eitaa logo
معاونت علمی مدرسه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام
202 دنبال‌کننده
243 عکس
61 ویدیو
84 فایل
ارتباط با مدیر کانال @M_v_110
مشاهده در ایتا
دانلود
به زودی... ویژه برگزیدگان مراحل مقدماتی @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• گروه پژوهشی ادبیات عرب ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
معرفی سامانه انتشارات و نمایشگاه دائمی کتاب حوزه علمیه خراسان حجت الاسلام سيد محسن ميرزاده در گفت و گو با خبرگزاري حوزه علميه خراسان به برخی از ویژگی های سامانه انتشارات و نمایشگاه دائمی کتاب اين حوزه كه امروز در محل اتاق جلسات مركز مديريت حوزه علميه خراسان رونمايي شد، پرداخت و گفت: اين سامانه به آدرس https://book.hozehkh.com به منظور تهیه و توزیع منابع علمی آموزشی و پژوهشی مورد نیاز حوزویان و تسهیل تأمین کتب درسی، کمک درسی و مطالعاتی مورد نیاز حوزویان و دانش پژوهان راه اندازی شده است. 📣اطلاع بیشتر در لینک خبر: 👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41661 •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
در روز اول از مرحله مقدماتی چهارگروه به رقابت پرداختند. 🏃‍♂آقایان نظری و زهرایی، بعد از رقابتی تنگاتنگ، به فینال راه یافتند.🏃‍ ⏳مرحله مقدماتی: ❎دوشنبه، ساعت: ۱۰ صبح ✅سه‌شنبه، ساعت: ۱۰ صبح ✅چهارشنبه، ساعت: ۱۰ صبح 🏆فینال: ✅پنجشنبه، ساعت: ۹ صبح @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• گروه پژوهشی ادبیات عرب ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
📸در روز دوم از مرحله مقدماتی چهارگروه به رقابت پرداختند. 🏃‍♂️آقایان انصاری و کمالی، بعد از رقابتی تنگاتنگ، به فینال راه یافتند.🏃‍♂️‍ ⏳مرحله مقدماتی: ❎دوشنبه، ساعت: ۱۰ صبح ❎سه‌شنبه، ساعت: ۱۰ صبح ✅چهارشنبه، ساعت: ۱۰ صبح 🏆فینال: ✅پنجشنبه، ساعت: ۹ صبح @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• گروه پژوهشی ادبیات عرب ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
📸در روز سوم از مرحله مقدماتی چهارگروه به رقابت پرداختند. 🏃‍♂️گروه علامه طباطبایی‌ره (آقایان لنگری و سجادگلدوست) و سید مرتضی‌ره (کمالی و مهدی گلدوست)، بعد از رقابتی تنگاتنگ، به فینال راه یافتند.🏃‍♂️‍ ⏳مرحله مقدماتی: ❎دوشنبه، ساعت: ۱۰ صبح ❎سه‌شنبه، ساعت: ۱۰ صبح ❎چهارشنبه، ساعت: ۱۰ صبح 🏆فینال: ✅پنجشنبه ۱۸ آذر مقارن با ایام ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، ساعت: ۹ صبح @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• گروه پژوهشی ادبیات عرب ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
📸مرحله نهایی امروز پنجشنبه ۱۸ آذر مقارن با ایام با برکت ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، برگزار گردید. 🏆از چهار گروه برترِ راه‌یافته به مرحله پایانی گروه علامه طباطبایی‌ره (آقایان: لنگری و سجادگلدوست) بیشترین امتیاز را کسب نمود. @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• گروه پژوهشی ادبیات عرب ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
اولین نشست تخصصی هوش مصنوعی و علوم اسلامی @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
🤔مبتدا؛ معلوم یا معرفه؟ 👌محمد جواد طحانی بر این باور است که بر خلاف نگرش رایج، اصل در مبتدا، معلوم بودن است و نظریه رایج مبنی بر اینکه "اصل در مبتدا معرفه‌بودن است مگر در نکره مخصصه"، مورد نقض می‌باشد. 🔹از دیدگاه او موارد نقض اصل معرفه بودن مبتدا، آنقدر زیاد است که قابل چشم‌پوشی نیست و نمی‌توان از آن‌همه، به خلاف اصل تعبیر نمود افزون بر آنکه در آیاتی از قرآن کریم نیز نکره غیر مخصصه مبتدا واقع شده است! ✅ در بررسی مسوغات ابتدا به نکره نیز موارد متعددی مشاهده می‌شود که نمی‌توان تخصیص در آن‌ها را پذیرفت و بنابر تصریح نحوییون، معلوم بودن مبتداست که مجوز ابتدائیت برای آن شده است. ♨️با دقت بیشتر می‌توان دریافت که معلوم‌تر بودن مبتدا نسبت به خبر موجب تمایز نقش این دو عنصر کلامی می‌باشد حتی در مواردی که خبر معرفه باشد و مبتدا نکره! اما مبتدای نکره، برای مخاطب معلوم‌تر باشد. بنابراین ملاک در ابتدائیت معلوم‌تر بودن است. براساس این نظریه به حالت مخاطب و غرض کلام نیز توجه شده است. مثال1: ابتدا به نکره معلوم، اما بدون مسوغ: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ مثال2: معرفه خبر واقع شده و نکره مبتدا واقع شده است، بنابر قرائت ابن عامر: أَ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ آيَةٌ أَنْ يَعْلَمَهُ عُلَماءُ بَني‏ إِسْرائيلَ 🔻 ساختار پیشنهادی برای نگارش مقاله را در پست بعدی مشاهده نمایید. @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
🤔مبتدا؛ معلوم یا معرفه؟ 👌محمد جواد طحانی بر این باور است که بر خلاف نگرش رایج، اصل در مبتدا، معلوم بودن است و نظریه رایج مبنی بر اینکه "اصل در مبتدا معرفه‌بودن است مگر در نکره مخصصه"، مورد نقض می‌باشد. ♦️ با نظریه وی در پست قبلی آشنا شدید و اینک گامهایی که برای ارایه این نظریه در قالب مقاله باید طی نمود را از نظر می‌گذرانیم. 🔻 ساختار پیشنهادی برای نگارش مقاله: 🔹مقدمه‌ای در اصطلاحات مرتبط با بحث 🔸فصل اول: نظریه رایج در رابطه با مبتدا (اصل معرفه‌بودن) 🔹فصل دوم: موارد نقض نظریه رایج 🔸فصل سوم: نظریه‌ای جدید در رابطه با مبتدا (اصل معلوم‌تر بودن برای مخاطب) 🔹فصل چهارم: نتایج نظریه جدید و تفاوت‌های کاربردی آن با نظریه رایج @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
🤔مبتدا؛ معلوم یا معرفه؟ 👌محمد جواد طحانی بر این باور است که بر خلاف نگرش رایج، اصل در مبتدا، معلوم بودن است و نظریه رایج مبنی بر اینکه "اصل در مبتدا معرفه‌بودن است مگر در نکره مخصصه"، مورد نقض می‌باشد. 🔹از دیدگاه او موارد نقض اصل معرفه بودن مبتدا، آنقدر زیاد است که قابل چشم‌پوشی نیست و نمی‌توان از آن‌همه، به خلاف اصل تعبیر نمود افزون بر آنکه در آیاتی از قرآن کریم نیز نکره غیر مخصصه مبتدا واقع شده است! ✅ در بررسی مسوغات ابتدا به نکره نیز موارد متعددی مشاهده می‌شود که نمی‌توان تخصیص در آن‌ها را پذیرفت و بنابر تصریح نحوییون، معلوم بودن مبتداست که مجوز ابتدائیت برای آن شده است. ♨️با دقت بیشتر می‌توان دریافت که معلوم‌تر بودن مبتدا نسبت به خبر موجب تمایز نقش این دو عنصر کلامی می‌باشد حتی در مواردی که خبر معرفه باشد و مبتدا نکره! اما مبتدای نکره، برای مخاطب معلوم‌تر باشد. بنابراین ملاک در ابتدائیت معلوم‌تر بودن است. براساس این نظریه به حالت مخاطب و غرض کلام نیز توجه شده است. مثال1: ابتدا به نکره معلوم، اما بدون مسوغ: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ مثال2: معرفه خبر واقع شده و نکره مبتدا واقع شده است، بنابر قرائت ابن عامر: أَ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ آيَةٌ أَنْ يَعْلَمَهُ عُلَماءُ بَني‏ إِسْرائیلَ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
انتشار محتوای تولیدی کانال پژوهش مدرسه در کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان🔺