#حدیث_شناسی
#شرط_حمل_الحدیث_علی_التقیه
شرط حمل بر تقیه این است که فتوای مشهور فقها وعلما اهل سنت بر طبق آن روایت باشد لذا حمل الحدیث بر تقیه به سبب توافق حدیث با قول بعض العامه محل اشکال است
(۱)
https://eitaa.com/ostadabasalipoor
دروس و بیانات استاد عباسعلی پور
#حدیث_شناسی #شرط_حمل_الحدیث_علی_التقیه شرط حمل بر تقیه این است که فتوای مشهور فقها وعلما اهل سنت بر
متوجه این نکته باشیم که بیشتر فقهای اهلسنت نیز تقیه را در جایی که ترس از وارد آمدن ضرر جانی و حتی مالی وجود داشته باشد، بهمقدار دفع ضرر، جایز میدانند. و از میان مذاهب اسلامی، زیدیه و وهابیت مخالف تقیه هستند.
(۲)
دروس و بیانات استاد عباسعلی پور
#حدیث_شناسی #شرط_حمل_الحدیث_علی_التقیه شرط حمل بر تقیه این است که فتوای مشهور فقها وعلما اهل سنت بر
برخی اهلسنت به جای کلمه تقیه گاهی از کلمه «اکراه» و گاهی «مدارا با مردم» استفاده کردهاند.
(۳)
دروس و بیانات استاد عباسعلی پور
#حدیث_شناسی #شرط_حمل_الحدیث_علی_التقیه شرط حمل بر تقیه این است که فتوای مشهور فقها وعلما اهل سنت بر
یکی از وقایعی که پیرامون آن میشود نظریات علمای اهلسنت را در مورد تقیه بررسی کرد فتنهای است که تاریخنویسان اهلسنت از آن به «محنة خلق القرآن» یاد میکنند. در این موضوع علمای اهلسنت تقیه کردن مردم را تأیید و به آن مشروعیت بخشیدهاند.
(۴)
دروس و بیانات استاد عباسعلی پور
یکی از وقایعی که پیرامون آن میشود نظریات علمای اهلسنت را در مورد تقیه بررسی کرد فتنهای است که تار
مذهب اعتزال در زمان خلفای عباسی به اوج خود رسیده بود و خلفای عباسی مردم را مجبور به پذیرش اعتقادات کلامی معتزله میکردند؛ بهطوری که هرکس معتقد به خلق قرآن بود، کشته میشد، بسیاری از علما و تقریباً تمام مردم اهلسنت، دعوت سلاطین را اجابت کرده و به عدم خلق قرآن اقرار میکردند؛ با این که اعتقاد قلبی آنها عکس آن بود. تاریخنویسان اهلسنت از این فتنه به «محنة خلق القرآن» یاد میکنند و تقیه کردن مردم را تایید و به آن مشروعیت میبخشیدند.
(۵)
قابل توجه اعضای محترم:
کتاب های کفایه و مکاسبی که استاد تدریس می فرمایند چاپ کنگره هستند و شماره گذاری صفحات طبق چاپ کنگره می باشد.
فهرست مطالب:
با توجه به اینکه مطالب کانال کشکول وار هستند،لذا برای راحتی عزیزان جهت دسترسی سریع تر به مطلب مورد مورد نظر،مطالب دسته بندی شده و در عناوین مختلف در اختیار عزیزان قرار میگیرد.با کلیک روی هر یک از کلید واژه های زیر میتوانید براحتی به مطالب مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
#کفایه
#مکاسب
#فلسفه
#تطبیقات_الاصول
#نکات_اصولی
(حجت منجعله و جعلیه_مکتب قم و نجف_رسائل مرحوم شیخ_فرق شرایط شرعیه و عقلیه_فرق عموم ازمانی افرادی و استمراری ازمانی_حقیقت و اعتبار در اصول_تناسب حکم و موضوع
#نکات_ادبی
(من نشویه_ما حرفیه و اسمیه_انواع تنوین_کلمه سیده_فرق
کان تامه و ناقصه_تنوین کلمات غیر منصرف
#نکات_اخلاقی
#رجال_شناسی
#حدیث_شناسی
#علوم_حدیث
#کتاب_شناسی
#توصیه
#لطیفه
#کلام_بزرگان
https://eitaa.com/ostadabasalipoor
🔰در ادامه همایش های واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه، مؤسسه امام هادی «علیه السلام» برگزار می کند:
▫️ده شب در محضر بحارالأنوار
🎙 اساتید بزرگوار:
آیت الله نجم الدین طبسی و حجج اسلام: محمد تقی سبحانی، عبدالهادی مسعودی، محسن مروارید ،محمد کاظم رحمان ستایش، حامد کاشانی، حسن طارمی،احسان سرخه ای،سید حسن موسوی بروجردی، جمال الدین حیدری فطرت
📌۱۰ جلسه ؛ از شنبه تا چهارشنبه
از ۲۱ مهر ماه الی ۲ آبان ماه ۱۴۰۳
🕰 ساعت ۱۸:۳۰
مهلت ثبت نام تا سه شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳
👇👇 لینک ثبت نام 👇👇
https://survey.porsline.ir/s/4BKleJg
❖ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❖
🔰مؤسسه علمی فرهنگی امام هادی علیه السلام 🔰
👇 راه های ارتباطی 👇
02537725225-7
@emamhadi_qom
#حدیث_شناسی
معنی الحدیث عن ابی عبدالله علیه السلام قال:یحل الفرج ثلاثه نکاح بمیراث ونکاح بلامیراث ونکاح بملک الیمین
المراد من النکاح بالمیراث ،الدائمی حیث ان بین الزوجین فی الدائم میراث والمراد من النکاح بلا میراث ،المتعه والنکاح بملک الیمین واضح
خلاصه اینکه به ازدواج دائمی نکاح با ارث وبه نکاح موقت نکاح بدون ارث گویند
چون در دائمی توارث بین زوجین است ولی در متعه توارث نیست.
https://eitaa.com/ostadabasalipoor