، روابط مشروع نیز پاداش را به دنبال خواهد آورد.[2] 🔰 براین اساس، هیچ جای تعجب نیست که روابط مشروعی که در قالب عقد موقت شکل می گیرد نیز دارای پاداش و ارزش معنوی باشد. 📚 منابع: [1] شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 463، ح 4600، انتشارات جامعه مدرسین، 1413 هـ ق. [2] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 5، ص 496، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1365 هـ ش. @moteha
💠وقت تڪبیر و دعا و صلوات است امروز/مهدی صاحب زمان در عرفات است امروز 💠 ڪاش این عرفات آخر هجران باشد/صبح فردا فرج مهدی زهرا باشد روز نهم ذی الحجه، روز پرفضیلت و معنوی را به همراهان محترم شیدایی تبریڪ و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان قبولی ادعیه و مناجات همه عزیزان مؤمن را در این روز سراسر صفا و معنویت مسئلت داریم .🌿🌸 @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 فرارسیدن 15 ذی الحجه سالروز ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علیه السلام بر شما مبارک💐 💠 ازدواج موقت یکی از سنت‌های اسلامی است که در آیه 24 سوره نساء،[1]جواز آن اعلام شده است و در روایات نیز علاوه بر مشروعیت و جواز آن از سوی امامان معصوم(علیهم السلام ) همواره به انجام این ازدواج تأکید و تشویق شده است. و دلیل بر تأکید آن این بوده که سنت نیک ازدواج موقت در زمان رسول خدا(صلی الله علیه و آله ) و حتی خلیفه اول و بخشی از دوران حکومت خلیفه دوم، انجام می‌شد که به طور ناگهانی از سوی خلیفه دوم منع و مورد تعقیب و مجازات قرار گرفته است. با این کارِ خلیفه دوم نوعی بدعت در دین ایجاد شده بود. و از آن‌جا که امامان معصوم(علیهم السلام )، حافظان دین و شریعت بعد از پیامبر اسلام هستند برای مقابله و از بین بردن این بدعت، مردم را تشویق به این نوع از ازدواج می‌نمودند. اما همان‌گونه که قرآن مجید می‌فرماید: «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاس»،[2]دین اسلام و امت اسلامی باید از افراط و تفریط دور باشند و در کارها حد وسط و تعادل را در نظر داشته باشند. 🔹در مورد ازدواج موقت نیز باید به گونه‌ای رفتار شود که نه این سنت حسنه به دست فراموشی سپرده شود، نه این‌که به بهانه استحباب آن ناراحتی و دلسردی زنان دایم از زندگی و اسلام به ‌وجود آید. هرچند ناراحت شدن یا نشدن زنان دایم، تأثیری در مشروعیت و جواز ازدواج موقت ندارد، و سبب حرمت و منع آن نمی‌شود، اما همان‌گونه که (علیه السلام ) فرموده‌اند: «بهتر است در ارتباط با ازدواج موقت به اقامه سنت اکتفا شود و آن‌قدر به آن اِقبال نشود که انسان از همسر دائمش غافل شود؛ زیرا این کار سبب می‌شود زنان به کفر و انکار کشیده شوند و به دستور دهندگان به متعه و اهل بیت ناسزا گفته و نفرین کنند».[3] 🔹در روایت دیگری نیز از امام هادی(سلام الله علیه ) از متعه سؤال شد و آن‌حضرت در پاسخ فرمود: «متعه، مباح و حلال مطلق است برای کسی که خداوند او را با ازدواج دایم بی‌نیاز نگردانیده باشد، پس اگر با ازدواج دائم از متعه کردن بی‌نیاز است، تنها هنگامی برایش رواست که همسرش نزد او نباشد».[4] 🔹بنابر این، هر چند ناراحتی زنان در اصل مشروعیت متعه تأثیری ندارد، اما به مردانی که دارای همسر دائم هستند و امکان استمتاع برایشان وجود دارد، توصیه می‌شود، برای احترام به اهل بیت(علیهم السلام ) که مورد بیزاری و بی‌احترامی برخی از زنان کم اعتقاد قرار نگیرند و همچنین به جهت حفظ ایمان همسران خود - که ممکن است با کفر گویی و انکار دستور دهندگان به متعه ایمانشان از بین برود – به بهانه استحباب و رسیدن به ثواب متعه، حرص و ولع به انجام آن نداشته باشند و به موارد ضروری بسنده کنند. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📚[1]. «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً وَ لا جُناحَ عَلَیْکُمْ فیما تَراضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَریضَةِ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً» [2]. بقره، 143 [3]. «لَا تُلِحُّوا عَلَى الْمُتْعَةِ إِنَّمَا عَلَیْکُمْ إِقَامَةُ السُّنَّةِ فَلَا تَشْتَغِلُوا بِهَا عَنْ‏ فُرُشِکُمْ‏ وَ حَرَائِرِکُمْ فَیَکْفُرْنَ وَ یَتَبَرَّیْنَ وَ یَدْعِینَ عَلَى الْآمِرِ بِذَلِکَ وَ یَلْعَنُونَا»؛ کلینى، محمد، الکافی، محقق و مصحح: غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 5، ص 453، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. «سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ(علیه السلام ) عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ هِیَ حَلَالٌ مُبَاحٌ مُطْلَقٌ لِمَنْ لَمْ یُغْنِهِ اللَّهُ بِالتَّزْوِیجِ فَلْیَسْتَعْفِفْ بِالْمُتْعَةِ فَإِنِ اسْتَغْنَى عَنْهَا بِالتَّزْوِیجِ فَهِیَ مُبَاحٌ لَهُ إِذَا غَابَ عَنْهَا»؛ الکافی، ج ‏5، ص 452 – 453. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیدایی.mp3
6.76M
یا علی نام تو بردم، نه غمی ماند و نه همّی بأبی اَنتَ وَ اُمّی عید بزرگ ولایت بر شما مبارک🌺🍃 ‏ @moteha 🌹
🌹 میلاد باسعادت هفتمین فخر عالم امکان، باب الحوائج ، حضرت موسی بن جعفر، امام موسی کاظم علیه السلام بر شما مبارک 🌸🌸 🔹 چرا در روايات دوگونه با ازدواج موقت برخورد شده است؟ 🔅در مورد ازدواج موقت، از اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ دو گونه روايات رسيده است؛ در برخي از آنها، تشويق به اين امر شده است؛ در برخي ديگر از آن مذمت شده است. 🔅در جايي كه اين ازدواج براي هوسراني باشد، منع شده است و اگر عوارض منفي اجتماعي و فردي داشته باشد، مورد نهي قرار گرفته است. براي كسي كه همسر دائمي دارد و مي تواند با او نيازهاي ضروري جنسي خود را بر طرف سازد نيازي به اين متعه نمي باشد. امام كاظم ـ عليه السّلام ـ فرمود: «تو را با متعه چه كار و حال آنكه خداوند تو را از آن بي نياز كرده است.» 🔅از طرف ديگر، در برخي روايات ديگر، اين عمل مورد تشويق قرار گرفته است؛ اين براي تأمين اهداف خاصي بوده است. اولاً براي جلوگيري از انحرافات جنسي و اخلاقي در جامعه، ازدواج موقت ضروري است. امام صادق ـ عليه السّلام ـ : «هركس به اين سنّت الهي عمل كند و آن گاه غسل نمايد، خداوند از هر قطرة آب غسلش، 70 ملك مي آفريند تا براي او تا روز قيامت استغفار كنند.».[1] 🔅ثانياً چون خليفة دوم، اين سنّت اسلامي را ممنوع كرد، كه البته اين نهي خليفه يك نهي سليقه اي بود نه نهي شرعي و قانوني، ائمة اطهار ـ عليهم السّلام ـ كه حافظان دين اسلام هستند، براي حفظ اين سنّت اسلامي و فراموش نشدن آن، ديگران را تشويق به آن مي كردند. اينجا بود كه يك مصلحت و حكمت ثانوي با حكمت اولي، نكاح منقطع توأم شد. 🔅لذا جايي كه اهل بيت مردان متأهل را از اين كار منع مي كردند به جهت حكمت اولي (جلوگيري از انحرافات جنسي) بود. و جايي كه افرادي را ترغيب مي كردند به اعتبار حكمت ثانويِ آن بود.[2] 📚 پي نوشت ها: [1] . بابازاده، علي اكبر، مسائل ازدواج و حقوق خانواده، بدر، چاپ چهارم، 1378، ص 170. [2] . مطهري، مرتضي، نظام حقوقي زن در اسلام، ص 82. @moteha 🌹
‏میزنه قلبم داره میاد دوباره باز بوی محرم.... السلام علیک یا ابا عبدالله ❤️ @moteha 🌹
🌿 ٢۴ ذی الحجه روز عید مباهله و حقانیت اسلام و اهل بیت علیهم السلام گرامی باد.🌸 🔹در کافی به سند خود از ابی بصیر روایت کرده که گفت: من از امام ابی جعفر(علیه السلام) از مساله متعه پرسیدم، فرمود: بله در قرآن این مساله نازل شده، و فرموده: "فما استمتعتم به منهن فاتوهن اجورهن فریضة و لا جناح علیکم فیما تراضیتم به من بعد الفریضة" 🔹 عبد الله بن عمیر لیثی به حضور امام ابی جعفر باقر(علیه السلام) آمد و عرضه داشت: در باره متعه چه می گوئی؟ امام فرمود: خداوند هم در کتابش آن را حلال کرده و هم بر زبان پیغمبرش؛ پس متعه تا روز قیامت حلال است. عبد الله عرضه داشت: ای ابی جعفر آیا مثل تو کسی چنین فتوا می دهد با اینکه عمر آن را حرام کرد و از آن نهی نمود؟ حضرت فرمود: هر چند که عمر تحریم کرده باشد. عرضه داشت: من تو را به خدا پناه می دهم از اینکه حلال کنی چیزی را که عمر آن را حرام کرده. زراره می گوید: امام باقر(علیه السلام) در جوابش فرمود: خیلی خوب، تو بر عقیده صاحبت باش من هم به عقیده رسول خدا (صلی الله علیه و آله) باقی می مانم حال بیا تا با تو بر سر این مساله ملاعنه و کنم (یعنی بر این که قول رسول خدا(صلی الله علیه و آله) حق و قول صاحب تو عمر باطل است)... 📚فروع کافی ج 5 ص 448 حدیث 1 دار الکتب الاسلامیة ط تهران. 📚فروع کافی ج 5 ص 449 حدیث 4 ط بیروت دار التعارف. @moteha 🌹
4_5960632901325295176.pdf
510.4K
📚 در آخرین شماره‌ی نشریه‌ی «مطالعات فهم حدیث» مقاله فوق با عنوان «تحلیل محتوای روایات متعه در منابع حدیثی شیعه» منتشر شده که سعی در بررسی آماری روایات متعه نموده است و از این نظر قابل‌توجه است هرچند باز هم مثل سایر تحقیقات دانشگاهی، متعه را مخصوص شرایط اضطراری دانسته است! @moteha 🌹
4_311561600576258245.mp3
3.44M
بسم الله؛ بپوشید پیرهن مشکیارو... بوي شعر محتشم؛ دارد مي شود... السلام علیک یا ابا عبدالله ❤️ @moteha
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 💠 اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِڪَ ، عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ 🏴 سلام بر و عاشورا، سلام بر حسین(علیه السلام)، سلام بر دستان بریده سقای ڪربلا،سلام بر خیمه های سوخته و بر ناله های ڪودڪان تشنه، سلام بر صبر و دلتنگی های زینب(سلام الله علیها)، سلام بر ندای جاودان ” هل من ناصر ینصرنی”و سلام بر اشڪ های صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با سلام و عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام 🥀 💠 با توجه به شروع ماه محرم و برپایی هیئت و مراسمات روضه و عزاداری؛ ممڪن است مانند سنوات گذشته در مقداری در پاسخگویی و معرفی ها تاخیر شڪل بگیرد ڪه از همه عزیزان پوزش طلبیده و تقاضا داریم ڪما فی السابق همراهی نمایند. از شما سپاسگزاریم 🙏 @moteha
من شاعرم ز روضه فقط حرف میزنم بیچاره فرشچیان که به تصویر میکشد... السلام علیک یا ابا عبدالله❤️ السلام علیک و رحمةالله و برکاته @moteha 🥀
