eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
277 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
پنجاه خصلت اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم) 🔺بي‌شک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود. ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵- وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خواست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خواست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد. 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
چهار هزار شاگرد در شرایط اختناق 🔺حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹«غالباً تصوّر می شود که امام صادق علیه‌السّلام بر روى یک منبر مى‌نشست و چهار هزار نفر جمع میشدند. اما این‌جورى نبوده. چهار هزار نفر در طول عمر طولانىِ امام بتدریج خدمتشان رسیده‌اند. این‌جور نبود که خلفا‌ اجازه میدادند که امام بنشیند و حرف بزند. عمر امام یک عمر آرام و راحت نبوده است.» ✍منبع:کتاب همرزمان حسین علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
🔰 دانش آموختگان گرامی 🔹با توجه به رایزنی های انجام شده مهلت ثبت نام واجدین شرایط فراخوان همکاری با آموزش و پرورش در قالب مربی پرورشی تمدید شد. ❗️طریقه ثبت نام و نوبت گرفتن دارندگان مدرک تحصیلی سطح دو با ۳۶سال و سطح سه با ۳۸سال، کارت پایان خدمت (ویژه برادران) تا جمعه ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷ اعلام خواهد شد. 🔹 با هماهنگی صورت گرفته با مرکز دانش آموختگان حوزه علمیه ،دانش آموختگان حوزه علمیه قم، که در استانهای خراسان ساکن هستند نیز می‌توانند از این طریق ثبت نام کرده و در مشهد مصاحبه بدهند. اخبار دفتر : https://danesh.hozehkh.com https://eitaa.com/joinchat/3017998494Cbbc4256971
طریقه ثبت نام در فراخوان.docx
305.6K
طریقه ثبت نام در فراخوان همکاری با آموزش و پرورش ❗️دانش آموختگان گرامی که ثبت نام کرده و مصاحبه را انجام داده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست. اخبار دفتر : https://eitaa.com/joinchat/3017998494Cbbc4256971
📣📣 قابل توجه طلاب و اساتید گرامی با عنایت به پایان یافتن هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان حوزویان محترم می توانند جهت تهیه کتب درسی و کمک درسی و همچنين بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف به نمایشگاه دائمی و فروشگاه انتشارات حوزه علمیه خراسان واقع در خیابان امام خمینی(ره) روبروی هلال احمر مراجعه نمایند ضمنا تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه به مدت دو هفته لحاظ خواهد شد و بن های نمایشگاه نیز قابل استفاده خواهد بود. •┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
book-azemat-07-02-1400.pdf
4.1M
💫؛﷽💫 ♻️ کتاب: عظمت‌ملّت، ایرانِ‌قوی، تحوّل‌۱۴۰۰ 🔍جستاری در عظمت تحول آفرین ملّت ایران از بیانات امام خامنه ای(مدظله العالی) ♻️ معرفی و تدوین: معاونت پژوهش بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ┏━━━━━━┓    @pajoohesh_esfahan ┗━━━━━━┛
📚 کتاب «الگوریتم اجتهاد» به بازار نشر راه پیدا کرد 💠بیشتر بخوانیم 👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=45899 ┏━━━━━━━📚┓ https://b2n.ir/g62934 ┗📚━━━━━━━┛
💠 🔶 🔰 🔹 🔻 ▫️مدل خورشیدی یکی از روش‌هایی است که با استفاده از آن می توان موضوع پژوهش را به مسائل جزیی تجزیه کرد. 🔻در این مدل ، محقق موضوعی را که صدد تحقیق پیرامون آن است را در دایره ای که پیش از آن ترسیم کرده می نویسید . 🔻سپس سوالاتی که پیرامون آن موضوع به ذهنش خطور میکند را به روی هر یک از شعاع های پیرامون دایره می نویسید. 🔻طبعا درباره هر موضوع سوالات متعددی به ذهن انسان می رسد ؛ همه این سوالات را در شعاع های اطراف دایره بنویسید ولو به ذهنتان این سوال چندان مهم نباشد یا به زعم شما سوال خوبی محسوب نشود. 🔻 سوالاتی که به ذهنتان می رسد را ارزشگذاری و اهم و مهم نکنید بلکه همه را بنویسید. 🔻می توانید با استاد راهنما یا استاد درس خودتان و یا با سایرین درباره سوالاتی که پیرامون آن موضوع ممکن است مطرح شود مشورت کنید. ❇️ پس از نوشتن تمام سوالاتی که به دست آوردید، به روشی که خواهد آمد، یکی از آن مسائل را به عنوان مسئله تحقیق، انتخاب می کنید؛ آن روش را در ادامه تشریح خواهیم کرد. ادامه دارد... ┈┈•••
💠 🔶 🔰 🔹 🔻پس از نوشتن تمام سوالاتی که به واسطه مدل خورشیدی به دست آوردیم باید یکی از آن سوالات را به عنوان مسئله اصلی تحقیق انتخاب کنید . 🔻اما سوال این است کدام یک از سوالاتی که پیرامون موضوع مورد نظر ما به ذهنمان رسیده است برای یک تحقیق مناسب است؟ ❇️برای انتخاب مسئله اصلی تحقیق در میان این سوالات باید با اساتید پژوهشی مشورت کنید. ❇️ البته دو مطلب را نیز باید مد نظر قرار دهید: 1⃣ این که مسئله ای را که انتخاب میکنید مورد علاقه شما باشد. 2⃣ توانایی و امکان انجام چنین تحقیقی نیز برای شما وجود داشته باشد ،طبعا اگر حیطه علم و یا شرائط شما به نحوی باشد که از عهده این تحقیق برنیایید ، انتخاب آن مسئله نادرست خواهد بود. از مواردی که باعث می شود شما شرائط تحقیق در یک مسئله را نداشته باشید ۱. محدود بودن زمان و نیاز داشتن آن تحقیق به زمان بیشتر. ۲. فقدان استاد راهنما ۳.فقدان منابع کافی است. ❇️لذا تاکید می شود که در میان سوالات مذکور بعد از مشورت با اساتید پژوهشی سوالی را به عنوان مسئله تحقیق انتخاب کنید که علاوه بر این که مورد علاقه شماست امکان انجام آن تحقیق نیز وجود داشته باشد. 🔰اما سوالی ای که در اینجا ممکن است مطرح شود این است که اگر مسئله ای که انتخاب شد تکراری بود چه باید کرد؟ طبعا اگر یک نوپژوهشگر بخواهد تحقیقی درباره این مسئله بنویسد چون کار او جنبه تمرین دارد انتخاب یک مسئله تکراری برای او بلامانع است . اما اگر یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی یا طلبه سطوح عالی حوزه بخواهد مسئله ای نو و جدید انتخاب کند باید به روشی خاص این مسئله را به دست آورد که در ادامه آن را تشریح خواهیم کرد . ادامه دارد... ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✳️تفاوت موضوع و مسأله ♻️ موضوع یک زمینه کلی است که درباره آن تحقیق می‌ کنیم؛ مثل: توحید، قرآن شناسی، تاریخ قرآن، عصمت و… اما مسأله از آن جزیی ‌تر است. 🔶رابطه موضوع و مسأله مانند رابطه کشور و شهر است.👈 درباره موضوع می ‌توان مطالعه کرد اما تا زمانی که محدود نشود نمی ‌توان به عنوان یک مسأله پژوهشی در آن کار و تحقیق و تفحص کرد. ⚠️بنابراین «توحید» موضوع است و «رابطه توسل با توحید عبادی از منظر مفسرین متاخر» یک مسأله است. 👈موضوعی که جزئی شده و مثل زمینی است که دور آن حصار کشیده اند تا فقط محدوده ی حصار شده، آباد شود! 👌 ♻️ پس دقت داشته باشید: 👇 1⃣ تا موضوع و مشکل را تجزیه نکنیم، پژوهش واقعی در مورد آن روی نمی ‌دهد. 2⃣ و تا زمانی که به یک مشکل از زوایای گوناگون ننگریم و آن را تجزیه نکنیم، آن مشکل به مسأله بدل نمی‌شود. ♻️ لذا ارائه هرگونه راه حل به این بستگی دارد که بتوانیم مشکل را به زبان علمی و ساده، به صورت یک مسأله طرح کنیم. ✳️ برای این کار به طور مثال مشکل بی حجابی را با در نظر گرفتن علل و عوامل، ویژگی‌ها و مراحل، عوارض و آسیب های آن و… به لایه‌ های کوچک و کوچک تری تجزیه می کنیم و سپس برحسب اهمیت و ضرورت و شرایط دیگر، مسأله یا بعد خاصی از ابعاد آن را برمی‌گزینیم. ❌دقت نمایید هرچه حصار محدودتر، آبادی زمین بیشتر و راحت تر!!! 🅿️ @pajoohesh_esfahan 🌸
📣 👇👇👇 💎جاماندگان از نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی از تخفیفات نمایشگاهی برخوردار می شوند ✅مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان گفت: جاماندگان از هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی این حوزه که در مدت برگزاری این‌نمایشگاه نتوانستند از خدمات آن بهره مند شوند در مدت دو هفته فرصت دارند تا با همان شرایط نمایشگاه یعنی تخفیف ۲۰ درصدی از فروشگاه انتشارات حوزه علمیه خراسان خرید نمایند و نیز بن کارتهای کتابی که در نمایشگاه تهیه نمودند را در این فروشگاه جهت خرید ارائه نمایند. 🔶 بیشتر بخوانیم:🔻 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=45928 •┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh