eitaa logo
ندای سعادت
4.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
28 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴حزن و اندوه معصومین (علیهم السلام) در مصیبت ها ◼️پيامبران و اولياى الهى، داراى دو مقام و منزلت هستند: الف. مقام نورانيّت و ولايت ب. منزلت بشرى و جسمانى. ◼️هنگامى كه به تمام معنا به مقام نورانيّت خود توجّه دارند، اگر تير را هم از پایشان بكشند، متوجّه آن نمى‏ شوند.* ولى هنگامى كه به هر دو مقام و منزلت توجّه دارند (كه حال عمومى آن ‏هاست)، خوف و حزن و اندوه و گريه و درك ناملايمات و ديگر امور بشرى- به حساب توجّه به مقام جسمانى- از لوازم آن است، بنابراين اظهار ناراحتى و [حزن و اندوه در مصیبات] مانعى ندارد؛ چنان كه در سيره پيامبران و اوليا- عليهم‏السّلام- بسيار ديده شده است. ◼️البته ايشان به اقتضاى ملازمت با منزلت نورانيّت و داشتن مقام عصمت، حدود آن را كاملًا رعايت مى‏ كنند. 📚برگرفته از کتاب ، تالیف حضرت آیة الله (قدس سره) پی نوشت: * (ارشاد القلوب، جزء 2، ص 217.) 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای وزیری فرد (زید عزه) رحلت والده مکرمه را خدمت حضرتعالی و دیگر فرزندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم. از خداوند متعال رحمت الهی و همنشینی با اولیائش را برای آن مرحومه خواهانیم. بیت حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat
⚫️فلسفۀ سير سيّدالشّهدا (ع) بر طريق عادى‏ ▪️الف. امتحان مردم‏ لزوم ابتلا و امتحان همۀ افراد بشر در طول تاريخ ،كه جز از طريق عادى امكان‏پذير نيست... امتحان، ابتلا و اختبار در برنامۀ الهى و زندگى بشر، از آغاز تا پايان بوده‏ و خواهد بود. اين، سنّتى است كه پروردگار براى تمييز حقّ از باطل و خبيث از طيّب قرار داده است. يكى از اين موارد، ابتلا و امتحان مردم زمانِ سيّدالشّهدا- ع- به واقعۀ كربلا است. ▪️ب. حركت بر طريق اسباب ظاهرى‏ مأمور بودن وى (سیدالشهداء) به سير بر طريق عادىِ اسباب و مسبّبات است كه تمامى امور بر طبق آن پياده شده ‏اند و اين، نسبت به ابتلا و امتحان به حسب ظاهر ممكن نيست، مگر در برخورد امور صالح و ناصالح، و مظاهر نور و طاغوت... بنابر قانون امتحان است كه هر كس با انتخاب طرف مورد پسند خود، باطن خود را آشكار، و راه خود را به سوى بهشت يا دوزخ انتخاب مى‏ كند. ▪️ج. اتمام حجّت بر مردم‏ از برخى سخنان حضرت با لشكريان يزيد، به خصوص با سران كفر هم چون عمربن سعد و شمر، علاوه بر اين كه اين دو نحوه بيان (امتحان و ابتلا و طريق اسباب و مسبّبات) از آن ‏ها به خوبى مشهود است، بر اتمام حجّت نيز تأكيد شده است تا در پيشگاه الهى ادّعا نكنند كه ما نمى ‏دانستيم. ...و از سوى ديگر اين كه مبادا افراد انگشت ‏شمارى هم چون حرّبن يزيد رياحى- كه انوارى از ايمان و محبّت اهل‏بيت- ع- در قلوب ‏شان تابيده است- در ميان لشكر باشند و تبليغ نشده باشند ▪️د. الگو شدن قيام سيّدالشّهدا -ع- الگو بودن آن نهضت براى همۀ مصلحان و شيعيان آن حضرت در طول تاريخ؛ چنان چه آن حركت بر خلاف مجراى عادى بود، هرگز براى آيندگان- كه در مقام ولايت و عصمت در حدّ آن بزرگوار نبودند- نمى ‏توانست سرمشق باشد؛ چنان كه خود حضرت در نامه‏ اى كه به سران كوفه مرقوم نمود، به اين اصل كلّى اشاره فرمود. به همين دليل است كه بعد از ايشان، در طى قرن ‏هاى متمادى، نهضت‏ هاى زيادى در سراسر كشورهاى اسلامى به وقوع پيوست كه شعار همۀ آن‏ ها «يالثاراتِ الْحُسَيْنِ» و خون ‏خواهى سيّدالشّهدا- ع- و پيروى از ايشان بود. 📚منتخبی از کتاب شریف 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
🏴محبّت شديد امام حسین ع به عبادت ▪️عمربن سعد، عصر تاسوعا فرمان داد كه لشكر به طرف خيمه هاى امام- عليه السّلام- حركت كنند. امام از برادر خواست تا از آنان، علّت اين امر را جويا شود. پس از بازگشت برادرش عباس- عليه السّلام- از نزد آنان و آوردن پاسخ آن ها، حضرت سيّدالشّهدا- عليه السّلام- به ايشان فرمود: بازگرد و اگر مى توانى تا فردا اين امر را تأخير بيانداز و آن ها را امشب از ما دور بدار. شايد امشب براى پروردگارمان نماز به جاى آريم، و به درگاه او دعا نموده و طلب مغفرت كنيم؛ زيرا او مى داند كه من نمازِ براى او، و خواندن كتابش و زيادى دعا و استغفار را دوست دارم. ▪️اهميّت اين قسمت از كلام حضرت در اين است كه شخصيّت والايى چون سيّد الشّهدا- عليه السّلام- كه معصوم است، مى خواهد در آخرين لحظه هاى حيات، حداكثر بهره را از زندگى دنيوى ببرند؛ لذا دليل درخواستِ تأخير جنگ از دشمن را، اشتغال به نماز و دعا و تلاوت قرآن و استغفار ذكر مى فرمايد. ▪️اگر هيچ دليلى در لسان شرع بر اهميّت اين چهار امر نبود، همين سيره ى عملى سيّد الشّهدا- عليه السّلام- و شدّت اهتمامى كه به آن ابراز داشت، براى ما پيروان ايشان كافى بود تا ملاك بهره ى دنيوى خود را از زندگى مشخّص كنيم و از عمر خود، بيشترين بهره را ببريم. 📖برگرفته از کتاب https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴درك فناى كامل در برابر امام (عليه السلام‏) ⚫️از جمله چهره‏ هاى تابناك عاشوراى حسينى، كه به حقّ شخصيّت دوّم سپاه اسلام، و به تعبير سيّدالشّهدا- عليه‏ السّلام- «پرچمدار امام و سردار لشكر حقّ» بود، سقّاى كربلا، ابوالفضل العباس، قمر بنى‏ هاشم است. ⚫️وقتى از امام اجازه جهاد خواست، حضرت به شدّت گريست ... و هنگامى كه شربت شهادت نوشيد، امام حسين- عليه‏السّلام- به بالينش حاضر شد، گريست و ابياتى را قرائت و سپس فرمود: «أَلْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرى وَ قَلَّتْ حيلَتى.» ... 🏴بیان نکته ها و معارف ⚫️ اين نكته را همواره بايد در نظر داشت كه حركت و گفتار امام معصوم، هم چون مردم عادى نيست، كه با احساسات و عواطفِ بى‏ مبنا همراه باشد؛ بنابراين، گريۀ‏ شديد امام در دو مورد (هنگام اجازه‏ى جهاد خواستن برادر و هنگام حضور در كنار پيكر او) را نمى‏ توان تنها به خاطر اين كه برادرش بوده، و يا به علّت بعضى از جهاتى كه در فصل پنجم (این کتاب) گذشت، دانست... ⚫️ جملۀ «أَلْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرى» نيز سخن عميقى است كه بيانگر مقام و منزلت و بزرگى قمر بنى‏هاشم است، گويا امام با اين جمله مى‏ خواهد بفرمايد: تمام مصايب، از شهادت مسلم ‏بن عقيل- عليه ‏السّلام- تاكنون به اين حدّ مرا ناراحت ننمود و دل مرا نشكست. ⚫️جملۀ «قَلَّتْ حيلَتى» ممكن است اشاره به ممكن نبودن حمل پيكر مطهّر وى به خيمه باشد. و يا اين كه بخواهد بفرمايد: من ديگر حامى و پشت‏ گرمى ندارم. و يا اشاره به همان جمله‏ اى باشد كه هنگام اجازه خواستن حضرت عبّاس-عليه ‏السّلام- فرمود: «يا أَخى، أَنْتَ صاحِبُ لِوائى، وَ إِذا مَضَيْتَ، تَفَرَّقَ عَسْكَرى» ⚫️در نتيجه، ريشۀ اصلى صدور امورى از اين گونه از سوى سيّدالشّهدا- عليه ‏السّلام- همان ديد معنوى آن بزرگوار نسبت به ياران و عظمت مقام و منزلت معنوى آن‏ هاست. مردم عادى هم اگر گوشه‏ اى از آن ديد امام را دارا شوند و يا حداقل به خصوصيّات اشخاص، بهتر عنايت داشته باشند، گريه و سخنان آنان در فقدان اشخاص، به حساب منزلت آن‏ها در شدّت و ضعف، و كمى و زيادى، متفاوت خواهد بود. 📖برگرفته از کتاب تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
🏴حضرت زينب- عليها السّلام- در مدخل شهر كوفه، خطبه ‏اى ايراد نمود. 🏴 راوى گفته: آن روز، زينب، دختر علىّ- عليه‏السّلام- را ديدم كه ... به مردم اشاره كرد كه ساكت شويد، پس نَفَس‏ها برگشت و زنگ [مركب‏ها] از كار افتاد. 🏴 سكوت ناگهانى مردم و خاموش شدن صداى زنگ‏ها، با اشاره‏ ى حضرتش كه: «أَنِ اسْكُتُوا»،جز تصرّف ولايى حضرت زينب، چه مى ‏تواند باشد، واگر شخصيّتى مثل حضرت زينب- عليها السّلام- به آثار «حديث قرب نوافل» كه مى ‏فرمايد: «وَ لِسانَهُ الّذى يَنْطِقُ بِهِ.» نرسيده باشد، ديگر چه كسى غير از معصوم مى ‏تواند برسد! 🏴شروع خطبه با جمله‏ ى‏ «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است... 🏴 وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى ‏دهد، و خلاصه، همه ‏ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى ‏كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادرشود، و يا اظهار ناراحتى كند. 📚برگرفته از کتاب 🌱 http://eitaa.com/nedayesaadat
🏴یا سید الساجدین یا زین العابدین! ▪️آسمان هم خجل از چشم تو و بارانت آخری نیست بر این گریه ی بی پایانت ▪️آب می بینی و طفل و گل و سقا و جوان بیشتر می شود انگار غم پنهانت ▪️زهر هر چند که یک روز به دادت آمد تو چهل سال به لب آمده هر شب جانت http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
حضرت آیة الله سعادت پرور: ...سيّدالشّهدا- عليه ‏السّلام- با كلام‏ «أَنَا قَتيلُ الْعَبْرَةِ.» مى‏ خواهد بفرمايد من كشته شدم تا صفت [رحمت]، با گرياندن و گريستن در مصايب من آشكار و در نتيجه، رحمت الهى، شامل حال امّت شود. ◾️بدینوسیله از تلاش های خالصانه مدیریت محترم موسسه معارفی فقهی برهان و اعضای پرتلاش آن که در راستای اهداف مجموعه و نشر معارف اهل بیت (ع) - که از منویات وسفارشات فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) بوده - گام برداشته و در برپایی جلسات معرفتی وعزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام همت گماشته اند قدردانی نموده واز دفتر مقام معظم رهبری، اساتید بزرگوار حوزه، بانیان با اخلاص، مرثیه سرایان و تمامی شرکت کنندگان به ویژه شاگردان آن عارف واصل که با حضور پر فیض خود به توصیه های استادشان در خصوص تشکیل و حفظ این جلسات، جامۀ عمل پوشاندند تشکر می نمائیم. بیت حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) -ره- https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور: ❇️شیرینى ایمان را جز با رسیدن به درجات بالاى ایمان نمى‏ یابیم و به آن‏ها نمى ‏رسیم، مگر با ورود به صراط عبودیت حقیقى و روگرداندن از عبودیت غیر خدا و از عبودیت غیر خدا روگردان نمى‏شویم، مگر به این‏که مشاهده کنیم که هر فعل و صفت و ذاتى، قائم به او و از او و به سوى اوست 📚سرالاسراء دو جلدی، ج2، ص 492 و 493🌱 http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 روضه و اسباب گشایش امور ▪️مرحوم قاضی (رحمه الله) در وصیت ‌نامه خود می‌فرمایند: ◾️« ...و در مستحبّات تعزیه ‌داری و زیارت حضرت سید الشهداء مسامحه ننمائید. ◾️روضة هفتگی و لو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است. ◾️اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمی ‌شود و اگر هفتگی ممکن نشد، دهه اول محرّم ترک نشود» 📗برگرفته از کتاب 🌱 http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور: 💠هر کس، هر درجه ای از کمال را که طالب است، ناگزیر باید از راه عبودیت خداوند سبحان به آن برسد. 💠از آنجا که دین فقط به عبادات ظاهری منحصر و محدود نمی شود، در مسیر جستجوی کمال بایستی تمام امور زندگی مادی و بر طبق مقررات دینی، ورع به طور کامل رعایت و تمام حرکات و سکنات، مطابق موازین عبودیت باشد و از مخالفت با آنها پرهیز گردد. 💠در این صورت است که پرده های غفلت از برابر دل کنار می رود. 📚برگرفته از کتاب دو جلدی، ج 2، ص 135 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
📌ضرورت استاد و مشاوره در امور 📍استاد بر دو گونه است: 1. استاد خاص 2. استاد عام 💠 آن است که بخصوص منصوص به ارشاد و هدایت است و آن رسول خدا (ص) و ائمه اطهار(ع) هستند و انسانی که به دنبال تربیت خویش است در هیچ حالی از احوال، از مرافقت و همراهی استاد خاص گریزی ندارد. 💠 آن است که بخصوصه مأمور به هدایت نباشد اما رجوع به او از باب رجوع به اهل خبره در تحت عموم «فاسئلوا أهلَ الذکر إن کنتم لاتعلمون»" نحل: 43" می‌باشد. 💠همانگونه که در زمان غیبت کبری فقیهان بزرگوار، نایبان عام امام زمان(عج) هستند و احکام شرعی را از کلیات و روایاتی که به ما رسیده است، استنباط می ‌نمایند...در مسائل اخلاقی و تربیتی نیز باید کارشناسانی باشند که با بررسی و استنباط آیات و روایات، احکام اخلاقی را به دست آورده راه را از چاه تشخیص داده و مشتاقان این مسیر را هدایت فرمایند. 💠مقامات معنوى و مراتب خودسازى مانند فقه و شرع، جوارحى نیست که حد و مرز روشنى داشته باشد تا بتوان به نگارش آورد، دستور و قاعده عمل داد بلکه به شمارش حالات و ویژگی ها، دستورالعمل‌ هاى متفاوتى مى‌ خواهد؛ تواناى حکیم و راه طى‏کرده مى‌ طلبد تا همواره دستور متناسب دهد و راه را بر مشتاقان بنمایاند. امام سجاد(ع) مى‏فرماید: «آن کسی را که انسان حکیم و فرزانه‌ ای نباشد که او را راهنمایی کند، هلاک می‌ شود (بحارالانوار، ج 78، ص 159) 💠البته بدیهی است که «استاد و راهنما، اگر خودش استادِ شایسته ندیده و یا کامل نبوده و یا عقاید خود را با مبانى اسلام منطبق نکرده باشد، نه تنها خود در گمراهى است، بلکه دیگران را نیز به مهلکه و اشتباه انداخته و باعث تضییع عمر و نابودى جسم آنان مى‌گردد، حتّى اگر کسى با جذبه، به مطلوب و گوهر یکتاى هستى دست یافته باشد، اگر چه کامل هم باشد، نمی‌تواند راهنماى دیگران گردد، زیرا خود راه و چاهى ندیده است (شرح غزلیات حافظ، تالیف آیة الله سعادت پرور) 📗برگرفته از کتاب 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
◾️عزاداری شهادت امام زین العابدین (ع) 💢با حضور شاگردان عارف واصل مرحوم آیت الله (ره) ◾️به کلام: 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین استاد 🔹حجةالاسلام والمسلمین استاد ▪️به نوای: 🔹حجةالاسلام 🔰بلافاصله بعد از نماز عشا از دوشنبه ۳۱ مرداد به مدت ۴ شب. 🔻 خیابان صفاییه کوچه ممتاز کوچه سوم پلاک ۴۱ ▪️بیت معظّم مرحوم آیت الله سعادت پرور رحمة اللّه علیه ▪️موسسه معارفی فقهی برهان 📌@borhan_maaref
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) 💠... این حقیقت که خداوند در کنار از مظاهر نیست، از نظــر کتاب و سنت و عقل ثابت است و عارف و غیر عارف بدان معترف هستند؛ ولی 💠 غیر عارف هر چند به ظاهر می گوید: خداوند کنار از مظاهر نیست و به آنها احاطـه دارد، ولی، هم در گفتار… و هم در مقام عمل، خلاف آن را پیاده نموده و حقایق توحیدى و کمالات الهی را که در کتاب الهی ّ و سنت وارد شده است، بر مبناى این که «خداوند در کنارى، و مظاهرش در کنارى هستند» تفسیر و تأویل می کند؛ 💠اما عارف- یعنی کسی که به منزلت شهود حضرت حق سبحانه نایل گردیده است- معارف کتاب الهی و بیانات معصومین(علیهم السلام) را به معناى حقیقی آن که منافات با اصول قطعی توحیدى- از نظـر کتاب و سنت و عقل و شهود- ندارد، مشاهده و معنا می کند. 📚برگرفته از کتاب ، ص 15🌱 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 در شام، هنگامى كه خطيبى به فرمان يزيد به منبر مى‏ رود و در ذمّ اميرمؤمنان و امام حسين- عليهما السّلام- سخنانى مى‏ گويد، امام سجّاد- عليه‏ السّلام- با صداى بلند به او مى‏ فرمايد: 🏴 «وَيْلَكَ، أَيُّهَا الْخاطِبُ، إِشْتَرَيْتَ مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبوّا مَقْعَدَكَ مِنَ النّارِ.» (بحارالانوار، ج 45، ص 137) 🏴 واى بر تو اى خطيب، خشنودى مخلوق را به قيمت غضب خالق خريدى؛ پس جايگاه خود از آتش [جهنّم‏] را انتخاب كن. 🏴 چه خوب است شيعيانِ آن امام راستين، و بلكه هر مسلمان خداپرستى، در همه‏ ى امور، و در زندگى فردى و اجتماعى خود، اين كلام امام را سرلوحه‏ ى كارهاى خود قرار دهند؛ خواه حاكم باشند، خواه عالم، و خواه از مردم معمولى؛ چه در محيط خانوادگى و چه در جامعه. 📚برگرفته از کتاب شریف ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat http://ketabrah24.ir
▪️▪️باسمه تعالی▪️▪️ ارتحال عالم جلیل القدر، مجتهد و معلم اخلاق حضرت آیة الله حاج شیخ محمد علی ناصری (رحمه الله) را محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه تسلیت و تعزیت عرض می کنیم --ندای سعادت-- https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی): ✍️ اى عزيزان من! ...منبع تمام اخلاق و كردار حسنه و سيئه، موحد بودن و نبودن است. ✍ اگر در خود رذيله اى ديديد، بدانيد توحيد و خدا پرستى در شما وجود ندارد، [بلكه] به لفظ اكتفا كرده ايد. 📚برگرفته از رساله وصایا 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
غنا و عزّت ❇️تلمیذ: [سؤال شد از روایت ذیل:] عَنْ أَبِى عَبْدِاللّهِ عليه السّلام ـ قال: إنَّ الغِنى وَالْعِزَّ يَجُولانِ، فَإذا ظَفِرا بِمَوْضِعِ التَّوَكُّلِ، أوْطَنا. " كافى، ج 2، ص 64، روايت 3"«امام صادق ـ عليه السّلام ـ می‌ فرمايد: بی ‌نيازى و عزّت، پيوسته در رفت‌ وآمدند و ساكن و مستقرّ نمی ‌شوند تا آنكه به جايگاه توكّل برسند، آنگاه است كه استقرار و قطعيّت می ‌يابند». 💠استاد: تعبير لطيفى است! بشر وقتى به فقر خود پى‌ برد، به غنىّ على ‌الاطلاق متوجه مى ‌شود و چون به ذلّت خود پى ‌ببرد، به عزت حضرت حق ـ كه عزّت على ‌الاطلاق است ـ متوجه می ‌شود. 💠 اينجاست كه خود را در دامن حضرت حق قرار مى ‌دهد و او را وكيل در امور خويش نموده و همه امور خود را به او واگذار مى ‌كند 💠و اينجاست كه به غناى او غنىّ و به عزّت او عزيز است. 📘برگرفته از کتاب ، ج4، ص 54🌱 https://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
◾️عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) 💢با حضور شاگردان عارف واصل مرحوم آیت الله (ره) ◾️به کلام: 🔹 حضرت استاد (داماد مرحوم آیه اللّه سعادت پرور) ▪️به نوای: 🔹حجةالاسلام 🔰 پنجشنبه ۱۰ شهریور همراه با نماز مغرب‌ و عشا ▪️بیت مرحوم آیت الله سعادت پرور (رحمة اللّه علیه) ▪️موسسه معارفی فقهی برهان 🔻 خیابان صفاییه کوچه ممتاز کوچه سوم پلاک ۴۱ 📌 @borhan_maaref
◀️حجة الحق آیة الله حاج شیخ علی آقا سعادت پرور(ره): ✍ تولّى و تبرّى- كه آن همه در سخنان معصومان مورد نظر قرار گرفته- تنها به گفتار نيست؛ بلكه بايد با تمام وجود تا سر حدّ نثار جان، در راه زنده نگه داشتن آن كوشيد؛ چنان كه سيّدالشّهدا- عليه السّلام- از آغاز تا پايان حركتش، و نيز اسيران اهلبيت از كربلا تا بازگشت به مدينه، در عمل اين هدف را دنبال كردند. 📘فروغ شهادت https://eitaa.com/Nedayesaadat
🌿 ثواب پیاده روی کربلا 🌿 🏴 ابى‏ الصّامت مى ‏گويد: از امام صادق- عليه ‏السّلام- شنيدم كه فرمود: 🏴«مَنْ أَتى‏ قَبْرَ الْحُسَيْنِ- عليه ‏السّلام- ماشِياً، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ، وَ مَحا عَنْهُ أَلْفَ سَيِّئَةٍ، وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ، فَإِذا أَتَيْتَ الْفُراتَ فَاغْتَسِلْ وَ عَلِّقْ نَعْلَيْكَ وَامْشِ حافِياً، وَامْشِ مَشْىَ الْعَبْدِ الذَّليلِ ...» (كامل الزيارات، ص 133، باب 49، روايت 4.) 🏴هر كس پياده به مزار امام حسين- عليه ‏السّلام- بيايد، خداوند در برابر هر قدم، هزار حسنه برايش مى ‏نويسد، و هزار گناه را از او پاك مى ‏كند. و او را هزار درجه بالا مى‏ برد؛ پس هنگامى كه به فرات آمدى، غسل كن، و نعلين را بر گردنت بياويز و پابرهنه راه برو و مانند بنده‏ ى ذليل قدم بردار. 📚 (اسرار مقتل سید الشهداء ع)، تالیف فقیه عارف حضرت 🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
ثواب زیارت. فایل استوری.jpg
489.3K
🌷 فایل استوری ثواب پیاده روی کربلا 🌷 👈 جهت نشر