#نکات_علمی 8️⃣3️⃣
#عملیاتِ_آراء🚩
#تبلیغ_بین_الملل🌍
❇️قسمت دوم
💢در همین رابطه، باید اقدام به یک #آسیب_شناسی_کلان نسبت به آینده بین الملل نموده و بگوییم؛ آیا ما متصدیان امور دینی برای حکومت جهانیِ اسلام، از تبلیغ در فضای بین الملل اساسا برای اداره و ترویج #تفکر_اصیل_اسلامی در تمامی شؤون زندگی ِتشنگان حقائق ناب برنامه ای داریم یا خیر؟!،
🔶 به لحاظ تاریخی از مقطعی که اسلام از حاکمیت دور می شود، فقه و #ارتباطات_بین_الملل دچار انقباض در اهداف شده است، چرا که ذهن فقیه و مبلغ خاص ِ بین الملل از فکر کردن به مسائل و ابعاد حکومتی و جهانی ِ آن منصرف شده و از حیطه های کلان اجتماعی دور افتاده و نتیجتاً فقه و روابط بین الملل دچار انقباض در اهداف می شود.
🔷 این انقباض در اهداف در شکل گیری مکاتب مختلف فکری برای ترویج ِبرون مرزی اسلامی، در وزن دهی به ابزارها و روش های تبلیغی، در جهت گیری های علمی و فرهنگی و در خروجی های تربیتی (در فضای بین الملل)موثر بوده است.💢
⭕️ناگفته نماند که دستاورد های ضعیفی بر پایه نگاه فردی به #حوزه_بین_الملل شکل گرفته است.
👌 اگر نگاه ما به اهداف تبلیغ بین الملل، اهداف کلانِ اجتماعی باشد، وقتی آنها را در مقیاس خرد و فردی توصیف کردیم خروجی نخواهد داشت ولی اگر در مقیاس کلان ِاجتماعی توصیف کنیم، طبیعتا این دست از اهداف بسیار موثر بوده و قابل تطبیق برای جوامع مختلف خواهد بود چرا که آزمون و خطای خود را پس داده است.💠
💢 في هذا الصدد ، يجب أن نقوم بعمل #علم الأمراض الماكرو والکبیر تجاه المستقبل الدولي ونقول ؛ هل لدينا ، مديري الشؤون الدينية ، خطة للحكومة العالمية للإسلام ، من الدعاية في الفضاء الدولي ، بشكل أساسي لإدارة وتعزيز # التفكير الأصيل_الإسلامي_ في جميع شؤون الحياة لأولئك الذين يتعطشون للحقائق النقية؟! ، تاريخيًا ، منذ أن ابتعد الإسلام عن السيادة ، فقد عانى الفقه والعلاقات الدولية من تقلص الأهداف ، لأن عقل الفقيه والداعية الدولي الخاص توقف عن التفكير في قضاياها وأبعادها الحكومية والعالمية ، وأصبحت بعيدة عن المجالات الاجتماعية الكلية ، ونتيجة لذلك يتقلص الفقه والعلاقات بين العالم في أهدافه. كان هذا التضييق في الأهداف فعالاً في تكوين مدارس فكرية مختلفة للترويج للإسلام في الخارج ، وفي إعطاء وزن لأدوات وأساليب الدعاية ، وفي التوجهات العلمية والثقافية ، وفي المخرجات التعليمية (في الفضاء الدولي).
وغني عن القول إن الإنجازات الضعيفة قد تشكلت بناءً على نظرة فردية للمجال الدولي. إذا نظرنا إلى أهداف الترويج الدولي كأهداف اجتماعية كلية ، عندما نصفها على نطاق صغير وفرد ، فلن يكون لها الناتج ، ولكن إذا كان على نطاق واسع لوصفه بأنه اجتماعي ، فمن الطبيعي أن يكون هذا النوع من الأهداف فعالًا للغاية وسيكون قابلاً للتطبيق في المجتمعات المختلفة لأنه أثبت نفسه من خلال التجربة والخطأ. 💠
📕 مطالب آقای محمّد موسیٰ زادهٖ طلبه پایه هفتم
👈 آدرس کانال:
https://eitaa.com/pelle_pelle_ta_ejtehad
👈 ارتباط با مدیر کانال و ارسال مطالب کاربردی:
@Pazhuhesh_Aleyasin
🔰 مدرسه فقهی آل یاسین (علیهم السلام)
#کانال_پژوهش_آل_یاسین #پله_پله_تا_اجتهاد #ایدئولوژی_اصیل_اسلامی🚩
#گذار_تعمّق_به_تحوّل_بنیادین_دربین_الملل
#نکات_علمی 9️⃣3️⃣
#نکات_رجالی 7️⃣
❇️یکی دیگر از چالش ها کمبود اطلاعات تأثیرگذار در شناخت راویان است
یعنی نمونه هاي فراوانی در کتب حدیثی داریم که راوي در میراث حدیثی شیعه داراي روایات فراوانی است، ولی در کتب رجالی اطلاعاتی از او در دست نیست.
👈 مانند جناب احمد بن محمد بن حسن بن ولید
استاد حدیث شیخ مفید است و شیخ مفید ریزه خوار حدیثی ایشان است و استاد حدیثی وي محمد بن حسن بن احمد بن ولید است(که ایشان ستاد شیخ صدوق است و قوام علمی حوزه حدیثی قم در یک مقطع تاریخ به ابن ولید است).
⬅️پس می بینید احمد بن محمد بن حسن بن ولید از دو استوانه حدیث، از یکی حدیث اخذ کرده و به دیگري حدیث درس داده است. یعنی شیخ مفید که استوانه بغداد است شاگرد حدیثی احمد بن محمد بن حسن بن ولید می شود و طبیعتاً استاد وي پایه رفیعی از علم و وثاقت باید داشته باشد. ولی می بینیم که در مورد ایشان در هیچ یک از کتب رجالی اطلاعاتی نیامده است.
🔍 ممکن است گفته شود وثاقت ایشان بر همگان روشن بوده است
🔶 ولی آیا وثاقت شیخ صدوق و شیخ مفید روشن نبوده؟ پس چرا در کتب رجالی توثیق شده اند.
👈 همچنین در کتاب کافی 447 بار اسم اسماعیل بن محمد آمده ولی در 6 کتاب رجال
اصلی، نشانی از محمد بن اسماعیل نیست. فقط گفته اند: کنیه محمد بن اسماعیل ابوالحسن نیشابوري است و بندفر صدایش میکرده اند.
🔦 در تحقیقی به این نتیجه رسیدیم که تقریبا اگر کل راویان کتب اربعه و وسائل الشیعه را جمع کنیم، فقط پیرامون 23 ٪ راویان این مجموعه، در کتابهاي رجالی اطلاعات وجود دارد. یعنی از بیش از 75 ٪ راویان – که برخی از آنها هم پر روایتند - اطلاعات نداریم.
📚برگرفته از دروس استاد حسینی
👈 آدرس کانال:
https://eitaa.com/pelle_pelle_ta_ejtehad
👈 ارتباط با مدیر کانال و ارسال مطالب کاربردی:
@Pazhuhesh_Aleyasin
🔰 مدرسه فقهی آل یاسین (علیهم السلام)
#کانال_پژوهش_آل_یاسین #پله_پله_تا_اجتهاد #رجال
#نکات_علمی 0⃣4️⃣
#نکات_اصولی 1️⃣1️⃣
❇️ استخدام لفظ به قصد اخطار معنا در ذهن شنونده «استعمال» ناميده مى شود. آنچه را متكلم از اين استعمال قصد كرده است، «اراده استعماليه» ناميده مى شود.
🔷 متكلم در هنگام استعمال، لفظ و معنا را تصور مى كند، ولى تصور لفظ آلى و فانى در تصور معناست. بر اين اساس استعمال لفظ واحد در دو معناى مختلف در زمان واحد محال است.
🔶 استعمال بر دو قسم است: حقيقى و مجازى.
🔀 معناى حقيقى تبادر به ذهن دارد و معناى مجازى نيازمند قرينه است.
🔄 گاه معناى مجازى تبديل به معناى حقيقى مى شود. در اين حال نوع ديگرى از وضع صورت مى گيرد كه آن را وضع تعيّنى مى گويند.
👈 آدرس کانال:
https://eitaa.com/pelle_pelle_ta_ejtehad
👈 ارتباط با مدیر کانال و ارسال مطالب کاربردی:
@Pazhuhesh_Aleyasin
🔰 مدرسه فقهی آل یاسین (علیهم السلام)
#کانال_پژوهش_آل_یاسین #پله_پله_تا_اجتهاد #شهید_صدر #حلقات #اراده_استعمالیه #استعمال_حقیقی_و_مجازی
🔷 همزمان با هفته پژوهش و گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س)؛
دوازدهمین شماره لوح پژوهشی «جواهر» منتشر شد 📣📣
✅ همزمان با شروع هفته پژوهش و در ایام گرامیداشت شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)، دوازدهمین شماره از لوح پژوهشی جواهر منتشر شد.
✳️ در این شماره، مطالب متنوعی در موضوعات فقه، اصول، احکام، اخلاق و کلام عرضه شده است.
👌 نکته قابل توجه در این شماره آن است که مطالب با کوشش و پیگیری «هیأت تحریریه» تهیه و تنظیم شده است.
#لوح_جواهر
#معاونت_پژوهش
#هیأت_تحریریه