eitaa logo
بنیاد غدیر قزوین
1.9هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
815 ویدیو
130 فایل
💠کانال بنیادغدیرقزوین ویژه اطلاع رسانی ⁦✍️⁩ #کلاس_های_نهج_البلاغه ⁦✍️⁩ #آموزش ⁦✍️⁩ #مسابقات_با_جوایز_نفیس ⁦✍️⁩ #اخبار_غدیری_و_بازتاب_خبری به دوستداران خدمت به مکتب اهل بیت(ع) ارتباط با ادمین و مسئول تبادل و تبلیغات https://eitaa.com/Hosein7174
مشاهده در ایتا
دانلود
(۳) اینجا از سفر اربعین خواهم گفت، از عاشقانه ترین لحظه ها در کنار امام معصوم علیه السلام بودن با من همراه باش👇 https://eitaa.com/nevshteha/1214
هوالمحبوب 🔸 🔸 حقیقت وجود امیرالمؤمنین را کسی نشناخت… پیامبر فرمودند: علی‌جان؛ حقیقت ذات خداوند را کسی جز من و تو نشناخت، و حقیقت ذات تو را، جز خداوند و من کسی درک نخواهد کرد… المناقب، ج۳، ص۲۶۷ 🏴https://eitaa.com/qa_alghadir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پنج ویژگی برجسته پیامبراسلام (ص) در قرآن: 👈۱- اسوه حسنه بودن: پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است و همه باید در رفتار و گفتار از آن حضرت پیروی کنند تا به سعادت و خوشبختی نائل آیند. قرآن می‌فرماید: "لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ" برای شما در زندگی رسول خدا الگو و اسوه نیکویی است. (احزاب آیه ۲۱) 👈۲- داشتن اخلاق عظیم: اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است، با اخلاق می‌توان در قلب افراد نفوذ کرد و بر دل‌ها حکومت کرد و در پیشبرد اهداف، همه را همراه خود نمود. تعبیر قرآن راجع به اخلاق پیامبر اکرم (ص) " دارای خلق عظیم" است می‌فرماید: وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ (قلم /۴) با همین اخلاق عظیم توانست افراد سخت دل و خشن را به سوی خود جذب نماید و همه را مطیع خدا قرار بدهد 👈۳- پیامبرمعدن رحمت: کسی که رسول خدا است و برای جهانیان فرستاده شده، قطعاً باید شخصیت وجودی اش بر اساس فطرت انسان‌ها و رسالتش خواسته تمام بشریت باشد. وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ، ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمت برای جهانیان باشید ۰ (انبیا /۱۰۷) 👈۴- عطوفت و قاطعیت: اداره سیاست و اجتماع ایجاب می‌کند قاطعیت در کنار عطوفت و مهربانی باشد تا هم مؤمنان امیدوار و دلگرم گردند و هم دشمنان و مخالفان بترسند و دست از توطئه و کارشکنی بردارند به همین جهت قرآن در معرفی پیامبر (ص) می‌فرماید: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ، محمد رسول خدا و کسانی با او هستند بر کفار سخت گیر و در میان خودشان دلسوز و مهربان هستند(الفتح2۹) پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود. 👈۵- مردمی بودن و مردم داری : رهبران الهی همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و درغم وشادی مردم شریک بودند، همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت، رشد و کمال قرار بدهند. قرآن به این ویژگی پیامبر (ص) با تعبیر بسیار دقیق و عمیق اشاره می‌کند و می‌فرماید: " لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ" (التوبه۱۲۸) قطعاً برای شما پیامبری از جنس خودتان آمد که درد و رنج شما بر او دشوار است و به هدایت شما حریص و علاقمند و نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان است. 🆔 @alghadir_ir
✡ یهود و شهادت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله 1⃣ مطابق روایات معتبر، رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، با شهادت از دنیا رفته است. (١) 2⃣ برخی شهادت حضرت را بر اثر سمّی دانسته‌اند که زنی در عملیات در گوشت گوسفند کرده و به ایشان خورانده بود. (٢) 3⃣ اما اشکال بزرگی بر این نظر وارد است؛ با توجه به فاصله چهار ساله‌ی عملیات خیبر تا شهادت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله آیا اثر کردن این زهر چهار سال طول کشیده است؟! 4⃣ بنابراین، نمی‌توان پذیرفت که این سم مربوط به خیبر باشد. شاید در تاریخ دست برده و کلمه «خیبر» را بدان افزوده باشند تا خطی را در کوره‌راه‌های تاریخ گم کنند. 5⃣ شهادت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله در برهه‌ی حساس و مهمی رخ داد. 6⃣ درست در زمانی که آن حضرت را بسیج کرده بود تا به سوی پیش رود و شکست پیشین مسلمین را در این منطقه جبران کند، به یک‌باره و بدون هیچ سابقه‌ای، حال پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله دگرگون شد. 7⃣ اگر در این نبرد پیروز می‌شد، سد مستحکم به سوی فرو می‌ریخت و از سوی دیگر با شکست یهود، نیز در مدینه شکست می‌خورد و یهود آخرین پایگاه امید خویش را هم از دست می‌داد. 8⃣ بنابراین، برای جلوگیری از به دست پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله دست به کار شد. 9⃣ اگر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله تنها یک ماه دیگر زنده می‌ماند و این سپاه به جنبش درمی‌آمد، مرگ قطعی بود، اینجا بود که منافقان مدینه، برای حفظ حیات خویش و یهود، به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله زهر نوشاندند. (٣) 📚 منابع: ١- تفسیر العیاشی، ج١، ص٢٠٠؛ تهذیب الاحکام، ج۶، ص۲. ۲- السیرة النبویة، ج٢، صص ٣٣٧ و ٣٣٨. ٣- ر.ک: تفسیر العیاشی، ج١، ص٢٠٠. https://eitaa.com/az_o_bego
