❤️ انسان و ازدواج موقت
🔷انسانی که عاطفه دارد، میل جنسی دارد، گرایش به جنس مخالف دارد چند راه پیش رو دارد که باید یکی از آنها را انجام دهد:
1. ازدواج دائمی کند.
2. تقوا پیشه کند و از تمایلات چشم بپوشد.
3. به گناه بیفتد.
رابطه با نامحرم، زنا و فحشا و ...
که از گناهان کبیره محسوب میشوند..
4. ازدواج موقت کند که مانند ازدواج دائم است منتها با محدودیت بیشتر (ازدواج موقت مانند یک مُسکن است نه درمان) تا نه به گناه بیفتد و نه به خاطر سرکوب امیال خود به مشکلات مهم گرفتار شود.
🔹انتخاب با خود انسان است.
@moteha 🌹
#احکام_شرعی
🔰 درصورت احتیاج به غسل آیا ممکن است به خاطر خجالت از والدین تیمم کرد و نماز خواند ولی در اسرع وقت غسل را انجام داد؟
❇️ در صورتی که شرایط غسل وجود دارد انجام آن واجب است و ترک آن حرام است و خجالت نباید مانع از انجام وظیفه شرعی گردد.
📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
@moteha 🌹
#طب_همبستری
قبل از رابطه و حین معاشقه زیاد بخندید😁
خنده از نظر روانی همچون یک ویاگرا طبیعی به نعوظ مرد کمک شایانی کرده و باعث تقویت قوای جنسی میشود.
#عيد_غدير
@moteha 🌹
چند کتاب مفید درباره #ازدواج موقت
1. ازدواج موقت در اسلام، علامه سيد مر تضي عسكري
2. مجموعه كامل قوانين ومقررات ازدواج موقت، سيد احمدباختر و مسعود ريسيي
3. فلسفه حقوق (بخش تعددزوجات و ازدواج موقت) قدرت الله خسرو شاهي ومصطفي دانش پژوه
4. نظام حقوق زن در اسلام (بخش ازدواج موقت) شهید استاد مطهری
@moteha 🌹
یک لحظه شدیم خیره تا در چشمت
دیدیم تمام غصه را در چشمت
چشمان تو از روضه ی مکشوف پر است
پیداست تمام کربلا در چشمت
◼️ سالروز شهادت جانسوز نهال گلشن دین، نور دیده حضرت زهرا علیهاالسلام، سپهر دانش و بینش، امام محمدباقر علیه السلام را به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه ) و رهروان راه حقیقت تسلیت عرض می نماییم
@moteha 🥀
@golssorkh ازدواج موقت .mp3
1.2M
#پرسش_و_پاسخ
استاد الهی
❓علت اینکه در مورد ازدواج موقت یا مجدّد نظرات علما متفاوت است، چیست؟ نظر شخصی است یا مربوط به دین؟
@moteha
#نکات_آموزنده 💠
#عرفه
❤️امام علي عليه السلام به اصحاب خويش فرمودند:
إذا رَأی أحَدُکُمْ إمْرَئَةً تُعْجِبُهُ فَلْیَأتِ أهْلَهُ فَاِنَّ عِنْدَ أهْلِهِ مِثْلَ ما رَأی وَ لا یَجْعَلَنَّ لِلشَّیْطانِ عَلی قَلْبِهِ سَبِیلاً لِیَصرفَ بَصَرَهُ عَنها ... .
«هرگاه زنی نظر شما را جلب کرد، فوراً به همسر خود رجوع کنید، زیرا آنچه که نظر شما را جلب نمود در او نیز است و آن مرد نباید به شیطان مهلت نزدیک شدن به قلب خود دهد و باید دیدگان خویش را ازتوجه به آن زن «أجنبی» فرو بندد و اگر دارای همسر نیست دو رکعت نماز گزارد و به حمد و ثنای الهی بپردازد و صلوات بر پیامبر و آل وی فرستد و سپس از خدا درخواست کند تا با رحمت و لطف خود او را از راه دستیابی به حلال، از روی آوردن به حرام بی نیاز کند.»
📚نور الثقلين، ج 3، ص 583
«اللَّهُمَ أَغْنِنِی بِحَلَالِکَ عَنْ حَرَامِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ»
#روز_عرفه بر شما مبارک 🌸
@moteha 🌹
❤️عید قربان، یعنى فدا کردن همه «عزیزها» در آستان "عزیزترین"
و گذشتن از همه وابستگى ها به عشق "مهربان ترین"❤️
🌺 #عيد_قربان بر شما مبارک🌺
@moteha 🌹
#احکام_شرعی
🔷 #فراموشی تاریخ شروع عقد موقّت
🔰 پرسش :اگرتاریخ خواندن صیغه ی عقد موقّت فراموش شود تکلیف چیست؟
🔆پاسخ :آنچه یقین دارند محاسبه کنند ولی می توانند احتیاطا باقیمانده مدت را ببخشند و عقد جدید بخوانند.
⚠️ تذکر : دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
#غدير
@moteha 🌹
#طب_همبستری
#سیر
سیر قوه باه را تقویت می کند و عروق شعریه را باز می کند و با افزایش جریان خون در اندام های جنسی موجب تقویت قوای جنسی شما میشود ، بوی بد سیر را میتوانید با خوردن سیب از بین ببرید اما هرگز از خوردن آن صرف نظر نکنید.
#عيد_غدير
@moteha 🌹
🔆عواقب ارضاء نشدن نیازهای جنسی
#فقط_به_عشق_علي #غدیر
🔹طبق گزارش مرکز آمارسن متعارف ازدواج۳۴-۱۵ساله(برای دخترها۲۹-۱۵برای پسرها۳۴-۲۰ساله)است.
🔹حدود ۴۵% یعنی ۳۶ میلیون ایرانی در سن ۳۴-۱۵ سال قرار دارند که ۱۱میلیون نفر یعنی ۵ میلیون و۵۷۰هزارمردو ۵میلیون و۶۷۰هزارزن هرگز ازدواج نکردند.
افراد بالای سن متعارف هرگز ازدواج نکرده یک میلیون و۳۰۰هزارکه ۳۲۰هزار مرد و۹۸۰هزارنفرزن هستند.
از طرفی ۶ میلیون نفر هم بیوه(۵میلیون زن ویک میلیون مرد)وجود دارد یعنی ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تقریبا''۲۳%جمعیت واجد شرایط کشور فاقد همسر هستند.
❗️این یعنی فاجعه اجتماعی!!!
🔻این افراد برای تامین نیازجنسی خود چه راه هایی را انتخاب می کنند؟
یکی از ویژگی های جامعه ما آمار بالای جمعیت جوان است که می تواند یک فرصت برای توسعه کشور باشد.
این آمار بالا با آمار پایین دیگری در زمینه کاهش تمایل به ازدواج دائم، موجب نگرانی هم شده است.یعنی فرصتی که اگر تدبیر نشود می تواند در هر جامعه ای به تهدید تبدیل گردد.
تاملی بر آمار افراد مجرد این سئوال را به ذهن متبادر می کند که این افراد برای تامین نیاز جنسی خود چه کار می کنند؟ نیازی که بی پاسخ گذاشتن آن عوارض متعددی را برای افراد جامعه خواهد داشت.
این فرضها در پاسخ به سوال فوق مطرح است:
🔸عده ای نیازهای جنسی خودراسرکوب می کنند و عوارض آنرا از قبیل افسردگی تحمل می نمایند.
🔸عده ای هم به سمت خود ارضایی می روندکه دارای عوارض مختلفی جسمی و روانی است.
🔸برخی ازطریق تجاوز به عنف و یا آزار جنسی، بخشی از این نیاز خود را پاسخ می دهند.
🔸برخی هم با آمیزش غیر متعارف خود را ارضاء می کنند.
🔸عده ای هم سردر گم هستند و نمی دانند باید چه کار کنند، هرزه گی و چشم چرانی در خیابان،شبکه های مجازی،محیط کار و ... هم می تواند راهی برای عده ای دیگر باشد.
🔹آن چه مهم است این که در همه این افراد «نارضایتی از تامین نیاز جنسی» وجود دارد.این نارضایتی خود می تواند در عملکرد افراد در محیط های اجتماعی و در ایفای نقش های اجتماعی شان تاثیر منفی بگذاردوبه جامعه منتقل شودمثل پرخاشگری،بی انگیزگی، افسردگی، بالارفتن جرائم، کاهش بهره وری کار و...
🔹فراموش نشود که در گذشته آینده نگری نکردیم و این شرایط امروزی بوجودآمدو بدون شک درآینده عوارض دیگری ازقبیل افزایش ابتلاءبه ایدز، بی اعتمادی و بحران جنسی را تشدید نماید.
متاسفانه دستگاههای حاکمیتی نیزبرنامه ای برای افزایش تولید ناخالص سکس ازمجرای قانونی ندارند.
@moteha 🌹
🔷 #پرسش
آیا در صورت ناراحتی همسر دائم از ازدواج موقت مرد، باز هم ازدواج موقت جایز است؟
🔆 پاسخ
ازدواج موقت یکی از سنتهای اسلامی است که در آیه 24 سوره نساء،[1]جواز آن اعلام شده است و در روایات نیز علاوه بر مشروعیت و جواز آن از سوی امامان معصوم(علیهم السلام ) همواره به انجام این ازدواج تأکید و تشویق شده است.
و دلیل بر تأکید آن این بوده که سنت نیک ازدواج موقت در زمان رسول خدا(صلی الله علیه و آله ) و حتی خلیفه اول و بخشی از دوران حکومت خلیفه دوم، انجام میشد که به طور ناگهانی از سوی خلیفه دوم منع و مورد تعقیب و مجازات قرار گرفته است.
با این کارِ خلیفه دوم نوعی بدعت در دین ایجاد شده بود.
و از آنجا که امامان معصوم(علیهم السلام )، حافظان دین و شریعت بعد از پیامبر اسلام هستند برای مقابله و از بین بردن این بدعت، مردم را تشویق به این نوع از ازدواج مینمودند.
اما همانگونه که قرآن مجید میفرماید: «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاس»،[2]دین اسلام و امت اسلامی باید از افراط و تفریط دور باشند و در کارها حد وسط و تعادل را در نظر داشته باشند.
در مورد ازدواج موقت نیز باید به گونهای رفتار شود که نه این سنت حسنه به دست فراموشی سپرده شود، نه اینکه به بهانه استحباب آن ناراحتی و دلسردی زنان دایم از زندگی و اسلام به وجود آید. هرچند ناراحت شدن یا نشدن زنان دایم، تأثیری در مشروعیت و جواز ازدواج موقت ندارد، و سبب حرمت و منع آن نمیشود، اما همانگونه که امام هادی(علیه السلام ) فرمودهاند: «بهتر است در ارتباط با ازدواج موقت به اقامه سنت اکتفا شود و آنقدر به آن اِقبال نشود که انسان از همسر دائمش غافل شود؛ زیرا این کار سبب میشود زنان به کفر و انکار کشیده شوند و به دستور دهندگان به متعه و اهل بیت ناسزا گفته و نفرین کنند».[3]
در روایت دیگری نیز از امام هادی(سلام الله علیه ) از متعه سؤال شد و آنحضرت در پاسخ فرمود: «متعه، مباح و حلال مطلق است برای کسی که خداوند او را با ازدواج دایم بینیاز نگردانیده باشد، پس اگر با ازدواج دائم از متعه کردن بینیاز است، تنها هنگامی برایش رواست که همسرش نزد او نباشد».[4]
بنابر این، هر چند ناراحتی زنان در اصل مشروعیت متعه تأثیری ندارد، اما به مردانی که دارای همسر دائم هستند و امکان استمتاع برایشان وجود دارد، توصیه میشود، برای احترام به اهل بیت(علیهم السلام ) که مورد بیزاری و بیاحترامی برخی از زنان کم اعتقاد قرار نگیرند و همچنین به جهت حفظ ایمان همسران خود - که ممکن است با کفر گویی و انکار دستور دهندگان به متعه ایمانشان از بین برود – به بهانه استحباب و رسیدن به ثواب متعه، حرص و ولع به انجام آن نداشته باشند و به موارد ضروری بسنده کنند.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
[1]. «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً وَ لا جُناحَ عَلَیْکُمْ فیما تَراضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَریضَةِ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً»
[2]. بقره، 143
[3]. «لَا تُلِحُّوا عَلَى الْمُتْعَةِ إِنَّمَا عَلَیْکُمْ إِقَامَةُ السُّنَّةِ فَلَا تَشْتَغِلُوا بِهَا عَنْ فُرُشِکُمْ وَ حَرَائِرِکُمْ فَیَکْفُرْنَ وَ یَتَبَرَّیْنَ وَ یَدْعِینَ عَلَى الْآمِرِ بِذَلِکَ وَ یَلْعَنُونَا»؛ کلینى، محمد، الکافی، محقق و مصحح: غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 5، ص 453، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق.
[4]. «سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ(علیه السلام ) عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ هِیَ حَلَالٌ مُبَاحٌ مُطْلَقٌ لِمَنْ لَمْ یُغْنِهِ اللَّهُ بِالتَّزْوِیجِ فَلْیَسْتَعْفِفْ بِالْمُتْعَةِ فَإِنِ اسْتَغْنَى عَنْهَا بِالتَّزْوِیجِ فَهِیَ مُبَاحٌ لَهُ إِذَا غَابَ عَنْهَا»؛ الکافی، ج 5، ص 452 – 453.
#غدير #عيد_غدير
@moteha 🌹
امروز به هرکوچه اذان باید گفت
در وصف علی ز آسمان باید گفت
چون عید امیرالمومنین است
تبریک به صاحب الزمان باید گفت
#عید_غدیر خم مبارک باد💐
#فقط_به_عشق_علي ❤️
@moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 جواز و حلیت متعه(ازدواج موقت) از نص قرآن و کتب اهل سنت
✅ موسسه مصاف
@moteha 🌹
امروز جهان به عطر ولایت معطر است
زیرا روز ولادت موسی بن جعفر است
روئیده در بهشت ولایت گلی کز آن
در هر مشام رایحه ای روح پرور است
🌷 #ميلاد_امام_موسي_كاظم (علیه السلام ) بر شما مبارک 🌷
#يا_باب_الحوائج
@moteha 🌹
#حدیث_زندگی
❤️ امام کاظم علیه السلام فرمود:
سه دسته در روز قیامت، روزی که سایه و پناهی جز سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند:
1-مردی که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید.
2- مردی که (به برادر مسلمانش خدمت کند.)
3-کسی که سرّ برادر مسلمانش را بپوشاند.
📚 وسائل الشیعه، ج 20، ص 46
@moteha 🌹
#حدیث
🔵 قالَ الإِمَامُ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَيْه: لَعَنَه اللَّهُ ، فَلَوْلَاهُ مَا زَنَى إِلَّا شَقِیٌّ أَوْ شَقِیَّةٌ، لِأَنَّهُ كَانَ یَكُونُ لِلْمُسْلِمِینَ غَنَاءٌ فِی الْمُتْعَةِ عَنِ الزِّنَا.
حضرت امیر المؤمنین صلواةالله علیه فرمودند:
خدا او را لعنت کند، اگر او نبود هیچکس مرتکب زنا نمیشد، مگر مرد و زن شقی، چون مسلمانان به واسطه متعه، نیازی به زنا نداشتند.
📚 بحارالانوار، جلد ۵۳، صفحه ۲۲، طبع مؤسسة الأعلمي للمطبوعات
@moteha 🌹
#احکام_شرعی
🔰 نزدیکی با کاندوم
🔷 اگر نزدیکی با وسیله ای مانند کاندوم باشد که از تماس مستقیم جلوگیری می کند آیا باز هم موجب #غسل_جنابت می شود ؟!
🔆پاسخ :
بله ! یکی از اسباب جنابت، #دخول_کردن است؛ حتّی اگر با کاندوم باشد که در این صورت غسل بر هر دو واجب می شود (هر چند منی خارج نشود).
📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
@moteha 🌹
#متعه
🔹در کافی به سند خود از ابی بصیر روایت کرده که گفت:
من از امام ابی جعفر(علیه السلام) از مساله متعه پرسیدم، فرمود:
بله در قرآن این مساله نازل شده، و فرموده:
"فما استمتعتم به منهن فاتوهن اجورهن فریضة و لا جناح علیکم فیما تراضیتم به من بعد الفریضة"
🔹 عبد الله بن عمیر لیثی به حضور امام ابی جعفر باقر(علیه السلام) آمد و عرضه داشت: در باره متعه چه می گوئی؟
امام فرمود: خداوند هم در کتابش آن را حلال کرده و هم بر زبان پیغمبرش؛ پس متعه تا روز قیامت حلال است.
عبد الله عرضه داشت: ای ابی جعفر آیا مثل تو کسی چنین فتوا می دهد با اینکه عمر آن را حرام کرد و از آن نهی نمود؟
حضرت فرمود: هر چند که عمر تحریم کرده باشد.
عرضه داشت: من تو را به خدا پناه می دهم از اینکه حلال کنی چیزی را که عمر آن را حرام کرده.
زراره می گوید: امام باقر(علیه السلام) در جوابش فرمود: خیلی خوب، تو بر عقیده صاحبت باش
من هم به عقیده رسول خدا (صلی الله علیه و آله) باقی می مانم
حال بیا تا با تو بر سر این مساله ملاعنه و #مباهله کنم (یعنی بر این که قول رسول خدا(صلی الله علیه و آله) حق و قول صاحب تو عمر باطل است)...
#جمعه
📚فروع کافی ج 5 ص 448 حدیث 1 دار الکتب الاسلامیة ط تهران.
📚فروع کافی ج 5 ص 449 حدیث 4 ط بیروت دار التعارف.
@moteha 🌹