eitaa logo
قران پویان
477 دنبال‌کننده
6هزار عکس
702 ویدیو
625 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین: # هفدهم موضوع: ◀️خداوند در سوره معارج می فرمایند : 🔸ان الانسان خلق هلوعا(19) به یقین انسان و کم‌طاقت آفریده شده است، 🔸اذا مسه الشر جزوعا(20) هنگامی که بدی به او رسد بیتابی می‌کند، 🔸واذا مسه الخیر منوعا(21) و هنگامی که خوبی به او رسد مانع دیگران می‌شود (و بخل می‌ورزد)، 🔸الا المصلین(22) مگر نمازگزاران، 🔶 طبع مادّی انسان به سوی و میل دارد و نماز و یاد خدا آن را مهار می کند. إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً ... إِلاَّ الْمُصَلِّینَ ♦️نشانه بودن دو چیز است:جَزَع به هنگام سختی و به هنگام کامیابی. «هَلُوعاً إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً وَ إِذا مَسَّهُ الْخَیْرُ مَنُوعاً» ◀️ ریشه بسیاری از ناهنجاری ها، و است. جَزُوعاً . 👈ان الانسان خلق هلوعا(19) به یقین انسان و کم‌طاقت آفریده شده است، 📚تفسیر نور 💫تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
📖 ؟ شکر گزار نعمتهای خداوند خداوند در سوره به موارد متعدد شکر گزاری حضرت سلیمان اشاره می فرماید : 3⃣ دعا برای درخواست توفیق شکر و عمل صالح در مقابل نعمت سلطنت (آیه ۱۹)، فَتَبَسَّمَ ضاحِكاً مِنْ قَوْلِها وَ قالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى‌ والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبادِكَ الصَّالِحِينَ «۱۹» پس (سليمان) از سخن اين مورچه با تبسّمى خندان شد و گفت: پروردگارا! به من الهام كن (و توفيق ده) كه نعمتى كه به من و به والدينم بخشيده‌اى شكر كنم و عمل صالحى كه آن را مى‌پسندى انجام دهم و در سايه‌ى رحمت خود، مرا در زمره‌ى بندگان شايسته‌ات وارد كن. 🖌تفسیر سوره نمل آقای گنجه ای https://cutt.ly/Jtvx8h6 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره ❓در ماجراي حضرت سليمان،به نظر شما پيام ماجرای سان ديدن ايشان از اسبها چيست؟ "ما به روش خودمان که توجه به عصاره محتوای سوره (یعنی «درس») باشد توضیحی را که به سهولت مفهوم میشود عرض میکنیم : 👈بنا به عصاره محتوای سوره، این سوره در جهت دلداری دادن به پیامبر (ص) و پیروان آنحضرت است، میدانیم که سلیمان یک پیغمبر فرعی از شریعت حضرت موسی(ع) بود، و پیامبر ما (ص) حتما به این موضوع توجه داشت، خداوند در این پاراگراف دارد تلویحا به آنحضرت میگوید که میدانیم جریان ماموریتت در مرحله سختی قرار دارد و دشمنانت قوی و خودت و یارانت کم و ضعیف هستید ولی توجه داشته باشید که من که خدای شما باشم عاجز نیستم اوضاع مطلوبی برایتان فراهم کنم و تو در نزد ما از سلیمان کمتر نیستی که قدرت و ثروتی داشت و اسبان جنگی را برای او سان میدادند و آنها آنقدر خوب و تماشائی بودند که گاهی او را از عبادتش هم غافل میکردند، و او دستور داد آنها را به او بازگردانند تا خود را بوسیله دل کندن از آنها جریمه کند و علیرغم اینکه پادشاهیی و تخت و بارگاهی هم داشت ولی دلخوشی نداشت و حوادث تلخی هم برایش پیش می آمد مثلا درست روی تخت پادشاهی خویش شاهد جسدی گردید و فهمید این نیز مانند قضیه اسبان تیزتک بلیه دیگری است که نتیجه آلودگی های ثروت و مکنت است و لذا از خداوند سلطنتی خاص خویش (و شاید نزدیکتر به معنویت پیامبرانه) درخواست کرد. 👌👌خلاصه اینکه ای پیامبر قدرت و ثروت فعلا به دردت نمیخورد ولی اگر وقتش برسد چیزی که به سلیمان هم دادیم برای تو نیز ممکن خواهد بود. از تفسیر آقای جمال گنجه ای Http://V.Ht/saadd 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین: ✅ موضوع: بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان وَالْعَصْرِ {1}سوگند به روزگار /زمان{1} إِنَّ الْإِنسَانَلَفِي خُسْرٍ {2}كه واقعا انسان دچار خسارت است {2} إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ {3} مگر كسانى كه ایمان (به حق) اورده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق و شكيبايى توصيه كرده اند {3} تواصی از باب تفاعل است و بر مشاركت طرفين در توصيه دلالت دارد.از انجا كه استمرار توصيه افراد جامعه به يكديگر، مستلزم موثر واقع شدن آن و پذيرفته شدن حداقل بخشي از انها ست لذا ميتوان از ايه اينطور برداشت كرد كه همه افراد اولا همدیگر را به و سفارش کنند و ثانیا ان حق توصیه شده را بپذیرند. و این تواصی به و ،مکمل ایمان و عمل صالح است . به نظر ميرسد تفاوت تواصي با امربه معروف و نهي ازمنكر نيز همين جنبه مشاركتي و طرفيني ان است.يعني تواصي وظيفه تك تك افراد نسبت به يكديگر است اما امر به معروف،توسط يك گروه خاص و با امريت بيشتر انجام ميشود(ولتكن منكم امه ) 🖊سید کاظم فرهنگ 💫تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا