eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
27 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1هزار ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
[ ✅ ؟ ] 🔹 نیست_بینش_است. 🔸 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی ممکن است همسرِ ، در برابرِ راهِ پیامبر ایستاده باشد؛ 🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به «شخصیت»ها نباشد؛ بلکه همواره به «شاخص»ها چشم بدوزی؛ پس ملاک حق حقیقت است نه شخصیت. 🔸 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی حتی ، می‌تواند « » باشد و (صلی الله علیه و آله) آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید؛ 🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه روی نیزه تو را از ، منحرف نکند؛ 🔸 بصیرت؛ یعنی اینکه بتوانی شترِ همسرِ را «پی» کنی و همزمان، حرمت حریم (صلی الله علیه و آله) را نگه داری؛ 🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی ( ) می‌تواند قاتل (علیه السلام) در باشد؛ 🔸 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی در با نمی‌توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی، نباید از پا بنشینی؛ 🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه نگذاری فتنه‌گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند؛ 🔸 بصیرت؛ یعنی اینکه؛ « »ها را به تندروی و « »ها را به اعتدال نشناسی؛ 🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی « »ها، به سست عنصرهای سپاهِ (علیه السلام) " دل بسته‌اند؛ 🔸 بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ, تکرار می‌شود؛ نه با جزئیاتش؛ بلکه با خطوط کلی‌اش .... ✅ : وقتی حمله می‌کند، با صدای بلند ‌حمله می‌کند؛ و فرصتی برای واکنش دارید. ( یا )؛ اما وقتی هجوم می‌آورد، از همان ابتدا بی سر و صدا و تنها به جان محصولات شما می‌افتد. زمان می‌برد تا به هدف برسد، اما بالاخره همه محصول تو را نابود می‌کند. ⚠️ایستادن در برابر گرگ، " " می‌خواهد و دفع خطر موریانه " " @fastbook📚
اینجا محلی دنج و آروم برای گوش دادن سخنان دلنشین هست خلاصه هم بعد فایل سخنرانی ارسال میشه کپی بدون ذکر لینک کااااملا ☺ آی دی ارسال نظرات👇 @Behtarin_masir 🆔 @Tanhamasiir ✨بسم الله الرحمن الرحيم✨ #(معرفی رنج) 🔻نگاه مردم به دین نگاه دقیق و کاملی نیست ‼مثل لمس یک فیل 🐘در تاریکی است شکمش را لمس کنی سقف می پنداری، پایش را ستون ،....و همین طور سایر اعضا حالا با این نگاه می توانی نقاشی اش را بکشی یا چیزی از آن بفهمی ⁉ 🔹ولی باید این نگاه رو تغییر داد 🔆باید چراغی روشن شود و کمی عقب بروی تا کل فیل را یک جا در روشنایی ببینی آن وقت بگویند شکم فیل ،تو تا آخرش را می فهمی! 🌐باید نگرش ما به دین عوض شود اگر عوض شد دیگر در دریایی از کارهای خوبی که باید انجام دهیم یا کارهای بدی که باید ترک کنیم غرق نمی شویم 😰😔 😳😣دچار سرگردانی و پراکندگی نمی شویم ما در این دنیا با دنیایی از دوست داشتنی ها ی متعدد، متنوع و متضاد آمده ایم 🎓💰📚🎨 🎻 و باید بعضی از آن ها را به نفع بعضی دیگر کنیم و دائم داریم این کار را می کنیم 🔪💔 🔹این یعنی 🔹این یعنی مبارزه با 🔹و این یعنی هدف از خلقت و نظام دین و برنامه ایست برای اجرای این قربانی متعال می فرماید : لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَد كه ما انسان را در رنج آفريديم (و زندگي او پر از رنجهاست)! / سوره بلد آیه ۴🍂🍁 🔻رنج یعنی چیزی را که دوست داری از دست بدهی😔یا خودت بدهی😳 یا بدست نیاوری 😒یا به تو ندهند😬یا دست نزنی تو نمی توانی رنج را از بین ببری فقط می توانی نوعش را انتخاب کنی شکفته ات می کنه 🌹 پژمرده 🌾 رنج بد مثل رنج حسادت😤 رنج خوب مثل رنج فاصله مون تا خدا😭 🍃اولیاء خدا مراقب اند 🍃 یک لحظه رنج بد قلبشون رو آزار نده و یک لحظه قلبشون از رنج خوب خالی نشه... @tanhamasiir @Tanhamasiir ⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️ @panahian_ir ♦️کانال رسمی نشر آثار؛ 🔸صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 🔸مباحث حوزوی @Panahian_hawzah 🔸سایت Panahian.ir 🔸پیام گیر۷ @Admin_Panahian ⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️ تنها مسیر ‌آرامش استان فارسی‌ها تنها مسیر جایی که میتونه همه آدما رو با هر تفکر و سلیقه‌ای، به یه آرامش عالمانه برسونه...✨ ارتباط با ما 🌹 @seyed_ahmad_hoseiny 🌷 @ghasedak93 🆔 @IslamLifeStyles_fars
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 رحیم‌پور؛ کارمند اسلام و انقلاب! (در حاشیه حذف رحیم‌پور از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی) ✍🏻 🔹حسن رحیم‌پور حدود سه دهه است که به مثابه یک «روشنفکر حوزه عمومی» از خاستگاه اسلام و انقلاب و امام، وارد دیالوگ و گفتگو با جامعه شده است. 🔸 مجله «کتاب نقد» که موفق‌ترین ژورنالیسم فکری در حوزه عمومی جریان انقلاب اسلامی تا کنون است، در دوره سردبیری او توانست به جریان انقلاب، موضع فعالی در مواجهه با سیلاب چالش‌های فکری و تئوریک دوره دوم خرداد بدهد و قدرت هماوردی به این جریان در حوزه عمومی ببخشد. این مجله منبع اصلی در تغذیه و تشجیع فکری انقلابیون در مقطع انتشار خود بود که بعد از او متأسفانه از رونق افتاد. ♦️ گفتارهای تلویزیونی رحیم‌پور درباره مسائل فکری، میدان وسیع‌تری برای نقش‌آفرینی او در حوزه عمومی ایجاد کرد و برخی کلیدواژه‌های انقلاب اسلامی و در رأس آنها «عدالت»، از همین طریق، میدان وسیعی در جامعه پیدا کرد و فضای عمومی را دربر گرفت. 🔹 رحیم‌پور در این سه دهه تلاش کرده است هم از ذخائر فکر دینی و در رأس آن نهج‌البلاغه زنگارزدایی کند و از داشته‌های باارزش و راهگشا اما فراموش شده معرفتی اسلام و انقلاب، غبارزدایی کند و آنها را به میدان توجه و کانون چشم‌انداز عمومی عرضه کند. 🔸 زبان رسا و قلم توانای رحیم‌پور، بعلاوه انباشت مطالعات و اصراری که در خواندن و خواندن و خواندن داشته است و صراحت در گفتار و باورمندی عمیقش به اسلام و انقلاب و امام و غیرت دینی و انقلابی‌اش، به او این امکان را داد که یک نوع گشودگی و شجاعت اندیشیدن به باورمندان فکری انقلاب ایجاد کند و آنها را از موضع انفعال خارج و از حاشیه به متن بیاورد. ♦️آنچه رحیم‌پور در این دهه‌ها درحوزه عمومی از فکرسازی، مسئله‌آفرینی، چالش و نقد افکارِ رقیب کرده است، استثنائی است که بدیل نداشته است. اما در عین حال رحیم‌پور این حسن را داشت که درگیر حواشی سازمان بوروکراتیک دانش و کسب مدرک و طی سلسله‌مراتب اداری آزاردهنده مربی، استادیار، دانشیار و... و ردیف کردن مقاله‌های علمی-پژوهشی و ساختن یک رزومه پروپیمان و دهان‌پرکن نشد تا متن مسائل فراموش شود. حاشیه‌ای که امروز به متن آکادمی‌ها و مؤسسات دانشگاهی تبدیل شده است. 🔹 همچنین رحیم‌پور خود را درگیر مسئولیت‌های اداری و سیاسی نکرد و تنها خواست که کارمند اسلام و انقلاب باشد و مرئوسیت هیچ رئیسی را نه پذیرفت و نه تحمل کرد. همین مسئله به او اجازه داد که با محافظه‌کاری مذموم و عافیت‌طلبانه وداع کند و از همه امکان‌هایی که دارد، برای نقد و اعتراض به کج‌فکری و کج‌کارکردی سیاستمداران استفاده کند و آنها را آماج نقدهای صریح و گزنده خود قرار دهد. 🔸 به طور طبیعی سیاستمداران نه می‌توانند خود را از دیالوگ گزنده با او مصون نگه دارند و نه می‌توانند زبان تندش را تحمل کنند. اما بسیاری از آنها این میزان هوشیار هستند که به سراغ حذف فیزیکی او نروند و راههای دیگر را مثل «نرم کردن او با تمجید و تطمیع زبانی»، «ناشکیبایی درونی او اما تحمل ظاهری» و یا «راه انداختن جنگ روانی و تبلیعاتی» علیه او را در پیش بگیرند. اما به هر حال همه سیاستمداران یا این میزان هوشیار نیستند و یا تفرعنی دارند که نمی‌توانند به راههای دیگری جز حذف فیزیکی منتقد خود فکر کنند و جناب روحانی البته جزء این دسته است. ♦️ اما امثال جناب روحانی باید بدانند که امثال رحیم‌پور، کارمندان او نیستند که منشاء ارزش‌شان به رد و تأیید او باشد. رحیم‌پورها کارمندان اسلام و انقلاب هستند که به نهادهایی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی ارزش می‌دهند و نه برعکس! 💢 جناب روحانی در ماجرای بنزین، رحیم‌پور، تنها معترض شما نیست که با حذف او کار تمام شود؛ این روزها سراسر ایران همه رحیم‌پورند! با آنها چه خواهی کرد؟ ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 عاقبت نظام چه می‌شود؟ ✍🏻 در نوشت 🔰 سؤال «عاقبت نظام چه می‌شود؟» را این روزها حتی جوانان پرشور انقلابی هم از خود می‌پرسند، چه برسد به توسری‌خورده‌های قدیمی سیاسی! 🔹به‌ مجرد تقاضا برای فلان تجمع سراسری که البته آخرینش یعنی ۵ دی ۹۸ اصلا و ابدا نگرفت، ای‌بسا که با خود زمزمه می‌کنند؛ «عاقبت نظام چه می‌شود؟» ازقضا خیلی هم سؤال بدی نیست! اساسا آدمی باید از فرجام هر واقعه‌ای بل‌که از عاقبت خودش یک برآوردی داشته باشد لیکن ایراد بزرگ من و ما این است که عمدتا خدا را در محاسبات خود فراموش می‌کنیم! و این از قلت ایمان و توکل نشئت می‌گیرد! 🔺بپذیریم که باوجود همه درستی‌ها و راستی‌های نهفته در یک سؤال، گاهی سؤالاتی می‌پرسیم که پرده از بزرگ‌ترین ضعف اولاد آدم برمی‌دارد؛ ترس! چند روزی است که وارد ماه دی شده‌ایم و تو بگذار بنویسم که ناظر بر ۱۹ دی ۵۶ و کربلای ۴ سال ۶۵ مرتب این ۲ پرسش در اذهان شکل می‌گرفت که «عاقبت نهضت چه می‌شود؟» یا «عاقبت جنگ چه می‌شود؟» 🔸و مگر چه شد عاقبت جنگ، بعد از آن شکست تلخ در نخستین روزهای زمستان ۶۵؟ جز این‌که خداوند خیلی زود بساط کربلای ۵ را راه انداخت تا پیروزی جای‌گزین شکست شود؟ باری در خاطرات حاج قاسم می‌خواندم که بعد از شکست در کربلای ۴ همه درگیر این سؤال روی مخ شده بودند که «عاقبت جنگ چه می‌شود؟» 🔹زمینی هم اگر نگاه کنیم، عاقبت جنگ این شد که حتی مجامع بین‌المللی صحه بر تجاوزگری صدام گذاشتند! آری! به یمن خون شهدای وطن، ایران مشغول مقدس‌ترین دفاع تمام تاریخش بوده و ۸ سال تمام ایستادگی کرد و یک‌وجب هم از خاک پاکش کوتاه نیامد! هم در عصر پهلوی و هم در عصر قاجار، با جنگ یا بی‌جنگ، کم سرزمین شوهر ندادیم به اجنبی! چه می‌گویم که حتی در اعصار تاریخی هم که گاهی زیاده از حد و ناسیونالیستی به آن‌ها می‌پردازیم، گاه مواجه می‌شویم با تلخ‌ترین شکست‌ها از قبیل آن بلا که اسکندر بر سر تخت جمشید آورد! حالا عاقبت هخامنشیان را بی‌خیال! 💢زمستان سال ۵۶ واقعا چه کسی فکر می‌کرد که یک‌سال دیگر میوه‌ نهضت انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی شود؟ آری! ما غافلیم از الطاف الهی! ما توهم زده‌ایم خدا این نظام را با این دولت می‌سنجد ولی نه! الله پاس‌دار خون شهیدان است! و خدا نهضت و نظام ما را از کانال بچه‌های کانال کمیل محاسبه می‌کند و قصور و تقصیر هیچ دولتی را پای خمینی و خامنه‌ای و این‌همه شهید نمی‌نویسد! اگر نظام ثمره نهضت شد، ثمره خون شهدا هم گشایش راه ظهور است ان‌شاءالله... ➖➖➖➖➖➖ رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
🍃🎋🍃 امام در خود می نویسند: آنچه دراین مطرح است آن است. بر ملت عظیم الشان است که: در تحقق محتوای آن به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بکوشند که حفظ در رأس تمام واجبات است ... و امروز بر و بر واجب است این امانت الهی را که درایران به طور رسمی اعلام شده ... با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقاء آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند 🎋🍃🎋 @niyazha
••●••●••●••●••●•• ○ ۲۸۲ روز ○ ○ #تا_اربعین ○ 🚩 🚩 🚩 @niyazha
🍃🎋🍃🎋🍃 * بسمه تعالی * بگو به طبل بکوبند و بر دهل بزنند بگو به غرب از آن سوی شرق پل بزنند بگو دو مرتبه به‌روی نیزه کنند! دوباره به "یا ایّها الرّسل" بزنند بگو دروغ سرِ هم کنند پشت و راست راست به چشمان خلق زل بزنند بگو به تیمور اعتماد کنند دم از معامله با لشکر مغول بزنند بگو که ‌گران فتنه‌ها ز سر گیرند بگو که طبل بکوبند و بر دهل بزنند هنوز 22 بر صفر، ما جلو هستیم ولو دقیقه‌ 88 گل بزنند سروده جدید در آستانه ۹۸ " جهاندار " 🎋🍃🎋🍃🎋 @niyazha
🍎 😷 🍎 {{ }} یکی از ویژگی های ، شفاست که در آیاتی چند از آن یاد شده است ؛ وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسارا ً اسراء . ۸۲ واز قرآن، آن چه و رحمت است برای مؤمنان نازل می کنیم ، و ستمگران را جز خسران (و زیان) نمی افزاید. و نیز می فرماید ؛ قَدْ جاءَتْکمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ . ۵۷ قرآن، موعظه ای آسمانی است برای شفای دردهای درونیتان. ... قرآن هم الفاظش شفابخش است و هم قوانین و محتوایش. قرآن، نسخه منحصر به فردی است که می تواند داروی شفابخش امراض گوناگون روحی باشد. (ع) میفرماید: فَاسْتَشْفُوهُ مِنْ أَدْوَائِکمْ وَ اسْتَعِینُوا بِهِ عَلَی لَأْوَائِکمْ فَإِنَّ فِیهِ شِفَاءً مِنْ أَکبَرِ الدَّاءِ وَ هُوَ الْکفْرُ وَ النِّفَاقُ وَ الْغَی وَ الضَّلَال _البلاغه . ۱۷۶ برای درمان بیماری خود، از قرآن شفا بطلبید و برای پیروزی بر شداید و مشکلات، از آن یاری بجویید، چرا که در قرآن شفای سخت ترین بیماری ها یعنی ، ، و است . واستشفوا بنوره فإنه شفاء الصدور نهج ‏البلاغه . خطبه ۱۰۹ از نور آن شفا بجویید که شفابخش سینه هاست. . و علیکم بکتاب الله فإنه الحبل المتین و النور المبین و الشفاء النافع نهج البلاغه . خطبه ۱۵۲ بر شما باد، عمل کردن به قرآن، که ریسمان محکم الهی، و نور آشکار و درمانی سودمند است. . ألا إن فیه علم ما یأتی و الحدیث عن الماضی ودواء دائکم و نظم ما بینکم نهج البلاغه . خطبه ۱۵۸ بدانید که درقرآن علم آینده و روزگاران گذشته است، شفادهنده دردهای شما، و سامان دهنده امور فردی و اجتماعی شما است. . فیه شفاء المستشفی و کفایة المکتفی نهج البلاغه . خطبه ۱۵۶ در قرآن، شفا برای شفاطلب و کفایت برای نیازمند وجود دارد. ... سؤالی که در اینجا مطرح می شود، این است که مقصود از شفا بودن قرآن چیست؟ آیا مقصود آن است که قرآن شفا دهنده بیماری های جسمی است یا این که قرآن، شفا دهنده بیماری های روحی و روانی است؟ از خود آیات قرآن استفاده می شود که قرآن شفا دهنده بیماری های روحی است . ۵۷ و اگر مقصود از شفا در قرآن، درمان بیماری های جسمی بود، باید همگان بتوانند از درمان قرآن بهره ببرند. در حالی که قرآن می فرماید ؛ ظالمین نمی توانند از قرآن بهره ببرند. . ۸۲ و نباید شفای قرآن ویژه اهل ایمان باشد، در حالی که قرآن می فرماید: قرآن برای مؤمنان شفاست. . ۴۱ از واژه شفا می توان این گونه برداشت نمود که قرآن در صدد ریشه کن کردن یک بیماری است. چنان که از نظر لغوی نیز شفا به معنای اشراف بر چیزی است و چون در این حالت بر بیماری غلبه می شود، آن را شفا می گویند. . مصطفوى . ج ۶ . ص ۹۱ البته قطعاً با خواندن سوره ها و آیه های قرآن و تَبَرُک جستن به آنها، بسیاری ازبیماری های جسمی نیز درمان می یابد. . ج ۵ و ۶ . ص ۶۷۳ ؛ . ج ۵ . ص ۳۹۵ می فرماید: من خود تجربه کرده ام، متجاوز از هزار بیمار سخت را که از علاج مأیوس شده بودند، با *{ حمد }* معالجه و شفا یافته اند. . آيه الله . ص ۹۰ آقای می گوید: در عمومی که بیشتر اهالی به آن مبتلا شده بودند ( ۱۳۳۷ قمری ) من و اهل خانه ام نیز مبتلا شدیم ، در آن حال سیدجلیل ، مرحوم آقای سیدمیرزا ، امام جماعت فتح ، را دیدم که در پس از به یک نفر فرمود ؛ به مردم بگو دست راست خود را بر شقیقه خود بگذارید و آیه شریفه ، وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً . ۸۲ را هفت مرتبه بخوانید و بر هرکه بخوانید خدا شفا می دهد. من آیه شریفه را * هفت * مرتبه خواندم و شفا داد، برخاستم و دست بر شقیقه فرزندم گذاردم و خواندم او هم خوب شد و از بستر برخاست، خلاصه تمام اهل خانه در همان روز خوب شدند و از آن سال تا به حال هرکس از خانواده ام سردرد می گیرد، همین آیه شریفه را بر او می خوانم، شفا می یابد. شناخت قرآن از رهگذر قرآن . آیه الله . ص ۹۳ ؛ ‏هاى_شگفت. . ص ۱۹۷ 🍎 🍏 🍎 @niyazha
🍂😭🍂 بنام الله We ruin everything then we say God fix it ❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️ ما همه چیز رو خراب می‌کنیم و بعد می گیم خدا درستش کنه 🍃😂🍃 @niyazha