eitaa logo
کانال نقد الحاد
346 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
978 ویدیو
553 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال نقد الحاد
#قسمت_دوم🔥 🖇 #الثانی: روایات نیز دلالت بر جواز ارتباط زن و مرد دارند: كان رسول اللََّه(صلّى اللَّ
🔥 👌 تا اینجا دریافتیم اسلام هیچ گونه مشکلی با ارتباط زن و مرد ندارد بلکه سلام کردن زن و مرد به یکدیگر را مستحب می داند، معصومین به زنانی که در اجتماع بودند سلام می کردند و زنان نیز به معصومین علیهم السلام مراجعه می کردند. أميرالمؤمنين عليه‌السلام على النساء  🔺امیرالمومنین علی علیه السلام به زنان سلام میکردند . 📓الكافي- ط الاسلامية جلد: 5 صفحه: 535 Ⓜ️https://bit.ly/2XIILJy 🖋 : وقتی "کان" همراه با فعل مضارع (در اینجا یسلم) بیاید، بر استمرار فعل در گذشته دارد پس معنای حدیث این است که حضرت امیر به زنان سلام میکردند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔍 حال به بررسی متن روایت (شبهه) و مفهوم آن میپردازیم: النساء و فاستروا عيهن بالسكوت واستروا عوراتهن بالبيوت  Ⓜ️http://ar.lib.eshia.ir/11005/5/535/ 📌معنای لغوی "عی" (عي) فِي مَنْطِقه عيا وعياء عجز عَنهُ فَلم يسْتَطع بَيَان مُرَاده 🔺شخص "عی" به کسی گفته می شود که از بیان مقصودش عاجز است 📓المعجم الوسيط جلد: 2 صفحه: 642 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/40678/2/642/عی [[ اما واکاوی این برداشت ]] 👳‍♂ علامه جوادی آملی (حفظه الله) بحثی دارند در مورد فضای صدور روايت و غلبه خارجی يک موضوع در زمان صدور روايت: 🔅 به اين معنا كه اگر يک روايتی مثلا در مذمت يک گروه يا يک شيء صادر شد ممكن است مربوط به غلبه خارجی آن موضوع در زمان صدور روايت باشد لذا قابل تعميم به همه ی افراد موضوع . 🔅و از آنجا كه زنان در زمان صدور روايات از تجربه و مهارت اجتماعي كمي برخوردار بودند و نيز تحت تعليمات علمی قرار نميگرفتند و در حقيقت غلبه خارجی، با زنان بی بهره از علم و مهارت كافی بود، لذا پاره ای از روايات ناظر به اين غلبه خارجی است نه جنس زن. اگر شرايط درست براى فراگيرى آنها در صحنه تعليم و تربيت فراهم شود اگر غلبه بر عكس نشود لااقل غلبه با مردان نخواهد بود تا منشاء نكوهش گردد. 📝 توضیح ایشان به شرح زیر است: 🔺 اگر زنان در پرتو تعليم صحيح و تربيت وزين پرورش يابند و چون مردان بيانديشند و چون رجال تعقّل و تدبّر داشته باشند تمايزى از اين جهت با مردها ندارند و اگر گاهى تفاوت يافت شد، همانند تفاوتى است كه بين خود مردها نيز مشهود است. 🔺مثلاً اگر زنان مستعد به حوزه‌ها و دانشگاه‌هاى علمى راه يابند و همانند مردان به فراگيرى علوم بپردازند و در دروس مشترک آگاهى كامل يابند 👈 ديگر نمى‌توان گفت رواياتى كه در نكوهش زنان آمده و احاديثى كه در پرهيز از مشورت با آنها وارد شده و ادلّه‌اى كه در نارسايى عقول آنان رسيده اطلاق دارد 👉 و هيچگونه استثنایی نسبت به زنان دانشمند و محقق ندارد بلكه قطعاً اين گونه زنان، مستثنى خواهند بود و در اين زمينه تمايزى با مردها ندارند. 📗📔 آیت الله جوادی آملی، زن در آينهٔ جلال و جمال، صفحه 10 📑 http://yon.ir/uoswP ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍🏻 نتیجه: اینکه معصوم زنان را "عی" دانسته است ناظر به آن زمان و آن جغرافیای خاص است، اینکه مربوط به جنس زن باشد لذا بدیهی است زنانی که قدرت تکلم قوی داشته باشند و در بیان مقصود دچار مشکل نباشند مشمول حدیث نخواهند شد ! ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
قابل توجه اسلام‌ستیزان😐👆 ☑️ @naghdeelhad
دین و اخلاق؛ آتئیست و انحراف کنار گذاشتن خدا و دین به معنای پس زدنِ موانع برای ارتکاب قبایح اخلاقی است! دین برای با اخلاق بودن لازم است. حتی نظر خود آتئیست ها این است که جنایات وحشیانه بیشتر توسط آتئیست ها انجام میشود! براساس یک تحقیق، هم افراد مذهبی هم آتئیست ها پنداشتشان این است که افراد ضدّ اخلاق، مانند قاتلان سریالی محتمل‌تر است که آتئیست باشند دیلی‌میل انگلستان | dailym.ai/2KJtmQz ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
💢سخنی پیرامون حج و پول‌هایی که حاجیان برای سفر حج خرج می‌کنند‌. هر سال با ورود به ایام حج، صحبت‌ها
▪این عالی جنابان جزو اشخاصی هستند که خویشتن را نخبگان و پرچم‌داران علم و دانش معرفی می نمایند، بی‌خبر از این که در تقسیم‌بندی موجوداتِ زنده، گیاهان نیز مانند حیوانات جزو جانداران محسوب می شوند. بنابراین استفاده از گیاهان در حقیقت ظلم و ستم در حق این موجودات زنده با روح ثابت اند. ▪پس این اشخاص روشنفکر و خیرخواهِ موجوداتِ زنده، لطف نموده دیگر از غذاهایی که از گیاهان حاصل می‌شوند مانند نان (گندم)، روغن نباتی، برنج، میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده ننمایند تا باشد طبق ادعای خود پایبند به تمام اخلاقیات انسانیت باشند و وحشیگری کهنەپرستان و عقب‌مانده‌ها را تکرار ننمایند و به دنیای جانداران احترام بگذارند! ▪لباس این مدعیان نیز بیشتر محصول حیوانات (مانند پشم، مو و پوست) و گیاهان (مانند پنبه و کتان) است. این جماعت روشنفکرنما کفش، کیف و کمربند چرمی را نیز به وفور استعمال می‌کنند و با آنها ژست های آنچنانی می‌گیرند موادی که از همین حیوانات کشته شده بدست می آید، همان حیواناتی که کشتن‌شان را وحشیگری میخوانند. ▪این گروه شیر حیوانات که در حقیقت غذای نوزاد حیوان بی‌چاره‌ است را به شکل شیر، ماست، پنیر، کره،دوغ و... می‌خورند!! ▪این گروه روشنفکر تختِ‌خواب، صندلی و میز اتاقشان نیز از چوب درختان زنده است و یادی هم از آن درختان سرسبز نمی‌کنند و در این موارد فراموش می‌کنند که باید روشنفکر باشند چون قلم هایشان را فقط برای اسلام و مسلمان (آن هم در زمان عید قربان) تیز می‌کنند. ▪جالب آنجاست که بیشترشان گوشت حیوانات آبی و خشکی را نیز حتی در روزهای عید صرف ‌می نمایند ولی با تمام بی‌شرمی ناجوان‌مردانه از عید قربان ایراد می گیرند. 👌خلاصه کلام و چکیده مطلب آن است که این‌ افراد در یک چشم میکروسکوپ و در چشمِ دیگرشان تلسکوپِ انتقاد و انکار را گذاشته که به صورت دقیق و ذره‌بینی به دیگران می نگرند و اصلا به خود و به کارکرد‌ها و اعمال خویش نظر نمیکنند و منطقشان این است که هرآنچه خود انجام‌دهند، درست و بجا باشد و هرآنچه اسلام بگوید حتما باید نادرست و نابجا! ☑️ @naghdeelhad
شرح در تصویر👆 ☑️ @naghdeelhad
✅کلام ابن حجر عسقلانی (از علمای بزرگ اهل سنت) در مورد 🔰حدیث غدیر یکی از احادیث فوق تواتر میباشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون ابن تیمیه و ابن حزم) در پی تشکیک در آن برآمده اند. از این رو به سخن ابن حجر عسقلانی در مورد این حدیث اشاره میکنیم. 📒«وَأَمَّا حَدِیثُ مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ فَقَدْ أَخْرَجَهُ التِّرْمِذِیُّ وَالنَّسَائِیُّ وَهُوَ کَثِیرُ الطُّرُقِ جِدًّا وَقد استوعبها ابن عُقْدَةَ فِی کِتَابٍ مُفْرَدٍ وَکَثِیرٌ مِنْ أَسَانِیدِهَا صِحَاحٌ وَحِسَانٌ.....» 📚فتح الباری ج٨ ص۴٢۵ 🔖اسکن yon.ir/8wUuG 📝«اما حدیث "من کنت مولاه فعلی مولاه" ترمذی و نسائی آن را نقل کرده اند و طرق زیادی دارد و ابن عقده آن را در کتابی جداگانه آورده و بسیاری از سندهای آن صحیح و حسن است.....» ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « چشم زخم » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2077
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « به آغوش گرفتن کنیز در نماز مشکلی ندارد » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/786
کانال نقد الحاد
#قسمت_سوم🔥 👌 تا اینجا دریافتیم اسلام هیچ گونه مشکلی با ارتباط زن و مرد ندارد بلکه سلام کردن زن و
🔥 🖋 در این بخش به بررسی مفهوم عورت بودن زن میپردازیم و اشتباه بودن برداشت ملحد از روایت را مستدلا نشان میدهیم. 📌معنای لغوی عورت: ⤵️ العَوْرات: جمع عَوْرة، و هی کل ما یستحیا منه إِذا ظهر. 🔺عورات جمع عورت است و عورت عبارت است از 👈 که انسان از آشکار شدن آن حیا می کند... 📓لسان العرب جلد: 4 صفحه: 617 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/40707/4/617 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 العَوْرَةُ ، كرَوْضَةٍ : الخَلَلُ ؛ وهو الفرجةُ بين الشِّيئين ، والشِّقُّ في الجَبَلِ ، والبيتُ والثَّوبُ وغيره. الجمع : عَوْرَات بسكونِ الواوِ وفتحها وهي لغة هذيل. و قد عَوِرَ المكانُ عَوْراً ـ كفرح ـ إذا بَدَا فيه خَلَلٌ يخاف منه العدوّ والسَّارق ، فهو عَوِرٌ ككَتِفٍ، و أَعْورَ إِعوَاراً : صَارَ ذات عَوْرَة ، فهو مُعْوِرٌ. و غلبت العَوْرَة في الخَلَلِ الواقع فيما يهمُّ حفظهُ ويُعنَى بسِترِهِ ، ومنه : العَوْرَةُ في الحربِ : وهي الجهة الَّتي يخاف منها. و عَوْرَةُ الإنسانِ : وهي سَوْءَتهُ ، وكلّ ما يُسْتَحيا منه. 📌العوره _ ترجمه: 1) شکاف : و آن فاصله بین دو چیز است. 2) شکاف در کوه و لباس و خانه و... 3) گاهی مکان به مکان ترس تبدیل میشود ( مثل مکان شادی) : هنگامی که در آن شکافی وارد میشود که بواسطه آن از دشمن و سارق ترسیده میشود. 👈 4) لفظ عورت در معنای "شکاف" استعمال میشود، آنچه از آن مهم است و آن ضروری. مانند: عورت ( شکاف ) در جنگ: که همان جهتی است که از آن ترسیده میشود ( به سبب نفوذ دشمن ) 5) عورت انسان : و آن زشتیِ اوست؛ و هرآنچه از آن حیا دارد. 📓الطّراز الأوّل جلد 8 صفحه: 460 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/27776/8/460/ ⤴️ پس مشاهده مینمایید که استعمال غالبی لفظ عوره در معنای شکاف است و آنچه محافظت از آن ضروری میباشد. ⚡️اما چون راستگویی و امانت داری در نقل مطالب، برای ساختار بدنی ملحدین مضر است و اگر ، در استناد به منابع شیادی میکند و مطلبی که راغب اصفهانی آورده است را میکند‼️ 💥حال ببینیم نظر راغب در مورد واژه ی عوره چیست: 👳‍♂راغب اصفهانی ذیل واژه عوره می گوید: عور: العورة الانسان وذلك وأصلها من العار  🔺عوره: (زشتی) انسان و این از باب هست و اصلش از شرم میباشد. 📓المفردات في غريب القرآن ج 1 ص 595 Ⓜ️http://yon.ir/gN9ET 📝 معنای دقیق (سوأة ) را در لینک زیر مشاهده کنید: الخَلَّة القبيحة : ویژگی قبیح و بد Ⓜ️http://yon.ir/zkGFT ⤴️ همانطور که مشاهده میکنید هیچ کجا مصداق اتم این واژه آلت تناسلی ( فرج ) ذکر نشده است و ملحد در کرده است. این واژه معنای عام دارد و به هر چیزی اطلاق می شود که انسان از ظاهر کردن آن شرم دارد !! 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📙 آیه قران برای تعدد معنای سواه دلیل میآوریم: فَبَعَثَ اللَّهُ غُراباً يَبْحَثُ فِي الْأَرْضِ لِيُرِيَهُ كَيْفَ يُوارِي 👈 سَوْأَةَ أَخِيهِ 👉 قالَ يا وَيْلَتى‌ أَ عَجَزْتُ أَنْ أَكُونَ مِثْلَ هذَا الْغُرابِ فَأُوارِيَ سَوْأَةَ أَخِي فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِينَ پس خداوند، زاغى فرستاد كه زمين را مى ‌كاويد، تا به او نشان دهد كه چگونه 👈 كشته‌ى برادرش 👉 را بپوشاند (و دفن كند قابيل را ) گفت: واى بر من! آيا عاجزم از اين‌كه مانند اين زاغ باشم و جسد برادرم را دفن كنم؟ سرانجام او از پشيمانان شد. 📙http://yon.ir/3DPXE ⤴️ دقت کنید در این آیه کریمه به جسد و جنازه هابیل ، (سواة) اطلاق شده است‌. چون جنازه هابیل بدی و زشتی دارد؛ چون تعفن دارد؛ چون بیماری دارد ؛ باید پوشانده شود تا باعث امراض نشود و محیط زیست را آلوده نکند و خوراک حیوانات نشود لذا پوشاندن آن ضرورت دارد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👳‍♂فقها نیز در احکام نگاه به زن و غالبا در باب صلاه به بحث عورت بودن زن می پردازند و گفته اند: فإنّ الفقهاء قد اتّفقت كلمتهم على أنّ المرأة كلّها عورة، ثمّ يستثنون شيئاً منها 🔺فقها اتفاق نظر دارند در اینکه بدن زن عورت است ( یعنی پوشاندنش واجب است ) سپس بعضی را استثنا میکنند ( مانند وجه و کفین ) 📓جواهر الكلام في ثوبه الجديد ج 4 ص 441 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/86720/4/441/ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍🏻 نتیجه: استعمال لفظ عوره نسبت به زن بدین معناست که پوشاندن بدن وی واجب است و زن نباید با بدنِ نمایان، نزد نامحرم ظاهر گردد. لذا شخص باید بیسواد ( = ملحد) باشد تا چنین برداشت بی شرمانه و احمقانه ای از کلام معصوم داشته باشد ! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ♨️ ادامه ی بحث جذاب این شبهه پوشالی، ان شاءالله دو روز دیگر ارسال خواهد شد ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
🔺شلوار ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار تومنی! شبیه دستگیره‌هاییه که مامان بزرگم درست می‌کنه😂 📌شاید برا ما خنده‌دار باشه اما متاسفانه این حقیقت داره که قدرت رسانه و شبکه‌های مجازی و تبلیغات پرتعداد غول‌های رسانه‌ای، انسان‌ها رو در این حد تحمیق و برده خودش می‌کنه... ☑️ @naghdeelhad
⚫️ : 🐒 آتئیست بي‌سواد:"وقتی علم بر تَبلِ رُسواعيِ قرآنِ مُثلمانان مي‌کوبد! قرآن مي‌گوید هیچ‌کس از خبر ندارد- علم مي‌گه خبر دارد😁" 📜إِنَّ اللَّهَ عِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَداً وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (34/لقمان) ← بي‌گمان آگاهي از مخصوص خداست، و اوست كه باران را نازل مي‌کند، و آنچه را در رحم‌هاست مي‌داند، و هيچ‌كس نمي‌داند كه فردا چه به دست مي‌آورد، و هيچ‌كس نمي‌داند كه ، همانا خداوند عليم و خبير است. 🔬اما علم چه مي‌گوید! A Person's Genes Can Reveal The Time of Their Death, Says Study "The response to the death of the organism is quite tissue specific," A study from the Center for Genomic Regulation (CRG) in Barcelona, Spain surveyed the gene activity that occurs in human tissue after death, and found distinct patterns that could be traced back to a person's time of death. بر اساس یک تحقیق، ژن‌هاي انسان مي‌توانند زمان مرگ را مشخص کنند. پاسخ به مرگ ارگانیسم براي بافت‌ها منحصر به فرد است. تحقیقي از مرکز تنظیم ژنیک بارسلونا فعالیت ژني را که در بافت‌هاي انسان پس از مرگ رخ مي دهد بررسی کرد و الگوهاي متمایزي را یافت که مي‌توانند زمان مرگ شخص را نشان دهند. ═════┅┄‌ 🔚واقعا به این کافران بي‌عقل توصیه مي‌کنیم با این اشکال‌تراشيهاي ناشیانه و دشمني‌های مغرضانه با قرآن‌کریم خودشان را رسواتر نکنند... ✍🏻اما ؛ ❶کجاي آیه حرف از زده؟ درمورد است هم‌چنین ! [اصلاً گیریم زمان مرگ را هم فرموده باشد] ❷کجاي این تحقیق زمان قطعي مرگ را مشخص کرده؟! ❸با چه عقلي نوع مرگ را محدود به همین مرگ طبیعي کرده؟! ❹چه تضمیني هست که انسان در سانحه رانندگي/مسمومیت/بیماري‌هائي که آینده رخ بدهند/ و ووووو نمیرد؟! ❺اصلاً مگر حتي خود این دانشمندان زمان مرگشان را اعلام کرده‌اند؟! ═════┅┄‌ 💥اما علم به مخالفان قرآن✓ ✓همین تحقیق مي‌گوید ژن‌هاي انسان تابع pattern# و هستند تا جایي‌که وقایعي را در آینده نشان مي‌دهند؛ "الگویي خاص" اثبات‌کننده "الگو دهنده‌اي هوشمند" است که ژن‌هاي انسان را در مسیر مشخص‌شده‌شان هدایت مي‌کند_ همان خالق حکیمي که در کتابش سخن از کرد که اتفاقاً همین علم است که از آنها پرده برمي‌دارد👍🏿 📄وَفِي‌الْأَرْضِ آيَاتٌ لِّلْمُوقِنِينَ(20) 📄وَفِي‌أَنفُسِكُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ(21) و در زمين براى اهل يقين، نشانه‌هايي است. و👈🏿در (آفرينش) خودتان (نيز نشانه‌هايي از قدرت و حكمت الهي است) پس چرا (به چشم بصيرت) نمي‌نگريد؟ 🖋همیشه گفته‌ایم... هرچه علم پیش مي‌رود آتئیست‌ها سیلي محکم‌تري مي‌خورندツ 🎓ساینس آلرت https://www.sciencealert.com/screen-active-genes-post-mortem-time-of-death ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد رفتن روحانیون به بیمارستان ها را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2078 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2079
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « ضرورت نامگذاری فرزندان به اسامی اهل بیت علیهم السلام » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2080
کانال نقد الحاد
#قسمت_چهارم🔥 🖋 در این بخش به بررسی مفهوم عورت بودن زن میپردازیم و اشتباه بودن برداشت ملحد از روایت
🔥 📝📝 همانطور که در پست قبل اشاره شد، عورت به معانی مختلفی امده است ؛ یکی از معانی آن ( پست شماره 4) به معنای شکاف و آنچه محافظت و پوشاندن آن ضروری است ؛ لذا روشن میشود اینکه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم زنان را عورت نامیده از این جهت است که محافظت و حفاظت از آنها بر مرد لازم و ضروری است ؛ 💎 چون جنس زن به دلیل لطافت و ضعف جسمی بیشتر در معرض خطرات و صدمات هست ؛بنابراین استعمال لفظ عورت در باره زنان توسط نبی مکرم اسلام از باب این است که آنها آسیب پذیر تر هستند و لذا مراقبت و حراست از آنها در برابر دیگران ضروری تر می باشد. ✍🏻 بنابراین باید توجه داشت عورتی که در متن روایت آمده است نمی تواند به معنای آلت تناسلی باشد؛ زیرا در روایت آمده است عورات را با در خانه نگه داشتن آنها بپوشانید، درحالی که در بیرون از خانه نیز می توان عورت را پوشاند. 🖋 به عبارت دیگر پوشیده شدن بدن زن با لباس و حجاب داشتن صورت می گیرد نه لزوما در خانه ماندن! بنابراین زن، هم میتواند بیرون از خانه عورت خود را بپوشاند هم داخل خانه. 📝 مضمون این استدلال در کلمات فقها نیز یافت میشود. 👳🏼‍♂شیخ فاضل لنکرانی حفظه الله میگویند: والمتفاهم منه عرفاً أنّها بمنزلة العورة في وجوب التحفّظ عن النظر إليها 🔺از حدیث عورت بودن زن این مطلب فهمیده می شود که زن به منزله ی عورت است در وجوب حفظ خود از نگاه کردن به آن (نه اینکه حقیقتا عورت باشد ) 📓تفصيل الشريعة جلد 2 صفحه 65 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/10594/2/65 ✅ موید دیگر بر این استدلال این است که خود پیامبر زنان را تشویق می کرد در اجتماع حضور داشته باشند (مانند حضور در نماز جمعه) و زنان نیز در جنگ ها همراه پیامبر بودند. 👈 اگر مقصود پیامبر این بود که عورت زن فقط با ماندن در خانه پوشانده می شود هیچگاه آنها را توصیه به شرکت در نماز جمعه نمیکرد و هیچگاه آنها در جنگها همراه خود نمی برد. ⚔در جنگ خیبر پیامبر همراه با بیست تن از زنان از مدینه خارج شدند🔻 وَ خَرَجَ مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ مِنْ الْمَدِينَةِ عِشْرُونَ امْرَأَةً: 📓مغازی الواقدی جلد 2 صفحه 685 Ⓜ️http://lib.efatwa.ir/44856/2/685 كان النبي (صلى الله عليه وآله) يأمر بناته ونساءه أن يخرجن في العيدين 🔺پیامبر همیشه دختران و همسرانش را فرمان می داد که در عیدین از منزل خارج شوند. 📓ميزان الحكمة ج 3 ص 2196 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/11023/3/2196/ 📌حال سوال پیش می آید که معنای روایت شریفه چیست؟ ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
💢 اینجا آمریکاست، باورتان میشود؟! ☑️ @naghdeelhad
📡 : 💢قابل توجه معاندین و مخالفین مذهب اهل البیت علیهم السلام: ☑️ اهل سنت در صحیح بخاری و صحیح مسلم کلمه را به معنای جانشین معنا میکنند. 🙄 👈خب چرا در کلمه را به معنی جانشین ترجمه نمیکنند⁉️ هل من مجیب⁉️ ♻️به این عبارات توجه کنید👇 👈ابوبکر: «انا ولی رسول الله» «من جانشین رسول خدا هستم» ‼️ 👈عمر: «انا ولی رسول الله و ولی ابی بکر» «من جانشین رسول خدا و جانشین ابوبکر هستم» ‼️ 📚صحیح مسلم ج٣ ص ١٣٧٨ 🔖اسکن yon.ir/9l2qQ ⁉️ از مخالفین: خلفای شما چرا معنی را جانشین میدانستند و برای اثبات خلافت خود از این کلمه استفاده میکنند اما شما میگویید معنای ، دوست است و نه خلیفه ⁉️ 🔸ما تحدی میکنیم که یک روایت صحیح بیاورید که رسول خدا فرموده باشند که ابوبکر یا عمر رسول الله یا فرموده باشد عمر و ابوبکر رسول خدا هستند. همچنین روایاتی در خصوص خلفای شما از رسول خدا وجود ندارد لکن برای مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام هم لفظ استفاده شده هم لفظ صادر شده است: 📗در کتب اهل سنت با سند صحیح آمده است: 1⃣«وَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ: أَنْتَ وَلِيِّي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي» «علی جانشین من، پس از من،در بین تمام مومنان است» 📚مسند احمدبن‌حنبل ج٣ ص٣٣١ 🔖اسکن yon.ir/FiLyV 2⃣قال رسول الله: «اَنْتَ خَلیفَتي في کُلِ مُومِن بَعْدي» «ای علی تو خلیفه پس از من بین تمام مومنان هستی» 📚السنه ابی بکر بن عاصم، ج٢ ص۵۶۵ 🔖اسکن yon.ir/yWL0U 🤔به دور از تعصب و تمایلات مذهبی جای سوال است که: ابوبکر و عمری که این احادیث را از رسول خدا شنیده بودند به چه حقی خود را جانشین رسول خدا معرفی کردند⁉️ 🔹انصافا به چه دلیل اهل سنت به امام علی که میرسند را دوست و ناصر معنا میکنند اما به خلیفه اول و دوم که میرسند می‌گویند یعنی جانشین؟! مشکل‌ با علی و اهل بیت‌ در چیست؟! ✅ : این مطلب حجت را بر مخالفین تمام میکند و جای شک نمی ماند که در مقصود رسول خدا از همان جانشین است و ابوبکر و عمر هم فهمشان از کلمه ولی، جانشین بوده که بعد از رسول خدا از کلمه ولی برای جانشینی خود استفاده کرده اند. حتی اگر کسی لجاجت کند میبینیم که با لفظ که معنای واضحی دارد هم برای امام علی علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است. 🔅برای منصفان حجت تمام است. 💐 💥این پست را تا جایی که امکان دارد منتشر بفرمایید. ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند که با استناد به سخنان یک روحانی مدعی است که حضرت زینب در کربلا طفل و فرزندی نداشت را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2081 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2082
👌مورد روایت فوق ، که دستور به کشتن سگ داده شده است ، سگ های موذی و وحشی است که در شهرها به عابرین حمله می کردند و آنان را می دریدند . پاسخ تفصیلی را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2017
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد سب و ناسزا گفتن به منحرفان و استناد این عمل به ائمه علیهم السلام را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2083
کانال نقد الحاد
#قسمت_پنجم🔥 📝📝 همانطور که در پست قبل اشاره شد، عورت به معانی مختلفی امده است ؛ یکی از معانی آن ( پ
🔥 📝📝 برای اینکه بفهمیم مفهوم و منظور یک روایت چیست باید آن را در کنار تمام آیات و روایت دیگری که به آن روایت مربوط هستند قرار دهیم و بعد نتیجه گیری کنیم. ✂️ یک ملحد مغرض هیچ وقت این کار را نمیکند چون یقین دارد به ضررش تمام خواهد لذا ترجیح میدهد احمق باقی بماند. 🖋 قرینه ی کلام معصوم گاهی منفصل است یعنی در آن روایت نمی توان آن را پیدا کرد و باید در جاهای دیگر مثل کتاب و سایر روایات به دنبال آن باشیم و نیز گاهی یک روایت مطلق است و روایات دیگر آن را مقید کرده اند و یا یک آیه مطلق است اما روایات دیگری آن را تخصیص زده اند. 💎 لذا علما میگویند عمل به عام قبل از فحص از مخصص جایز نیست که معنای ساده تر این جمله همان است که بالاتر گفته شد. 👳🏼‍♂علامه مظفر رحمه الله علیه میگوید: [[ لا يجوز العمل بالعام قبل الفحص عن المخصص ]] لا شك فى أن بعض عمومات القرآن الكريم و السنة الشريفة ورد لها مخصصات منفصلة شرحت المقصود من تلك العمومات... لذا ورد عن أئمتنا ذم من استبدوا برأيهم فى الأحكام , لأن فى الكتاب المجيد و السنة عاما و خاصا و مطلقا و مقيدا . 🔺عمل به عام قبل از فحص از مخصص جایز نیست و شکی نیست که بعضی از عمومات قران و سنت شریفه مخصصات منفصله ای دارند ک مقصود از آن عمومات را توضیح میدهند. 🔺لذا از ائمه علیهم السلام ذم کسانی وارد شده است که استبداد رای داشته اند (یعنی بدون فحص از مخصص به عام عمل کرده اند)، چون در قران کریم و سنت شریفه، عام و خاص و مطلق و مقید وجود دارد.... 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 154 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/154 📝 به عنوان مثال قران به حرمت ربا به صورت مطلق اشاره کرده است اما روایات آن را تخصیص زده اند و ربای بین پدر و فرزند و مسلمان و کافر و... را جایز دانسته اند. 👈 روایت مورد بحث نیز به نمیتواند مطلق باشد بلکه مصادیق نقض زیادی برای آن وجود دارد ! 👳🏼‍♂شیخ جعفر سبحانی حفظه الله میگویند: 🔺به صورت ثابت شده است که که حضرت زهرا سلام الله علیها و دخترانش با دیگران صحبت میکردند و زنان دیگر با پیامبر (ص) صحبت میکردند لذا نمیتوان تمام اینها را حمل بر اضطرار دینی یا دنیوی کرد...و نیز زنان در تمام زمان ها با مردم تعامل میکردند پس چگونه ممکن است با دیدن این روایت، از این سیره دست برداریم؟ 📓نظام النکاح في الشريعه الاسلاميه الغراء ج 1 ص 79 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/26498/1/79 ✅ پس میبینیم که سیره ی پیامبر و اهل بیت و زنان مسلمان نیز این نبوده است که زنان را در خانه حبس کنند و اجازه خروج به آنها ندهند. 📖 روایتی که به روشن تر شدن مفهوم روایت طرح شده از سوی ملحد کمک می کند روایت زیر است: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ یَرْدُدْنَ عَلَیْهِ السَّلَامَ وَ کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ 👈 کَانَ یَکْرَهُ أَنْ یُسَلِّمَ عَلَى الشَّابَّةِ مِنْهُنَّ وَ یَقُولُ أَتَخَوَّفُ أَنْ یُعْجِبَنِی صَوْتُهَا فَیَدْخُلَ عَلَیَّ أَکْثَرُ مِمَّا أَطْلُبُ مِنَ الْأَجْرِ 🔺پیامبر صلی الله علی و آله به زنان سلام میکرد و آنان نیز رد سلام میکردند و حضرت امیر علیه السلام به زنان سلام میکرد و اکراه میداشت که به زنان جوان سلام کند و میفرمود: 👈 میترسم از صدايشان خوشم بيايد و زيانى كه با اين كار می‏بينم از اجرش بيشتر باشد 👉 📓الكافي- ط الاسلامية جلد 5 صفحه 535 Ⓜ️https://bit.ly/2XIILJy ✅ بنابراین طبق این روایت تنها در صورتی سلام کردن و به طور کلی ارتباط مرد و زن مکروه می شود که خوف زیان دیدن و افتادن در گناه باشد. اگر زن می داند که با بیرون رفتن و صحبت کردن با مردان ممکن است به گناه بیفتد نباید این کار را بکند. 👳🏼‍♂شیخ جعفر سبحانی حفظه الله میگویند: نفس التكلّم بما هو هو من غير فرق بين الشابّة وغيرها، لاشكّ في جوازه 🔺نفس تکلم زن و مرد با یکدیگر بدون فرق بین اینکه زن پیر باشد یا جوان در جواز آن وجود ندارد. 📓رسائل فقهية جلد 3 صفحه 530 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/26557/3/530 ✍🏻نتیجه اینکه: آنچه از بررسی آیات و روایت و سیره ی متشرعه استنباط می شود این است که در حالت عادی نه ارتباط زن و مرد با هم اشکال دارد و نه بیرون آمدن زن از خانه! بلکه اگر انسان خوف افتادن در گناه داشته باشد باید از ارتباط با جنس مخالف خودداری ورزد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ♨️ ادامه ی بحث جذاب این شبهه پوشالی، ان شاءالله دو روز دیگر ارسال خواهد شد🦇✌️🏿 ☑️ @naghdeelhad
اسلام کجا ... غرب کجا! ۱۴۳۰ سال پیش پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در حادثه غدیر خم، زنان را در بیعت گرفتن در امر ولایت بر حق امیرالمومنین علی علیه السلام شریک قرار داد و حق رای به آنان عطا کرد. همان زنانی که پیش از ایشان حتی انسان بحساب نمیآمدند! اما امریکایی که تا همین ۱۰۰ سال پیش چیزی بنام حق رای برای زنان نداشت، امروز داعیه دار حقوق زنان است! وقتی اصل ماجرا را نفهمی و ندانی که اسلام با چه جامعه ایی چه کرد، ازکجا به کجا رساند، باید هم صنعت پورن و هرزه نگاری، مانکن شدن و نگاه جنسی به زنان امروز تحمیل شود. ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_ششم🔥 📝📝 برای اینکه بفهمیم مفهوم و منظور یک روایت چیست باید آن را در کنار تمام آیات و روایت د
🔥 📝📝 لازم میدانیم برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به علم اصول فقه را برای کاربران گرامی توضیح دهیم و سپس به ایرادات ملحد جاهل بپردازیم. ( : مطالب تخصصی که در این بخش گفته می شود به خاطر مسلح کردن مسلمین به سلاح علم است و نیز بدین خاطر است که مسلمین ارزش علم را می دانند و از آن برای فهمیدن و فهماندن حق استفاده می کنند لذا مخاطب ما در این بخش فقط مسلمین هستند و طبیعتا ملحدان بی سروپا در حدی نیستند که مخاطب مباحث تخصصی علمی ما قرار بگیرند و اگر می خواهند مخاطب ما قرار بگیرند باید سالها نزد ما شاگردی کنند.) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 [[ اصطلاحات علمی برای رد تراوشات ذهنی زنادقه🔻 ]] https://t.me/Zandiq_IQ7/2670 📌اصاله الحقیقه : 📖جایی کاربرد دارد که شک کنیم در اینکه متکلم معنای حقیقی را استعمال کرده است یا معنای مجازی را و قرینه ای که بر معنای مجازی دلالت کند وجود نداشته باشد ولی احتمال قرینه وجود داشته باشد در این صورت گفته می شود اصل این است که منظور متکلم همان معنای حقیقی بوده است. 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 36 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/36 📌قرینه ی صارفه و معینه: 📖 قرینه ی لفظ مجاز قرینه صارفه است و قرینه ی لفظ مشترک قرینه معینه است 📓الموجز في أُصول الفقه جلد 1 صفحه 31 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13078/1/31 📌اراده ی استعمالیه و اراده ی جدیه: 🖋 ان للمتکلم ارادتین = متکلم دو اراده دارد : 📖 اراده ی استعمالی که همان استعمال لفظ و اراده ی معناست و بین هر کسی که با شعور و اراده حرف می زند مشترک است و فرقی بین شوخی کننده و کسی که برای امتحان کردن دیگری حرف می زند و کسی که از روی جدیت حرف می زند نیست. 📖 اما اراده ی دیگری وجود دارد که به آن اراده جدیه میگویند 📖 گاهی اراده ی جدی، مغایرت کامل دارد با اراده ی استعمالی مانند کسی که شوخی می کند یا کسی که می خواهد شخص را امتحان کند.(در اینجا متکلم از اراده ی استعمالی اش هیچ منظوری ندارد). 📖گاهی اراده ی استعمالی مطابقت کامل دارد با اراده جدی مانند عام هایی که تخصیص نخورده اند و استثنایی ندارند.مانند آیه ی انّ اللهَ لا یُحِبُّ المُعتَدین َ(خداوند متجاوزان را دوست نمیدارد ) که هیچ استثنایی ندارد و تخصیص نخورده است یعنی خداوند از تمام متجاوزان بلا استثناء نفرت دارد. 📖 مورد سوم( که مقصود ماست) وقتی است که اراده ی استعمالی مطابقت جزئی با اراده ی جدی دارد و متکلم به مقصود اصلی کلامش در یک دلیل مستقل دیگر اشاره می کند مانند لفظ عامی که تخصیص خورده است. ✍🏼مثلا خداوند در آیه 278 سوره بقره به صورت مطلق از ربا نهی کرده است( که این همان اراده ی استعمالی است) 📖 اما در روایات این اطلاق را تخصیص زده اند که ربای بین زوج و زوجه و پدر و فرزند را استثنا کرده اند (که این همان اراده ی جدی است ). ✍🏼 با توجه به این توضیحات، معلوم می شود اراده ی جدی میتواند در یک کلام مستقل و در زمانی دیگر بیان شود و لازم نیست همزمان با بیان اراده ی استعمالی باشد و نیز مقصود و منظور متکلم با "اراده ی جدی" متکلم فهمیده میشود. 📌تبادر 📖 مقصود از کلمه ی تبادر، پیشی گرفتن یک معنی از خود لفظ به ذهن است بدون در نظر گرفتن هیچ قرینه ای. 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 31 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/31 📝 یعنی اولین معنایی که از یک لفظ (بدون قرینه)به ذهن ما می رسد همان معنای حقیقی است. 📌اطراد: 📖 اطراد شیوع و کثرت استعمال یک لفظ در مصادیق و معنایی حاص است بدون در نظر گرفتن شرایط یا مصادیق خاص هر لفظ.مانند استعمال لفظ "رجل" به اعتبار مرد بودن در مورد زید و بکر عمرو و ... 📓الموجز في أصول الفقه  جلد 1 صفحه 16 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/10440/1/16 ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
🌸فرا رسیدن میلاد مبارک امام هفتم ، امام کاظم علیه السلام را تبریک می گوییم ؛ 👌برخی از پرسش و پاسخهای کانال پیرامون امام کاظم علیه السلام ؛ 1⃣می گویند امام کاظم در 37 سالگی از دنیا رفت و 24 سال از عمرش را در زندان بود و از او 18 پسر و 19 دختر باقی ماند که امامزادگان ایران نیز به امام کاظم بر می گردند چگونه امام این قدر فرزند تولید کند با این که بیشتر عمرش را در زندان بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1771 2⃣این که به امام کاظم باب الحوائج می گویند از می آید ❕چرا ایشان را به این لقب نامیده اند ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1772 3⃣جایگاه امام کاظم علیه السلام و فضائل و مناقب ایشان در نزد بزرگان اهل سنت ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1773 4⃣آیا حقیقت دارد که امام کاظم دخترش را به نام نامگذاری کرده اند ❗️❗️مگر عایشه دشمن اهل بیت نبوده است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1774 5⃣آیا حقیقت دارد که مادر امام کاظم کنیز بوده است ❗️این که مادران برخی امامان کنیز بودند این واسه امامان بد نبود که مادرانشان کنیز هستند ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1776 6⃣شیعه همان عقائد مسیحیت مانند عقیده به فداء و فدا شدن عیسی جهت آمرزش گناهان مسیحیان را دارند.در روایتی از امام کاظم در کتب شیعه آمده است که من با دادن جان خودم شیعیان را حفظ کردم زمانی که خدا بر شیعیان غضب کرده بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1777
به اعتراف دکتر زرینکوب؛ حکیم ابوالقاسم فردوسی یک شیعه سینه سوخته بود. دکتر زرینکوب، مورخ مشهور معاصر مینویسد: فردوسی شیعی مذهب بود. از کودکی چنانکه خودش همه جا میگفت، به مهر حیدر (علیه السلام) پرورش یافته بود و مثل هر شیعه‌ء اخلاص کیش دوست داشت تا پایان عمر این دوستی و خاکباشی را نسبت به علی و خاندان او (علیهم السلام) در درون جانش حفظ کند. علی (علیه السلام) برای فردوسی قهرمان رویاها بود. دلاوری، عدالت، دوستی و پارسایی حضرت علی (علیه السلام) نمونه‌ای بود که او میپنداشت بدون آن ایران او، ایران پدرانش که از دست خلفا ستم دیده بود، و عمال خلفا آن را پاره پاره و آکنده از جور و خون و جنایت کرده بودند، نمیتوانست یه یک ایران تازه تبدیل شود. آیین شیعه که فردوسی را به تعبیر خودش خاک پای حیدر کرده بود، روح و ذهن وی را به دنیای پارسایی و قهرمانی میخواند و از برادرکشی‌ها و ناجوانمردی هایی که امیران عصر، از بخارا تا گرگان، و از طوس تا بغداد به جان هم انداخته بود، بیزار میکرد. 📚منبع: نامورنامه درباره فردوسی و شاهنامه؛ دکتر زرینکوب؛ ص۴۹-۵۰-۵۲ ☑️ @naghdeelhad
🎇 بسم الله الرحمان الرحیم 🎇 ⚔ پاسخ به یکی دیگر از دروغ های کانال Radical Criticism: ⛔️ ملحد گزارشی را از گفتگوی عمر بن سعد و امام حسین (ع) اورده که طبق این گزارش حضرت سه پیشنهاد به عمر داده اند که یکی از آن شروط سه گانه پذیرش بیعت با یزید میباشد‼️ 📷 اسکن از کانال فوق الذکر: 🥅 http://yon.ir/axxFh [ گزارش به دقت مطالعه شود ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔥✍🏻 : نویسنده این متن آنقدر نادان است که فرق بین اثبات و نقل خبر را نمیداند ! نام کسی را که گزارش انتقال میدهد، بدون آنکه به گزارشات فراوانی که در مقابلش است توجه و تحلیل کند، چه باید گذاشت ؟! قصد داریم در این نوشتار به ملحدین تاریخ را آموزش و نشان دهیم، این مجانین لای کتب تاریخی را باز نکرده اند و هدفی جز فریب عوام الناس نداشته و ندارند ! ☑️ به بررسی ماجرا بپردازیم: ✍🏻 اهل تحقیق چه بسا اهل عناد، به خوبی میدانند، که در منقولات تاریخی گزارش هایی وجود دارد که در تعارض با یکدیگر قرار دارند. لاجرم برای مشخص شدن یک واقعیت تاریخی میباست، تمام اخبار و مدارک را کنار هم قرار دهیم، سپس تحلیل و قضاوت کنیم. حتی نویسنده ی کتاب تاریخ طبری هم که ملحدین وی و کتابش را دوست دارند به اندازه این بیسوادان، ادعایی در باب صحت تمام مرویات کتابش ندارد ! 👳‍♂ چنانچه در مقدمه مشهورش میگوید: 🔅بيننده كتاب ما بداند كه بنای من در آنچه آورده‌ام و گفته‌ام بر راويان بوده است حجت عقول‌ و استنباط نفوس، به جز اندكي، كه علم اخبار گذشتگان به خبر و نقل به متأخران تواند رسيد، استدلال و نظر و خبرهای گذشتگان كه در كتاب ما هست و خواننده عجب داند يا شنونده نپذيرد و صحيح نداند، از ، بلكه از ناقلان گرفته‌ام و همچنان ياد كرده‌ام. 📓تاريخ الطبري جلد: 1 صفحه : 8 Ⓜ️http://yon.ir/kZf36 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 : خب دوستان گرامی در مقابل این گزارشی که ملحدین آورده اند، گزارش از صحبت امام حسین علیه السلام و عمر بن سعد وجود دارد که علائمی از بیعت با یزید و آب و تاب دادن ماجرا هم نیست ! [[ هر چند ثابت میکنیم، کلیت این گزارش خرافه است، ولی از آن جهت که مصداق مطالبیست که راجع به تعارضات و تناقضات روایات عرض کردیم حائز اهمیت میباشد. ]] ⛔️ گزارش طبری که ملحدین بدان استناد کرده اند اینست: گوید: حسین (ع) به عمرسعد گفت: یکی از این سه مورد را از من بپذیر. 👈🏼یا بگذار به جائی که از آنجا آمده ام برگردم. 👈🏼یا بگذار دستم را در دست یزید بگذارم 👈🏼یا مرا به یکی از مرزهاي مسلمانان بفرستید تا مانند آنان حقوق و وظایفی داشته باشم. 📓تاريخ طبری جلد 4 صفحه 313 📚http://bit.ly/2DGrLtN 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✅ اما گزارش تاریخ طبری الفاظ و متن گزارش اول را به جد زیر سوال میبرد‼️ گوید: پس عمر بن سعد سوی حسین روانه شد و چون پیش وی رسید حسین بدو گفت: یکی از سه چیز را بپذیر : 👈یا مرا بگذاری که همانجا که آمده ام باز گردم 👈یا بگذاری که پیش یزید روم، 👈یا بگذاری سوی مرزها روم. 📓تاريخ الطبري جلد 5 صفحه 389 Ⓜ️http://yon.ir/JBKbK مقایسه فرمودید عزیزان ⏫ 📢 پیش یزید رفتن کجا / دست در دست یزید گذاشتن کجا ! 📢 سوی مرزها روم کجا / مرا برای نگهبانی مرزها بفرستید کجا ! 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔵 در نتیجه دانستیم که متن روایت مضطرب است و نشان از توطئه ی راویان برای طعن زدن به امام حسین علیه السلام دارد / رسوایی هم قسمت همیشگی معاندین بوده، هست و خواهد بود ! ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad