eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
329 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
1_3819889093.mp3
929.3K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۴۹ انعام 🌸🌸🌸🍁🍁🌸🌸🌸 حجت بالغه الهی ، با كه در انسان قرار داده و با هدايت انبيا و عقل، حجّت را بر مردم تمام كرده و راه خير و شرّ و پايان نيك يا بد هر كدام را هم بيان نموده است. براى خطاكاران هم راه توبه و جبران را باز گذاشته است. معجزه هاى روشن انبيا وشيوه ى نيكوى دعوت و استدلال هاى محكم آنان وسازگارى دين با فطرت وعقل، حجّت را برمردم تمام كرده است. و با اين همه، مشركان جز گمان بى اساس، دليلى بر شرك خود ندارند و اگر راه غير خدا را بپويند، از خطاها، ضعف ها، محدوديّت هاى علمى و فكرى و هوسها پيروى كرده اند. در روايات آمده كه خداوند در قيامت به انسان مى فرمايد: راه حقّ را مى دانستى يا نمى دانستى؟ اگر بگويد: مى دانستم، مى پرسد: چرا عمل نكردى؟ و اگر بگويد: نمى دانستم، مى پرسد: چرا در پى ياد گرفتن نبودى، اين است حجّت بالغه ى خدا بر مردم. (505 - مشيّت خداوند، بر هدايت آزادنه و ارادى انسان و آزادى و اختيار اوست. «فلوشاء لهداكم»
آیه ۱۵۱ 🌸🌸🌸🍁🍁🌸🌸🌸 نیکی به و ممنوع ✍در اين آيه و دو آيه بعد، به چند اصل مهم اشاره شده كه از مشتركات همه ى است، در هم (سِفر خروج، باب 20) مشابه اين دستورها آمده است. دو نفر از سران مدينه به حضور صلى الله عليه وآله رسيدند. همين كه حضرت اين آيات را خواند، مسلمان شده و درخواست مبلّغ كردند. پيامبر نيز «مصعب بن عمير» را همراهشان فرستاد. اين حركت زمينه ساز مسلمان شدن مردم مدينه گشت. در چهار آيه (506) نسبت به پدر و مادر سفارش كرده است و در هر چهار مورد همراه با مسأله ى توحيد و نهى از شرك است. همان گونه كه در آفرينش اوّل خداست، بعد پدر و مادر. در اين آيات هم اوّل توحيد است، بعد نيكى به والدين، ضمناً اين آيه چون محرّمات را مى شمرد، پس ترك احسان به والدين هم حرام است. پنج دستور اين آيه چنان به يكديگر پيوند دارند كه گويا يك دستورند. عليه السلام فرمود: احسان به والدين، يعنى كارى نكنيم كه آنان وادار به درخواست و سؤالى از ما شوند. (507) - بعد از يكتاپرستى، احسان به والدين آمده است. «بالوالدين احسانا» - دستورهاى اين آيه همه در قالب نهى است، مگر نيكى به پدر و مادر كه در قالب امر است. يعنى نه تنها نيازاريد، بلكه احسان كنيد. «و بالوالدين احسانا» - فرزندكشى و سقط جنين از ترس فقر، عملى جاهلانه است، اگر خدا ضامن روزى است، چه ترسى از فقر؟ «نحن نرزقكم» - هم اصلاح جامعه از مفاسد لازم است، هم اصلاح روح از رذايل. «ما ظهر منها و ما بطن» - برخى از گناهان چنان خطرناك است كه نزديك آنها هم نبايد رفت. «لاتقربوا»
🇮🇷 ☫ 🏆 🔆 پنج قاره جهان، مشتری تکنولوژی ایرانی ✍ شرکت دانش بنیان پویندگان راه سعادت تا کنون بیش از ۱۷۰۰۰ دستگاه تجهیزات پزشکی ایرانی را به ۵۰ کشور جهان صادر کرده 🩺 این شرکت موفق شده در رده غزال‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد و با صادرات و نصب بیش از ۱۷ هزار دستگاه در حوزه تجهیزات پزشکی پیشرفته در ۵۰ کشور از پنج قاره جهان، برای ۱۱ سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه کشوری برگزیده شده است. 🇮🇷 با وجود همه ی مشکلات، جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت به سمت قله های علم و پیشرفت جهان است. 🌐isti.ir/ZDyy 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نام بردن از اهل بیت پیامبر در مجالس آدابی دارد که در یادداشت پیش رو بر مبنای آیات و روایات به آن پرداخته شده است. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 مجالس ذکر اهل بیت علیهم السلام یکی از سفارشات مؤکد پیامبر اکرم و ائمه اطهار است که مومنین باید آن را غنیمت دانسته و در آن شرکت نمایند. در این باره پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «هرگاه به باغی از باغ‌های بهشت برخورد کردید، در آن حاضر شوید. سؤال شد: باغ‌های بهشت چیست؟ فرمود: مجالس ذکر (مانند اجتماعاتی که در آن یاد خدا و اهل بیت علیهم‌السلام زنده می‌شود)». همچنین امام باقر (ع) در این باره فرمودند: «خدا ببخشد بنده‌ای را که نام ما را زنده بدارد.» با توجه به اهمیت مجالس ذکر و یاد کردن فضائل پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان، مسأله ای در برخی از این مجالس مغفول مانده و آن احساس صمیمیت و نزدیکی نا پسند بعضی از مداحان و ذاکران با یک امام معصوم و یا اهل بیت پیامبر علیهم السلام است به گونه ای که بجای بکار بردن لقب و یا کنیه امام معصوم، نام کوچک آن معصوم را بکار می برد درحالیکه نمی داند نفس این کار نوعی بی احترامی به شمار می آید که با فرمایشات پیامبر اکرم (ص) تعارض آشکار دارد و باید این رویه را برای همیشه کنار بگذارد. گاه مشاهده شده است که مداحان جوانی در اشعار خود برای عرض ارادت به ساحت سید الشهداء علیه السلام و برای ایجاد شور میان عزاداران، نام امام حسین را تکرار می کنند اما بجای شنیدن «حسین حسین» صدای «سَین سَین» شنیده می شود. کاری که حتی اگر نام کوچک امام حسین(ع) را به درستی نیز تلفظ کنند، پسندیده به شمار می رود، چه رسد به «سَین سَین» گفتن. همچنین در برخی از مجالس ذکر اهل بیت علیهم السلام برخی از ذاکران و یا مداحان هنگامی که می خواهند نام حضرت زهرا (س) و یا حضرت زینب (س) را با مهربانی و صمیمیت بر زبان بیاوند، فاطمه جان و زینب جان می گویند. رفتار ناپسندی که متأسفانه در بسیاری از مجالس دیده می شود اما کمتر کسی به آن ایراد وارد می کند که جا دارد در این زمینه تذکر جدی داده شود. باید به این گونه افراد گفت برای مثال اگر نام مادر شما «الهام» باشد و یک مداح بخواهد در مجلس ختم ایشان از فرزندان این مادر تعریف کند، آیا به او اجازه می دهید بگوید: «الهام جان! چه فرزندان خوبی داری که در زمان حیاتت با تو به خوبی رفتار کردند و کذا و کذا ...»؟ اگر جواب منفی است پس چگونه به خود اجازه می دهید نام دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) و همسر امیرالمومنین (ع) و مادر ۱۱ امام را «فاطمه جان» صدا کنید؟ گاهی هم دیده شده بعضی ها بجای اینکه بگویند حضرت فاطمه زهرا (س) و یا حضرت زینب (س) می گویند «خانم فاطمه» و «خانم زینب»، گویی نام یک زن معمولی به زبان می آورند. این لفظ ارزان و بی مقدار (خانم) که می توان برای هر زنی در کوچه و بازار بکار برد و زیبنده زنان خاندان رسول الله نیست چرا باید توسط مداحان و ذاکران در مجالس ذکر برای خاندان پیامبر به کار برده شود. بنابراین کسی که جایگاه «سیدة نساء العالمین» داراست و دارای مقام «عصمت کبری» است شایسته نیست او را «زهرا جان و یا خانم فاطمه» صدا زد و همچنین کسی که «اسوه صبر» و ناموس پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهرش به شمار می رود او را «زینب جان و یا خانم زینب» صدا بزنیم. 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1034_50660670620826.mp3
25.13M
🔰 🟣مدرس: 💠موضوع: تربیت فرزند۲ کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔 @drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3835135987.mp3
311.4K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۵۲ انعام 🔥🔥🔥🔥🚫🚫🔥🔥🔥🔥 پرهیز از خوردن تکلیف به اندازه توانایی است ✍ ، كارهاى خود را به نحو احسن انجام مى دهد: «أحسن الخالقين» (508) ، «أحسن تقويم» (509) ، «نزل أحسن الحديث» (510) و...، از ما هم خواسته كه كارهايمان به نحو احسن باشد، «ليبلوكم ايّكم احسن عملا» (511) چه در تصرّفات و فعاليّت هاى اقتصادى، «الاّ بالّتى هى احسن» (512) ، چه در گفتگو با مخالفان، «جادلهم بالّتى هى احسن» (513) ، چه در پذيرش سخنان ديگران، «يستمعون القول فيتّبعون احسنه» (514) و چه بدى هاى مردم را با بهترين نحو جواب دادن، «ادفع بالّتى هى احسن السيّئة» (515) كه در تمام اين موارد، كلمه ى «احسن» به كار رفته است. قوم ، به خاطر گرفتار عذاب شدند. در نيز سه بار از كم فروشى نهى شده است. كلمه ى «كيل» هم به معناى پيمانه است و هم به معناى پيمانه كردن. كلمه ى «قسط» هم مى تواند مربوط به «اوفوا» باشد يعنى پرداخت، عادلانه باشد و هم مربوط به «كيل و ميزان» باشد، يعنى خود پيمانه و ترازو سالم باشد. البتّه نتيجه هر دو يكى است. ----- 508) مؤمنون، 14. 509) تين، 4. 510) زمر، 23. 511) هود، 7. 512) انعام، 152. 513) نحل، 125. 514) زمر، 18. 515) مؤمنون، 96. - چون يتيم مدافعى ندارد و اموالش لغزشگاه است مواظب باشيم. «لاتقربوا» - براى حفظ حقوق ايتام بايد بهترين طريقه ى بهره گيرى از اموال و دارايى او انتخاب شود. «بالّتى هى أحسن». جز كسانى كه اهليّت اقتصادى و تقواى كافى دارند، نبايد ديگران به مال يتيم نزديك شوند. «لاتقربوا... الا» - نظام اقتصادى جامعه ى اسلامى بايد بر اساس قسط باشد. «بالقسط» - اگر اجراى عدالت در حدّ اعلى ممكن نيست، لااقلّ در حدّ توان و امكان مراعات كنيد. «لا نكلّف نفساً الاّ وُسعها» - در اسلام، «تكليف» به اندازه ى «توان» است. هركه تواناتر، تكليفش هم سنگين تر. «لا نكلّف نفساً الاّ وُسعها» - عدالت، هم در رفتار و هم در گفتار، يك اصل است. «اوفوا الكيل... و اذا قلتم فاعدلوا» (در گواهى ها، وصيّت ها، قضاوت ها، صدور حكم ها، انتقادها و ستايش ها، عدالت را مراعات كنيم.) - رابطه ى خويشاوندى را بر ضابطه ى حقّ و عدل، ترجيح ندهيم. «فاعدلوا ولو كان ذا قربى»