⁉️شهادت یا رحلت حضرت رسول اعظم !؟🏴 ✍️آنچه که مشهور شده رحلت حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجهی نمیشود که قصد داریم در این گفتار رابطه با نقل قول های شیعه و سنی در کیفیت شهادت و قاتلین آن حضرت اشاره کنیم: 🔹برخی از منابعی که شهادت رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را ذکر نموده اند، چنین می باشد: 🔺ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است. 📚(المجدد فی الانساب. محمد بن محمد علوی ص۶ ) 🔺علامه حلی شهادت رسول خدا را به وسیله سم ذکر میکند. 📚(منتهی المطلب حلی ج۲ ص۸۸۷ ) 🔺در کتاب جامع الرواه آمده است: پیامبر ص در مدینه مسموم درگذشت 📚(جامع الرواه محمد علی اردبیلی ج۲ص۴۶۳ ) 🔺شیخ طوسی میگوید: رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری مسموم درگذشت. 📚(تهذیب الاحکام ج۶ص۱ و بحار الانوار ج۲۲ص۵۱۴ ) 🔺بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده است برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است. 📚 (السیره النبویه ابن کثیر دمشقی ج۴ص۴۴۹ ) 🔺حاکم نیشابور کشته شدن رسول خدا را تایید کرده است. آنجا که میگوید: شعبی گفته است: بخدا قسم رسول خدا با سم کشته شدعلی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با سم و حسین بن علی با شمشیر کشته شد. 📚(المستدرک. ج۳ص۶۰ ) 🔺ابن مسعود کشته شدن پیامبر در سنه ۱۱ هجری تایید و تاکید کرده است. 📚 (السیره نبویه ابن کثیر ج۴ص۴۴۹ و البدایه و النهایه ج۶ص۳۱۷و۳۲۲ ) 🔺رسول خدا ص فرمود: هیچ پیامبری یا وصی او نیست مگر آنکه شهید میشود. 📚 (بصائر الدرجات ص۱۴۸و بحارالانوار ج۱۷ص۴۰۵و ج۴۰ص۱۳۹ ) 🔺و همچنین فرمودند: هیچ کس از ما (اهل بیت) نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول خواهد بود. 📚(کفایه الاثر-خراز قمی ص ۱۶۲ و وسائل الشیعه ج۱۴ص۲ و بحارالانوار ج۴۵ص۱ و من لایحضره الفقیه ج۴ص۱۷ ) https://eitaa.com/az_o_bego
هدایت شده از  بنیاد غدیر قزوین
19151-fa-tahrif-shenasi-ashora.pdf
1.3M
سلام و نور برخی فرصت ها استثنایی ، یک تیر و چند نشان است 👇 مثل همین یک عالی می خوانید کلی نکته یاد می گیرید💪 هم در مسابقه شرکت می کنید شاید این بار شما بودید😊 هم با دعوت💌 دوستانتون می توانید مبلغ باشید 🗓راستی فقط ۲ روز دیگر برای شرکت در مسابقه فرصت هست پس نیت کن، به عشق اباعبدالله الحسین علیه السلام هم کتاب بخوانی و هم به دوستات معرفی کنی. بدو🏃 تا از این فرصت عالی جا نمونی 📥 فایل pdf کتاب ✅ مسابقه سراسری ، برای عموم آزاد می باشد 🔴| لینک در مسابقه: 🌐https://panel.porsall.com/Azmoon/85af6a43 ‌☜|جهت اطلاع از اخبار مسابقه و اسامی برندگان لینک ذیل را دنبال کنید 👇 https://eitaa.com/qa_alghadir در ثواب سهیم باشیم
📌رحلت یا شهادت حضرت رسول الله (ص)⁉️ 💢هرچند در جامعه امروزی به اینکه پیامبر اکرم (ص) رحلت کرده اند، اما با توجه منابع روایی و قرائن تاریخی، نشان می‌دهد که پیامبر اکرم (ص) ارجحیت دارد و از جلوه های مظلومیت آقا رسول الله (ص) است که در ادبیات گفتاری به جای عنوان 《شهادت》واژه《رحلت به کار برده می شود که در حق پیامبر(ص) است. 📜براساس روایات متعدد: هیچ یک از با فوت طبیعی از دنیا نرفته‌‌اند، بلکه به رسیده‌‌اند، چنانکه رسول خدا(ص) فرمودند: «ما من نبیٍّ أو وصیٍّ إلا شهیدٌ»، «هیچ نبی و یا وصی نیست مگر اینکه شهید می‌‌شود».(بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۱۷، ص ۴۰۵ و ج ۴۰، ص ۱۳۹٫) 🔺در نگاه شیعه: علمای بزرگ همچون شیخ مفید در المقنعه، ص، ۴۵۶؛شیخ طوسی در تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۱٫)، علامه مجلسی در بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۵۱۴؛ علامه حلی در منتهی المطلب، ج ۲، ص ۸۸۷٫) و محمد علی اردبیلی در جامع الروات، ج ۲ ص، 463) بر این باورند که پیامبر(ص) در مدینه با سم به رسید. 🔻در نگاه اهل سنت: بزرگان عامه نیز بر این باورند که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) به رسیده‌‌اند.(السیره النبویه، ابن کثیر الدمشقی، ج ۴، ص ۴۴۹؛ مسند أحمد بن حنبل ج ۱، ص ۴۰۸؛ المعجم الکبیر، طبرانی، ج ۱۰، ص ۱۰۹؛ مصنف، صنعانی، ج ۵؛ ص ۲۶۸٫؛ صحیح بخاری،ج۵،ص۱۳۷). اما اکثر عامه بر این باروند که شهادت پیامبر(ص) به واسطه سمی بود که در به ایشان داده است ⭕️دلایل مردود بودن نظر عامه: ⏪دلیل اول: نظر شیعه طبق نظر اهل بیت (ع) خلاف این مطلب را بیان می کند، و اهل بیت (ع) بر آن چه سبب شهادت پیامبر (ص) است آگاه ترند چرا که ایشان اهل بیت آن حضرت هستند و «اهل البیت أدری بما فی البیت»، و دیگر این که ایشان به تصریح قرآن از هر عیب و ناپاکی دور هستند و کلامی که ایشان بفرمایند بر قول دیگران مقدم است. ⏪دلیل دوم: جریان سم دادن زن یهودیه به پیامبر (ص) مربوط به اوایل سال هفتم هجری است، و شهادت ایشان در سال یازدهم هجری اتفاق افتاده است. پس این مطلب بسیار بعید است که شهادت ایشان به سبب سمی باشد که چهار سال قبل خورده اند ⏪دلیل سوم: بعضی روایات که از مصادر مهم عامه نقل شده است به اثبات می رساند که پیامبر اکرم (ص) اصلاً از این غذای مسموم که زن یهودیه آورده تناول نکرده اند و خداوند ایشان را از این موضوع آگاه فرمود و ایشان هم اصحاب را از خوردن آن نهی فرمودند، و این یکی از معجزات حضرت و دلیلی از دلایل نبوت ایشان است. اگر پیامبر حتی لقمه را در دهان می گذاشت بعد احساس می کرد غذا مسموم است دیگر از معجزه و ثبوت قطعی نبوت حضرت نبود چه همان لحظه به شهادت می رسیدند یا چهار سال بعد درحقیقت با بیان این روایات جعلی به دنبال زیر سول بردن نبوت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) می باشند، که اگر ایشان پیامبر بود، باید خداوند او را از این مطلب آگاه می نمود. ⏪دلیل چهارم:بعضی روایات عامه تأکید دارند بر این که پیامبر اکرم (ص) متعرض زینب بنت الحارثه نشده و او را مجازات نکرده اند. ❌ضمن اینکه کسی روایات کرده شهادت پیامبر به واسطه غذای مسموم در خیبر بوده است که روایت او به دلایل مختلف قابل قبول نیست از جمله اینکه روایاتی که عایشه در مورد پیامبر اکرم (ص) نقل کرده تناقضات فراوانی دارند، مثلاً:👇 عایشه در روایتی می گوید: «سبب شهادت پیامبر (ص) سمی بوده که در خیبر خورده است»، ولی خود او در می گوید: «مات رسول الله (ص) من ذات الجنب»، «پیامبر (ص) از ذات الجنب فوت کرد». در حالی که خود عایشه روایتی را از رسول خدا (ص) نقل کرده که این بیماری از است: «وقتی گفتند: ترسیدیم رسول خدا (ص) بیماری ذات الجنب داشته باشند. رسول خدا فرمود: این بیماری از شیطان است و خدا شیطان را بر من کند.» 🛑تناقضات روایات عامه: روایاتی که از عامه در مورد مسموم شدن پیامبر (ص) در خیبر و شهادت ایشان به سبب همین سم رسیده است تناقضات فراوانی با یکدیگر دارند: 👈1، برخی می گویند پیامبر(ص): «دست نگه دارید این غذا مسموم است.»و دسته ای دیگر می گویند: «گوسفند بریان به سخن در آمد و گفت: «من مسموم هستم». 👈2، بعضی روایات می گویند: بعد از آن که پیامبر لقمه ای در دهان گذاشت، گوسفند بریان به سخن در آمد و گفت: «من مسموم هستم». و در بعضی روایات آمده است: «پیامبر قبل از این که از آن غذا تناول کنند، فرمودند: این غذا مسموم است.» و همچنین نمونه های دیگر مانند اینها، که با وجود تناقضاتی که در روایات عامه وجود دارد نمی توان این روایات را پذیرفت... ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
📌رحلت یا شهادت حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله⁉️ 💢نظر درباره مسموم شدن پیامبر (ص) در خیبر چنانچه در تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع) آمده، اینکه بیان شده پیامبر(ص) از آن غذا تناول نکردند ⭕️چنانچه در پست قبل گفته شد همه علمای بزرگ شیعه بر این باورند که پیامبر اکرم (ص) به سبب به شهادت رسیده اند. هر چند بعضی از ایشان به خاطر رعایت تقیه وخفقان موجود در زمان حکومت های ظالم به این مطلب تصریح نکرده اند ولی هیچ یک از ایشان مطلبی را که دال بر این باشد که رسول خدا (ص) با از دنیا رفته اند را نقل نکرده اند. علاوه بر علمای شیعه بر این مطلب که پیامبر (ص) به شهادت رسیده اند، روایاتی نیز در این باره رسیده است که این روایات را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: 👈1، روایاتی که عموماً در مورد شهادت همه معصومین (ع) وارد شده است. 👈2، روایاتی که در مورد شهادت پیامبر اکرم (ص) وارد شده است. 📜روایاتی که در مورد شهادت همه معصومین (ع) رسیده است،چون: 👇 🔺1- در روایت دیگری فرمود: «ما منا إلا مسمومٌ أو مقتول» «هیچ یک از ما نیست مگر این که یا مسموم یا کشته می شود». 🔻2- امام مجتبی (ع): «والله ما منّا إلا مقتول شهید»(35) «به خدا سوگند هیچ یک از ما نیست مگر این که مقتول و شهید است». همین روایت از امام صادق و امام رضا علیهما السلام هم نقل شده است. از این روایات می توان فهمید تمام اهل بیت(ع) به شهادت رسیده اند 📄روایاتی که در خصوص شهادت پیامبر (ص) به ما رسیده اند:👇 🔸امام صادق از پدرانشان (ع) روایت کرده که فرمودند: امام حسن (ع) به اهل بیتشان فرمودند: «من با سمّ کشته می شوم همان طور که رسول خدا (ص) با سمّ به شهادت رسید. 🔹هم چنین عیاشی از حسین بن منذر روایت کرده که گفت: «از امام صادق (ع) در مورد قول خداوند ﴿أفإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم﴾ پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند(یعنی: ایشان را به شهادت رساندند). پس براساس آنچه گفته شد عامل شهادت آقا رسول الله(ص) سم بوده ولی نه سم خیبری ⭕️کدام سم؟ ، قاتل یا قاتلان؟ 🔸عیاشی از عبد الصمد بن بشیر از امام صادق (ع) روایت کرده که فرمود: «تدرون مات النبی (ص) أو قتل؟ إنّ الله یقول: ﴿أفإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم﴾ فسمَّ [قبل الموت!] إنّهما سقتاه! فقلنا إنّهما وأبویهما شرُّ من خلق الله».«می دانید که پیامبر (ص) فوت کرد یا کشته شد؟ خداوند می فرماید: «آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود عقب گرد می کنید؟» پس پیامبر (ص) قبل از موت مسموم شد! آن دو به ایشان سم خوراندند! ما گفتیم: آن دو و پدرانشان بدترین کسانی هستند که خدا خلق کرده است». 🔹در اهل سنت روایات متعددی است چند نفر از اهالی خانه به حضرت به زور و اجبار و یا در حال بیهوهشی در حالی که ایشان منع کرده بودند به ایشان دارو خوراندن (سنن البخاری ج۷ص۱۷ و ج۸ص۴۰ و سنن مسلم ج۷ ص ۲۴و۱۹۴- تاریخ طبری ج۲ص۴۳۸ و...) ⭕️در الطب النبوی ابن جوزی سنی،ج۱ص۶۶ می گوید: به او دوا خوراندند در حالی که بیهوش بود و چون به هوش آمد فرمود:چه کسی با من چنین کرد. این کار زن هایی است که از آنجا آمده اند و با دست به سوی حبشه اشاره کرد. چرا حبشه⁉️ 💢درحقیقت این یک از سوی رسول خدا (ص) است که ایشان را به روشی که زنان حبشیه به شوهرانشان سم میخوراندند مسموم کرده اند. 🔺کسانی که به پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) سم خورانده بودند برای اینکه اسم آنها به عنوان حضرت رسول در جامعه پخش نشود به دست و پا افتادند و را غبار آلود کردند و گفتند: درست است که رسول خدا(ص) مسموم شده اما این اثر سم خیبر در سال هفتم هجری بوده است که اینک او را از پای درآورده است! البته هیچ عاقلی چنین بهانه واهی را نمی پذیرد.. 🔻قبلا اشاره کردیم رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) از مسمومیت طعام خیبر توسط جبرئیل(علیه السلام) آگاه شد و از آن نخورد. 💯 پس قطعا حضرت به خاطر آخرین سم بوده که با زور و اجبار به حضرت خورانده شد و حضرت به خاطر ضعف نتوانستند مقاومت کنند و به رسیدند. آن هم در حساس ترین دوره که از سوی پیامبر(ص) سپاه اسامه را آماده حرکت به سوی موته می کردند تا شکست قبلی در این منطقه را جبران کند، یهودیان با کمک منافقین ماهرانه به تفرقه افکنی پرداختند ، طی توطئه ای، طرح قتل حضرت را ریختند چون اگر پیامبر (ص) یکماه بیشتر زنده بودند یا اینکه این سپاه به حرکت در آمده بود، به سیاه گورهای تاریخ می پیوست و پایگاه امید خویش را از دست می‌دادند، اما متاسفانه با کارشکنی بعضی به ظاهر اصحاب، این حرکت اسلامی شکست خورد و یکی از بزرگترین آمال پیامبر(ص) عملی نشد. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 ادامه خطبه ۳ (شقشقیه) : فَصَبَرْتُ وَ فِي اَلْعَيْنِ قَذًى وَ فِي اَلْحَلْقِ شَجًا أَرَى تُرَاثِي نَهْباً حَتَّى مَضَى اَلْأَوَّلُ لِسَبِيلِهِ فَأَدْلَى بِهَا إِلَى فُلاَنٍ بَعْدَهُ پس صبر كردم در حالى كه گويا خار در چشم و استخوان در گلوى من مانده بود. و با ديدگان خود مى‌نگريستم كه ميراث مرا به غارت مى‌برند! تا اينكه خليفه اوّل، به راه خود رفت و خلافت را به پسر خطّاب سپرد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: ‮«به همين دليل شكيبايى پيشه كردم (نه شكيبايى آميخته با آرامش خاطر بلكه) در حالى بود كه گويى چشم را خاشاك پر كرده و استخوان، راه گلويم را گرفته بود» (فصبرت و فى العين قذى ، و فى الحلق شجا ). اين تعبير ترسيم گويايى از نهايت ناراحتى امام در آن سالهاى پر درد و رنج مى‌باشد كه نمى‌توانست چشم به روى حوادث ببندد و نه بگشايد و نيز نمى‌توانست فرياد كشد و سوز درون خود را آشكار سازد‮«چرا كه با چشم خود مى‌ديدم ميراثم به غارت مى‌رود!» (ارى تراثى نهبا) امام (ع) در بخش ديگرى از اين خطبه به دوران خليفۀ دوّم اشاره كرده، مى‌فرمايد: «اين وضع همچنان ادامه داشت تا نفر اوّل به راه خود رفت (و سر به تيرۀ تراب نهاد)» (حتّى مضى الاوّل لسبيله) همان راهى كه همه مى‌بايست آن را بپيمايند. سپس مى‌افزايد: «و او بعد از خودش خلافت را به آن شخص (يعنى عمر) پاداش داد!» (فادلى بها الى فلان بعده) . «ادلى» از مادۀ «دلو» گرفته شده است و همان گونه كه با دلو و طناب آب را از چاه مى‌كشند اين واژه در مواردى به كار مى‌رود كه چيزى را به عنوان جايزه يا رشوه يا حق الزحمه به ديگرى بدهند، قرآن مجيد مى‌گويد: «وَ تُدْلُوا بِهٰا إِلَى اَلْحُكّٰامِ‌» . در اين جا «ابن ابى الحديد معتزلى» مى‌گويد:خلافت خليفۀ دوّم در حقيقت پاداشى بود كه خليفۀ اوّل در برابر كارهاى او داد. او بود كه پايه‌هاى خلافت «ابوبكر» را محكم ساخت و بينى مخالفان را بر خاك ماليد، شمشير «زبير» را شكست و «مقداد» را عقب زد و «سعد بن عباده» را در سقيفه، لگدمال نمود و گفت: «سعد» را بكشيد! خدا او را بكشد! و هنگامى كه «حباب بن منذر» در روز «سقيفه» گفت: آگاهى و تجربۀ كافى در امر خلافت نزد من است «عمر» بر بينى او زد و وى را خاموش ساخت. كسانى از هاشميّين را كه به خانۀ «فاطمه» (ع) پناه برده بودند با تهديد خارج كرد و سرانجام مى‌نويسد: «و لولاه لم يثبت لابى بكر امر و لا قامت له قائمة، اگر او نبود هيچ امرى از امور ابو بكر ثبات پيدا نمى‌كرد و هيچ ستونى براى او برپا نمى‌شد». از اين جا روشن مى‌شود كه تعبير به «ادلى» چه نكتۀ ظريفى را در بر دارد. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم شکسته، دلم را نمی خری آقا؟ مرا به صحن بهشتت نمی بری آقا؟ اگر چه غرق گناهم ولی خبر دارم؛ تو آبروی کسی را نمی بری آقا ... السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع) السلام علیک یا امام الرئوف! شهادت امام رضا علیه السلام را به پیشگاه مولا صاحب الزمان ارواحنافداه و همچنین به تمام عاشقان و شیعیان ایشان را تسلیت می گویم. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از از او بگو
⭕️مژده به امام مهدی(ع) از همان سالهای آغازین اسلام آغاز شد و پیامبر گرامی اسلام(ص) در هر فرصت و مناسبتی که پیش می‏آمد مردم را به عدالت‏گستر در آخرالزمان بشارت می‏دادند و آنها را از نسل و تبار، تولد وغیبت، ویژگیهای ، نشانه‏های ، شاخصه‏های رهایی‏بخش و مؤلفه‏های آن حضرت آگاه می‏ساختند. تا آنجا که امروز ما با که از طریق و اهل از آن حضرت نقل شده مواجهه‏ایم. 📚ر.ک: مؤسسة المعارف الإسلامیة، معجم أحادیث الإمام المهدی علیه‏السلام، ج1 و 2. در این کتاب 560 حدیث که از طریق شیعه و اهل سنت از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده جمع‏آوری شده است که البته این رقم بدون احتساب احادیث مشابه است. https://eitaa.com/az_o_bego
