eitaa logo
قرآن و عترت
895 دنبال‌کننده
1هزار عکس
406 ویدیو
1.6هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
base.apk
5.32M
👆👆 📱 🔻اطلاعات مناسب ویژه ی یادمان های دفاع مقدس کاری از گروه یاد یاران جنگ. 🔰این نرم افراز شامل: 🔷 یادمان های جنوب شامل ۷۹ یادمان 🔷 یادمان های غرب شامل ۲۱ یادمان 🔷 اطلس های جنوب و غرب ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹اجرای برنامه تبلیغی با حضور طلاب عزیز؛ صادق لطف آبادی، علی و محمد حسین شهرآئینی و ابوالفضل لطف آبادی در یکی از توابع شهر روداب به نام دروک #اطلاع_رسانی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
نقش علم صرف در تفسیر قرآن.pdf
331.6K
👆👆 📚 نقش علم صرف در تفسیر قرآن 👌ویژه پژوهشگران عزیز ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
❇️ 🌹 درباره 🔴 تعصّب! 🔻 یکی از آفات و موانع فهم ، تعصّب راوی یا حدیث پژوه است. ⛔️ تعصّب یعنی انسان به چیزی یا فکری به دلیل وابستگی به آن پایبند باشد و از ایده و سخنی بی منطق، فقط به دلیل ارتباطش با آن دفاع کند، هر چند ادلّه و براهینی، دلالت بر بطلان عقیده اش داشته باشد. 🔸 دکتر تیجانی در این باره خطاب به اهل سنّت می گوید: ▫️«ای اهل و عشیره من! شما را به بحث و کوشش در رسیدن به حق و رها کردن تعصّب دعوت می کنم. ما قربانیان بنی امیّه و بنی عبّاسیم. ما قربانیان تاریخ سیاهیم. قربانی جمود و تحجّر فکری هستیم که گذشتگان بر ما به ارث گذاشته اند» [1]. 🔹 احادیث در مذمّت تعصّب و پیامدهای ناگوار آن فراوان است. به عنوان مثال، از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است: 💠 «مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حَبَّةٌ مِنْ خَرْدَلٍ مِنْ عَصَبِيَّةٍ بَعَثَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَعَ أَعْرَابِ الْجَاهِلِيَّةِ» [2]: ▫️کسی که در قلبش به اندازۀ دانۀ خردلی عصبیّت باشد، خداوند روز قیامت او را با اعراب جاهلی محشور می کند! ♨️ اگر کسی از حدیثی مطلبی فهمید، ولی با تأمّل بیشتر و شواهد و قرائن، خلاف آن برایش ثابت شد، اصرار ورزیدن وی بر فهم نخست، تعصّبی نادرست است؛ و گاه حدیث پژوه از ترس تغییر رأیش، حاضر نیست برداشتهای دیگران از روایت را مطالعه نماید و هرگاه حدیثی را با عقیدۀ خود ناسازگار ببیند، به تحریف و توجیه و تقطیع روایت روی می آورد... [3]. 📚 [1] ثُمَّ اهتَدَیتُ، ص 204 📚 [2] الکافی، ج 2، ص 380 📚 [3] آسیب شناسی فهم حدیث، ص 645 - 651 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
-211738879_-210760.apk
16.76M
👆👆 📲 تقویم شمیم یاس سال 1401 منتشر شد🎉 😍شمیم یاس فقط یک تقویم نیست... 💠اذانگو با امکانات حرفه ای شامل هواشناسی ، محتوای روزانه حدیث ، قرآن ، احکام ، انرژی مثبت ، زیارت آنلاین ، تصاویر مذهبی ، قبله نما ، کرنومتر ، تعقیبات و ادعیه و زیارات منتخب ، تبدیل تاریخ ، ذکر شمار و ... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹در جوشن كبير يک عبارتی هست كه مى‌گوييم: "يا كٓريمٓ الصَّفْح" 🔹معناش خيلى جالبه! یک وقتی یک کسی تو رو می‌بخشه، اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یه‌جوری نگات می‌کنه که تو می‌فهمی هنوز یادش نرفته؛ یه‌جورایی انگار که سابقه‌ی بدت رو مدام به یادت میاره 🔸ولی یک وقتی، یک کسی تو رو می‌بخشه و یک‌طوری فراموش می‌کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی اصلا هم به روت نمیاره... به این نوع بخشش میگن صَفح. و خدای ما این‌گونه است... از صمیم قلب می‌گویم: "يا كٓريمٓ الصَّفْح" ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
◼️ انا لله و انا الیه راجعون 🌷 آیت‌الله ری‌شهری درگذشت 🔹 آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همچنین مؤسس و اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ساعاتی پیش در شامگاه ۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء (صلی الله علیه وآله) تهران درگذشت. 🔹 آیت الله ری شهری در سال‌های انقلاب در صف اول مبارزات قرار داشت و پس از انقلاب هم در مسئولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، تصدی وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور و برخی مسئولیت های دیگر از جمله تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و تاسیس و مدیریت دانشگاه قرآن و حدیث خدمت کرد. 🔹وی همچنین داماد حضرت آیت الله مشکینی قدس سره؛ رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری بود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💢پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین ری شهری 🔸حضرت آیت الله خامنه ای با صدور پیامی رحلت عالم مجاهد جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری را تسلیت گفتند. 🔹متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تاسف فراوان خبر رحلت عالم مجاهد جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری، رحمت الله علیه را دریافت کردم. برای کسانی که از تقوا و سلامت نفس و مجاهدت مستمر این روحانی انقلابی باخبرند، فقدان وی ضایعه ای تلخ و اندوهبار است. تنوع عرصه های مجاهدت این عالم ربانی؛ علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که همه با اخلاص و صفا همراه بود، از او شخصیتی کم نظیر پدید آورده بود. اینجانب در طول دهها سال آشنایی همواره صلاح و پرهیزگاری را در ایشان مشاهده کرده ام و امیدوارم این ذخیره ارزشمند موجب رحمت و مفغرت و علو درجات وی شود. صمیمانه به فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و همه دوستان و همکاران و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. والسلام علی عباد الله الصالحین. سید علی خامنه ای ۲ فروردین ۱۴۰۱ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ فرصت فوق العاده تعطیلات 🔹 مرحوم ، در ابتدای کتاب «فدک فی التاریخ» می نویسد: 🔸 «ایّها القاری الکریم! هذا إنتاج اغتنمتُ له عطلة من عطل الدّارسة فی جامعتنا الکریمة النّجف الاشرف و توفرتُ فیها علی درس مشکلة من مشاکل التاریخ الاسلامی و هی مشکلة فدک و الخصومة التاریخیة التی قامت بین الزهراء (صلوات الله علیها) و الخلیفة الاوّل... ▫️خوانندۀ ارجمند! این اثر رهاورد بهره ای است که از فرصت تعطیلی دروس در حوزه گرامی نجف اشرف بردم و در آن، به بررسی یکی از موضوعات پیچیدۀ تاریخ اسلام پرداختم. این موضوع عبارت است از «مسألۀ فدک» و... ⭕️ جالب اینجاست که شهید صدر این اثر را در کودکی و در سنّ 13 سالگی نگاشته است؛ لکن عمق و دقّت مباحث تاریخی، فقهی و فلسفی کتاب به قدری خیره کننده است که به تنهایی بر نبوغ و احاطه علمی شهید صدر کفایت می کند! ☑️ پس از آنکه کتاب به دست علامه شرف الدین رسید، ایشان کتاب را مطالعه کرد و پس از اتمام کتاب آن را بست و گفت: «اُشهِدُ بِاللهِ أنَّهُ مُجتَهِدٌ»؛ به خدا سوگند که او مجتهد است! ➕ فرصت عالیِ تعطیلات، برای همۀ ما می تواند منشأ خیرات بسیار زیادی باشد، اگر دریابیم... 📚 فدک فی التاریخ، ص 17 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
