eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
279 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 توصیه‌ای آرامش بخش ✅ امام علي (عليه‌السلام): مَن تَسَلّي بِالكُتبُ لَم تَفُتهُ سَلوَةٌ ❇️ كسي كه با آرامش يابد، هيچ آرامشي را از دست نداده است. 📍 غررالحكم و دررالكلم، ح ۸۱۲۶ •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ 🆔@Pajouheshgaranemarvi
نمودار راهنماي تجزیه و ترکیب.jpg
948.8K
❇️ موضوع نمودار : راهنمای تجزیه و ترکیب •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ 🆔@Pajouheshgaranemarvi
۷ نکته طلایی در انتخاب 1⃣ عنوان باید باشد: عنوان پژوهشی شما باید محدود و خاص باشد. برای مثال به این دو عنوان توجه کنید: “نقش استفاده از مهارت زبان بدنی و حل مسأله در بهبود روابط اجتماعی” و عنوان دوم “عوامل موثر بر بهبود روابط اجتماعی”. همانگونه که مشخص است موضوع اول به خوبی محدود شده است اما موضوع دوم عمومی است. 2⃣ عنوان باید حاوی پژوهش باشد: اگر به مثال بالا توجه کنید مشاهده می‌شود که در عنوان اول هر سه متغیر اصلی پژوهشی که یکی متغیر وابسته و دیگری متغیر مستقل است در عنوان مقاله آورده شده‌اند اما در عنوان دوم متغیرهای اصلی پژوهش وجود ندارد. 3⃣ عدم استفاده از و : شما نباید در عنوان مقاله از علائم اختصاری همانند MS و یا فرمول‌ها استفاده کنید. علایم اختصاری باید در عنوان به صورت کامل آوره شوند و در اولین جایی از متن که مورد استفاده قرار گرفته‌اند اختصار آن‌ها داخل پرانتز ذکر گردد. بنابراین این عنوان غلط است: “بررسی علایم بیماری MS در بیماران ایرانی” و این عنوان صحیح‌تر است “علائم بیماری مولتیپل اسکلروزیس در بیماران ایرانی”. 4⃣ عنوان باید باشد: در انتخاب عنوان مقاله توجه به کوتاه بودن آن ضروری است. معمولاً اگر عنوان پژوهش در حدود ۷ یا ۸ تا ۱۲ کلمه باشد بسیار مناسب است. همچنین عنوان دارای بیش از ۲۰ کلمه ضعیف به شمار می‌آید: 🔹عنوان : پوسیدگی دندان کودکان. 🔹 عنوان : اثرات تغذیه نامناسب، فرهنگ مسواک نزدن، استفاده از نخ دندان و آموزش‌های نامناسب والدین بر پوسیدگی دندان‌های شیری کودکان مدارس ابتدایی! 🔹 عنوان : عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر پوسیدگی دندان کودکان. 5⃣ عنوان باید روشن و باشد و همچنین جذابیت داشته باشد. 6⃣ اجتناب از آوردن : آوردن کلماتی که هیچ کمکی در فهم عنوان ندارند در ابتدای عنوان مناسب نیست. برای مثال کلمات “بررسی، مقایسه، مطالعه‌ای در زمینه، پژوهی در حیطه و …” در ابتدای عنوان اضافی هستند و حذف آن‌ها بهتر است. به این دو مثال توجه کنید: “بررسی اثربخشی درمان با داروی هالوپریدوال در بهبود علایم شناختی بیماران اسکیزوفرنیک” و عنوان دوم” اثر هالوپریدول در بهبود علایم شناختی بیماران اسکیزوفرنیک”. عنوان دوم به دلیل عدم استفاده از “بررسی اثربخشی” صحیح تر است. 7⃣ مطالعه: اگر پژوهشی شما از نوع توصیفی است زمان و مکان مطالعه آورده می‌شود ولی برای سایر انواع پژوهش این کار ضرورتی ندارد. برای مثال اگر می‌خواهید میزان شیوع یک بیماری یا آگاهی مردم را مطالعه کنید مکان و زمان آورده شود. مثال صحیح: “میزان شیوع بیماری دیابت در میان روستائیان شهر تهران در سال ۱۳۹۳”. مثال غلط: “اثربخشی درمان دارویی بر بهبود کارکرد کلیه در بیماران شهر تهران در سال ۱۳۹۳”. •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ 🆔@Pajouheshgaranemarvi
الگوی 13 سؤالی.pdf
126K
✅ یک روش خوب برای تهیه عنوان خوب و مسئله‌محور •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ 🆔@Pajouheshgaranemarvi
📚 پرسش : در آیه ۱۶۲سوره نساء چنین آمده است: «لَّٰكِنِ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ… وَالْمُقِيمِينَ الصَّلَاةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ…» عبارت «الْمُقِيمِينَ الصَّلَاةَ» باید مانند «راسخون، مؤمنون و مؤتون» در حال رفع و به شکل «مقیمون» نوشته شود درحالی که منصوب آمده است. 👈پاسخ : در قرآن کریم آیاتی بسیار داریم که یک لفظی بدون اینکه عاملی در کلام باشد منصوب میشود. در علم ادبیات ابوابی چون باب اختصاص و إغراء و تحذیر بیشتر عهده دار چنین عملیاتی هستند. مثلاً لفظ منصوب((أهلَ البیتِ))در آیۀ شریفۀ:((…إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً…)).(الأحزاب/۳۳) در ظاهر عاملی برای نصب ندارد. ولی گویند در این آیۀ شریفه باب اختصاص جاری شده است به این منظور که قبل از لفظ((أهلَ البیت))یک فعل ((أختصُّ)) یا ((أعنی)) و یا ((أقصدُ)) در تقدیر است که عامل نصب این لفظ شده است. و در ما نحن فیه نیز عامل نصب لفظ((والمقیمین الصلاة))فعل مقدّر((أمدَحُ)) میباشد که بعد از آن الفاظ مرفوع این لفظ بدلیل داشتن اهمیت فراوان نزد خداوند متعال بسبب فعل((أمدَحُ))منصوب شده است. •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•  📗معرفی اجمالی کتاب 💠 نام کتاب: «مقام لیلة القدری حضرت فاطمه (سلام الله عليها) » 💠 مؤلف: اصغر طاهر زاده ▫️اثر حاضر، دربردارنده مجموعه مباحث و سخنرانی های «استاد اصغر طاهرزاده» درباره خصلت های باطنی حضرت فاطمه زهرا (س) است. ▫️تأکید نگارنده در این مجموعه، بر توجه به دو بُعد حقیقت باطنی و نقش تاریخی حضرت فاطمه (س) است، که در مباحث خود به بعد معنوی توجه عمده ای کرده است؛ چرا که، بدون شناخت وجه باطنی شخصیت ایشان، شناخت درستی از نقش تاریخی حضرت نمی توان داشت. ▫️در این اثر، تلاش شده تا به کمک روایات و دقّت در معانی آن ها، حقیقت نوری حضرت فاطمه (س) و مقام لیلة القدری ایشان در عالم غیب روشن شود. همچنین، راه ارتباط با این راز عالم خلقت، از طریق آشنایی با آداب ارتباط و بهره مندی از این وجود مقدس تبیین و تشریح شده است. 📤دانلود کتاب    @pajoohesh_esfahan
به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 👇 https://digipostal.ir/ctxhtw4
هدایت شده از abbasi
مدیریت زمان حجت الاسلام ابراهیمی.m4a
5.36M
📚 به مناسبت ایام امتحانات📚 🤝در ایام امتحانات ما به کمک شما می آییم🤝 مدیریت زمان ✳️حجه الاسلام و المسلمین ابراهیمی ✅اهمیت برنامه ریزی و مدیریت زمان ✅تعریف برنامه ریزی ✅فوائد و ثمرات برنامه ریزی و... 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ┅┅❀🍃🌼🍃❀┅.. https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ┅┅❀🍃🌼🍃
نکات کاربردي و پیشرفته WORD.pdf
1.04M
✅ نکات کاربردي و پیشرفته WORD 📌 تقدیم به پژوهشگران گرامی ♦️ کاربردی و مفید •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ @Pajouheshgaranemarvi
مرحوم علامه مصباح یزدی رحمة‌الله‌علیه: 1⃣تلاش پژوهشگر غیر مسلمان... 2⃣کارهای روزمره و پژوهش‌هایی که چندان نتایج عمیق و وجه خداپسندی ندارد، بسنده نکنیم شاید بارها این را گفته باشم که غیرمسلمانان برای پژوهش‌هایی که نتایج مادی دارد، نیروهای بسیاری صرف می‌کنند و همت‌های بالایی دارند، بدون اینکه چندان اثر مادی قطعی هم داشته باشد. ...قطعاً اطمینان زیادی به نتیجه کار نداشتند و کنجکاوی و علاقه به پژوهش و کشف مجهولات آنها را به این کار واداشت. می‌توان مطمئن بود کسانی که برای چنین پژوهش‌های علمی تلاش کردند، چندان امیدی هم به ثواب اخروی نداشتند و اصلاً معلوم نیست که ایمانی هم داشتند؛ حتی اگر به دینی هم ایمان داشتند، بعید است که این کار را در مقام یک عبادت انجام می‏دادند و انتظار پاداش ابدی می­داشتند. ✅این واقعیت‌ها باید برای ما انگیزه و عامل تکان‏‌دهنده‏‌ای باشد که اگر برای برخی، امور مادی تا این اندازه ارزش دارد که برای آن به‌طور کلان سرمایه ‏گذاری می‌کنند ما که معتقدیم برای لحظه‌لحظه کارمان و برای هر دقیقه‏‌ای که هر جمله‌‏ای که و هر نفسی که ، اجر زیادی در نظر گرفته می‌شود و آن اجر در جهان ابدی به ما داده خواهد شد، باید بیشتر همت کنیم و در راهی که یقین داریم عبادت و مرضیِّ خدا و اولیای اوست، در راه عظمت اسلام و روحانیت، عزت کشور اسلامی و عزت علمی، کوتاهی نکرده و به کارهای روزمره و پژوهش‌هایی که چندان نتایج عمیق و وجه خداپسندی ندارد، بسنده نکنیم. 📒درباره پژوهش،ص۷۵_۷۴ ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال، در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
⬅️ کارگاه و مقدماتی ✅ ویژه و که قصد یا دارند. ✅ همراه با آموزشی 🔺شروع کارگاه: نهم بهمن ماه 🌺 اطلاعات بیشتر 👇👇👇 @writer1000 @writer1000 لینک ثبت نام 👇👇👇 http://Oe.urd.ac.ir
واژگان «غبن»، «ضرر» و «خسران» چه تفاوتی با هم دارند؟ "معنای این سه واژه نزدیک به هم است، البته با مقداری تفاوت: 1. واژه غبن: الغَبْنُ‏، بالتسکین، فی البیع، و الغَبَنُ‏، بالتحریک، فی الرأْی. و غَبِنْتَ‏ رأْیَک أَی نَسِیته و ضَیَّعْته؛ «غَبْن» به سکون «باء» در خرید و فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد که به فارسی به معنای گول زدن می‌باشد، خواه این کار به کمتر از قیمت واقعی و یا بیشتر از آن تحقق پیدا کند. و «غَبَن» با فتح «باء» در مورد رأی و نظر کاربرد دارد، وقتی به کسی می‌گویی نظرت مغبون است؛ یعنی آن‌را به فراموشی سپردی و تباهش ساختی. 2. واژه ضرر: این واژه اگر به فتح ضاد (ضَرر) استعمال شود کاربردش در مقابل نفع است، و از اسمای خدا «النافع الضار» شمرده شده است؛ یعنی خداوند به هر کس از بندگان که بخواهد نفع رساننده و هر کس را که بخواهد ضرر می‌رساند. و اگر به ضم ضاد (الضُّرّ) استعمال شود به معنای بدحالی و ابتلا است، چنان‌که خداوند می‌فرماید: "وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ‏ الضُّرُّ دَعانا لِجَنْبِه‏"؛و چون انسان را سختى و زیان رسد ما را (در همه حال) به پهلو خفته یا نشسته یا ایستاده مى‏خواند. 3. خسران: «خسر» و «خسران» به معنای هلاکت و گمراهی است. معنای اصلی آن کمی و نقصان است، و اگر آن‌را به معنای هلاکت گرفته‌اند، از آن جهت بوده که نتیجه کمبود و نقصان، هلاکت و تباهی است. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ┅┅❀🍃🌼🍃❀┅.. https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ┅┅❀🍃🌼?