هدایت شده از از او بگو
🖤 از دیدگاه امام حضرت در روایات متعددی به موضوع فضیلت فرج اشاره کرده‏اند. از جمله در روایتی خطاب به «حسن بن جهم» که از ایشان در مورد «فرج» می‏پرسد، می‏فرماید: أولست تعلم أنّ الفرج من الفرج؟ قلت: لا أدری إلاّ أن تعلّمنی. فقال: نعم إنتظار الفرج من الفرج. آیا می‏دانی که فرج [ جزیی ] از فرج است؟ گفتم: نمی‏دانم مگر اینکه شما به من بیاموزید. فرمود: آری فرج، جزیی از فرج است. 📚ابو جعفر محمدبن الحسن (شیخ طوسی)، کتاب الغیبة، ص276 در روایت دیگری نیز می‏فرماید: ما أحسن الصبر و الفرج أما سمعت قول العبد الصالح: «و ارتقبوا إنّی معکم رقیب» 📜.سوره هود(11)، آیه 93. «وانتظروا إنّی معکم من المنتظرین» 📜سوره اعراف(7)، آیه 71. فعلیکم بالصبر إنّما یجی‏ء الفرج علی الیأس و قدکان الذین من قبلکم أصبر منکم... 📚عبداللّه‏ بن جعفر الحمیری، قرب‏الاسناد، ص224، به نقل از: عزیزاللّه‏ العطاردی، همان، ص217، ح373. چه نیکوست صبر و فرج، آیا سخن بنده صالح خدا [ شعیب ] را نشنیدی که فرمود: «و برید که من [ هم ] با شما منتظرم» و «پس باشید که من [هم] با شما از »، بر شما باد به صبر و بردباری؛ چرا گشایش بعد از ناامیدی فرا می‏رسد و به تحقیق کسانی که پیش از شما بودند از شما بردبارتر بودند. اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب کبری سلام الله علیها https://eitaa.com/az_o_bego
تو ضمانت نکنی در شبِ قبرم چه کنم بارِ عصیانِ مرا جز تو کسی «ضامن» نیست 🔲 السَّلامُ عَلَیکَ یا شَمْسَ الشُمُوسِ 🔲 کتابخانه تسنیم تقدیم می کند 🔲 ۸۸ کتاب به نیت امام هشتم، امام مهربانی 🔻 کتب فارسی ۱. پابوس 👈 دانلود ۲. طب الرضا 👈 دانلود ۳. بر مدار آفتاب 👈 دانلود ۴. کشتی نجات 👈 دانلود ۵. باران فضیلت 👈 دانلود ۶. عشق هشتم 👈 دانلود ۷. حکایت آفتاب 👈 دانلود ۸. تحفة الرضویة 👈 دانلود ۹. زندگانی سیاسی امام رضا 👈 دانلود ۱۰. نماز و عبادت امام رضا 👈 دانلود ۱۱. امام رضا الگوی زندگی 👈 دانلود ۱۲. ترجمه الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۱۳. امام رضا، زندگی و اقتصاد 👈 دانلود ۱۴. ترجمه صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۱۵. امامت از دیدگاه امام رضا 👈 دانلود ۱۶. مهربان ترین (ویژه نوجوان) 👈 دانلود ۱۷. در پرتو خورشید 👈 دانلود ۱۸. لذت دیدار ماه 👈 دانلود ۱۹. گلچین رضوی 👈 دانلود ۲۰. مناظره در مرو 👈 دانلود ۲۱. صحیفه صحت 👈 دانلود ۲۲. یک قمقمه دریا 👈 دانلود ۲۳. ارمغان ملکوت 👈 دانلود ۲۴. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۲۵. آقای‌خورشید مهربان (ویژه کودک)👈 دانلود ۲۶. پاسخ امام رضا به پرسشهای قرآنی👈 دانلود ۲۷. جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا👈 دانلود ۲۸. ستایش و سوگ امام رضا در شعر 👈 دانلود ۲۹. جنبش‌های سیاسی عصر امام رضا 👈 دانلود ۳۰. فرصت ولایتعهدی در نشر معارف 👈 دانلود ۳۱. پژوهشی دقیق در زندگی امام رضا 👈 دانلود ۳۲. میهمان امام رضا (ویژه کودک) 👈 دانلود ۳۳. شهدای امام رضایی 👈 دانلود ۳۴. دانستنی های رضوی 👈 دانلود ۳۵. یک پنجره خورشید 👈 دانلود ۳۶. ترجمه مسند الرضا 👈 دانلود ۳۷. ولایتعهدی امام رضا 👈 دانلود ۳۸.در این قطعه از بهشت 👈 دانلود ۳۹. ۳۵۶ حدیث امام رضا 👈 دانلود ۴۰. چشمه حکمت رضوی 👈 دانلود ۴۱. ابعاد شخصیت امام رضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۲. اسرار فضل بن شاذان از امام رضا👈 دانلود ۴۳. ترجمه عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۴. امام رضا، امام اخلاق و گفتگو 👈 دانلود ۴۵. جلد ۴۹ بحار (بخش امام رضا) 👈 دانلود ۴۶. شرحی بر مناظرات امام رضا 👈 دانلود ۴۷. درس‌هایی از زندگی امام رضا. 👈 دانلود ۴۸. امام رضا از دیدگاه اهل سنت 👈 دانلود ۴۹. حرم در گذر زمان 👈 دانلود ۵۰. کتابنامه امام رضا 👈 دانلود ۵۱. نجمه و خیزران 👈 دانلود ۵۲. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۵۳. معجزات امام رضا 👈 دانلود ۵۴. تاریخ آستان قدس 👈 دانلود ۵۵. ترجمه رساله ذهبیه 👈 دانلود ۵۶. ترجمه اَعلام الهدایة 👈 دانلود ۵۷. آشنایی با مسند الإمام الرضا 👈 دانلود ۵۸. مدایح رضوی در شعر فارسی 👈دانلود ۵۹. برهان قاطع (مناظره امام رضا)👈دانلود ۶۰. تحلیلی از زندگانی امام رضا 👈 دانلود ۶۱. جنبه اخلاقی سیره امام رضا 👈 دانلود ۶۲. امام رضا در رزمگاه ادیان 👈 دانلود ۶۳. شخصیت حضرت رضا 👈 دانلود ۶۴. ترجمه عوالم العلوم. 👈 دانلود 🔻 کتب عربی ۶۵. فقه الرضا 👈 دانلود ۶۶. أعلام الهدایة 👈 دانلود ۶۷. عالم آل محمد 👈 دانلود ۶۸. الرسالة الذهبیة 👈 دانلود ۶۹. الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۷۰. مکاتیب الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۱. صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۲. فی رحاب الإمام الرئوف 👈 دانلود ۷۳. عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۷۴. وفاة الإمام الرضا و الجواد 👈 دانلود ۷۵. عوالم العلوم (الإمام الرضا) 👈 دانلود ۷۶. العلل و الحِکَم للإمام الرضا 👈 دانلود ۷۷. الإمام الرضا عند اهل السنة 👈 دانلود ۷۸. موسوعة کلمات الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۹. مسند الإمام الرضا (عطاردی)👈 دانلود ۸۰. مسند الرضا (داود بن سلیمان)👈 دانلود ۸۱. موسوعة الإمام الرضا (۸ جلد) 👈 دانلود ۸۲. الحیاة السیاسیة للإمام الرضا 👈 دانلود ۸۳. زیارة الإمام الرضا، کیف و لماذا 👈 دانلود ۸۴. القصص فی احادیث الإمام الرضا 👈 دانلود ۸۵. علی بن موسی و القرآن الحکیم 👈 دانلود ۸۶. علی بن موسی و الفلسفة الالهیة 👈 دانلود ۸۷. الإمام الرضا،قیادة الأمة ولایةالعهد 👈 دانلود ۸۸. لوامع الأنوار فی شرح عیون‌الاخبار👈 دانلود ♻️ با بازنشر این فهرست، خادم فرهنگی امام رضا (علیه السلام) باشید. @antihalghe @antihalghe
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 ادامه خطبه ۳ (شقشقیه) : ثُمَّ تَمَثَّلَ بِقَوْلِ اَلْأَعْشَى شَتَّانَ مَا يَوْمِي عَلَى كُورِهَا وَ يَوْمُ حَيَّانَ أَخِي جَابِرِ فَيَا عَجَباً بَيْنَا هُوَ يَسْتَقِيلُهَا فِي حَيَاتِهِ إِذْ عَقَدَهَا لِآخَرَ بَعْدَ وَفَاتِهِ سپس امام مَثلى را با شعرى از أعشى عنوان كرد: مرا با برادر جابر، «حيّان» چه شباهتى است‌؟ (من همۀ روز را در گرماى سوزان كار كردم و او راحت و آسوده در خانه بود.! ) شگفتا! ابا بكر كه در حيات خود از مردم مى‌خواست عذرش را بپذيرند، چگونه در هنگام مرگ، خلافت را به عقد ديگرى در آورد؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: سپس امام به گفتۀ شاعر (معروف) «اعشى» تمثل جست: جابر، بسى فرق است تا ديروزم امروز كنون مغموم و دى شادان و پيروز اشاره به اين كه من در عصر رسول خدا چنان محترم بودم كه از همه به آن حضرت نزديكتر، بلكه نفس رسول خدا بودم ولى بعد از او چنان مرا عقب زدند كه منزوى ساختند و خلافت رسول خدا را كه از همه براى آن سزاوارتر بودم يكى به ديگرى تحويل مى‌داد. بعضى نيز گفته‌اند منظور از تمثّل به اين شعر مقايسۀ خلافت خويش با خلفاى نخستين است كه آنها در آرامش و آسايش بودند ولى دوران خلافت امام بر اثر دور شدن از عصر پيامبر (ص) و تحركات گستردۀ دشمنان، مملوّ از طوفانها و حوادث دردناك بود (البته اين در صورتى است كه اعشى حال خود را با حال شخص حيان مقايسه كرده باشد). سپس امام به نكتۀ شگفت‌انگيزى در اين جا اشاره مى‌كند و مى‌فرمايد: «شگفت‌آور است او كه در حيات خود از مردم مى‌خواست عذرش را بپذيرند و از خلافت معذورش دارند، خود به هنگام مرگ عروس خلافت را براى ديگرى كابين بست!» اين سخن اشاره به حديث معروفى است كه از ابوبكر نقل شده كه در آغاز خلافتش خطاب به مردم گفت: «اقيلونى فلست بخيركم، مرا رها كنيد كه من بهترين شما نيستم» و بعضى اين سخن را به صورت ديگرى نقل كرده‌اند: «ولّيتكم و لست بخيركم، مرا به خلافت برگزيده‌اند در حالى كه بهترين شما نيستم» اين روايت به هر صورت كه باشد نشان مى‌دهد كه او مايل به قبول خلافت نبود يا به گمان بعضى به خاطر اين كه نسبت به آن بى‌اعتنا بود و يا با وجود على (ع) خود را شايستۀ اين مقام نمى‌دانست، هر چه باشد اين سخن با كارى كه در پايان عمر خود كرد سازگار نبود و اين همان چيزى است كه على (ع) از آن ابراز شگفتى مى‌كند كه چگونه با اين سابقه، مقدّمات انتقال سريع خلافت را حتى بدون مراجعۀ به آرا و افكار مردم براى ديگرى فراهم مى‌سازد. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🏴 است که شیخ در کتاب #«مُقنعه» نقل کرده و فرموده: پس از آنکه غسل زیارت کردی و پاکیزه‌ترین جامه‌های خود را پوشیدی نزد قبر آن حضرت می‌ایستی و می‌گویی: ▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللّٰهِ وَابْنَ وَلِيِّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمامَ الْهُدىٰ وَالْعُرْوَةَ الْوُثْقىٰ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ، أَشْهَدُ أَنَّكَ مَضَيْتَ عَلَىٰ مَا مَضىٰ عَلَيْهِ آباؤُكَ الطَّاهِرُونَ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ، لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلَىٰ هُدىً، وَلَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ إِلىٰ باطِلٍ، وَأَنَّكَ نَصَحْتَ لِلّٰهِ وَ لِرَسُولِهِ، وَأَدَّيْتَ الْأَمانَةَ، فَجَزاكَ اللّٰهُ عَنِ الْإِسْلامِ وَأَهْلِهِ خَيْرَ الْجَزَاءِ، أَتَيْتُكَ بِأَبِي وَأُمِّي زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّكَ، مُوالِياً لِأَوْلِيائِكَ، مُعادِياً لِأَعْدائِكَ، فَاشْفَعْ لِي عِنْدَ رَبِّكَ. سلام بر تو ای ولی خدا و فرزند ولی خدا، سلام بر تو ای حجّت خدا و فرزند حجّت خدا، سلام بر تو ای امام هدایت و دستاویز استوارتر و رحمت و برکات خدا بر تو باد، گواهی می‌دهم که تو گذشتی بر آنچه پدران پاک تو گذشتند، کوردلی را بر هدایت ترجیح ندادی و از حق به باطل منحرف نگشتی و برای خدا و رسولش خیرخواهی نمودی و امانت را ادا کردی، خدا از سوی اسلام و اهلش تو را پاداش دهد، بهترین پاداش، من به عنوان زائر به حضورت آمدم، به حقّت آگاهم، دوستدار دوستانت و دشمن دشمنانت هستم، مرا نزد پروردگارت شفاعت کن.سپس خود را به قبر بچسبان و آن را ببوس و دو طرف صورت خود را بر آن بگذار، آنگاه به جانب بالای سر بازگرد و بگو: ▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ، أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمامُ الْهادِي وَالْوَلِيُّ الْمُرْشِدُ، أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ مِنْ أَعْدائِكَ، وَأَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ بِوِلايَتِكَ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ. سلام بر تو ای مولایم ای فرزند رسول خدا و رحمت و برکات خدا بر تو باد. گواهی می‌دهم که تو پیشوای راهنما و سرپرست ارشاد کننده‌ای، به سوی خدا از دشمنانت بیزاری می‌نمایم و به ولایتت به جانب خدا تقرّب می‌جویم، درود و رحمت و برکات خدا بر تو باد.آنگاه دو رکعت نماز زیارت به جای آر و بعد از آن هرچه خواستی نماز بخوان و به طرف پایین پا بازگرد و به آنچه می‌خواهی دعا کن، ان‌شاء‌الله 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 https://eitaa.com/az_o_bego
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 ادامه خطبه ۳ (شقشقیه) : لَشَدَّ مَا تَشَطَّرَا ضَرْعَيْهَا فَصَيَّرَهَا فِي حَوْزَةٍ خَشْنَاءَ يَغْلُظُ كَلْمُهَا وَ يَخْشُنُ مَسُّهَا وَ يَكْثُرُ اَلْعِثَارُ فِيهَا وَ اَلاِعْتِذَارُ مِنْهَا هر دو از شتر خلافت سخت دوشيدند و از حاصل آن بهره‌مند گرديدند. سرانجام اوّلى حكومت را به راهى در آورد، و به دست كسى (عمر) سپرد كه مجموعه‌اى از خشونت، سختگيرى، اشتباه و پوزش طلبى بود. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: در پايان اين فراز مى‌فرمايد: «چه قاطعانه هر دو از خلافت، به نوبت، بهره‌گيرى كردند و پستانهاى اين ناقه را هر يك به سهم خود دوشيدند» (لشدّ ما تشطّرا ضرعيها) . «ضرع» به معناى پستان است و «تشطّرا» از مادۀ «شطر» به معناى بخشى از چيزى است. اين تشبيه جالبى است از كسانى كه به تناوب از چيزى استفاده مى‌كنند. سپس به ترسيم گويايى از شخصيّت خليفۀ دوّم و صفات و ويژگيهاى او و چگونگى محيط و زمان او پرداخته، مى‌فرمايد: «او خلافت را در اختيار كسى قرار داد كه جوّى از خشونت و سختگيرى بود با اشتباه فراوان و پوزش طلبى» (فصيّرها فى حوزة خشناء يغلظ كلمها و يخشن مسّها يكثر العثار فيها، و الاعتذار منها) . حوزه، در حقيقت در اين جا اشاره به مجموعۀ اخلاق و صفات ويژۀ خليفۀ دوم است و در واقع چهار وصف براى او ذكر فرموده است كه نخستين آنها خشونت است و تعبير به «يغلظ كلمها» اشاره به جراحت شديدى است كه از نظر روحى يا جسمى در برخورد با او حاصل مى‌شد. دوّمين آنها خشونت در برخورد است كه با جملۀ «و يخشن مسّها» ذكر شده است، بنا بر اين «حوزة خشناء ، دارندۀ صفات خشونت‌آميز» به وسيلۀ دو جملۀ بعد از آن كه خشونت در سخن و خشونت در برخورد بوده است تفسير شده است. سوّمين ويژگى، اشتباهات فراوان و چهارمين آنها عذرخواهى از آن است كه با جملۀ « و يكثر العثار فيها ، لغزش در آن فراوان است» و « و الاعتذار منها ، پوزش طلبى آن فراوان است» بيان شده است. در مورد اشتباهات فراوان خليفۀ دوم مخصوصا در بيان احكام و پوزش طلبى مكرّر و همچنين خشونت در برخورد، مطالب فراوانى در تاريخ اسلام، حتّى كتابهايى كه به وسيلۀ دانشمندان اهل سنّت تأليف يافته، ديده مى‌شود. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چشمتُ ببند با هم بریم حرم آقاجان یک سلام از ته جان بدهیم دستت را بگذار روی مرزی ترین نقطه وجودت یک حس گمشده آهسته شروع میکند به جوانه زدن… سلام می کنی أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی... حالا چشم جانتُ را باز کن وقتی چشمت مست تماشای گنبد طلا شد خوب در هوایش بو بکش تا ریه هایت پر بشه از عطر حضور نگاه مهربان امام رضا و حس تازگی در جان و اندیشه خسته ات شکل بگیرد آنوقت آرام زیر لب زمزمه کن یا ضامن آهو یا غریب الغربا ،دلها به دست شما است ، دل امام زمانمون را، نسبت به ما راضی و نرم کن. بعد آرام آرام دعای سلامتی مولا را زمزمه کن بعد موقع برگشت دلت را، در حرم به ضریح آقاجان گره بزن تا لحظه ای ازشون جدا نباشی ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
هدایت شده از از او بگو
📌امام هشتم شیعیان(ع) در زمینه غیبت آخرین امام، به نقل از پدران بزرگوار خود از رسول اکرم(ص) چنین روایت می‏کند: والذی بعثنی بالحقّ بشیرا لیغیبنّ القائم من ولدی بعهد معهود إلیه منّی حتّی یقول أکثر الناس: ما للّه‏ فی آل محمد حاجة، و یشکّ آخرون فی ولادته. فمن أدرک زمانه فلیتمسّک بدینه ولا یجعل للشیطان إلیه سبیلاً بشکّه فیزیله عن ملّتی و یخرجه عن دینی، فقد أخرج أبویکم من الجنّة من قبل، و إنّ اللّه‏ عزّوجلّ جعل الشیاطین أولیاء الذین لایؤمنون. 📚محمدبن علی بن الحسین (شیخ صدوق)، همان، ج1، ص51. سوگند به آنکه مرا به حق به عنوان بشارت دهنده برگزید، [ امام ] قائم از فرزندان من، براساس پیمانی که ازجانب من برعهده اوست، از دیده‏ها پنهان می‏شود تا آنجا که بیش‏تر مردم می‏گویند: خدا نیازی به خاندان محمد ندارد. و گروهی دیگر در ولادت او شک می‏کنند. پس هر کس زمان او را دریابد بایستی به دین او درآویزد و به واسطه شک خود برای شیطان راهی به سوی خود باز نسازد، تا شیطان او را از آئین من زائل و از دین من بیرون نکند. همچنانکه پیش از این پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد. به درستی که خداوند عزّوجلّ شیطان را سرپرست (ولیّ) کسانی که ایمان ندارند، قرار داده است. https://eitaa.com/az_o_bego
🚷بررسی دروغی با عنوان ابطال سحر و جادو با نگاه به گنبد طلای امام رضا علیه السلام👇 https://eitaa.com/deldadegan_yar_ghayeb/861
صحیفه سجادیه . صحیفه رضویه.pdf
448.9K
📚👆 🔔گروه سجادیه به مناسبت ایام شهادت مولا علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار می کند: 📚 《 صحیفه سجادیه و صحیفه رضویه در آیینه تطبیق》؛ به صورت مجازی 🎁جوایز : نفر اول : 2000000 ریال نفر دوم 1500000 ریال نفر سوم 1000000 ریال ⏳زمان آزمون جمعه 1403/06/16 📲برای دسترسی به منبع و سوالات مسابقه به آدرس های ذیل مراجعه کنید 👇 ‌☜کانال دلدادگان کوی یار غائب @deldadegan_yar_ghayeb ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
✍نجات همه بشر... 🔹 گرفتاری او عجّل‌الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف، گرفتاری همه بشر، و نجات و فرج او نجات همه‌ی بشر است. 📚کتاب حضرت حجت(عج)، ص٢۴٢ ▪️ آیت‌الله بهجت قدس‌سره @seyr_solouk
هدایت شده از دین پژوهی
🔥 شادی از شهادت امام مجتبی علیه السلام در کتب اهل تسنن اکثر علمای اهل تسنن در کتب خود، از شادی پس از شهادت امام مجتبی(ع) یاد کرده اند. از جمله این کتب: 📚مروج الذهب مسعودی ص ۸ 📚الجوهره تلمسانی ص ۲۰۸ 📚ربیع الابرار زمخشری ص ۱۵۷ 📚العقد الفرید اندلسی ص ۱۱۰ https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از دین پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ دروغی به نام ابطال سحر با نگاه به گنبد رضوی! توی این کلیپ ۳ تا ، از ۲ گوینده جدا، گفته میشه: ⭕️ دروغ اول عدد خشتهای گنبد رضویه. با یه سرچ ساده اینترنتی میشه تعداد دقیق خشتها و دروغ بودن عدد ۸۸۸۸ رو فهمید. در این لینک، شرح کامل ساخت گنبد آورده شده و تعداد خشت‌ها رو طبق اسناد مکتوب، ۷۷۴۰ اعلام کرده: https://www.astanehonar.ir/article_96426.html ⭕️ دروغ دوم و البته مشترک هر دو گوینده اینه که: شیخ‌ بهایی این گنبد رو ساخته و پشت هر خشتش یه حرز و طلسم نوشته که باطل السحر هم هست!! اولا گنبد در زمان شاه تهماسب ساخته شده، ثانیا شیخ بهایی هم مطلقا پشت خشت‌هاش چیزی کار نگذاشته! اگر چنین کاری بدست شیخ بهایی انجام شده بود، در کتابهای خودش یا شاگرداش یا جاهای دیگه ثبت و ضبط می‌شد‌. تراشیدن چنین فضیلتی برای شیخ بهایی، اونم بعد از ۵۰۰ سال، از کارِنکرده شیخ، بالاتر نباشه، کمتر نیست!! ⭕️ و اما دروغ سوم اینه که طرف میگه: بیشترین معنویت حرم امام رضا(ع)، کنار ضریح نیست و در فلان صحنِ، چون از اونجا گنبد کامل معلومه! لامصب، با چه فرمولی به این رسیدی؟ آخه نامرد! چرا ملت رو از ضریح امام رئوف دور می‌کنی؟ چرا پاس میدی به صحن؟ ندیدی که در روایات چقدر به نزدیکی و قرب به مضجع شریف و قبر مطهر تاکید شده؟ ⭕️ از همه اینا عجیب‌تر، ملت ماست! اینکه خود ِامام رو رها کنی و بچسبی به گنبدش، یه ! این یعنی طلسم شیخ بهایی رو از امام بالاتر می‌دونی!! ⭕️ چقدر امام نشناسیم ما.. https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از دین پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیه امام رضا علیه السلام برای بهبود و بوسیله 🔹محمّد بن راشد از هشام بن ابراهیم نقل کرده که او گفت: من از خود و اینکه صاحب فرزند نمی شوم به حضرت رضا علیه السلام شِکوه کردم. پس فرمود: در منزل- با صدای بلند- اذان بگو. هشام بن ابراهیم می گوید: من پس از آنکه این کار را انجام دادم، خدای متعال مرا از بیماری داده و فرزندان زیادی به من عطا فرمود. 🔹محمّد بن راشد گفت: من نیز درگیر و بودم. و که با من در خانه زندگی می کردند نیز بیمار و مریض بودند. به گونه ای که من تنها می ماندم و شخصی نبود که به من خدمت کند! هنگامی که این حدیث را از هشام شنیدم، به کاری که فرموده بود . پس آنگاه خداوند عزّوجلّ بیماری ها را از و دور ساخت. ( الكافي، ج ۳، ص ۳۰۸) 🔴 این دستور فقط برای بیماران و بی‌فرزندان نیست، بلکه با این کلید، قفل‌های زیادی در زندگی باز خواهد شد بشرط یقین و تقیّد به انجام. https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از دین پژوهی
🕗‌ ساعت هشت، قرار عاشقان ❣ 🔹عده ای از دوستان با صفای ما، سالهاست که مقیدند راس ساعت هشت شب، با خوندن صلوات خاصه و فرستادن ۸ تا صلوات، به محضر امام رئوف عرض ادب می‌کنند. بعد از دعای عهد این تنها هست که خیلی سفت بهش مقیدند و ازش برکات دیدن، به همین خاطر گوشی شون روی ساعت ۸ همیشه تنظیم ِ 🔹چون صلوات خاصه در حکم حضرت رضاست و حضرت نسبت به زائر خودش نگفتنی، پیشنهاد می‌کنم شما هم هر روز، در ساعت خاصه امام هشتم یعنی ساعت ۸ ، صبح باشه یا شب، یه سلام به حضرت بدید و اسم خودتون رو جزو ایشون بنویسید. 🔹زرنگ اونکه کنار این تولی، مناسب هم بجا میاره. https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از  بنیاد غدیر قزوین
19151-fa-tahrif-shenasi-ashora.pdf
1.3M
سلام و نور 🌹ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول (یک خبر خوش 💥مسابقه تمدید شد) پس نیت کن، به عشق اباعبدالله الحسین علیه السلام هم کتاب بخوانی و هم به دوستات معرفی کنی. بدو🏃 تا از این فرصت عالی جا نمونی 📥 فایل pdf کتاب ✅ مسابقه سراسری ، برای عموم آزاد می باشد 🔴| لینک در مسابقه: 🌐https://panel.porsall.com/Azmoon/85af6a43 ‌☜|جهت اطلاع از اخبار مسابقه و اسامی برندگان لینک ذیل را دنبال کنید 👇 https://eitaa.com/qa_alghadir در ثواب سهیم باشیم