راوی_مجنون_،_شهید_آوینی.apk
10.89M
👆👆 📲 راوی مجنون شامل: اطلاعات مکتوب، صوت ها و تصاویر مربوط به شهید سیدمرتضی آوینی میباشد. 🔹مطالب موجود: _زندگینانه _شهادت نامه _خاطرات _مقالات _نقد فیلم _اشعار و متون _گزیده موضوعی مقالات _صدای عشق _کلیپ و نماهنگ های ساخته شده به دست شهید آوینی _آلبوم تصاویر شخصی، دفاع مقدس، سفر حج و پاکستان، لحظه شهادت ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۳ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺1⃣اگر قرآن کتابی جهانی تا قیامت است باید هم زبانش برای انسانها تا قیامت باشد و برای انسانها تا قیامت نافع باشد‌. تنها زبان جهانی، است اگرچه به زبان عربی باشد. اگر قرآن نسخ و باطل شدنی نیست بخاطر اینست که فطرت تا قیامت قابل تغییر نیست. فطرت همان راه تشخیص زشت و زیبا است که خدا به همه داد (و نفس و ما سواها، فالهمها فجورها و تقویها) 🔺2⃣قرآن با چشم و گوش و ... کار ندارد که کور یا کر یا فلج و ... بگویند ما مستثنی هستیم. قرآن با و جان کار دارد که آنرا مستوی الخلقه آفرید و (فجور و تقوی) را به آن نشان داد که نتواند بعدا عذر و بهانه بیاورد. تسویه و تعادل جان به است. اگر انسانی دیوانه خلق شده مستثنی است و مکلف نیست. اگر انسان مشمول یا ایها الناس و ... شد با فطرت سالم خلق شده است و مکلف میباشد. دل و فطرت را خود انسان با میبندد وگرنه فطرت ثابت است اما فطرت باید عمل کند و بستنش، جلوی عملش را میگیرد و باطل جای حق را در نظر انسان میگیرد. 🔺3⃣قرآن همه انسانها را به تدبر در قرآن دعوت کرده و همه را نیز به مبارزه و دعوت کرد که اگر ادعای الهی نبودن قرآن دارید سوره ای مثل قرآن بیاورید. (لئن اجتمعت الانس و الجن ...) همین که همه را دعوت میکند نشان از این است که همه میفهمند خصوصا اینکه نگفته که سوره به عربی بیاورید چون همه که عربی نمیفهمند. این تحدی راجع به مطابق فطرت و نافع است نه زبان و لفظ و فصاحت و بلاغت. در مورد اعراب، ناظر به زبان و قصاحت هم هست اما در مورد دیگران خیر. 🔺4⃣آیه ۲۴ به بعد سوره محمد گوید: «افلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها» گوید چون دلها قفل است تدبر نمیکنند پس فطرت گاهی بسته است گاهی باز. گناه قفل دل و فطرت است. اگر گوش و زبان فطرت را گناه بست، کر و لال میشود. هر چه گوش و چشم فطرت بیشتر باز شود حق را بهتر میفهمند. جلوی باز شدن فطرت را میگیرد چنانکه کسی پیش پیامبر رفت و گفت او کاری کرد که نزدیک بود خدا را ببینم اما من ایمان نیاوردم. 🔺5⃣ یعنی زیبا حرف زدن بدون توجه به محتوا. یعنی محتوای خوب داشتن. معلم قرآن «الرحمان» است. اینکه الان دارد ما را خطاب قرار میدهد نشان از این است که همین الان خدا دارد با ما حرف میزند. خدا همواره دارد این سخنان را میگوید اما ماییم که حرفمان و ... عوض میشود. تا انسان قرآن نخواند نیست و در ردیف موجودات دیگر است. «الرحمان، علم القرآن خلق الانسان علمه البیان» طبق این آیه، خداوند اول قرآن را به انسان آموخت و بعد خلقش کرد. 