💠 🖤 با سلام و عرض تسلیت و تعزیت مجدد بمناسبت شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر ڪف آن حضرت، جهت و شرڪت در مراسم عزاداری مظلوم آل مرتضی، فعالیتهای مجموعه شیدایی بمدت 2 روز در ایام و بوده و ان شاء الله پس از آن مجددا در خدمت دوستان و همراهان محترم خواهیم بود. التماس دعا 🙏
چند روز است جلوتر به شما می گویم اربعین کرب و بلایم نبری، می میرم ... صلی الله علیک یا اباعبدالله ✋ @moteha
شیدایی
💢شرایط #خواندن_عقد موقت 🔹 قبل از خواندن صیغه ی عقد موقت، ابتدا باید مهریه ای مشخص شود تا صیغه ی عقد
🔰 معیّن بودن ارزش مهریه در عقد موقّت 🔷پرسش :با توجه به اینکه یکی از ارکان عقد موقّت تعیین مهر می باشد آیا این مهر حتما باید نقدی باشد یا می تواند غیر نقدی باشد؟ مانند قرار دادن سفر زیارتی مثل سفر مشهد یا کربلا. 🔆پاسخ :می تواند غیر نقدی باشد ولی باید ارزشِ مالی این سفر معلوم و مشخص باشد که چه مقدار است. 📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. [چیزهایی که مهریه قرار دادن آن ها صحیح است ] @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠آیا با زنی که عده نگه نمی دارد می شود ازدواج موقت کرد؟ آیا در عقد موقت لازم است بدانیم که زن عده نگه می دارد؟ 🔹در پاسخ و توضیح این سوال باید گفت که در روایات‏ ما موارد بسیاری وجود دارد که دقیقا همین پرسش، خدمت ائمه (علیهم‌السلام) مطرح گردیده است و حضرات معصومین (سلام الله علیهم) نیز حسب مورد، پاسخ های متناسب را ارائه فرمودند. 🔹در آغاز، از میان احادیث موجود در این باره، دو روایت را انتخاب نموده وترجمه آن را در اختیار قرار خواهیم داد، سپس با تحلیل مختصری از آنها، دلیل پاسخ ما روشن خواهد شد: 🔹 در روایت اول اسحاق بن جریر می گوید که خدمت امام صادق (علیه السلام) عرض نمودم: در شهر ما کوفه زنی مشهور به فحشاء است، آیا می توانم با او ازدواج موقت نمایم؟ امام فرمودند: آیا آن زن بر در خانه خود پرچم آویخته است؟ [1] گفتم اگر این گونه بود که از طرف حکومت دستگیر می شد! امام فرمودند: با او ازدواج موقت نما. سپس آهسته به یکی از دوستان خود چیزی فرمود که من آن شخص را بعدها دیدم و از او پرسیدم که امام چه مطلبی به شما فرموده بود؟ او در پاسخ گفت که امام به من فرمود که حتی اگر آن زن از فواحش رسمی نیز بود، ازدواج موقت با او گناهی در پی نداشت زیرا با این ازدواج آن زن را از عمل حرام باز داشته، به عمل حلالی رهنمون می ساخت [2] . 🔹در روایت دیگری حسن بن ظریف نقل نموده که در محل زندگی ما زنی زیبارو وجود داشت که قصد ازدواج موقت با او را داشتم ولی او فاحشه ای بود که هیچ ابائی از ارتباط نامشروع با اجانب نداشت، به همین دلیل از او بدم آمد ولی بعد از مدتی با خود گفتم: ائمه (علیهم‌السلام) ما فرمودند که ازدواج موقت با فواحش ایرادی ندارد زیرا او را از حرام به حلال راهنمایی می نماییم، (برای رفع این تردید) در نامه ای که خدمت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) تقدیم داشتم، از ایشان مشورت خواستم . ایشان در پاسخ فرمودند: ازدواج با فواحش ایرادی ندارد ولی با این وجود از ازدواج موقت با آن همسایه ات صرف نظر نما، زیرا او زنی هتاک بوده و به دلیل این که همسایه ات نیز است، ترس آن دارم که موضوع را علنی نموده (برای تو ایجاد دردسر نماید). 