eitaa logo
معاونت علمی مدرسه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام
199 دنبال‌کننده
238 عکس
60 ویدیو
69 فایل
ارتباط با مدیر کانال @M_v_110
مشاهده در ایتا
دانلود
اطلاعیه شماره 4 💪 🌹 با تشکر از حجت‌الاسلام حسین دهقان، مجری محترم مسابقه مجازی تولید فیلم کوتاه و اساتید مشاور و داور و همه عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند، گزارش ارزیابی 16 اثر ارسالی اعلام می‌گردد: 💠 آثار برتر در بخش‌های رقابتی (موضوعات دارای بیش از یک اثر) به ترتیب امتیاز: 1. تفاوت استصحاب با همانندهای آن (قاعده یقین و مقتضی و مانع)، اثر محمدمهدی مرتضوی در بخش اصول فقه با 87.7 امتیاز 2. سمیع بودن خداوند، اثر سجاد بقیعی در بخش اخلاق با 82 امتیاز 3. قاعده 6 وزن به بیانی دیگر، اثر هادی روحی در بخش ادبیات عرب با 77 امتیاز 💎 آثار در بخش‌های غیر رقابتی (موضوعات دارای یک اثر) به ترتیب امتیاز: 1. ویروس کرونا و رمضان، اثر ابوالفضل صوفی، در بخش مکالمه عربی با 76.7 امتیاز 2. اثبات خدا با ریاضی، اثر سید امیر سید حیدریان در بخش عقاید با 76 امتیاز 3. آداب سفر، اثر محمد رضا احمدی در بخش فقه با 75 امتیاز 4. تلفظ‌هایی که موجب تفاوت معنا می‌شود، اثر محمد مهدی رستمی در بخش تجوید با 73 امتیاز @pajohesh110 @howzehpajohesh
https://www.instagram.com/tv/B_t2oudnlQv/?igshid=dkb1pjf5xz74 ❤ عاشقانه‌ حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم 💎 تشرف؛ اثر حمیدرضا برقعی 💐 به آستان ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها
3 محقق: استاد مشاور: طلاب مشارکت کننده در بحث: 🔻 ❓ پرسش: دلیل کفایت حج از حجة‌الاسلام در فرض تزاحم با أهم چیست؟ ✅ پاسخ: برای این پرسش دو صورت وجود دارد: 1. حصول استطاعت قبل از تزاحم بوده است 2. حصول استطاعت بعد از تزاحم بوده است (محل نزاع و مقصود از آنچه در کتاب دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی مطرح شده این صورت دوم است) 🔶 در صورت اول امر به حج بر عهده مکلف آمده است و اگر قائل به ترتب (بقاء امر به مهم در فرض عصیان امر به اهم) باشیم، در فرض ترک اهم، امر به حج فعلی می‌باشد و متوجه مکلف است و در صورت انجام اهم و ترک حج نیز، حج بر عهده مکلف هست و سال بعد باید حج را بجا آورد. 🔷 در صورت دوم اگر بر این مبنا باشیم که استطاعت با وجود تزاحم نیز محقق می‌شود، امر به حج بر عهده مکلف آمده است و اگر قائل به ترتب (بقاء امر به مهم در فرض عصیان امر به اهم) باشیم، در فرض ترک اهم، امر به حج فعلی می‌باشد و متوجه مکلف است و در صورت انجام اهم و ترک حج نیز، حج بر عهده مکلف هست و سال بعد باید حج را بجا آورد. 🔶 و اگر بر این مبنا باشیم که استطاعت در فرض تزاحم محقق نمی‌شود، این صورت از محل بحث موضوعا خارج است، زیرا مکلف مستطیع نمی‌باشد و اصلا استطاعتی نیست که بخواهد با امر به اهم تزاحم کند. 🌺 توضیح استاد مرتضی‌نیا: 💠 الف. در بحث حج یک حصول استطاعت داریم و یک بقاﺀ استطاعت، آنچه شرط وجوب است اولی است، ونوعا محور بحثها همین "حصول" استطاعت است، ولو در عبارت کلمه حصول نیاید، حال این عبارت مصنف را دقت کنید: "هذا و هناک رای (و لعله المشهور) یری أن عدم المزاحمة بواجب آخر (وام لم یکن أهم) دخیل فی الاستطاعة الشرعیه…" همین جا آن کلمه‌ حصول را اظهار کنید: دخیل فی حصول الاستطاعة الشرعیة… 💠 ب. با آمدن استطاعت واجب می‌آید ولی با رفتن استطاعت واجب نمی‌رود بلکه مستقر میماند. 🔻ملاحظات: اگرچه تمرکز این تحقیق بر روی استطاعت است و عناصر احتمالی دخیل دیگر در استقرار حج را مفروض الوجود گرفته است، اما عنصر تعیین کننده "استقرار حج" است که قبل از آمدن واجب دیگر محقق شده یا بعد از آن؟ @pajohesh110 @howzehpajohesh
4 محقق: 🔻 ❓ پرسش: تفاوت معنای شک در "إما" با معنای ابهام در "إما" چیست؟ 😇 چالش‌زدایی از مسئله: 🔻 پرسشی که ابتدا مرتبط به نظر می‌رسد این است که تفاوت شک با ابهام چیست؟ و حال آنکه: 🤔 تفاوت شک و ابهام در این مسئله نقشی ندارد، زیرا منظور از ابهام، ابهام نیست، بلکه ایجاد تردید و ابهام در مخاطب است 😉 اساسا بحث در تفاوت شک و ابهام نیست، بحث در تفاوت (معنای شک در "إما") با (معنای ابهام در "إما") است. ✅ پاسخ: 🔻 🔸 به هنگام استعمال إما در معنای شک، متکلم نمی‌داند که کدام یک از دو طرف إما متعیّن است (مانند: "جاءنی إما محمد واما علی" که متکلم نمی‌داند محمد آمده یا علی) 🔹 ولی به هنگام استعمال إما در معنای ابهام، متکلم می‌خواهد طرف مقابل را در نوعی ابهام فروبرد و در دل او نسبت به چیزی شک و تردید ایجاد کند (مانند: "وآخرون مرجون لامرالله اما یعذبهم واما یتوب علیهم والله علیم حکیم" که خداوند مخاطب را در ابهام فروبرده است که افرادی که از آنان سخن به میان آمد، یا مورد عذاب قرار می‌گیرند یا مورد بخشش خداوند -پس باید در رفتار خود دقت داشته باشند و هیچگاه از یاد او غافل نشوند_) 💪 @pajohesh110 @howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 ای خانه زادِ حرم یا علی 📽 کاری از مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی 🔺 به امید تداوم این آثار و بهره‌گیری بیش از پیش این مرکز از همه ظرفیت‌های نخبگانی @pajohesh110 @howzehpajohesh
💪 🌹 15 گروه‌ تحقیقی، محلی برای "مذاکرة العلم" 🔸 اساتید گرامی ضمن راهنمایی طلاب به سمت تحقیق و حل مسئله، نسبت به این موارد نیز اهتمام داشته باشند: 🔻 الف. نسبت به تحقیقاتی که در گروه‌های تحقیقی ارایه شده است در این محورها می‌توانید پست بگذارید: 1. طرح چالش در سوال تحقیقی 2. طرح چالش در پاسخ تحقیقی 3. ارایه راهنمایی در رابطه با چگونگی بهترشدن طرح مسئله 4. ارایه راهنمایی در رابطه با چگونگی بهترشدن پاسخ مسئله 🔻 ب. برای راهنمایی طلابی که هنوز تحقیق خود را ارسال نکرده‌اند می‌توانید موارد زیر را به عنوان موضوعات قابل تحقیق در گروه تحقیق مربوطه یا در خصوصی برای پژوهش مدرسه ارسال فرمایید: 1) برخی چالش‌ها و مسئله‌هایی که احساس می‌کنید پاسخ صریح آن در کتاب نیست؛ 2) مسائلی که دارای پیچیدگی معرفتی است؛ 3) مسائلی که مبتنی بر پیش فرض‌هایی است که در محتوای آموزشی به آن‌ها اشاره نشده است؛ 4) مسائلی که دارای ثمرات و افق‌هایی است که در محتوای آموزشی به وضوح بیان نشده است. 📲 آیدی مسئول پژوهش مدرسه امام علی علیه‌السلام🔻 @M_v_110 @pajohesh110 @howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 نان سال‌های جنگ؛ کتابی با طعم نان و عطر مادر؛ روایتی متفاوت از جنگ تحمیلی خانه؛ زندان یا قلب استراتژیک نبرد تمدن‌ها! کتابی برای آشنایی با سنگری به نام «خانه» و فرمانده‌ای به نام «زن» آیا براستی و درستی، دخترانمان را برای فرماندهی سنگر خانه تربیت کرده‌ایم؟ سنگری که هر روز جایگاهش در جنگ‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی، پر اهمیت‌تر جلوه‌نمایی می‌کند. روز دختر بر فرماندهان فرداها مبارک🌺 📲 آیدی مرتضی ولیان‌پور پژوهش مدرسه امام علی علیه‌السلام🔻 @M_v_110 @pajohesh110 @howzehpajohesh
هدایت شده از حوزه من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تیزر پذیرش مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام 🔸نمایی از امتیازات ویژه مدرسه/3دقیقه 📆سال تحصیلی1399_1400 💢مشهدمقدس.میدان شهدا.خ توحید. رضویها7 🔺مهلت ثبت نام 1399/04/06 📌اطلاعات بیشتر درباره مدرسه👇 🆔@hozeh_man 📞09157070682 📞09151097248 🔸لینک ثبت‌نام اینترنتی سایت حوزه خراسان http://hozehkh.com/Reception/default.aspx
هدایت شده از حوزه من
♨️پذیرش سال تحصیلی1399_1400 2مقطع پایه "نهم و دیپلم" 🌐مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهماالسلام 💢مشهدمقدس.میدان شهدا.خ توحید. رضویها7 📆جدول زمانبندي پذيرش نخبگاني 🔸مهلت ثبت نام 99/04/06 🔸آزمون کتبی 🔸مصاحبه 🔸دوره تثبيتي 📌اطلاعات بیشتر درباره مدرسه👇 🆔@hozeh_man 📞09157070682 📞09151097248 🔸لینک ثبت نام اینترنتی سایت حوزه خراسان http://hozehkh.com/Reception/default.aspx
1_328564147.pdf
3.97M
فتاوای آیت الله سیستانی درباره بورس (این جزوه توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قاضی نگاشته شده و مورد تایید آیت الله مهدی مروارید است) @pajohesh110 @howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔دستان هنرمندی که از حال این روزهایمان ایده گرفت و زلال اشک را میهمان چشمان حسینی کرد... 📽اثری زیبا از فاطمه عبادی که با نوایی زیبا، حرم حسینی را میهمان چشمان زیبایتان می‌کند @pajohesh110 @howzehpajohesh3
🤔معنای اعم و اخص تحقیق/تفاوت تحقیق با اثر تولید شده در گروه کلاس مجازی روش تحقیق توسط طلبه گرامی : 🎯🎯خلاصه صوت‌های آقای ولیان پور 💎"معنای اعم تحقیق" همان کشف رابطه است. بنابراین کتاب، مقاله و پایان‌نامه، همه تحقیق هستند. 💎تفاوت تحقیق با آثار مکتوب:👇 پایان نامه، مقاله، کتاب و.... این ها خروجی تحقیق‌اند. توضیح: برای شروع یک کار اول نقشه کشی صورت می گیرد و مرحله دوم اجرا و مرحله سوم خروجی است. بنابراین أثر (مقاله، کتاب، فیلم و ...) تدوین شده و خروجی تحقیق است. زمانی که سخن از تفاوت تحقیق با اثر می‌زنیم، باید توجه کنیم که تحقیق معنایی اخص هم دارد: سیستم و فرآیند کشف رابطه و حل مسئله! تحقیق به معنای اخص خود لزوما از استانداردهای نگارشی استفاده نمی‌کند، بلکه از استانداردها و روش‌های معرفتی استفاده می‌کند. مراحل👇 1)ایده پردازی 2)رسیدن به مسئله 3)تصویر (نقشه راه) 4)اجرای نقشه 5)تدوین (تحقیق به مثابه یک فرآیند و سیستم دارای اجزایی مرتبط با هم است) اجزای فرآیند تحقیق (اجرای نقشه) عبارتند از: 1. داده‌ها: گزاره هایی که ما در منابع می بینیم و در رسیدن به کشف رابطه می‌تواند کمک کند. داده‌ها ورودی تحقیق هستند که با مراجعه هوشمند به منابع به دست می‌آیند. 2. اطلاعات: داده‌های طبقه‌بندی شده با سنجش و گزینش داده‌ها و ارتباط‌دهی آنها با موضوع، اطلاعات به دست می‌آید. 3. نوآوری که مرحله نهایی و نتیجه تحقیق است. نوآوری حاصل پردازش اطلاعات و چینش اطلاعات در کنار یکدیگر است. @pajohesh110
🔺در جلسه افتتاحیه مدرسه علمیه امام علی علیه الاسلام که در فضایی صمیمی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید، سیاست‌های کلی پژوهش برای سال تحصیلی جدید و نیز گزارشی از گروه‌های مجازی تحقیق در ایام کرونا ارایه شد. ✅ از اسفند سال 1399 تا کنون بیش از 100 چالش و پرسش علمی در عرصه‌های ادبیات عرب، منطق، فقه و اصول‌فقه، در پانزده گروه ایتایی تولید شده است. ♻️ تحقیق به معنای کشف رابطه است که متناسب با اقتضائات آموزشی و پژوهشی در دوره سطح یک حوزه علمیه، در دراستای عمق بخشی به آموزش‌ها در عرصه‌های فوق صورت می‌گیرد. 🔻 تحقیق در مدرسه علمیه امام علی علیه السلام در سطوح مختلف صورت می‌گیرد: 🔸 طرح چالش یا مسئله علمی 🔸 طرح ایده یا راهکار برای عبور از چالش یا حل مسئله 🔸 ارایه پاسخ اجمالی 🔸 طرح چالش‌های علمی مهم در کرسی نظریه پردازی توسط دانش‌پژوه یا استاد 🔸 ارایه تحقیقات علمی به صورت مقاله 🔺 در تمامی این مراحل استاد و مسئول پژوهش در گروه‌های ایتایی عضو هستند و آماده ارایه مشاوره می‌باشند. ♦️ گروه‌های علمی در ایتا متشکل از دانش‌پژوهان، اساتید ناظر و اساتید اصلی هستند که توسط مسئول پژوهش به گروه‌ها دعوت می‌شوند. 🤔 گرو‌های علمی محلی برای تضارب آراء در زمینه طرح چالش، ایده، حل مسئله و ارایه مطالب جذاب علمی و پژوهشی می‌باشند. #محتوای_تولیدی #معاونت_پژوهش_مدرسه_امام_علی_علیه‌السلام @pajohesh110 #معاونت_پژوهش_حوزه‌علمیه‌خراسان @howzehpajohesh
🤔 تأملی در مفهوم‌شناسی آزادی و اسارت 🔻خاطرات رهگشای یکی از آن 23 نفر... (حاج آقای رعیت نژاد) 🔸ما می‌مردیم تا آزادمان نکنند❗️ ♦️مردن برای ما راحت‌تر بود از اینکه در ضیافت کاخ ریاست جمهوری صدام قرار بگیریم (در حالی که مدت زیادی بود که غذا نخورده بودیم) 🔹حاضر بودیم جان بدهیم و در زندان بپوسیم ولی آزادی‌ای که آنان می‌خواستند محقق نشود. 🔻دشمن فقط به دنبال گرفتن چند ثانیه مصاحبه از تعدادی بچه ایرانی بود و شکست خورد. ✅چشم به دست دشمن داشتن یک انحراف بزرگ است. #محتوای_تولیدی #معاونت_پژوهش_مدرسه_امام_علی_علیه‌السلام @pajohesh110 #معاونت_پژوهش_حوزه‌علمیه‌خراسان @howzehpajohesh