eitaa logo
رویای امت
328 دنبال‌کننده
564 عکس
354 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
برساخت رسانه ای که غربگراها و رسانه های برون مرزی دشمنان انقلاب ایجاد کرده اند این است که مذهبی ها و ایده ، در کف جامعه یک هستند که مردم آنها و خواسته هایشان را نمی خواهند و تنها نیرویی که مذهب را در ایران نگه داشته است، نیروی قدرت سیاسی و امنیتی و قضایی است. صاحبان شبکه های مجازی تلگرام و اینستاگرام هم با الگوریتمهای حمایتی و لشکرهای سایبری اجاره ای، سعی در دادن این احساس به نیروهای معارض درونی ایران است که شما یک ملت کامل هستید در حالی که مذهبی ها امتداد اجتماعی ناچیزی دارند! لذا طرفداران انقلاب اسلامی، نیاز دارند که قدرت و جایگاهشان در کف و بخش مدنی جامعه (یا همان )، به معارضین ثابت کنند! به گمان من از سال 96 تا امروز، خط مقدم راهبرد دشمن ایجاد احساس جامعه بودن برای غربگرایان و قدرتگرا بودن مذهب است... در ماجرای ، ، و... جریان مذهبی از مبارزه اجتماعی شروع کرد، اما خیلی زود آن را به دوستان خود در حوزه قدرت داد و خودش کنار رفت. در حالی که اگر یک راهبرد اثربخش محدود در حوزه عمومی و بدون اتکا به قدرت را امتحان می کرد، این برساخت رسانه ای که نیروهای ضد مذهب را گستاخ کرده است را شکسته بود و حداقل طرف مقابل متوجه می شد که کف جامعه هم دو قطبی است، نه اینکه دعوای اقلیت قدرتمند و اکثریت مدنی در جریان است. حیف و صد حیف که در ماجرای بسته شدن دفعی و طاقچه توسط دولت، همین پیام غلط که معارضان جامعه هستند و طرفداران حجاب، یک اقلیت سیاسی به جامعه معارضین داخلی مخابره کردیم! 🆔 @social_theory
ای برادر تو همان اندیشه ای مابقی تو استخوان و ریشه ای ...شاید سالها پیش که مولوی این بیت را سرود؛ تصور اینکه روزی توهم جدایی علم و معرفت، از پیش داشته های جهان بینانه تقریبا همه پذیر شود، بسیار سخت می نمود. 📍دکتر مهدی گلشنی از جمله کسانی است که بر سطحی بودن تلقی امکان تولید علم تجربی بدون دخالت پیشفرض های متافیزیکی توجه و تذکر ویژه داده اند. 📚 ایشان در کتاب "دیدگاه های فلسفی فیزیکدانان معاصر" در پاسخ به این سوال که "آیا علم فارغ از متافیزیک و پیشفرض هاست؟" اینطور پاسخ داده اند که کنارگذاشتن فلسفه، امری ظاهری و خود نوعی ورود به متافیزیک خاص بود. 🔎 دلایل و شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد دانشمندان در فعالیت های علمی خود دانسته یا ندانسته به اصول غیرتجربی پایبندند و پیشفرضهای متافیزیکی شان را دخالت می دهند. 📚 ایشان همچنین در کتاب "از علم دینی تا علم سکولار" پس از بررسی لایه های مختلف از حضور پیشداشته های متافیزیکی دانشمند در حاصل کار وی، فقط در خصوص تاثیرپذیری مراحل مختلف کار علمی از پیشفرض ها، از این موارد نام برده و برای هر کدام مثال های خوبی از تاریخ علم می آورند: 💡تاثیر پیشفرضها در انتخاب مساله 💡تاثیر پیشفرضها در آزمایش و گزینش مشاهدات 💡تاثیر پیشفرضها در تعبیر و تعمیم نتیجه ها 💡تاثیر پیشفرضها در نظریه پردازی های علمی (با نقش محوری و کلان) 💡تاثیر پیشفرضها در اعلان نظریه های علمی 💡تاثیر پیشفرضها در تعبیر نظریه های علمی 💡تاثیر پیشفرضها در انتخاب ملاک های ارزیابی و نقد نظریه علمی 💡تاثیر پیشفرضها در جهتگیری کاربردی علم (با نقش قابل توجه) @kojahastim
🔴 «گرما|گرمایش زمین» فرصت تا تهدید؟ 🖌حسین مهدیزاده 1️⃣ از 2️⃣ از دیروز که کشور بخاطر گرما تعطیل شده است، عده ای از دوستانی که سابق بر این در کرونا، با میدان داری می کردند، با همان دست فرمان به دست زدند. یادم هست که چند روز مانده به محرم سال اول کرونا، استاد میرباقری فرمودند که یکی از بزرگترهای این جریان نفی کرونا درخواست جلسه داشته و به دفتر ایشان آمده. ایشون از ما خواستند که بدون ایشان جلسه را برگزار کنیم. یادم هست که در آن جلسه میهمان محترم اذعان داشتند که بیماری در کار هست و یکی از همراهان خود را نشان دادند که چند هفته قبل، خیلی سخت و نگران کننده این بیماری را داشته، اما معتقد بود این بیماری اینقدر کشنده نیست که گفته می شود و غالب کشته ها از سر ترس می میرند. بعد گفتند که نکته ای که برای آن تقاضای جلسه کرده بودند این بود ایشان دلایلی داشتند که کشتاری شبیه به آنچه در آنفلانزای آغاز قرن بیستم در ایران رخ داد، قرار است موج بزرگی از این بیماری در ایجاد کند و به کمک برخی امکانات بیماری زای دیگر(که او معتقد بود در راس آنها ابزارهای تغذیه ای، مثل و است) این وضعیت بیماری عمومی اما کم قدرت، به سمت کشندگی واقعی سوق داده شود و بعد با ضرب شدن در احساس ترس و تحریم و... به یک نسل کشی واقعی و فروپاشی اجتماعی بدل خواهد شد. قسمت مهم ماجرا راه حل وی بود، معتقد بود نظام در مقابل این سناریو فقط یک راه حل دارد: باید در همین چند هفته مانده به آغاز محرم، به جمع معدود کشورهای بپیوندد تا این سناریویی قطعه اصلی اش که قطعه روانی آن است را از دست بدهد! در ماجرای اخیر هم چنین سناریو مقابله ای در حال شروع شدن است. همه دیدیم که روز چهارشنبه واقعا گرمای عجیبی در کشور حاکم بود. این دوستان محترم، با تاکید بر اینکه تعطیلی برای گرما، ریشه در (که چند سالی است در جهان جدی شده و سازمان ملل پشتیبان اصلی آن است) دارد و هدفش کنترل پیشرفت کشورها، در فناوری های فرهنگی(مثل که در سرزمین های گرم عراق در جریان است) و اقتصادی (که وابسته به استفاده بیشتر از است) است. به نظر من هم چنین است! اما راه حل واقعا فقط نفی و انکار است؟ به نظر میرسد دوستان متوجه شده اند که ما از اغتشاشات سیاسی و اجتماعی تا فرآیند های توسعه، در گیر کرده ایم، اما واقعا بدیلی کارآمدتر از انکار واقعیت برای خلاصی از روایت وجود ندارد؟ ما در کرونا دست آخر موفق شدیم بر بیماری غالب شویم و ترس اجتماعی را تا حد زیادی کنترل کنیم، اما در ، چون روایتی خلق نکردیم، روایت آنها پیروز شد. آنها گفته بودند که این بیماری بصورت طبیعی، به سوی آرام شدن حرکت خواهد کرد و تنها چند سال زمان لازم است. امروز مردم چه روایتی از کرونا و پایان آن دارند؟ آیا همین روایت نیست؟ پس روایت ما کجا رفت؟ 🔺لینک بخش دوم این یادداشت: https://eitaa.com/social_theory/1862 🆔 @social_theory
🔴 «گرما|گرمایش زمین» فرصت تا تهدید؟ 🖌حسین مهدیزاده 2️⃣ از 2️⃣ امروز روایتی که ما می خواهیم از ماجرای گرمایش بدهیم چیست؟ می دانیم که نسخه ها، به روایت از مساله وابسته هستند و هر روایتی که مقبول تر بیفتد، راه حل هایش عمومیت خواهد یافت. در این جنگ روایت ها، تنها راه حل ما انکار گرما، برای نفی گرمایش زمین است؟ آیا این انکار، بعد از ده ها سال نگرانی و دلواپسی، که از کتابهای درسی تا اخبار تا جریانهای سبز تا رمانها و سینما دست مایه تولیدات فکری و فرهنگی بوده است، می تواند به روایت اصلی بدل شود؟ تصور من این است که گرمایش زمین، مشکلات برآمده از گازهای گلخانه ای و... چیزهایی واقعی هستند اما با درجه اهمیتی کمتر از آنچه نهادهای دانش و اخبار و سینما به آن باور دارند. ابرشرکتها و چند دولت معدودِ حاکم بر جهان، سالها برای صورت بندی کردن یک بسته توصیفی و تجویزی از که در یکی از آنها، گرمایش زمین اصل است کار کرده اند. به این ترتیب دانش آموختگان نهادهای علمی، حامل این نگاه شده اند و در نهادهای تصمیم ساز کشورهای جهان پخش شده اند تا به وقت خود فعال شوند و برای مدیریت جهان به سوی آینده مدنظر آنها بکار بیایند. در این میان حتی آدمهای دقیق و دلواپس محیط زیست هم به مرور در معماری و صحنه پردازی جهانی اسیر شده و خواهند شد! اما راه حل چیست؟ ؟ گرمایش؟ پس واقعیت گرما را چه کنیم؟ نمودار بیاوریم؟ رسانه های اصلی و فیلم های سینمایی و سریالهایی که مردم در پیرنگ آن گرمایش زمین را دیده اند و اضطراب آن را به ناخودآگاه جمعی جهان بدل کرده اند را چه کنیم؟ زور آنها بیشتر است یا افشاگری ما؟ اخبار بنگاه های خبرپراکنی قدرت بیشتری خواهند داشت یا ضدخبرهای ما برای اثبات شایعه بودن این اخبار؟ برداشت من این است که مبارزه با یک ، یک است نه انکار روایت. ضدروایت، شبیه ضد حمله در بازی فوتبال است. یعنی از ترکیب تهاجمی حریف استفاده کنیم و توپ را به زمین بی دفاع حریف شوت و سانتر کنیم و با سرعت و تکنیک، توپ را به زیر طاق دروازه حریف بچسبانیم! و الا بازی تدافعی به غیر از استرس و خستگی و دلسردی چه آورده ای دارد؟! روایت گرمایش زمین بهترین وقت برای اصلاح الگوی سکونت انبوه و گله ای در شهرهای مصرفی نیست؟ بهترین وقت برای احیای شهرهای کوچک و سبک زندگی های انسانی تر و فرهنگ پذیرتری است که مدرنیته در آنها مزینت کمتری دارد نیست؟ روایت گرمایش بهترین وقت برای توسعه تکنولوژی های کوچک برای ایجاد صنایع واقعا کوچک و انسانی نیست؟ بهترین وقت برای کوچک کردن سهم ابرشرکتها در ثروت اقتصادی نیست؟ بهترین وقت برای کوچک کردن قدرت نظام سرمایه داری در اقتصاد (حداقل در ایران خودمان( نیست؟ سناریو گرمایش زمین بهترین وقت برای مبارزه با مصرفگرایی و زمین خواری اشراف، در جغرافیای کشاورزی زاگرس و البرز نیست؟ بهترین وقت برای استفاده از این نگرانی و رفع مشروعیت از و نیست؟ گرمایش زمین بهترین وقت است در ایران تا مردم را از تقاضای زندگی در شهرهای مناطق کویری منصرف کنیم و آنها را به مناطق طبیعی زیست در فلات ایران، یعنی دامنه های زاگرس و البرز و خلیج فارس برگردانیم، و مردم باور کنند که این جابجایی طبیعی است و یک خواست سیاسی و اجبار نیست! ایران امروز به یک ضدروایت از ایرانی به نفع احتیاج دارد. این ضد روایت، با سندنویسی بالادستی در نظام سیاسی ممکن نمی شود! با نظریه پردازی دانشمندان بخشی نگر و مفهوم زده درست نمی شود! بلکه یک بهانه بزرگ و قدرتمند می خواهد برای رویاپردازی عمومی! کرونا یک بهانه خوب بود، اما با انفعال محض، تنها به دفاع از حداقل ها گذشت. بیاییم از ماجرای گرمایش زمین برای تغییرات بزرگ استفاده کنیم و آن را بهانه کنیم برای ایجاد و ضریب دادن به یک ، برعلیه توسعه مدرنیته وحشی شده در آغاز قرن بیست و یکم... 🔺لینک بخش اول این یادداشت: https://eitaa.com/social_theory/1861 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟩 در گذشته تهویه و خنک کردن هوای درون خانه ها توسط بادگیرهایی که هم زیبا بودند و هم عملکردی صورت می گرفت، ولی امروز با دستگاههای برقی و آبی با صرف انرژی های سرسام آور گرمای فضاهارا کاهش می دهند، که خود این دستگاهها باعث گرم تر شدن منطقه و آن شهر می شوند، آیا نمی شود این سیستم کهن و پیشرفته را بروزرسانی کرد ؟ متاسفانه نظم اقتصادی حاکم که تولید ، توزیع و فروش متمرکز است به دنبال یافتن راهکار های غیر کالایی و خودگردان جهت رفع نیاز های انسان نیست و همین مسأله تحقیقات و تلاش های علمی و استعدادها را در جهتی غیر بهینه و دارای عارضه های زیست محیطی و گرانی زندگی جهت میدهد . نمیدانم بشر باید چه بحران های جدید و چه میزان تشدید بحرانهای فعلی را تحمل کند تا به یک توبه از راه معیوب فعلی و یافتن راهی نو فکر کند . الودگی هوا و مشکل رفت و امد در کلانشهر ها ، پدیده ریزگرد ها ، کم ابی و خشک سالی ها و حالا گرم شدن زمین ... توسعه ای که بزرگ شدنش مساوی با کوچک شدن امکان حیات و از بین رفتن اخلاق و حق زندگیست قطعا سلوکی مخرب برای جوامع است . https://eitaa.com/ommat_Dream
44.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام طبیعت کارخودش میکنه سم پاشی ممنوع درجایی که گیاهان ضعیف کنده بشن افت جذب کمتری دارد چون افت جذب گیاهان ضعیف میشود وتکثیر می یابد @pestmanagement @keshavarzi_313
ژاپن و فنلاند صدر نشین امار خودکشی در جهانند مستند « جنگل خودکشی » روایت مرد نگهبان محیط زیست و جلوگیری از خودکشی در جنگل های کوه فوجی در ژاپن است . به گفته او سالانه بیش از صد مورد خودکشی در این جنگل شکل میگیرد . راوی مستند یک سوال بزرگ دارد چرا مردم جایی به این زیبایی و طبیعت را برای خودکشی انتخاب میکنند ؟ در جایی دیگر به نظر او جامعه اشکال پیچیده ای به خود گرفته ... پست مدرنیسم و صنعتی شدن جامعه ، گسترش فضای مجازی و کم شدن ارتباطات واقعی از عوامل افزایش خودکشی است ... و در پایان مستند چنین استدلال میشود که عواملی مانند : ⛔از خودبیگانگی انسان از خود ، جامعه و محیط کار ⛔ رباتی شدن انسان در نظم های سخت و تهی شدن جامعه از اخلاق و احساس ⛔فشار های پلیسی و دولتی و کنترل های همه جانبه بر زندگی انسان ⛔فردگرایی که انسان را به خلا درون میبرد ⛔سلب مالکیت و تابعیت از انسان توسط شرکت ها ⛔پست مدرنیسم و از بین بردن ساختارهای مادی _ معنوی انسان 🖌️ ضمیمه...مهدی اخلاقی نکات بالا هر کدام مارا به سوالاتی میرساند که پاسخ به انها میتواند افق های جدیدی برایمان بگشاید و مسیر جدیدی جلوی پایمان باز کند. اولاً باید این متغیر را در نظر گرفت که جامعه ژاپن یک جامعه کاملا مدرن است با سازوکارهای اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ان ، حالا باید پرسید فرایند مدرنیزاسیون و مدرن شدن چه بر سر جامعه می اورد؟ رابطه انسان با خود ، جامعه و کارش چگونه است که منجر به بیگانگی و بی حسی نسبت به ان، و نهایتا منجر بحران های روانی ، خودکشی و ... میشود؟ الگوی جایگزین چیست ؟ ایا مدرنیته اخرین نسخه و پاسخ است یا بدترین نوع پاسخ ؟ چرا باید برای تولید انسان ها را رباتی کرد ؟ چرا بدون فشار های اجتماعی و نظم های اهنین نشود جوامع را شکوفا کرد ؟ ایا این مدل حکمرانی و کنترل‌های شدید دولتی صحیح است؟ چرا فردگرایی؟ چرا رشد تولید ، اقتصاد و ... بدون رابطه ارباب رعیتی ابر شرکت ها و کارکنان امکان پذیر نباشد؟ بعد از مطلق انگاری گذاره های علمی در مدرنیسم و حالا شک گرایی افراطی ، نفی ، بی بنیان زیستن در پست مدرنیسم میتواند انسان را به قرار و سامان برساند؟ چگونه این مسیر طی شد ؟ چه چیزهایی انسان را به این منجلاب مبطلا کرد ؟و چگونه میشود از ان رها شد ؟ مسیر صحیح کدام است ؟ امیدوارم از این مسیر توسعه مدرن به صراط مستقیم هدایت شویم و سراب ها را رها کنیم . 🔺تماشای ویدیوی "فیلم مستند جنگل خودکشی در ژاپن" در آپارات 👇 https://www.aparat.com/v/WZg1r https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
از نمای عریان تا آغوش رایگان 🔹به معنای واژه مکشوفه دقت کرده‌اید؟ لغت نامه‌ها این واژه را چنین معنا کرده‌اند: "برملا، پدیدار، عیان، کشف شده، هویدا". بانویی که کشف حجاب می‌کند را مکشوفه می‌گویند به این معنا که برای همگان برملا و عیان است و چیزی برای کشف شدن ندارد. مکشوفه نه رمزی برای کشف شدن باقی می‌گذارد و نه رازی برای جوییدن. به ثمن بخس و به ارزانترین وجه ممکن هرچه از رمز و رازِ زیبایی داشته را برای هر کس و ناکسی هویدا کرده است، چه طالبش باشند و چه نباشند؛ چراکه چنین کسی دیگر چیزی برای کشف شدن باقی نگذاشته است. دقیقا برخلاف مستوره که پر از رمز و راز است که آنها را نه ارزان، که به قیمت عرضه می‌کند، آن هم نه به هر ناکسی بلکه فقط به کسی که لیاقت کاویدن رمز و رازهایش را داشته باشد. 🔹در مقام مقایسه، همچون آپارتمانهای بدون حریم امروزی که از معبر مجاور و یا بلوک روبرو، هر آنچه در آن است برای همگان هویداست؛ با نماهایی عریان که نه حریمی برای صاحبخانه‌اش باقی می‌گذارد و نه حرمتی برای مالکش. درب ورودی را که باز کنی تا انتهای اتاق خوابش مکشوف است و درب را که باز نکنی هم با پنجره‌های عریانش تا منتهای آشپزخا‌نه‌اش برای همگان مفتوح و به قول فرنگی‌ها open است. برخلاف خانه سنتی که به غایت مستور بود تا پناهی باشد برای بانوی مستوره. خانه‌های پر از رازی که با الگوهای مستور و پنهانش، پر از رمز بود برای کشف کردن و جوییدن. 🔹 آری، اگر درست بنگریم میان گسترش خانه‌های غیرمستور و افزایش بانوان مکشوفه رابطه معناداری برقرار است؛ از جنس همان رابطه‌ای که در میراث تمدنی این سرزمین میان خانه‌های مستور و بانوان مستوره برقرار بود. و چه باهوش بودند آنهایی که برای زدودن فرهنگ حیا و عفاف و تبلیغ البسه مکشوف در این مملکت، به سراغ ترویج ابنیه غیرمستور رفتند و فهمیدند که شرط رایگان شدن آغوشها، عریان شدن نماهاست؛ و چه کم‌هوشیم ما که بعد از چند دهه، هنوز متوجه این ارتباط محتوایی نشده‌ایم و گمان می‌کنیم که بدون سامان دادن به سبک ابنیه می‌توانیم سبک البسه را بسامان کنیم. @baladetayyeb
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
🎥فیلم کامل برنامه ♦️ خانه مولّد، تلفیق اشتغال، سکونت و تفریح 🏠🏡 ارائه شده توسط مهندس سیدامیرحسین کمالی تقوی در برنامه اصل 13 خبرگزاری دانشجو مشاهده کنید در: http://zistshahr.com/5280 @zistshahr
اروپاییها دارن میروند بطرف ساخت خانه ها خشتی چون هم سرماگرما قابل تحملی دارد هم انرژی ها مغناطیسی دفع میکند @banai_313
هدایت شده از  بنّایی بیاموزیم
سلام خانه ها گلی امواج منفی والکتریسیته میگیرد سازنده اروپایی به اهمیت خانه های گلی و مزایای فراوان و شگفت انگیز آنها پی برد، زیرا رطوبت هوا را تا 50 درصد برای ساکنان اتاق های داخل خود حفظ می کند و در عین حال گل می تواند رطوبت را جذب کند که باعث می شود از پنجره صرف نظر کنیم. برای تخلیه حمام از بخار حاصل از آب در زمستان و روش های نوین در ساخت خانه های گلی می تواند دمای خانه را هر چقدر هم که در بیرون باشد در 25 درجه سانتیگراد نگه دارد زیرا ساکنین نیازی به این نخواهند داشت. هزینه های زیادی برای تهویه و وسایل و وسایل گرمایشی بپردازد.گرمایش در خانه های گلی سالیانه فقط 300 فرانک سوئیس برای او هزینه دارد.  در مورد سطح سلامت، گل در بسیاری از سطوح نسبت به سایر داده های ساخت و ساز برتری دارد، اتم های مواد صنعتی در شهرها پراکنده هستند که برای سلامتی انسان مضر هستند و این مواد از عبور آنها جلوگیری می کند و همچنین سهم زیادی از مواد مضر را کاهش می دهد. انواع مختلف فناوری برای انسان مانند استفاده از الکتریسیته و هنگامی که خاک رس در آزمایشگاه ها آزمایش شد، توانایی خود را در جلوگیری از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا ثابت کرد، زیرا درصد زیادی را جذب می کند. آزمایش‌های مشابهی بر روی انواع فرکانس‌های دیگر مانند امواج مایکروویو و رادار نیز انجام شد، آزمایش‌هایی که در مونیخ آلمان انجام شد و بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که دیواره‌های 24 سانتی‌متری گلی هستند که انسان را در برابر خطر محافظت می‌کند. آن امواج مضر با سهم بسیار بالاتر از هر مصالح ساختمانی دیگری که از نظر ضخامت چندین برابر از آن پیشی می‌گیرد و مخلوط گل با چمن باعث جذب 100 درصد این امواج الکترومغناطیسی می‌شود. @banai_313
🔻چگونه بر روایت رقیب غلبه کنیم ؟🔺 1️⃣ از 2️⃣ 🖌️...دو جریان اصلی در عالم وجود دارد ولایت الله که امتدادش به ولایت پیامبران ، ائمه (ع) ، اولیاء ، مومنین و پیروانش میرسد و ولایت شیطان یا طاغوت که انهم امتدادش به خواص از جن و انس و پیروانش میرسد . حاج آقا مکرراً از طرح نبی اکرم بحث میکند ... طرحی که سرپرستی و رشد جریان حق را در بستر حیات الدنیا تا حیات الاخرة برعهده دارد ... طرحی نه صرفا به عرض جهان که مرزها را محو میکند بلکه به عمق و وسعت و طول تاریخ ، برای همین فلسفه تاریخ برایش پر اهمیت است چرا که بیش از سرزمین ، تاریخ حامل طرح نبی اکرم و محل تحقق ان است ... در نقطه مقابل شیطان هم طرح خودش را پیش میبرد . هر دو خبری را در عالم منتشر میکنند ... در قران حرف از (خبر بزرگ) آمده ، همان که از ان اعراض میشود . روایات تصدیق دارند که نبا عظیم همان ولایت امیرالمومنین ع است . طرحی که تحت ولایت و سرپرستی امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم السلام پیش میرود ،طرحی که از حیات الدنیا اغاز و به حیات الاخرة ختم میشود . و الزاماً کسی که حیات الدنیا را در دست بگیرد ، حیات الاخرة هم خواهد ساخت ، منتها یکی ختم به بهشت و دیگری ختم به جهنم میشود . یکی اخرت را اصل میگیرد و دنیا را تابع ان اباد میکند . دیگری دنیا را اصل میگیرد ، اخرت را منکر میشود و نهایتاً دنیا را هم تباه میکند . وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ (بقره 205) و هنگامی که سرپرستی به او رسد کارش فساد در زمین و نابودی حاصل ها و نسل انسان خواهد بود و خداوند مفسدین را دوست ندارد. در این میان اگر نگوییم اصلی ترین ، قطعاً یکی از مهمترین ادعاهایش بر خلاف تصریح قرآن مسئله کارآمدی در بهره مندی از دنیاست . وَإِذا قيلَ لَهُم لا تُفسِدوا فِي الأَرضِ قالوا إِنَّما نَحنُ مُصلِحونَ .البقرة آیه ۱۱ در سوره مبارکه نبا وقتی بحث از خبر بزرگ ، خبر ولایت می شود و اعتراض خداوند به رویگردانی بلافاصله بحث از توان خداوند برای ایجاد نظم در خلقت به گونه‌ای استدلالی می شود 👇 ...ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۵﴾ باز هم ، هرگز چنین نیست (۵) أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا ﴿۶﴾ آيا زمين را گهواره‏ اى نگردانيديم (۶) وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا ﴿۷﴾ و كوهها را [چون] ميخهايى [نگذاشتيم] (۷) وَخَلَقْنَاكُمْ أَزْوَاجًا ﴿۸﴾ و شما را جفت آفريديم (۸) وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا ﴿۹﴾ و خواب شما را [مايه] آسايش گردانيديم (۹) وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاسًا ﴿۱۰﴾ و شب را [براى شما] پوششى قرار داديم (۱۰) وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشًا ﴿۱۱﴾ و روز را [براى] معاش [شما] نهاديم (۱۱) وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعًا شِدَادًا ﴿۱۲﴾ و بر فراز شما هفت [آسمان] استوار بنا كرديم (۱۲) وَجَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا ﴿۱۳﴾ و چراغى فروزان گذارديم (۱۳) وَأَنْزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَاءً ثَجَّاجًا ﴿۱۴﴾ و از ابرهاى متراكم آبى ريزان فرود آورديم (۱۴) لِنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَنَبَاتًا ﴿۱۵﴾ تا بدان دانه و گياه برويانيم (۱۵) وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا ﴿۱۶﴾ و باغهاى در هم پيچيده و انبوه (۱۶) از ایه هفده سیاق یا فراز دیگری اغاز میشود که وعده عذاب و توبیخ و ... است ، اما چرا بیان خداوند بعد از طرح ولایت امیرالمومنین و شبهه کردن انها می فرمایید( كَلَّا سَيَعْلَمُونَ) هرگز درست نمیگویند بلکه این خداوند است که امور زندگی انسان ها را سامان میدهد و خلقت با تدبیر او ادامه میابد ، چگونه ولی او ، کسی که او تایید و تایین میکند نمیتواند امور انسان ها و مسلمین را سامان دهد و انها بهتر میدانند كَلَّا سَيَعْلَمُونَ. 🔸ماجرای سرپیچی از جیش اسامه را هم میشود با همین نگاه دید که سرداران و بزرگان زیر بیرق یک جوان که از نگاه انان خام و کم تجربه است نمیروند ، و همین شبهه را در خلافت علی ع مطرح میکنند . در جایی از میخوانیم که مولا می‌فرماید : الدهر انزلنى ثم انزلنى ثم انزلنى حتى قیل معاویة و على!؟» روزگار، مرتبه مرا پایین آورد، پایین آورد، پایین آورد به حدى که گفته می شود علی و معاویه. چرا چنین می‌فرماید ، چون از نگاه عده ای علی سیاست نمیداند ، مسئله کارامدیست ، ایا معاویه رسم حکومت را بهتر میداند یا علی ؟ از نگاه اینها عمر به اسلام عزت بخشیده ، در صورتی که تا پیامبر بود این علی بود که به اسلام عزت میبخشید . محاسبات چگونه تغییر کرده ؟ و چگونه پشت مولا خالی میشود ؟ امروز مسئله جمهوری اسلامی چیست ؟ ادامه در پست بعدی ، لینک👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/885 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
🔻چگونه بر روایت رقیب غلبه کنیم ؟🔺 2️⃣ از 2️⃣ مدرنیته چه ادعایی دارد ؟ ، ، ، ، ، ... حتی مسئله حجاب چه کارامدی به همراه دارد ؟ ایا صرفاً بحث ، عفاف ،اخلاق، حرمت و کرامت زن است یا مسئله پیشگیری از آسیب های اجتماعیه وحشتناکیست که حتی لیبرال ترین انسانها نمیتوانند انرا امری قابل پذیرش و صحیح تلقی کنند ، مانند سقط جنین ، تجاوز ، فروپاشی خانواده ، افسردگی ، تنهایی و ... که متاسفانه رسانه ملی اینگونه به مسئله نمیپردازد. پوشش یک مسئله است در مقابل دموکراسی چه داریم ؟ اقتصاد چطور؟ الگوهای حکمرانی از اقتصاد و شهرسازی و تربیت و تولید و صنعت ... تا نهاد علم چطور؟ مبتذل ترین سوالی که از یک جوان پیرو اپوزوسیون خارج نشین شنیده ام ، ایا اسلام توانسته حتی یک گاری خری بسازد ؟ سوالی که شک ندارم در ذهن بسیاری از روشنفکران و اهالی سیاست که ما با انها کمی چالش داریم نقش بسته!! منتها انقدر عریان ، عوامانه و بدون بسته بندی تئوریک مطرح نمیکنند ! شبکه چهار عمریست برنامه نخبگانی میرود ، امکان یا امتناع ؟ این طرح مسئله یعنی سوال میکنند ایا دین و نماینده ان ولی جامعه طرحی برای اداره و تدبیر امور و رشد جامعه دارد که به عینیت تبدیل شود یا خیر؟ اگر نه ، پس مشروعیت حکومت دینی زیر سوال میرود . اگر مراد حکومت دین داران است نه حکومت دین که بسیاری از پادشاهان گذشته دین داشته اند و بسیاری از سیاست مداران مدرن نیز . خبر بزرگ جریان رقیب روایت کارامدی او در عرصه عینیت بخشی به زندگیست . که البته ما می دانیم دروغ است ، اما چگونه این شبهه را میتوان رفع کرد . این روایت رقیب از ماجرا و مسئله های خرد و کلان است چگونه بر روایت رقیب غلبه کنیم؟ تقریباً خبری را در شبکه‌های معاند پیدا نمیکنید که ضمن مغرضانه بودن ان را به اصل ایده جمهوری اسلامی و ناکارآمدی ان ربط ندهند. در اینجا نیاز به یک روایت قوی از کارامدی، که بالفعل و بالقوه داریم ، داریم و ضدروایت ها جهت برملا ساختن ادعای پوشالیه رقیب . روایتی که در این چهل سال از ان دفاع کرده ایم روایت انسانهای مظلوم ، اخلاق گرا و بوده ، که بیش از این کشش ندارد ، باید کارامدی در ایده و عینیت بخشی به زندگی را روی میز گذاشت و محکم دفاع کرد نه صرفاً دفاع از انگیزه ها و نیت ها . کسی در برتر بودن علی ع در زهد ، تقوا ، ایمان و جهد و کوشش شک نداشت ، حتی دشمنان هم معترف بودند اما کمتر کسی باور به کارامدی مدل حکمرانی و اداره او داشت ؟ ایده ولایت در حکومت و حکمرانی را باید فهمید سپس از ان دفاع کرد . کاخ خضراء شکوه و جلال حاکم است و کوخ گلین علی نشان از نابلدی ... !! القصه تشخیص درد نیمی از تجویز است . لینک قسمت اول این یادداشت👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/884 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
❓امویـان به‌عنوان یک جریان تاریخی برای دستیابی به اهداف خود چه تغییـراتی در جهــان‌بینی، اعتقاد، فرهنگ، دین و سرزمین‌شان ایجاد کردند؟ ❓آیا تحولات رنسانس و ظهــور مدرنیته پا در سنت امویــان دارد؟ ❓آیا می‌توان ریشه‌‌های پوزیتویسم و ماکیاولیسم را در بنی‌امیه جستجو کرد؟ ❓نقش امویان در تحولات اروپای غربی و آمریکای شمالی و ایجاد عقب‌ماندگی و وابستگی در سایر حوزه‌های جغرافیایی و تمدنی چه بود؟ ❓آیا پیدایش نظام جهانی سکــولار نتیجه‌ی طبیعی سیاست‌های امویان اندلس بود؟ ❓مناسبات سیاسی خاورمیانه، غرب و اسرائیل در چه نسبتی با صدر اسلام قرار دارد؟ 🔻 های‌ بالا به‌ترتیب اشاراتی مختصر در پاسخ این سؤالات هستند. پاسخ تفصیلی این سؤالات بخشی از آن چیزی است که در امویــان در اروپا از زبان ، نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام می‌شنویم. ✍لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/omavian/ 🎁مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
هدایت شده از  بنّایی بیاموزیم
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدیمی‌ها خوب فهمیده بودن از زندگی چی میخوان حیاط ، حوض ، آسمون چندتایی درخت که به وقت و فصلش میوه‌هاشونو بچینی و بنشینی لب حوض لذتشو ببری همینقدر ساده و قشنگ... @banai_313
منطق سرمایه داری +جنگل است قویتر ها حق زندگی و حکمرانی دارند... با این تفاوت که نزاع بقا همیشه در یک سطح ادامه دارد و درندگان در دریدن اسراف نمیکنند. علی ع: دو تشنه هرگز سیراب نمیشوند، تشنه علم و تشنه ثروت. ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
⭐لینک برخی یادداشت ها در کانال 👇 ✅ مردان بزرگ https://eitaa.com/ommat_Dream/640 ✅ مهندسی معکوس ظهور https://eitaa.com/ommat_Dream/928 ✅ جهاد تبیین و رویا https://eitaa.com/ommat_Dream/485 ✅ ازادی یا ازادگی https://eitaa.com/ommat_Dream/860 ✅ قصه شهر 1️⃣ برادر افغان https://eitaa.com/ommat_Dream/644 ✅ قصه شهر 2️⃣ آری اینچنین است برادر! https://eitaa.com/ommat_Dream/758 ✅ قصه شهر 3️⃣ تونل نیایش https://eitaa.com/ommat_Dream/834 ✅ قصه شهر 4️⃣ بیگانگی https://eitaa.com/ommat_Dream/931 ✅ قصه شهر 5️⃣ حرف هایی با خودم https://eitaa.com/ommat_Dream/993 ✅ تصویر زندگی https://eitaa.com/ommat_Dream/712 ✅ هوش مصنوعی و تصویر اینده https://eitaa.com/ommat_Dream/818 ✅ رویای اجتماعی یک و دو https://eitaa.com/ommat_Dream/806 ✅ ادبیاتی نو برای جهانی نو https://eitaa.com/ommat_Dream/796 ✅ چگونه بر روایت رقیب غلبه کنیم https://eitaa.com/ommat_Dream/884 ✅ مستندجنگل خودکشی در ژاپن https://eitaa.com/ommat_Dream/878 ✅ روشنفکر مسلمان https://eitaa.com/ommat_Dream/723 ✅ تیستو پسر سبز انگشتی https://eitaa.com/ommat_Dream/559 ✅ ظلمی که ظلم نیست https://eitaa.com/ommat_Dream/837 ✅ تعاونی دیگریِ سرمایه داری یا صورت دیگر آن https://eitaa.com/ommat_Dream/829 ✅ ما دلمان برای چه کسی میسوزد؟ https://eitaa.com/ommat_Dream/467 ✅ فئودالیسم آبی در ایران https://eitaa.com/ommat_Dream/442 ✅ ایا تکنولوژی هم اسلامی و غیر اسلامی دارد؟ https://eitaa.com/ommat_Dream/293 ✅ جهان ایده آلی که رویای مدرن ترسیم می‌کند. https://eitaa.com/ommat_Dream/749 ✅ اختراع بی شعور! (ساعت) https://eitaa.com/ommat_Dream/383 ✅ سرمایه داری، تطورات ان و نسبت ما https://eitaa.com/ommat_Dream/473 ✅ لیبرال دموکراسی و نسبت ما ... https://eitaa.com/ommat_Dream/536 ✅ دریغا که در همراهی هر امام حقی رنجی نهفته است ... https://eitaa.com/ommat_Dream/571 ✅ صدای قارون ها https://eitaa.com/ommat_Dream/465 ✅ خانه پدری https://eitaa.com/ommat_Dream/550 ✅ دفع افات کشاورزی ، حذف یا پرورش حشرات https://eitaa.com/ommat_Dream/869 ✅ دیستوپیا https://eitaa.com/ommat_Dream/694 ✅نبرد خدای فلسفی و خدای طبیعی https://eitaa.com/ommat_Dream/1032 ✅زنان الگو یا الگوی زنان! https://eitaa.com/ommat_Dream/1139 ✅ گزارش آبی که نان نشد ! https://eitaa.com/ommat_Dream/1166 ✅تقاضای موثر (اقتصادی) https://eitaa.com/ommat_Dream/944 ✅ روایت توسعه از حجاب! https://eitaa.com/ommat_Dream/1177 تکمله ای بر یادداشت اقای مشیری (اخلاق و اقتصاد) https://eitaa.com/ommat_Dream/901 ✅ توسعه یا پیشرفت! https://eitaa.com/ommat_Dream/1114 ✅ اهمیت و جایگاه تصویر https://eitaa.com/ommat_Dream/1254 ✅ حقیقت پول https://eitaa.com/ommat_Dream/1250 🌸 🌸 https://eitaa.com/ommat_Drea
🌺موضوع گروه تعاملی زیست شهر نوین مولد🌺 نهاد خانواده در نظام و جامعه یک نهاد بی هویت است. آنچه در این رویکرد مورد توجه ویژه قرار دارد بالا رفتن تراکنش های مالی و افزایش نرخ GDP در اقتصاد است. یکی از کارویژه ها برای رسیدن به این هدف، مصرفی کردن حداکثری نهاد خانواده است به شکلی که تمام کاربری های سنتی خانه و خانواده از او گرفته شده و بازاری شده است. فعالیت هایی همچون نگهداری از کودکان، پخت غذا، نگهداری از سالمندان، تفریح، فراوری های غذایی ساده و ... در نگاه جامعه بازار، بهینه روابط زمانی است که تمام این موارد از بازار تهیه شود تا تراکنش مالی و GDP افزایش پیدا کند. اما در رویکرد امامت-امت، به علت بنیادین بودن نهاد خانواده -به علت بهینه بودن روابط ایثار، محبت و دگریاری در آن- تلاش حداثری برای استقلال خانواده صورت میگیرد. به همین منظور تمام کاربری هایی که از خانواده جدا شده بود به آن بازگردانده میشود. ♦️کاربری‌هایی که از نهاد خانواده با کوچک کردن مساحت خانه و آپارتمانی سازی آن، از آن گرفته شده و در مدل اجتماعی انبیاء به آن بازگردانده میشود . توضیح تصویر: خانه 6 متر مربعی در هنگ کنگ با اجاره ماهانه 487 دلار https://eitaa.com/joinchat/2692022606Cc776878848
تحلیل رفتارهای اخلاقی جامعه ♨️در نگاه جریان غالب اقتصاد، افراد در تصمیماتی که می‌گیرند فقط خود را لحاظ می‌کنند و به چیزی که به آنها مربوط نمی‌شود توجهی ندارند؛ زیرا فرآیند ارزش گذاری‌ها، یک فرآیند ذهنی است که در درون ذهن هر فرد انجام می‌شود. 💢حاکمیت این نگاه بر اذهان به‌گونه‌ای است که حتی اگر نکات اخلاقی که در جامعه وجود دارند را به اقتصاددانان تذکر دهید، آن‌ها را «خطای دید» تلقی می‌کنند و پاسخ می‌دهند که فقط ظاهر رفتار مردم، یک رفتار اخلاقی است و در این میان پاداش‌ها و جریمه‌های پنهانی وجود دارد که مردم این‌گونه رفتارهای به ظاهر اخلاقی را در واکنش به آن‌ها بروز می‌دهند. 💯در پاسخ باید گفت: چرا ما یا حداقل کسانی که دوندگان خوبی هستند، هنگام پیاده شدن از تاکسی بدون پرداخت کرایه فرار نمی‌کنیم؟ آیا به دلیل وجود شرافت در نهاد ما نیست و یا صرفاً به خاطر جریمه‌های احتمالی، این کار را انجام نمی‌دهیم؟ پیش چشمت داشتی شیشه کبود ز آن سبب، عالم کبودت می‌نمود 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
رویای امت
❌تحلیل رفتارهای اخلاقی جامعه ♨️در نگاه جریان غالب اقتصاد، افراد در تصمیماتی که می‌گیرند فقط خود را
✍️ تکمله ای بر یادداشت جناب مشیری عزیز 🔹 مسئله صرفاً یک تحلیل و نگاه غلط به موضوع اقتصاد نیست که انسانِ فاعل در انرا منفعت خواه صرف و خالی از اخلاق میبیند، بلکه این پیشفرض که حاکم بر کل علم اقتصاد مدرن است خودرا در خروجی و اثرگذاری بر جامعه تحمیل میکند . یعنی این علم که پشت دستش حاوی این نوع ارزش گذاری و پیشفرض هاست ، الگوهایش نیز کاتالیزور این ارزش های پنهان در جامعه است و اتفاقا همین را دنبال میکند و نمیخواهد که اقتصادی مبتنی بر اخلاق ، فرهنگ ، عقیده و ... را ببیند . 🔸 در مقابل طرح اجتماعی انبیأ اخوت ، محبت و ایثار است و همین ارزش ها را در الگوها و کنش های اقتصادی مومنین جاری میکند (جامعه اربعینی) به عبارتی جریان حق و باطل دو سر طیف اند که در عین اختلاط و وجود هر دو نوع رابطه ( رابطه دیگر خواهانه و منفعت طلبانه ) هرکدام جامعه را به یک سر طیف هدایت می‌کنند. ✅ انسان منفعت طلب همه چیز را ابزاری برای کندن و تصاحب کردن میبیند فلذا همه چیز را مورد معامله قرار میدهد و قابل عرضه و تقاضا بودن و بازاری شدن ... برای مثال در و بازاری شدن جامعه ، رابطه جنسی در اماکن خاص فروخته میشود ، تربیت در مدارس خصوصی ... تغذیه در رستوران و ... و در این سر طیف بازار ها کوچک تر و نحیف تر میشوند و میل به صفر شدن میکند. که برای بسط الگوهایی را پیشنهاد میدهد مانند تقویت نهاد به جای فرد گرایی جهان مدرن و توسعه ارتباطات انسانی (صله رحم) ، تعارف (حد همسایگی ) و ... . 🔹همچنین تولید در مقیاس خرد و وخانوادگی باعث بزرگتر شدن خانواده و افزایش جمعیت میگردد ، خانواده افزایش فرزند را موجب رونق کسب و کار ، تولید ، درآمد و بهینه شدن زندگی می بیند همچنین روابط در خانواده ، استخدامی و مزدبگیری نیست یعنی کار قیمت نمیخورد. اما در مدلهای اقتصادی مدرن که متکی بر استخدام در کارخانه‌ ها و شرکت هاست ، در جامعه مستخدم خانواده امری دست و پاگیر و خرج تراش است . کما اینکه بازاری شدن روابط نیاز مبرم دارد به فرد گرایی و له شدن هرگونه وابستگی ها و پیوند های خانوادگی ، همسایگی و ... از سویی دیگر انسان اجیر و مزدبگیر چه چیزی برای بخشیدن و ایثار دارد . الغرض این یک سلوک اجتماعی است نه صرفاً یک تحلیل و عینک اشتباهی . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
سلام آقای گنجوئی خدا قوت میگم به شما که این گونه پیگیر قنوات هستید . مردم در شهر کهریزسنگ حامی قنات هستند ومدتی هست که دارند قنات تاریخی این شهر را احیا می‌کنند وهمش به صورته جهادی از طرف مردم است وهزینه های ان را خود مردم دارند میدهند ویک کار بسیار زیبا ویک اتحاد دل نشین صورت گرفته است . امیدوارم که در تمامی شهر ها این گونه اتحاد ها قرار گیرد ومردم خودجوش قنات‌ها را آباد کنند . امیدوارم شما هم به قنات تاریخی شهر کهریزسنگ یه سر بزنید واز روند احیای آن با خبر شوید. با تشکر فراوان از لطف شما 👇👇👇👇👇👇👇 علیکم السلام بزرگوار:: تمامی مکانیزم کارشان که از مدیریت صحیح اجرائی برخوردار می‌باشد ، دنبال میکنم، ضعفی در کارشان وجود ندارد، به این فکر میکنم ، که چگونه میتوان این فرهنگ قنات و قنات داری رو به سایر نقاط کشورمان منتقل نمود. موفق باشید 🏴 {امت امام حسین(ع) نیاز به سقائی دارند} 🌐 ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان. 👇👇👇👇👇 @qanat_kerman
رویای امت
سلام آقای گنجوئی خدا قوت میگم به شما که این گونه پیگیر قنوات هستید . مردم در شهر کهریزسنگ حامی قنات
🔺نکاتی پیرامون احیای قنات کهریزسنگ ✅ اینگونه کار تعاونی کردن ، یک تعاونی طبیعی و صحیح است که در ان عده ای به صورت خودجوش و مشترک بدون انگیزه سود شخصی کار را پیش میبرند گرچه در نهایت انها هم منتفع میشوند نه تعاونی های مدرن که بعضی از دوستانمان به اشتباه آنرا الگویی مطلوب برای اقتصاد معرفی میکنند. 🔹نکته ی بعدی اینکه نیروی پیشران و انگیزه بخش در اینجا نه انسان سرمایه دار است (مدل های سرمایه گذاری خصوصی ) و نه دولت ، بلکه کار در یک فرایند مردمی با الگوی تعاون و همیاری و پیشرانه یک انسان ایثارگر شکل میپذیرد. ⭐ مسئله مهم دیگر رقم خوردن این اتفاق که خروجی اقتصادی دارد در یک است. ⚡ همچنین خالی از لطف نیست که بدانیم ، به تعبیر آینده پژوهان ، در اینده نه چندان دور دولت ملت ها به شکل امروزی وجود نخواهند داشت و شرکت ها جای دولت ها را خواهند گرفت ... میتواند راه صحیح ما برای رفتن به سوی اینده همین باشد که با کوتاه شدن دست دولت در حکمرانی ، بازوی مردم قوی تر شود برای واگذاری امور به مردم به جای واگذاری به شرکت ها و پلت فرم ها ... یادداشت تعاونی دیگریِ سرمایه داری یا صورت دیگر آن 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/829 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
3- محیط زیست.mp3
47.78M
🎙 کاشت یک میلیارد درخت فرصتی برای امنیت غذایی و خودکفایی کشاورزی 💎 با ارائه جناب آقای محمدجواد مسعودی‌نیا 🎉 دومین همایش هم‌افزایی فعالان زیست‌شهرهای نوین مولّد در محورهای: 🔹نقش درخت در حفظ "خاک، آب، هوا و انرژی" به عنوان مهمترین نیازهای زندگی انسان 🔸کاشت یک میلیارد درخت؛ گامی برای جبران عقب‌ماندگی‌های قبلی ما 🔹حذف انسان از طبیعت؛ نقطه اصلی دعوای ما با سایر مکاتب 🔸اولویت‌ها در کاشت درخت: حفظ تنوع، تراکم و امنیت غذایی، کاشت گونه‌های بومی، ایجاد نهالستان خانگی شیپا 👈 عضوشوید @shipaa
هدایت شده از منبثات ✍
تلخ تر از وام ربوی ، توسل مردم به بانک ها بر اثر ناامیدی از اطرافیان است ..