eitaa logo
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
9.2هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
749 ویدیو
44 فایل
🌐 پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امام جمعه شهرستان بروجرد 📌 اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه‌‌ها و همچنین مشاهده تولیدات رسانه‌ای روابط عمومی +۹۸۹۳۷۳۸۴۱۳۶۱
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان 🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی‌ 🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف‌ قنوتی 📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_دوازدهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ در آیۀ 6 سوره هود
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ نفس اماره، یعنی نفسی که تحت تربیت عقل و وحی قرار نگرفته و انسان را به بدی می‌خواند و در آیۀ 53 یوسف به این نفس اشاره شده است. 2⃣ علل درخواست و پذیرش مسئولیت در دربار مشرک از سوی یوسف را می‌توان نجات مردم در سال‌های قحطی و محو کردن بت‌پرستی در مصر و نیز کارهای نیک دانست، امام صادق(ع) فرمود: کفارۀ همکاری با حاکم (ظالم)، برآوردن نیازهای برادران است. 3⃣ واژۀ «فِتْيانِ» در آیۀ 62 یوسف جمع «فتی» در اصل به معنای تازه‌جوان است؛ اما در سورۀ یوسف به معنای غلام و برده آمده است. 4⃣ واژۀ «کید» در عربی به معنای نقشه و چاره‌جویی است که اگر برای هدفی ستوده باشد، آن را تدبیر و اگر برای هدفی نکوهیده باشد، آن را نیرنگ می‌گویند و آنجا که به خدا نسبت داده می‌شود، از گونۀ نخست خواهد بود؛ مانند «كِدْنا» در آیۀ 76 یوسف. 5⃣ «مَوْثِق» به معنای پیمان مؤکدی است که برای دیگران اطمینان‌آور باشد؛ چنین پیمانی معمولاً همراه با سوگند است؛ ازاین‌رو فرمود: «أَخَذَ عَلَيْكُمْ مَوْثِقاً مِنَ اللَّهِ»؛ یعنی «یعقوب بر ضد شما با نام خدا و سوگند به او پیمانی محکم گرفت که بنیامین را سالم بازگردانید». 6⃣ مطابق برخی روایات، پیراهنی که یوسف برای یعقوب فرستاد، پیراهنی بود که جبرئیل برای حضرت ابراهیم آورد که او بتواند در برابر آتش مقاومت کند، پس از او به اسحاق رسید و اسحاق نیز در پایان عمر خود آن را به یعقوب و یعقوب آن را به یوسف داد. 7⃣ وهابیان پیرو ابن‌تیمیه معتقد به تأثیر نداشتن غیرخدا و حرمت تبرک به آثار پیامبران و اولیایند و این امور را شرک می‌دانند؛ درحالی‌که آیۀ 93 به‌روشنی اثبات می‌کند که پیراهن ولی خدا اثرگذار است و حتی می‌تواند پیامبر نابینا را شفا دهد و نیز اثبات می‌شود که تبرک به آثار پیامبران و اولیای خدا جایز است؛ چراکه یعقوب به پیراهن یوسف تبرک جست و بینا شد. 8⃣ اینکه چرا حضرت یوسف نزد پدرش نرفت ممکن است دستور خداوند بوده که طبق حکمتی که خود می‌دانست، به یوسف اجازۀ سفر نمی‌داد. یا خداوند می‌خواست یعقوب داغ دو فرزند را ببیند و زمان هجرتش طولانی شود تا مقام والاتری یابد. و یا می‌بایست برادران او نیز به حد توبه برسند تا همگی، خانواده‌ای مؤمن و صالح را تشکیل دهند و خیال یعقوب از هر جهت آسوده شود. 9⃣ هنگامی که یوسف به دنیا آمد، مادر او از دنیا رفت و خاله‌اش او را بزرگ کرد و در عربی نیز هرگاه خاله چنین نسبتی را با انسانی داشته باشد، به وی مادر می‌گویند؛ چنان‌که به عمو، پدر نیز گفته می‌شود از این‌رو خبری از سوز و گداز مادرش در این سوره نیست. 🔟 پدر و مادر یوسف و برادرانش او را سجده کردند زیرا يوسف را آيتى از آيات خدا دانسته و او را قبله در سجده و عبادت خود گرفتند، هم چنان كه ما، خدا را عبادت مى‏كنيم و كعبه را قبله خود مى‏گيريم و نماز و عبادت را بدان سو مى‏گذاريم، پس ما با رو به كعبه، خدا را عبادت می‌کنیم نه كعبه را. ✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب (امام جمعه موقت شهرستان بروجرد) 📲 @namaz_j_b
💠 طرح نان صلواتی 💐 در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) 🌸 🏠 در مناطق حاشیه نشین شهر 📍جهت کمک در این طرح میتوانید کمک های خود رابه شماره حساب 💳 ۶۰۳۷ - ۹۹۸۱ - ۲۷۱۹ - ۲۸۶۱ بنام سید علی حسینی واریز نمایید. 📲 @namaz_j_b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان 🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی‌ 🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف‌ قنوتی 📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_سیزدهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ نفس اماره، یعنی نف
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ در آیه 30 سوره حجر به سجده فرشتگان برای حضرت آدم اشاره شده است اما این سجده، سجده عبودیت نبوده؛ بلکه سجده احترام و تعظیم بوده است. پس سجده برای غیرخدا به خودی‌خود نه نشانه شرک و نه حرام بوده؛ بنابراین سجده عبودیت در تمامی ادیان، نشانه شرک و حرام بوده؛ ولی سجده از روی احترام، نشانه شرک نبوده و فقط در اسلام این‌گونه سجده - گرچه برای تکریم باشد - حرام شده است. 2⃣ واژۀ «أَبْوَابٍ» در آیۀ 44 سوره حجر، همیشه به معنای «درها» نیست؛ بلکه گاهی به معنای نوع و طبقه است و در این آیه، منظور همان طبقه‌های جهنم و طبقات و دركات گوناگون است كه از نظر نوع عذاب و شدت آن با یکدیگر تفاوت دارند. 3⃣ در جملۀ «هؤُلآءِ بَنَاتِی إِن کنتُمْ فَاعِلِینَ» در آیۀ 71 منظور لوط یا دختران خودش است که اعلام مي‌دارد من حاضرم آنان را با معیارهای شرعی به ازدواج شما درآورم و یا مقصود دختران امت خود بوده؛ چراکه بزرگ و رهبر قوم مي‌تواند همۀ دختران آن قوم را دختران خود بخواند. 4⃣ در آیه 87 سوره حجر فرمود: وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيم منطور از السبع المثانی یعنی هفت‌آیه‌ای که دو بار نازل شده است یعنی همان سوره حمد که به علت عظمت فراوان، عِدل قرآن ذکر شده است. 5⃣ «الْمُقْتَسِمِینَ» در آیۀ 90 یعنی کسانی که طالب قسمت و تجزیۀ قرآن هستند، اینان کسانی‌اند که بخشی از قرآن را که فکر می‌کنند به سودشان است را قبول می‌کنند و بخشی را که خیال می‌کنند به نفعشان نیست را نمی‌پذیرند. 6⃣ «الْیقِینُ» در آیۀ 99 و در جملۀ «وَاعْبُد رَبَّک حَتَّى‏ یأْتِیک الْیقِینُ» به معنای مرگ است؛ چراکه با مرگ، همۀ انسان‌ها به معارف قرآنی و الهی یقین می‌یابند و نمی‌توان گفت عبادت تا زمانی لازم است که انسان به معرفت و یقین در دنیا برسد. 7⃣ «قَصْد السَّبِیلِ» در آیۀ 9 سوره نحل به معنای سبیل قصد است؛ یعنی راه میانه و مستقیم و به دور از افراط و تفریط که زمینه‌ساز سعادت انسان است. 8⃣ «شَجَرٌ» در عربی تنها به معنای درخت نیست؛ بلکه به هر نوع گیاهی که از زمین می‌روید و اندکی ساقه دارد «شَجَرٌ» گفته می‌شود؛ خواه ساقۀ آن کوچک باشد، همچون گیاهان کوچک یا بزرگ باشد، مانند درخت. به همین سبب به گندم (بقره: 35) و کدو (صافات: 146) در قرآن «شَجَرٌ» گفته شده است؛ بنابراین واژۀ «شَجَرٌ» در آیۀ 10 سوره نحل به معنای گیاه است. 9⃣ علم دو گونه است: یکی علم موهبتی و خدادادی که با ریاضت و تقوا و اخلاص به دست می‌آید و دیگری علم دنیوی و کسبی که با اندیشیدن و آموختن پدید می‌آید. علمی که در جملۀ «أُوتُوا الْعِلْمَ» در آیۀ 27 به آن اشاره شده، از نوع اول است که مخصوص پیامبران، امامان: و عالمان ربانی است؛ 🔟 واژۀ «الطَّاغُوتَ» در آیۀ 36 در اصل مصدر است به معنای «طغیان» است که در بسیاری موارد به معنای فاعل، یعنی «طغیانگر» به کار می‌رود. ✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب (امام جمعه موقت شهرستان بروجرد) 📲 @namaz_j_b
🌸 افتخارم همه این است گدای حسنم 💚 شکرُ لله که من زیر لوای حسنم 🌸 آنچه دارم همه از یاریِ زهرا و علی است 💚 آبرویی است که دارای ولای حسنم ⚡️ یا حسن مجتبی(ع) ⭐️ 💐 میلاد با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر شما همراهان گرامی مبارک باد.💐 📲 @namaz_j_b
🔴 ♦️ بیانه مهم امام جمعه محترم شهرستان بروجرد پیرو روزه خواری در ماه مبارک رمضان 📲 @namaz_j_b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا