هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 خردورزی و معاد اندیشی ایرانیان
#کلیپ
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#سلسله_نشستهای_ماهانه_فرهنگ_مهدوی شماره 39 | #قوم_نشان_شده
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 یاد مرگ
💧فقیه اعظم، شهید اوّل (ره) گفته است:
[انسان باید] یاد مرگ را نصب العین خویش كند و برای رسیدن آن زمان، در همه حال آماده باشد. برای اینكه یاد مرگ فرا دید او گردد، روزی بیست مرتبه یاد مرگ كند. با قلب و زبان، دائم در استغفار بوده، طلب بخشش كند. كیفیّت آن استغفار چنین است:
«اَللَّهُمَّ اغفِرلی، فَانّی اَستَغِفرُكَ و اَتُوب.»
برادران دینی را یار و كمك باشد و با نهایت افتادگی، نیاز آنان و حاجتشان را برآورد و اولاد فاطمه (س) را خدمت كند و برای تعجیل فرج امام زمان (عج) دائم دعا كند؛ زیرا این عمل در شریعت اسلام از اهمّیت والایی برخوردار است.
📚 #مجموعه_کشکول
📗 #کلام_حکیمانه
📬خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/546054
#اخلاق_اسلامی
@mouood_org
🔸 محمود محمود در کتاب «تاریخ روابط سیاسی ایران و انگلیس در قرن 19م.»، درباره تأثیرپذیری و انقیاد رجال سیاستمدار برگزیده مینویسد:
🔸 از اوایل قرن نوزدهم میلادی، پای هر ایرانی متشخّص که به اروپا رسید، مخصوصاً به «لندن»، او را به این محفل سرّی (محفل فراماسونری) دعوت کردند و امضا گرفتند و او را برادر و برابر خواندند و مُهر کردند و دهانش دوختند. این آدم دیگر دلباخته آزادگان می شد و خود را مطیع و پیرو دستورات آنها می دانست... نمایندگان دولت انگلیس که در ایران مأموریت پیدا میکردند، در همه جا از این برادران داشتند و سراغ هم میرفتند و یکدیگر را پیدا میکردند و با آنها سر و سرّ داشتند و با هم رایگان [ندار] بودند...
🔸 میرزا ابوالحسن خان شیرازی، اوّلین سفیر سده نوزدهم «ایران» در «انگلستان» بود...
🔸 او چونان عسکر خان افشار در لژ ماسونی، به درجه استادی رسید و به سمت ریاست فراماسونری ایران تعیین شد. او با امضای قرارداد مفصّلی با انگلیس، ایران را به طور غیر مستقیم مستعمره آن کشور کرد و نیز با همکاری اوزلی که واسطه ایران و «روسیه» شده بود، با امضای قرارداد انگلستان، هفده شهر «قفقاز» را از ایران جدا کرد...
📚 مقاله «ایرانیان و فراماسونری هندوستان»، #ماهنامه_موعود، شماره 227-228.
#اشاره
@mouood_org
May 11
🔘زمان حکومت
❓ #حكومت_امام_زمان(ع) یا به طور كلّی حكومتی كه پس از #ظهور مستقر میشود، چند سال به طول میانجامد؟
🔅 در روایتهای شیعه و سنّی، مدّت زمانهای متفاوتی برای حكومت عدل مهدوی ذكر شده كه كمترین آنها هفت سال و بیشترین آنها 309 سال (به مقدار توقّف #اصحاب_كهف در غار) است.
🔅 در بسیاری از روایاتی كه از طریق اهل سنّت از #پیامبر اعظم(ص) نقل شده، مدّت زمان حكومت #امام_مهدی(ع)، هفت یا نُه سال ذكر شده است. در یكی از این روایات چنین میخوانیم:
«زمین از #ظلم و جور پر میشود؛ آنگاه مردی از خاندان من قیام میكند. او هفت یا نُه [سال] حكومت میكند و زمین را از عدل و داد آكنده میسازد.»1
🔅 از امام محمّد باقر(ع) نقل شده، چنین آمده است:
«قائم(ع) مدّت 309 سال حكومت میكند؛ به تعداد سالهایی كه اصحاب كهف در غار خود درنگ كردند. او زمین را از عدل و داد پر میكند، همچنان كه از ستم و بیداد پر شده بود.»2
🔅 آیتالله مكارم شیرازی نیز در این باره مینویسد:
گرچه درباره مدّت حكومت او احادیث مختلفی در منابع اسلامی دیده میشود كه از پنج یا هفت سال تا 309 سال ذكر شده است كه در واقع ممكن است، اشاره به مراحل و دورانهای آن حكومت باشد (آغاز شكل گرفتن و پیاده شدنش پنج یا هفت سال و دوران تكاملش چهل سال و دوران نهاییاش بیش از سیصد سال! دقّت كنید)، ولی قطع نظر از روایات اسلامی، مسلّم است كه این آوازهها و مقدّمات، برای یك دوران كوتاه مدّت نیست، بلكه قطعاً برای مدّتی است طولانی كه ارزش این همه تحمّل زحمت و تلاش و كوشش را داشته باشد.3
🔅 ابن حجر عسقلانی، از علمای #اهل_سنت، درباره جمع روایات مدّت حكومت مهدی موعود(ع)، چنین مینویسد:
در #نشانههای مهدی منتظر، روایتهای هفت سال، بیشتر و مشهورتر هستند. بر فرض درستی همه روایتهای [وارد شده در این موضوع]، میتوان آنها را اینگونه جمع كرد: حكومت او از نظر ظهور و قدرت متفاوت است. پس چهل سال ـ به عنوان مثال ـ به اعتبار همه مدّت حكومت اوست. هفت سال و مانند آن، به اعتبار نهایت ظهور و قدرت حكومت او و بیست سال و مانند آن نیز به اعتبار حدّ میانه [ظهور و قدرت حكومت او] است.4
1. المسند (ابن حنبل)، ج 3، ص 28.
2. بحارالأنوار، ج 52، ص 291، ح 34.
3. ناصر مكارم شیرازی، «حكومت جهانی موعود(ع)، چاپ سوم: قم، نسل جوان، 1384، ص 281.
4. به نقل از: المهدی، ص 242.
📚 #پرسش_از_موعود
📫 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/PAM
#پرسش_و_پاسخ
@mouood_org
🔘 مرگ های بیوتروریستی در آخرالزمان
♦️ روایات آخرالزمانی توصیف کنندۀ مشکلات و ابتلائات عمومی از اتفاقاتی خبر می دهند که بی شباهت به بیوتروریسم نیست. حجم اثرگذاری این اپیدمی ها چنان گسترده است که در برخی روایات گفته شده تا یک سوم ساکنان زمین را نابود می کند.
♦️ برای نمونه، امام علی (ع) فرمودند: «پیشاپیش آمدن قائم، مرگ سرخ و سفید و هجوم ملخ ها، وقت و بی وقت، به رنگ خون رخ خواهند داد. مرگ قرمز با شمشیر (وجنگ) به وجود می آید و مرگ سفید طاعون است.» در برخی نسخه ها آمده است که پنج هفتم (و در برخی روایات دیگر) دو سوم مردم به این سبب از بین خواهند رفت!
♦️ مشابه این روایت از امام صادق (ع) را در منابع معتبر و مهم مهدویت می توان دید که میزان تلفات صرفاً جنگ ها و طاعون آخرالزمان را پنج هفتم ذکر کرده اند. این روایت مورد توجه منابع متعددی قرار گرفته است؛ به نحوی که نمی توان از آن غفلت کرد و باید این تهدید را جدی گرفت.
♦️ به تعبیر دیگر، هر چند این رخداد در میان نشانه های حتمی ظهور بیان نشده است، اما با توجه به نحوۀ پرداختن منابع مهم و معتبر مهدویت به این موضوع، باید برای کاهش آسیب های ناشی از آن، به طور جدی برنامه ریزی کرد.
♦️ در کنار این روایات، باید دو دستۀ دیگر از روایات را نیز مدنظر داشت که در مطلب بعدی به آنها خواهیم پرداخت.
📚 مجموعه مقالات #بیوتروریسم، انتشارات هلال
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/101450
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org
🔘 برعهده نداشتن #بيعت ظالمان
🔸 در برخی روايات آمده است که حضرت مهدی(عج) به اين دليل در #غيبت به سر میبرد که میخواهد هنگام ظهور، برخلاف اجداد خويش، بيعت حاکمان جور را بر گردن نداشته باشد.
🔸 در روايتی که #شيخ_صدوق در کتاب #کمال_الدين از امام رضا(ع) نقل میکند، آن حضرت در پاسخ اين پرسش که چرا امام مهدی(عج) از ديده شيعيانش پنهان میشود؟ میفرمايد:
🔸 «برای اينکه در هنگام #ظهور و قيام به #شمشير، بيعت و #عهد و پيمان کسی را بر گردن خويش نداشته باشد».
🔸 در توقيعی نيز که از #ناحيه_مقدسه صادر شده، به اين موضوع اشاره شده است و حضرت میفرمايد:
«هرکدام از اجداد من بيعت يکی از سرکشان عصر را بر گردن داشتند، ولی من در زمانی که قيام خويش را آغاز میکنم، بيعت هيچ کدام از حاکمان سرکش را بر عهده ندارم.»
📚 برگرفته از کتاب #درسنامه_فرهنگ_مهدویت_و_انتظار, ج 1: #منم_مهدی_ع»؛ اثر #ابراهیم_شفیعی_سروستانی
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh
#امام_زمان_شناسی
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 انطباق روحیه ایرانیان با اسلام
#کلیپ
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#سلسله_نشستهای_ماهانه_فرهنگ_مهدوی شماره 39 | #قوم_نشان_شده
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘اتفاقات ماه #رجب
۲. خروج #سفیانی
⏳مردی شورش میکند که به او سفیانی گفته میشود، در #وادی_یابس واقع در محدوده #شامات. او سمبل و نمونه آن دسته از حکام و فرمانروایان کشورهای اسلامی است که در عین انحرافاتشان، با حق سر ستیز دارند که بعد از وی، چنین کسانی دیده نخواهند شد و پس از او، نسل چنین سردمدارانی منقرض خواهد گشت.
⏳زمان خروج و شورش او، طبق روایات معتبر، در ماه رجب است و احتمالا در دهه آخر و روز #جمعه باشد که میان ظهور حضرت مهدی(عج) در #مکه و شورش سفیانی، تنها شش ماه فاصله است.
⏳امام صادق(ع) فرمودند:
سفیانی از نشانههای #حتمی است و (آغاز) شورش او در ماه رجب خواهد بود. بر نواحی و شهرهای پنجگانه، #نه_ماه حکومت میکند (حکومتش) حتی یک روز هم بیش از نه ماه طول نخواهد کشید.
#شش_ماه_پایانی
📫خرید از یاران شاپ:https://b2n.ir/405191
@mouood_org
🔘 اعتقادات مکتب اومانیسم
2️⃣ مسئولیت در برابر وجدان
💠 مسئله مهمی که در زمینه اخلاق مطرح می شود، مسئولیت و تعهد انسان است. انسان در تفکر دینی با خداوند عهد می بندد و نسبت به او تعهد به گردن می گیرد، خود را در پیشگاهش مسئول می شمرد، قرآن می فرماید: «ای آدمیزادگان، آیا با شما عهد نبستم که شیطان را نپرستید، زیرا روشن است که او دشمن بزرگ شماست؟ و اینکه مرا پرستش کنید که این راه مستقیم سعادت ابدی است.»
💠 انسان اسلام، تنها در برابر خدا مسئول است و مسئولیت او در برابر پیامبر(ص) و امام (ع) چیزی جر مسئولیت در برابر خدا نیست. در دیانت مسیحیت نیز، مؤمن مسیحی در برابر کلیسا مسئول است، زیرا که آنها نمیاندگان و مروجان و مترجمان وحی و حافظان شریعتند.
💠 در تفکر جدید، از آنجا که از خدا غفلت می شود و انسان بر اریکه خدایی تکیه می زند، لذا انسان تنها در برابر وجدان خویش مسئول است (اگر وجدان فردی را اصل بداند) و اگر اصالت وجدان جمعی را بپذیرد، فرد در مقابل وجدان جامعه مسئولیت می یابد.
💠 اما در هر دو صورت حکم، حکم نفس اماره است. یکی نفس اماره فردی و دیگری نفس اماره جمعی!
💠 در حاشیه برای آنکه اعتقاد اسلامی را در این رابطه مشخص گردانیم، باید بگوییم از انجا که در اسلام اصالت با حق است، هیچ فردی به دلیل فرد بودنش اصالت نمی یابد، بلکه هر کدام تنها در اتصال به حق، اعتبار می یابند. این است که در یک جا حضرت ابراهیم امتی می گردد: «ان ابراهیم کان امه» و در جای دیگر هم «اکثرهم لا یعقلون».
📚 « #سیر_تفکر_جدید_در_ایران_و_جهان »
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/74172
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org
🔘 بی مرگی: #شاد کردن مؤمن
🔸 یکی از زیباترین اعمال و یکی از وظایف منتظران واقعی در دوران سخت و رنج آور #غیبت، « #شاد_کردن_مؤمنین» است.
🔸 خوشحال کردن مؤمن، می تواند با کمک مالی یا بدنی باشد و یا در برآوردن حوائج و بر طرف کردن غصه ها. همچنین از اعمال خیر در برابر برادر مؤمن: احترام گذاشتن به او، به تعویق انداختن طلب قرض و یا قرض دادن مال به او در هنگام نیاز است.
🔸 این اعمال اگر به #نیت شادی امام زمان (عج) باشد، علاوه بر انسانی بودن این اعمال، #ثواب زیادی خواهد داشت.
🔸 امام صادق (ع) می فرمایند:
«کسی از شما مپندارد که چنانچه مؤمنی را شاد و مسرور کرده تنها او را شادمان کرده است، بلکه والله ما را خوشحال ساخته. به خدا سوگند! رسول خدا(ص) را خوشحال نموده است.» (1)
🔸 همچنین از ایشان روایت شده است که فرمودند:
«خداوند عزّوجلّ به داوود وحی فرستاد: همانا بنده ای از بندگان من حسنه ای به جای می آورد, پس بهشت خود را بر او مباح می سازم.
داوود عرض کرد: آن حسنه کدام است؟
خداوند فرمود:
بر بنده ی مؤمنم سروری وارد نماید هرچند به وسیله ی یک دانه خرما باشد.»(2)
🔸 پس فرصت را غنیمت بشماریم! هنوز برای شاد کردن دل پر غصه ی اماممان راهی مانده است... (3)
📚📚 پی نوشت:
1. اصول کافی، ج2، ص 189
2. همان
3. مکیال المکارم، صص 359 – 360
📚 برگرفته از « #انتظار_منتظر_و_تکلیف_منتظران»؛ به نقل از #مکیال_المکارم
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/Entezarmontazer
#وظایف_منتظران
@mouood_org
▫️ ... کمیته 300 نزدیک به یکصد و پنجاه سال پیش فعّالیت خود را آغاز نموده، امّا شکل کنونی خویش را از سال 1897م. به دست آورده است. این کمیته همواره دستورات خود را از مجراهای غیر مستقیمی همانند مؤسّسه سلطنتی روابط بین المللی صادر می نماید. هنگامی که مقرّر گردید که نیروی برتر، اداره امور اروپا را زیر نظر بگیرد، مؤسّسه سلطنتی روابط بین المللی، مؤسّسه تاویستاک را به وجود آورد، که این مؤسّسه هم به نوبه خود دست به تشکیل سازمان ناتو زد.
▫️ برای مطالعه به شناسه زیر مراجعه نمایید:
@mouood_ketabkhani
#مطالعات_فرهنگی_اجتماعی || #براندازی_صهیونیستی_درامپراتوری_عثمانی
#واحد_پژوهش_و_تحقیق_موعود
@mouood_org
@mouood_ketabkhani
هدایت شده از معرفی آثار موسسه موعود
📷 #تصویر_کتاب
📚 #زنجیرهای_نامرئی
📲 @mouood_org
📲 @mouood_asaar
🌐 mouood.org
🌐 yaranshop.ir
هدایت شده از معرفی آثار موسسه موعود
💠 معرفی کتاب زنجیرهای نامرئی
🔸مجموعه مقالات درباره اینکه غرب برای پیاده سازی حکومت سلطه جهانی از چه راهکارهایی استفاده میکند؟
🔹«زنجیرهای نامرئی» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی در پی بیان بحرانهایی است که شرق اسلامی را درنوردیده. در هر یک از فصول بخش اوّل این کتاب، یک بحران به تصویر کشیده شده است؛ بحرانهایی چون از بین رفتن عالمان و دانشمندان، بحرانهای اخلاقی و فرهنگی، بحرانهای اقتصادی و... . آنگاه نویسنده به بیان اوضاع متلاطم جهان پرداخته و فصلی را به وجود فرقههای متعدد فکری، دینی و فرهنگی اختصاص داده و از این پنجره، دنیای آشفته و بحرانزده زمان حاضر را ترسیم کرده است.
🔹شفیعی سروستانی، که محقّق حوزه مطالعات فرهنگی است و چهل سال در اینباره قلم زده، در فصول کتاب پس از بیان راه حلّ نجات از بحران، فصلی را به شرح ابزارهای کار دشمنان خداوند برای تسخیر جهان و حکومت بر آن اختصاص داده است. در ابزارهای پیاده سازی «جهان تکحکومتی»، میتوان نام بسیاری از مؤسسات بینالمللی، مجامع مخفی، شرکتهای بزرگ مالی و جریانهای بزرگ فکری را دید که هر کدام همانند قطعه پازلی در این نقشه شوم عمل میکنند.
🔹در بخشی از این کتاب در فصل «حمله و یورش غربیان به شرق» آمده است:
حدود بیست سال قبل، وقتی فهرست پژوهشهای مرکز شرقشناسی «ژاپن» را بررسی میکردم، متوجّه شدم، آنان حتّی دربارة گویش محلّی مردم لارستان فارس رساله پژوهشی ارائه کردهاند؛ در حالیکه عمده دانشجویام ایرانی، از موقعیّت محلّی «گراش»، «اَوِز» و «لامرد» در «استان فارس» بیاطّلاعند تا چه رسد به گویشهای محلّی این دیار.
🔹در بخش دیگری در همین فصل میخوانیم:
فهرست اسامی کتابهایی که مستشرقان فقط در یک دهه، بین سالهای 1939م. تا 1949م. در موضوع «شرق میانه» تألیف و منتشر کردهاند، حدود 2000 صفحه است و تعداد عناوین مقالات مخصوص اسلامشناسی که بین سالهای 1906 تا 1955م. در مجلات منتشر کردهاند، 26000 عنوان است که به نام «فهرست اسلامی» مشهور است. آنان در همه حوزه های فرهنگی وارد شدند؛ دایرة المعارفها نوشتند و در تمامی طول این سالها، کنفرانسهایی را برگزار کردند که وظیفه بررسی بسیاری از مباحث و موضوعات فرهنگی و تمدّنی شرقی را عهده دار بودند.
🛍 این کتاب در فروشگاه اینترنتی یارانشاپ و همچنین کتابخوانهای معتبر قابل تهیه است.
🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یارانشاپ:
🔸https://b2n.ir/433295
🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوانهای:
🔹طاقچه:
🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود
🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال
🔹کتابراه:
🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر
🔹 فراکتاب:
🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج
🔹پاتوقکتاب:
🔸patogh.mobi/publisher/2639
📋 #معرفی_آثار
🖋 #اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 #زنجیرهای_نامرئی ||#انتشارات_هلال
📲 @mouood_org
📲 @mouood_asaar
🌐 mouood.org
🌐 yaranshop.ir
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 هالیوود و یهود، بخش سوم
1️⃣ تهاجم فرهنگی در اروپا به چه معناست؟
2️⃣ جایگاه آثار هالیوودی در اروپا چگونه است؟
📚 #هالیوود_و_یهود
📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/743001
@mouood_org
@mouood_multimedia