eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
983 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 در روایتی راجع به حضرت زهرا سلام الله علیها دارد که حضرت به چند حوریه ای که خدمتشان آمده بودند فرمودند: «بابی انتن » (پدرم فدای شما)؛ (بحار الأنوار،ج‏۴۳، ص۶۶)این سبک کلمات در صحبت‌های روزانه متداول بوده و در مراوداتشان معمول بوده نه این که واقعا حضرت زهرا سلام الله علیها بخواهند پدرشان را فدای آنها کنند؛ 🔸 اگر در روایات جستجو شود مشابه این مورد زیاد است که لسان مراوده‌ای بوده است؛ مثل آیت الله کشمیری که بعضی وقتها به افراد می‌گفتند: “مولای” و بعضی از آنها فکر می‌کردند که ایشان می‌گویند من غلام شما هستم.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 در قرآن ترکیب اسماء الله به صورت خاصی است؛ ترکیب حروفشان خاص است. باید ابتدا در صفات حروف کارکرد و در این زمینه باید یک بابی باز شود. 🔸 بعضی مواقع خداوند در قرآن یک کلمه‌ای را انتخاب کرده که شاید روان تر هم می‌شد گفته شود یا یک کلمه مثل واو را تکرار می‌کند که همه این‌ها روی حساب‌های دقیق است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 انسان از هر چه کم بگذارد از قرآن نباید کم بگذارد. اگر کسی در طول دو سال قرآن را حفظ کند و لو هیچ کار دیگری هم نکرده باشد، باز خیلی مهم است. قرآن باعث می‌شود که وقت‌های انسان برکت پیدا کند و از دست نرود و تلف نشود؛ و یکی از معانی برکت در وقت همین است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 در حس، در قوا و در طبایع درصد کارآیی در دنیا و در قیامت فرق می‌کند. چه کسی دارای چه موقعیتی است؟ از جهت حس، قوا و طبایع چه چیزی را مصرف کرده است؟ [لذا کارآیی حس و قوای افراد در دنیا و قیامت متفاوت است.] 🔸 این سلسله ‌مراتب در بهشت هم وجود دارد. رشد و کمال هم در واقع طی همین مراتب است که خود همین‌ها با معارف در ارتباط است؛ یعنی میزان کارایی حس و قوای افراد با حالات نفس در ارتباط است. 🔹 حالات نفس در خیال و تصمیم مؤثر است. نیت که حاصل شد و تصمیم که گرفته شد این نیت به حسب موقعیت و موجودی نَفس از حیث دارایی است. 🔸 عمل صالح یا غیر صالحی که طرف انجام می‌دهد به حسب داشته‌های نفسانی او است. تأثیر این عمل و انعکاس آن در برزخ با نفس و نیت ارتباط دارد. داشته‌های برزخی افراد از جهت موجودی به حسب داشته‌های نفسانی آن‌ها است و در قیامت مهمان آن عکس‌العمل اعمال و انعکاس اعمال هستند که آن انعکاس عمل با داشته‌های نفسانی از جهاتی با هم همگون هستند 🔹 و انسان کسی است که چون نفس او در موقعیت خاصی قرار دارد و داشته‌های نفسانی او و نیت او و عمل او با او همگام است صورت و سیرت او با آن کار موزون است و چون که انسان خود را دوست دارد فروع خود را هم از حیث نیت و عمل دوست دارد و این‌ها هستند که حتی کیفیت صورت را ترتیب می‌دهند؛ لذا انسان صورت خود را دوست دارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 اینکه در قرآن می فرماید: وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا (نوح،۱۴)(ترجمه: حال‌آنکه شمارا به گونه‌هاى مختلف بيافريد.) ممکن است یک‌بعدی از اطوار مربوط به روح انسان باشد؛ چقدر انسان اطوار و ادوار و زوایا در روح و جسم خود دارد. 🔸 ارتباط بین اعضاء، قلب، مغز، قوی، ارواح، طبع و... بسیار زیاد است. زمان، دیگر اقتضا دارد که بشر از هم باز شود و ابعادش به‌تفصیل تبیین شود و هرکسی بُعد روحی خودش را در یک دائرة‌المعارفی پیدا کند و اصلاح کند و این کار باید با استناد به قرآن و روایات باشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 شراب در بهشت طهور است؛ یعنی تأثیر منفی بر عقل ندارد؛ بلکه حالت تمرکز و توجه به حق تعالی را زیاد می‌کند. این‌طوری هم نیست که هر خمری آن‌جا نصیب هر کسی بشود؛ بلکه حد و حدود دارد؛ 🔸 اگر چه در مورد بهشت در قرآن آمده که «وَ فيها ما تَشْتَهيهِ الْأَنْفُس‏» (در آنجا هر چه نفوس میل و اشتها داشته باشند مهیّا می‌باشد) (زخرف:۷۱) اما منظور نعمت‌هایی است که در آن طبقه‌ی بهشت آزاد باشد که در یک محدوده‌ی خاصی است. 🔹 آن چیزی که شما اشتهاء می‌کنی در محدوده‌ی خود مجاز هستی. اگر خمر طبقه‌ی هفتم را بخواهی که هفت رتبه از شما جلوتر است نصیب تو نمی‌شود. «ما تَشْتَهيهِ الانفس» آن مطلق نیست؛ پس نمی توانی خیلی مقامات را بخواهی. 🔸 اینطور نیست که چون حالا اهل بهشت شدی مقام حضرت اباالفضل (علیه السلام) را اشتها کنی، نه! این کار حد و حدود دارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
* 🔻آیت‌الله كشمیری رحمةالله علیه، زمانی به من فرمودند: «آقا جان! نام چهل نفر از اولیای خدا را برایم بیاور.» گفتم: «آقا! برای چه می‏خواهید؟» فرمودند: «یک روشی هست كه انسان، چهل نفر از اولیای الهی را پیدا كند و آن‌ها را در نماز شب دعا كند و هر روز برای آن‌ها سوره‌ی حمد بخواند؛ پس از مدّتی احساس عُلقه و علاقه به یكی از آن‌ها پیدا خواهد كرد؛ آن یک ‌نفر را محكم بگیرد.» من رفتم و بعد از یک هفته نام چهل نفر را خدمت ایشان آوردم. ایشان فرمودند: «بخوان.» آن اسامی را خواندم. چند نفر از آن‌ها را فرمودند: «بله؛ این‌ها به ولایت رسیده بودند.» یادم هست بین كسانی كه به ولایت رسیده بودند، مرحوم ملا حسین‌قلی همدانی، مرحوم مجلسی اول و مرحوم قاضی رحمة الله علیهم بود. به هر حال، آن‌قدر آن اسامی كم‌وزیاد شد، تا بر همان عدد چهل نفر از علمای راه‌رفته و زاهد و به ولایت رسیده، استقرار پیدا شد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 بعضی تصور می‌کنند باید انسان یا خوبِ خوب باشد یا بدِ بد و حال آن که در بین این دو مراتب زیادی هست [و انسان می تواند کم کم در این مراتب رشد کند و بالا برود.] 🔸 در امور مادی هم این طور نیست [که یا انسان فقیر فقیر باشد یا غنی و ثرتمند بلکه بین این دو هم مراتب زیاد است.] ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منشأ کسالت روح 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ ۳۰ ثانیه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 حضرت ابراهیم دست حضرت اسماعیل علیهما السلام را گرفته بود و برای قربانی کردن می‌برد شیطان در راه بود؛ اما به حضرت ابراهیم جرأت نمی‌کرد حرف بزند؛ چون از مُخلَصین بود، 🔸 ولی مدام درِ گوش حضرت اسماعیل می‌گفت می‌دانی پدر تو می‌خواهد تو را کجا ببرد؟ با اینکه حضرت اسماعیل گفته بود «سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ »(صافات:۱۰۲)(ان شاء الله مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت) ولی موقعیت حساس است؛ 🔹 لذا شیطان می‌آید و ناامید نیست! به حضرت اسماعیل می گفت: می‌دانی پدر تو می‌خواهد تو را کجا ببرد؟ می‌خواهد ببرد سر تو را ببُرد! بله شیطان به این زودی انسان را رها نمی‌کند.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 لطماتی که انسان‌ها می‌خورند گاهی به این دلیل است که مثلا دارد به حرم می‌رود یک صفت بد از او ظهور و بروز می‌کند، این پایه و مایه‌ای برای یک مشکل در آینده می‌شود؛ چونکه در این محدوده و در این حریم [بیشتر باید رعایت کرد و گناهان اثرات بیشتر و شدیدتری دارند] 🔸 یا بعضی اولیائی که دارند به حرم می‌روند و می‌آیند اگر انسان را در آن حال بد ببینند اشمئزاز آن‌ها ایجاد مشکل می‌کند. در حالی که همین فرد اگر در خانه‌ی خود این مشکل را داشت، شاید بابی برای ایجاد مشکل برای او مفتوح نمی شد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻ولادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بر همه محبین ایشان مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
💠 همزمان با خجسته سالروز ولادت نبی اکرم (صلی‌الله علیه وآله) و حضرت امام صادق (علیه‌السلام) نسخه سوم نرم‌افزار الهادی منتشر شد! 🔺 شامل زندگی‌نامه، مقالات، اشعار، عکس‌نوشته‌ها و هزاران گفتار تربیتی با قابلیت جستجو و موضوع‌بندی شده ♻️ تغییرات نسخه3 نسبت به نسخه2.7.1: 🔸 اضافه شدن تعداد ۳۸۰ عدد کلیپ به بخش کلیپ های تصویری 🔹 اضافه شدن تعداد ۱۸۵ عدد کلیپ به قسمت کلیپ‌های صوتی 🔸 درج ۸۳ عدد عکس نوشته جدید در قسمت عکس نوشته‌ها 🔹درج تصاویر شخصی جدید 🔸 اصلاح برخی از ایرادات گزارش شده 📥 دریافت از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/alhadi.bonyadhad.ir 📥 دانلود مستقیم: yun.ir/251w28 📥 دانلود نسخه سبک ویژه اندروید4 و پائین تر: yun.ir/ide6y4 ‌ ‌ ‌ ‌
3.0.0.apk
15.03M
📥 نسخه 3.0.0 نرم‌افزار الهادی (اندروید ۵ به بالا) ‌ ‌ ‌ ‌
3.0.0 (اندروید نسخه4).apk
9.91M
نسخه 3.0.0 نرم‌افزار الهادی (سبک ویژه اندروید ۴ و پائین‌تر) ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 آن کسی که کار بد می‌کند این کار بدش را توجیه می کند؛ این کار بد به عنوان یک برتری یا پُر کردن یک خلأ، چه اقتصادی، چه روحی، چه زندگی توجیه شده است؛ 🔸 مثلا می‌داند دزدی بد است ولی می‌گوید من احتیاج دارم، باید این خلأ پُر بشود، راهی ندارم، پس دست به این کار می‌زنم. 🔹 حتی آن کسی هم که دارد می‌گوید این چیزی که دارم کم است، «نَفس» او برای او جا می‌اندازد که این چیزی که داری واقعاً کم است ولو میلیارد یا بالاتر از میلیارد باشد. قناعت هم از وجود او رفته است؛ لذا می‌گوید این چیزی که داری کم است، مقدمه‌چینی می‌کند و نتیجه‌گیری می‌کند. مال هم آن‌جا است، تو هم می‌توانی بروی برداری؛ پس آن را بردار و این‌جا بگذار؛ لذا هیچ وقت هم این رقم کمیات پُر نمی‌شود.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 اصرار ائمه بر این است که در معاد از عالم اجسام خارج نمی‌شویم اما جسم در آنجا لطیف تر از اینجا است؛ 🔸 بعضی‌ها در این عالم از بس این جسم خود را دوست دارند می‌گویند اگر من این‌طوری منتقل بشوم برای من ارزش دارد، و الا رقم دیگر آن مثل عالم ارواح و عالم اشباح و این‌ها آن‌جا به چه درد من می‌خورد؟! 🔹 اگر بنا است من نباشم که دیگر فایده ندارد! در جواب می گویند نه بابا! در آنجا خود تو هستی، منتها این ثقلِ این‌جا را نداری و لطیف تر هستی و چه بسا به خاطر همین لطافت لذت ها و استفاده هایی که می بری بسیار بیشتر از اینجا می باشد. ولی به هر حال جسم است و معاد جسمانی است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