eitaa logo
معاونت علمی مدرسه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام
202 دنبال‌کننده
243 عکس
61 ویدیو
84 فایل
ارتباط با مدیر کانال @M_v_110
مشاهده در ایتا
دانلود
💌 کارت پستال دیجیتال دعوت به حوزه علمیه خراسان ⏳ به همراه تایمر زمان باقیمانده تا پایان ثبت نام 👈 نامه را باز کنید https://digipostal.ir/ckmfd7x @pajohesh110 @howzehpajohesh
اطلاعیه شماره 4 💪 🌹 با تشکر از حجت‌الاسلام حسین دهقان، مجری محترم مسابقه مجازی تولید فیلم کوتاه و اساتید مشاور و داور و همه عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند، گزارش ارزیابی 16 اثر ارسالی اعلام می‌گردد: 💠 آثار برتر در بخش‌های رقابتی (موضوعات دارای بیش از یک اثر) به ترتیب امتیاز: 1. تفاوت استصحاب با همانندهای آن (قاعده یقین و مقتضی و مانع)، اثر محمدمهدی مرتضوی در بخش اصول فقه با 87.7 امتیاز 2. سمیع بودن خداوند، اثر سجاد بقیعی در بخش اخلاق با 82 امتیاز 3. قاعده 6 وزن به بیانی دیگر، اثر هادی روحی در بخش ادبیات عرب با 77 امتیاز 💎 آثار در بخش‌های غیر رقابتی (موضوعات دارای یک اثر) به ترتیب امتیاز: 1. ویروس کرونا و رمضان، اثر ابوالفضل صوفی، در بخش مکالمه عربی با 76.7 امتیاز 2. اثبات خدا با ریاضی، اثر سید امیر سید حیدریان در بخش عقاید با 76 امتیاز 3. آداب سفر، اثر محمد رضا احمدی در بخش فقه با 75 امتیاز 4. تلفظ‌هایی که موجب تفاوت معنا می‌شود، اثر محمد مهدی رستمی در بخش تجوید با 73 امتیاز @pajohesh110 @howzehpajohesh
https://www.instagram.com/tv/B_t2oudnlQv/?igshid=dkb1pjf5xz74 ❤ عاشقانه‌ حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم 💎 تشرف؛ اثر حمیدرضا برقعی 💐 به آستان ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها
3 محقق: استاد مشاور: طلاب مشارکت کننده در بحث: 🔻 ❓ پرسش: دلیل کفایت حج از حجة‌الاسلام در فرض تزاحم با أهم چیست؟ ✅ پاسخ: برای این پرسش دو صورت وجود دارد: 1. حصول استطاعت قبل از تزاحم بوده است 2. حصول استطاعت بعد از تزاحم بوده است (محل نزاع و مقصود از آنچه در کتاب دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی مطرح شده این صورت دوم است) 🔶 در صورت اول امر به حج بر عهده مکلف آمده است و اگر قائل به ترتب (بقاء امر به مهم در فرض عصیان امر به اهم) باشیم، در فرض ترک اهم، امر به حج فعلی می‌باشد و متوجه مکلف است و در صورت انجام اهم و ترک حج نیز، حج بر عهده مکلف هست و سال بعد باید حج را بجا آورد. 🔷 در صورت دوم اگر بر این مبنا باشیم که استطاعت با وجود تزاحم نیز محقق می‌شود، امر به حج بر عهده مکلف آمده است و اگر قائل به ترتب (بقاء امر به مهم در فرض عصیان امر به اهم) باشیم، در فرض ترک اهم، امر به حج فعلی می‌باشد و متوجه مکلف است و در صورت انجام اهم و ترک حج نیز، حج بر عهده مکلف هست و سال بعد باید حج را بجا آورد. 🔶 و اگر بر این مبنا باشیم که استطاعت در فرض تزاحم محقق نمی‌شود، این صورت از محل بحث موضوعا خارج است، زیرا مکلف مستطیع نمی‌باشد و اصلا استطاعتی نیست که بخواهد با امر به اهم تزاحم کند. 🌺 توضیح استاد مرتضی‌نیا: 💠 الف. در بحث حج یک حصول استطاعت داریم و یک بقاﺀ استطاعت، آنچه شرط وجوب است اولی است، ونوعا محور بحثها همین "حصول" استطاعت است، ولو در عبارت کلمه حصول نیاید، حال این عبارت مصنف را دقت کنید: "هذا و هناک رای (و لعله المشهور) یری أن عدم المزاحمة بواجب آخر (وام لم یکن أهم) دخیل فی الاستطاعة الشرعیه…" همین جا آن کلمه‌ حصول را اظهار کنید: دخیل فی حصول الاستطاعة الشرعیة… 💠 ب. با آمدن استطاعت واجب می‌آید ولی با رفتن استطاعت واجب نمی‌رود بلکه مستقر میماند. 🔻ملاحظات: اگرچه تمرکز این تحقیق بر روی استطاعت است و عناصر احتمالی دخیل دیگر در استقرار حج را مفروض الوجود گرفته است، اما عنصر تعیین کننده "استقرار حج" است که قبل از آمدن واجب دیگر محقق شده یا بعد از آن؟ @pajohesh110 @howzehpajohesh
4 محقق: 🔻 ❓ پرسش: تفاوت معنای شک در "إما" با معنای ابهام در "إما" چیست؟ 😇 چالش‌زدایی از مسئله: 🔻 پرسشی که ابتدا مرتبط به نظر می‌رسد این است که تفاوت شک با ابهام چیست؟ و حال آنکه: 🤔 تفاوت شک و ابهام در این مسئله نقشی ندارد، زیرا منظور از ابهام، ابهام نیست، بلکه ایجاد تردید و ابهام در مخاطب است 😉 اساسا بحث در تفاوت شک و ابهام نیست، بحث در تفاوت (معنای شک در "إما") با (معنای ابهام در "إما") است. ✅ پاسخ: 🔻 🔸 به هنگام استعمال إما در معنای شک، متکلم نمی‌داند که کدام یک از دو طرف إما متعیّن است (مانند: "جاءنی إما محمد واما علی" که متکلم نمی‌داند محمد آمده یا علی) 🔹 ولی به هنگام استعمال إما در معنای ابهام، متکلم می‌خواهد طرف مقابل را در نوعی ابهام فروبرد و در دل او نسبت به چیزی شک و تردید ایجاد کند (مانند: "وآخرون مرجون لامرالله اما یعذبهم واما یتوب علیهم والله علیم حکیم" که خداوند مخاطب را در ابهام فروبرده است که افرادی که از آنان سخن به میان آمد، یا مورد عذاب قرار می‌گیرند یا مورد بخشش خداوند -پس باید در رفتار خود دقت داشته باشند و هیچگاه از یاد او غافل نشوند_) 💪 @pajohesh110 @howzehpajohesh
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴 ای خانه زادِ حرم یا علی 📽 کاری از مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی 🔺 به امید تداوم این آثار و بهره‌گیری بیش از پیش این مرکز از همه ظرفیت‌های نخبگانی @pajohesh110 @howzehpajohesh
💪 🌹 15 گروه‌ تحقیقی، محلی برای "مذاکرة العلم" 🔸 اساتید گرامی ضمن راهنمایی طلاب به سمت تحقیق و حل مسئله، نسبت به این موارد نیز اهتمام داشته باشند: 🔻 الف. نسبت به تحقیقاتی که در گروه‌های تحقیقی ارایه شده است در این محورها می‌توانید پست بگذارید: 1. طرح چالش در سوال تحقیقی 2. طرح چالش در پاسخ تحقیقی 3. ارایه راهنمایی در رابطه با چگونگی بهترشدن طرح مسئله 4. ارایه راهنمایی در رابطه با چگونگی بهترشدن پاسخ مسئله 🔻 ب. برای راهنمایی طلابی که هنوز تحقیق خود را ارسال نکرده‌اند می‌توانید موارد زیر را به عنوان موضوعات قابل تحقیق در گروه تحقیق مربوطه یا در خصوصی برای پژوهش مدرسه ارسال فرمایید: 1) برخی چالش‌ها و مسئله‌هایی که احساس می‌کنید پاسخ صریح آن در کتاب نیست؛ 2) مسائلی که دارای پیچیدگی معرفتی است؛ 3) مسائلی که مبتنی بر پیش فرض‌هایی است که در محتوای آموزشی به آن‌ها اشاره نشده است؛ 4) مسائلی که دارای ثمرات و افق‌هایی است که در محتوای آموزشی به وضوح بیان نشده است. 📲 آیدی مسئول پژوهش مدرسه امام علی علیه‌السلام🔻 @M_v_110 @pajohesh110 @howzehpajohesh
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 نان سال‌های جنگ؛ کتابی با طعم نان و عطر مادر؛ روایتی متفاوت از جنگ تحمیلی خانه؛ زندان یا قلب استراتژیک نبرد تمدن‌ها! کتابی برای آشنایی با سنگری به نام «خانه» و فرمانده‌ای به نام «زن» آیا براستی و درستی، دخترانمان را برای فرماندهی سنگر خانه تربیت کرده‌ایم؟ سنگری که هر روز جایگاهش در جنگ‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی، پر اهمیت‌تر جلوه‌نمایی می‌کند. روز دختر بر فرماندهان فرداها مبارک🌺 📲 آیدی مرتضی ولیان‌پور پژوهش مدرسه امام علی علیه‌السلام🔻 @M_v_110 @pajohesh110 @howzehpajohesh
هدایت شده از حوزه من
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تیزر پذیرش مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام 🔸نمایی از امتیازات ویژه مدرسه/3دقیقه 📆سال تحصیلی1399_1400 💢مشهدمقدس.میدان شهدا.خ توحید. رضویها7 🔺مهلت ثبت نام 1399/04/06 📌اطلاعات بیشتر درباره مدرسه👇 🆔@hozeh_man 📞09157070682 📞09151097248 🔸لینک ثبت‌نام اینترنتی سایت حوزه خراسان http://hozehkh.com/Reception/default.aspx
هدایت شده از حوزه من
♨️پذیرش سال تحصیلی1399_1400 2مقطع پایه "نهم و دیپلم" 🌐مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهماالسلام 💢مشهدمقدس.میدان شهدا.خ توحید. رضویها7 📆جدول زمانبندي پذيرش نخبگاني 🔸مهلت ثبت نام 99/04/06 🔸آزمون کتبی 🔸مصاحبه 🔸دوره تثبيتي 📌اطلاعات بیشتر درباره مدرسه👇 🆔@hozeh_man 📞09157070682 📞09151097248 🔸لینک ثبت نام اینترنتی سایت حوزه خراسان http://hozehkh.com/Reception/default.aspx