یکی دیگر از سوالات اساسی ما از #مدیران_شهری این است:
چگونه #مفاهیم_پایه_محله را در جامعه محقق میکنید؟
برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول
ما هشت اقدام راهبردی را لازم میدانیم:
۱.توجه به اینکه #تنظیم_روابط_انسانی و دیگر مفاهیم پایه با وضع #مقررات و #قانون و #ابلاغیه محقق نمیشود
بنابراین لازم است از طریق نرم
و با استفاده از #چرخه_تحریک_فکر،
نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم.
۲.تعریف #مساجد_نمونه
در هر شهر برای آموزش #مفاهیم_پایه محله
۳.تغییر در #الگوی_آموزش_و_پروش کشور
۴.تغییر در الگوی ساخت ساختمان
۵.تغییر در #الگوی_ساخت_بازار
۶.تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی،باغی،دامی و طیور
۷.تغییر در الگوی سلامت محلات
۸.تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی
اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله، در جمهوری اسلامی محسوب میشوند.
ما در مدرسه تمدنی بینات
برای ساخت یک محله اسلامی
۱۰۰ زیرساخت تعریف کردهایم
که از میان آنها امور هشت گانه فوقالذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
#محلهسازی_با_هشت_اقدام_راهبردی
#اولویتهای_تمدنی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#مدیریت_بر_مبنای_پرسش
طرح #پرسش_خوب،
اساس مدیریت تحولات و از بین برنده همه مخالفهاست.
همه تلاش ما درمدرسه بینات، برجسته کردن پرسشهای خوب در میان نخبگان، مدیران و مردم است.
پرسش خوب یا به تعبیر امام #حسن_السوال باعث ایجاد چالش برای دستگاه فکری رقیب،
و
روشنتر شدن افق کار برای همراهان یک دستگاه فکری،
و
گستردهتر شدن حوزه فعالیت پژوهشگران میشود.
بخشی از خاصیتهای پرسش
به عنوان مثال
اولین پرسش مطرح در
#الگوی_فقهی_استعمال_دواء
این است که:
در طب اسلامی چند نوع دواء وجود دارد؟
و
آیا مانند #طب_سنتی دواء به مفرد و مرکب تقسیم میشود؟
و
یا تقسیم دیگری برای دواء متصور است؟
#مدیریت_بر_مبنای_پرسش
#تقسیمات_فقهی_دواء
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
چه ارتباطی میان #نظامسازی و #قواعد_تقدیر وجود دارد؟!
یکی از مباحث پیچیده نقشه فقهی الگوی پیشرفت اسلامی،
گفتگو درباره تقدیر و ارتباطش با نظامات اجتماعی است.
به اعتقاد ما خمیر مایه نظامسازی فهم #قواعد_تقدیر است
و مرز سکولار بودن و اسلامیت به فهم حاکمیت تقدیر بر همه شئون بازگشت دارد.
وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ (حجر ۲۱)
با تغییر اصطلاحات و نوشتن یک سند حقوقی نمیتوان به #الگوی_اسلامی_پیشرفت دست یافت.
الگوی پیشرفت اسلامی یعنی مجموعهای از #نظریات_بخشی که در متن آن نظریه،
ارتباط میان نظام سازی و تقدیر تبیین شده باشد.
#ارتباط_بین_نظامسازی_و_قواعد_تقدیر
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
یکی دیگر از اولویتهای تمدنی مدرسه بینات در سال ۱۴۰۱ بحث #سلامت مردم است.
معتقدیم #سازمان_جهانی_غذا_و_دارو و همچنین #سازمان_جهانی_بهداشت با نظریات خود
سلامت مردم جهان را با چالش جدی روبرو کردهاند.
بنابراین در مسئله غذا و دارو
نیازمند الگوی جدیدی برای ارزیابی هستیم.
#سازمان_غذا_و_دارو به دلیل تبعیت از #استانداردهای_غلط_بینالمللی عملکرد غلطی دارد.
ما در مسئله #غذا مقلد #کُدِکس_آلیمنتاریوس که محصول مشترک #فائو و #who هست میباشیم
و به دلیل استانداردهای غلط این دو سازمان،
با مفهوم #غذای_سالم و #غذای_طیب فاصله گرفتهایم.
به عنوان مثال اکثر #روغن_کشور تراریخته است
ولی #سیب_سلامت هم دارد!
یا مثلا #نان کشور هم به دلیل #حذف_سبوس و #افزودن_مواد_مضر_به_آرد
و #پخت_روی_آهن به گسترش بیماریها
از جمله #بیماری_خطرناک_یبوست
کمک میکند و...
برای #اصلاح_غذا در کشور
چند اقدام اساسی تعیین کردهایم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
عرض کردیم بدلیل فضایی که سازمان FAO و WHO برای مردم جهان بخصوص مردم ایران درست کرده است،
شورای مدرسه تمدنی بینات تصمیم گرفتند یکی از اولویتهای تمدنی مدرسه را موضوع #سلامت قرار بدهند.
همانطورکه میدانید #سازمان_غذا_و_دارو به دلیل تبعیت از #استانداردهای_غلط_بینالمللی عملکرد غلطی دارد.
مدرسه تمدنی بینات برای #اصلاح_غذا در کشور چند اقدام اساسی تعیین کرده است:
اولین اقدام مدرسه بینات برای اصلاح غذای کشور،
ارتقا #استانداردهای_تولید_غذا
در سه بخش زیر است:
۱.کشاورزی
۲.دامداری
۳.باغداری
مهمترین کار در این مرحله
تدوین #جدول_طبقهبندی_مواد_غذائی_از_نظر_فقه در سه حوزه مذکور است.
به عنوان مثال در #حوزه_کشاورزی،
#دانههای_برتر و #سبزیجات_برتر
و
در #حوزه_دامداری
#دام_برتر و #طیور_برتر
و
#حوزه_باغداری،
#میوههای_برتر
از نظر علم مطرح در آیات و روایات بررسی میشود.
اقدام دوم مدرسه بینات برای اصلاح غذای کشور،
تبیین #قواعد_فقهی در مرحله #مصرف_غذا است.
در مرحله مصرف غذا پنج دسته استاندارد شامل مطرح است:
۱.استاندارهای پخت غذا
۲.استاندارد عتیق یا تازگی
۳.استاندارد مفرد و مرکب
۴.استاندارد زمان صحیح برای مصرف غذا
۵.استاندارد مهم مصرف گروهی غذا
#سازمان_غذا_و_دارو را به تغییر در استانداردهای حوزه غذا دعوت میکنیم
و از مردم تقاضا داریم که در
تولید و مصرف غذا
به اصول علمی مطرح در آیات و روایات
عمل کنند.
#اولویتهای_تمدنی
#غذا_و_تمدن_اسلامی
#اقدامات_مدرسه_بینات_برای_اصلاح_غذای_کشور
#قواعد_فقهی_مصرف_غذا
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
یکی از سوالات اساسی ما به پزشکان این است که
چرا بجای تمرکز بر شناسایی #متغیرهای_فرعی_بدن_انسان
به شناسائی
#متغیرهای_مادر_در_بدن_انسان نمیپردازند؟
پاسخ مشخص است...
چون #روش_تحقیق_در_حوزه_پزشکی پوزیتویستی میباشد بنابراین
قدرت شناسائی متغیرهای اصلی بدن را ندارد.
اولین اشکال ما به پزشکی موجود،
اشکال در حوزه روش تحقیق است.
در روش تحقیق موجودِ پزشکی،
#وزن_اعضای_بدن_در_تأمين_سلامت
به درستی تشخیص داده نمیشود
و
همچنین #متغیرهای_اصلی_هر_عضو هم معرفی نمیگردد.
به عبارت بهتر به علت پیچیدگی بدن انسان و وجود هزاران متغیر فرعی در بدن،
مطالعه به محور شناسائی همه متغیرها و ارتباطات آنها با یکدیگر،
به تولید معادلات پزشکی بخشی و پر عوارض میانجامد.
در روش تحقیق فقهی
به جای تمرکز بر شناسایی متغیر های فرعی بدن
از طریق بررسی گزارشهای خالق
(کتاب و سنت) در حوزه بدن انسان
به شناسائی و مدیریت متغیرهای مادر در بدن انسان میپردازیم.
بر ایناساس متغیرهای اصلی کل بدن #قلب و #طبایع_اربعه هستند
و هر عضوی هم دارای متغیری اصلی است.
به عنوان مثال #شحم در #کلیه،
متغیر اصلی این عضو محسوب میشود.
در یک جمله #طب_اسلامی،
طبِ شناسائی و مدیریت متغیرهای اصلی بدن محسوب میشود.
همچنین در #طب_اسلامی از طریق مدیریت متغیرهای اصلی فوق الذکر، زیست سلولی را متعادل میکند.
از نظر روش تحقیق فقهی،
#عملکرد_صحیح_سلول،
تابع عملکرد صحیح #متغیرهای_مادر_در_بدن هستند
و نباید تحلیل سلامت و مرض را به محوریت سلول، پایهگذاری کرد.
#نقد_پاتولوژی_ویرشوئی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
برنامه سلامت قلب پیشنهادی مدرسه بینات علاوه بر بحثهای نظری مرتبط با قلب و عروق،
#هشت_نوع_درمان_برای_بیماریهای_قلبی
و
یازده پروتکل برای #پیشگیری بنیادین از #بیماریهای_قلبی_و_عروقی پیشنهاد میکند.
برنامه سلامت قلب در مقایسه با برنامههای #کالج_کاردیولوژی_آمریکا (ACC) تدوین شده است.
#برنامه_فقهی_سلامت_قلب
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#الگوی_موضوع_شناسی_مدرسه_بینات
پیرامون موضوعات جدید و #مسائل_مستحدثه
درباره ضعف های موضوع شناسی در حوزه های علمیه گفتگوهای فراوانی تاکنون صورت گرفته است.
یکی از این گفتگوها، مسئله اعتماد به قول کارشناسان خصوصاً در بررسی و شناسائی موضوعات مدرن مانند بانک، بورس،واکسن، هوش مصنوعی و ... است.
پذیرش #حجیت_قول_خبره درباره موضوعات جدید دو اشکال عمده دارد:
۱.درباره موضوعات مدرن تعدد اقوال کارشناسی فراوانی وجود دارد
و #تعدد_روایت از یک موضوع به معنای ابهام درباره آن موضوع است
و انتخاب قول مشهور یا اَشهر در این حوزه راهگشای فقیه نیست؛
زیرا #ساخت_شهرت برای یک روایت کارشناسی خاص،
مبتنی بر #تبانی_و_توافق_رسانهای
و برنامهریزیهای تبلیغاتی شکل گرفته است
و یک شهرت تجربی طبیعی محسوب نمیشود.
۲.متاسفانه مبنای اصولی فقها در حال حاضر محدود بوده و در آن تنها به #کشف_معذر_و_منجز و تطبیق آن با موضوعات اکتفا میشود
و لذا به مسئله #کشف_توصیفات_شارع اصلا ورود نمیکنند.
اگر مبانی اصولی و تعریف فقاهت تکامل یابد؛ #توصیفات_شارع میتواند مبنای شناسائی و بررسی #مسائل_مستحدثه قرار بگیرد.
به عنوان مثال اگر یک فقیه همه مسائل و توصیفات شارع درباره #ساختمان را بررسی کند؛
به این نتیجه میرسد که شارع اصول ساخت موضوع ساختمان را
در مجموع کلمات خود بیان کرده است
و
لذا قدرت بررسی گزارشهای کارشناسی #حوزه_ساختمان و همچنین قدرت ساخت موضوع ساختمان در ذهنها را پیدا میکند.
در شرایط فعلی تنها بخشی که مورد تاکید فقیه است، بخش #اوامر_و_نواهی در موضوعی مثل ساختمان است.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#الگوی_موضوع_شناسی_مدرسه_بینات
پیرامون موضوعات جدید و #مسائل_مستحدثه
مدرسه تمدنی بینات
قواعد اصولی تکامل فقاهت را در
بسته فقهی #فقه_البیان شرح داده است.
یکی از ابواب فقه البیان
باب #بیان_مبتنی_بر_تأمل است
و در فرآیند #ساخت_سوال_فقیه ،
یعنی آغاز فرآیند تأمل تا یکی از مراحل، تنقیح موضوع مورد بحث در سه مرحله است
۱.تنقیح بیانی
۲.تنقیح غیر بیانی
۳.تنقیح شاکله.
براساس این الگوی موضوع شناسی تا کنون حدود ۱۰۰ موضوع مانند:
۱.بانک و پول
۲.بورس
۳.تورم
۵.لیزر
۶.هوش مصنوعی
۷.واکسن
۸.تجارت متمرکز
۹.الگوی تولید صنعتی
۱۰.محصولات_تراریخته
۱۱.میراث فرهنگی
۱۲.فیلم نامه نویسی
۱۳.صنعت پلیمر و... را بررسی کردهایم
و اقوال کارشناسی در این حوزهها را به چالش کشیدهایم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
بررسی #نظریه_پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
نگاه ما به روایات و آیات #حوزه_سلامت
نگاهی فقاهتی و غیر اخباری است
و لذا قواعد اصولی خود را برای مخاطب تشریح میکنیم.
یکی از مهمترین قواعدی که در تبویب "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" از آن بهره بردهایم
قاعده اصولی
#بیان_مبتنی_بر_نظام_مقایسه است.
مطابق این قاعده، برای #حفظ_موازنه با #طب_سلول_پایه و #سازمانWho
ساختاری سه بخشی را برای تبویب روایات و آیات حوزه سلامت تأسيس کردهایم.
به عبارت دیگر معتقدیم اگر در سه حوزه زیر، آیات و روایت را تبویب کنیم؛
قدرت موازنه طب اسلامی در مقایسه با پزشکی موجود ارتقاء مییابد.
۱.سیاستگذاری و مدیریت
۲.پیشگیری و درمان
۳.مبانی نظری
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
بخش اول
نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری
به #تبویب و #درایه در آیات و روایات حوزه سیاستگذاری و مدیریت بخش #سلامت اختصاص دارد.
تبیین مفهوم #نسخه_موازنه
و
مفهوم #نسخه_مشاوره
و
تبیین #کراهت_ارتزاق_از_پزشکی
و
تبیین بحث #حمام
از مصادیقِ مباحث این بخش است.
حمام به شرحی که خواهد آمد؛
جزئی از بسته فقهی مدیریت و سیاستگذاری سلامت در محلهها محسوب میشود.
بخش دوم
نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری
به تبیین مفاهیم و تدابیر حوزه پیشگیری و درمان اختصاص دارد.
احیای نقش #قلب و نقش #تنظیم_روابط_انسانی در تحلیل های مرتبط با سلامت
در کنار تبیین نقش #طبایع_اربعه و #تغذیه
از مباحث مهم این بخش محسوب میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
بخش دوم
نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری
به تبیین مفاهیم و تدابیر #حوزه_پیشگیری_و_درمان اختصاص دارد.
#احیای_نقش_قلب و #نقش_تنظیم_روابط_انسانی در تحلیلهای مرتبط با سلامت،
در کنار تبیین #نقش_طبایع_اربعه و #نقش_تغذیه،
از مباحث مهم این بخش محسوب میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
ÎØÈåþåÇìäãÇÒÌãÚåþìÊåÑÇäþموسیقی.mp3
592.4K
من یک بار دیگر این عید را به شما تبریک میگویم؛ چون مایهی #امید و درست نقطهی مقابل #فضای_یأسآلودی است که #استکبار میخواهد در مقابل چشم #مستضعفان_عالم به وجود بیاورد.
مقام معظم رهبری
۱۳۷۰/۱۱/۳۰
#روز_جهانی_مستضعفین
#جمعه_انتظار
#نیمه_شعبان
مدرسه تمدن بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
مسئله #مدیریت_شهر
یکی از اولویتهای تمدنی ما در مدرسه بینات است.
به اعتقاد ما مدیران شهری، شهر را باید بصورت #محله_محور اداره کنند.
سوال اساسی ما از #مدیران_شهری این است:
یک محله را چگونه میسازید؟
اگر بخواهید یک محله اسلامی را طراحی کنید باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائید.
خب بنابراین تعریف شما از محله و #مفاهیم_پایه مطرح در ساخت محله کدام است؟
ما در مدرسه بینات براساس سه دسته مفهوم، محله را بازتعریف میکنیم:
۱.روابط انسانی
۲.تسخیر شئ پایه
۳.اسماء الهی
زندگی خوب برای مردم شهر
بدون در نظر گرفتن این سه دسته مفهوم امکان ندارد.
به همین دلیل در مباحث #فقه_النظام این علوم ثلاثه را تحت عنوان #علوم_پایه نامگذاری کردهایم.
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#اولویتهای_تمدنی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
انقلاب ما و اسلام ما
برای همهی ملتهای جهان دارای پیام است.
آن پیام این است که هرگاه ملتها با #توکل به خدا و با #اتحاد_کلمه،
رُعب قدرتهای بزرگ جهانی را از دل زائل کنند میتوانند به هدفهای خود دست بیابند.
ابرقدرتها بیش از همه چیز با هیبت و #ابّهت خود زندگی میکنند؛
اگر این ابّهت و این #هیبت،
در دل و چشم ملتها بشکند؛
ملتها خواهند توانست به پیروزی دست بیابند.
مقام معظم رهبری
روز #نیمه_شعبان در قم
۱۳۶۲/۰۳/۰۷
یکی از بهترین راههای شکستن ابهت قدرتهای مادی، #بیان_اهداف و #تبیین مفاسدی است که با عنوان #توسعه برای بشر ایجاد کردهاند.
#تمدن_غرب هیچ توسعهای در هیچ بخشی ایجاد نکرد مگر اینکه چالشی در زندگی بشر بوجود آمد.
مدرسه تمدن بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
یکی دیگر از سوالات اساسی ما از #مدیران_شهری این است:
چگونه #مفاهیم_پایه_محله را در جامعه محقق میکنید؟
برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول
ما هشت اقدام راهبردی را لازم میدانیم:
۱.توجه به اینکه #تنظیم_روابط_انسانی و دیگر مفاهیم پایه با وضع #مقررات و #قانون و #ابلاغیه محقق نمیشود
بنابراین لازم است از طریق نرم
و با استفاده از #چرخه_تحریک_فکر،
نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم.
۲.تعریف #مساجد_نمونه
در هر شهر برای آموزش #مفاهیم_پایه محله
۳.تغییر در #الگوی_آموزش_و_پروش کشور
۴.تغییر در الگوی ساخت ساختمان
۵.تغییر در الگوی ساخت بازار
۶.تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی،باغی،دامی و طیور
۷.تغییر در الگوی سلامت محلات
۸.تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی
اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله، در جمهوری اسلامی محسوب میشوند.
ما در مدرسه تمدنی بینات
برای ساخت یک محله اسلامی
۱۰۰ زیرساخت تعریف کردهایم
که از میان آنها امور هشت گانه فوقالذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
#محلهسازی_با_هشت_اقدام_راهبردی
#اولویتهای_تمدنی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
🔆تغییر در #الگوی_ساخت_بازار،
یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر شئ پایه، اسماء الهی و اسماء غریب در #مدیریت_شهری_محله_محور میباشد.
⚠️متاسفانه الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد #روابط_انسانی صحیح
طراحی شده است.
🔻به عنوان مثال🔻
۱.فاصله زیاد محیط کار از خانه
۲.اولویت مشاغل استخدامی بر مشاغل غیر استخدامی
۳.عدم رعایت استانداردهای غذای طیب در محل کار
۴.ساعت کاری زیاد
و . . .
لذا این الگو، الگوی مناسبی برای کسب و کار جمهوری اسلامی نمیباشند.
✅الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی،
#الگوی_تولید_غیرمتمرکز، محلهای و خانگی است.
🔶در الگوی تولید غیرمتمرکز
کیفیت بیشتر | قیمت ارزانتر | حفظ محیطزیست بهتر تأمين میشود.
✅پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را
۱. بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار
۲. راهاندازی #بازار_موقت میدانیم.
⭕️از نظر ما حکومتها باید هزینههای تجارت را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند
و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند.
#فقه_المکاسب
#محرومیت_زدایی
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا علیهالسلام
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
به نظر من امروز مسئلهی اصلی ما، عبارت است از اقتصاد.
در اقتصاد هم مسئلهی عمده عبارت است از #تولید_ملّی.
در مسئله تولید ملی هم #رویکردهای_جدید مشاهده میشود که انسان را دلگرم میکند؛
یعنی اگر انشاءالله این #رویکردهای_مردمی و #حضور_مردمی به نحو مناسبی ادامه پیدا بکند،
این #دلگرمکننده است
و نشانههایی برای #امید بیشتری در انسان به وجود میآورد.
#سال_تولید_دانشبنیان_اشتغالآفرین
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
دست یافتن به #پیشرفت_عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل #فقر در کشور فقط از مسیر #تقویت_تولید میگذرد.
اگر ما تولید را تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانشبنیان بودن است، این مقصود بزرگ انشاءالله حاصل خواهد شد.
#محرومیت_زدایی_با_تولید_دانشبنیان
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
امروز ما
بیش از همیشه احتیاج داریم
به کار، به تلاش، به جدّیّت.
مقام معظم رهبری
۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اگر میخواهید شما هم
سهمی در تحقق شعار امسال
داشته باشید؛
لازم است که به پنج نکته دقت کنید.
متأسفانه اکثر کارشناسان حوزه اقتصادی در کشور، دچار
ضعف #دستگاه_محاسباتی هستند؛
بنابراین شعارهای انقلاب را هم با نگاه غربی و پوزیتویستی بررسی و عملیاتی میکنند.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته اول اینکه:
شرکتهای دانشبنیان
که رهبری تقاضای ارتقای کمی و کیفی آنها را مطالبه کردند
از استراتژی واحدی تبعیت نمیکنند
و در قالبِ یکی از مدلهای زیر مشغول فعالیت هستند:
۱. #استراتژی_انحلال_علمی
(پذیرش مدیریت علمی و مفاهیم تمدن مدرنیته)
۲. #استراتژی_استقلال_علمی
(پذیرش مدیریت علمی انقلاب اسلامی
در کنار پذیرش مفاهیم پایه تمدن مدرنیته)
۳. #استراتژی_اقتدار_علمی
(پذیرش مدیریت و مفاهیم انقلاب اسلامی در همه حوزههای علمی)
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته دوم اینکه:
در فرض حرکت یک شرکت دانش بنیان
براساس "استراتژی انحلال علمی"، پدیدههای معیوبی مانند حل مسئله شرکتهای بزرگ سرمایهداری
با کمک ذهن ایرانی، مهاجرت نخبگان
و
تأسیس شعبههای دانشگاههای بینالمللی در ایران بوجود میآید.
در فرض حرکت شرکتهای دانش بنیان
براساس "استراتژی استقلال علمی"
ضمن رفع #نیازهای_حیاتی_کشور در حوزههای #سلامت، #امنیت
و همچنین بیاثرکردن تحریمها و تقویت استقلال اقتصادی کشور و گسترش نسبی #اشتغال؛
با پدیدههای معیوبی مانند
اختلال در روابط انسانی سیزدهگانه
و تبعیت دانشی وزارتخانهها و سازمانهای کشور
از مفاهیم و استانداردهای سازمانهای بینالملل و #اسناد_بینالملل مواجه خواهیم بود.
به عنوان مثال
حرکت شرکتهای دانش بنیان
در حوزه #کشاورزی
براساس "استراتژی استقلال علمی"
به تبعیت کشور از
معاهده_بینالمللی
#منابع_ژنتیکی_گیاهی برای غذا و کشاورزی
و #کنوانسیون_تنوع_زیستی
و #کدکس_آلیمنتاریوس
و... منتهی خواهد شد.
در ادبیات کارشناسی انقلاب اسلامی بحث پیوستنگاری فرهنگی برای مقابله اضطراری با آسیبهای "استراتژی استقلال علمی" مطرح گردید؛
ولی باید توجه نمود که اصل تبعیت از مفاهیم و استانداردهای بینالمللی
هدف اصلی انقلاب اسلامی محسوب نمیشود.
با فرض حرکت این شرکتها براساس
"استراتژی اقتدار علمی"،
الگوی تأمین نیازمندیهای کشور
در مرز #تمدن_اسلامی تعریف میشود
و علاوه بر تأمین استقلال دانشی و استانداردی کشور،
#تالی_فاسدهای_سهگانه صنعت و فناوری مدرن در حوزه
#محیطزیست | #سلامت | #اخلاق
بوجود نمیآید!
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته سوم اینکه:
برای جلوگیری از آسیبهای حرکت شرکتهای دانش بنیان
براساس "استراتژی استقلال علمی" تعریف پیوست فرهنگی برای پروژههای تولیدی
براساس سه دسته مفهوم مطرح در
۱. جدول روابط انسانی سیزدهگانه
۲. جدول تسخیر شئ پایه
۳. جدول اسماء الهی
راهگشا است. (پیشنهاد کوتاه مدت)
توصیه اصلی #جدول_روابط_انسانی سیزدهگانه،
ارائه ارزیابی منفی
برای پروژههای تولیدی مضر به روابط انسانی سیزدهگانه است.
(توجه به مفهوم #سود_ارتباطی در شرکتهای دانش بنیان)
توصیه اصلی جدول #تسخیر_شئ_پایه، توجه به خاصیتهای اشیاء در الگوهای رفع نیاز است.
همچنین توصیه اصلی جدول #اسماء_الهی
پرهیز از اوصافِ #حرص، #حسد و #استکبار در مدیریت شرکتهای دانش بنیان
و استفاده مدیریتی از اسماء الهی در اداره این شرکتها محسوب میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته چهارم اینکه:
برای تحقق عینی #استراتژی_اقتدار_علمی
و طرح مفاهیم جدید و کاربردی در ذهنیتِ شرکتهای دانشبنیانِ کشور،
به عنوان پیشنهاد میان مدت
نظریات زیر را طرح و تبیین کردهایم :
۱. نقشه جامع تمدن اسلامی
۲. نظریه امنیتی سِلم
۳. نظریه فقه المکاسب
۴. الگوی جدید مدیریت روستا
۵. نظریه فقهی کرسی
۶. پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا
۷. نظریه فقهی تأویب
۸. نظریه مدیریت شهری محله محور
۹. تعریف جدید واکسن
۱۰. نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور
۱۱. طرح جایگزین هوش مصنوعی
۱۲. طرح جایگزین پول اعتباری
۱۳. مقررات فقهی ساختمان
۱۴. بسته فقهی آداب انعقاد نطفه
۱۵. جعبه فقهی شخصیت
۱۶. الگوی فقهی ارزیابی غذا
۱۷. استراتژی فقهی صنعت و تکنولوژی
۱۸. الگوی فقهی ساخت
۱۹. تعریف فقه نظام
۲۰. اولین برنامه پیشرفت اسلامی
۲۱. نظریه فقهی آموزش و پروش آینده
۲۲. نقد ایده مدیریت تعارض منافع
۲۳. مبانی طبقهبندی فقهی علوم
۲۴. الگوی جدید نگهبانی از نظام
۲۵. نظریه فقهی محرومیت زدائی
۲۶. الگوی فقهی تنظیم و انتشار خبر
۲۷. الگوی فقهی تحلیل بیماری
۲۸. نظریه فقهی پیشگیری از بیماری
۲۹. الگوی فقهی مدیریت عدم توازنها
۳۰. الگوی جدید زیارت
۳۱. چرخه تحریک فکر
۳۲. نظریه دوران پردازش
۳۳. جدول فقهی تسخیر
۳۴. نقشه جامع علمی کشور
۳۵. نظریه فقهی انفاق
۳۶. الگوی فقهی روایت
۳۷. نظریه جهت حرکت انقلاب اسلامی
۳۸. نظریه فقهی سنن و امثال
۳۹. الگوی مدیریت فرهنگ عمومی
۴۰. نظریه فقهی آینده جهان و...
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir