4_5992234373041098050.mp3
14.05M
✳️درس ششم
🔰قسمت اول
🔻خدا ما را آفرید تا هر چه خودش دارد به ما بدهد
🔻اگر خدا میخواهد به ما لذت بینهایت عطا کند چرا ما را در این دنیای محدود خلق کرده است؟
🔸جواب: برای اینکه لذت بینهایت در ما تولید بشود
🔸فرایند تولید لذت :
▪️درک اختیاری کمال؛ درک اجباری موجب لذت نمیشود
▪️برای تولید درک اختیاری نیاز به فقدان کمال است؛ یعنی این کمال قبلاً وجود نداشته باشد
🔸دنیا همان اتاق تاریکی است که خدا یک لحظه ما را در آن آورده تا با فقدان کمال مواجه شویم و به ادراک کمالاتی که میخواهد به ما بدهد برسیم
🔸 (لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ، ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ) ما انسان را در بهترین حالت خلق کردیم حال او را آورده ایم به پستترین نقطه ی هستی
▪️وقتی انسان محدودیتها را چشید به درک نامحدود میرسد
▪️شما میتوانی به کسی نور بدهی ولی درک نور را نه
🔸 دنیا باشگاه استقامت است نه هتل برای استراحت
▪️کفار دنیا را هتل استراحت میدانند
▪️انسان مومن چون میداند لذت بی نهایت در انتظارش است از سختی های دنیا لذت میبرد
https://t.me/dinefetri_azimi
@avaymarefat
بسمه تعالی
بنا داریم با یاری حضرت حق یک دوره مباحث اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات را از اول اصول تبیین و ارائه کنیم.
تا الان ۱۵ جلسه برگزار شده و تقریبا به صورت فنی مبانی اعتباریات علامه طباطبایی(رحمت الله علیه) تبیین شده و عمده ی اشکالاتی که توسط عده ای از علما و فضلا بر اعتباریات وارد شده، پاسخ داده شده.
از جلسه ۱۰ بنا داریم مباحث اصول از آغاز(مبحث وضع) تا آخر بر مبنای اعتباریات ارائه کنیم.(صوت ها را در پیام رسان بله هم بارگزاری کرده ایم https://ble.ir/osul_etebariat )
انشاالله به لطف خدای متعال و دعای دوستان این کار به سرانجام برسد. اگر پیشنهاد و انتقادی دارید به شماره 09193493103 در ایتا ارسال کنید یا تماس بگیرید. این شماره مدیر کانال و ارائه کننده این صوت هاست.
1-اصول فقه متعالیه(هستی شناسی اعتباریات).mp3
23.65M
1-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات(هستی شناسی اعتباریات)
@osul_etebariat
2-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات(آیات و روایات ناظر بر اعتباریات).mp3
5.21M
2-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات(آیات و روایات ناظر بر اعتباریات)
@osul_etebariat
3-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. تفاوت انسان قبل از ورود به اعتباریات و بعد از ورود به اعتباریات.mp3
7.14M
3-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
(تفاوت انسان قبل از ورود به اعتباریات و بعد از ورود به اعتباریات)
@osul_etebariat
4-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات(فرق علوم اعتباری و حقیقی).mp3
23.32M
4-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
(فرق علوم اعتباری و حقیقی)
@osul_etebariat
5-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات(حقیقت اعتبار چیست استدلالات اعتباری جدلی است نه برهانی.mp3
30.37M
5-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
(حقیقت اعتبار چیست استدلالات اعتباری جدلی است نه برهانی)
@osul_etebariat
6-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات.علوم اعتباری کپی برداری مجازی از علوم حقیقی و تکوینی است.mp3
13.65M
6-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
(علوم اعتباری کپی برداری مجازی از علوم حقیقی و تکوینی است)
@osul_etebariat
7-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات.فقط علوم اعتباری تولید اراده و اختیار می کند.mp3
15.42M
7-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات:
(فقط علوم اعتباری تولید اراده و اختیار می کند)
@osul_etebariat
8-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات.اعتبار باید و ضرورت اعتباری، غیر از ضرورت بالقیاس تکوینی است..mp3
17.31M
8-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات:
(اعتبار باید و ضرورت اعتباری، غیر از ضرورت بالقیاس تکوینی است.)
@osul_etebariat
9-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات.اعتباریات ناشی از احساسات است و تولید احساس می کند..mp3
27.55M
9-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
(اعتباریات ناشی از احساسات است و تولید احساس می کند.)
@osul_etebariat
10-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات.تعریف علم اصول و غرض و موضوع آن.mp3
16.4M
10-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
(تعریف علم اصول و غرض و موضوع آن)
@osul_etebariat
11-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. حقیقت وضع و الفاظ. سیر شکل گیری وضع و لغت، ترادف، اشتراک لفظی و معنوی.mp3
19.72M
11-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
(حقیقت وضع و الفاظ
سیر شکل گیری وضع و لغت، ترادف، اشتراک لفظی و معنوی
دقیق ترین تعریف وضع)
@osul_etebariat
12-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. معنای مجازی نیاز به وضع دارد.فقط علاقه اتحاد ادعایی در مجاز داریم.mp3
7.01M
12-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
معنای مجازی نیاز به وضع دارد.
فقط علاقه اتحاد ادعایی در مجاز داریم
@osul_etebariat
13-اصول فقه اعتباریات. مقایسه مجاز از نظر سکاکی و علامه طبابایی، مشهور و حضرت امام خمینی.mp3
8.87M
13-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
مقایسه مجاز از نظر سکاکی و علامه طباطبایی، مشهور و حضرت امام خمینی(قدس سره)
@osul_etebariat
14-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات.معانی اسمی و حرفی. وضع الفاظ حروف.ریشه مشتقات.بحث مشتق اصولی.شرط درجملات شرطی قیدماده یاهیأت.mp3
25.33M
14-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات
معانی اسمی و حرفی
وضع الفاظ حروف
ریشه مشتقات
بحث مشتق اصولی
شرط درجملات شرطی قید ماده یا هیأت است؟
@osul_etebariat
15-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات، وضع در حروف، اسماء، اسماء حروف، جملات انشایی و اخباری.mp3
23.17M
15-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
وضع در حروف، اسماء، اسماء حروف، جملات انشایی و اخباری
هیأت جملات وضع مستقلی از مفردات می خواهد.
هیأت جملات اسمی و فعل ماضی مشترک لفظی بین جملات انشایی و اخباری است.
@osul_etebariat
26-الفائق فی الاصول. قاعده کلی معانی تمامی الفاظ نسبت به ویژگی های مصداق لابشرط است الا موارد استثنایی.(بسیار مهم).mp3
9.61M
بحثی از کتاب الفائق فی الاصول:
قاعده کلی: معانی تمامی الفاظ نسبت به ویژگی های مصداق لابشرط است الا موارد استثنایی،پس می توان از اطلاقات و عمومات روایات و آیات حکم مصادیق مدرن و جدید و مستحدثه را استنباط کرد.(بسیار مهم)
@osul_etebariat
34-الفائق فی الاصول. تنقیح مناط. خطابات دینی اجتماعی، قانونی و جمعی و تشکیلاتی است نه فردی و نه حقیقی کلی. از این خطابات ضرورت حکومت می فهمیم.mp3
12.91M
بحثی از کتاب الفائق فی الاصول:
تنقیح مناط
خطابات دینی خطابات اجتماعی، قانونی و جمعی و تشکیلاتی است نه فردی و نه حقیقی کلی. از این خطابات ضرورت حکومت و هویت جمعی دینی و لزوم حفظ شعائر و امر به معروف و نهی از منکر فهمیده می شود.
@osul_etebariat
16-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. نقد نظریه صاحب کفایه در باره معنای حروف، مجاز و...mp3
14.01M
16-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
نقد نظریه صاحب کفایه در باره معنای حروف، مجاز و..
@osul_etebariat
17-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. استعمال لفظ در بیش از یک معنا.mp3
8.4M
17-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
استعمال لفظ در بیش از یک معنا
@osul_etebariat
13-اصول کافی. حدیث کامل شدن عقل در زمان ظهور امام زمان علیه السلام. یک قانون کلان و بسیار مهم در فهم روایات و آیات(نقل متشابه، تعبدی، عقلی).mp3
15.52M
13-اصول کافی
حدیث کامل شدن عقل در زمان ظهور امام زمان علیه السلام.(بسیار دقیق)
یک قانون کلان و بسیار مهم در فهم روایات و آیات(نقل متشابه، تعبدی، عقلی)
🌹مطالب این صوت را کمتر شنیده اید🌹
#مهم
#مهم
*نقل از کانال اصول کافی بر مبنای اعتباریات و حقایق👇
https://eitaa.com/joinchat/3494248862Cc8a0fc0a1c
@osul_etebariat
18-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. بحث صحیح و اعم.mp3
3.99M
18-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
بحث صحیح و اعم
@osul_etebariat
43-الفائق فی الاصول. تأثیرات عمیق و عجیب فهم مذاق شرع و نظام فکری شارع در فقه و اصول و تفسیر و رجال و کلام و سیاست و قانون گذاری....mp3
4.89M
بحثی مهم از کتاب الفائق فی الاصول
تأثیرات عمیق و عجیب فهم #مذاق_شرع و #نظام_فکری شارع در فقه و اصول و تفسیر و رجال و کلام و سیاست و قانون گذاری...
@osul_etebariat