🔺6⃣گوید دعای وثنیین و مشکرین مکه که دور کعبه میچرخیدند، مکاء و تصدیه است نه . گوید مانند سوت و کف زدن است، چیزی بی معنا. لفظی است که از انسان صادر شود و انسان باید قرآنی و طبق فطرت عمل کند. فرمود معلم شما پیامبر است «یعلمهم الکتاب و الحکمه»«لتبین للناس ...» باید به حرف پیامبر نیز کاملا عمل کرد و او مسیر دین را نشان میدهد. کلید فهم قرآن صراحتا در قرآن، معرفی شده است. خدا تنها یک دین آورده که اصول مشترک همه دینهای الهی است اما احکام فرعیش در طول زمان کاملتر شده است. 🔺7⃣قرآن هم در مسائل نظری مشکلات پیچیده را حل میکند و هم در مسائل عملی، هدایت است و با تکرار، مشکل عملی را حل میکند. آنست که در مسائل عملی فجور و تقوا را میشناسد و در مسائل نظری، بدیهیات را میشناسد. با این دو سرمایه علمی و عملی که فطرت داده است باید نزد قرآن برود تا چیز یاد بگیرد. فطرتی که با گناه بسته شده دیگر از قران جز گمراهی چیزی نصیبش نمیشود. باید چیزهای نظری را که آموخته ایم کنار گذاشت و صرفاً با دست خالی و بدیهیات اولیه( ) نزد قرآن رفت تا چیزی یاد بگیریم. اگر با اصطلاحات فقهی و جغرافی و ... نزد قرآن رفتیم فقط نکات فقهی و جغرافی میفهمیم. همین علوم پیچیده از آن مسائل بدیهی فطری بدست آمده است. 🔺8⃣فرمود بدون معلم نزد قرآن نروید چون این حرف سنگین است. معلم این فطرت را برایتان باز میکند تا جایی که سلمان فارسی شوید. آیه ۸ سوره واقعه میفرماید این قرآن در کتابی مکنون است و کلیدش در دست است. برای رسیدن به ظاهر قرآن باید ابتدا پاک و باوضو باشید. اما محتوا و بطنش در دست مطهرون است. سوره احزاب هم مطهرون را معرفی کرده است«انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اخل البیت و یطهرکم تطهیرا» پس کتاب مکنون که اصل و بطن قرآن است در دست است و باید نزد آنها برویم. پس هیچ چیز مبهمی را خدا نگذاشته است و قرآن کتاب مبین و نور است. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
94-03.mp3
19.2M
👆👆 🎙 تفسیر قرآن 📆 جلسه مقدماتی ۳ تاریخ: اردیبهشت ۱۳۶۳ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
خاطرات سیاسی آقای ری شهری .pdf
7.05M
👆👆 📚 کتاب خاطرات سیاسی مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین ری شهری ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💬 سؤال: شباهت و تفاوت سه حرف عطف «واو»، «فاء» و «ثُمَّ» در چیست؟ 📝 جواب: 🔸 معنای مشترک این سه حرف عطف، معطوف و معطوف الیه در حکم سابق است؛ پس در جملات «جاء زید و عمرو»، «جاء زید فعمرو» و «جاء زید ثمّ عمرو»، زید و عمرو در اصلِ آمدن با یکدیگر شریک هستند. 🔹 امّا تفاوت معنایی این حروف عبارت است از اینکه «واو»، برای صِرف جمع به کار می رود؛ «فاء»، علاوه بر جمع، مفید ترتیب بدون مهلت نیز هست ـ یعنی حکم ابتدا به معطوف علیه و پس از آن و بدون فاصله به معطوف نسبت داده شده است ـ و «ثمّ»، علاوه بر جمع مفید ترتیبِ با مهلت می باشد. * «جاء زید فعمرو»: ابتدا زید و سپس عمرو آمد (یعنی بدون فاصله زمانی قابل اعتنا). * «جاء زید ثمّ عمرو»: ابتدا زید و پس از آن عمرو آمد (یعنی با فاصله زمانی قابل اعتنا). * «جاء زید و عمرو»: زید و عمرو آمدند. ⚠️ نکته: «واو» به خودی خود، مفید ترتیب، مهلت و عدم آن نیست؛ امّا قرائن لفظی یا معنوی می توانند بیانگر برخی از این امور باشند. ⚠️ نکته: «حتّی» نیز برای جمع غائی به کار می رود؛ یعنی معطوف نسبت به معطوف علیه، غایت و انتهای در زیاده یا نقصان است و شرایط خاصّ خود را دارد. 📖 النّص: «الواو؛ معناها مطلق‏ الجمع‏ بين المعطوف و المعطوف عليه، كقوله تعالى: "فَأَنْجَيْناهُ وَ أَصْحابَ السَّفِينَةِ" (العنکبوت: 15). الفاء؛ معناها الجمع الترتيبي بين المعطوف و المعطوف عليه بلا مهلة،كقوله تعالى: "الَّذِي‏ خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ" (الانفطار: 7)... ثُمّ؛ معناها الجمع الترتيبي بمهلة، كقوله تعالى: "فَإِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ" (الحجّ: 5). حتّى؛ معناها الجمع الغائي‏». 📚 ر.ک: بداءة النّحو، ص 253 - 245 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📸 | کلام ولایت 💠برخورد علمی اخلاقی💠 🔶در فقه معارضات فقهی زیاد است. فرض بفرمایید مرحوم صاحب حدائق نسبت به صاحب مدارک، گاهی لحن تندی به کار می‌برد... [حالا] اگر سید صاحب مدارک زنده می‌شد، صاحب حدائق و دیگران پشت سرش نماز می‌خواندند، دستش را هم می بوسیدند - در این شکی نیست - اما در میدان علم با هم برخورد می کنند؛ مانعی هم ندارد. این برخوردها معنایش این است که طرح سوال، طرح اشکال، طرح شبهه [و...] ایرادی ندارد. اگر آنچه که مطرح شده است، غلط است، آن وقت باید با شیوه علمی با آن غلط برخورد کرد؛ یعنی اغماض در مواجهه ی با غلط علمی جایز نیست. 🔻بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه، ۱۳۸۹/۸/۲ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
⁉️ حداقلّ ادبیات عرب در حوزه؟ چرا؟ چگونه؟ 🔹 ادبیات عرب، چرا؟ 🔸 حداقلّ ادبیات عرب در حوزه علمیه چیست؟ 🔹 چرا «عبارت خوانی؟» 🔸 چگونه عبارت خوان شویم؟ 🔹 از لغت چه می خواهیم؟ 🔸 از صرف چه می خواهیم؟ 🔹 از نحو چه می خواهیم؟ 🔸 از بلاغت چه می خواهیم؟ 🔹 تجزیه و ترکیب مقدماتی؟ 🔸 تجزیه و ترکیب پیشرفته؟ 🔹 اولیّت در تعلیم علوم حوزوی؟ و... 📖 در این 10 صفحه به مطالب فوق پرداخته شده: 🌐 hadibayat.blog.ir/post/268 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
❤️به نام آنکه جان را فکرت آموخت ✅طرح پژوهشی قرآنی 👌ویژه ماه مبارک رمضان ♻️همراه با برکات معنوی و مادی ارزشمند ✳️به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ( بهار قرآن) ، در جهت فهم روشمند قرآن و چرایی بسیاری از ابهامات دروس حوزوی خصوصا ادبیات عربی، طرح مهم ادبیات عربی - قرآنی با شرایط و ضوابط ذیل برگزار می گردد: 1⃣ شرکت طالب عزیز اعم از سطح 1 و 2 در این طرح ارزشمند قرآنی آزاد است. 2⃣ با ارائه سه تحقیق ( مبتدی 1 صفحه، تکمیلی 2 و پیشرفته 3 صفحه) در کل6 صفحه ای آچار، مبلغ 100 هزار تومان هدیه از واحد پژوهش دریافت نمایید. 3⃣ مدت زمان شرکت در طرح از اول تا پایان ماه مبارک رمضان می باشد. 4⃣ ارائه هر تحقیق در دو مبحث صرف و نحو ، فقط با مثال های قرآنی صورت می گیرد. 5⃣ تحقیقات مذکور زیر نظر دو طلبه بزرگوار و با اشراف اساتید محترم یوسف آبادی و اسلامی صورت می گیرد، لذا جهت ثبت نام هر چه سریعتر به واحد پژوهش مراجعه نمایید. 6⃣ بعد از تایید تحقیق مذکور، مبلغ معهود از طرف مسئول پژوهش، به فرد محقق اعطاء می شود. 7⃣ تمام تحقیقات ارائه شده طلاب در پرونده پژوهشی آنان جهت رزومه طلبگی ثبت می گردد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔹معرفی اجمالی برنامه های حوزه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📸 | کلام_ولایت 💠دور کنندگان از پژوهش💠 🔶آن کسانی که دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقی، مرکز علمی را میخواهند از علم و از تحقیق و پژوهش دور کنند، برای دشمن کار میکنند. 🔻۱۳۸۵/۰۳/۱۴ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
صرف ونحو.pdf
9.07M
👆👆 📚 گنجینه صرف و نحو 👌ویژه طلاب عزیز ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
SharhMoghni(howzebook).pdf
9.38M
👆👆 📚 ترجمه و شرح مغنی الادیب 🌹شامل هر 4 جلد آن 👌ویژه طلاب عزیز ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 تفاوت وقود و حطب 💠 «فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَ لَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتي‏ وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكافِرينَ» (البقرة: 24) 🔸 «وَقُود»، هیزمی است که در حال اشتعال است؛ 🔹 ولی «حَطَب»، اعمّ از هیزمِ در حال اشتعال و هیزمِ در انبار است. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص 4 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
درباره 🌹امام على عليه السلام: همنشينى با ابلهان، اخلاق را فاسد كند و همنشينى با خردمندان، به نيكو شدن اخلاق انجامد فَسادُ الأَخلاقِ مُعاشَرَةُ السُّفَهاءِ، وصَلاحُ الأَخلاقِ مُعاشَرَةُ العُقَلاءِ كنزالفوائد جلد1 صفحه199 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ فرصت فوق العاده تعطیلات ♨️ مرحوم علامه طباطبایی (رحمة الله علیه)، از 365 روزِ سال، تنها 1 روز و آن هم روز را تعطیل می کردند و اشتغالات علمی نداشتند! در ما بقی ایّام سال، روزانه 14 الی 16 ساعت مشغول تحصیل، تحقیق و تعلیم بودند و هرگز احساس خستگی نمی کردند [1]. 🔸 بنابراین، شایستۀ است که اهل علم در ایّام تعطیلی حوزه، علاوه بر صَرف وقت برای خانواده، مسافرت، تفریحات سالم و...، به هیچ وجه از درس و بحث فاصله نگیرند و رابطۀ خود را با مطالعه و تحقیق حفظ کنند. 🔹 از یکی از علما راجع به رمز موفقیّتشان سؤال شد؛ ایشان ـ به این مضمون ـ فرمودند: «از تعطیلات استفاده کردم!» 👌 تصمیم بگیریم که ـ با یاری خداوند متعال و عنایت اهل بیت (علیهم السّلام) ـ ، از فرصتهای پیش رو، نهایت استفاده را بکنیم. 📚 [1] ر.ک: جوانان امروز، شمارۀ 821، ص 7 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💻 نرم افزار Dropbox چيست؟ 🔷 اين نرم افزار دستياری است كه به شما كمک می‌کند تا اطلاعات و نتايج مطالعه خود را در محيطی امن ذخيره كنيد. 🔷 در هنگام نگارش پايان نامه ممكن است زحمات چندين ماهه شما بر اثر بي دقتي و مشكلاتي كه ممكن است براي كامپيوتر شما اتفاق بيافتد به هدر برود. با اين نرم افزار مي توانيد فايل هاي شخصي خود را ذخيره كنيد و از آنها محافظت كنيد .زيرا بدون داشتن نسخه پشتيبان از فايل هايتاتو صدمه ديدن ويندوز يا هاردتان تمامي زحماتتات به هدر خواهد رفت. 💢 نصب نرم افزار Dropbox يكي از مهم ترين كارهايي است كه براي نوشتن پايان نامه به آن نياز داريد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅پژوهش هزینه نیست ، سرمایه است. ✅پژوهش و خلاقیت کلید تحول در تربیت است. ✅ پژوهش، چشمه ی زلال دانایی است. ✅ بدون پژوهش تصمیم گیری نکنیم. ✅کسی که انضباطِ اندیشیدن دارد، هر کاری را بهتر انجام می دهد. ✅ هر مرکز آموزشی که با دانش سر و سرّی دارد، دست نیاز به سوی پژوهش دراز کرده است. ✅ پژوهشگر، پرنده ای سبک بال است که از لایه های ابر گرفته آسمان دانش، میگذرد و خود را به اوج دانایی و معرفت می رساند. ✅در اقدام پژوهشی، پژوهندگان تلاش می کنند وضعیت نامطلوب را به وضعیت مطلوب تغییر دهند. 🌹درود بر روح خستگی ناپذیر و تاریکی ستیز شما پژوهشگران. 🌹 درباره ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