🔹احادیث بسیار دیگری نیز بر کراهت ازدواج موقت با این گونه افراد در دسترس است [3] و توصیه شده که ازدواج موقت نیز با زنان مؤمن و عفیف انجام پذیرد [4] . 🔹با دقت در این روایات و سایر احادیث موجود در این مورد در می یابیم که : 1 - اگر به دلایلی تصمیم به ازدواج موقت گرفته شد، بهتر است که طرف مقابل فردی عفیف و پاکدامن بوده و مراعات حدود شرعی از جمله عده ازدواج را بنماید . 2 - ازدواج موقت با فواحش هر چند کراهت دارد ولی حرام نیست، زیرا موجب آن می گردد که آنها لا اقل در آن مقطع دست از کار حرام بردارند. بر این اساس هیچ کدام از فقهای شیعه فتوا به حرمت چنین ازدواجی نداده اند . ولی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی سزاوار است که جوانب احتیاط را مراعات نمود. 🔹اما این که آیا بر مرد واجب است از عده داشتن او سؤال کند، در جواب باید گفت که گرچه برای احتراز از مشکلات احتمالی، از باب احتیاط می تواند سؤال کند ولی واجب نیست، البته بعد از ازدواج سؤال کردن کراهت دارد. [5] ____________________ 📚 [1] - در گذشته فواحش رسمی بر در خانه خود پرچمی به عنوان علامت می آویختند. [2] - شیخ حر عاملی ، محمد بن حسن ، وسائل الشیعه ، مؤسسة آل البیت ، قم ، 1409 ، ج 21 ، ص 29 ، روایت 26439 . [3] - همان ، ص 27 . [4] - همان ، ص 25 . [5] - یمکنه الاحتیاط بالفحص و السؤال عن کونها ذات عدة أم لا، إلا انه غیر مکلف به، بل ظاهر الاخبار مرجوحیة السؤال و الفحص. بحرانی، یوسف بن أحمد بن إبراهیم‏، الحدائق الناضرة فی أحکام العترة الطاهرة، ج‏1، ص: 75. یستحب اختیار المؤمنة العارفة العفیفة، و أن یسألها بل غیرها عن حالها أ هی ذات بعل أو فی عدة أم لا؟ مع التهمة بالبعل و العدة لا مطلقا و لیس السؤال شرطا فی الجواز إجماعا، بل و لا واجبا، بل ربما یستفاد من بعض النصوص « وسائل الشیعة 14- 457، ح 5» کراهیته، و لکن مورده السؤال بعد التزویج. ( الطباطبائی) السید علی بن محمد بن أبی المعاذ، الشرح الصغیر فی شرح مختصر النافع، ج‏2، ص: 352. https://www.islamquest.net/fa/archive/fa2739 @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 به شیعیان بگویید زیارت حسین(سلام الله علیه) برای شیعیان است! 🔸امام باقر(علیه السلام): شيعيان ما را امر كنيد كه به زيارت قبر حضرت حسين بن على(ع) بروند. زيرا زيارت آن حضرت بر هر مؤمنى كه امامتش از جانب خدا را قبول دارد، واجب است. 🔻کتاب کامل الزیارت، ص۱۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ختم سوره واقعه/ افزایش رزق و برآورده شدن حاجات مهم 🔹 آیت‌الله بهجت رحمه‌الله برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات مهم، به ختم سورۀ «واقعه» اهمیت فراوانی می‌دادند و آن را به اطرافیان خود توصیه می‌کردند. دستور این ختم: 🔹در کتاب اللیالی‌المخزونه آمده است: چون اول ماه قمری دوشنبه باشد، شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه، و همچنین تا [روز] چهاردهم، چهارده مرتبه بخواند. و بعد از تلاوت سورۀ مبارکه، هر روز این دعا را بخواند: يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. 🔸به قدری این ختم مهم هست که می‌توان آن‌را حتی در یک نوبت با تلاوت مجموع سوره‌ها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورد. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا