eitaa logo
مسلمنا muslimnair
3.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
345 ویدیو
49 فایل
✔️ مُسْلِمْنا (جریان شناسی، آینده نگاری، چالش های جوامع مسلمانان) ✔️ مدیریت علمی حجه الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان استاد تمام، رئیس دانشکده مطالعات ملل اسلامی و ریاست پژوهشگاه ادیان ✔️ سایت: www.muslimna.ir ✔️ ارتباط با سردبیر: @SaidAlibathaei
مشاهده در ایتا
دانلود
مسلمنا muslimnair
⚡️به بهانه درگذشت یوزف فان اس؛ اسلام پژوه سرشناس آلمانی ✍️به قلم سیدعلی بطحائی https://t.me/muslimnair 💠پروفسور یوزف فان اس(Josef van Ess) اسلام‌شناس مشهور و استاد دانشگاه توبینگن آلمان دیشب در هشتاد و هفت سالگی درگذشت. 💠از افتخارات پژوهشی او کتاب شش جلدی با عنوان«کلام و جامعه درسده دوم و سوم هجری؛ تاریخ اندیشه دینی در صدر اسلام» است که از ویژگی های برجسته ای در سبک وسیاق علمی برخوردار است. 💠 این اثر شاخص که ثمره قریب به بیست سال تلاش پژوهشی اوست؛ نخستین بار در سال۱۹۹۱ در برلین منتشر و نام او را در میان آثار پژوهشی جهان اسلام پرآوازه کرد. 💠این کتاب در ایران جایزه کتاب سال را دریافت وجلد نخست مجموعه تاریخ اندیشه دینی در صدر اسلام با عنوان «کلام و جامعه در سده‌های دوم و سوم هجری» با ترجمه فرزین بانکی و احمدعلی حیدری و ویراستاری علمی سید محمدرضا بهشتی از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است. 💠از امتیازات این اثر، توجه جدی او به آثار تاریخی غیرمکتوب اعم از (سنگ نبشته ها، آثارباستانی، سنگ قبرها و...) در بازسازی پژوهشی و دادوستد میان رشته ای کلام و تاریخ در قرون نخستین است. 💠 بازسازی اهم مباحث کلامی مسلمین در قرن‌های دوم و سوم، بر اساس رخدادهای اجتماعی- سیاسی و بررسی روند نضج و تکامل علم کلام در فرق ومذاهب اسلامی در بافتار تاریخی از نقاط قوت این اثر است. 💠 یکی از نکات مهم وحائز اهمیت که در شکل گیری این اثر نقش مهمی داشته است؛ حمایت شرکت خودرو سازی «فولکس واگن» از این پژوهش است. فان اس در مقدمه این اثر می نویسد: «با تشکر از انجمن پژوهش و بنیادفولکس واگن که درسالهای ١٩٨٤تا ١٩٨٨ میلادی هزینه ها و مخارج مرتبط با این پژوهش را تامین کرده اند.» تشکر فان اس بسیار کوتاه ولی تکان دهنده و حائز نکات درس آموزی است. سرمایه گذاری مالی شرکت فولکس واگن از این اثر که از جمله پژوهشهایی که مرتبط با صنعت خودرو نیست و حتی بالاتر ازآن؛ چندان ارتباطی با تاریخ آلمان ندارد و حتی به تحولات مسیحیت در نژاد ژرمن هم ربطی ندارد و بلکه حمایت از پژوهش هایی که مرتبط با فرهنگ بیگانه رایج در آلمان- یعنی کلام اسلامی- نشانه یک حمایت مالی متفاوت سرمایه داران کشورهای توسعه یافته از تحقیقات مغایر با فرهنگ بومی است و نشانگر سطح بالای از درک فرهنگی و پژوهشی است. حال این سطح فرهنگ را مقایسه کنید با برخی ازخودروسازان ملی که حتی عُلقه ای نسبت به حمایت از پژوهش های همراستا با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ندارند.(بینهما بونٌ بعید). 💠 در پایان بجاست اشاره کنیم که یکی از برجسته ترین تمایزات روش شناختی فان اس با سایر اسلام شناسان مربوط به شیوه برخورد آنان با اسلام شناسی است. فان اس بر این باور بود که اکثر پژوهش های مستشرقین از اسلام به عنوان یک شیء مورد بررسی است و رویکردهایشان بیشتر باستان‌شناسانه است در حالی که اسلام را باید فراتر از آن دید و پویایی فرهنگ اسلامی در قرون نخست و تعاملات نباید مورد غفلت واقع شود. 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: https://t.me/muslimnair ✔️ایتا: https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ✔️ واتس اَپ(4): https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
مسلمنا muslimnair
✉️ درباره نامه اخیر طیف سنتی فدراسیون جهانی شیعیان اثنی عشری خُوجه ها به حضرت آیت اللّه العظمی سبحانی(مدظله) ✍️به قلم: سیدعلی بطحائی https://t.me/muslimnair 🔷 در هفته گذشته برخی پایگاه های خبری درخواستی را از فدراسیون جهانی خُوجه خطاب به آیت اللّه سبحانی منتشر کردند که در آن ضمن ابراز نگرانی از برخی برداشت ها و اختلافات درونی، پرده برداری از تولد جریانات جدید در میان طیف های فکری آنان می کرد و حاکی از شکاف جدی در مشرب های اندیشه ای آنها می داد. 🔶 خُوجه ها در راستای حل وفصل این مناقشات، همایشی بین المللی برگزار و دعوت به ایراد سخنرانی از معظم له داشتند. این دعوت نشانه روشنی از پایگاه و جایگاه والای مرجعیت علمی ودینی در میان آنهاست. ♦️اما خُوجه های هندی الاصل شیعه چه کسانی و چه پیشینه فکری دارند که در تنازعات فکری به مرجعیت شیعه پناه می برند وخواستار فیصله بخشی به مناقشات درونی خود را دارند؟نسبت میان آنها و بزرگان دو حوزه نجف و قم چگونه برقرار شده است؟ 🔹به همین مناسبت در یادداشت ذیل به نکاتی در مورد خُوجه های اثنی عشری ورابطه آنها با نهاد مرجعیت اشاراتی خواهیم داشت. مطالعه کامل⬅️↙️ http://muslimna.ir/news/3217-2021-11-27-11-27-00.html 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: https://t.me/muslimnair ✔️ایتا: https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ✔️ واتس اَپ(4): https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
⚡️رابطه طالبان و القاعده در سراشیبی سردی ✍️به قلم: مهدی فرمانیان ➣ https://t.me/Muslimnair 🔷با ظهور مجدد طالبان، ایمن الظواهری- رهبر القاعده- در نقد طالبان فایل صوتی را منتشر کرد و از اینکه طالبان از سازمان ملل تقاضای واگذاری کرسی افغانستان را کرده است، انتقاد نمود. 🔹الظواهری این رفتار طالبان را پذیرش قوانین کفری و جاهلی دانسته و طالبان را مورد نقد قرار داده است. 🔹پاسخ یکی از طالبان به ایمن الظواهری بسیار جالب است و نشانه اختلافات فکری جدی این دو گروه در بسیاری از موضوعات با یکدیگر است. 🔷 نویسنده با تمسک به الگوی ایران در مواجهه با قوانین مصوب سازمان ملل، ایران را "دارالاسلام" معرفی کرده و می گوید: ما مثل ایران به سازمان ملل می رویم و به نقد جنایت ها و مصوبات آنان پرداخته و مثل ایران هر مصوبه ای که خلاف اسلام باشد را انجام نمی دهیم. 🔖به پیوست متن جوابیه صلاح الدین خراسانی تقدیم می شود. 📎برای مطالعه متن پاسخ صلاح الدین خراسانی خطاب به ایمن الظواهری ⬅️↙️ http://muslimna.ir/news/3218-2021-11-29-17-03-31.html 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair مسلمنا ™ ✔️ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) ➣ https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): ➣ https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ✔️ واتس اَپ(4): ➣ https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
🔘طالبان: حقانی یا ملابرادر؟(واکاوی اختلافات طیف های اصلی طالبان) ✍️به قلم: علی مقدس ➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا 💠 اختلافات دو طیف اصلی طالبان، یکی به رهبری «ملا برادر» معاون نخست وزیر و همچنین طیف دیگر به رهبری «خلیل الرحمن حقانی» سرپرست امور مهاجرین، به شرح زیر است: 1️⃣ شکست آمریکا: طیف ملابرادر بر این باور است که دیپلماسی موفق، منجر به خروج آمریکا از افغانستان شد؛ اما طیف حقانی معتقد است قدرت نظامی و عملیات های میدانی، آمریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد. 2️⃣ مذاکره و صلح: طیف حقانی، مذاکره و صلح را با آرمان و اهداف طالبان مادر همسو نمی داند، اما طیف ملابرادر موفقیت و پیروزی طالبان را در گرو مذاکره و صلح می داند. 3️⃣ نقش زن در اجتماع: طیف ملا برادر، زن را لایق حضور و مشارکت در مراکز آموزشی جهت تحصیل و رشد و حضور در بیمارستان ها و مراکز فرهنگی می داند؛ اما طیف حقانی، زن و رسالت او را خانه داری و خانه نشینی تفسیر می کند. 4️⃣ فرهنگ پشتون یا فقه حنفی: در مسائل گوناگون آیا باید بر اساس فرهنگ پشتون عمل کرد یا بر اساس فقه حنفی؟ طیف ملابرادر معتقد است باید از فرهنگ گذشته طالبانی دست کشید؛ اما طیف حقانی مصمم بر ادامه سبک پیشین است. 5️⃣ فراگیر بودن یا نبودن دولت: استفاده از دیگر اقوام و مذاهب در تشکیلات امارت و پست های دولتی از دیگر مباحث اختلافی بین ملابرادر و حقانی ها به شمار می رود که ملابرادر موافق دولت فراگیر، اما حقانی ها مخالفند. 6️⃣ کیفیت برخورد با جنگجویان خارجی، اقتصاد، روابط خارجی و کیفیت حکمرانی و ...نیز از دیگر مسائل اختلافی بین دو طیف فکری طالبان هستند. 💠 جمعبندی: به نظر میرسد که طیف ملابرادر بیشتر سازگار با مقتضیات زمانه هستند؛ ولی گروه حقانی بیشتر به اسلام سنتی قرابت فکری دارند. 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ✔️ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) ➣ https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): ➣ https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ✔️ واتس اَپ(4): ➣ https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
⚡️فوری 🔖 متن دستور ویژه امیر طالبان در مورد حقوق زنان ➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا بسم الله الرحمن الرحیم 🔹مقام رهبری امارت اسلامی به همه مسئولان امارت اسلامی، علمای کرام و بزرگان قومی هدایت می‌دهد که برای تامین حقوق زنان اقدامات جدی نمایند: 1⃣ رضایت دختران بالغ در اثنای نکاح ضروری است (البته، نکاح با کفو (هم مثل) باشد و خطر فتنه و فساد هم در آن نباشد). در ضمن هیچکس نباید زن را به جبر و اکراه به نکاح مجبور کند. 2⃣ زن مال نیست، بلکه انسان آزاد و اصیل است و هیچکسی آن را در بدل صلح (بد) داده نمی‌تواند. 3⃣ پس از وفات شوهر، هرگاه عده شرعی (چهار ماه و ده روز و یا وضع حمل) سپری شود، زن بیوه را نه برادر شوهر به زور به نکاح گرفته می‌تواند و نه کسی دیگری. زن بیوه در مورد نکاح و تعیین سرنوشت خود صاحب اختیار است (البته که اصل کفو (هم مثل) و جلوگیری از فتنه و فساد در نظر گرفته شده باشد). 4⃣ گرفتن مهر از شوهر نو حق شرعی زن بیوه است. 5⃣ زن در مال شوهر متوفی، اولاد، پدر و دیگر اقارب به طور فرضیت و عصبیت حق میراث و سهم ثابت دارد و هیچکسی وی را از حق اش محروم کرده نمی‌تواند. 6⃣ کسی که چند زن دارد، مکلف است حقوق همه زنان را مطابق حکم شرعی بدهد و در بین شان عدل قائم کند‌. 💠برای تعمیل حکم فوق و تطبیق خوب آن، ارگان‌های ذیل امارت اسلامی در بخش‌های مربوطه خود اقدامات انجام دهند: 🔹الف: به وزارت حج و اوقاف حکم می‌شود که در مورد این هدایات در باره حقوق زنان؛ علما و خطبای کرام را تشویق نماید، تا از راه خطبات و مواعظ خود مردم را بفهمانند، که بر زنان ظلم نشود و ندادن حقوق زنان سبب نارضایتی و قهر و عذاب خداوند متعال می‌گردد. 🔹ب: وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز با استفاده از وسائل خود مطالب مفید ترغیبی و ترهیبی را در باره حقوق زنان به شکل تحریری و صوتی به گونه دوامدار به نشر بسپارد. 💠صاحبان فن و استعداد را برای تکثیر و اشاعت رسائل مفید تشویق نماید و به حد ممکن بعضی رسائل کوتاه و مهم را با استفاده از وسائل خود به چاپ برساند، تا درباره حقوق شرعی زنان توجه علمای کرام جلب و زمینه آگاهی عامه و جلوگیری از ظلم جاری بر زنان، آسان شود. 🔹ج: مقام عالی ستره محکمه به تمام محاکم هدایت دهد تا عرایض زنان خصوصا در باره حقوق بیوه‌ها و ظلم بر آن ها را به گونه اصولی بگیرند و در این مورد غفلت ننمایند، تا زنان برای نجات از ظلم و به دست آوردن حقوق شرعی شان نا امید نشوند. 🔹د: والیان و ولسوالان با وزارت‌خانه‌های متذکره و سترکه محکمه در عرصه تطبیق این فرمان همکاری همه‌جانبه نمایند. والسلام مقام رهبری امارت اسلامی ۲۸/۴/۱۴۴۳هـ ق ۱۲/۸/۱۴۰۰هـ ش 2021/12/3م 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ✔️ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) ➣ https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): ➣ https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ✔️ واتس اَپ(4): ➣ https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫طریقت صوفیانه قادریه کَسْنَزانی چه کسانی هستند؟ ➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا 🔶 به پیروان سيد محمد کَسْنَزانی (م۱۳۹۹ش) در عراق و ایران گفته می شود. سید محمد بن عبدالکريم بن عبدالقادر بن عبدالکريم شاه کسنزان از عشيره سادات برزنجی و از نسل امام موسی کاظم علیه السلام می باشد. 🔷کسنزان واژه ای کٌردی است و به معنای «هیچ کس نمی داند»‌. 🔹سید عبدالکریم شاه کَسْنَزان چهار سال در کوه های سلیمانیه عراق عزلت گزید و وقتی از او سوال شد، پاسخ داد که "کَسنَزان" يعنی هيچکس نمی داند. اين چنين شد که اين کلمه لقبی شد برای پیروان اين طریقت صوفیانه. 🔶 سید محمد کَسْنَزانی کتب متعددی تالیف کرده که مهم ترین آن کتاب ۲۴ جلدی «موسوعه الكسنزان في ما اصطلح عليه أهل التصوف و العرفان» است. 🔷طريقت صوفیانه کسنزانی در عراق، ايران، ترکيه، قفقاز، هند، پاکستان، آمريکا و اروپا پیروانی دارد. 🔶سماع (رقص) صوفیانه، ذکر جلی (بلند ذکر گفتن)، فروبردن اشیاء تیز به بدن مثل شمشیر و چاقو، خوردن شیشه و آتش در دهان گذاشتن از کارهای خارق العاده برخی از پیروان این طریقت است. 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ✔️ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) ➣ https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): ➣ https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ✔️ واتس اَپ(4): ➣ https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDq
📚مجموعه مقالات حسن بن علی عسکری اطروش؛ گردآورنده کاظم استادی، نشرارجمند،١٤٠٠ https://t.me/muslimnair 🔹ناصرکبیر (۲۳۰-۳۰۴ق) حاکم مشهور علوی طبرستان در قرن سوم و از نسل امام سجاد(ع) است. وی جدّ مادری سیدِمرتضی(٤٣٦ق) و شریف رضی(٤٠٢ق)است. منابع تاریخی اُطْرُوش را حاکمی عادل معرفی و ساکنان طبرستان، هیچ حاکمی چون وی‌ عادل ندیده بودند. او نقش مهمی در اسلام و شیعه شدن ساکنان طبرستان داشته و علاوه بر آنجا، بر نقاط دیگری از شمال ایران از جمله دیلم و بخش‌های شرقی گیلان نیز حکمرانی می کرد و مرکز حکومتش را "شهر آمل" قرار داده بود. 🔹برخی کتاب "مسائل الناصریات" نوشته سید مرتضی را که تحشیه ای بر آرای فقهی اوست، نشانگر روح تفاهم میان یک عالم امامی و زیدی در قرون نخست دانسته اند که بر این اساس اُطروش زیدی‌مذهب است. او پس از سه سال حکمرانی در آمل از دنیا رفت و آرامگاه و بارگاه ناصر اطروش همچنان در آمل وجود دارد. 📙این اثر جمع آوری یازده مقاله از محققان در ریزموضوعات زیست نامه؛ نقش اجتماعی ناصر اُطرُوش در زمینه قدرت سیاسی طبرستان، بررسی رجالی، واکاوی نقش مهم او در اسلام آوردن و بالتبع شیعه شدن مردم طبرستان است. 📖 در این مجموعه مقالات؛ میراث سیاسی، فرهنگی واجتماعی او در دیلمان، گیلان و طبرستان با شواهد متعدد مورد واکاوی قرار گرفته است. 📙 بررسی اقوال علما در مورد شخصیت اطروش، کنکاش در مورد مذهب وی و بررسی انتقادی دیدگاه ها درباره مذهب خاندان اطروش از مقالات شایسته این کتاب است. 📚 ارزیابی آثار اطروش بویژه میراث قرآنی اش و نسبت سنجی میان آن وتفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع) و همچنین پرداختن به ضرورت وراه های بازسازی تفسیر اطروش از مقالات شایسته این نوشتار است که ابهامات فراروی مفسران را در مورد انتساب تفسیر به امام حسن عسکری(ع) را رمزگشایی خواهد کرد. 📚کتابهای خوب و استاندارد را معرفی کنیم. 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: https://t.me/muslimnair ✔️ایتا: https://eitaa.com/muslimnair ✔️واتس اَپ(2) https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ✔️ واتس اَپ(4): https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
📚جریان شناسی شیعیان کویت/ مجیدکیانی نژاد/ عصرجوان/ ١٤٠٠ ➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا 📙 این اثر با هدف شناسایی جریانات فکری، کلامی و سیاسی شیعیان کویت نوشته شده است. دراین کتاب مناسبات فیمابین شیعیان کویت با یکدیگر، با حکومت و سایر جریانات فعال جهان اسلام بررسی شده است. 📚 نویسنده با بازشماری وشناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل شیعیان، مسائل ومشکلات آنها را بررسیده است. 📚 از ویژگی های بارز این اثر، معرفی پیشینه شیعه در کویت وخاندانهای بزرگ شیعی، بررسی وضعیت اسماعیلیه و فعالیتهای آنان ومناسبات آنها با شیعیان، و ارائه داده های مناسب در مورد جریانات فعّال جهان اسلام در کویت؛ اعم از اِخوان المسلمین، گونه های سلفیت وتصوف و.. در آنجاست. 📚 این اثر از پژوهش های منحصر بفرد درمطالعات جامعه شیعی در کویت است واطلاعات کاملی را به جریانات، سازمانهای فعال، نهادهای اجتماعی وحیات اجتماعی شیعیان کویت به مخاطبان ارائه می دهد. 📚 پژوهشگر با موشکافی مناسبات همگرایانه یا واگرایانه شیعیان با جریانات سلفیه معتدل، سلفیه تندرو، اخوان المسلمین ولیبرالها؛ بستری مناسب برای حضور فعّال شیعه در مناسبات آنجا را کاویده و با ارائه راهکارهای پیشنهادی چشم اندازی انزواگریزانه برای جریان شیعه در کویت ترسیم نموده است. 📚کتابهای خوب و استاندارد را معرفی کنیم. 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ✔️ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) ➣ https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): ➣ https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ➣ واتس اپ (4): https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
14.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 جشن باشکوه ولادت حضرت زینب (س) در قاهره 🔹یکی از نمونه های تعمیق علاقه به اهل بیت(ع) در مصر؛ برگزاری باشکوه مولودیه آن حضرت است. این جشن ها حکایتگر؛ عشق و ارادات طریقت های صوفی و عموم اهل سنت به این بانوی باعظمت است. 🔹بنا به "نظر مورخین" قبر حضرت زینب (س) در قاهره؛ بنا به "نظر مشهور" در شام و بنابه "روال طبیعی" احتمالاَ قبرستان بقیع محل دفن ایشان باشد و نمی توان نظری قطعی در مورد آرامگاه آن حضرت داشت. 📚 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مناسبات تصوف و تشیّع در مصر؛ به کتاب "تصوف در مصر" نوشته دکتر مهدی فرمانیان مراجعه فرمائید. 🎞این فیلم آرشیوی و متعلق به سال ٢٠١٤ میلادی است. 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ✔️ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) ➣ https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): ➣ https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ➣ واتس اپ (4): https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu
هدایت شده از کتابخانه ادیان
23.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎉 تیزر رونمایی از ۲۵ عنوان اثر فاخر به مناسبت ۲۵امین سالروز تاسیس انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب ☎️ تلفن سفارش : ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ ۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ کتابسرای ادیان 🔻🔻🔻 @ketabsara_adyan 🌐http://adyanpub.com
⚡️رهبران اِخوان المسلمین؛ در بند یا در جنگ؟!!! ✍به قلم: محمّدطلائی ➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا ✂️برشهایی از متن: 🔹بیش از شش سال از شروع مهم‌ترین اختلاف در تاریخ جماعت اخوان مصر می‌گذرد. اختلافاتی که از ماه مِی‌ امسال علنی شد و به کودتای محمود حسین علیه "جریان انقلابی و شبابی" اخوان معروف گشت. 🔹علنی شدن جریانات نزاع جریان "اصلاحی-تنظیمی" و نزاع آن با طیف"محافظه‌کار-انقلابی" و یا مکتب قدیم و مکتب جدید محصول این گسست است. 🔹طیف اصلاحی‌ سکولارترند و اصراری به تطبیق شریعت ندارند؛ ولی جریان تنظیمی‌ها از سودای اسلامی کردن قوانین دست برنمی دارند. 🔹به دلیل انباشت امکانات در دستان جریان تنظیمی، جناح انقلابی بیشتر توانسته است تنها در حد بروزات رسانه‌ای خود را سر پا نگه دارد. اما امکانات مالی و اداری جماعت در دستان طیف تنظیمی‌، که توانسته بودند خود را به استانبول برسانند. برای اداره امور جماعت، دفتر اجرایی (المکتب التنفیذی) در استانبول تأسیس کنند و محمود حسین به عنوان دبیرکل اداره امور را به عهده گرفت. 🔹در مقابل اما جناح لندن خواستار تحرّک بیشتر بود. تحرکی در گام اول با یکی کردن صفوف اخوانی و حل کردن پرونده اختلافات آغاز می‌شد. پس منیر که با دستگیری محمود عزت، توسط مجلس شورای جماعت، نائب مرشد گشته بود، با شعار "توحید صفوف" پای در میدان گذارد. مطالعه کامل⬅️↙️ http://muslimna.ir/news/3219-2021-12-12-09-55-08.html 🆔 @dolatedin 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ✔️ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ✔️ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) ➣ https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اَپ(3): ➣ https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z ➣ واتس اپ (4): https://chat.whatsapp.com/CN64JfrptzX7lVLYoaDqsu