eitaa logo
ندای تهذیب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
922 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق | تلبس @khedmat14 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️آیت الله ضیاء آبادی درگذشت حضرت آیت‌الله حاج سید محمد ضیاءآبادی مفسر قرآن کریم و استاد اخلاق ساعتی پیش درگذشت. @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
✅سوره مبارکه ، صفحه 375، آیات 180تا 206 🗓1399/11/21
375.mp3
483.1K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 375 🗓1399/11/21 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
آیت الله بهجت: در تعبديات، كوه كندن از ما نخواسته اند، سخت ترينش نماز شب خواندن است كه در حقيقت، تغيير وقت خواب است نه اصل بي خوابي، بلكه نيم ساعت زودتر بخواب، تا نيم ساعت زودتر بيدار شوي! 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
#یوم_الله_بیست_و_دوم_بهمن_گرامی_باد #ندای_تهذیب
🔹تربیت دینی فرزندان /اصول مهم تربیتی🔹👇🏿👇🏿 شماره 13 🔅عوامل درونی تربیت برای شکل گیری و تغییر در حیطۀ رفتاری، تکیه بر دو حیطه لازم است: 1. حیطۀ شناختی؛ 2. حیطۀ احساسات؛ یعنی اگر به دنبال رفتار پاکیم، بایدا بتدا روش، گرایش، بینش و نگرش را درست کنیم. عوامل درونی، یعنی کارکردن روی بینش و احساسات مخاطب. عوامل درونی، یعنی اگر احساسات و عواطف ناپاک شد، رفتار ما نیز پاک نخواهد ماند. عوامل درونی عبارت اند از: تقویت ایمان؛ تحول درونی؛ انقلاب روحی؛ شکوفایی عقل؛ بیداری فطرت؛ بیداری وجدان؛ بیداری الهام ها و اشراق های درونی؛ خودکنترلی و خودکشیکی؛ ایجاد ملکه های اخلاقی و تقوا. رفتار های دینی ما نشأت گرفته از ایمان و عقیده و ارادۀ ماست. که شاید به طور دقیق برنامه ای برای تقویت آن نداشته ایم . ادامه دارد... 🌸 @nedaye_tahzib 🌾tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 376، آیات 207تا 227 🗓1399/11/22
376.mp3
428.8K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 376 🗓1399/11/22 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
شماره ۱9 🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» مراقبه و محاسبه یا بررسی انگیزه ها و نتایج🌷 مراقبه و محاسبه یا بررسی انگیزه ها و نتایج (قسمت دوم) 👇👇👇 بطور کلی انسانی که علاقه مند به تحصیل ملکات فاضله اخلاقی است باید جهات زیر را در نظر بگیرد: 1- باید همیشه مراقب حال خود باشد و بداند قبل از او، در همه حال، خدا ناظر و مراقب اوست، قرآن مجید می فرماید (أَفَمَنْ هُوَ قائِمٌ عَلی کُلِّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ)(سوره رعد( 13) آیه 33)، از این آیه استفاده می شود که خداوند مانند کسی که بالای سر انسان ایستاده باشد نگهبان و مراقب اوست. و نیز می فرماید: (انَّ اللَّهَ کانَ عَلَیْکُمْ رَقِیباً)(سوره نساء( 4) آیه 1) خداوند مراقب (اعمال) شماست. و در حدیثی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده: «اعْبُدِ اللَّهَ کَا نَّکَ تَراهُ فَانْ لَمْ تَکُنْ تَراهُ فَانَّهُ یَراکَ»(مجلسی بحارالانوار 72/ 279) آنچنان پرستش خدا کن که گویی او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی او تو رامی بیند. جالب توجه اینکه این حدیث در تفسیر کلمه «احسان» در آیه شریفه (انَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْاحْسانِ)(سوره نحل( 16) آیه 90) خداوند به عدل و احسان فرمان می دهد. وارد شده یعنی؛ سرچشمه تمام نیکیها همان «مراقبت» است. 2- باید پیش از هر سخن و هر عمل در انگیزه و نتیجه و پایان آن به دقت مطالعه کند چنانکه در خبر وارد شده: «انَّهُ یُنْشَرُ لِلْعَبْدِ فِی کُلِّ حَرَکَهٍ مِنْ حَرَکاتِهِ وَانْ صَغُرَتْ ثَلاثَهُ دَواوِینَ: الْاوَّلُ لِمَ؛ الثَّانِی کَیْفَ؛ الثَّالِثُ لِمَنْ»(احیاء العلوم و محجّه البیضاء) هنگام انجام هر عمل هرقدر هم کوچک باشد، سه دفتر برای ثبت خصوصیات آن گشوده می شود: دفتر اول بعنوان چرا؛ و دوم چگونه؟ و سوم برای چه کس می باشد. یعنی در دفتر نخستین انگیزه های عمل، و در دوم کیفیت عمل، و در سوم منظور و هدف نهایی آن ثبت می گردد. مسلماً توجه به چنین حقیقتی انسان را در برابر کارهای خلاف کنترل خواهد نمود. 3- همه روزه باید پس از انجام کارهای روزانه اعمال خود را تحت محاسبه دقیق قرار دهد. چنانچه گناه و خطا و خلافی از او سرزده برای اینکه ریشه دار نشود و بصورت یک حالت روحی در نیاید هرچه زودتر آثار آن را از دل و روح خود بشوید به این طریق که در عواقب شوم آن کار بیندیشد و خود را سرزنش و ملامت کند و تصمیم لازم برای مراقبت و کنترل شدیدتر در آینده اتخاذ نماید و به همان مقدار که کار خلاف مرتکب شده اعمال نیک انجام دهد تا نورانیت و صفای دل و جان او به حال اول برگردد و مانند کسی که از بیماری جسمی برمی خیزد، باید مدتی به تقویت بنیه ایمان و روح و معنویت خود بپردازد (حقیقت توبه نیز چیزی جز اینها نیست). موضوع «محاسبه و جبران عمل» بقدری لازم است که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمود: «انِّی لَاسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَاتُوبُ الَیْهِ فِی الْیَوْمِ سَبْعِینَ مَرَّهً»(فیض کاشانی، محجّه البیضاء 2/ 315.) من همه روز هفتاد بار استغفار و توبه می کنم. ناگفته پیداست توبه پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم از گناه نیست بلکه از چگونگی طاعتهاست! ادامه دارد... 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥روایت رهبرانقلاب از حرکتی که در لحظه اعلام پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن۵۷ انجام دادند 🔹تا مدت‌ها فکر می‌کردم نکند خواب باشم 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
🌷 بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی: ✍بدانید و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی. 🇮🇷 سالروز پیروزی و دهه فجر انقلاب اسلامی بر همه مردم ایران و جهان اسلام مبارک باد. 🇮🇷 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه‌ 377، آیات 1 تا 13 🗓1399/11/23
377.mp3
565.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 377 🗓1399/11/23 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تیزر دهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ❌قابل توجه شرکت کنندگان محترم: زمان ثبت‌نام تا تاریخ 10 اسفندماه 1399 تمدید شد. 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
ترس از خدا و امید به فضل او.mp3
13.25M
، رهبر معظم انقلاب ◽️ ترس از خدا و امید به فضل او 🔸 "خوف تو از خداى متعال به مرتبه‌اى باشد که اگر نیکى و حسنات جنّ و انس را هم با خود داشته باشى، باز هم خائف باشى از اینکه خداى متعال تو را معذّب کند" 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
🌺خانه سبز / قسمت 14 / خانواده در چهار سطح🌺 3️⃣ ویژگی های خانواده گسسته یا پریشان (قسمت دوم) افراد خانواده گاه گرفتار مشکل کمال طلبی مطلق می شوند و در این راه ، هم خود متحمل فشارهای روانی زیاد می شوند و هم بر افراد دیگر خانواده فشارهای فزاینده ای را می آورند ! افراد خانواده حالت اصطلاحا نهایت نگری دارند و در نظر آنان همه پدیده های عالم در دو حد یک طیف هستند و هر چیزی : یا سفید است یا سیاه ! یا خوب است یا بد ! یا زیان آور است یا سودمند ! یا دوست داشتنی است یا غیر دوست داشتنی ؛ و به طور کلی هیچ حد وسطی را در نظر نمی گیرند ! وابستگی افراد خانواده با یکدیگر نا سالم است و در این موارد یا نسبت به احساسات ، خواسته ها و نیازهای خود بی توجه هستند ، یا خود را مرکز و محور عالم به حساب می آورند و خود خواهی آنان در همه رفتارهایشان تجلی پیدا می کند ! افراد خانواده نسبت به هر موضوع یا پدیده ای تعصب بی مورد و شدید نشان می دهند و این ویژگی باعث می شود از استدلال ، منطق ، و عقل سلیم فاصله بسیار داشته باشند ! افراد خانواده و خاصه فرزندان این خانواده ها با یکدیگر به رقابت ناسالم می پردازند و موفقیت یکی از آنان در زمینه خاصی ( مثل موفقیت شغلی ، خرید یک ماشین ، خرید یک لباس و ... ) موجب رنجش ، نگرانی ، اضطراب و حسادت شدید فرد یا افراد دیگر خانواده می شود ! افراد خانواده مسائل و مشکلات خود را انکار می کنند و به همین دلیل نیز مشکلات آنان هرگز حل نمی شود و این مشکلات در همه ابعاد رفتاری آنان تجلی پیدا می کند ! افراد خانواده در مورد خود و دیگران به داوری ها و قضاوت های نادرست می پردازند و یکی از اعتیادهای مضر و در عین حال لذت بخش آنان ، غیبت و بدگوئی از دیگران است ! دروغ گویی در بین اعضای خانواده شایع است و هر یک از افراد خانواده یاد گرفته اند که برای اجتناب از درگیری و مشاجره های پایان ناپذیر بعدی ، به افراد دیگر دروغ بگویند ! افراد خانواده به یکدیگر فحش می دهند ! خشونت های جسمی رایج است ! نگرش هر یک از افراد خانواده بر این استوار است که طرف مقابل آنان فردی خود رای ، نفهم ، خود خواه و ... است و بهترین راه برای به زانو درآوردن او کتک زدن و تحقیر اوست ! نگرش های افراد خانواده در زمینه های مختلف ، تحریف شده است و باورداشت هایی نظیر : به زن نمی توان اعتماد کرد ! همه آدم ها بد هستند ! هر فرد باید فقط به فکر خودش باشد ، و ... به سادگی تبلیغ می شود ! فرزندان خانواده میل شدیدی را برای مورد تایید قرار گرفتن به وسیله اولیای خود نشان می دهند و با از دست دادن هویت خود و نیز بر خلاف میل و خواسته خویش ، به خواسته های هر چند نادرست پدر و مادر یا بزرگ ترها تن در می دهند ! احساس عدم رضایت از خود یا حالت از خود راضی بودن افراطی در بین افراد خانواده شایع است و آثار این نوع احساس در همه ابعاد رفتاری آنان مشاهده می شود ! احساس تنهایی و بی یار و یاور بودن در بین اعضای خانواده شایع است و در این راه به بن بست روانی یا غم و اندوه و مزمن و افسردگی می رسند ! افراد خانواده از اضطراب دائمی و احساس سردرگمی در رنج هستند و به همین دلیل ، اختلالات شناختی ، هیجانی و نیز اختلالات رفتاری در بین این خانواده ها شایع است ! 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
کمک به همسر و این همه ثواب، آیت الله مجتهدی تهرانی.mp3
961.8K
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای #کلیپ_تصویری #ندای_تهذیب 🌺سخنران: آیت الله مجتهدی تهرانی 🌺موضوع: کمک به همسر و این همه ثواب #مجتهدی_تهرانی #ندای_تهذیب 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
#قرآن_کریم ✅سوره مبارکه #نمل، صفحه 378، آیات 14 تا 22 🗓1399/11/24 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
378.mp3
532.2K
🔊#صوت_قرآن 🎤توسط استاد #منشاوی ✅صفحه 378 🗓1399/11/24 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
شماره 17 🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اجتماعی (قسمت چهارم) 🌸 —————-👇👇👇 🔅پیامدهای روانشناختی، اجتماعی مهدویت 1️⃣ الف. امیدزا بودن اعتقاد به منجی، امیدواری را در دو جهت ذهنی و عینی (1) در انسان تقویت می کند؛ زیرا ما به خوبی در می یابیم که دل مشغولی به این امید و این احساس در سراسر تاریخ در میان همه اقوام از دیگر مسائل بشری بیشتر بوده است و هنگامی که دین این وجدان عمومی را تأیید می کند و تأکید دارد که زمین لبریز شده از ظلم و ستم، پر از عدل و داد خواهد شد، به آن احساس عمومی، ارزش عینی می بخشد و آن را تبدیل به یک ایمان محکم می کند، ایمان به آینده و سرنوشت محتوم انسان، این ایمان نه تنها مایه تسلی و آرامش خاطر است، بلکه منشأ امید و منشأ مقاومت است. منشأ امید است، چون ایمان به مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به معنای این است که نبایستی زیر بار ستم رفت و بایستی منتظر بود، منتظر روزی که وی بر همه جهان چیره گردد. و اما مقاومت است، زیرا این ایمان همچون چراغ امیدی است که با ناامیدیها مقابله می کند و دل ها را زنده نگه می دارد، هر چند ظلم و ستم گسترده شود و ستمکاری ها چهره کریه خود را نشان دهد(2) پی نوشت: 1.. امیدواری در بعد ذهنی، یعنی مجموعه تفکرات، تمایلات، انگیزه ها، عادات و خوی های مثبت که شخص امیدوار، در حیطه ذهن خود از آن برخوردار است. و منظور از امیدواری در بعد عینی، مجموعه اعمال، رفتارها، کنش ها و واکنش هایی است که شخص امیدوار به نحو مثبت و جهت دار و فعال، در مواقع گوناگون از خود نشان می دهد. (انتظار، ش5، ص 236، و 237.) 2.. برگرفته از کتاب بحث حول المهدی، شهید سید محمد باقر صدر، ترجمه مصطفی شفیعی، ص 54 و 55، نشر موعود، چاپ اول، بهار 1379 ادامه دارد... 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
#جمعه_های_مهدوی 🌷ادا در می اوریم🌷 دل بیقرار نیست “ادا در می آوریم” چشم انتظار نیست “ادا در می آوریم” بر لب دعای ندبه… و دل غرق شهوت است این انتظار نیست “ادا در می آوریم” آقا محب واقعی ات در میان ما یک از هزار نیست “ادا در می آوریم” #ندای_تهذیب 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir