eitaa logo
نهضتِ روایت
387 دنبال‌کننده
710 عکس
149 ویدیو
49 فایل
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://khl.ink/f/49192 ارتباط با ما: @nehzaterevayat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نهضتِ روایت
#نقد این #یادداشت را در #انقلاب_قلم دنبال کنید.
🗒 کیهان نویس دیروز، طعنه و کنایه زنِ امروز ☑️ نقدی بر درباره کنش سیاسی جریان انقلابی ✍️ مهدی نصیری مدیرمسئول و سردبیر وقت در دهه 70، با انتشار یادداشتی در کانال ‏شخصی‌اش انقلابی‌ها را مُشتی آدم مُتوهم و کاسبِ رند خطاب کرده است و باورهای ‏شخصی و غلط خودش را به نسبت داده است.‏ بر این اساس لازم می دانم چند نکته را درباره مرقومه معاون سیاسی در دهه 80 بیان کنم: ‏1️⃣ مدیرمسئول سابق ادعا می‌کند که اصولگرایان انقلابی و ولایی ‏را همچون حکومت مولا علی _علیه‌السلام_ قلمداد کرده و خود را عمار و مالک اشترهایی ‏می‌دانند که باید با طلحه و زبیرها در جناح مقابل مبارزه کنند.‏ کاش مهدی نصیری بتواند برای این ادعای ناصواب خود دست‌کم چند مصداق از میان ‏انقلابی‌های اصیل معرفی کند که چنین ادعا و همچون اندیشه‌ای دارند؛ وگرنه بر قلم راندن آنچه ‏بیشتر ناشی از است تا باور قلبی، راه چاره کوبیدن جریان انقلابی نیست.‏ ‏2-‏ معاون فرهنگی دفتر نمایندگی رهبر انقلاب در در دهه 80، و ‏گفتمانی پیش روی را این می‌داند که باوجود یکدست شدن ، دیگر ‏هیچ بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌ها پذیرفته نیست جز آن‌که عده‌ای ، ‏و را کشف کنند تا بتوانند همه کاسه و کوزه‌های مشکلات کشور را به گردن ‏آن‌ها بیندازند.‏ این اوج بی انصافی فردی است که روزگاری در مهم ترین نهادهای حاکمیتی عهده دار مسئولیت بوده است. ‏3-‏ نصیری با این پیش‌فرض که اکنون تمامی نفوذی‌ها و غرب‌زده‌ها از بدنه حاکمیت بیرون ‏رفته‌اند انقلابیون را به متهم می‌کند و ادعا دارد که از نگاه این جریان همه ‏مشکلات بر عهده منتقدان و مخالفان داخلی است که از حمایت و همراهی اکثریت مردم ‏هم برخوردارند. او بر اساس کدام معیار و ملاکی وضعیت موجود را خالی از عرض اندام نفوذی ها و غرب زده ها می داند؟ آیا و به ویژه تفکر غرب زدگی که نصیری برخلاف رویه فعلی اش در گذشته محصولات و فناوری اش را تخطئه می کرده است با تغییر دولت ها،به یکباره از میان می رود؟ البته مهدی نصیری برای طرح ادعای حمایت و همراهی اکثریت مردم با منتقدان و ‏مخالفان داخلی نیز مصداقی بیان نکرده است و تیری در تاریکی رها کرده و عبور کرده ‏است.‏ ‏4-‏ عجیب‌تر آن‌که مهدی نصیری ادعای دیگری هم در لابه‌لای سطور یادداشت خود مطرح ‏کرده و گو این‌که در این کشور زندگی نمی‌کند یا به هیچ رسانه‌ای دسترسی ندارد، قدرت ‏عمده کشور در سال‌های اخیر را به انقلابیون منتسب می‌کند. سال های اخیر یعنی دقیقاً چند ‏سال؟ آیا نصیری می‌تواند مدیریت 8 ساله را هم به شکم ‏انقلابیون ببندد یا می‌خواهد این هشت سال را از تاریخ محو کند؟ ‏5-‏ آیا مهدی نصیری که روزگاری عهده‌دار در شورای سیاست‌گذاری ائمه ‏جمعه بوده و علی‌القاعده خطی و مشی سیاسی خطبه‌های را نیز راهبری ‏می‌کرده است از ابتدا بر این باور بوده که انقلابیون خود را قوم برگزیده خداوند و می‌دانند و منتقد و مخالف را با برچسب شیطان و نفوذی می‌نوازند یا در سال‌های ‏بعد به این پندار حیرت‌انگیز دست‌یافته است؟ ‏6-‏ مدیرمسئول وقت کیهان در بخشی دیگر از یادداشت خود ادعا کرده است که مشکلات و ‏کمبودهای کشور ریشه در گفتمان حاکم بر نظام دارد و ربطی به این جریان و آن جناح ‏ندارد. در حالیکه از سویی دیگر ادعا و اعتراف می‌کند که قدرت عمده کشور در ‏سال‌های اخیر در اختیار انقلابیون _بخوانید صاحب اختیاران نظام_ بوده است. معنای این سخن آن است که او قبول دارد همیشه و در ‏تمامی دوران چهل‌وچندساله نظام،تنها انقلابیون در بدنه مدیریتی حضور نداشته‌اند و بخشی از قدرت و مدیریت اجرایی هم در اختیار جریان غیرانقلابی بوده است و آن ها نیز اشتباهاتی داشته اند. حالا این تناقض چگونه برطرف می شود؟ آیا ممکن است که در برهه ای قدرت تحت اختیار جریان غیر همسو با نظام باشد و همزمان ریشه مشکلات به گفتمان نظام برگردد؟ به عبارتی دیگر آیا اشتباه جریان مقابل هم باید به سبد انقلابی‌ها _یا اصل نظام_ ریخته ‏شود؟ ‏7-‏ مهدی نصیری که پیش‌تر در مصاحبه با ایرنا از همدلی و همفکری‌اش با بسیاری از مواضع ‏اصلاح‌طلبان خبر داده بود، ادعا می‌کند که شیوه حکمرانی جمهوری اسلامی هرروز بسته‌تر ‏و غیر مردمی‌تر می‌شود اما این حقیقت را نمی‌گوید که غیر مردمی‌ترین و بسته‌ترین ‏روش مدیریتی مربوط به جریانی است که باور راسخ به انقلاب نداشته و ندارند. چه در ‏زمره کارگزاران و اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان باشند و چه در زیر بیرق اصولگرایی خود ‏را جای‌داده باشند.‏ 🆔@enqelabeqalam_ir
هدایت شده از نهضتِ روایت
🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🗒 چند دقیقه تفکر ☑️ تبیین نقش دوگانه تحجر و غرب زدگی در ضربه زدن به عزاداری سالار شهیدان ✍️ حجت الاسلام ، استاد حوزه و دانشگاه در شبهات زیادی درباره و قیام أبا عبدالله به دست این حقیر رسید که تا جایی که در توان حقیر بود پاسخ دادم اما آنچه که برای بنده مسجل بود و مسجل تر شد این است ‌که دشمن به شدت در پی است. ِاشغال فکری به مراتب خطرناکتر از ِ است. در اشغال نظامی اولا دشمن دشمنی خود را نشان داده و ثانیا تو دشمن را می بینی اما در اشغال فکری او تو را میبیند ولی تو او را نمیبینی. نه تنها نمی بینی بلکه گاه او را یار شفیق خود قرار می دهی و بادست خودت، خودت را وریشه ات را و سرزمین و قدرت و توانایی‌های خودت را به نابودی می کشانی. اشغال فکری با صورتهای گوناگون ظهور می کند که و دو صورت پر استفاده آن است. تحجر به همان مقدار خطرناک است که غربزدگی بلکه بیشتر. چون مُتحجر گمان می کند دارد ارزشها واصول خود را حفظ می کند در حالیکه در گذشته در جا می زند می گندد و در دنیای جدید سرنوشتش نابودی است. آری اِشغال گر از این دو ؛ دو تیغه قیچی درست می کند که گرچه در ظاهر بر خلاف هم حرکت می کنند اما در واقع یک هدف را دنبال می کنند از میان برداشتن اعتقادات صحیح شخص وتسلط بر جان و مال و فرهنگ و ذخائر سر زمین او و نابودی همه آنها به دست خودش و این جاست که حقیقت شیطانی اشغال گر فکری ظهور می کند."اِنه یراکم هو وقبیله من حیث لا ترونهم" در عزاداری ها پافشاری متحجرین بر شیوه هایی از عزاداری و بیان مطالبی که خلق الساعه بوده و ریشه در روایات وآیات ندارد ودر زمان خودش شاید ضرری به دنبال نداشته اما امروزه می تواند وهن دین را به دنبال داشته باشد به همان مقدار ضربه به عزاداری أبا عبدالله علیه السلام می زند که افکار غربزده ای که عزاداری را عامل عقب ماندگی و از بین بردن نشاط و پیشرفت جامعه می دانند. اولی دومی را عامل می داند که می خواهد عزاداری أباعبدالله را از بین ببرد ودومی اولی را دست پرورده دانسته که استعمار خواسته از طریق او کشور را عقب مانده نگه دارد در حالیکه هر دو را استعمار اداره می کند. عزاداری باید بدون آلوده شدن به هر عملی وبیانی که سبب وهن مذهب ودین است عاملی باشد برای بیداری انسان از خواب غفلت ؛ برای رشد ؛ برای دور کردن از بی حالی وسستی ؛ برای مبارزه نمودن با شیطان درون و استکبار بیرون ؛ برای تطهیر جامعه از زشتی‌های اخلاقی ؛ برای رفع نواقص فردی و جمعی و..... جامعه و فرد عزاداری که قبل از مُحرمش با بعد از محرمش یکی باشد، نه در محسنات اخلاقی پیشرفت کرده باشد و نه در زدودن دل از ناهنجاری‌های اخلاقی ؛ نه بر تلاش وکوشش افزوده شده باشد ونه بر پیشرفت علمی اش ؛ نه به دنبال رفع فساد باشد و نه به دنبال ازدیاد تکنولوژی اش ؛ و در یک کلام محسناتش و ارزشهایش افزوده نشود و قبایح و ناهنجاریهایش کاهش نیابد از محرم چیزی نصیبش نشده است. محرم و عزاداری باید مانند یک معجونی باشد که حزن واندوه وتلخی آن مرهم ودارویی باشد که مرضهای اخلاقی و اجتماعی را در فرد وجامعه ریشه کن کند وباعث نشاط و حرکت و کوشش در بر قراری احکام حقیقی اسلام و پیشرفت ورونق جامعه تا سال آینده شود. عزاداریتان مقبول درگاه حق 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
📋 اجحاف ِنا تمام، سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ... می‌دانم حرام محمد حرام الی یوم القیامه، اما ...اینجا در شهری که خیلی هم نباید داعیه‌ی رهایی داشته باشد، زنانی می‌بینم و دخترانی که انگار کارشان از دعوت ونهی وامر و گذشته است. البته نه که بد باشند و حالا بیایی بگویی دختر حاج قاسمند‌، بله هستند اما عجیب یتیمند، یتیم فرهنگی،یتیم فکری. چه بر ما گذشته است که دخترکانمان را شبیه زنان آرایش میکنیم و به پارک می‌فرستیم و دختران جوانمان، سپیدی ساقهایشان را در خیابان به نمایش می‌گذارند و جوان رو به رویمان با زیدهایشان دست می‌دهند و ما فقط به تماشا نشسته ایم‌، باورش سخت است که با این حجم اطلاعات، هنوز هم خیلی‌ها نه می دانند نه قبح عملشان را.
نهضتِ روایت
📋 اجحاف ِنا تمام ✍#زهرا_نجاتی، سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ... می‌دانم حرام محمد حرام الی
📋 اجحافِ نا تمام ✍️، سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا امروز بعد چندین ماه، فرزندانم را به پارک برده ام اما آنقدر حجاب‌های غم انگیز دیدم که دلم می‌خواست جلو بروم و اززنانی که با وجود لاک انگشتهای پا، اما مانتوهای بلندتر پوشیده و فقط یک وجب مو، بیرون گذاشته اند ،تشکر کنم. البته می‌دانم حرام محمد حرام الی یوم القیامه، اما ...اینجا در شهری که خیلی هم نباید داعیه‌ی رهایی داشته باشد، زنانی می‌بینم و دخترانی که انگار کارشان از دعوت ونهی وامر و گذشته است. البته نه که بد باشند و حالا بیایی بگویی دختر حاج قاسمند‌، بله هستند اما دختران حاج قاسم عجیب یتیمند، یتیم فرهنگی،یتیم فکری. چه بر ما گذشته است که دخترکانمان را شبیه زنان آرایش میکنیم و به پارک می‌فرستیم و دختران جوانمان، سپیدی ساقهایشان را در خیابان به نمایش می‌گذارند و جوان رو به رویمان با زیدهایشان دست می‌دهند و ما فقط به تماشا نشسته ایم‌، باورش سخت است که با این حجم اطلاعات، هنوز هم خیلی‌ها نه می دانند نه قبح عملشان را. این‌قدر که دشمنان ما کار کرده اند که را جزو حقوق مسلم زن بدانند، ما و شما کار نکرده ایم که حالی کنیم خب آن زن دیگر که دل جوان ونوجوان وپسرش با این قیافه ها می لرزد، هم حقوقی دارد، در همان (اومانیستی) هم آزادی کسی، نباید آزادی دیگری را تحت الشعاع قرار دهد. اما اینجا جوان پاک ما، مانده سرش را پایین بیندازد تا با پای بی جوراب و ناخن مانیکور شده و لاک زده، مواجه شود، یا به میانه نگاه کند،یا به بالا که خب، حوریان بهشتی، برایش متجلی می‌شوند. موضوعی که مردان همسردار را نیز قلقلک می‌دهد، حالا تصور کن حجم جوانان مجرد، با این هجمه‌ی اطلاعاتی، تصویر، فیلم وهزار چاه که برایشان کنده‌اند و غول بی شاخ و دم شهوت، که هرروز بزرگتر وتنومندتر، خودش را به رخ می‌کشد و حتی معصومیت را از روی چهره‌ای دخترکان ده، دوازده ساله مان، بی رحمانه، به نیش کشیده است. این همه تقصیر آن جوان نیست که به اشتباه، وگاهی از روی کنجکاوی، گاه بیخیالی‌ والدین، گاه لجبازی با دیگرانی که بد، دین را ویا اجحاف به ، در ایران را برایش به تصویر کشیده اند ،پیش خودمان بماند، تقصیر من توی مذهبیِ بداخلاق هم هست. تقصیر نگاه‌های هاج وواج مانده وگاه، حتی تحسین کننده‌مان هم هست که حتی از نگاه نهی کننده چه برسد به زبان ناهی و آمر، دریغ می‌کنند،تقصیر من و تویی که حقوق زن را در اسلام، را فریاد نکردیم و نگفتیم اگر ناچار است در تمام عرصه ها، شانه به شانه ی مرد بکوبد واز آن طرف، آمار جامعه اش‌ را به من وتو بدهد، از باب این است که ندارد و . خودش باید گلیمش را از گل بیرون بکشد و همسرش در قانون، ملتزم به پرداخت حقوقش نه ونه نفقه نیست. اما تو را چه نیازی بیرون کشیده که گوهر وجودت پامال نگاه‌های وحشی و حسرت بار شود؟و البته که تقصیر از بالا تا پایین، هست که هزار موضوع برزمین مانده را رها کرده اند وبرای اولویت‌های دست چندم، سر ودست می شکنند، آری، همه‌ی ما، هرکدام به نحوی در حق حجاب، اجحاف کرده‌ایم. 🆔@enqelabeqalam_ir
هدایت شده از نهضتِ روایت
🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز: انقلابی بودن حتماً بایستی همراه باشد با عقلانیت که این شیوه‌ی صحیح جمهوری اسلامی از اول کار تا امروز این بوده که حرکت انقلابی با حرکت اندیشه‌ورزانه و عقلانی همراه باشد.۱۴۰۰/۶/۶ 💻 @Khamenei_ir
نهضتِ روایت
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز: انقلابی بودن حتماً بایستی همراه باشد با عقلانیت که این شیوه‌ی صحیح جم
همراهان گرامی سلام کانال انقلابِ قَلم را در دستور کار خود دارد. شما می توانید با ارسال های کوتاه و بلند،نقد و نظر و ارزیابی خود را درباره این موضوع برای ما ارسال کنید: 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 انقلابِ قَلم|نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir
🗒 کوبیسمِ دردناک وقتی به خانه داری می رسیم، دوست داریم مثل زن های دهه های گذشته،کدبانو باشیم بی آنکه وقت بگذاریم. اما در سبک وسیاق رفتار باهمسر،روی را هم سفید کرده ایم. این کوبیسمِ دردناک در زندگی امروز ماست که کشیده هایش هرروز با شتاب بیشتری، درصورت هایمان می خورد وما هنوزفکری به حالش نکرده ایم... 🆔@enqelabeqalam_ir
نهضتِ روایت
🗒 کوبیسمِ دردناک ✍ #زهرا_نجاتی وقتی به خانه داری می رسیم، دوست داریم مثل زن های دهه های گذشته،کد
🗒 کوبیسمِ دردناک ✍️ شورش را در آورده ایم. به مقولات دوست داشتنی مثل قیمه ی عاشورا که می رسیم، یقه چاک حسین فاطمه می شویم.اما وقتی به سختیِ و تذکرهای گاه وبی گاه می رسیم، گویی میان ما و او فرسخ ها فاصله است. به تیپ وآرایش که می رسیم،فقط مُد مهم است ودیگر هیچ. بعضی وقت ها حتی زیبایی مان اهمیتش از مد کمتر می شود. وقتی به خانه داری می رسیم، دوست داریم مثل زن های دهه های گذشته،کدبانو باشیم بی آنکه وقت بگذاریم. اما در سبک وسیاق رفتار باهمسر،روی را هم سفید کرده ایم. عاشقی مان برای نهایت پای ولایت جلوه می کند نه در مادرانگی نه در زن خانه بودن، ونه نقش زنِ مسلمان بازی کردن. ارزشهای اسلام رامحدود به نماز و روزه کرده ایم و درسبک زندگی، لباس پوشیدن وقت گذرانی دراینترنت و ، دست اسلام را بسته ایم یا بسته دیده ایم. واین همه و هزاران از این نکات که مجالش نیست، خبر ازیک واقعه می دهد واقعه ی تلخی که کام زندگی هایمان را زهر کرده اما از ادامه اش، ابایی نداریم و با چشم بسته، در مطب های مشاوره و می گردیم. حقیقتی به نام چهل تیکه زیستن،ماجرای نگاه کردن به همه چیز،قصه ی نابودی و اضمحلال در سبک زندگی چهل تیکه و دلمان هم خوش است که اینجا کسی محدود نیست. لبها افریقایی، بینی ها آمریکایی وچشم ها شبیه شاهزاده های اصیل ایرانی. این کوبیسمِ دردناک در زندگی امروز ماست که کشیده هایش هرروز با شتاب بیشتری، درصورت هایمان می خورد وما هنوزفکری به حالش نکرده ایم. درد اینجاست که تا به خود نیاییم و اصلاح از ریشه را آغاز نکنیم، هردرمان دیگری، جز ماله کشی ای بی ثمر نخواهد بود. 🆔@enqelabeqalam_ir